abonnement Unibet Coolblue
pi_194891958
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:11 schreef gilmore2000 het volgende:
GOUDKUST OP VIDEOLAND

1 aflevering per dag en ze beloven alle seizoenen. Dat duurt dus 925 dagen
Tenzij de twee verloren afleveringen niet tijdig opduiken, dan duurt het 'maar' 923 dagen :P
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zaterdag 5 september 2020 @ 16:12:27 #77
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_194901539
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:11 schreef gilmore2000 het volgende:
GOUDKUST OP VIDEOLAND

1 aflevering per dag en ze beloven alle seizoenen. Dat duurt dus 925 dagen
de kwaliteit lijkt wel beter dan de dvd uitgaven en daarnaast is er een Endemol logo voor elke aflevering.. ben benieuwd of het er 925 worden idd :P
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
  zaterdag 5 september 2020 @ 16:37:24 #78
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_194902064
Ik ben bezig met seizoen 7 terugkijken en wist helemaal niet dat zij toen figureerde. :D
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
pi_194903397
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 16:12 schreef LetsGame het volgende:

[..]

de kwaliteit lijkt wel beter dan de dvd uitgaven en daarnaast is er een Endemol logo voor elke aflevering.. ben benieuwd of het er 925 worden idd :P
Dat is verrassend, ik had verwacht dat ze de afleveringen (net als bij de GTST classics) gewoon van de dvd's zouden overnemen - met alle gevolgen van dien :D _O-

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 16:37 schreef LetsGame het volgende:
Ik ben bezig met seizoen 7 terugkijken en wist helemaal niet dat zij toen figureerde. :D
[ link | afbeelding ]
Hehehe klopt, viel me destijds ook op :P Er is ook een scène waar ze een sleutel krijgt van Anita of Roos.
Daarna heeft ze nog gefigureerd in Goudkust (hoe toevallig) en vervolgens maakte ze echt furore als O+ Babette Maters O+ in ONM.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zaterdag 5 september 2020 @ 19:04:05 #80
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_194904562
Anita moest wel heel erg fan zijn van TotalTouch, in 2 afleveringen alleen al hoor ik 3 nummers voorbijkomen. :P
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
  zaterdag 5 september 2020 @ 20:38:30 #81
491149 gilmore2000
"Think How Dull Your Life
pi_194905908
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 17:44 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Dat is verrassend, ik had verwacht dat ze de afleveringen (net als bij de GTST classics) gewoon van de dvd's zouden overnemen - met alle gevolgen van dien :D _O-
[..]

Hehehe klopt, viel me destijds ook op :P Er is ook een scène waar ze een sleutel krijgt van Anita of Roos.
Daarna heeft ze nog gefigureerd in Goudkust (hoe toevallig) en vervolgens maakte ze echt furore als O+ Babette Maters O+ in ONM.
Klopt het dat er veel decor van Goudkust naar Gtst is gegaan.?
  zaterdag 5 september 2020 @ 21:08:47 #82
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_194906498
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:38 schreef gilmore2000 het volgende:

[..]

Klopt het dat er veel decor van Goudkust naar Gtst is gegaan.?
In ieder geval dat huis van de van Cloppenburgs.. dat was opeens huize Sanders :D
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
  zaterdag 5 september 2020 @ 22:31:53 #83
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_194908091
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:38 schreef gilmore2000 het volgende:

[..]

Klopt het dat er veel decor van Goudkust naar Gtst is gegaan.?
Ja dat klopt, de oude villa van de Sanders was eerst een decorstuk van Goudkust.
Ik zou liever ipv Goudkust ONM terug zien.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_194908167
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 20:38 schreef gilmore2000 het volgende:

[..]

Klopt het dat er veel decor van Goudkust naar Gtst is gegaan.?
Huize Van Cloppenburg werd Huize Sanders, zoals LetsGame al aangaf. Verder werd het kantoor van Sylvia Verweijden in GTST gebruikt als kamer in De Rozenboom gedurende seizoen 11 en 12. De fietsenstalling van de school werd in GTST kortstondig gebruikt als kelder waarin iemand werd vastgehouden.

Andere decors, zoals Huize Zoomers/Zuidgeest en het appartement van Michiel en Mariët, gingen over naar Rozengeur & Wodka Lime.

Maar andersom is het ook gebeurd dat er decors van GTST naar Goudkust gingen. De slaapkamer van Harm van Cloppenburg in seizoen 1 en 2 was eerder eenmalig al te zien als slaapkamer van Arnie en Roos in seizoen 6, en het decor van het opvangtehuis waar Kim verbleef werd later gebuikt als etagewoning van Harm. Daarnaast dook een wisselset van een hotelkamer meerdere malen op in zowel GTST als Goudkust. En de bunker waarin Daniël in seizoen 7 werd vastgehouden werd later een schuilplaats voor Nick Sterman in Goudkust.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zaterdag 5 september 2020 @ 22:40:26 #85
491149 gilmore2000
"Think How Dull Your Life
pi_194908273
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:35 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Huize Van Cloppenburg werd Huize Sanders, zoals LetsGame al aangaf. Verder werd het kantoor van Sylvia Verweijden in GTST gebruikt als kamer in De Rozenboom gedurende seizoen 11 en 12. De fietsenstalling van de school werd in GTST kortstondig gebruikt als kelder waarin iemand werd vastgehouden.

Andere decors, zoals Huize Zoomers/Zuidgeest en het appartement van Michiel en Mariët, gingen over naar Rozengeur & Wodka Lime.

Maar andersom is het ook gebeurd dat er decors van GTST naar Goudkust gingen. De slaapkamer van Harm van Cloppenburg in seizoen 1 en 2 was eerder eenmalig al te zien als slaapkamer van Arnie en Roos in seizoen 6, en het decor van het opvangtehuis waar Kim verbleef werd later gebuikt als etagewoning van Harm. Daarnaast dook een wisselset van een hotelkamer meerdere malen op in zowel GTST als Goudkust. En de bunker waarin Daniël in seizoen 7 werd vastgehouden werd later een schuilplaats voor Nick Sterman in Goudkust.
Interessante weetjes dank voor het toelichten.
Is er veel veranderd met het huis van de familie cloppenburg en de familie Sanders?
en ik welk seizoen heeft het huis van Sanders zijn intrede gedaan
  zondag 6 september 2020 @ 16:55:10 #86
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_194920569
Wtf sinds wanneer is GTST.nl weg?????
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
pi_194935001
Ik ben benieuwd wanneer we de oorspronkelijke zomercliff gaan zien die eigenlijk gepland was.
  woensdag 9 september 2020 @ 10:38:22 #88
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_194966916
Ik ben bij seizoen 7 bij de verhaallijn dat Mimi gepest wordt en bij het seizoen van nu dat Demi gepest wordt. Julian die in allebei een rol speelt. Ben benieuwd of ernaar wordt verwezen. :o
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
  donderdag 10 september 2020 @ 09:59:36 #89
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_194982915
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 16:55 schreef LetsGame het volgende:
Wtf sinds wanneer is GTST.nl weg?????
Jammer dat ze geen aparte pagina meer hebben. Vroeger had het echt een leuk informatief karakter met styletips, behind the scenes, de krant Het Spectrum en uitleg en geschiedenis over personages, en uiteraard ook terugblikken naar memorabele momenten.
  donderdag 10 september 2020 @ 10:06:11 #90
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_194982994
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:57 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Henk heeft wel een verhaallijn gehad, heel gedoe met Ludo. Ging om een schilderij dat Jessica en Julian jaren geleden van Harmsen hadden gekregen. Was bij het grofvuil gezet, Valentijn vond het en het bleek een lang vermist schilderij van Ludo te zijn dat enorm veel geld waard was.
Geen L'absance?
En hoe kwam Harmsen eraan, en is dit nog terug te leiden naar de vroegere seizoenen?
pi_194987983
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 10:06 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Geen L'absance?
En hoe kwam Harmsen eraan, en is dit nog terug te leiden naar de vroegere seizoenen?
Nee, Lord Kingsley heette het en klaarblijkelijk is vroeger inderdaad te zien geweest hoe Julian dat van Harmsen kreeg. Goede vondst, maar het einde van het verhaal was nogal abrupt. Vervolgens startte dezelfde verhaallijn met L'Abscence, met grotendeels dezelfde hoofdrolspelers (Ludo, Valentijn, Amélie). En dat terwijl Lord Kingsley eigenlijk origineler was. Nu was het eens 'Jan met de Pet' die het tegen Ludo opnam (en nog behoorlijk ver kon komen doordat Ludo hem niet serieus nam). Terwijl het begin van L'Abscence weer de trukendoos was die we al vaker hebben gezien (Ludo in de clinch met een of andere almachtige zakenman/vrouw)
't Echte en 't ware!
  vrijdag 11 september 2020 @ 15:29:23 #92
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_195004123
Ben bij seizoen 7 disc 7.. en ik zeg je eerlijk. Nu ik het zo terugkijk na ong 8 jaar valt het me nu nog meer op hoe erg GTST hier veranderde?

Is het het kijken waard? Dat nog wel. Zijn de nieuwe personages leuk? Jazeker

Maar er zijn gewoon veel continuïteitsfouten en ontoevalligheden. Verhalen die onnodig zijn en onrealistisch. Rik met de louche zakenman, Jessica en Ludo, Dian in AA&F, Roos die opeens wel een kind wil met Arnie, Mimi die gepest wordt en zelfs de kankerverhaallijn van Sylvia is af en toe niet te geloven. Niet dat je binnen 3 maanden van kerngezond naar euthanasie dood kunt gaan.. maar het is meer het tempo waarin het ongeloofwaardig wordt. Seizoen 6 was een heel strak seizoen, goed geschreven en een heerlijk tempo. Seizoen 7 voelt een beetje aan als het gekke broertje ervan. GTST gone acid.. maar ik blijf zeker opnieuw kijken. ;)
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
pi_195006719
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:29 schreef LetsGame het volgende:
Ben bij seizoen 7 disc 7.. en ik zeg je eerlijk. Nu ik het zo terugkijk na ong 8 jaar valt het me nu nog meer op hoe erg GTST hier veranderde?

Is het het kijken waard? Dat nog wel. Zijn de nieuwe personages leuk? Jazeker

Maar er zijn gewoon veel continuïteitsfouten en ontoevalligheden. Verhalen die onnodig zijn en onrealistisch. Rik met de louche zakenman, Jessica en Ludo, Dian in AA&F, Roos die opeens wel een kind wil met Arnie, Mimi die gepest wordt en zelfs de kankerverhaallijn van Sylvia is af en toe niet te geloven. Niet dat je binnen 3 maanden van kerngezond naar euthanasie dood kunt gaan.. maar het is meer het tempo waarin het ongeloofwaardig wordt. Seizoen 6 was een heel strak seizoen, goed geschreven en een heerlijk tempo. Seizoen 7 voelt een beetje aan als het gekke broertje ervan. GTST gone acid.. maar ik blijf zeker opnieuw kijken. ;)
Dit. Het had echt te lijden onder het vertrek van enkele oud-gedienden (die in sommige gevallen ook echt abrupt vertrokken), de introductie van de nieuwe generatie en de collectieve vermoeidheid van de schrijvers.
En dan moeten de verhaallijnen met Lisette en Helen, Kim die verliefd wordt op Julian en die hele Daniël en Wassenaar-saga zo te horen nog komen :X
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  vrijdag 11 september 2020 @ 21:18:07 #94
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_195010258
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:42 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Dit. Het had echt te lijden onder het vertrek van enkele oud-gedienden (die in sommige gevallen ook echt abrupt vertrokken), de introductie van de nieuwe generatie en de collectieve vermoeidheid van de schrijvers.
En dan moeten de verhaallijnen met Lisette en Helen, Kim die verliefd wordt op Julian en die hele Daniël en Wassenaar-saga zo te horen nog komen :X
Jessica in de paardenstal _O-
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
pi_195010664
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:42 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Dit. Het had echt te lijden onder het vertrek van enkele oud-gedienden (die in sommige gevallen ook echt abrupt vertrokken), de introductie van de nieuwe generatie en de collectieve vermoeidheid van de schrijvers.
En dan moeten de verhaallijnen met Lisette en Helen, Kim die verliefd wordt op Julian en die hele Daniël en Wassenaar-saga zo te horen nog komen :X
Dat is wat ik zo fascinerend vind aan soap. Ze proberen karakters te bouwen en die steeds verhalen te geven die hun handelen rechtvaardigen. Tegelijkertijd zijn die verhalen net zo afhankelijk van de grillen van acteurs, zenderbazen en scenarioschrijvers waardoor het ineens als een blad aan een boom om kan slaan.

Zelf ben ik nu een goed stuk in seizoen 3, rond aflevering 440. Hier merk je ook dat ze stevig zijn afgestapt van de originele scripts. In een korte periode verdwenen Anita, Daniël, Helen & Peter van het toneel om later terug te keren en werden bijvoorbeeld Roos en haar moeder geïntroduceerd. Je voelt ook gewoon een hele andere sfeer in de serie, ik weet niet wat het is. De vete tussen Martine, Frits & Herman is ook veel beter te volgen dan eerst, toen er van alles off-screen gebeurde. Er is een ontzettend goede mix tussen spannende verhalen tussen de bad-guys en de beslommeringen van de rest daar omheen.

Wat die karakters betreft vind ik Jef toch wel ijzersterk gebleven alle jaren. Hij is nu echt de 'Ludo van de goeien'. Hij heeft wat geld, weet altijd raad en lost dingen op, maar is tegelijkertijd een luisterend oor en baken voor iedereen. Hij wordt ook steeds gevraagd als scheidsrechter of jurylid ofzo. Voor mijn gevoel is hij qua karakter altijd zo gebleven, hoe goed of slecht het hem ook ging. De Laura die we hier zien is in niets te vergelijken met Laura anno 2020. Laura heeft altijd iets wanhopigs gehad, waardoor ze ondoordachte acties deed. Dat zou ik best weer eens terug willen zien.
't Echte en 't ware!
  vrijdag 11 september 2020 @ 22:34:59 #96
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_195011972
Komt GTST weer 5x per week?
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  vrijdag 11 september 2020 @ 23:10:54 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_195012888
Nee, 4x.
pi_195013477
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:18 schreef LetsGame het volgende:

[..]

Jessica in de paardenstal _O-
Linda en Suzanne met die kerel waarvan ze dachten dat die dood was, maar toch niet :') _O-
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_195013561
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:38 schreef Japepk het volgende:

[..]

Dat is wat ik zo fascinerend vind aan soap. Ze proberen karakters te bouwen en die steeds verhalen te geven die hun handelen rechtvaardigen. Tegelijkertijd zijn die verhalen net zo afhankelijk van de grillen van acteurs, zenderbazen en scenarioschrijvers waardoor het ineens als een blad aan een boom om kan slaan.

Zelf ben ik nu een goed stuk in seizoen 3, rond aflevering 440. Hier merk je ook dat ze stevig zijn afgestapt van de originele scripts. In een korte periode verdwenen Anita, Daniël, Helen & Peter van het toneel om later terug te keren en werden bijvoorbeeld Roos en haar moeder geïntroduceerd. Je voelt ook gewoon een hele andere sfeer in de serie, ik weet niet wat het is. De vete tussen Martine, Frits & Herman is ook veel beter te volgen dan eerst, toen er van alles off-screen gebeurde. Er is een ontzettend goede mix tussen spannende verhalen tussen de bad-guys en de beslommeringen van de rest daar omheen.
Simpel: vanaf aflevering 426 is de serie voor de volledige honderd procent van Nederlandse makelij. En dat merk je inderdaad direct, het heeft niet langer de Australische 'ondergrond' in de verhalen. Weliswaar namen de schrijvers hier in het begin nog enkele kleine verhaallijnen in de basis over uit het origineel, maar verder was iedere scène, iedere dialoog volledig van het schrijversteam hier.

quote:
Wat die karakters betreft vind ik Jef toch wel ijzersterk gebleven alle jaren. Hij is nu echt de 'Ludo van de goeien'. Hij heeft wat geld, weet altijd raad en lost dingen op, maar is tegelijkertijd een luisterend oor en baken voor iedereen. Hij wordt ook steeds gevraagd als scheidsrechter of jurylid ofzo. Voor mijn gevoel is hij qua karakter altijd zo gebleven, hoe goed of slecht het hem ook ging. De Laura die we hier zien is in niets te vergelijken met Laura anno 2020. Laura heeft altijd iets wanhopigs gehad, waardoor ze ondoordachte acties deed. Dat zou ik best weer eens terug willen zien.
Het wanhopige van Laura werd al aardig teruggeschroefd na de dood van Lotje, op vraag van Jette die op dat punt vond dat Laura óf naar een gesticht moest, óf moest evolueren tot een stabielere en sterke vrouw. Vanaf dat moment werd Laura dan ook meer een zelfstandige vrouw met haar eigen leven en interesses, in plaats van de instabiele echtgenote. Natuurlijk had ze soms zo haar kuren, maar het extreem labiele was er wel van af.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zaterdag 12 september 2020 @ 15:29:02 #100
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_195021227
Sylvia met die broche van Jefs moeder.. wauw triest :')
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')