Overdag is het ook makkelijker om even tussen werk door in te loggen of zo. ‘s Avonds hebben veel mensen wel betere dingen te doen dan cirkeltjes praten hier denk ikquote:Op donderdag 27 augustus 2020 23:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit topic heeft s middags altijd een opleving als de dagcijfers er zijn en daarna bloedt t weer dood.
https://www.gelderlander.(...)n-gekregen~a6dbb963/quote:GGD in regio zeer druk met contactonderzoek door jongeren die op vakantie corona hebben gekregen
NIJMEGEN - De GGD Gelderland-Zuid ziet de laatste weken meer besmettingen onder groepen jongeren die samen op vakantie zijn geweest. ,,Sommigen van hen hebben wel dertig nauwe contacten gehad. Dat maakt het contactonderzoek echt uitdagend.’’
Nauwe contacten zijn mensen bij wie de coronapatiënten langer dan een kwartier dicht bij in de buurt zijn geweest. ,,In sommige extreme gevallen waren dat er dertig’’, vertelt arts Jeanine Hautvast.
,,Je ziet ook gevallen waarbij families samen naar een pretpark zijn geweest, verschillende mensen hebben gezien. Maar als mensen zich niet aan de regels houden, wordt het probleem bij ons echt groter.’’
Hautvast: ,,Waar het dit voorjaar GGD’en vaak nog lukte al het contactonderzoek snel af te ronden, omdat mensen weinig contacten hadden gehad, zijn sommige onderzoeken nu echt gecompliceerd. Dan moet je er als een paraplu boven gaan hangen en extra onderzoek gaan doen.’’
De afgelopen weken ziet de GGD in ieder geval in Gelderland-Zuid een duidelijke piek in het aantal 20 tot 24 jarigen dat zich laat testen. Procentueel test in de groep van 15 tot 25 jaar 1,1 procent positief. Bij de andere leeftijdscategorieën tot 85 jaar ligt dit percentage onder de 0,5 procent.
De soms laconieke houding van mensen, maakt het werk soms lastig voor de GGD. ,,Mensen zijn soms boos dat ze in quarantaine moeten’’, vertelt Hautvast.
,,Maar mensen moeten zich realiseren dat ze dat kunnen voorkomen door afstand te houden. Heel veel mensen doen het al. Maar je ziet ook een groep die zegt: het is maar een griepje. Dat kan het voor jou zijn als je jonger bent, maar je kunt ook weer anderen besmetten.’’
Ja klopt,samen met je vrienden op vakantie! Preventief ruimen is het enige wat nog soelaas biedtquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 07:38 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)n-gekregen~a6dbb963/
Ik zou ze de rekening sturen. Eigenlijk strooien die jongeren bewust zand in de machine.
Hoe durven ze zeg, beetje op vakantie gaan die gasten en families die naar een pretpark gaan... waar moet het heen met deze wereld 😀quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 07:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja klopt,samen met je vrienden op vakantie! Preventief ruimen is het enige wat nog soelaas biedt
Maar dit stuk negeren we even want families, daar zitten vast wel aardig wat ouderen bij.quote:families samen naar een pretpark zijn geweest
Alle jongeren isoleren dan kan de rest van de samenleving weer verder.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 07:38 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)n-gekregen~a6dbb963/
Ik zou ze de rekening sturen. Eigenlijk strooien die jongeren bewust zand in de machine.
Dat isoleren van groepen lijkt me ook totaal niet wenselijk trouwens, of het nu jongeren, ouderen of risicogroepen zijn.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 08:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Alle jongeren isoleren dan kan de rest van de samenleving weer verder.
Zeer herkenbaar.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 23:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Overdag is het ook makkelijker om even tussen werk door in te loggen of zo. ‘s Avonds hebben veel mensen wel betere dingen te doen dan cirkeltjes praten hier denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Ben ik het mee eens hoorquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 09:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat isoleren van groepen lijkt me ook totaal niet wenselijk trouwens, of het nu jongeren, ouderen of risicogroepen zijn.
Laat iedereen lekker zelf een risico inschatten.
Dat laatste ben ik wel mee eens maar dan zul je groepen die geen risico willen nemen alsnog moeten isoleren.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 09:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat isoleren van groepen lijkt me ook totaal niet wenselijk trouwens, of het nu jongeren, ouderen of risicogroepen zijn.
Laat iedereen lekker zelf een risico inschatten.
Een tirannie. Tjonge.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 09:37 schreef MakkieR het volgende:
Het corona beleid begint steeds meer zijn geloofwaardigheid te verliezen met de grootste hypocriet Grappenhaus voorop. Geen wonder dat er steeds meer rellen uitbreken en dat de protestgroep viruswaanzin steeds meer terrein wint. Als onze regering zich al niet eens aan de 1.5m regels houdt, hoe kun je dan een tirannie voeren op onze bevolking. met andere woorden, hoe lang kun je dit toneelstuk nog opvoeren.
Dat kan niet samen gaan?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 09:34 schreef _serial_ het volgende:
Nertsenfokkers 'totaal verrast' door kabinetsbesluit over vervroegde beëindiging
Eerst smeekten ze er bijna om, en nu zijn ze totaal verrast. ik snap het niet meer.
Tot je het krijgt dan piep je wel anders..waarom zouden ze een toneelstuk opvoeren??quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 09:37 schreef MakkieR het volgende:
Het corona beleid begint steeds meer zijn geloofwaardigheid te verliezen met de grootste hypocriet Grappenhaus voorop. Geen wonder dat er steeds meer rellen uitbreken en dat de protestgroep viruswaanzin steeds meer terrein wint. Als onze regering zich al niet eens aan de 1.5m regels houdt, hoe kun je dan een tirannie voeren op onze bevolking. met andere woorden, hoe lang kun je dit toneelstuk nog opvoeren.
Je vergeet nog te zeggen dat dit het beleid van 'de roverheid' is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 09:37 schreef MakkieR het volgende:
Onder aanvoering van Mark Ratte natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 09:56 schreef OProg het volgende:
[..]
Je vergeet nog te zeggen dat dit het beleid van 'de roverheid' is.
Marx Rutte.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 10:04 schreef Q. het volgende:
[..]
Onder aanvoering van Mark Ratte natuurlijk.
Ik ben geen nertsenfokker.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 09:34 schreef _serial_ het volgende:
Nertsenfokkers 'totaal verrast' door kabinetsbesluit over vervroegde beëindiging
Eerst smeekten ze er bijna om, en nu zijn ze totaal verrast. ik snap het niet meer.
Ik was vooral 'totaal verrast' door het feit dat er überhaupt nog nertsenfokkers waren in Nederland.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 09:34 schreef _serial_ het volgende:
Mooi zoquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |