abonnement Unibet Coolblue
pi_194765163
Kort samengevat: hij zat +/- 18 maanden vast, heeft dit niet goed verteerd en zit nu in zo'n ziekenhuis.

Hij is verslaafd aan allerlei soort shit zoals benzo's en weet ik veel wat door paniekaanvallen.

Maar ik heb het gevoel dat het steeds erger wordt? Hij blowt en drinkt nu regelmatig wat niet handig is met zijn "medicatie en hij heeft mij net opgelicht/bedrogen.

Hij is nu bij mij thuis aangezien hij een pakketje op mijn adres liet leven....Bleek hij via het darkweb illegale chemische rotzooi besteld te hebben. Soort van rilatine, wat zijn arts niet wil geven nu zolang hij benzo's klapt.

Wat moet/kan ik doen? Ik ben het type niet om iemand te laten vallen, maar dit begint mij toch heel erg te irriteren. Vooral het feit dat hij mij bedrogen heeft is de druppel.... maar hij is "ziek" dus ik snap hem wel....

Ik wil hem graag helpen om weer een leuke spontane jongeman te worden, maar niks lukt. Ik zie hem steeds verder weg kwijnen in drugs, alcohol en andere shit...

Maar ik zou het niet begrijpen... hij heeft angstaanvallen....

We hebben net ruzie gehad hier bij mij thuis..... :')
pi_194765330
Laat hem de consequenties van zijn acties maar eens voelen. Dan ben je pas een echte vriend.
  Spellchecker vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:52:52 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Spellchecker vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:53:40 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194765458
En geen pakketjes meer voor hem aannemen. Kan hij ook bij zo'n pickuppoint laten bezorgen.
pi_194765561
Contact verbreken tot hij zijn shit weer op orde heeft. Wat moet je met zo'n junk/gek als maat.

Klinkt misschien bot maar wtf is dat voor 'vriend' als hij zomaar ongevraagd illegale zooi op jouw adres laat bezorgen. Dan ben je toch werkelijk alle schaamte voorbij?
blablablabla
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:00:02 #6
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_194765594
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:36 schreef Fushia2 het volgende:
Kort samengevat: hij zat +/- 18 maanden vast, heeft dit niet goed verteerd en zit nu in zo'n ziekenhuis.

Hij is verslaafd aan allerlei soort shit zoals benzo's en weet ik veel wat door paniekaanvallen.

Maar ik heb het gevoel dat het steeds erger wordt? Hij blowt en drinkt nu regelmatig wat niet handig is met zijn "medicatie en hij heeft mij net opgelicht/bedrogen.

Hij is nu bij mij thuis aangezien hij een pakketje op mijn adres liet leven....Bleek hij via het darkweb illegale chemische rotzooi besteld te hebben. Soort van rilatine, wat zijn arts niet wil geven nu zolang hij benzo's klapt.

Wat moet/kan ik doen? Ik ben het type niet om iemand te laten vallen, maar dit begint mij toch heel erg te irriteren. Vooral het feit dat hij mij bedrogen heeft is de druppel.... maar hij is "ziek" dus ik snap hem wel....

Ik wil hem graag helpen om weer een leuke spontane jongeman te worden, maar niks lukt. Ik zie hem steeds verder weg kwijnen in drugs, alcohol en andere shit...

Maar ik zou het niet begrijpen... hij heeft angstaanvallen....

We hebben net ruzie gehad hier bij mij thuis..... :')
Laat de zorg z'n werk doen en bezoek die vriend als jij er behoefte aan hebt.
soooo, da's mooi!
pi_194765604
Dus hij verneukt jou, maar je wil hem niet laten vallen?

Terugsturen naar de inrichting.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Spellchecker vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:01:04 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194765617
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:58 schreef Elan het volgende:
Contact verbreken tot hij zijn shit weer op orde heeft. Wat moet je met zo'n junk/gek als maat.

Klinkt misschien bot maar wtf is dat voor 'vriend' als hij zomaar ongevraagd illegale zooi op jouw adres laat bezorgen. Dan ben je toch werkelijk alle schaamte voorbij?
Inderdaad .... en daar helpt @Fushia2 hem NIET mee .....
pi_194765648
Ik zou zeggen: Kom voor jezelf op.
pi_194765660
Een verslaafde is nooit een eerlijke vriend.
pi_194765891
Jij bent geen professionele hulpverlener. Stuur hem terug naar de hulpverleners en laat die het werk doen. Wees een luisterend oor waar nodig, maar help hem niet (meer) bij zijn verslavingen. Geen pakketjes op jouw adres meer dus.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194765971
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:58 schreef Elan het volgende:
Contact verbreken tot hij zijn shit weer op orde heeft. Wat moet je met zo'n junk/gek als maat.


Nah, zo zit ik niet in elkaar. Maar is wel helemaal uit de hand gelopen. Hij probeerde net van mijn balkon te springen...

Het uiteindelijk maar ambulance/politie gebeld. Ze hebben hem meegenomen en gaan hem terugbrengen naar het ziekenhuis....

Voelt alsof ik hem veraden heb.... maar ik kon hem niet de straat opsturen in zo'n staat.... straks is ie dood en heb ik dit op mijn geweten.

;(
pi_194765980
Goede lyrics...

Watch out for the addict
He's always trying to break you down, down, down, down, down
I slowly watched you moving closer
To a world without a home
So many times I thought I'd saved you
But you just slipped right trough my hands
Stuck in the game of hazard
Where no one is winning, man
But I will never leave you stranded
I'll stand the fight and do what I can


M.a.w: niet laten vallen maar ook niet denken dat je 'm zelf kan redden.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:20:18 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194766038
Junks moet je op afstand houden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_194766048
Nou ik denk dat hij je heeft “bedrogen” omdat je nooit ja gezegd zou hebben als hij het had gevraagd.
Extreem hypocriet namelijk hoe men omgaat met psychische problemen vs ander soort problemen. Je lijkt te doen alsof iemands angst niets voorstelt. Volgens mij begrijp je het niet en wil je het ook niet begrijpen. Alsof het weggaat door het weg te denken??
Ja proberen moet wel. Tuurlijk, dat doen er veel. Maar het is niet altijd voldoende helaas.
Dat terzijde Lijkt hij niet echt wanhopig graag van zijn angst af te willen komen als hij een soort van ritalin bestelde. Had dan wat anders besteld. Maar misschien werkt het paradoxaal bij hem.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_194766100
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:20 schreef Hyperdude het volgende:
Junks moet je op afstand houden.
Kiezen ALTIJD eerst voor de dope ja.
blablablabla
pi_194766400
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Nou ik denk dat hij je heeft “bedrogen” omdat je nooit ja gezegd zou hebben als hij het had gevraagd.
Extreem hypocriet namelijk hoe men omgaat met psychische problemen vs ander soort problemen. Je lijkt te doen alsof iemands angst niets voorstelt. Volgens mij begrijp je het niet en wil je het ook niet begrijpen. Alsof het weggaat door het weg te denken??
Ja proberen moet wel. Tuurlijk, dat doen er veel. Maar het is niet altijd voldoende helaas.
Dat terzijde Lijkt hij niet echt wanhopig graag van zijn angst af te willen komen als hij een soort van ritalin bestelde. Had dan wat anders besteld. Maar misschien werkt het paradoxaal bij hem.
Wat?

Hij neemt al allerlei soorten "medicijnen" en zijn behandeldende arts heeft hem expliciet ritalin verboden omdat hij al andere medicatie pakt. Dan ga ik hem hiermee niet helpen.
  Spellchecker vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:41:35 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194766508
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:16 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Nah, zo zit ik niet in elkaar. Maar is wel helemaal uit de hand gelopen. Hij probeerde net van mijn balkon te springen...

Het uiteindelijk maar ambulance/politie gebeld. Ze hebben hem meegenomen en gaan hem terugbrengen naar het ziekenhuis....

Voelt alsof ik hem veraden heb.... maar ik kon hem niet de straat opsturen in zo'n staat.... straks is ie dood en heb ik dit op mijn geweten.

;(
Dat heb je heel goed gedaan.

Jij kunt hem niet helpen .....
pi_194766548
Je bent zijn hulpverlener niet. Ja het is mooi om te helpen daar waar het kan maar niet ten koste van je zelf.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:05:04 #20
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194766869
paniekaanvallen zijn niet fijn dan slaat alles op tilt je hebt het goed gedaan door ambulance te bellen ik heb ook eens gehad dat iemand crisisdienst belde. In het begin ben je dan wel boos ik ben dat nu soms ook nog maar wie weet misschien had ik iemand anders wel wat aangedaan, dat wil ik ook niet................

verslaving weet niet hoe dat is maar hoop dat hij de paniekaanvallen onder controle kan krijgen die zijn niet goed
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:20:58 #21
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_194767140
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:41 schreef maily het volgende:

[..]

Dat heb je heel goed gedaan.

Jij kunt hem niet helpen .....
Dit. Het is niet wat je wil doen, maar je bent zijn hulpverlener niet en je hebt m wel op deze manier begrensd. Daar heeft hij meer aan dan dat hij verder afglijdt.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:31:51 #22
441859 crew  Lenny77
pi_194769252
Heel goede actie om de ambulance te bellen en ook de enige juiste. Je kon niet beter hebben gedaan! Dit soort dingen gaan voorbij hetgeen je als vriend kan doen om te helpen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_194771417
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:35 schreef Fushia2 het volgende:
Wat?

Hij neemt al allerlei soorten "medicijnen" en zijn behandeldende arts heeft hem expliciet ritalin verboden omdat hij al andere medicatie pakt. Dan ga ik hem hiermee niet helpen.
Maar waarom wou hij van t balkon springen dan?
Was hij op dat moment onder invloed en waarvan? Nouja dat zal het onderzoek in het ziekenhuis wel uitwijzen.
Aan de ene kant heb je ook wel gelijk... verslaving is nooit goed en verpest veel. Maar men ziet verslaving meestal als iets wat uit het niets ontstaat omdat mensen zwak zijn waardor er bij voorbaat al een vooroordeel is over verslaafden maar of dat waar is of niet kan niemand controleren aangezien niemand de gevoelens van iemand anders kan ervaren om te vergelijken met die van zichzelf.
Maar als hij door jouw hulp na dit incident gedwongen opgenomen wordt en zo afkickt, dan is dat alleen maar beter natuurlijk.

[ Bericht 11% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 29-08-2020 00:41:58 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_194771709
Lastig. Het enige wat je kunt doen is de hulpdiensten inschakelen. Oplossingen aanbieden werkt meestal niet. Een luisterend oor bieden als iemand oprecht wil praten, is iets wat je kunt doen, maar meestal willen ze dat niet.
pi_194771827
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 00:36 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Maar men ziet verslaving meestal als iets wat uit het niets ontstaat omdat mensen zwak zijn waardor er bij voorbaat al een vooroordeel is over verslaafden maar of dat waar is of niet kan niemand controleren aangezien niemand de gevoelens van iemand anders kan ervaren om te vergelijken met die van zichzelf.
Dit klopt absoluut niet en wordt zo dus ook niet gezien!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')