En 50% test dus negatief, terwijl dat, zonder symptomen, ook niets zegt, omdat het een momentopname is. Je kunt vandaag negatief testen, morgen besmet raken en over 5 dagen alsnog ziek zijn.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ze beweren in Luxemburg. Jij stelt dat alleen dat 50% zonder symptomen positief test. Maar een positieve test betekent niet automatisch dat je daadwerkelijk corona hebt, want kan ook vals positief zijn.
Ach ja, gewoon liegen. Goede optie wel.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dit is gewoon dom, als je getest wilt worden dan heb je spontaan klachten. Dat is logisch nadenken.
Dan is testen dus volstrekt zinloos. Het is onbetrouwbaar, zowel in positieve als in negatieve zin.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En 50% test dus negatief, terwijl dat, zonder symptomen, ook niets zegt, omdat het een momentopname is. Je kunt vandaag negatief testen, morgen besmet raken en over 5 dagen alsnog ziek zijn.
Nee, dat is niet zo. Als je de klachten hebt zoals ze genoemd worden, laat je je testen om te weten of je verkouden bent of Covid-19 hebt. Die uitslag is betrouwbaar en zinvol.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:34 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dan is testen dus volstrekt zinloos. Het is onbetrouwbaar, zowel in positieve als in negatieve zin.
Nee, de test zegt enkel of je SARS-CoV-2 hebt (gehad). Test zegt niks over het hebben van covid-19 of besmettelijkheid.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. Als je de klachten hebt zoals ze genoemd worden, laat je je testen om te weten of je verkouden bent of Covid-19 hebt. Die uitslag is betrouwbaar en zinvol.
Verder zijn afstand houden, drukte mijden en thuisblijven bij klachten de beste maatregelen.
Een bug zou ik het niet willen noemen, eerder mensen die compleet niks van het systeem snappen en een melding verkeerd interpreteren. Vooral omdat ze aangeven niet gelezen te hebben wat er precies stond.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:58 schreef AlwaysConnected het volgende:
Spookmeldingen bij gebruikers corona-app: voor niks in quarantaine gezeten
Bron:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tificatie-loos-alarm
Dat kan nog leuk worden als er een gerichte aanval komt op deze tool, in theorie zou je zo een hele economie kunnen ontwrichten als iedereen 14 dagen thuis moet blijven.
Het is nu nog een pilot versie, wat als deze bug niet juist verholpen word
Wat bedoel je met 'SARS-CoV-2 hebt(gehad)'?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:59 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Nee, de test zegt enkel of je SARS-CoV-2 hebt (gehad). Test zegt niks over het hebben van covid-19 of besmettelijkheid.
Als mensen het niet snappen dan zit er gewoon een programmeerfout in.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Een bug zou ik het niet willen noemen, eerder mensen die compleet niks van het systeem snappen en een melding verkeerd interpreteren. Vooral omdat ze aangeven niet gelezen te hebben wat er precies stond.
Heb zelf geen Android maar kan me voorstellen dat het framework af en toegeven een bericht geeft om je op de hoogte te houden over het aantal checks dat gedaan is door de app enzo.
In dat artikel staat dat je een rood scherm krijgt na contact met een besmet persoon. Waarom dan niet de melding dat er nul contacten geweest zijn groen maken? Heel simpel te realiseren lijkt me en volkomen duidelijk.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:08 schreef AlwaysConnected het volgende:
Als mensen het niet snappen dan zit er gewoon een programmeerfout in.
Tot op zekere hoogte eens. Sommige gebruikers zijn echter écht te dom op te kakken. Als je A opschrijft en iemand leest B dan kan je daar maar tot in bepaalde maten iets aan doen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:08 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Als mensen het niet snappen dan zit er gewoon een programmeerfout in.
Je moet een tool schrijven die door elke dombo te begrijpen is en geen meldingen moet geven die foutief als waarheid kunnen worden beschouwd.
Dat is voor programmeurs heel lastig omdat die er mee bezig zijn en het voor deze gewoon normaal is en ook snappen dat dit een gewone melding is zonder toegevoegde waarde.
Als een gebruiker het verkeerd snapt is het gewoon een programmeerfout
Het gaat om het verschil tussen het virus hebben of het virus gehad hebben, maar er nog wel inactieve virusdeeltjes aanwezig zijn in het lichaam. Daarom heeft grootschalig testen bijzonder weinig nut, zeker als er 40.000 mensen zich zonder symptomen laten testen. Tenminste als we een goede afspiegeling willen hebben van de aanwezigheid van het virus en het besmettingsgevaar. Bijgevoegd artikel van het CEBM legt dit goed uit en eigenlijk is het vreemd dat hier bijzonder weinig aandacht voor is:quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'SARS-CoV-2 hebt(gehad)'?
Je ziet toch ook continu die groene cirkel in de app? Zolang je 0 contacten hebt gehad.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:19 schreef Rewimo het volgende:
[..]
In dat artikel staat dat je een rood scherm krijgt na contact met een besmet persoon. Waarom dan niet de melding dat er nul contacten geweest zijn groen maken? Heel simpel te realiseren lijkt me en volkomen duidelijk.
Dus testen als je klachten hebt laat zien of je verkouden bent of Covid-19 hebt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:21 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Het gaat om het verschil tussen het virus hebben of het virus gehad hebben, maar er nog wel inactieve virusdeeltjes aanwezig zijn in het lichaam. Daarom heeft grootschalig testen bijzonder weinig nut, zeker als er 40.000 mensen zich zonder symptomen laten testen. Tenminste als we een goede afspiegeling willen hebben van de aanwezigheid van het virus en het besmettingsgevaar. Bijgevoegd artikel van het CEBM legt dit goed uit en eigenlijk is het vreemd dat hier bijzonder weinig aandacht voor is:
[ afbeelding ]
https://www.cebm.net/covi(...)est-result-covid-19/
Ik heb de NL app niet en baseerde me dus op de screenshots uit het aangehaalde artikel.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:23 schreef capricia het volgende:
Je ziet toch ook continu die groene cirkel in de app? Zolang je 0 contacten hebt gehad.
Dat is het framework van Google/Apple zelf. Dat heeft ook die systeemmeldingen genereerde (waarschijnlijk iets in de trend van: Uw blootstellingen zijn de afgelopen dagen 4x gecontroleerd). Heb zelf geen Android dus geen idee.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:24 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb de NL app niet en baseerde me dus op de screenshots uit het aangehaalde artikel.
Ah okay.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:24 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb de NL app niet en baseerde me dus op de screenshots uit het aangehaalde artikel.
Helaas kun je beide apps niet naast elkaar laten lopenquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:29 schreef capricia het volgende:
Ah okay.
Nou als je de app opent, zie je een groene cirkel. Zoals jij aanbevool.
Dan gaat Merkel gewoon weer wat open deuren intrappen over dat 'het virus nog niet weg is' en de gebruikelijke kreten. Zolang de vaccins waar men op heeft ingetekend nog niet zijn mislukt, blijven ze inzetten op die kaart.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:31 schreef AlwaysConnected het volgende:
Groot festival in Berlijn.
Als het daar goed gaat mbt positief pcr test over twee weken benieuwd wat de Duitse overheid gaat doen
Niet per se, kan ook een ander virus zijn dat de symptomen veroorzaakt, aangezien het mogelijk is dat er meerdere virussen tegelijk actief zijn of een ander virus volgt kort na de infectieperiode met SARS-CoV-2. Al is dat natuurlijk zeer lastig aan te tonen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus testen als je klachten hebt laat zien of je verkouden bent of Covid-19 hebt.
Ja zoietsquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 11:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan gaat Merkel gewoon weer wat open deuren intrappen over dat 'het virus nog niet weg is' en de gebruikelijke kreten. Zolang de vaccins waar men op heeft ingetekend nog niet zijn mislukt, blijven ze inzetten op die kaart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |