Regexen is zo een beetje ontwikkelt voor PERL, en vrijwel alle libraries in andere talen zijn implementaties.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 11:18 schreef thabit het volgende:
Zijn taaltjes als awk en perl inmiddels niet lang en breed obsolete gemaakt door Python?
Daar is het inderdaad voor bedoeld; het zit ook standaard bij Linux/Unix. Maar als je heel ingewikkeld moet lopen doen in bash, is Python tegenwoordig misschien net wat handiger.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 11:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Volgens mij kan je awk ook als een soort grep gebruiken in je linux terminal.
Mwah, je moet wat betreft die zoekmachine gewoon een beetje slim zijn. Pak vooral de belangrijke metadata mee, en werk veel met pivot tabellen. De database kun je verder ook prima optimaliseren door bijvoorbeeld colommen een vaste grootte te geven.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 11:20 schreef phoenyx het volgende:
Een vraagje @:devfreak maar hoe ga je dat regelen met het opslaan van de informatie? Er zijn zoveel websites dat neemt toch gigantisch veel databaseruimte in.
Ga je elasticsearch gebruiken?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 11:45 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Mwah, je moet wat betreft die zoekmachine gewoon een beetje slim zijn. Pak vooral de belangrijke metadata mee, en werk veel met pivot tabellen. De database kun je verder ook prima optimaliseren door bijvoorbeeld colommen een vaste grootte te geven.
De data zoals video's kun je altijd wel ergens kwijt voor een paar tientjes in de maand.
Nee mezelf aangeleerdquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 20:25 schreef phoenyx het volgende:
Als ik eerlijk mag zijn verbaas ik me er wat over hoeveel jullie weten. Niet omdat jullie FOK!kers zijn maar omdat ik gewoon een baan heb met een modaal salaris en dacht dat ik best wel wat wist (zonder relevante opleiding, wel alles zelf bijgeleerd wat dit betreft). Zijn dit zaken die je bij de opleiding informatica leert? Of is het dat jullie een andere functierichting hebben dan ik? Bedoel ik ben bekend met php, sql, frontend, seo, frameworks etc maar hier lijkt het net alsof C#, allerlei manieren om door de DOM te gaan etc. ook standaard is (voor jullie in ieder geval). Hebben jullie gewoon zoveel meer kennis (blijkbaar, doh maar ja) of is dit een beetje functiegericht (of zelfde functie maar gewoon veel meer jaren ervaring en hobbymatig bijgeleerd etc.)? Ben wat benieuwd
Haskell?quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 16:31 schreef 2thmx het volgende:
Zijn er ook Lisp/Clojure-dev's op FOK!? Functioneel programmeren is zoveel geiler dan OO.
Ik programmeer al meer dan de helft van mijn leven, en ben minder dan de helft van m'n leven niet leerplichtig meer.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 20:25 schreef phoenyx het volgende:
Als ik eerlijk mag zijn verbaas ik me er wat over hoeveel jullie weten. Niet omdat jullie FOK!kers zijn maar omdat ik gewoon een baan heb met een modaal salaris en dacht dat ik best wel wat wist (zonder relevante opleiding, wel alles zelf bijgeleerd wat dit betreft). Zijn dit zaken die je bij de opleiding informatica leert? Of is het dat jullie een andere functierichting hebben dan ik? Bedoel ik ben bekend met php, sql, frontend, seo, frameworks etc maar hier lijkt het net alsof C#, allerlei manieren om door de DOM te gaan etc. ook standaard is (voor jullie in ieder geval). Hebben jullie gewoon zoveel meer kennis (blijkbaar, doh maar ja) of is dit een beetje functiegericht (of zelfde functie maar gewoon veel meer jaren ervaring en hobbymatig bijgeleerd etc.)? Ben wat benieuwd
Ja, telt ook. Ik ken heel wat mensen die enthousiast zijn over functioneel programmeren, mijzelf incluis, maar niemand die daadwerkelijk met een functional programming language werkt (buiten hobbyprojecten). Je vindt er ook haast geen vacatures voor.quote:
functional reactive met typescript/rxjs, puur functioneel niet. Denk niet dat we projecten hebben lopen in lisp clojure of haskell.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 16:31 schreef 2thmx het volgende:
Zijn er ook Lisp/Clojure-dev's op FOK!? Functioneel programmeren is zoveel geiler dan OO.
Voor erlang kan je er best nog wel wat vinden tochquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 22:59 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ja, telt ook. Ik ken heel wat mensen die enthousiast zijn over functioneel programmeren, mijzelf incluis, maar niemand die daadwerkelijk met een functional programming language werkt (buiten hobbyprojecten). Je vindt er ook haast geen vacatures voor.
Dat zal nog wel even duren.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:28 schreef phoenyx het volgende:
php for life. Nou ja voor mij dan. Gewoon hopen dat het niet vergaat
Rust is prima, ook voor low level oplossingen. Go is een ramp, nul controle over memory enzquote:Op vrijdag 23 oktober 2020 23:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat zal nog wel even duren.
Ik zou graag eens met Rust werken.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heb je toch niet altijd nodig? En heb je er niet gewoon pointers jn dan?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 00:10 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Rust is prima, ook voor low level oplossingen. Go is een ramp, nul controle over memory enz
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |