abonnement Unibet Coolblue
pi_194769750
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met leven op straat of die mensen kennen die op straat leven/ hebben geleefd?

Ik zelf ken 2 mensen die op straat hebben geleefd. De een uit pure noodzaak omdat die aan de drugs zat. En de ander omdat hij vrij wilt zijn, nergens aan gebonden en niet voor geld en materialistische zaken wilt leven.

Ik vind het altijd naar om te zien dat er mensen zelfs in Nederland op straat leven. De meeste zwervers maken het er zelf naar als je de verhalen mag geloven. Een enkeling kiest er bewust voor.

Ik vraag me af of het leven op straat ook positieve kanten heeft?

Hoe kijken jullie hier tegen aan?
pi_194769868
Geen vrh betalen
pi_194769935
Nooit Jehova's aan de deur
pi_194770039
Te laf om voor je shit te zorgen.
Vakman pur sang
pi_194770054
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 23:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Te laf om voor je shit te zorgen.
Als in: leven op straat is een makkelijke uitweg? Ga ipv daarvan gewoon werken en toch maar een burgerlijk bestaan lijden?
pi_194770065
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 23:08 schreef Rock92 het volgende:

[..]

Als in: leven op straat is een makkelijke uitweg? Ga ipv daarvan gewoon werken en toch maar een burgerlijk bestaan lijden?
Dan heb je alles wel opgegeven ja.
Vakman pur sang
pi_194771187
Veruit de meesten zijn verslaafd. Vrijwel niemand kiest voor 'vrijheid' ze willen gewoon lekker halve liters & drugs klappen OF zijn door een ongelukkige samenloop dakloos en willen zsm weg

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2020 00:20:19 ]
pi_194772424
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 23:01 schreef ijs. het volgende:
Nooit Jehova's aan de deur
:')
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:36:43 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194773365
Zwervers in Nederland zijn meestal mensen die verslaafd zijn en/of psychisch niet in orde zijn. En die zorg mijden. En het zijn gevallen die niet erg genoeg zijn voor dwangzorg.
pi_194773518
Ik ken er werk gerelateerd tientallen in diverse steden.

Vrijwel allemaal verslaafd aan drank of drugs, of een ggz ziekte en zich niet willen laten behandelen.

Het leven op straat is bikkelhard.
Je kan dan wel voor vrijheid willen kiezen, maar of nederland dan de juiste plek is betwijfel ik.

Een ex client is afgekickt en die wilde na 20 jaar genieten in vrijheid. Die gaat nu met een camper de EU rond. Soort semi zwerver.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:08:20 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194773545
Toen ik een jaar of 18 was heb ik ooit eens een half jaartje door Europa gezworven omdat het toch warm was en het zonde van het beetje geld dat we verdienden was om steeds maar weer hostels te boeken.

Maar dat is toch niet echt the real deal. Wel goede tijd aan overgehouden en veel goede echte zwervers leren kennen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:55:53 #12
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_194773994
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:52 schreef Rock92 het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met leven op straat of die mensen kennen die op straat leven/ hebben geleefd?

Ik zelf ken 2 mensen die op straat hebben geleefd. De een uit pure noodzaak omdat die aan de drugs zat. En de ander omdat hij vrij wilt zijn, nergens aan gebonden en niet voor geld en materialistische zaken wilt leven.

Ik vind het altijd naar om te zien dat er mensen zelfs in Nederland op straat leven. De meeste zwervers maken het er zelf naar als je de verhalen mag geloven. Een enkeling kiest er bewust voor.

Ik vraag me af of het leven op straat ook positieve kanten heeft?

Hoe kijken jullie hier tegen aan?
Optie 2 lijkt mij best leuk. :)
soooo, da's mooi!
pi_194774024
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 09:55 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Optie 2 lijkt mij best leuk. :)
Ja maar dan zou ik toch naar een iets warmer land zwerven, in de buurt van velden met voedsel.
Hier zou ik absoluut niet op straat willen leven :{
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_194774172
Hier in nederland krijg je de daklozen uitkering.
pi_194774632
Dit topic is niet compleet zonder deze VWJW GC / [Vraag wat je wil] aan iemand die dakloos is geweest
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:03:11 #16
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_194775754
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:52 schreef Rock92 het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met leven op straat of die mensen kennen die op straat leven/ hebben geleefd?

Ik zelf ken 2 mensen die op straat hebben geleefd. De een uit pure noodzaak omdat die aan de drugs zat. En de ander omdat hij vrij wilt zijn, nergens aan gebonden en niet voor geld en materialistische zaken wilt leven.

Ik vind het altijd naar om te zien dat er mensen zelfs in Nederland op straat leven. De meeste zwervers maken het er zelf naar als je de verhalen mag geloven. Een enkeling kiest er bewust voor.

Ik vraag me af of het leven op straat ook positieve kanten heeft?

Hoe kijken jullie hier tegen aan?
10 jaar op straat geleefd (14~24), define 'positief'.

Bewust voor gekozen, weggelopen van huis en na een jaartje ofzo was ik een beetje klaar met de 'hulp'verleningsinstanties, en dus de straat op en weg uit' het systeem', en zelf je shit regelen in de ruimste zin des woords, maar het is bij tijd en wijle echt geen pretje :N.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 10:10 schreef hartloper het volgende:
Hier in nederland krijg je de daklozen uitkering.
Ja, paar tientjes in de maand, whooptiefuckingdoo. Wat ga je daarmee doen dan? Een week slapen in een opvang en het is op :')
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_194775869
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:52 schreef Rock92 het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met leven op straat of die mensen kennen die op straat leven/ hebben geleefd?

Ik zelf ken 2 mensen die op straat hebben geleefd. De een uit pure noodzaak omdat die aan de drugs zat. En de ander omdat hij vrij wilt zijn, nergens aan gebonden en niet voor geld en materialistische zaken wilt leven.

Ik vind het altijd naar om te zien dat er mensen zelfs in Nederland op straat leven. De meeste zwervers maken het er zelf naar als je de verhalen mag geloven. Een enkeling kiest er bewust voor.

Ik vraag me af of het leven op straat ook positieve kanten heeft?

Hoe kijken jullie hier tegen aan?
Los van dat mensen die op straat leven een bepaald verleden kunnen hebben kan het ook vanwege de vrijheid zijn zoals hier werd gepost. Vrij van verplichtingen. De vraag die ik heb is of zo een persoon zich dan wel zorgen maakt of hij een keer een maaltijd heeft en al.
  roze zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:17:10 #18
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_194775949
Ik ken iemand die een jaar in een tent in een bos heeft gezeten.
Your beauty never ever scared me.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:19:50 #19
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_194776001
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:11 schreef stokj het volgende:

[..]

Los van dat mensen die op straat leven een bepaald verleden kunnen hebben kan het ook vanwege de vrijheid zijn zoals hier werd gepost. Vrij van verplichtingen. De vraag die ik heb is of zo een persoon zich dan wel zorgen maakt of hij een keer een maaltijd heeft en al.
Als je geld hebt is alles te regelen.. Geld fixen is No.1 prio dus.

En vergeet niet douchen en lichamelijke verzorging, kleding wassen, en (veilig) slapen.
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_194776027
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:19 schreef K.loon het volgende:

[..]

Als je geld hebt is alles te regelen.. Geld fixen is No.1 prio dus.

En vergeet niet douchen en lichamelijke verzorging, kleding wassen, en (veilig) slapen.
Inderdaad. Het leven van een zwerver gaat niet over rozen. Soms door de problemen die zij hebben kunnen ze niet het zwerversbestaan leven die zij wilden.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:24:33 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194776090
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:17 schreef Amarantha het volgende:
Ik ken iemand die een jaar in een tent in een bos heeft gezeten.
Met jagen ook wel eens een tentje met zwerver in het bos tegengekomen. GGZ-gerelateerd
Hebben 'm maar laten lopen. :P

on-topic: lijkt mij dat er zeer weinig mensen zwerven uit vrije wil.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:29:33 #22
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_194776205
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 12:20 schreef stokj het volgende:

[..]

Inderdaad. Het leven van een zwerver gaat niet over rozen. Soms door de problemen die zij hebben kunnen ze niet het zwerversbestaan leven die zij wilden.
Geen enkele zwerver 'wil' zo leven.. Sommigen zeggen dat wel, maar als je die een uitkering zonder consequenties en 'moetjes' en bijbehorend gezeik in combi met een huisje of desnoods kamertje in een pension aan zou bieden, gaan ze stuk voor stuk die aanbieding pakken..
Er zitten heus wel een paar odd-ones tussen die voor het 'vrije leven' zouden kiezen, maar neem maar van mij aan dat 95% niet op straat leeft omdat ze dat zo geweldig vinden.
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_194776284
hobo with a shotgun is wel gaaf
pi_194776648
Een vriend van mij heeft twee jaar onder bruggen en in portieken geslapen. Hij was erg verslaafd, op een gegeven moment zijn zijn ogen open gegaan en is hij gestopt en met hulp zijn leven weer opgebouwd. Ik leerde hem kennen toen hij weer in 'gewone' leven stond. Ik had dit nooit achter hem gezocht en vind het echt een succes verhaal, hij is overal af, heeft een baan, leuke vriendin, mooi huis.

Helaas zie je ook dat het vaak fout gaat en dan vinden de hulpverleners de mensen in kwestie onderkoeld, ziek of overleden ergens.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:14:27 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194776744
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 13:05 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Een vriend van mij heeft twee jaar onder bruggen en in portieken geslapen. Hij was erg verslaafd, op een gegeven moment zijn zijn ogen open gegaan en is hij gestopt en met hulp zijn leven weer opgebouwd. Ik leerde hem kennen toen hij weer in 'gewone' leven stond. Ik had dit nooit achter hem gezocht en vind het echt een succes verhaal, hij is overal af, heeft een baan, leuke vriendin, mooi huis.

Helaas zie je ook dat het vaak fout gaat en dan vinden de hulpverleners de mensen in kwestie onderkoeld, ziek of overleden ergens.
Waar een wil is, zijn vaak meerdere wegen ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')