quote:Hoe krijg je dat effect eigenlijk, is altijd erg leuk om te zien.
Op donderdag 6 februari 2003 06:30 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
wat bewerkte foto's
Derde foto is met de hand genomen (geen statief bij me), ondanks een sluitertijd van 1/15 sec is hij toch scherp
Alle foto's staan gelinkt naar het origineel (1.2 MB, 2048x1536 Cam: Fuji finepix 6900)
quote:wow, dies wel vetjes zeg.. kan me best voorstellen dat dat moeite kost jah.. issie verder nog bewerkt?
Op donderdag 6 februari 2003 00:42 schreef TheMarco het volgende:
Ik kan je vertellen: dit kostte moeite!!!!!
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 14:26 schreef Gio het volgende:
Maak eens een foto van mijn oude werkplek marco, ik mis 'em zo
quote:Alleen een beetje blur erbij op twee plekjes die in dezelfde focus range zaten als die tekst die ik wilde focussen, links en rechts ervan. Verder niets!
Op donderdag 6 februari 2003 14:36 schreef TheFes het volgende:[..]
wow, dies wel vetjes zeg.. kan me best voorstellen dat dat moeite kost jah.. issie verder nog bewerkt?
quote:Heb je bij deze foto gebruikt gemaakt van een teleconverter? Ik zie nl. best veel chromatische aberratie (kleurfouten). De onderkant van de F16 heeft een rode gloed, de bovenkant een blauwe gloed. Dit is typisch het soort beeldfout wat optreedt bij (goedkope, maar helaas ook bij duurdere) teleconverters.
Op donderdag 6 februari 2003 12:05 schreef searchy het volgende:
Airshow sanicole 2002 (sony digitale camera)
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 15:34 schreef JeroenH het volgende:[..]
Heb je bij deze foto gebruikt gemaakt van een teleconverter? Ik zie nl. best veel chromatische aberratie (kleurfouten). De onderkant van de F16 heeft een rode gloed, de bovenkant een blauwe gloed. Dit is typisch het soort beeldfout wat optreedt bij (goedkope, maar helaas ook bij duurdere) teleconverters.
quote:Dan kijk je niet goed, het is er echt. Ik heb een aantal van dit soort lenzen getest, dit is typisch CA. Het is het duidelijkst aan de onderkant van de F16, die is wazig en die wazige rand heeft een rode/oranje tint.
Op donderdag 6 februari 2003 15:49 schreef Bastard het volgende:Ik zie het niet.
quote:ben een foto leek
Op donderdag 6 februari 2003 16:19 schreef JeroenH het volgende:[..]
Dan kijk je niet goed, het is er echt. Ik heb een aantal van dit soort lenzen getest, dit is typisch CA. Het is het duidelijkst aan de onderkant van de F16, die is wazig en die wazige rand heeft een rode/oranje tint.
quote:Die tweede foto van de airshow heeft ook best veel chromatische aberratie, er zit namelijk een soort zwarte gloed over haar borsten. Ik kan ze in ieder geval niet zo goed zien.
Op donderdag 6 februari 2003 16:24 schreef Bastard het volgende:[..]
ben een foto leek
Hmzz, ja wazig wel..maar dat is een probleem begrijp ik
quote:De 2e (middelste)
Op vrijdag 7 februari 2003 10:30 schreef TheMarco het volgende:
Ik heb wat advies nodig. Ik ben vanmorgen weer even de schipholtunnels ingedoken en kwam met het volgende resultaat. Welke vinden jullie het best?
quote:De eerste naar mijn idee maar ze zijn allemaal wel mooi
Ik heb wat advies nodig. Ik ben vanmorgen weer even de schipholtunnels ingedoken en kwam met het volgende resultaat. Welke vinden jullie het best?
quote:Ik vind de middelste het best omdat deze het meest waarheidsgetrouw is. De eerste en de derde kunnen bijna doorgaan voor screenshots uit de nieuwe Duke Nukem ofzow.
quote:Foto 3.
quote:Op station schiphol grenst elk perron aan zo'n tunnel, aan twee kanten zelfs. Ze zien er allemaal anders uit dus je kunt heel wat fotograferen daar. Het is niet gevaarlijk of verboden. Je loopt gewoon HELEMAAL naar het einde van het perron. Bij de meeste perrons is er dan een soort slagboom of hekje, daar mag je dus niet voorbij lopen uiteraard. Als je daar je statief neerzet kun je deze foto's rustig maken. Wel vantevoren effe inschatten of er geen randfiguren rondlopen die je eventueel kunnen beroven want geen kip ziet je nog staan daar helemaal aan het eind. En ja als er een trein komt aandenderen zou ik even een stapje achteruit nemen om te wachten tot ie voorbij is
Op maandag 10 februari 2003 16:13 schreef ook_gek het volgende:[..]
Foto 3.
Maar is dat niet link om daar te staan?
En hoe kom je daar eigelijk?
quote:Allereerst vette plaatjes, en nu de vraag , hoe doe je dat met je flits of gebruik je geen flits? Zo niet doe je dat dan met een standaard ofzo?
Op maandag 10 februari 2003 23:40 schreef TheMarco het volgende:
TheMarco op de Auto RAI:[KNIP super mooier plaatjes]
Foto newbie
quote:Alles zonder flits, op statief... sluiter varieert van 1/30 tot ruim 1 seconde afhangende van het licht per situatie
Op maandag 10 februari 2003 23:55 schreef BoJo het volgende:[..]
Allereerst vette plaatjes, en nu de vraag , hoe doe je dat met je flits of gebruik je geen flits? Zo niet doe je dat dan met een standaard ofzo?
Foto newbie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |