abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 27 augustus 2020 @ 23:28:32 #1
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194755613
Vaak wil ik s'nachts plassen maar ben ik toch wel bang. Ik heb ook alle spiegels weggehaald want ik wil niet per ongeluk iets zien in een spiegel. Op de badkamer staat er eentje met een deurtje overdag kunnen spiegels geen kwaad denk ik


Zijn hier mensen bang voor geesten? Je kent het wel je legt iets neer en dan half uur later valt het. Laatste tijd meen in soms ook een schaduw te zien maar ik ben nu zo bang dat ik dan maar met het licht aan slaap.

Elk geluid buiten en binnen drijft me gek van de huisarts heb ik risperdal gekregen zo dat ik wat rust Heb maar dat werkt maar even goed.
pi_194755923
Er zijn heel wat mensen bang voor spoken, geesten, goden en andere bovennatuurlijke entiteiten. Dit zijn echter verzinsels van vroeger, toen nog niet alles wetenschappelijk te verklaren was.

Wie openstaat voor dergelijke verzinseld gaat al gauw geloven dat verklaarbare natuurlijke verschijnselen in het paranormale wordt getrokken. Ik kan je moeilijk overtuigen, maar je zou je kunnen inlezen over gezonde skepsis in plaats van alle spookverhalen die op het internet de ronde doen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 23:50:53 #3
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194755981
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 23:47 schreef Ridocar het volgende:
Er zijn heel wat mensen bang voor spoken, geesten, goden en andere bovennatuurlijke entiteiten. Dit zijn echter verzinsels van vroeger, toen nog niet alles wetenschappelijk te verklaren was.

Wie openstaat voor dergelijke verzinseld gaat al gauw geloven dat verklaarbare natuurlijke verschijnselen in het paranormale wordt getrokken. Ik kan je moeilijk overtuigen, maar je zou je kunnen inlezen over gezonde skepsis in plaats van alle spookverhalen die op het internet de ronde doen.
Waar zou ik dan beginnen? Want nu ook dan ben ik soms toch angstig. Vaak trek ik het laken nog over mijn hoofd deed ik vroeg er ook.

De laatste tijd heb ik vooral het gevoel dat als ik heel sterk nee zeg van binnen dat ik dan veilig ben maar soms komt de angst terug
pi_194756106
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 23:50 schreef Dullahan het volgende:

[..]

Waar zou ik dan beginnen? Want nu ook dan ben ik soms toch angstig. Vaak trek ik het laken nog over mijn hoofd deed ik vroeg er ook.

De laatste tijd heb ik vooral het gevoel dat als ik heel sterk nee zeg van binnen dat ik dan veilig ben maar soms komt de angst terug
Ik weet niet of je gelovig bent, maar ondanks de tegenstrijdigheid op het idee van kritisch denken zou je God aan kunmen wenden om je angst te bezweren, er zijn zat psalmen en citaten uit de bijbel die je de kracht kunen geven het kwaad te bezweren en dat Hij je zal beschermen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_194756216
Waarom bang zijn voor een geest, zelfs al zouden ze bestaan?
pi_194756313
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 00:14 schreef Cockwhale het volgende:
Waarom bang zijn voor een geest, zelfs al zouden ze bestaan?
Ik ben verre van deskundig op dit gebied maar ik denk dat dit onder het kopje irrationele angsten valt. Enn fobie dus.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_194756350
je heb die geesten wel mooi tuk dat je jezelf verstopt onder een laken.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 02:13:05 #8
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_194756356
Geesten bestaan niet
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:05:37 #9
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194757762
Ik geloof niet in dergelijke fenomenen en meen dat iedere volwassene die dat wel doet psychisch niet helemaal in orde is. Ik zou eens met een professional gaan praten als ik jou was.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:04:22 #10
481589 Orion_in_space
The world is ours
pi_194758561
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 00:02 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik weet niet of je gelovig bent, maar ondanks de tegenstrijdigheid op het idee van kritisch denken zou je God aan kunmen wenden om je angst te bezweren, er zijn zat psalmen en citaten uit de bijbel die je de kracht kunen geven het kwaad te bezweren en dat Hij je zal beschermen.
Maar God beschermd ook pedofielen dus ik weet niet of hij een pedofielenbeschermer wil aanroepen.
pi_194759720
Heb je teveel enge films gekeken?
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:25:50 #12
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194760162
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 00:14 schreef Cockwhale het volgende:
Waarom bang zijn voor een geest, zelfs al zouden ze bestaan?
zij willen leven ik heb een leven
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:27:24 #13
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194760186
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 02:07 schreef fespo het volgende:
je heb die geesten wel mooi tuk dat je jezelf verstopt onder een laken.
als ze zien dat ik b ang ben dan krijgen ze misschien medelijde

quote:
6s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 09:05 schreef Twiitch het volgende:
Ik geloof niet in dergelijke fenomenen en meen dat iedere volwassene die dat wel doet psychisch niet helemaal in orde is. Ik zou eens met een professional gaan praten als ik jou was.
krijg al hulp bij andere dingen maar hulpverlener zegt altijd dat hij geen snackbar is ik moet volgens hem structuur hebben en niet teveel in een keer willen
pi_194761475
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:25 schreef Dullahan het volgende:

[..]

zij willen leven ik heb een leven
Dat zijn nogal wat aannames.
pi_194761593
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:25 schreef Dullahan het volgende:

[..]

zij willen leven ik heb een leven
Van nul naar honderd in 1,6 seconde
-nee-
pi_194761608
Ik FoK en zij willen FoK-en, had ik nog enigszins begrepen.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:47:23 #17
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194761668
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:36 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dat zijn nogal wat aannames.
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:43 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Van nul naar honderd in 1,6 seconde
waarom zitten geesten anders hier nog ik voel zulke dingen ook wel aan maar ik weet niet of dat een gave is of door mijn psychologische geslepenheid zit maar zoiets voel ik wel dat ze willen leven net als ik dat doe
pi_194763142
Spoken zitten in je hoofd, niet buiten je hoofd.
pi_194763158
Maar ik kan begrijpen dat illusies niet fijn zijn als je ze oproept.
pi_194763411
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 23:28 schreef Dullahan het volgende:
Vaak wil ik s'nachts plassen maar ben ik toch wel bang. Ik heb ook alle spiegels weggehaald want ik wil niet per ongeluk iets zien in een spiegel. Op de badkamer staat er eentje met een deurtje overdag kunnen spiegels geen kwaad denk ik

Zijn hier mensen bang voor geesten? Je kent het wel je legt iets neer en dan half uur later valt het. Laatste tijd meen in soms ook een schaduw te zien maar ik ben nu zo bang dat ik dan maar met het licht aan slaap.

Elk geluid buiten en binnen drijft me gek van de huisarts heb ik risperdal gekregen zo dat ik wat rust Heb maar dat werkt maar even goed.
Lijkt me verstandig dat je dit nog eens bespreekt met je huisarts, zodat die weet dat je medicijn vooralsnog niet optimaal lijkt te werken. Vertel ook over met het licht aan slapen en de schaduwen, zodat duidelijk wordt dat je slaap ook niet optimaal verloopt zo. Slapen en tot rust kunnen komen is vrij belangrijk. Niet alleen voor je mentale gesteldheid, maar ook voor het behouden van een dag- en nachtritme en de daarbij behorende structuur.

Hoe gaat het overdag met je en wat doe je zoal? Zoek je dan ook het licht op, bijvoorbeeld buiten?
pi_194763953
Ja & nee.
Ik kom uit een Indische familie en die zijn niet zo 'nuchter' als de puur Hollandse kant van de familie, om het zo maar eens te zeggen ;) Mijn Indische familie heeft wel het één en ander gezien, maar ik hoor daar niet bij en wíl dit ook niet. Toen mijn grootvader overleed heb ik hem, hardop, gezegd dat hij best 'langs mag komen', maar dat ik hem niet hoef te zien. En nu voel ik af en toe een geruststellende, liefdevolle aanwezigheid in mijn buurt & denk ik: daar is opa O+ en dat is genoeg voor mij.

Misschien moet de TS ook eens vriendelijk vragen of wat-je-dan-ook-vreest svp op afstand wil blijven en je niet zo bang wil maken. Klinkt vreemd, maar het kan in ieder geval geen kwaad.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_194763954
Ik heb er ook altijd een beetje angst voor gehad toen ik nog leefde.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:28:42 #23
74056 crew  ToT
pi_194764027
Ik ben behoorlijk veel met spirituele zaken bezig geweest (Ben ook een Tera Mai Reiki & Seichem Master), en hoewel ik echt bijzondere en onverklaarbare dingen heb meegemaakt, geloof ik echt niet in geesten.
Het leven is ontstaan met een ééncellig wezentje en langzaam maar zeker is het leven doorgeëvolueerd in de levensvormen zoals we die nu kennen.
Levende wezens zijn biologische machines, al dan niet met hersenen die voor complexe gedachten en emoties kunnen zorgen om je te beschermen tegen gevaar en om te zorgen dat je je voortplant en je nageslacht lang genoeg kan begeleiden om hen zelfstandig te laten worden.

Ik zie niet in waar ergens een geest geëvolueerd kan zijn die na de dood van het fysieke lichaam door kan blijven bestaan, en dat de herinneringen die in je hersenen opgeslagen zitten, in dat niet-fysieke deel kan blijven bestaan.

Daarbij; hoe kan iets wat niet fysiek is en niet meetbaar is jou nou schaden?
Gassen en straling kunnen je wel schaden, maar zo'n geest kan helemaal niets, behalve in films.


En ja: als kind/tiener was ik er ook wel doodsbang voor hoor! :Y
En ja; ik vind het ook wel moeilijk om mijn spirituele ervaringen te verenigen met mijn wetenschappelijke kennis, dus zuiver objectief gekeken zou je kunnen zeggen dat als die ervaringen echt zouden zijn, dan kunnen geestverschijningen toch ook wel echt zijn?
Ja okee, maar geesten heb ik nog nooit gezien en de meeste verschijningen op videobeelden zijn vaak wel te verklaren. Zelfs persoonlijke ervaringen kunnen verklaard worden met laag-frequente trillingen van machines en andere aardse zaken.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:13:58 #24
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194765901
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:48 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Lijkt me verstandig dat je dit nog eens bespreekt met je huisarts, zodat die weet dat je medicijn vooralsnog niet optimaal lijkt te werken. Vertel ook over met het licht aan slapen en de schaduwen, zodat duidelijk wordt dat je slaap ook niet optimaal verloopt zo. Slapen en tot rust kunnen komen is vrij belangrijk. Niet alleen voor je mentale gesteldheid, maar ook voor het behouden van een dag- en nachtritme en de daarbij behorende structuur.

Hoe gaat het overdag met je en wat doe je zoal? Zoek je dan ook het licht op, bijvoorbeeld buiten?
het werkt wel maar niet altijd het komt eigenlijk door wat gedoe. Ben op latere leeftijd door uwv geduwd om iets te gaan doen toen be nik een opleiding gaan doen op mbo 3 niveau. Dat ging niet goed want ik was al 26 en kon niet mijn draai vinden. Op stage werd ik gepest en hing een slechte sfeer ik werd als voetveeg gebruikt en kreeg stress, ik was bang en zo. Op een gegeven moment zag ik mezelf in een raam en dacht ik 'waar ben ik,' het was alsof ik in een vreemde wereld terecht was gekomen. ik zag mezelf maar het was alsof ik er niet hoorde te zijn. Weet niet hoe ik het moet uitleggen alsof de wereld een puzzel is en ik een ander puzzelstukje ben van een andere puzzel? zoiets...........

Toen ben ik gestopt en nu doe ik overdag niet veel de klap was zwaar en nu heb ik bij stress gauw dat ik disasocieer of zo noemt mijn hulpverlener het. Ik vind dat geen prettig gevoel. Maar ik krijg vaak stress dat ik denk dat mensen mij uitlachen of me vies aankijken of me achtervolgen. Mijn auto heb ik weggedaan ik had er geen geld meer voor en als een auto me meer dan 2 straten volgde werd ik helemaal angstig dat ze me zouden inelkaar slaan op het moment dat ik buiten zo komen. Dat ze zeg maar me blijven volgen tot het moment van uitstappen en me dan komen slaan.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:15:32 #25
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194765941
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:24 schreef Natalie het volgende:
Ja & nee.
Ik kom uit een Indische familie en die zijn niet zo 'nuchter' als de puur Hollandse kant van de familie, om het zo maar eens te zeggen ;) Mijn Indische familie heeft wel het één en ander gezien, maar ik hoor daar niet bij en wíl dit ook niet. Toen mijn grootvader overleed heb ik hem, hardop, gezegd dat hij best 'langs mag komen', maar dat ik hem niet hoef te zien. En nu voel ik af en toe een geruststellende, liefdevolle aanwezigheid in mijn buurt & denk ik: daar is opa O+ en dat is genoeg voor mij.

Misschien moet de TS ook eens vriendelijk vragen of wat-je-dan-ook-vreest svp op afstand wil blijven en je niet zo bang wil maken. Klinkt vreemd, maar het kan in ieder geval geen kwaad.
Andere culturen zijn mooi ik zou graag eens ergens anders heengaan ze zeggen soms zelfs dat mijn stoornis niet bestaat in andere landen. Dat dat meer iets cultureels is ik zou graag ergens anders heengaan. Heb eens uit india scheermesjes gekocht die waren wel goed en worden daar nog veel gemaakt.

fijn dat je met je opa een goede band hebt en dat nu ook je nog altijd goed gevoel hebt.

Ik ga niet met ze praten ik ben bang dat dat het erger maakt
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:17:42 #26
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194765992
quote:
88s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:28 schreef ToT het volgende:
Ik ben behoorlijk veel met spirituele zaken bezig geweest (Ben ook een Tera Mai Reiki & Seichem Master), en hoewel ik echt bijzondere en onverklaarbare dingen heb meegemaakt, geloof ik echt niet in geesten.
Het leven is ontstaan met een ééncellig wezentje en langzaam maar zeker is het leven doorgeëvolueerd in de levensvormen zoals we die nu kennen.
Levende wezens zijn biologische machines, al dan niet met hersenen die voor complexe gedachten en emoties kunnen zorgen om je te beschermen tegen gevaar en om te zorgen dat je je voortplant en je nageslacht lang genoeg kan begeleiden om hen zelfstandig te laten worden.

Ik zie niet in waar ergens een geest geëvolueerd kan zijn die na de dood van het fysieke lichaam door kan blijven bestaan, en dat de herinneringen die in je hersenen opgeslagen zitten, in dat niet-fysieke deel kan blijven bestaan.

Daarbij; hoe kan iets wat niet fysiek is en niet meetbaar is jou nou schaden?
Gassen en straling kunnen je wel schaden, maar zo'n geest kan helemaal niets, behalve in films.

En ja: als kind/tiener was ik er ook wel doodsbang voor hoor! :Y
En ja; ik vind het ook wel moeilijk om mijn spirituele ervaringen te verenigen met mijn wetenschappelijke kennis, dus zuiver objectief gekeken zou je kunnen zeggen dat als die ervaringen echt zouden zijn, dan kunnen geestverschijningen toch ook wel echt zijn?
Ja okee, maar geesten heb ik nog nooit gezien en de meeste verschijningen op videobeelden zijn vaak wel te verklaren. Zelfs persoonlijke ervaringen kunnen verklaard worden met laag-frequente trillingen van machines en andere aardse zaken.
Ik vind dat niet fijn straling en zo ik ben niet bang voor 5g dat roepen mensen maar soms ben ik wel bang voor andere dingen. ik had een spiraalbodem en ik las dat die alle straling aantrekt en dat slecht is voor je hart sinds toen slaap ik op een matras. die spiraalbodem had ik gekregen van iemand maar ik denk dat die misschien slechte dingen met mij voor heeft maar aan andere kant ze geven je wel zo'n ding.

kijk al die kennis heb je niets aan wetenschappelijk onwetenschappelijk het is ook wat je waarneetm en voelt ja is misschien te verklaren via een trillplaat van de buren, maar mijn buren staan niet de hele dag op een trillplaat
pi_194766020
Als tiener (ca 11-12 want in de brugklas) was ik een tijdje bang voor geesten. Had boeken over het onderwerp gelezen en was daar gewoon nog te jong en onnozel voor. Maar ja, dus wel echt heel bang. Met een beetje spirituele buurvrouw over gesproken en die zei dat ik 's nachts naast mijn bed moest gaan staan in het donker en een beetje boos en authoritair 'Ik wil niet dat jullie hier zijn, ik wil dat jullie nu voor altijd weg gaan!' zeggen. En hoe idioot het ook klinkt nu ik dat zo typ, ik heb het gedaan en het hielp.

Sterkte. Angst is irrationeel en koppig, maar ik hoop dat je er snel van af komt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:23:49 #28
74056 crew  ToT
pi_194766130
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:17 schreef Dullahan het volgende:

[..]

Ik vind dat niet fijn straling en zo ik ben niet bang voor 5g dat roepen mensen maar soms ben ik wel bang voor andere dingen. ik had een spiraalbodem en ik las dat die alle straling aantrekt en dat slecht is voor je hart sinds toen slaap ik op een matras. die spiraalbodem had ik gekregen van iemand maar ik denk dat die misschien slechte dingen met mij voor heeft maar aan andere kant ze geven je wel zo'n ding.

kijk al die kennis heb je niets aan wetenschappelijk onwetenschappelijk het is ook wat je waarneetm en voelt ja is misschien te verklaren via een trillplaat van de buren, maar mijn buren staan niet de hele dag op een trillplaat
Nee een bonellvering-matras geeft problemen, niet een spiraalmatras.
Bonellvering wekt statische elektriciteit op en dat heeft wel weer invloed op je gemoedsrust.
Zo is er ook één of andere challenge dat je in een specifiek bed van een specifiek spookhuis moet slapen. (Weet niet meer welke).
Schijnt niemand vol te houden omdat het huis zelf al hartstikke eng is, maar die statische elektriciteit in dat bed maakt je helemaal lijp.

En laagfrequente trillingen kan heel veel verschillende oorzaken hebben. zelfs oude ventilatiesystemen in oude gebouwen.

Een tijd geleden een programma op tv gezien waarin 2 teams bezoekers van een huis dat te koop staat de stuipen op het lijf moest jagen zonder obvious lakens in vormen van spoken op te hangen enzo.

Een subwoofer met sub-sonische trillingen kan je al een gevoel van onbehagen geven en die werd daar ook ingezet. Af en toe een onverwacht briesje van een koelsysteem in een afgesloten kamer enz. :P

Overigens kunnen elektrische impulsen of magnetische golven op specifieke plaatsen van je hersenen al een out-of-body experience of geestverschijningen veroorzaken.

Maar sub-sonische trillingen kunnen je oogbollen ook vervormen zodat je wazige beelden ziet waar gewoon niets te zien is, en je hersenen proberen er dan automatisch iets herkenbaars van te maken, meestal in de vorm van een persoon. Zie je overigens ook vaak bij mensen die een hersenoperatie hebben gehad (zoals voor epilepsie) waarbij bepaalde zenuwbanen beschadigd zijn geraakt.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:28:56 #29
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194766246
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:19 schreef Isabeau het volgende:
Als tiener (ca 11-12 want in de brugklas) was ik een tijdje bang voor geesten. Had boeken over het onderwerp gelezen en was daar gewoon nog te jong en onnozel voor. Maar ja, dus wel echt heel bang. Met een beetje spirituele buurvrouw over gesproken en die zei dat ik 's nachts naast mijn bed moest gaan staan in het donker en een beetje boos en authoritair 'Ik wil niet dat jullie hier zijn, ik wil dat jullie nu voor altijd weg gaan!' zeggen. En hoe idioot het ook klinkt nu ik dat zo typ, ik heb het gedaan en het hielp.

Sterkte. Angst is irrationeel en koppig, maar ik hoop dat je er snel van af komt.
Bedankt ik ben bang dat het erger gaat worden als ik me ze ga praten. Misschien toch eens proberen maar ik ben bang dat als ik ertegen praat ik ze echt ga erkennen en dan is het hek van de dam maar misschien werkt het wel. Wel tof dat je zo een buurvrouw had en dat je ermee praatte, vaak wordt je al links gelegd als je iets anders bent.

quote:
88s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee een bonellvering-matras geeft problemen, niet een spiraalmatras.
Bonellvering wekt statische elektriciteit op en dat heeft wel weer invloed op je gemoedsrust.
Zo is er ook één of andere challenge dat je in een specifiek bed van een specifiek spookhuis moet slapen. (Weet niet meer welke).
Schijnt niemand vol te houden omdat het huis zelf al hartstikke eng is, maar die statische elektriciteit in dat bed maakt je helemaal lijp.

En laagfrequente trillingen kan heel veel verschillende oorzaken hebben. zelfs oude ventilatiesystemen in oude gebouwen.

Een tijd geleden een programma op tv gezien waarin 2 teams bezoekers van een huis dat te koop staat de stuipen op het lijf moest jagen zonder obvious lakens in vormen van spoken op te hangen enzo.

Een subwoofer met sub-sonische trillingen kan je al een gevoel van onbehagen geven en die werd daar ook ingezet. Af en toe een onverwacht briesje van een koelsysteem in een afgesloten kamer enz. :P

Overigens kunnen elektrische impulsen of magnetische golven op specifieke plaatsen van je hersenen al een out-of-body experience of geestverschijningen veroorzaken.

Maar sub-sonische trillingen kunnen je oogbollen ook vervormen zodat je wazige beelden ziet waar gewoon niets te zien is, en je hersenen proberen er dan automatisch iets herkenbaars van te maken, meestal in de vorm van een persoon. Zie je overigens ook vaak bij mensen die een hersenoperatie hebben gehad (zoals voor epilepsie) waarbij bepaalde zenuwbanen beschadigd zijn geraakt.
je weet er veel van. De spiraal is veilig zeg jij? Dan ga ik dat misschien ook nog eens proberen.

Klinkt wel gek dat die dingen dat allemaal kunnen doen, misschien zit er in mijn oor of in mijn hoofd ook gewoon iets dat impulsen veroorzaakt waardoor ik zo ben als ik ben zou jammer zijn als het gewoon daar zit en ik zo een raar leven heb, en dan ze erachter komen oh komt door dit of dat.

Ben bang dat ze het niet gaan oplossen zo 1 2 3.
pi_194766411
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:19 schreef Isabeau het volgende:
Als tiener (ca 11-12 want in de brugklas) was ik een tijdje bang voor geesten. Had boeken over het onderwerp gelezen en was daar gewoon nog te jong en onnozel voor. Maar ja, dus wel echt heel bang. Met een beetje spirituele buurvrouw over gesproken en die zei dat ik 's nachts naast mijn bed moest gaan staan in het donker en een beetje boos en authoritair 'Ik wil niet dat jullie hier zijn, ik wil dat jullie nu voor altijd weg gaan!' zeggen. En hoe idioot het ook klinkt nu ik dat zo typ, ik heb het gedaan en het hielp.

Sterkte. Angst is irrationeel en koppig, maar ik hoop dat je er snel van af komt.
Bleven ze nou ook weg? :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:38:15 #31
74056 crew  ToT
pi_194766442
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:28 schreef Dullahan het volgende:

[..]

Bedankt ik ben bang dat het erger gaat worden als ik me ze ga praten. Misschien toch eens proberen maar ik ben bang dat als ik ertegen praat ik ze echt ga erkennen en dan is het hek van de dam maar misschien werkt het wel. Wel tof dat je zo een buurvrouw had en dat je ermee praatte, vaak wordt je al links gelegd als je iets anders bent.
[..]

je weet er veel van. De spiraal is veilig zeg jij? Dan ga ik dat misschien ook nog eens proberen.

Klinkt wel gek dat die dingen dat allemaal kunnen doen, misschien zit er in mijn oor of in mijn hoofd ook gewoon iets dat impulsen veroorzaakt waardoor ik zo ben als ik ben zou jammer zijn als het gewoon daar zit en ik zo een raar leven heb, en dan ze erachter komen oh komt door dit of dat.

Ben bang dat ze het niet gaan oplossen zo 1 2 3.
Ik heb jaaaarenlang een boxspring gehad met springveren matras er op.
Pas kort geleden ingeruild voor een gel-tex matras omdat dat comfortabeler is, maar verder absoluut geen problemen gehad met die springveren. :)

En die angst snap ik echt wel hoor! :Y
Als kleuter is mij ooit door iemand aangepraat dat iedereen ooit eens dood gaat en dat dan alles voorbij is; je bestaat niet meer, je ziet niks meer, hoort niets meer en voelt niets meer. Al je herinneringen zijn weg, je hele persoon; echt alles is *POEF!* weg!
Dat heeft me langdurig zwaar depressief en zwaar angstig gemaakt.
Toen kwamen de verhalen over geesten, dus blijkbaar was er toch WÉL iets?
In plaats van dat het me hoop gaf, maakte het me alleen nog maar angstiger.
Ik verzon allemaal dingen waar geesten niet tegen zouden moeten kunnen. Je ziet ze niet en voelt ze niet, dus moesten ze wel van een soort gas zijn. Als ik ging douchen, sproeide ik altijd water om me heen om die gassen op te lossen! _O-

Maar het idee dat gassen geesten zijn, is wel de oorsprong; nare geurtjes die blijven hangen, werden als geesten gezien die je met het branden van wierook kon verdrijven. Moet je in alle hoeken van de kamer doen (om de boel te neutraliseren).

Maar ik moet zeggen dat mij als Reiki-master wel eens gevraagd is een geestuitdrijving in een huis te doen.
Heb ik gedaan en diegene beweerde gezien te hebben dat de geest daadwerkelijk het huis uit ging, en naar bepaalde buren ging, die volgens hem sindsdien juist geestverschijningen hebben gehad, en hijzelf zag die geest ook weer bij hen thuis.
Ik heb GEEN idee of die gast me in de maling nam (was een vriend van me), of dat die ideeën door het zware blowen van hem kwam, maar ik vond het wel interessant om te horen.

Maar goed, mocht je echt bang zijn, brand dan een reinigende wierook zoals darshan in de hoeken van de kamers.
Eerst alle ramen en deuren dicht houden, en na een half uur alles open gooien om de geest te verdrijven.
Ik deed er nog wel specifieke handelingen bij die je met Reiki II leert, maar zonder dat moet het ook wel lukken, ALS dit allemaal echt waar zou zijn.
pi_194766475
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:36 schreef 3MCB7 het volgende:

Bleven ze nou ook weg? :D
Ze waren er natuurlijk nooit :P Ik was daarna niet bang meer, ik had mijn eigen ontwikkelde angst overwonnen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194766497
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze waren er natuurlijk nooit :P Ik was daarna niet bang meer, ik had mijn eigen ontwikkelde angst overwonnen.
Heel knap van je. :)
pi_194766522
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:41 schreef 3MCB7 het volgende:

Heel knap van je. :)
Op zich kwam het advies natuurlijk vanuit de hoek van 'face your fears' want als je je angsten blijft ontlopen dan worden ze vaak alleen maar erger.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:43:19 #35
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194766529
quote:
88s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:38 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik heb jaaaarenlang een boxspring gehad met springveren matras er op.
Pas kort geleden ingeruild voor een gel-tex matras omdat dat comfortabeler is, maar verder absoluut geen problemen gehad met die springveren. :)

En die angst snap ik echt wel hoor! :Y
Als kleuter is mij ooit door iemand aangepraat dat iedereen ooit eens dood gaat en dat dan alles voorbij is; je bestaat niet meer, je ziet niks meer, hoort niets meer en voelt niets meer. Al je herinneringen zijn weg, je hele persoon; echt alles is *POEF!* weg!
Dat heeft me langdurig zwaar depressief en zwaar angstig gemaakt.
Toen kwamen de verhalen over geesten, dus blijkbaar was er toch WÉL iets?
In plaats van dat het me hoop gaf, maakte het me alleen nog maar angstiger.
Ik verzon allemaal dingen waar geesten niet tegen zouden moeten kunnen. Je ziet ze niet en voelt ze niet, dus moesten ze wel van een soort gas zijn. Als ik ging douchen, sproeide ik altijd water om me heen om die gassen op te lossen! _O-

Maar het idee dat gassen geesten zijn, is wel de oorsprong; nare geurtjes die blijven hangen, werden als geesten gezien die je met het branden van wierook kon verdrijven. Moet je in alle hoeken van de kamer doen (om de boel te neutraliseren).

Maar ik moet zeggen dat mij als Reiki-master wel eens gevraagd is een geestuitdrijving in een huis te doen.
Heb ik gedaan en diegene beweerde gezien te hebben dat de geest daadwerkelijk het huis uit ging, en naar bepaalde buren ging, die volgens hem sindsdien juist geestverschijningen hebben gehad, en hijzelf zag die geest ook weer bij hen thuis.
Ik heb GEEN idee of die gast me in de maling nam (was een vriend van me), of dat die ideeën door het zware blowen van hem kwam, maar ik vond het wel interessant om te horen.

Maar goed, mocht je echt bang zijn, brand dan een reinigende wierook zoals darshan in de hoeken van de kamers.
Eerst alle ramen en deuren dicht houden, en na een half uur alles open gooien om de geest te verdrijven.
Ik deed er nog wel specifieke handelingen bij die je met Reiki II leert, maar zonder dat moet het ook wel lukken, ALS dit allemaal echt waar zou zijn.
Reiki heb ik me nooit in verdiept maar klinkt wel handig als je dat kan. Zoiets zeg je niet tegen kinderen dat was geen slimme gast. Het is voor mij gewoon dat ik het voel het zit er idenk ik dan dan hoor ik stemmen of denk ik dat ik ze hoor. Soms ben ik gewoon moe en wil ik slapen maar dan willen de geesten of mijn hoofd allerlei spelletjes spelen dat houdt me wakker veroorzaakt meer stress en dan gaat het alleen maar bergafwaarts met me.

ik hoop dat hij je in de maling nam want ik heb er echt geen zin in dat ze er echt zijn. Nu ik met licht slaap is wel alles beter alleen val ik moeilijk in slaap ik denk dat ik mijn deur open ga laten van slaapkamer en de lamp op de hal boven zetten in de gang dat zal dan alles verlichten de lampen doe ik beneden ook aan.
pi_194766543
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Op zich kwam het advies natuurlijk vanuit de hoek van 'face your fears' want als je je angsten blijft ontlopen dan worden ze vaak alleen maar erger.
Ja, ben het met je eens. Vind je het nou ook een beetje gek als je weer aan je angst denkt? :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:46:38 #37
74056 crew  ToT
pi_194766572
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:43 schreef Dullahan het volgende:

[..]

Reiki heb ik me nooit in verdiept maar klinkt wel handig als je dat kan. Zoiets zeg je niet tegen kinderen dat was geen slimme gast. Het is voor mij gewoon dat ik het voel het zit er idenk ik dan dan hoor ik stemmen of denk ik dat ik ze hoor. Soms ben ik gewoon moe en wil ik slapen maar dan willen de geesten of mijn hoofd allerlei spelletjes spelen dat houdt me wakker veroorzaakt meer stress en dan gaat het alleen maar bergafwaarts met me.

ik hoop dat hij je in de maling nam want ik heb er echt geen zin in dat ze er echt zijn. Nu ik met licht slaap is wel alles beter alleen val ik moeilijk in slaap ik denk dat ik mijn deur open ga laten van slaapkamer en de lamp op de hal boven zetten in de gang dat zal dan alles verlichten de lampen doe ik beneden ook aan.
Mijn vrouw komt uit een Aziatisch land en die is ook enorm bang geweest voor geesten.
Gewoon regelmatig rationele gesprekken mee gehad, met name over de onzin van God en de Bijbel enzo.
Toen ze haar geloof daarin verloor, verloor ze haar angst voor geesten ook grotendeels.
pi_194766590
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:44 schreef 3MCB7 het volgende:

Ja, ben het met je eens. Vind je het nou ook een beetje gek als je weer aan je angst denkt? :P
Ja, tuurlijk. Maar een angst voor iets kan zomaar ontstaan en voelt toch absoluut heel echt. Dat is verrekte naar en lastig. Zo was ik in die tijd ook een beetje bang voor 'spontane ontbranding' - stond ook in die boeken :+ Maar dat was blijkbaar toch niet zo eng als geesten van overleden mensen, dat leek toen veel meer een mogelijkheid.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:48:51 #39
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194766599
quote:
88s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:46 schreef ToT het volgende:

[..]

Mijn vrouw komt uit een Aziatisch land en die is ook enorm bang geweest voor geesten.
Gewoon regelmatig rationele gesprekken mee gehad, met name over de onzin van God en de Bijbel enzo.
Toen ze haar geloof daarin verloor, verloor ze haar angst voor geesten ook grotendeels.
Bijbel in Azië? wist niet dat ze die daar ook lezen en of geloven dacht allemaal boeddhisme, moslims en hindu's maar nu gaat ze wel in hel branden als jij het fout hebt. In de bijbel heb je ook een geestebezweerster geloof ik maar ik hou daar niet van ik geloof ook niet in God. Als God bestaat en goed is dan zou hij niet toestaan dat mensen ziektes en zo hebben.
pi_194766629
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk. Maar een angst voor iets kan zomaar ontstaan en voelt toch absoluut heel echt. Dat is verrekte naar en lastig. Zo was ik in die tijd ook een beetje bang voor 'spontane ontbranding' - stond ook in die boeken :+ Maar dat was blijkbaar toch niet zo eng als geesten van overleden mensen, dat leek toen veel meer een mogelijkheid.
:D :D Wat voor boeken las jij wel niet? :P
pi_194766642
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:50 schreef 3MCB7 het volgende:

:D :D Wat voor boeken las jij wel niet? :P
Mijn oom had een reeks boeken over paranormale dingen in de kast, geloof zelfs van Reader's Digest of zo :') Súper spannend als je kind was. En blijkbaar vond iedereen het prima of niemand lette op wat ik uit die kast pakte :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:53:26 #42
74056 crew  ToT
pi_194766677
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:48 schreef Dullahan het volgende:

[..]

Bijbel in Azië? wist niet dat ze die daar ook lezen en of geloven dacht allemaal boeddhisme, moslims en hindu's maar nu gaat ze wel in hel branden als jij het fout hebt. In de bijbel heb je ook een geestebezweerster geloof ik maar ik hou daar niet van ik geloof ook niet in God. Als God bestaat en goed is dan zou hij niet toestaan dat mensen ziektes en zo hebben.
Ze komt uit de Filipijnen; dat is 300 jaar bezet geweest door de Spanjaarden en is bijna volledig christelijk. :)

En het is niet zo dat ik niet in God geloof omdat er zieke kindjes zijn, maar omdat er zo ongelooflijk veel onzin en tegenstrijdigheden in de Bijbel staat en de wetenschap het ontstaan van sterren, planeten en DNA enzo makkelijk kan verklaren zonder er een God in te gooien.
Hier en daar is er nog wel een gat in de kennis, maar een "God of the gaps" is nooit een rationele verklaring.

Anyway, voordat de joden een bepaald vijandelijk volk tot het laatste kind uitgeroeid had, geloofden ze niet in geesten. Dat vijandelijk volk geloofde dat een pasgeboren baby met de eerste ademteug leven in zich kreeg ("geest" en "lucht" waren het zelfde woord bij dat volk), en met je laatste ademtocht blies je je leven ook uit.
En zo worden oude opvattingen verbasterd, en zo krijg je dus een geloof in een geest van een overledene die in het hiernamaals ook nog voort blijft bestaan.
pi_194766682
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn oom had een reeks boeken over paranormale dingen in de kast, geloof zelfs van Reader's Digest of zo :') Súper spannend als je kind was. En blijkbaar vond iedereen het prima of niemand lette op wat ik uit die kast pakte :')
:D :D Leuke oom! :P Lees je dat soort boeken nu nog?
pi_194766694
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:53 schreef 3MCB7 het volgende:
:D :D Leuke oom! :P Lees je dat soort boeken nu nog?
Nee, waarom zou ik? Nonsens.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194766715
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, waarom zou ik? Nonsens.
Kon zijn. :) Ik geloof ook niet in die rare dingen. :P
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:55:50 #46
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194766721
quote:
88s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:53 schreef ToT het volgende:

[..]

Ze komt uit de Filipijnen; dat is 300 jaar bezet geweest door de Spanjaarden en is bijna volledig christelijk. :)

En het is niet zo dat ik niet in God geloof omdat er zieke kindjes zijn, maar omdat er zo ongelooflijk veel onzin en tegenstrijdigheden in de Bijbel staat en de wetenschap het ontstaan van sterren, planeten en DNA enzo makkelijk kan verklaren zonder er een God in te gooien.
Hier en daar is er nog wel een gat in de kennis, maar een "God of the gaps" is nooit een rationele verklaring.

Anyway, voordat de joden een bepaald vijandelijk volk tot het laatste kind uitgeroeid had, geloofden ze niet in geesten. Dat vijandelijk volk geloofde dat een pasgeboren baby met de eerste ademteug leven in zich kreeg ("geest" en "lucht" waren het zelfde woord bij dat volk), en met je laatste ademtocht blies je je leven ook uit.
En zo worden oude opvattingen verbasterd, en zo krijg je dus een geloof in een geest van een overledene die in het hiernamaals ook nog voort blijft bestaan.
Filipijnen ken ik niet echt maar spanjaarden zijn overal geweest ook in Nederland geloof ik.

jammer want wetenschap is veel minder waard dan zieken kinderen ik snap die mensen vroeger niet. Ze wisten niet hoe de maan, aarde en zon draaide maar ze wisten toch wel dat kinderen ziek werden?
God of the gaps?

adem wordt altijd gezien als leven ook in genesis geloof ik god doet daar de adem blazen in adem en eva.
pi_194766750
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn oom had een reeks boeken over paranormale dingen in de kast, geloof zelfs van Reader's Digest of zo :') Súper spannend als je kind was. En blijkbaar vond iedereen het prima of niemand lette op wat ik uit die kast pakte :')
Verdorie, ik kwam dit soort pulp als kind wel eens tegen in de bieb. _O- Zat dan vol met "onverklaarbare verschijnselen" als geesten, monster van Loch Ness, ufo's, onwaarschijnlijke toevalligheden, en een gedane voorspelling over het jaar 2012 wat anno circa 1998 nog als heel ver weg en futuristisch klonk :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:59:16 #48
74056 crew  ToT
pi_194766768
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:55 schreef Dullahan het volgende:

[..]

Filipijnen ken ik niet echt maar spanjaarden zijn overal geweest ook in Nederland geloof ik.

jammer want wetenschap is veel minder waard dan zieken kinderen ik snap die mensen vroeger niet. Ze wisten niet hoe de maan, aarde en zon draaide maar ze wisten toch wel dat kinderen ziek werden?
God of the gaps?

adem wordt altijd gezien als leven ook in genesis geloof ik god doet daar de adem blazen in adem en eva.
God of the gaps = "Hee dit ene puntje kan nog niet verklaard worden door de wetenschap, DUS is dat HET bewijs dat God moet bestaan! Hij heeft dat ene ding gedaan!"

En ja, met de wetenschap kun je veel ziektes genezen of voorkomen. Vroeger dacht men dat de pest een straf van God was, en melaatsen waren onrein en zondig i.p.v. dat ze een bacterie of virus onder de leden hadden.
Religie maakt meer kapot dan je lief is.

En ja, het Oude Testament is weer gebaseerd op joodse geschriften, en die hebben veel van hun geloven weer gejat van meerdere andere volkeren en de boel verkeerd geïnterpreteerd.

Zo schijnt het idee van God versus de duivel gebaseerd te zijn op een theaterstuk van een ander volk over de zon versus de maan. Zoals de aflevering "Masks" in Star Trek the next geration.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:02:13 #49
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194766821
quote:
88s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:59 schreef ToT het volgende:

[..]

God of the gaps = "Hee dit ene puntje kan nog niet verklaard worden door de wetenschap, DUS is dat HET bewijs dat God moet bestaan! Hij heeft dat ene ding gedaan!"

En ja, met de wetenschap kun je veel ziektes genezen of voorkomen. Vroeger dacht men dat de pest een straf van God was, en melaatsen waren onrein en zondig i.p.v. dat ze een bacterie of virus onder de leden hadden.
Religie maakt meer kapot dan je lief is.

En ja, het Oude Testament is weer gebaseerd op joodse geschriften, en die hebben veel van hun geloven weer gejat van meerdere andere volkeren en de boel verkeerd geïnterpreteerd.

Zo schijnt het idee van God versus de duivel gebaseerd te zijn op een theaterstuk van een ander volk over de zon versus de maan. Zoals de aflevering "Masks" in Star Trek the next geration.
Oh dus eigenlijk een verklarende god?

ja nee veel ziektes kan wetenschap ook niets aan doen, wetenschap heb ik niets aan. Ze geven je pillen, risperdalletje hier en een citaloprammetje hier en dan krijg je allerlei bijwerkingen maar is beter dan niet nemen zeggen ze dan.

van wiet word ik dan wel weer rustig maar dat mag niet want is niet wetenschappelijk getest. dat wiet wel eens fout gaat ontken ik niet maar die pillen doen meer kwaad.

je weet hier veel van maar god het maakt me geene zier uit als hij bestaat ben ik toch al kwaad op hem en zou ik hem liever een mes tussen de ribben steken achterlijke klootzak dat die is
pi_194766843
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Verdorie, ik kwam dit soort pulp als kind wel eens tegen in de bieb. _O- Zat dan vol met "onverklaarbare verschijnselen" als geesten, monster van Loch Ness, ufo's, onwaarschijnlijke toevalligheden, en een gedane voorspelling over het jaar 2012 wat anno circa 1998 nog als heel ver weg en futuristisch klonk :D
Ja, juist! ufo's, monster van loch ness, big foot, nostradamus, telekinese en dan dus ook over geesten en klopgeesten. Doodeng vond ik het. Maar ook super spannend :+ Snapte er geen reet van en dacht toen nog dat als het in een boek stond het dus wel waar moest zijn :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:04:41 #51
74056 crew  ToT
pi_194766861
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 20:02 schreef Dullahan het volgende:

[..]

Oh dus eigenlijk een verklarende god?

ja nee veel ziektes kan wetenschap ook niets aan doen, wetenschap heb ik niets aan. Ze geven je pillen, risperdalletje hier en een citaloprammetje hier en dan krijg je allerlei bijwerkingen maar is beter dan niet nemen zeggen ze dan.

van wiet word ik dan wel weer rustig maar dat mag niet want is niet wetenschappelijk getest. dat wiet wel eens fout gaat ontken ik niet maar die pillen doen meer kwaad.

je weet hier veel van maar god het maakt me geene zier uit als hij bestaat ben ik toch al kwaad op hem en zou ik hem liever een mes tussen de ribben steken achterlijke klootzak dat die is
_O- Heldere taal! :D

En ja, wiet kan paranoïde klachten versterken, maar het kan veel mensen wel helpen.
Zelf gebruik ik de laatste tijd THC (wiet)druppels.
Da's vooral verboden omdat ze daar geen belastingen over kunnen heffen.
Ik heb ook citalopram en andere troep gehad. Allemaal bijwerkingen. Alleen over Wellbutrin was ik goed te spreken voor mijn depressiviteit. Eigenlijk geen bijwerkingen. Het kan je bloeddruk verhogen, maar die was toch al hoog en Wellbutrin verhoogde het niet verder! _O-
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:07:12 #52
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194766901
quote:
88s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 20:04 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- Heldere taal! :D

En ja, wiet kan paranoïde klachten versterken, maar het kan veel mensen wel helpen.
Zelf gebruik ik de laatste tijd THC (wiet)druppels.
Da's vooral verboden omdat ze daar geen belastingen over kunnen heffen.
Ik heb ook citalopram en andere troep gehad. Allemaal bijwerkingen. Alleen over Wellbutrin was ik goed te spreken voor mijn depressiviteit. Eigenlijk geen bijwerkingen. Het kan je bloeddruk verhogen, maar die was toch al hoog en Wellbutrin verhoogde het niet verder! _O-
het helpt soms wel maar sinds corona ben ik beetje doorgeflipt omdat ik op een stage voor mijn opleiding dus werd gepest en voor corona gebruikte ze mij voor alle lullige klusjes.

ja die medicatie is allemaal niet zo ik weet ook niet wa tik ermee moet. Psychiater luistert niet eens echt die vraag alleen van of ik last heb van dit of dat ja okay ik ben bang voor geesten en denk soms dat aliens me kunnen meehalen maar ja dan stoppen ze maar een pilletje in je en dan is het goed zo. soms zou ik willen dat ik even alles uit kon zetten de sirenes toeters en bellen
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:08:26 #53
74056 crew  ToT
pi_194766928
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 20:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, juist! ufo's, monster van loch ness, big foot, nostradamus, telekinese en dan dus ook over geesten en klopgeesten. Doodeng vond ik het. Maar ook super spannend :+ Snapte er geen reet van en dacht toen nog dat als het in een boek stond het dus wel waar moest zijn :')
Ja het onverklaarbare proberen te verklaren.
Vaak maakt een huis ook wel rare geluiden. Een harde klop op het raam bijvoorbeeld terwijl er niemand te zien is.
Doodeng! Tot je je beseft dat het wel een fucking hete dag is geweest en het die avond wel erg sterk afgekoeld is, en dat warme materialen uitzetten en bij het afkoelen weer inkrimpen en dat dat voor een tikkend of soms knallend geluid kan zorgen.

In de Middeleeuwen was het nog veel erger, toen men nog volop geloofde in vampieren, heksen, geesten en weerwolven.
Als je een natte zomer had kon er een bepaalde schimmel met dezelfde hallucinogene werking als paddo's op graan groeien, en als dat tot brood gebakken werd zat iedereen aardig te spacen. Als dan iemand een beetje raar deed, konden de mensen die dat brood hadden gegeten wel eens gaan denken dat die persoon zo'n mythologisch monster was.

Wetenschappers hebben allerlei boeken er op nageslagen; in jaren met natte zomers had je VEEL meer heksenverbrandingen en dergelijke.

Tegenwoordig wordt er gespoten om die schimmel te doden. Veel beter dan onschuldige oude dametjes op de brandstapel te mieteren! :Y
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:09:52 #54
74056 crew  ToT
pi_194766949
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 20:07 schreef Dullahan het volgende:

[..]

het helpt soms wel maar sinds corona ben ik beetje doorgeflipt omdat ik op een stage voor mijn opleiding dus werd gepest en voor corona gebruikte ze mij voor alle lullige klusjes.

ja die medicatie is allemaal niet zo ik weet ook niet wa tik ermee moet. Psychiater luistert niet eens echt die vraag alleen van of ik last heb van dit of dat ja okay ik ben bang voor geesten en denk soms dat aliens me kunnen meehalen maar ja dan stoppen ze maar een pilletje in je en dan is het goed zo. soms zou ik willen dat ik even alles uit kon zetten de sirenes toeters en bellen
Oef pesterijen heb ik ook mijn hele jeugd gehad, en ook in mijn volwassen jaren wel. Is ook 1 van de redenen geweest dat ik een burn-out heb opgelopen.

Alles ff uit willen zetten zou ik ook wel willen.
Daarom ben ik blij met die THC-druppels! :Y

Wel goed dat je bij een psych loopt met je klachten! :Y
pi_194766953
quote:
88s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 20:08 schreef ToT het volgende:

Tegenwoordig wordt er gespoten om die schimmel te doden. Veel beter dan onschuldige oude dametjes op de brandstapel te mieteren! :Y
_O- joh!

Ik hou nu wel van het lezen over mogelijke verklaringen van de zogenaamde onverklaarbare, paranormale dingen O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:12:30 #56
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194766995
quote:
88s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 20:09 schreef ToT het volgende:

[..]

Oef pesterijen heb ik ook mijn hele jeugd gehad, en ook in mijn volwassen jaren wel. Is ook 1 van de redenen geweest dat ik een burn-out heb opgelopen.

Alles ff uit willen zetten zou ik ook wel willen.
Daarom ben ik blij met die THC-druppels! :Y

Wel goed dat je bij een psych loopt met je klachten! :Y
liep ik al een tijdje gelukkig voordat de pesterijen op werk begonnen en het gebruiken van mij als voetveeg. denk dat ik er nu niet meer was als ik niet al hulp was een keer in een paniek aanval dat ik echt even eruit was heeft een goeie vriend de crisisdienst gebelt, gelukkig kon ik wel geholpen worden

maar nu zie ik niet zoveel mensen meer iedereen is druk met werk en corona en zo ik zit beetje binnen en dat is niet goeed voor me zegt mijn hulpverlener ook maar ja dagbesteding wil ik niet. Moet ik me beter voor voelen zou op zich wel honden willen uitlaten uit asiel en zo, maar ligt niet in de buurt. Auto heb ik weggedaan want kreeg veel paniek als andere autos te lang achter me zaten
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:14:08 #57
74056 crew  ToT
pi_194767031
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 20:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

_O- joh!

Ik hou nu wel van het lezen over mogelijke verklaringen van de zogenaamde onverklaarbare, paranormale dingen O+
Same here!
Het haalt wel veel van de mysterie van het leven weg helaas. Ook neemt het vaak best hoop op een eeuwig leven in het hiernamaals weg, maar aan de andere kant: in de Bijbel staat dat je in het hiernamaals elke dag de hele fucking dag lofliederen aan Onze Lieve Heer uit je strot moet persen.

Serieus; het universum bestaat 14 miljard jaar en volgens schattingen zal het universum over 10100 (dus 10 met 100 nullen) jaar helemaal uitdoven. Geen sterren meer, geen planeten meer, geen moleculen, geen atomen, geen quarks; helemaal niets meer. Dat is dus over 100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 jaar.

En denk je eens in; op de schaal van eeuwigheid is dat getal echt nog HE-LE-MAAL NIETS!
Dus als de laatste ster uitgedoofd is, sta je nog pas aan het heel prille begin van die lofliederen elke dag tot Onze Lieve Heer te zingen.

Ik moet er godverdomme niet aan DENKEN zeg!!! :X :X :X
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:16:26 #58
74056 crew  ToT
pi_194767074
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 20:12 schreef Dullahan het volgende:

[..]

liep ik al een tijdje gelukkig voordat de pesterijen op werk begonnen en het gebruiken van mij als voetveeg. denk dat ik er nu niet meer was als ik niet al hulp was een keer in een paniek aanval dat ik echt even eruit was heeft een goeie vriend de crisisdienst gebelt, gelukkig kon ik wel geholpen worden

maar nu zie ik niet zoveel mensen meer iedereen is druk met werk en corona en zo ik zit beetje binnen en dat is niet goeed voor me zegt mijn hulpverlener ook maar ja dagbesteding wil ik niet. Moet ik me beter voor voelen zou op zich wel honden willen uitlaten uit asiel en zo, maar ligt niet in de buurt. Auto heb ik weggedaan want kreeg veel paniek als andere autos te lang achter me zaten
Ah dus sowieso wel meer angst en paranoia dan alleen geesten enzo?
Dan klinkt het wel dat je idd professionele hulp nodig hebt en misschien toch ook wel bepaalde medicatie om alles iets te sussen. :Y
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:19:36 #59
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194767117
quote:
88s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 20:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Ah dus sowieso wel meer angst en paranoia dan alleen geesten enzo?
Dan klinkt het wel dat je idd professionele hulp nodig hebt en misschien toch ook wel bepaalde medicatie om alles iets te sussen. :Y
ja meerdere angsten vooral paranoide dat mensen me volgen en me in elkaar willen slaan.
maar savonds zijn er geen mensen misschien ben ik daarom bang voor geesten en zo.
Ja ik slik die medicatie ook alleen je komt er wel van bij terwijl ik niet veel eet of zo beetje witte rijst nu iets meer.
Zou wel fijn vinden als ik niet meer naar die gesprekjes hoef maar ik ben bang dat het lang duurt want ik zit nu al 4 jaar in behandeling eigenlijk begon het met depressie vandaaruit alleen maar berafwaarts
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:24:55 #60
74056 crew  ToT
pi_194767216
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 20:19 schreef Dullahan het volgende:

[..]

ja meerdere angsten vooral paranoide dat mensen me volgen en me in elkaar willen slaan.
maar savonds zijn er geen mensen misschien ben ik daarom bang voor geesten en zo.
Ja ik slik die medicatie ook alleen je komt er wel van bij terwijl ik niet veel eet of zo beetje witte rijst nu iets meer.
Zou wel fijn vinden als ik niet meer naar die gesprekjes hoef maar ik ben bang dat het lang duurt want ik zit nu al 4 jaar in behandeling eigenlijk begon het met depressie vandaaruit alleen maar berafwaarts
Probeer zo rationeel mogelijk te denken.
Zijn er mensen waarvan ze denken dat ze een gegronde reden hebben om jou te achtervolgen, klem te rijden en in elkaar te beuken? Zou je dat verdienen, denk je? Kun je iemand bedenken die WÉL denkt dat je dat zou verdienen en die daar ook al die moeite voor over heeft en het risico durft te lopen betrapt/gefilmd te worden en er voor de gevangenis in te gaan?
Dit lijkt me een zeer irrationele gedachte, ZEKER als je hier al lang last van hebt en het nooit gebeurd is.
(Side note; die gedachte heb ik zelf ook langdurig gehad hoor! :Y )

Geesten, okay; ik weet niet wat jouw religieuze achtergrond is, maar is er een reden te geloven dat geesten überhaupt bestaan?
Zo ja; is er een reden om aan te nemen dat ze mensen iets aan kunnen doen, buiten oude legendes om? Komt er wel eens in het nieuws dat iemand is aangevallen door iets onzichtbaars en onverklaarbaars?
En zelfs als dat allemaal WÉL het geval zou zijn; waarom zou een geest zo boos op jou zijn om jarenlang helemaal niks te doen en dan zomaar ineens jou pijn te gaan doen?

(Deze vragen heb ik mijn vrouw overigens ook gesteld.)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:28:55 #61
74056 crew  ToT
pi_194767287
Overigens kan ik me die achtervolgingsangsten wél voorstellen in de Randstad als je een donker steegje in loopt en er wat lui met capuchons en nektasjes je besluiten te volgen, maar dat is dan wel een vrij rationele angst. ;) Anders niet.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:44:08 #62
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194767572
quote:
88s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 20:24 schreef ToT het volgende:

[..]

Probeer zo rationeel mogelijk te denken.
Zijn er mensen waarvan ze denken dat ze een gegronde reden hebben om jou te achtervolgen, klem te rijden en in elkaar te beuken? Zou je dat verdienen, denk je? Kun je iemand bedenken die WÉL denkt dat je dat zou verdienen en die daar ook al die moeite voor over heeft en het risico durft te lopen betrapt/gefilmd te worden en er voor de gevangenis in te gaan?
Dit lijkt me een zeer irrationele gedachte, ZEKER als je hier al lang last van hebt en het nooit gebeurd is.
(Side note; die gedachte heb ik zelf ook langdurig gehad hoor! :Y )

Geesten, okay; ik weet niet wat jouw religieuze achtergrond is, maar is er een reden te geloven dat geesten überhaupt bestaan?
Zo ja; is er een reden om aan te nemen dat ze mensen iets aan kunnen doen, buiten oude legendes om? Komt er wel eens in het nieuws dat iemand is aangevallen door iets onzichtbaars en onverklaarbaars?
En zelfs als dat allemaal WÉL het geval zou zijn; waarom zou een geest zo boos op jou zijn om jarenlang helemaal niks te doen en dan zomaar ineens jou pijn te gaan doen?

(Deze vragen heb ik mijn vrouw overigens ook gesteld.)
Ik denk dat dat op mij niet werkt. Ik ben schizotypisch. Daarom heb ik er last van.

Mijn ma is protestants mij pa is katholiek ik ben niet opgegroeid met religie omdat pa en ma veel gedoe hadden met hun ouders toen ze gingen daten.

Waarom dingen het op mij gemunt hebben weet ik niet heeft te maken met teveel prikkels en onveilig gevoel. Soms ben ik bang dat lui van mijn stage me bv volgen. Doordat ik eerder gestopt ben met stage konden ze mij niet inzetten als slaaf nu willen ze mij dus slaan denk ik dan.

Ik wil gewoon in vrede leven ik wil geen agressie.
pi_194767619
Ik merk dat je erg focust op de inhoud van je angst en ook hierin meegaat (lakens over hoofd, spiegels weg, auto weg). Dat is niet heel erg nuttig, denk ik. Wat je daarmee doet is juist je angst versterken, omdat je eraan toegeeft. Je moet je brein trainen dat het niet bang hoeft te zijn. Dat kan misschien al een stuk helpen, als een soort positieve feedback/exposure om je angstgevoelens af te laten nemen.

Ik snap dat dat misschien wel moeilijk is of onmogelijk voelt, aangezien ik wel opmerk in je OP dat je er ook wel (ik weet niet in welke mate) in gelooft. En ik zeg ook niet dat wat jij denkt niet waar is, ik geloof zelf niet in geesten maar who knows, toch? Het zou in theorie kunnen.

Het loont misschien daarom ook meer om je af te vragen waarom jij er zo angstig van wordt. En of je het wellicht zou kunnen overwinnen. Dus je neemt de inhoud niet meer serieus, maar erkent wel dat je bang bent (ja sorry, klinkt heel tegenstrijdig). Hiermee bedoel ik dus dat je jezelf serieus moet nemen (je angstgevoelens) maar de inhoud van de angst niet (je gedachtes). En zoals ToT hierboven ook zegt, het voor jezelf proberen te rationaliseren.

Ik denk dat het goed is dat je die medicatie al neemt, maar als het maar 'voor even' helpt (risperidal zou niet 'voor even' moeten helpen, je zou er uiteindelijk redelijk stabiel op moeten zijn als ik me niet vergis) kan je het beste weer contact opnemen met je huisarts/psychiater. En dan kun je ook direct je slaapproblemen bespreken, want een slaaptekort is ook berucht erom dat het paranoïde en angstige gedachten versterkt.

Ik vind het naar om te lezen dat je zo in angst leeft. Dat lijkt me niet gemakkelijk. Wees ook lief voor jezelf en zorg goed voor jezelf.

Edit: ik zie nu hierboven dat je aangeeft dat je schizotypisch bent. Dan is rationaliseren misschien niet echt een nuttige optie, sorry daarvoor. Maar het lijkt me wel goed dat je deze gedachtes e.d. blijft bespreken met je huisarts of psychiater of misschien mensen die dicht bij je staan. Niet alleen mee rond blijven lopen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2020 20:50:48 ]
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:55:26 #64
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194767719
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 20:47 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Ik merk dat je erg focust op de inhoud van je angst en ook hierin meegaat (lakens over hoofd, spiegels weg, auto weg). Dat is niet heel erg nuttig, denk ik. Wat je daarmee doet is juist je angst versterken, omdat je eraan toegeeft. Je moet je brein trainen dat het niet bang hoeft te zijn. Dat kan misschien al een stuk helpen, als een soort positieve feedback/exposure om je angstgevoelens af te laten nemen.

Ik snap dat dat misschien wel moeilijk is of onmogelijk voelt, aangezien ik wel opmerk in je OP dat je er ook wel (ik weet niet in welke mate) in gelooft. En ik zeg ook niet dat wat jij denkt niet waar is, ik geloof zelf niet in geesten maar who knows, toch? Het zou in theorie kunnen.

Het loont misschien daarom ook meer om je af te vragen waarom jij er zo angstig van wordt. En of je het wellicht zou kunnen overwinnen. Dus je neemt de inhoud niet meer serieus, maar erkent wel dat je bang bent (ja sorry, klinkt heel tegenstrijdig). Hiermee bedoel ik dus dat je jezelf serieus moet nemen (je angstgevoelens) maar de inhoud van de angst niet (je gedachtes). En zoals ToT hierboven ook zegt, het voor jezelf proberen te rationaliseren.

Ik denk dat het goed is dat je die medicatie al neemt, maar als het maar 'voor even' helpt (risperidal zou niet 'voor even' moeten helpen, je zou er uiteindelijk redelijk stabiel op moeten zijn als ik me niet vergis) kan je het beste weer contact opnemen met je huisarts/psychiater. En dan kun je ook direct je slaapproblemen bespreken, want een slaaptekort is ook berucht erom dat het paranoïde en angstige gedachten versterkt.

Ik vind het naar om te lezen dat je zo in angst leeft. Dat lijkt me niet gemakkelijk. Wees ook lief voor jezelf en zorg goed voor jezelf.
Bedankt heel lief van je. Kan best dat je gelijk hebt maar kijk dat zijn dingen die ik kan doen wanneer ik bang ben, door de angst heen is eng dan schiet ik in paniek en ga ik piekeren. Het is ook wel geloof dat ik denk ze bestaan. Ik wil niet geloven maar geloof wel.

Ja wat je zegt klopt wel ik ben gewoon bang maar ook verdrietig en boos. Mijn opleiding was moeilijk ik voelde me al raar met mijn ouders leeftijd en dan op stage word ik kapot gemaakt, daar heb ik nog moeite mee en praat ik dan ook veel over met mijn hulpverlener dit soort dingen komen dan achter te loggen. Maar ik denk dat ik zo heb meegemaakt dat je je best doet en dan kwaadaardige mensen het kapot maken dat dat nu in geesten en zo is gaan zitten. Ik was altijd wel bang als kind al maar dan komt het terug.

Maandag heb ik afspraak bij mijn psycholoog ik sta best goed in contact maar door vakantie lang niet geweest die mensen moeten ook vrij hebben
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:30:18 #65
441859 crew  Lenny77
pi_194768360
Het is sowieso van belang dat je je medicatie blijft nemen. Maar het kan zeker geen kwaad om dit met je arts te bespreken en zeggen dat de medicatie niet op punt staat!
Daarbuiten kan je ook voor wat alternatieven gaan kijken.
Het is misschien een beetje een vreemd advies maar in de tijd dat ik met mensen met schizofrenie werkte, gebruikten we soms ook simpele hulpmiddelen. Je eigen brein kan je namelijk flink voor de gek houden, maar dat kan je langs de andere kant ook terug doen met je brein. Zo was er een vrouw die bang was van giftig gas en ze rook dit ook overal buiten dus durfde niet meer buiten te gaan. Ze merkte wel dat als ze zo een Vicks-staafje voor onder de neus gebruikte, dat ze geen last van het gas had. Dus is dat haar 'therapie' geworden en vanaf toen ging ze overal met die Vicks naartoe en dat hielp. Er was ook een man die zich niet meer wou wassen omdat zeep zijn bescherming zou afbreken en hij dan vatbaar voor al het slechte zou kunnen worden en toen hebben we olie voorgesteld (dus zeepvrij) en daar voelde hij zich wel prettig bij.
Je zou dus bv dingen kunnen gebruiken waar die geesten niet tegen kunnen. ToT had het al over wierrook branden maar ook de geur van Salie staat erom bekend dat ze daarvan wegblijven. Dus je kan ofwel Salie thee (de blaadjes) laten branden in je kamer op een bordje ofzo of zelfs gewoon een tas saliethee langs je bed zetten. Qua slaap is dat licht in je kamer inderdaad niet handig maar je kan wel een lampje in de gang aanlaten zoals je zelf al zei, ofwel zo een lampje wat in een stopcontact kan. Ook zeggen 'ze' dat geesten eigenlijk mensen die plots gestorven zijn of mensen die niet door willen of kunnen gaan naar de volgende wereld omdat hun taak niet af is voor hun gevoel en hier wat dolen omdat ze de weg niet kunnen vinden. En die komen dan naar mensen die ervoor openstaan omdat zij degene zijn die hun wel kunnen helpen naar het hiernamaals. En dan kan je een kaarsje branden voor die 'geesten' om hun de weg te helpen vinden via het licht van de kaars. Zo begrijp je dan ook dat die geesten je eigenlijk geen kwaad willen doen, ze willen gewoon door.

Het komt er eigenlijk een beetje op neer dat je je brein met zijn eigen wapens gaat bevechten. Je brein laat je geloven dat er iets engs is, jij zorgt ervoor dat het enge onder controle is, dus je brein is dan rustig.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:45:29 #66
74056 crew  ToT
pi_194768558
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 20:44 schreef Dullahan het volgende:

[..]

Ik denk dat dat op mij niet werkt. Ik ben schizotypisch. Daarom heb ik er last van.

Mijn ma is protestants mij pa is katholiek ik ben niet opgegroeid met religie omdat pa en ma veel gedoe hadden met hun ouders toen ze gingen daten.

Waarom dingen het op mij gemunt hebben weet ik niet heeft te maken met teveel prikkels en onveilig gevoel. Soms ben ik bang dat lui van mijn stage me bv volgen. Doordat ik eerder gestopt ben met stage konden ze mij niet inzetten als slaaf nu willen ze mij dus slaan denk ik dan.

Ik wil gewoon in vrede leven ik wil geen agressie.
Ik ben ook erg gevoelig voor agressie. Ik ontloop het liefst mensen die me kut behandelen.
Toch is het wel mogelijk om in vrede met jezelf te leven, zonder (al te veel) angsten! :Y
pi_194768871
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn oom had een reeks boeken over paranormale dingen in de kast, geloof zelfs van Reader's Digest of zo :') Súper spannend als je kind was. En blijkbaar vond iedereen het prima of niemand lette op wat ik uit die kast pakte :')
Die boeken heb ik nog steeds :') "De wereld van het ongrijpbare" van Reader's Digest was en is nog steeds m'n favoriet. Vriendin van me had dat boek thuis en ik heb het geleend en scheet in m'n broek. Toen begonnen we te klooien met ouijaborden. Gouden tijden. Echt.
Uiteindelijk dat boek zelf nog opgeduikeld bij De Slegte. Blijft leuk, maar ik ben er niet meer bang voor. Kan nog steeds smullen van een goed spookverhaal en ga op vakantie ook regelmatig op ghost tours. Maar toen ik een jaar of 13 was niet.
Tap tap tap
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:19:13 #68
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194769009
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 21:30 schreef Lenny77 het volgende:
Het is sowieso van belang dat je je medicatie blijft nemen. Maar het kan zeker geen kwaad om dit met je arts te bespreken en zeggen dat de medicatie niet op punt staat!
Daarbuiten kan je ook voor wat alternatieven gaan kijken.
Het is misschien een beetje een vreemd advies maar in de tijd dat ik met mensen met schizofrenie werkte, gebruikten we soms ook simpele hulpmiddelen. Je eigen brein kan je namelijk flink voor de gek houden, maar dat kan je langs de andere kant ook terug doen met je brein. Zo was er een vrouw die bang was van giftig gas en ze rook dit ook overal buiten dus durfde niet meer buiten te gaan. Ze merkte wel dat als ze zo een Vicks-staafje voor onder de neus gebruikte, dat ze geen last van het gas had. Dus is dat haar 'therapie' geworden en vanaf toen ging ze overal met die Vicks naartoe en dat hielp. Er was ook een man die zich niet meer wou wassen omdat zeep zijn bescherming zou afbreken en hij dan vatbaar voor al het slechte zou kunnen worden en toen hebben we olie voorgesteld (dus zeepvrij) en daar voelde hij zich wel prettig bij.
Je zou dus bv dingen kunnen gebruiken waar die geesten niet tegen kunnen. ToT had het al over wierrook branden maar ook de geur van Salie staat erom bekend dat ze daarvan wegblijven. Dus je kan ofwel Salie thee (de blaadjes) laten branden in je kamer op een bordje ofzo of zelfs gewoon een tas saliethee langs je bed zetten. Qua slaap is dat licht in je kamer inderdaad niet handig maar je kan wel een lampje in de gang aanlaten zoals je zelf al zei, ofwel zo een lampje wat in een stopcontact kan. Ook zeggen 'ze' dat geesten eigenlijk mensen die plots gestorven zijn of mensen die niet door willen of kunnen gaan naar de volgende wereld omdat hun taak niet af is voor hun gevoel en hier wat dolen omdat ze de weg niet kunnen vinden. En die komen dan naar mensen die ervoor openstaan omdat zij degene zijn die hun wel kunnen helpen naar het hiernamaals. En dan kan je een kaarsje branden voor die 'geesten' om hun de weg te helpen vinden via het licht van de kaars. Zo begrijp je dan ook dat die geesten je eigenlijk geen kwaad willen doen, ze willen gewoon door.

Het komt er eigenlijk een beetje op neer dat je je brein met zijn eigen wapens gaat bevechten. Je brein laat je geloven dat er iets engs is, jij zorgt ervoor dat het enge onder controle is, dus je brein is dan rustig.
Lief advies en schizofrenie lijkt me erg vervelend ik heb dat niet maar wel iets wat soms beetje erop lijkt.
Medicijnen werken wel maar zjin geen wondermiddelen helemaal over gaat het niet dat zegt de psychiater ook ik zal wel nog eens met de psycholoog maandag erover praten

denk dat ik ga doen wat jij zegt een kaars branden ik zet die dan wel in een glazen kom zodat ik de boel niet affik dat is ook eng misschien dat zo'n lichtje helpt dat de geesten dan de weg kunnen vinden. Bij mij moeten ze niet zijn dat weet ik zeker.

mijn brein en ik zijn niet de beste vrienden maar ik moet het ermee doen. Ik ga het proberen op de gang toch lamp maar dan een kaarsje binnen op slaapkamer.

quote:
88s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 21:45 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik ben ook erg gevoelig voor agressie. Ik ontloop het liefst mensen die me kut behandelen.
Toch is het wel mogelijk om in vrede met jezelf te leven, zonder (al te veel) angsten! :Y
ik wil het eigenlijk niet meer ik word er naar van ook onrustig. Schiet in de paniek en zo ik krijg dan het idee dat ik niet meer hoor hier en ga dan voelen alsof de wereld om me heen nep is en niet bestaat
pi_194769052
Als je vaak rare geluiden hoort en ook af en toe wat ziet bewegen, heb je waarschijnlijk gewoon een muis in huis.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:22:06 #70
74056 crew  ToT
pi_194769057
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:21 schreef thabit het volgende:
Als je rare geluiden hoort en ook af en toe wat ziet bewegen, heb je waarschijnlijk gewoon een muis in huis.
Opgelost, slotje!
pi_194769067
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:21 schreef thabit het volgende:
Als je vaak rare geluiden hoort en ook af en toe wat ziet bewegen, heb je waarschijnlijk gewoon een muis in huis.
Beetje van de regen in de drup.
Tap tap tap
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:26:17 #72
74056 crew  ToT
pi_194769132
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:19 schreef Dullahan het volgende:

ik wil het eigenlijk niet meer ik word er naar van ook onrustig. Schiet in de paniek en zo ik krijg dan het idee dat ik niet meer hoor hier en ga dan voelen alsof de wereld om me heen nep is en niet bestaat
Het idee dat de wereld nep zou zijn, is al zo oud. The Matrix is gejat van zo veel ideeën die weer gejat zijn van andere ideeën.
Als kind heb ik ook een stripboek gelezen over dat idee.

Toont dus aan dat je echt niet de enige bent die er zo over denkt. Ikzelf heb (jaja!) dat idee ook vaak gehad.
Alsof ik in een coma lag en deze wereld slechts een proef was om aan te tonen dat ik waardig was om er uit te ontwaken en deel te nemen aan de echte wereld of whatever.
Maar die ideeën zijn niet productief. Je bent hier wel in de echte wereld. Het "Brain in a vat"-idee is theoretisch leuk om over te denken (zoek maar op; solomnisme heet dat, geloof ik), maar je komt er niet verder mee in dit leven.
Dat je in een vlaag van paniek wel zoiets denkt, brengt je alleen verder weg van de realiteit.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:27:10 #73
441859 crew  Lenny77
pi_194769150
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:19 schreef Dullahan het volgende:

[..]

Lief advies en schizofrenie lijkt me erg vervelend ik heb dat niet maar wel iets wat soms beetje erop lijkt.
Medicijnen werken wel maar zjin geen wondermiddelen helemaal over gaat het niet dat zegt de psychiater ook ik zal wel nog eens met de psycholoog maandag erover praten

denk dat ik ga doen wat jij zegt een kaars branden ik zet die dan wel in een glazen kom zodat ik de boel niet affik dat is ook eng misschien dat zo'n lichtje helpt dat de geesten dan de weg kunnen vinden. Bij mij moeten ze niet zijn dat weet ik zeker.

mijn brein en ik zijn niet de beste vrienden maar ik moet het ermee doen. Ik ga het proberen op de gang toch lamp maar dan een kaarsje binnen op slaapkamer.

Ja let inderdaad goed op met zo een kaars. Die hoeft ook niet de hele nacht te branden he. Steek dat kaarsje aan als je in bed gaat liggen en blaas m uit als je gaat slapen (plus idd in een vuur-veilige kom zetten).
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:28:12 #74
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194769179
quote:
88s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:26 schreef ToT het volgende:

[..]

Het idee dat de wereld nep zou zijn, is al zo oud. The Matrix is gejat van zo veel ideeën die weer gejat zijn van andere ideeën.
Als kind heb ik ook een stripboek gelezen over dat idee.

Toont dus aan dat je echt niet de enige bent die er zo over denkt. Ikzelf heb (jaja!) dat idee ook vaak gehad.
Alsof ik in een coma lag en deze wereld slechts een proef was om aan te tonen dat ik waardig was om er uit te ontwaken en deel te nemen aan de echte wereld of whatever.
Maar die ideeën zijn niet productief. Je bent hier wel in de echte wereld. Het "Brain in a vat"-idee is theoretisch leuk om over te denken (zoek maar op; solomnisme heet dat, geloof ik), maar je komt er niet verder mee in dit leven.
Dat je in een vlaag van paniek wel zoiets denkt, brengt je alleen verder weg van de realiteit.
het is een heel eng gevoel krijg het bij heel veel stress heeft niets met films en zo van doen. niet eens een coma maar gewoon wanneer ik stress krijg lijkt alles nep volgens mijn psycholoog is dat een beschermingsmechanisme.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:29:46 #75
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194769210
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:27 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ja let inderdaad goed op met zo een kaars. Die hoeft ook niet de hele nacht te branden he. Steek dat kaarsje aan als je in bed gaat liggen en blaas m uit als je gaat slapen (plus idd in een vuur-veilige kom zetten).
bedankt ik ga dat proberen vanavond vandaag was wel een moeilijke dag is wel fijn als mensen dan toch even luistere en tijd maken ik merk ook dat ik nog even deze dagen moet volhouden psycholoog al lang niet gezien maar nu na 3 weken eindelijk weer afspraak er ligt veel op mijn lever ik moet dat eruit krijgen. Hier is de hulp eigenlijk wel al fijn dat mensen toch nog wat bekommeren dat doet mij ook wel weer goed
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:31:37 #76
74056 crew  ToT
pi_194769249
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:28 schreef Dullahan het volgende:

[..]

het is een heel eng gevoel krijg het bij heel veel stress heeft niets met films en zo van doen. niet eens een coma maar gewoon wanneer ik stress krijg lijkt alles nep volgens mijn psycholoog is dat een beschermingsmechanisme.
Ja I know, depersonalisatie of zoiets...ben ff de exacte term kwijt zo na een aantal wijntjes.
Vluchtgedrag.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:33:32 #77
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194769288
quote:
88s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:31 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja I know, depersonalisatie of zoiets...ben ff de exacte term kwijt zo na een aantal wijntjes.
Vluchtgedrag.
wil niet vluchten maar soms doe ik dat om mezelf te beschermen wel grappig hetzelfde brein dat mij wil beschermen zorgt ook dat ik me belabberd voel
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:33:51 #78
441859 crew  Lenny77
pi_194769298
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:29 schreef Dullahan het volgende:

[..]

bedankt ik ga dat proberen vanavond vandaag was wel een moeilijke dag is wel fijn als mensen dan toch even luistere en tijd maken ik merk ook dat ik nog even deze dagen moet volhouden psycholoog al lang niet gezien maar nu na 3 weken eindelijk weer afspraak er ligt veel op mijn lever ik moet dat eruit krijgen. Hier is de hulp eigenlijk wel al fijn dat mensen toch nog wat bekommeren dat doet mij ook wel weer goed
Fijn voor je dat je er maandag weer naartoe kan gaan!
En voor de rest kunnen we inderdaad een luisterend oor zijn, alle beetjes helpen he :*
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:35:28 #79
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194769326
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:33 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Fijn voor je dat je er maandag weer naartoe kan gaan!
En voor de rest kunnen we inderdaad een luisterend oor zijn, alle beetjes helpen he :*
Wel spannend eerste keer dat ik weer in persoon ga daarvoor met webcam vooral via de site van ggz. Nu weer eens in levende lijve vind ik toch fijner. Ja ik denk soms dat het allemaal voor niets is maar ook buiten al mijn angsten zijn er gelukkig lieve mensen ik denk dat ik anderrs niks zou hebben op deze aarde als er geen lieve mensen meer waren alleen ik focus me alleen op het zwarte en negatieve
  Moderator vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:37:32 #80
441859 crew  Lenny77
pi_194769380
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:35 schreef Dullahan het volgende:

[..]

Wel spannend eerste keer dat ik weer in persoon ga daarvoor met webcam vooral via de site van ggz. Nu weer eens in levende lijve vind ik toch fijner. Ja ik denk soms dat het allemaal voor niets is maar ook buiten al mijn angsten zijn er gelukkig lieve mensen ik denk dat ik anderrs niks zou hebben op deze aarde als er geen lieve mensen meer waren alleen ik focus me alleen op het zwarte en negatieve
Je kan op zwarte momenten altijd eens terug komen kijken naar dit topic, dan herinner je je er weer even aan!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:40:26 #81
459164 Dullahan
Hoofdloze dwaler
pi_194769459
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:37 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Je kan op zwarte momenten altijd eens terug komen kijken naar dit topic, dan herinner je je er weer even aan!
O+ lief
pi_194778004
Het topic is verhuisd naar TRU. Hier gaat het vaak over geesten en dit soort verschijnselen.
pi_194778016
Wel vreemd, want ik denk dat de angsten meer voortkomen uit diepere angsten en stoornissen in het algemeen.
Tap tap tap
pi_194778022
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:40 schreef Dullahan het volgende:

[..]

O+ lief
Op FOK! zitten veel lieve mensen hoor :)
pi_194778445
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 14:39 schreef Lavenderr het volgende:
Het topic is verhuisd naar TRU. Hier gaat het vaak over geesten en dit soort verschijnselen.
Maar dit gaat over iemands angststoornissen, niet over geesten an sich.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194778851
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 15:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar dit gaat over iemands angststoornissen, niet over geesten an sich.
Eigenlijk over beide dingen, dus ik heb overlegd of het hier naartoe mocht. Hier komen vaak deze onderwerpen voorbij en zijn er ook veel users die er mee te maken hebben of hebben gehad.
pi_194778921
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 15:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Eigenlijk over beide dingen, dus ik heb overlegd of het hier naartoe mocht. Hier komen vaak deze onderwerpen voorbij en zijn er ook veel users die er mee te maken hebben of hebben gehad.
Eensch.
Toen ik zelf reageerde heb ik m'n halve reactie-in-wording gewist omdat ik dácht dat ik in TRU zat. Maar hij stond in R&P, da's toch net een andere manier van reageren ;), maar niet minder ontopic. Bovendien zullen hier waarschijnlijk meer mensen zitten met ervaring met geesten an sich.... en hoe ermee om te gaan :X

[ Bericht 3% gewijzigd door Celestien op 29-08-2020 16:22:51 ]
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_194779296
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 15:46 schreef Natalie het volgende:

[..]

Eensch.
Toen ik zelf reageerde heb ik m'n halve reactie-in-worden gewist omdat ik dácht dat ik in TRU zat. Maar hij stond in R&P, da's toch net een andere manier van reageren ;), maar niet minder ontopic. Bovendien zullen hier waarschijnlijk meer mensen zitten met ervaring met geesten an sich.... en hoe ermee om te gaan :X
Ja, dat was ook de reden waarom ik gevraagd heb of het op TRU mocht :)
En hoi Natalie, lang niet gezien
pi_194779619
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 16:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat was ook de reden waarom ik gevraagd heb of het op TRU mocht :)
En hoi Natalie, lang niet gezien
Glad to be back :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:05:33 #90
74056 crew  ToT
pi_194780409
Ow, toch verhuisd dus? :)

Ben benieuwd of er mensen goede inhoudelijke tips kunnen geven hier, specifiek op de angst voor geesten gericht! :Y
pi_194781888
quote:
88s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 17:05 schreef ToT het volgende:
Ow, toch verhuisd dus? :)

Ben benieuwd of er mensen goede inhoudelijke tips kunnen geven hier, specifiek op de angst voor geesten gericht! :Y
Jij bent 1 van die mensen die veel weet van deze materie.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:33:16 #92
74056 crew  ToT
pi_194781907
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jij bent 1 van die mensen die veel weet van deze materie.
B-)
pi_194782492
Oh ik zie dat je verhuisd bent Dullahan!
Hier krijg je misschien betere tips :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 29-08-2020 22:37:48 ]
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:25:15 #94
74056 crew  ToT
pi_194785874
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:15 schreef Lenny77 het volgende:
Oh ik zie dat je verhuid bent Dullahan!
Hier krijg je misschien betere tips :)
Meer gericht op geesten, minder op het psychologische aspect.
TS heeft blijkbaar algemene angststoornissen waar angst voor geesten slechts een deel van is, maar misschien kunnen tips hier DIE angst een beetje verminderen. :)
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:35:41 #95
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194786090
Misschien helpen positieve verhalen?

Ik sliep eerst in een andere kamer in mijn huis, de grote slaapkamer. Toch zeker een keer of vijf hoorde ik daar iemand gapen. Gewoon bij mij in die kamer. Ik voelde me niet bang maar keek er wel van op.
Doordat ik last had van geluidsoverlast van deuren beneden ben ik in de logeerkamer gaan slapen. Daar heb ik dit geluid nog maar een enkele keer gehoord. Ik hou het er maar op dat ik een hele slaperige geest in de kamer had. Ik heb niet bang hoeven zijn.
pi_194787329
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 22:35 schreef Boca_Raton het volgende:
Misschien helpen positieve verhalen?

Ik sliep eerst in een andere kamer in mijn huis, de grote slaapkamer. Toch zeker een keer of vijf hoorde ik daar iemand gapen. Gewoon bij mij in die kamer. Ik voelde me niet bang maar keek er wel van op.
Doordat ik last had van geluidsoverlast van deuren beneden ben ik in de logeerkamer gaan slapen. Daar heb ik dit geluid nog maar een enkele keer gehoord. Ik hou het er maar op dat ik een hele slaperige geest in de kamer had. Ik heb niet bang hoeven zijn.
Dat lijkt mij een heel goede tip ^O^
  maandag 31 augustus 2020 @ 11:35:00 #97
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194807465
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:19 schreef Isabeau het volgende:
Als tiener (ca 11-12 want in de brugklas) was ik een tijdje bang voor geesten. Had boeken over het onderwerp gelezen en was daar gewoon nog te jong en onnozel voor. Maar ja, dus wel echt heel bang. Met een beetje spirituele buurvrouw over gesproken en die zei dat ik 's nachts naast mijn bed moest gaan staan in het donker en een beetje boos en authoritair 'Ik wil niet dat jullie hier zijn, ik wil dat jullie nu voor altijd weg gaan!' zeggen. En hoe idioot het ook klinkt nu ik dat zo typ, ik heb het gedaan en het hielp.

Sterkte. Angst is irrationeel en koppig, maar ik hoop dat je er snel van af komt.
Ik heb zoiets ook gehad, maar toen ik al in de twintig was. Ik had toen een tijdje last van ik denk slaapverlamming. Dan werd ik wakker, maar kon ik me niet bewegen, en dan was het alsof ik iemand mijn slaapkamer in hoorde komen, dus ik hoorde de deur open en dicht gaan. Ondanks het feit dat ik in niet in geesten geloof en er ook niet bang voor ben, vond ik dat dan toch wel weer angstaanjagend, ook omdat ik dus niet kon kijken of er echt iemand binnenkwam of niet. Toen las ik ook een keer dat je in zo'n situatie het beste hardop kunt zeggen dat 'ze' weg moeten gaan en je met rust moeten laten, dus de keer daarop dat het gebeurde heb ik dat gedaan. Kostte me heel veel moeite, ik klonk volgens mij ook alsof ik zwaar bezopen was, maar het hielp en daarna heb ik nooit meer last gehad van de slaapverlamming ook.
pi_194808260
quote:
81s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:35 schreef herverwijderd het volgende:

Ik heb zoiets ook gehad, maar toen ik al in de twintig was. Ik had toen een tijdje last van ik denk slaapverlamming. Dan werd ik wakker, maar kon ik me niet bewegen, en dan was het alsof ik iemand mijn slaapkamer in hoorde komen, dus ik hoorde de deur open en dicht gaan. Ondanks het feit dat ik in niet in geesten geloof en er ook niet bang voor ben, vond ik dat dan toch wel weer angstaanjagend, ook omdat ik dus niet kon kijken of er echt iemand binnenkwam of niet. Toen las ik ook een keer dat je in zo'n situatie het beste hardop kunt zeggen dat 'ze' weg moeten gaan en je met rust moeten laten, dus de keer daarop dat het gebeurde heb ik dat gedaan. Kostte me heel veel moeite, ik klonk volgens mij ook alsof ik zwaar bezopen was, maar het hielp en daarna heb ik nooit meer last gehad van de slaapverlamming ook.
wow :o De combinatie slaapverlamming & entiteiten zien/horen is wel een veel beschreven situatie. Wat geweldig dat dit je ook zo heeft geholpen. En eigenlijk bizar dat ook de slaapverlamming daarna weg was :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 31 augustus 2020 @ 12:47:31 #99
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194808622
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

wow :o De combinatie slaapverlamming & entiteiten zien/horen is wel een veel beschreven situatie. Wat geweldig dat dit je ook zo heeft geholpen. En eigenlijk bizar dat ook de slaapverlamming daarna weg was :o
Ik weet ook niet of het een direct te maken heeft met het ander (dus de slaapverlamming die weg ging, of dat te maken had met het feit dat ik toen gezegd heb dat ik met rust gelaten wilde worden.)
Ik had in die tijd een baan waarvoor ik heel erg veel moest reizen en eigenlijk vaker in hotels sliep dan thuis, en ik heb het idee dat het daar ook een beetje mee te maken had. In totaal duurde die periode dat ik er last van had een maand of drie, en dan gebeurde het een of twee keer per week.
  maandag 31 augustus 2020 @ 12:48:39 #100
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194808639
Misschien was het die keer wel gewoon iemand van de housekeeping ofzo die ik weggestuurd heb.
pi_194808679
Meestal zijn die schaduwen Insecten die rondvliegen voor een lichtbron het zij een lamp of een natuurlijk lichtbron zoals de maan. :')
  maandag 31 augustus 2020 @ 14:08:10 #102
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194809880
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:50 schreef ManianMan het volgende:
Meestal zijn die schaduwen Insecten die rondvliegen voor een lichtbron het zij een lamp of een natuurlijk lichtbron zoals de maan. :')
Dat hoop jij. ;)
pi_194810672
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 14:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat hoop jij. ;)
Nee heb het vaker gezien :')
  maandag 31 augustus 2020 @ 15:26:56 #104
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194810773
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:18 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Nee heb het vaker gezien :')
Dat denk jij ;)
pi_194810993
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:50 schreef ManianMan het volgende:
Meestal zijn die schaduwen Insecten die rondvliegen voor een lichtbron het zij een lamp of een natuurlijk lichtbron zoals de maan. :')
Dat zou kunnen, maar er zijn ook onverklaarbare dingen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 17:05:57 #106
74056 crew  ToT
pi_194812069
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar er zijn ook onverklaarbare dingen.
De meeste dingen zijn wel verklaarbaar als je maar lang genoeg de dingen rationeel blijft bekijken, maar ik heb ook echt we dingen meegemaakt die ik onmogelijk kan verklaren zonder het in het paranormale te zoeken.
pi_194812283
quote:
88s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:05 schreef ToT het volgende:

[..]

De meeste dingen zijn wel verklaarbaar als je maar lang genoeg de dingen rationeel blijft bekijken, maar ik heb ook echt we dingen meegemaakt die ik onmogelijk kan verklaren zonder het in het paranormale te zoeken.
ToT, we hadden vroeger toch een topic over geesten? Kan het niet meer vinden.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 17:24:12 #108
74056 crew  ToT
pi_194812372
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

ToT, we hadden vroeger toch een topic over geesten? Kan het niet meer vinden.
Ongetwijfeld! :Y
Al met Mycroft geprobeerd te zoeken?
pi_194812422
quote:
88s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:24 schreef ToT het volgende:

[..]

Ongetwijfeld! :Y
Al met Mycroft geprobeerd te zoeken?
Heb deze gevonden en dat is zelfs een serie: TRU / Locaties met Paranormale activiteiten volgens mij geopend door Natalie.

*schop gegeven

[ Bericht 1% gewijzigd door Lavenderr op 31-08-2020 17:42:03 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 17:48:38 #110
74056 crew  ToT
pi_194812881
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heb deze gevonden en dat is zelfs een serie: TRU / Locaties met Paranormale activiteiten volgens mij geopend door Natalie.

*schop gegeven
^O^
  maandag 31 augustus 2020 @ 17:50:40 #111
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194812907
quote:
88s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:48 schreef ToT het volgende:

[..]

^O^
Praat over de hel en je komt er.
  maandag 31 augustus 2020 @ 17:54:01 #112
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194812965
-nou, nou

[ Bericht 96% gewijzigd door Lavenderr op 31-08-2020 17:57:34 ]
Praat over de hel en je komt er.
pi_194818801
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 23:50 schreef Dullahan het volgende:

[..]

Waar zou ik dan beginnen? Want nu ook dan ben ik soms toch angstig. Vaak trek ik het laken nog over mijn hoofd deed ik vroeg er ook.

De laatste tijd heb ik vooral het gevoel dat als ik heel sterk nee zeg van binnen dat ik dan veilig ben maar soms komt de angst terug
@stokj help deze man eens!
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_194821341
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar er zijn ook onverklaarbare dingen.
Klopt heb ook wel iets meegemaakt bijvoorbeeld mijn pa was aan 't roken dikke cirkel rook gaat naar voor en boven zijn hoofd hangen :X
pi_194822407
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 22:37 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]

@:stokj help deze man eens!
@Dullahan heb je ook het gevoel dat iets/iemand naar je kijkt?
pi_194828743
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 06:11 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Klopt heb ook wel iets meegemaakt bijvoorbeeld mijn pa was aan 't roken dikke cirkel rook gaat naar voor en boven zijn hoofd hangen :X
Dat is apart. Duurde dat lang of was het secondenwerk?
pi_194829863
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is apart. Duurde dat lang of was het secondenwerk?
Duurde echt lang
pi_194829914
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:52 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Duurde echt lang
Dat lijkt me best een beetje eng.
pi_194833289
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat lijkt me best een beetje eng.
Valt wel mee maar wel heel gek om te zien.
pi_194833537
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:50 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Valt wel mee maar wel heel gek om te zien.
Schrok je vader er ook van? Oh wacht, hij zag natuurlijk alleen de rook vóór zich. Niet boven zijn hoofd.
pi_194834012
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Schrok je vader er ook van? Oh wacht, hij zag natuurlijk alleen de rook vóór zich. Niet boven zijn hoofd.
Mijn vader schrok zich omdat die cirkel echt dichte rook was. Mijn moeder zat er naast toen zei ze die cirkel zit boven je hoofd. Mijn pa bleef rustig zitten maar was wel paniekerig. Is die cirkel weg!?! _O- :')
pi_194834251
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 20:17 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Mijn vader schrok zich omdat die cirkel echt dichte rook was. Mijn moeder zat er naast toen zei ze die cirkel zit boven je hoofd. Mijn pa bleef rustig zitten maar was wel paniekerig. Is die cirkel weg!?! _O- :')
Het is echt iets bijzonders. Zou daar ook best van schrikken.
pi_194840117
Ja, idd. Dat zijn van die vreemde dingen...

Mijn grootvader zag eens zweem van energie rond de tv hangen en op een gegeven moment kwam die naar hem toe, draaide om hem heen en probeerde toen zijn lichaam in te komen. Dat soort dingen vind ik tegelijkertijd boeiend en eng. Want wat is het? Of wie is het? En wat wil het bereiken?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_194874834
quote:
88s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:04 schreef Natalie het volgende:
Ja, idd. Dat zijn van die vreemde dingen...

Mijn grootvader zag eens zweem van energie rond de tv hangen en op een gegeven moment kwam die naar hem toe, draaide om hem heen en probeerde toen zijn lichaam in te komen. Dat soort dingen vind ik tegelijkertijd boeiend en eng. Want wat is het? Of wie is het? En wat wil het bereiken?
De meeste hebben het over demonen of duivels maar wat het precies is geen idee...

Ow ja schiet mij wat te binnen bij het woord tv. We hadden van die mooie poppetjes bij de tv vroeger. Zo'n poppetjes met een metalen standaard erin verwerkt. Deze schoten 10cm omhoog en vielen toen in een boog op de grond. ;(
pi_194879060
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 22:51 schreef ManianMan het volgende:

[..]

De meeste hebben het over demonen of duivels maar wat het precies is geen idee...

Ow ja schiet mij wat te binnen bij het woord tv. We hadden van die mooie poppetjes bij de tv vroeger. Zo'n poppetjes met een metalen standaard erin verwerkt. Deze schoten 10cm omhoog en vielen toen in een boog op de grond. ;(
Hè, dat klinkt ook behoorlijk creepy. Hoe lang is dat geleden intussen?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_194879132
quote:
88s.gif Op vrijdag 4 september 2020 09:59 schreef Natalie het volgende:

[..]

Hè, dat klinkt ook behoorlijk creepy. Hoe lang is dat geleden intussen?
Ouderlijk huis gok een jaar of 12 :@
pi_194879148
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:03 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ouderlijk huis gok een jaar of 12 :@
Dus je was niet alleen toen dit gebeurde & anderen hebben het ook gezien?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_194879329
quote:
88s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:04 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dus je was niet alleen toen dit gebeurde & anderen hebben het ook gezien?
Ik was niet alleen en anderen hebben het ook gezien.
pi_194879670
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:13 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik was niet alleen en anderen hebben het ook gezien.
Ik vroeg het me af omdat de ervaring/herinnering die mensen hebben aan een voorval zoals deze, heel anders kan zijn. Sommige mensen gaan zoeken naar een logische verklaring, andere denken meteen aan het bovennatuurlijke en weer anderen halen hun schouders op. Nu ik me het laatste niet goed voorstellen, want ik zou me in ieder geval een hoedje schrikken!
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195147915
ik ben bang voor beesten iemand hier ervaring mee?
  zaterdag 19 september 2020 @ 17:57:23 #131
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_195149318
Goed topic, Possetje.
pi_195152990
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 16:37 schreef kikker_kermit_plons het volgende:
ik ben bang voor beesten iemand hier ervaring mee?
Voor sommige dieren ben ik wel bang hoor. Slangen en dikke spinnen bijvoorbeeld. Maar ook vind ik sommige honden eng. En het lijkt wel alsof ze dat aanvoelen, want die grommen dan naar je :o
pi_195164442
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Voor sommige dieren ben ik wel bang hoor. Slangen en dikke spinnen bijvoorbeeld. Maar ook vind ik sommige honden eng. En het lijkt wel alsof ze dat aanvoelen, want die grommen dan naar je :o
Maar blaffende honden bijten niet he !!
pi_195164596
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 15:53 schreef kikker_kermit_plons het volgende:

[..]

Maar blaffende honden bijten niet he !!
Als ze stoppen met blaffen wel hoor ;) .
pi_195164939
Wolven O+

Maar die vinden veel mensen ook eng, geloof ik.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 20 september 2020 @ 16:30:04 #136
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195165151
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Voor sommige dieren ben ik wel bang hoor. Slangen en dikke spinnen bijvoorbeeld. Maar ook vind ik sommige honden eng. En het lijkt wel alsof ze dat aanvoelen, want die grommen dan naar je :o
Slangen terecht, maar spinnen doen niks. Als ze in mijn huis zijn laat ik ze gewoon zitten, goed tegen de muggen.
Praat over de hel en je komt er.
pi_195165459
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 16:30 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Slangen terecht, maar spinnen doen niks. Als ze in mijn huis zijn laat ik ze gewoon zitten, goed tegen de muggen.
Ik laat spinnen ook zitten vanwege hun nut. Vind het alleen schrikken als ik zo'n harig ding zie rennen (8>
pi_195169458
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 16:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik laat spinnen ook zitten vanwege hun nut. Vind het alleen schrikken als ik zo'n harig ding zie rennen (8>
Vooral die jachtspinnen met die snelle pootjes idd.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195169540
Niet echt bang voor dingen of dieren, maar ik moet niets hebben van poppen. Vooral die oude Victoriaanse krengen.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_195169832
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:54 schreef ErwinDikkie het volgende:
Niet echt bang voor dingen of dieren, maar ik moet niets hebben van poppen. Vooral die oude Victoriaanse krengen.
Oef, nee, ik snap je. Ik houd trouwens ook niet van clowns. Echt really, wie heeft dat bedacht?

Eigenlijk zouden we misschien een apart topic moeten maken: "Waar ben je bang voor?" Het voelt een beetje of we off topic gaan, gezien de TT. Wat denk jij, Lavenderr?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195170033
Ja, mee eens. Een topic waar het meer over angsten in het algemeen en angst voor het bovennatuurlijke gaat.
pi_195170344
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 21:25 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, mee eens. Een topic waar het meer over angsten in het algemeen en angst voor het bovennatuurlijke gaat.
TRU / Waar ben je bang voor?
Done.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195312306
De grootste angst in mensen hun leven is
eigenlijk niet zo zeer voor dieren of insecten .Maar de grootste angst is vaak de confrontatie met slechte geesten en demonen waar mensen zelf echt gek van kunnen worden en ze worden heel vaak jammerlijk niet geloofd als ze er over praten. Ik heb vernomen dat deze demonen e/o geesten vaak door kwaadwilligen worden ''gestuurd'' d.m.v. rituelen e/o door gebruik te maken van diverse voorwerpen en artikelen .Soms ook delen van planten enz. Waar sommigen die deze handelingen laten verrichten vaak door derden of zelf verrichten rekening mee houden is dat de ontvanger deze demoon e/o geest weer terug kan sturen .En dan gaat deze dan linearecta naar de opdrachtgever terug. Dus wordt er gezegd roep geen geesten op die je niet kan bezweren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jemirfa op 28-09-2020 20:06:36 ]
pi_195406716
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 20:54 schreef ErwinDikkie het volgende:
Niet echt bang voor dingen of dieren, maar ik moet niets hebben van poppen. Vooral die oude Victoriaanse krengen.
Hoe is dat eigenlijk ook gekomen, ErwinDikkie?
Poppen met van die weelderige kleding uit de 19e eeuw, als ik me niet vergis.
Kan me er wel iets bij voorstellen. 't Zijn net kleine mensjes.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195409274
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:41 schreef Natalie het volgende:

[..]

Hoe is dat eigenlijk ook gekomen, ErwinDikkie?
Poppen met van die weelderige kleding uit de 19e eeuw, als ik me niet vergis.
Kan me er wel iets bij voorstellen. 't Zijn net kleine mensjes.
Als ik bij mijn opa en oma ging logeren, stond zo'n pop op de logeerkamer. Dat ding kon je aanstaren. Blegh
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_195410632
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:15 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Als ik bij mijn opa en oma ging logeren, stond zo'n pop op de logeerkamer. Dat ding kon je aanstaren. Blegh
Oh ja, brrrrr. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Gelukkig hadden mijn grootouders die niet.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195411094
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 19:40 schreef Natalie het volgende:

[..]

Oh ja, brrrrr. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Gelukkig hadden mijn grootouders die niet.
Gelukkig maar :). Heb geen idee wat er met die pop gebeurt is, sinds mijn grootouders overleven zijn.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_195411594
Zo, dat liep snel uit de hand: even de boel weer op de rails. Gelieve vanaf nu ontopic & zonder caps en persoonlijke aanvallen svp.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:56:33 #149
249559 crew  Lavenderr
pi_195412011
En weer open :)
pi_195413357
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 18:15 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Als ik bij mijn opa en oma ging logeren, stond zo'n pop op de logeerkamer. Dat ding kon je aanstaren. Blegh
Dat zijn idd die popjes die bij ons van het tv meubel vlogen x aantal jaar geleden in het ouderlijk huis :X
pi_195416991
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 21:54 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dat zijn idd die popjes die bij ons van het tv meubel vlogen x aantal jaar geleden in het ouderlijk huis :X
Hmm, nasty.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_195417137
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 01:07 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Hmm, nasty.
Ik moet ook clownen niet of dik opgemaakte mensen zoals dragqueens :%


Die poppen vind ik helemaal niets. Heb gelukkig geen een pop of knuffel in huis hier :{w
pi_195419113
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 01:22 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik moet ook clownen niet of dik opgemaakte mensen zoals dragqueens :%


Die poppen vind ik helemaal niets. Heb gelukkig geen een pop of knuffel in huis hier :{w
Knuffels zat hier met kinderen. Nog geen poppen, die komt waarschijnlijk als mijn dochter oud genoeg is. Ik heb tegen mijn vrouw gezegd dat er alleen poppen in huis komen die ik uit een doos kan halen.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_195565546
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:07 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Knuffels zat hier met kinderen. Nog geen poppen, die komt waarschijnlijk als mijn dochter oud genoeg is. Ik heb tegen mijn vrouw gezegd dat er alleen poppen in huis komen die ik uit een doos kan halen.
Zodat je zeker weet dat hij vers uit de fabriek komt en niemand ermee gesjoemeld heeft?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195565608
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 14:09 schreef Natalie het volgende:

[..]

Zodat je zeker weet dat hij vers uit de fabriek komt en niemand ermee gesjoemeld heeft?
Je snapt het :). Misschien gek, maar dat soort dingen koop ik nooit tweedehands of neem ik mee uit een erfenis.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_195566268
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 14:11 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Je snapt het :). Misschien gek, maar dat soort dingen koop ik nooit tweedehands of neem ik mee uit een erfenis.
Ik ook niet, maar om een andere reden: tweedehands poppen etc, dat vind ik uit hygiënisch oogpunt ook niet zo fris.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195566893
-edit-
Nee, dat doen we niet hier.

[ Bericht 94% gewijzigd door Celestien op 11-10-2020 15:07:52 ]
Eens kijken
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')