abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195782003
quote:
16s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:18 schreef thabit het volgende:
Zijn taaltjes als awk en perl inmiddels niet lang en breed obsolete gemaakt door Python?
Regexen is zo een beetje ontwikkelt voor PERL, en vrijwel alle libraries in andere talen zijn implementaties.
Perl is een redelijke dood gestorven, volgens mij werken ze er alleen bij Booking.com nog mee ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195782289
quote:
16s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 11:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Volgens mij kan je awk ook als een soort grep gebruiken in je linux terminal.
Daar is het inderdaad voor bedoeld; het zit ook standaard bij Linux/Unix. Maar als je heel ingewikkeld moet lopen doen in bash, is Python tegenwoordig misschien net wat handiger. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door thabit op 22-10-2020 12:00:04 ]
pi_195802006
Tijd voor een zij-projectje, in het kader van het gedoe rondom Lange Frans. Die zoekmachine heeft nogal wat voeten in de aarde en is een erg langdurig project. Dit weekend ga ik even hardcore coden en volgende week lanceer ik mijn nieuwe YouTube-clone, maar dan zónder de censuur.
pi_195802812
Een vraagje @DevFreak maar hoe ga je dat regelen met het opslaan van de informatie? Er zijn zoveel websites dat neemt toch gigantisch veel databaseruimte in.
pi_195803209
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:20 schreef phoenyx het volgende:
Een vraagje @:devfreak maar hoe ga je dat regelen met het opslaan van de informatie? Er zijn zoveel websites dat neemt toch gigantisch veel databaseruimte in.
Mwah, je moet wat betreft die zoekmachine gewoon een beetje slim zijn. Pak vooral de belangrijke metadata mee, en werk veel met pivot tabellen. De database kun je verder ook prima optimaliseren door bijvoorbeeld colommen een vaste grootte te geven.

De data zoals video's kun je altijd wel ergens kwijt voor een paar tientjes in de maand.
pi_195803589
quote:
80s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:45 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Mwah, je moet wat betreft die zoekmachine gewoon een beetje slim zijn. Pak vooral de belangrijke metadata mee, en werk veel met pivot tabellen. De database kun je verder ook prima optimaliseren door bijvoorbeeld colommen een vaste grootte te geven.

De data zoals video's kun je altijd wel ergens kwijt voor een paar tientjes in de maand.
Ga je elasticsearch gebruiken?
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:31:09 #182
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_195808805
Zijn er ook Lisp/Clojure-dev's op FOK!? Functioneel programmeren is zoveel geiler dan OO.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_195812592
Als ik eerlijk mag zijn verbaas ik me er wat over hoeveel jullie weten. Niet omdat jullie FOK!kers zijn maar omdat ik gewoon een baan heb met een modaal salaris en dacht dat ik best wel wat wist (zonder relevante opleiding, wel alles zelf bijgeleerd wat dit betreft). Zijn dit zaken die je bij de opleiding informatica leert? Of is het dat jullie een andere functierichting hebben dan ik? Bedoel ik ben bekend met php, sql, frontend, seo, frameworks etc maar hier lijkt het net alsof C#, allerlei manieren om door de DOM te gaan etc. ook standaard is (voor jullie in ieder geval). Hebben jullie gewoon zoveel meer kennis (blijkbaar, doh maar ja) of is dit een beetje functiegericht (of zelfde functie maar gewoon veel meer jaren ervaring en hobbymatig bijgeleerd etc.)? Ben wat benieuwd

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2020 20:36:20 ]
pi_195813983
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:25 schreef phoenyx het volgende:
Als ik eerlijk mag zijn verbaas ik me er wat over hoeveel jullie weten. Niet omdat jullie FOK!kers zijn maar omdat ik gewoon een baan heb met een modaal salaris en dacht dat ik best wel wat wist (zonder relevante opleiding, wel alles zelf bijgeleerd wat dit betreft). Zijn dit zaken die je bij de opleiding informatica leert? Of is het dat jullie een andere functierichting hebben dan ik? Bedoel ik ben bekend met php, sql, frontend, seo, frameworks etc maar hier lijkt het net alsof C#, allerlei manieren om door de DOM te gaan etc. ook standaard is (voor jullie in ieder geval). Hebben jullie gewoon zoveel meer kennis (blijkbaar, doh maar ja) of is dit een beetje functiegericht (of zelfde functie maar gewoon veel meer jaren ervaring en hobbymatig bijgeleerd etc.)? Ben wat benieuwd
Nee mezelf aangeleerd

Ik moet kotsen van het onderwijssysteem en de focus op diploma's. Rot toch op.
pi_195814011
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:03 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ga je elasticsearch gebruiken?
Nog niet over uit, maar wellicht wel. De weg van de minste weerstand.
pi_195815903
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 16:31 schreef 2thmx het volgende:
Zijn er ook Lisp/Clojure-dev's op FOK!? Functioneel programmeren is zoveel geiler dan OO.
Haskell?

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:25 schreef phoenyx het volgende:
Ik programmeer al meer dan de helft van mijn leven, en ben minder dan de helft van m'n leven niet leerplichtig meer.

Vaak helpt gepest worden, je computer oordeelt niet (compiler errors daargelaten). En als je dan toch je computer als belangrijkste partner hebt, och.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:59:55 #187
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_195815959
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 22:55 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Haskell?
Ja, telt ook. Ik ken heel wat mensen die enthousiast zijn over functioneel programmeren, mijzelf incluis, maar niemand die daadwerkelijk met een functional programming language werkt (buiten hobbyprojecten). Je vindt er ook haast geen vacatures voor.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:00:05 #188
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_195815964
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 16:31 schreef 2thmx het volgende:
functional reactive met typescript/rxjs, puur functioneel niet. Denk niet dat we projecten hebben lopen in lisp clojure of haskell.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_195816066
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 22:59 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ja, telt ook. Ik ken heel wat mensen die enthousiast zijn over functioneel programmeren, mijzelf incluis, maar niemand die daadwerkelijk met een functional programming language werkt (buiten hobbyprojecten). Je vindt er ook haast geen vacatures voor.
Voor erlang kan je er best nog wel wat vinden toch
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:09:28 #190
459912 FlippingCoin
pi_195816152
Maar het een sluit het ander toch niet uit, in vrijwel alle gangbare programmeertalen kan je meerdere paradigma toepassen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_195816527
php for life. Nou ja voor mij dan. Gewoon hopen dat het niet vergaat

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2020 23:28:37 ]
pi_195816543
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:33:50 #193
459912 FlippingCoin
pi_195816621
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 23:28 schreef phoenyx het volgende:
php for life. Nou ja voor mij dan. Gewoon hopen dat het niet vergaat
Dat zal nog wel even duren. :P

Ik zou graag eens met Rust werken. }) }) }) }) }) }) })
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:34:52 #194
459912 FlippingCoin
pi_195816642
pi_195816722
Ja met Rust werken is ook mijn natte droom.
pi_195816803
Straks ga ik lekker (heerlijk) slapen, dan ga ik heel erg hardcore coderen (ik ga laravel hoeken van de kamer laten zien die ze zelf nog niet heeft meegemaakt) en dan hoop ik wat succesvollerere topics te openen dan ik vandaag heb gedaan want dat is wel een beetje van het niveau van man man man.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2020 23:44:25 ]
pi_195816853
pi_195817228
quote:
16s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 23:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat zal nog wel even duren. :P

Ik zou graag eens met Rust werken. }) }) }) }) }) }) })
Rust is prima, ook voor low level oplossingen. Go is een ramp, nul controle over memory enz
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:16:24 #199
459912 FlippingCoin
pi_195817278
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 00:10 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Rust is prima, ook voor low level oplossingen. Go is een ramp, nul controle over memory enz
Heb je toch niet altijd nodig? En heb je er niet gewoon pointers jn dan?
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:16:53 #200
459912 FlippingCoin
pi_195817282
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')