abonnement Unibet Coolblue
pi_194702972
De Gulenisten zien zichzelf als een onschuldige organisatie die zich alleen met onderwijs en liefdadigheid bezighoudt. In werkelijkheid is het een politieke organisatie die infiltratie en overname als doel heeft.

Ze begrijpen niet dat het voor rechters, militairen en politieagenten verboden is om stiekem bevelen te krijgen van en informatie te leveren aan imams. Ze begrijpen niet dat dit spionage is en overal ter wereld strafbaar is.

Ik heb wat Gulenisten de waarheid verteld op twitter en dat vonden ze niet leuk. Na vele klachten is nu mijn account op twitter geblokkeerd.

Ik heb de Gulenisten het volgende verteld, inclusief bewijzen.

- dat ze onschuldige seculiere militairen en journalisten in de gevangenis hebben gegooid

- hoe ze daarvoor bewijsmateriaal geproduceerd hebben. Zo zou een CD met documenten in 2003 geschreven zijn. De word documenten met timestamp 2003 zijn in het Calibri font geschreven, terwijl Calibri in 2007 door Microsoft is uitgebracht

- dat ze massaal examenvragen gestolen hebben om te infiltreren in het leger, justitie en het politieapparaat. In 2010 hadden 1214 studenten het toelatkngsexamen voor het leger foutloos gemaakt, na de ruzie tussen Erdogan en Gulen daalde dit aantal naar 2).

- dat ze duizenden militaire studenten die niet Gulenistisch waren gefolterd hebben, zodat ze plaats zouden maken voor Gulenisten. Velen van deze studenten zijn seculier. Tussen 2001-2006 verlieten 150 studenten de militaire academie, tussen 2007-2013 steeg dit aantal naar 2000. Vanaf 2014 daalde dit aantal weer sterk. 2007-2013 was de sterkste periode van de Gulenisten. Er zijn duizenden klachten en ooggetuigenverslagen.

- Dat bij 68% van de deelnemers aan de coup inmiddels bewezen is dat ze Gulenisten zijn, dat de 5 hoogste Gulenistische imams van het leger opgepakt zijn op de basis van waaruit de coup werd geleid, dat er berichten zijn onderschept waarbij Gulenistische imams Gulenisten oproepen om deel te nemen aan de coup (gepubliceerd door Gulenistische journalist in ballingschap), dat Gulenisten die deelnamen aan de coup en nu in het buitenland zijn in bescherming worden genomen en onderhouden worden door Gulenisten (ook gepubliceerd door Gulenistische journalist).

- Dat Gulenist met codenaam Sezai (werkelijke naam Ismail Kokuroglu) een plan had gemaakt om een burgeroorlog in Turkije te beginnen met als een doel een ingrijpen vanuit het buitenland. Kokuroglu had al 50 mensen hiervoot geregeld en ze opdrachten gegeven. Uiteindelijk is het plan afgeblazen.

Gulenisten zijn niet in staat mijn beweringen te verwerpen. Vaak wordt ik geblokked door hun.
  Moderator maandag 24 augustus 2020 @ 11:46:41 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_194703008
Zou er eerder op stemmen dan op erdogan
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_194703108
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:46 schreef Plompzakker het volgende:
Zou er eerder op stemmen dan op erdogan
Lees dit artikel maar.
Ze zijn beide slecht, maar Gulen is veel slechter.

Gulen doet alles op een geniepige walgelijke manier.

Als je als niet Gulenist bijvoorbeeld arts of rechter wil worden, dan kan dat niet meer omdat Gulenisten de examenvragen jatten en jou bijvoorbeeld van school schoppen.

Ook nemen rechters bevelen aan van Gulenistische imams. Dus ook al ben je onschuldig, als Gulen het wil ga je de gevangenis in.


twitter
pi_194703394
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:46 schreef Plompzakker het volgende:
Zou er eerder op stemmen dan op erdogan
Zou je op iemand stemmen die elke donderdag met de profeet Mohammed zou spreken waarbij de profeet hem zou vertellen wat hij moet doen?
  Redactie Games maandag 24 augustus 2020 @ 13:24:38 #5
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_194703980
Met een Username als Polderturk heb ik het sterke vermoeden dat er een bias is bij TS.

Ik zie overigens geen vraag in dit topic of een stelling, het is vooral een rant over dat meneer geblokt is door meerdere personen op twitter en daar even zijn hart over moet luchten.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_194704432
quote:
10s.gif Op maandag 24 augustus 2020 13:24 schreef Puddington het volgende:
Met een Username als Polderturk heb ik het sterke vermoeden dat er een bias is bij TS.

Ik zie overigens geen vraag in dit topic of een stelling, het is vooral een rant over dat meneer geblokt is door meerdere personen op twitter en daar even zijn hart over moet luchten.
Ik weet dat ik niet onafhankelijk overkom, maar alles wat ik heb geschreven kan ik 100% bewijzen, met video-bronnen, afbeeldingen, oppositie bronnen, ex-Gulenisten in ballingschap, Gulenisten in ballingschap, getuigenissen van slachtoffers, etc.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 24 augustus 2020 @ 22:07:13 #7
408813 crew  trein2000
pi_194708842
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 14:06 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik weet dat ik niet onafhankelijk overkom, maar alles wat ik heb geschreven kan ik 100% bewijzen, met video-bronnen, afbeeldingen, oppositie bronnen, ex-Gulenisten in ballingschap, Gulenisten in ballingschap, getuigenissen van slachtoffers, etc.
Kom maar op.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194713964
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 22:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kom maar op.
Oke. Ik ga het wel in delen doen.

Ik begin met het opsluiten en veroordelen van seculiere militairen en journalisten door Gulenistische aanklagers en rechters.

Gulenistische aanklagers waren de 'Ergenekon' en 'Balyoz (sledgehammer)' zaken begonnen tegen honderden militairen en journalisten. Ze zouden een coup beramen. Van deze zaken is bekend dat ze door Gulenisten zijn uitgevoerd.

In dit artikel staat dat de Balyoz (sledgehammer) zaak door Gulenisten is uitgevoerd.

https://www.nytimes.com/2(...)f-plotting-coup.html

"The officers were among 330 convicted in the “Sledgehammer” case, so called because of the code name of an alleged plot to destabilize the government through clandestine attacks. Many of the remaining convictions were previously overturned on appeal. The case was widely viewed by legal and forensic experts as tainted by dubious evidence,"

"Many of the prosecutors and investigators in the corruption inquiry and the Sledgehammer case are followers of Fethullah Gulen, an Islamic preacher who lives in self-imposed exile in Pennsylvania. Mr. Gulen, once an ally of Mr. Erdogan, and his network had worked hand in hand with the government to break the army’s power,"


Dani Rodrik, een professor aan Harvard en schoonzoon van een generaal die veroordeeld is, heeft bewezen dat het belangrijkste bewijsstuk, Balyoz CD 11 vervalst is. De documenten hebben timestamp 2003. Zo zijn de documenten in het Calibri font geschreven terwijl Calibri pas in 2007 is uitgebracht. Ook heeft hij aangetoond dat er in documenten uit 2003 verwezen werd naar termen die vanaf 2008 geldig waren. Zo wordt de naam van een ziekenhuis genoemd die pas in 2008 in gebruik werd genomen.

https://rodrik.typepad.co(...)he-turkish-army.html

"Digital fingerprints of MS Office 2007 are in fact all over the documents on the incriminating CDs. In addition to Calibri, there are references to the font Cambria and various XML schemas first introduced with Office 2007. In one egregious instance, an Excel file was saved in Calibri so that the font is visible to the naked eye. The forgers apparently forgot to save the document in an earlier font. "


Colonel Ali Türkşen zou op 5 November 2008 om 09:41 uur een document geschreven en opgeslagen hebben. Dat was de timestamp van het document. Op dat moment was hij echter een tv programma aan het maken voor de Turkse tv.

https://www.milliyet.com.(...)-dibindeymis-1435218


Er zijn nog veel meer voorbeelden. Ondanks de grote hoeveelheid vervalst materiaal zijn de seculieren toch veroordeeld.

Ik zal de onderwerpen één voor één behandelen.

Laat me weten of je er van overtuigd bent dat Gulenisten met behulp van vervalst materiaal seculieren hebben veroordeeld.
  Moderator dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:54:24 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194715786
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 15:29 schreef polderturk het volgende:

[..]

Oke. Ik ga het wel in delen doen.

Ik begin met het opsluiten en veroordelen van seculiere militairen en journalisten door Gulenistische aanklagers en rechters.

Gulenistische aanklagers waren de 'Ergenekon' en 'Balyoz (sledgehammer)' zaken begonnen tegen honderden militairen en journalisten. Ze zouden een coup beramen. Van deze zaken is bekend dat ze door Gulenisten zijn uitgevoerd.

In dit artikel staat dat de Balyoz (sledgehammer) zaak door Gulenisten is uitgevoerd.

https://www.nytimes.com/2(...)f-plotting-coup.html

"The officers were among 330 convicted in the “Sledgehammer” case, so called because of the code name of an alleged plot to destabilize the government through clandestine attacks. Many of the remaining convictions were previously overturned on appeal. The case was widely viewed by legal and forensic experts as tainted by dubious evidence,"

"Many of the prosecutors and investigators in the corruption inquiry and the Sledgehammer case are followers of Fethullah Gulen, an Islamic preacher who lives in self-imposed exile in Pennsylvania. Mr. Gulen, once an ally of Mr. Erdogan, and his network had worked hand in hand with the government to break the army’s power,"


Dani Rodrik, een professor aan Harvard en schoonzoon van een generaal die veroordeeld is, heeft bewezen dat het belangrijkste bewijsstuk, Balyoz CD 11 vervalst is. De documenten hebben timestamp 2003. Zo zijn de documenten in het Calibri font geschreven terwijl Calibri pas in 2007 is uitgebracht. Ook heeft hij aangetoond dat er in documenten uit 2003 verwezen werd naar termen die vanaf 2008 geldig waren. Zo wordt de naam van een ziekenhuis genoemd die pas in 2008 in gebruik werd genomen.

https://rodrik.typepad.co(...)he-turkish-army.html

"Digital fingerprints of MS Office 2007 are in fact all over the documents on the incriminating CDs. In addition to Calibri, there are references to the font Cambria and various XML schemas first introduced with Office 2007. In one egregious instance, an Excel file was saved in Calibri so that the font is visible to the naked eye. The forgers apparently forgot to save the document in an earlier font. "

Colonel Ali Türkşen zou op 5 November 2008 om 09:41 uur een document geschreven en opgeslagen hebben. Dat was de timestamp van het document. Op dat moment was hij echter een tv programma aan het maken voor de Turkse tv.

https://www.milliyet.com.(...)-dibindeymis-1435218


Er zijn nog veel meer voorbeelden. Ondanks de grote hoeveelheid vervalst materiaal zijn de seculieren toch veroordeeld.

Ik zal de onderwerpen één voor één behandelen.

Laat me weten of je er van overtuigd bent dat Gulenisten met behulp van vervalst materiaal seculieren hebben veroordeeld.
Je vergeet er bij te vermelden dat Gulen toendertijd samenwerkte met Erdogan om te macht van het leger te breken en dat Erdogan nauw bij dit proces betrokken was.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194718549
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 17:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je vergeet er bij te vermelden dat Gulen toendertijd samenwerkte met Erdogan om te macht van het leger te breken en dat Erdogan nauw bij dit proces betrokken was.
Gulen werd inderdaad gesteund door Erdogan. Gulen had politieke steun nodig om de seculieren op te ruimen en Erdogan had geen macht in de bureaucratie. En dat had Gulen wel. Ze hadden elkaar dus nodig. Middels list en bedrog waren Gulenisten geïnfiltreerd in de bureaucratie. Hiervoor werd er op grote schaal examenvragen gestolen. Hier kom ik nog op terug. Je bent het er wel mee eens dat Gulenisten bewijs geproduceerd hebben om seculieren in de gevangenis te gooien?
pi_194718842
Het is maar waar je je druk om maakt heeee
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:35:54 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194718873
Ik begrijp eigenlijk niet dat Trump hem niet aan Erdogan verkoopt
  Moderator dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:38:45 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194718925
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:19 schreef polderturk het volgende:

[..]

Gulen werd inderdaad gesteund door Erdogan. Gulen had politieke steun nodig om de seculieren op te ruimen en Erdogan had geen macht in de bureaucratie. En dat had Gulen wel. Ze hadden elkaar dus nodig. Middels list en bedrog waren Gulenisten geïnfiltreerd in de bureaucratie. Hiervoor werd er op grote schaal examenvragen gestolen. Hier kom ik nog op terug. Je bent het er wel mee eens dat Gulenisten bewijs geproduceerd hebben om seculieren in de gevangenis te gooien?
Ik zeg nergens dat ik het met jouw stelling eens ben, ik zeg dat je een deel vannhet verhaal weglaat en dat ik Erdogans rol net zo kwalijk vind vooral omdat Erdogan ook de seculieren kwijt wil.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194719054
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat ik het met jouw stelling eens ben, ik zeg dat je een deel vannhet verhaal weglaat en dat ik Erdogans rol net zo kwalijk vind vooral omdat Erdogan ook de seculieren kwijt wil.
Jij vindt Gulen net zo erg als Erdogan?
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:19:07 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194719106
Gulen was een beetje de Henk Otten van Erdogan
pi_194722804
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:47 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jij vindt Gulen net zo erg als Erdogan?
Ik in elk geval zeker niet. Erdogan is een gevaarlijke dictator die mensen die het niet met hem eens zijn op sluit.

Gülen is een man, een islamitische denker, wiens beweging in Nederland 2 keer is onderzocht. Eerst door de AIVD, die concludeerde dat zij niet staatsgevaarlijk is en geen verontrustende acties voorbereid. Daarna door een onderzoekscommissie en die concludeerde dat de Gülenbeweging integratie bevordert. Gülen zou ook graag zien dat Turkije bij de EU gaat horen en dat het dus eerst aan alle daar bij behorende eisen gaat voldoen. Gülen wil ook best een seculier Turkije, als het maar niet anti-religieus is.
Dat terwijl inmiddels wel duidelijk is dat Erdogan eerder de integratie van Turken over de wereld tegen gaat.

De eerste zinnen uit jouw betoog in de OP, dat de Gülenbeweging een politieke beweging is die infiltratie en overname als doel heeft, lijken dus ook onzin. Geen enkel internationaal onderzoek wijst daar op, de enige die dat beweren zijn de gevaarlijke dictator Erdogan en Pakistan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hanca op 26-08-2020 08:33:03 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194723286
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 07:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik in elk geval zeker niet. Erdogan is een gevaarlijke dictator die mensen die het niet met hem eens zijn op sluit.

Gülen is een man, een islamitische denker, wiens beweging in Nederland 2 keer is onderzocht. Eerst door de AIVD, die concludeerde dat zij niet staatsgevaarlijk is en geen verontrustende acties voorbereid. Daarna door een onderzoekscommissie en die concludeerde dat de Gülenbeweging integratie bevordert. Gülen zou ook graag zien dat Turkije bij de EU gaat horen en dat het dus eerst aan alle daar bij behorende eisen gaat voldoen. Gülen wil ook best een seculier Turkije, als het maar niet anti-religieus is.
Dat terwijl inmiddels wel duidelijk is dat Erdogan eerder de integratie van Turken over de wereld tegen gaat.

De eerste zinnen uit jouw betoog in de OP, dat de Gülenbeweging een politieke beweging is die infiltratie en overname als doel heeft, lijken dus ook onzin. Geen enkel internationaal onderzoek wijst daar op, de enige die dat beweren zijn de gevaarlijke dictator Erdogan en Pakistan.
Dat is nu exact wat de Gulen beweging jullie wil doen laten geloven. De Gulen beweging heeft twee kanten. Een oppervlakkige kant van dialoog en opleidingen, en een diepere verborgen kant, waarbij ze zich bezig houden met infiltratie en staatsondermijnende activiteiten.

De AIVD heeft ze waarschijnlijk oppervlakkig onderzocht. Wellicht doet de Gulen beweging niet de dingen in Nederland die ze in Turkije hebben gedaan. Zo kunnen ze in Nederland geen examenvragen stelen om te infiltreren bij politie, justitie en het leger.

Gulenisten hebben in Turkije duizenden militaire studenten van 18 jaar oud gefolterd. Die zijn nog maar net volwassen.

Zou de AIVD de Gulenisten nog leuk vinden als ze duizenden Nederlandse 18 jarigen zouden folteren? Als ze bewijs zouden produceren om onschuldigen in de gevangenis te gooien? Als ze mensen zouden laten vermoorden? (Haydar Meriç en Hablemitoglu zijn vermoord in Turkije. Meriç schreef een boek over het seksleven van Gulen en professor Hablemitoglu deed onderzoek naar en schreef artikelen over de duistere kanten van de Gulen beweging)

Zou de AIVD Gulen nog leuk vinden als Gulenisten een plan hadden gemaakt voor een burgeroorlog in Nederland met duizenden doden als gevolg?

Ik ga dit allemaal in dit topic bewijzen met Gulenistische en andere bronnen.

En Gulen democratisch? Laat me niet lachen. Veel Gulenisten klagen tegenwoordig over het gebrek aan transparantie bij de besluitvorming. Ook worden er geen consequenties verbonden aan grote fouten. Er wordt geen verantwoordelijkheid genomen. En Gulen duldt geen tegenspraak binnen zijn eigen organisatie.

Gulen wil geen democratie. Hij wil een puppet regering die hij op afstand bestuurt. Doet de regering niet wat hij wil? Dan worden er geheime opnames gelekt, wordt er een juridische procedure gestart door zijn aanklagers of hij voert een coup uit. Dus zonder dat hij ooit verkozen is wil hij een land controleren.
pi_194723686
Sorry, ik hecht meer aan internationaal onderzoek, aan de AIVD en aan een kamercommissie dan aan jouw anti-Gülen verhaal. Dat jij geen Gülenaanhanger bent is nu gebleken. Dat Gülen daarom slecht is niet.

Gülen heeft nota bene de Gandhi King Ikeda Peace Award gekregen. Die krijg je niet zomaar.

Zolang al het 'bewijs' dat Gülen kwaadaardig is uit Turkije en Pakistan komt, is er wat mij betreft geen bewijs. De informatie uit die beide landen is gekleurd en volledig onbetrouwbaar.

Erdogan is de man die bijvoorbeeld journalisten of zelfs de voorzitter en medewerkers van Amnesty op laat sluiten wegens 'terrorisme'. Dan ben je zo ver heen dat er totaal geen enkele waarde meer aan Turkse bronnen moet worden gehecht. Erdogan weigert ook internationaal onderzoek naar de couppoging, dus of Gülen daar achter zat zullen we nooit weten.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hanca op 26-08-2020 09:41:46 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194724089
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 09:36 schreef Hanca het volgende:
Sorry, ik hecht meer aan internationaal onderzoek, aan de AIVD en aan een kamercommissie dan aan jouw anti-Gülen verhaal. Dat jij geen Gülenaanhanger bent is nu gebleken. Dat Gülen daarom slecht is niet.

Gülen heeft nota bene de Gandhi King Ikeda Peace Award gekregen. Die krijg je niet zomaar.

Zolang al het 'bewijs' dat Gülen kwaadaardig is uit Turkije en Pakistan komt, is er wat mij betreft geen bewijs. De informatie uit die beide landen is gekleurd en volledig onbetrouwbaar.

Erdogan is de man die bijvoorbeeld journalisten of zelfs de voorzitter en medewerkers van Amnesty op laat sluiten wegens 'terrorisme'. Dan ben je zo ver heen dat er totaal geen enkele waarde meer aan Turkse bronnen moet worden gehecht. Erdogan weigert ook internationaal onderzoek naar de couppoging, dus of Gülen daar achter zat zullen we nooit weten.
_O-

Ik gebruik Gulenistische en buitenlandse bronnen om de dingen die ik aangeef te bewijzen.

Dus Gulenisten hebben geen bewijs gefabriceerd tijdens de Balyoz en Ergenekon zaken om onschuldige seculieren op te sluiten? Gulenisten hebben niet massaal examenvragen gestolen? Gulenisten hebben niet duizenden militaire studenten gefolterd? Gulenisten hebben geen burgeroorlog gepland in Turkije?

Ik wacht je reactie even af.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 10:06:47 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_194724128
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:04 schreef polderturk het volgende:

[..]

_O-

Ik gebruik Gulenistische en buitenlandse bronnen om de dingen die ik aangeef te bewijzen.
Grappig. Als iemans Armeense en buitenlandse bronnen gebruikt om de schuld van Turkije aan de Armeense genocide te bewijzen, ben jij de eerste die gaat lopen schreeuwen dat die bronnen niet betrouwbaar zijn. En nu verwacht je wel dat we jou geloven?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_194724215
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:04 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik wacht je reactie even af.
Kom met een internationaal onderzoek, een instelling als het AIVD of een buitenlandse parlemetair onderzoek dat Gülen beschuldigt en we praten verder. Zo lang jouw 'bewijzen' youtubefilmpjes en artikelen met onduidelijke bronnen zijn, zijn het geen bewijzen.

En Gülenisten zullen zich best verzetten tegen Erdogan. Dat spreekt dan in hun voordeel, de internationale gemeenschap mag dat ook wel eens meer gaan doen (maar doen dat niet, omdat Turkije te belangrijk is voor de NAVO).

Dat Gülenisten verschrikkelijke dingen zouden doen en willen is geen bewijs voor. Dat medewerkers en de voorzitter van Amnesty Turkije in de cel zitten is een glashard feit dat niet te ontkennen valt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194724249
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Grappig. Als iemans Armeense en buitenlandse bronnen gebruikt om de schuld van Turkije aan de Armeense genocide te bewijzen, ben jij de eerste die gaat lopen schreeuwen dat die bronnen niet betrouwbaar zijn. En nu verwacht je wel dat we jou geloven?
Ik gebruik in de Armeense zaak altijd buitenlandse bronnen om mijn punten te ondersteunen. Zo gebruik ik het Niles en Sutherland report en een artikel uit het Nederlands Handelsblad uit 1920. Volgens mij hebben de Turken wel een genocide uitgevoerd op Armeniërs. Mijn punt is echter dat Armeniërs ook een genocide hebben uitgevoerd op Turken en Koerden.

Geloof jij dat Gulen een onschuldige imam is die alleen dialoog en opleidingen predict?
  woensdag 26 augustus 2020 @ 10:16:21 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_194724264
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:15 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik gebruik in de Armeense zaak altijd buitenlandse bronnen om mijn punten te ondersteunen. Zo gebruik ik het Niles en Sutherland report en een artikel uit het Nederlands Handelsblad uit 1920. Volgens mij hebben de Turken wel een genocide uitgevoerd op Armeniërs. Mijn punt is echter dat Armeniërs ook een genocide hebben uitgevoerd op Turken en Koerden.

Geloof jij dat Gulen een onschuldige imam is die alleen dialoog en opleidingen predict?
Er zijn geen onschuldige Turken met politieke ambities. Zodra ze iets van macht hebben voelen ze zich Suleiman II en slaan ze door..
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_194724310
Gülen zal vast geen volledig onschuldige en lieve man zijn. Of in elk geval niet ieder lid van zijn beweging is dat. Maar Gülen en zijn beweging komen in elk geval qua schuld nog niet tot de enkels van Erdogan, dat is zeer zeker.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194724454
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Grappig. Als iemans Armeense en buitenlandse bronnen gebruikt om de schuld van Turkije aan de Armeense genocide te bewijzen, ben jij de eerste die gaat lopen schreeuwen dat die bronnen niet betrouwbaar zijn. En nu verwacht je wel dat we jou geloven?
Ik gebruik in de Armeense zaak altijd buitenlandse bronnen om mijn punten te ondersteunen. Zo gebruik ik het Niles en Sutherland report en een artikel uit het Nederlands Handelsblad uit 1920. Volgens mij hebben de Turken wel een genocide uitgevoerd op Armeniërs. Mijn punt is echter dat Armeniërs ook een genocide hebben uitgevoerd op Turken en Koerden.

Geloof jij dat Gulen een onschuldige imam is die alleen dialoog en opleidingen predict?
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Kom met een internationaal onderzoek, een instelling als het AIVD of een buitenlandse parlemetair onderzoek dat Gülen beschuldigt en we praten verder. Zo lang jouw 'bewijzen' youtubefilmpjes en artikelen met onduidelijke bronnen zijn, zijn het geen bewijzen.

En Gülenisten zullen zich best verzetten tegen Erdogan. Dat spreekt dan in hun voordeel, de internationale gemeenschap mag dat ook wel eens meer gaan doen (maar doen dat niet, omdat Turkije te belangrijk is voor de NAVO).

Dat Gülenisten verschrikkelijke dingen zouden doen en willen is geen bewijs voor. Dat medewerkers en de voorzitter van Amnesty Turkije in de cel zitten is een glashard feit dat niet te ontkennen valt.
Dit is Sevgi Akarçeşme. Ze is een Gulenist en voormalig hoofdredacteur van Today's Zaman, een Engelstalige Gulenistische krant die inmiddels de deuren gesloten heeft. Vanaf 6:25 geeft ze toe dat Gulenisten in de Ergenekon en Balyoz zaken bewijs vervalst hebben en dat er examenvragen gestolen zijn. Over het stelen van examenvragen ga ik zo een nieuw bericht schrijven.


pi_194724511
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Grappig. Als iemans Armeense en buitenlandse bronnen gebruikt om de schuld van Turkije aan de Armeense genocide te bewijzen, ben jij de eerste die gaat lopen schreeuwen dat die bronnen niet betrouwbaar zijn. En nu verwacht je wel dat we jou geloven?
Ik gebruik in de Armeense zaak altijd buitenlandse bronnen om mijn punten te ondersteunen. Zo gebruik ik het Niles en Sutherland report en een artikel uit het Nederlands Handelsblad uit 1920. Volgens mij hebben de Turken wel een genocide uitgevoerd op Armeniërs. Mijn punt is echter dat Armeniërs ook een genocide hebben uitgevoerd op Turken en Koerden.

Geloof jij dat Gulen een onschuldige imam is die alleen dialoog en opleidingen predict?
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Kom met een internationaal onderzoek, een instelling als het AIVD of een buitenlandse parlemetair onderzoek dat Gülen beschuldigt en we praten verder. Zo lang jouw 'bewijzen' youtubefilmpjes en artikelen met onduidelijke bronnen zijn, zijn het geen bewijzen.

En Gülenisten zullen zich best verzetten tegen Erdogan. Dat spreekt dan in hun voordeel, de internationale gemeenschap mag dat ook wel eens meer gaan doen (maar doen dat niet, omdat Turkije te belangrijk is voor de NAVO).

Dat Gülenisten verschrikkelijke dingen zouden doen en willen is geen bewijs voor. Dat medewerkers en de voorzitter van Amnesty Turkije in de cel zitten is een glashard feit dat niet te ontkennen valt.
Dit is Sevgi Akarçeşme. Ze is een Gulenist en voormalig hoofdredacteur van Today's Zaman, een Engelstalige Gulenistische krant die inmiddels de deuren gesloten heeft. Vanaf 6:25 geeft ze toe dat Gulenisten in de Ergenekon en Balyoz zaken bewijs vervalst hebben en dat er examenvragen gestolen zijn. Over het stelen van examenvragen ga ik zo een nieuw bericht schrijven.


quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Er zijn geen onschuldige Turken met politieke ambities. Zodra ze iets van macht hebben voelen ze zich Suleiman II en slaan ze door..
Je eerste zin is onzin. Helaas geldt de tweede zin voor veel politieke bewegingen. Ik heb vaak gezien hoe Turken met politieke macht, politieke tegenstanders op alle mogelijke manieren kapot willen maken. Polderen zoals in Nederland gebeurt helaas vaak niet.
pi_194724521
Waarom worden mijn berichten ineens aan elkaar geplakt?
pi_194724663
Een Turks(?) gesproken filmpje als bewijs, dat is precies wat ik zei: youtubefilmpjes zijn geen bewijs. Ik wacht nog steeds op het onderzoek van een gedegen instelling met bewijzen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 26 augustus 2020 @ 10:50:07 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194724719
Wat moeten we met Turks gesproken filmpjes :')
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 10:50:57 #30
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194724734
Voor mij als buitenstaander met een oppervlakkige bekendheid met de Turkse politiek zie ik Gulen niet als bijzonder gevaarlijk, iig niet gevaarlijker dan Erdogan.

De doelstellingen lijken het hetzelfde, een grote leider aan de macht brengen of houden en daarbij weinig tot geen scrupules etaleren in hoe dat te bereiken. Tot op heden wint Erdogan dat spel nadat hij eerst handig gebruik heeft gemaakt van Gulen is die groep nu een ideale tegenstander geworden, iedereen die Erdogan kwijt wil is ineens een Gulenist en verdwijnt van het toneel. En uiteraard is Gulen nu de grote Satan volgens Erdogan.

Kort gezegd, Erdogan of Gulen is alsof je door een hond of een kat gebeten word maar gebeten word je.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194725330
Nu ga ik dieper in op het stelen van examenvragen door Gulenisten.

Zie de afbeelding hieronder.



Deze afbeelding is geleverd door het ÖSYM, het Turkse examenbureau.

Dit gaat om het examen voor het militair lyceeum.
Het geel gemarkeerde geeft aan hoeveel mensen alle vragen goed hebben. In 2010 hadden 1214 leerlingen alle vragen goed geantwoord. In 2014, na de ruzie tussen Gulen en Erdogan, zakt het aantal ineens naar 2. De scholen van Gulen waren nog steeds open. Eigenlijk was het bijna niet mogelijk om alle vragen te kunnen beantwoorden in de tijd die daarvoor werd gegeven. Er waren teveel vragen. Toch konden vele Gulenisten de examens foutloos maken. Deze tabel komt van de overheid af, maar de Gulenisten hebben de waarheid hiervan nooit in twijfel getrokken. Ze hadden kunnen zeggen 'In 2014 hadden we 100 studenten die alle vragen foutloos hebben beantwoord, dus dat aantal van 2 klopt niet'.

Dit hebben ze niet gedaan.

Hier een artikel over Gulenistische journalist Bülent Keneş die het stelen en distribueren van examenvragen toegeeft.
Ahval is een anti-Turkije site.

Over het stelen van vragen zegt hij het volgende:

"
Keneş, bu soruları çalan kişilerin, "gözümü kırpmam, yine olsa yine yaparım" şeklinde savunma yaptığını belirtiyor"


Keneş geeft aan dat mensen die de vragen gestolen hebben zonder te twijfelen het opnieuw zouden doen.


"Önceki gün bir dost sohbeti sırasında, bu tür bir kepazeliğe imza atmış biriyle konuştuğunu söyleyen çok güvendiğim bir meslektaşım, o kepazeliğe imza atan adamın hala doğru bir şey yaptığını savunduğunu “Hizmet için gerekirse aynısını tekrar yapmakta gözünü bir lahza olsun kırpmayacağını,” söylediğini aktarınca, doğrusu şok oldum."


Snel vertaald

"Tijdens een vriendelijk gesprek de dag ervoor zei een collega van mij, die ik zeer vertrouw, die zei dat hij sprak met iemand die verantwoordelijk was voor het schandaal en dat hij nog steeds van mening was dat hij het goede had gedaan. "Voor de Gulen beweging zou ik het nogmaals doen als ik de kans daarvoor krijg" Ik was geschokkeerd "

https://ahvalnews.com/tr/(...)n-soru-calma-itirafi


Hier een artikel van de Gulenistische journalist Ahmet Dönmez die in ballingschap leeft in Zweden. Er komen verschillende mensen aan het woord die betrokken waren bij het stelen en distribueren van vragen. Een van de mensen die aan het woord komen is een militaire imam. De studenten lieten ze studeren voor het examen. Een dag voor het examen werden ze één voor één naar een kamer geroepen en werden de vragen met antwoorden getoond op een computer. Ze lieten de studenten zweren dit aan niemand te vertellen.


https://www.ahmetdonmez.net/gec-kalmis-bir-hasbihal-3/

[ Bericht 0% gewijzigd door polderturk op 26-08-2020 11:48:36 ]
pi_194725483
Hier heb je Nederlandse of eventueel Engelse bronnen. Eventueel Frans of Duits gaat nog. Hou gewoon op met je Turkse bronnen. Niet alleen kan niemand ze hier lezen/luisteren, ook zijn Turkse media totaal onbetrouwbaar omdat Erdogan iedere goede journalist opsluit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194725516
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:48 schreef Hanca het volgende:
Hier heb je Nederlandse of eventueel Engelse bronnen. Eventueel Frans of Duits gaat nog. Hou gewoon op met je Turkse bronnen. Niet alleen kan niemand ze hier lezen/luisteren, ook zijn Turkse media totaal onbetrouwbaar omdat Erdogan iedere goede journalist opsluit.
De bronnen zijn Gulenistisch. Gulenisten zijn Turken. Het zijn dus TURKSE GULENISTEN die de artikelen schrijven in het TURKS. De bronnen zijn inderdaad Turks, maar zijn geen overheidsbronnen.
pi_194725607
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:50 schreef polderturk het volgende:

[..]

De bronnen zijn Gulenistisch. Gulenisten zijn Turken. Het zijn dus TURKSE GULENISTEN die de artikelen schrijven in het TURKS. De bronnen zijn inderdaad Turks, maar zijn geen overheidsbronnen.
De bronnen zijn Turks en op deze site dus gewoon geen bronnen. Niemand kan ze namelijk lezen en controleren of ze betrouwbaar zijn.

Of zou jij allemaal bronnen in het Swahili accepteren?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194725646
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

De bronnen zijn Turks en op deze site dus gewoon geen bronnen. Niemand kan ze namelijk lezen en controleren of ze betrouwbaar zijn.

Of zou jij allemaal bronnen in het Swahili accepteren?
Je kan toch google translate gebruiken? Ik kan het voor je vertalen. Ik geef toch een vertaling. Je kan mijn vertaling aan een ander laten controleren.

Laat ik het nogmaals zeggen.
Ik begrijp GULENISTISCHE bronnen. De bronnen zijn in het Turks. Ik probeer zo goed mogelijk te vertalen. Het gaat om GULENISTEN die deze feiten TOEGEVEN.
pi_194725703
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:58 schreef polderturk het volgende:

[..]

Je kan toch google translate gebruiken? Ik kan het voor je vertalen. Ik geef toch een vertaling. Je kan mijn vertaling aan een ander laten controleren.
Via google translate kun je niet de betrouwbaarheid van een bron controleren.

Ik wacht nog steeds op een onderzoek dat vergelijkbaar is met een Nederlandse parlementaire commissie en de AIVD. En dus niet een post met allerlei Turkse verhaaltjes.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194725911
Ik ga het nogmaals zeggen.
Alles wat ik hier schrijf ga ik met vooral GULENISTISCHE bronnen ondersteunen.
pi_194725957
Ik ben overigens GEEN fan van Erdogan.
Ik ben seculier. Ik ben pro-Ataturk.
pi_194726758
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:15 schreef polderturk het volgende:
Ik ga het nogmaals zeggen.
Alles wat ik hier schrijf ga ik met vooral GULENISTISCHE bronnen ondersteunen.
Dat is voor ons dus oncontroleerbaar, Turkse bronnen hebben gewoon geen zin.


Daarbij is de mening van een Gülenist niet per definitie de mening van alle Gülenaanhangers of van Gülen zelf.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194726776
Graag Nederlands- of Engelstalige bronnen gebruiken.
Iedereen moet de bronnen kunnen controleren, en dat gaat met Turks niet.
Definitely not CIA
pi_194727394
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 13:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is voor ons dus oncontroleerbaar, Turkse bronnen hebben gewoon geen zin.


Daarbij is de mening van een Gülenist niet per definitie de mening van alle Gülenaanhangers of van Gülen zelf.
Het is geen mening.
Dit zijn Gulenistische journalisten die Gulenisten hebben gesproken die de gestolen examenvragen hebben gedistribueerd aan Gulenistische studenten.
pi_194727444
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 13:18 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Graag Nederlands- of Engelstalige bronnen gebruiken.
Iedereen moet de bronnen kunnen controleren, en dat gaat met Turks niet.
[/modbreak]
Ik vind dit heel erg spijtig.
Deze Gulenistische journalisten schrijven nu éénmaal in het Turks. De belangrijkste bronnen die ik heb zijn Turkstalig. Ik ben bereid zelf de vertalingen te geven. Andere Turkse forumleden zoals @Slayage kunnen mijn vertalingen controleren.
pi_194727636
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 14:06 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik vind dit heel erg spijtig.
Deze Gulenistische journalisten schrijven nu éénmaal in het Turks. De belangrijkste bronnen die ik heb zijn Turkstalig. Ik ben bereid zelf de vertalingen te geven. Andere Turkse forumleden zoals @:slayage kunnen mijn vertalingen controleren.
Ik overleg even met mijn collega.
Definitely not CIA
  woensdag 26 augustus 2020 @ 14:31:56 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194727863
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:15 schreef polderturk het volgende:
Ik ga het nogmaals zeggen.
Alles wat ik hier schrijf ga ik met vooral GULENISTISCHE bronnen ondersteunen.
Maar jij verwacht dat we even een cursus Turks voor jouw topic gaan volgen?
pi_194728131
Ik ga in elk geval niet verder met de discussie als men steeds met Turkse bronnen komt, daar kan ik gewoon helemaal niks mee. Engels, Frans, Duits, desnoods Spaans of Italiaans gaat nog. Maar Turks kan ik gewoon niet zelf lezen.

Ik begin me trouwens ook af te vragen wat het doel is van dit topic, Gülen heeft momenteel geen politieke functie of invloed, hier hem naar beneden halen lijkt dus meer met het doel zijn gedachten over de islam naar beneden te halen (hij is één van de invloedrijkste islamieten ter wereld) en dat past beter op een religieus forum.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 26 augustus 2020 @ 14:54:33 #46
408813 crew  trein2000
pi_194728277
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 14:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik overleg even met mijn collega.
Die vind een incidentele Turkse quote (incl. vertaling) prima. Maar we gaan geen topic bouwen op Turkse en daarmee voor het gros van de users en crew oncontroleerbare bronnen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194729033
Het onderwerp gulen is complex. Het heeft imo weinig zin om het te bespreken hier op fok, omdat er veel onwetendheid is omtrent de organisatie in niet Turkse gemeenschappen. Zelfs zogenaamde Turkije kenners hebben vaak nauwelijks echte kennis over de organisatie. De meeste mensen in Nederland hebben voor het eerst over hem gehoord de avond van de coup. Eric kan zurcher, universiteit leiden, zei in een interview vlak na de coup in 2016, "er is het zichtbare deel van de organisatie, dat zijn de scholen, de journalistiek de ondernemers en er is het onzichtbare deel van de organisatie,dat probeert te infiltreren in overheidsinstellingen in Turkije. De vraag is waarom doen ze dat?".
Wat me wel opvalt is dat veel mensen een begrijpelijke aversie hebben voor Erdogan en dit vervolgens vertalen in sympathie voor gulen alleen omdat de twee mannen ruzie hebben. Vijand van mijn vijand is mijn vriend. Triggershot, zei hier op het forum een keer, "Erdogan is aids en gulen kanker". Ik denk dat dat een goede beschrijving is waar de neutrale user mee uit de voeten kan. Onderstaande long Read is best goed, als je geïnteresseerd bent. https://www.newyorker.com(...)eys-thirty-year-coup.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194730225
quote:
10s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:36 schreef Slayage het volgende:
Het onderwerp gulen is complex. Het heeft imo weinig zin om het te bespreken hier op fok, omdat er veel onwetendheid is omtrent de organisatie in niet Turkse gemeenschappen. Zelfs zogenaamde Turkije kenners hebben vaak nauwelijks echte kennis over de organisatie. De meeste mensen in Nederland hebben voor het eerst over hem gehoord de avond van de coup. Eric kan zurcher, universiteit leiden, zei in een interview vlak na de coup in 2016, "er is het zichtbare deel van de organisatie, dat zijn de scholen, de journalistiek de ondernemers en er is het onzichtbare deel van de organisatie,dat probeert te infiltreren in overheidsinstellingen in Turkije. De vraag is waarom doen ze dat?".
Wat me wel opvalt is dat veel mensen een begrijpelijke aversie hebben voor Erdogan en dit vervolgens vertalen in sympathie voor gulen alleen omdat de twee mannen ruzie hebben. Vijand van mijn vijand is mijn vriend. Triggershot, zei hier op het forum een keer, "Erdogan is aids en gulen kanker". Ik denk dat dat een goede beschrijving is waar de neutrale user mee uit de voeten kan. Onderstaande long Read is best goed, als je geïnteresseerd bent. https://www.newyorker.com(...)eys-thirty-year-coup.
Een heel goed artikel. Bedankt. Het artikel is ook nog eens engelstalig. Hieronder weer een stuk over de vervalsing van bewijsmateriaal.


"The evidence in Sledgehammer was built largely on a series of computer disks, which ostensibly contained blueprints for a wide-ranging military coup. But, while prosecutors alleged that the plan had been drawn up in 2003, it was written mostly on a version of Microsoft Office that wasn’t released until 2007. Similarly, many specifics of the plans—license-plate numbers of cars to be seized, a hospital to be occupied—referred to things that did not exist in 2003."



Nog een ander stuk over politie directeur Hanefi Avci die het vervalsen door Gulenisten aan het licht bracht en daardoor in de gevangenis belandde.


Hanefi Avcı, the police chief for Eskişehir Province, told me that he saw Gülenist police, prosecutors, and judges fabricate evidence in political investigations. But when he alerted his superiors he was ignored. “I talked to ministers and I wrote memos and didn’t get any replies,” he said.

In 2009, Avcı secretly began writing a book detailing the Gülenists’ activities in the police and judiciary. He described a movement of protean adaptability, whose methods resembled those of terrorist groups and criminal organizations; they framed opponents by planting evidence or blackmailed them with information gleaned from wiretaps. “What made the Gülen movement different is that it was inside the state,” he said, noting that infiltrators in his department had sabotaged the careers of at least ten colleagues. The book, called “Simons Living on the Golden Horn” (the title is an abstruse metaphor for not seeing what is in plain sight), became a best-seller. It seemed especially authoritative because Avcı, a conservative Islamist, had two children in Gülenist schools.


A month after the book was published, Avcı was arrested and charged with membership in a Communist terrorist organization called the Revolutionary Headquarters. Avcı insisted that he was innocent—“I’m not even a liberal,” he said—but prosecutors only added to the charges, claiming that he had written the book on orders from Ergenekon. Avcı was sentenced to fifteen years in prison.

Some six hundred people were convicted in the Ergenekon and Sledgehammer trials, including scores of senior generals in the Turkish military and several prominent journalists. About two hundred were sentenced to long prison terms, many in cases presided over by judges thought to be loyal to Gülen. After the trials, Turkey’s secular élite was completely vitiated.
pi_194778733
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 14:46 schreef Hanca het volgende:
Ik ga in elk geval niet verder met de discussie als men steeds met Turkse bronnen komt, daar kan ik gewoon helemaal niks mee. Engels, Frans, Duits, desnoods Spaans of Italiaans gaat nog. Maar Turks kan ik gewoon niet zelf lezen.

Kijk dan naar dit zou ik zeggen.
De presentator geeft goed en gevat antwoord met dat "Erdogan zus en zo is, maakt jullie nog geen engelen".
pi_194778749
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 14:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die vind een incidentele Turkse quote (incl. vertaling) prima. Maar we gaan geen topic bouwen op Turkse en daarmee voor het gros van de users en crew oncontroleerbare bronnen.
White privilege.

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2020 15:37:21 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')