abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194755876

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Laatste cijfers, weinig spannend:
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 27 augustus 2020 @ 23:52:09 #2
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194755999
Dit topic heeft s middags altijd een opleving als de dagcijfers er zijn en daarna bloedt t weer dood.
pi_194756046
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 23:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit topic heeft s middags altijd een opleving als de dagcijfers er zijn en daarna bloedt t weer dood.
Overdag is het ook makkelijker om even tussen werk door in te loggen of zo. ‘s Avonds hebben veel mensen wel betere dingen te doen dan cirkeltjes praten hier denk ik :P
pi_194757194
quote:
GGD in regio zeer druk met contactonderzoek door jongeren die op vakantie corona hebben gekregen
NIJMEGEN - De GGD Gelderland-Zuid ziet de laatste weken meer besmettingen onder groepen jongeren die samen op vakantie zijn geweest. ,,Sommigen van hen hebben wel dertig nauwe contacten gehad. Dat maakt het contactonderzoek echt uitdagend.’’

Nauwe contacten zijn mensen bij wie de coronapatiënten langer dan een kwartier dicht bij in de buurt zijn geweest. ,,In sommige extreme gevallen waren dat er dertig’’, vertelt arts Jeanine Hautvast.
,,Je ziet ook gevallen waarbij families samen naar een pretpark zijn geweest, verschillende mensen hebben gezien. Maar als mensen zich niet aan de regels houden, wordt het probleem bij ons echt groter.’’

Hautvast: ,,Waar het dit voorjaar GGD’en vaak nog lukte al het contactonderzoek snel af te ronden, omdat mensen weinig contacten hadden gehad, zijn sommige onderzoeken nu echt gecompliceerd. Dan moet je er als een paraplu boven gaan hangen en extra onderzoek gaan doen.’’

De afgelopen weken ziet de GGD in ieder geval in Gelderland-Zuid een duidelijke piek in het aantal 20 tot 24 jarigen dat zich laat testen. Procentueel test in de groep van 15 tot 25 jaar 1,1 procent positief. Bij de andere leeftijdscategorieën tot 85 jaar ligt dit percentage onder de 0,5 procent.

De soms laconieke houding van mensen, maakt het werk soms lastig voor de GGD. ,,Mensen zijn soms boos dat ze in quarantaine moeten’’, vertelt Hautvast.

,,Maar mensen moeten zich realiseren dat ze dat kunnen voorkomen door afstand te houden. Heel veel mensen doen het al. Maar je ziet ook een groep die zegt: het is maar een griepje. Dat kan het voor jou zijn als je jonger bent, maar je kunt ook weer anderen besmetten.’’
https://www.gelderlander.(...)n-gekregen~a6dbb963/

Ik zou ze de rekening sturen. Eigenlijk strooien die jongeren bewust zand in de machine.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194757292
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 07:38 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ik zou ze de rekening sturen. Eigenlijk strooien die jongeren bewust zand in de machine.
Ja klopt,samen met je vrienden op vakantie! Preventief ruimen is het enige wat nog soelaas biedt
pi_194757420
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 07:57 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ja klopt,samen met je vrienden op vakantie! Preventief ruimen is het enige wat nog soelaas biedt
Hoe durven ze zeg, beetje op vakantie gaan die gasten en families die naar een pretpark gaan... waar moet het heen met deze wereld 😀
pi_194757443
quote:
families samen naar een pretpark zijn geweest
Maar dit stuk negeren we even want families, daar zitten vast wel aardig wat ouderen bij.
Go hard or go home
pi_194757462
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 07:38 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Alle jongeren isoleren dan kan de rest van de samenleving weer verder.
pi_194757729
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 08:25 schreef alpeko het volgende:

[..]

Alle jongeren isoleren dan kan de rest van de samenleving weer verder.
Dat isoleren van groepen lijkt me ook totaal niet wenselijk trouwens, of het nu jongeren, ouderen of risicogroepen zijn.
Laat iedereen lekker zelf een risico inschatten.
pi_194757821
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 23:55 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Overdag is het ook makkelijker om even tussen werk door in te loggen of zo. ‘s Avonds hebben veel mensen wel betere dingen te doen dan cirkeltjes praten hier denk ik :P
Zeer herkenbaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194757940
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:01 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dat isoleren van groepen lijkt me ook totaal niet wenselijk trouwens, of het nu jongeren, ouderen of risicogroepen zijn.
Ben ik het mee eens hoor ;)
pi_194758053
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:01 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik wel mee eens maar dan zul je groepen die geen risico willen nemen alsnog moeten isoleren.

Hoewel ik overigens wel inschat dat zij die tot de risicogroep behoren zelf wel een inschatting maken in hoeverre zij zich isoleren.
pi_194758143
Nertsenfokkers 'totaal verrast' door kabinetsbesluit over vervroegde beëindiging

Eerst smeekten ze er bijna om, en nu zijn ze totaal verrast. ik snap het niet meer.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194758170
Het corona beleid begint steeds meer zijn geloofwaardigheid te verliezen met de grootste hypocriet Grappenhaus voorop. Geen wonder dat er steeds meer rellen uitbreken en dat de protestgroep viruswaanzin steeds meer terrein wint. Als onze regering zich al niet eens aan de 1.5m regels houdt, hoe kun je dan een tirannie voeren op onze bevolking. met andere woorden, hoe lang kun je dit toneelstuk nog opvoeren.
pi_194758279
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:37 schreef MakkieR het volgende:
Het corona beleid begint steeds meer zijn geloofwaardigheid te verliezen met de grootste hypocriet Grappenhaus voorop. Geen wonder dat er steeds meer rellen uitbreken en dat de protestgroep viruswaanzin steeds meer terrein wint. Als onze regering zich al niet eens aan de 1.5m regels houdt, hoe kun je dan een tirannie voeren op onze bevolking. met andere woorden, hoe lang kun je dit toneelstuk nog opvoeren.
Een tirannie. Tjonge.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194758311
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:34 schreef _serial_ het volgende:
Nertsenfokkers 'totaal verrast' door kabinetsbesluit over vervroegde beëindiging

Eerst smeekten ze er bijna om, en nu zijn ze totaal verrast. ik snap het niet meer.
Dat kan niet samen gaan?
pi_194758361
quote:
Tot je het krijgt dan piep je wel anders..waarom zouden ze een toneelstuk opvoeren??
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:56:12 #18
14505 OProg
A Life in Music
pi_194758455
quote:
Je vergeet nog te zeggen dat dit het beleid van 'de roverheid' is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_194758562
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:56 schreef OProg het volgende:

[..]

Je vergeet nog te zeggen dat dit het beleid van 'de roverheid' is.
Onder aanvoering van Mark Ratte natuurlijk.
For great justice!
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:04:52 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194758567
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 10:04 schreef Q. het volgende:

[..]

Onder aanvoering van Mark Ratte natuurlijk.
Marx Rutte.
pi_194758577
quote:

Ik ben geen nertsenfokker.
Maar ik ben niet totaal verrast over dit besluit.
Ik kan me daarom moeilijk indenken dat nertsenfokkers dat wel zijn.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:07:08 #22
14505 OProg
A Life in Music
pi_194758600
quote:

Ik was vooral 'totaal verrast' door het feit dat er überhaupt nog nertsenfokkers waren in Nederland. :{
Prima dat dit afgelopen is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:05:13 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194758703
twitter
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:06:29 #24
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194758708
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:05 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Mooi zo ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194758738
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:05 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Mooi! Ook om te zien dat er gewoon maatregelen terug gedraaid worden als het niet meer nodig is.
(Dit gebeurt al vanaf het begin, maar je blijft " dit is pas het begin, dit gaan ze nooit meer terugdraaien"!! Ze doen het om ons te controleren!! "Roepers houden).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')