abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195968511
quote:
16s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En ik doe nu de code zelf developen in zo'n container, zodat ik niet allemaal troep op mijn laptop installeer, maar in een container. Voordeel is dat ik die container zo wegflikker als ik klaar ben, blijft alles lekker geisoleerd.
Ik begrijp dat ik niet alles begrijp. Voor mij voelt het alsof ik mijn laravel project map delete als ik er klaar mee ben. Voelt voor mij net zo geïsoleerd. Binnen de www een map en daarin zit al mijn code. Ik begrijp dat ik iets mis want docker is populair maar wat het voordeel is weet ik niet (ook letterlijk 0 seconden over gelezen dus dat verklaart vast ook wel) maar zelf heb ik het idee dat ik mijn website ook net zo goed op de huidige manier kan ontwikkelen.. (wamp).. wat mis ik? Nou ja laat ik eerst even die 100 seconds of docker bekijken dan begrijp ik het vast wel 1 moment

Edit: oke ja het zorgt ervoor dat je o.a. overal hetzelfde ziet. Ik ben in mijn eentje bezig dus zit nog niet zo te denken maar is nogal nuttig inderdaad.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2020 20:37:09 ]
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:35:35 #277
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_195968551
quote:
99s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:16 schreef DevFreak het volgende:
Ik ben nu trouwens bezig met het verwerken van de geuploade video's. Kleine bestanden van maximaal 10MB zijn geen enkel probleem, maar zodra ze groter zijn dan dat wel. :P

Uploaden in chunks heeft veel haken en ogen. Ik zit dus te denken om de chunks in een tijdelijke map per stuk te nummeren en ze naderhand aan elkaar te plakken met FFMPEG. Vervolgens converteren naar WebM en pushen naar mijn externe storage.

Morgen maar eens op FFMPEG-safari dus, I guess. :') _O-
Ja dat geloof ik, wel cool om te maken denk ik? :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_195968625
quote:
16s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En ik doe nu de code zelf developen in zo'n container, zodat ik niet allemaal troep op mijn laptop installeer, maar in een container. Voordeel is dat ik die container zo wegflikker als ik klaar ben, blijft alles lekker geisoleerd.
Behalve het besparen van geheugen heb ik nooit direct het voordeel gezien tegenover VM's :P
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:39:43 #279
459912 FlippingCoin
pi_195968634
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:33 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ik begrijp dat ik niet alles begrijp. Voor mij voelt het alsof ik mijn laravel project map delete als ik er klaar mee ben. Voelt voor mij net zo geïsoleerd. Binnen de www een map en daarin zit al mijn code. Ik begrijp dat ik iets mis want docker is populair maar wat het voordeel is weet ik niet (ook letterlijk 0 seconden over gelezen dus dat verklaart vast ook wel) maar zelf heb ik het idee dat ik mijn website ook net zo goed op de huidige manier kan ontwikkelen.. (wamp).. wat mis ik? Nou ja laat ik eerst even die 100 seconds of docker bekijken dan begrijp ik het vast wel 1 moment
Als het alleen maar code was dan wel inderdaad, die blijft ook bestaan als je de code verwijdert. Het gaat om:

• bepaalde settings, bijv. in een php.ini

• installables zoals bijvoorbeeld de angular compiler, een python interpretere etc.

• extensions die relevant zijn voor een bepaalde programmeertaal/framework/...

Deze dingen blijven geisoleerd in een container, welke je gewoon weg kan gooien, en dan vervuil je niet je systeem met weer een python versie of weer een configuratie voor dit of dat.

En dan vergroot het nog het gemaakt om samen te werken in teams, en het gemak van compose files.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:41:21 #280
459912 FlippingCoin
pi_195968663
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:39 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Behalve het besparen van geheugen heb ik nooit direct het voordeel gezien tegenover VM's :P
Het developen in een VM lijkt mij veel onwerkbaarder, ook nog het voordeel van gelijke omgeving voor development staging qa en productie. Het voordeel van het gemak van een Dockerfile maken en klaar, geen hele VM inrichten et cetera. Ook heb je in wat meer geavanceerde casussen nog kubernetes maar daar weet ik niet zo veel van af nog.
pi_195968664
quote:
16s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja dat geloof ik, wel cool om te maken denk ik? :7
Ja klopt, maar hij is wel erg pittig. Een andere oplossing is beginnen bij chunks 0 en dan de tweede chunk eraan plakken, dan 2, dan 3... enzovoort :)
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:41:49 #282
459912 FlippingCoin
pi_195968671
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:41 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ja klopt, maar hij is wel erg pittig. Een andere oplossing is beginnen bij chunks 0 en dan de tweede chunk eraan plakken, dan 2, dan 3... enzovoort :)
Heb je wel de garantie dat de volgorde zo is als de user bedoelt heeft?
pi_195968692
quote:
16s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het developen in een VM lijkt mij veel onwerkbaarder, ook nog het voordeel van gelijke omgeving voor development staging qa en productie. Het voordeel van het gemak van een Dockerfile maken en klaar, geen hele VM inrichten et cetera.
Vagrant heeft veel verschillende VM's voor ieder denkbaar doel. Laravel heeft bijvoorbeeld Homestead.

Naar mijn ervaring een stuk simpeler en weerbaarder, maar da's persoonlijk. :D
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:44:17 #284
459912 FlippingCoin
pi_195968721
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:42 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Vagrant heeft veel verschillende VM's voor ieder denkbaar doel. Laravel heeft bijvoorbeeld Homestead.

Naar mijn ervaring een stuk simpeler en weerbaarder, maar da's persoonlijk. :D
Nooit mee gewerkt dus mijn ervaring is enkel de verhalen van collega's en die zijn wel blij dat ze over zijn. :P

Maar zal vast ook net zijn wat je nodig hebt en zo.
pi_195968732
quote:
16s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Heb je wel de garantie dat de volgorde zo is als de user bedoelt heeft?
Tot zover ik weet houdt Dropzone rekening met niet-aangekomen TCP-pakketjes. Als ik ernaast zot ga ik even terugvallen op een klassieke POST, en dan zoek ik later wel uit hoe dat zit. :+
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:45:05 #286
459912 FlippingCoin
pi_195968743
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:44 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Tot zover ik weet houdt Dropzone rekening met niet-aangekomen TCP-pakketjes. Als ik ernaast zot ga ik even terugvallen op een klassieke POST, en dan zoek ik later wel uit hoe dat zit. :+
Ah oke nice. :P
pi_195968754
quote:
16s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nooit mee gewerkt dus mijn ervaring is enkel de verhalen van collega's en die zijn wel blij dat ze over zijn. :P

Maar zal vast ook net zijn wat je nodig hebt en zo.
Docker is in mijn geval wel echt overkill. Ook geen tijd nu om het te leren. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2020 20:45:41 ]
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:47:19 #288
459912 FlippingCoin
pi_195968800
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:45 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Docker is in mijn geval wel echt overkill. Ook geen tijd nu om het te leren. ;)
Mijn lijstje van dingen om te leren wordt ook met de dag langer. :') Hoe meer ik maak hoe minder ik lijk te weten. }:|

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195968806
quote:
16s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Als het alleen maar code was dan wel inderdaad, die blijft ook bestaan als je de code verwijdert. Het gaat om:

• bepaalde settings, bijv. in een php.ini

• installables zoals bijvoorbeeld de angular compiler, een python interpretere etc.

• extensions die relevant zijn voor een bepaalde programmeertaal/framework/...

Deze dingen blijven geisoleerd in een container, welke je gewoon weg kan gooien, en dan vervuil je niet je systeem met weer een python versie of weer een configuratie voor dit of dat.

En dan vergroot het nog het gemaakt om samen te werken in teams, en het gemak van compose files.
Ik ben een nieuwkomer in het veld (4,5 jaar ervaring zonder relevante vooropleiding). Ik heb wel een paar vragen. Is alles waarover jullie praten echt nuttig? Ik ben bezig met een website, ik begrijp dat ik niet zoveel kennis heb als jullie maar ik heb niet die zaken nodig waar jullie zoveel over praten. Ik begrijp dat als iemand een Mac heeft die hetzelfde moet zien als iemand met Linux of Windows om het zo maar te zeggen. Maar is waar jullie over praten echt verder relevant? Vast wel hoor anders praten jullie er niet over, het zal wel aan mij liggen. Ik ben bezig met een website en ben geen ICT genie maar krijg alles voor elkaar wat ik wil met gewoon HTML/CSS/PHP/laravel8/de database natuurlijk en wat Ajax en javascript. Linuxserver veiligheid moet ik nog leren. Is het niet een beetje geneuzel waarin je werkgever trapt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2020 20:49:54 ]
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:50:04 #290
459912 FlippingCoin
pi_195968849
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:47 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ik ben een nieuwkomer in het veld (4,5 jaar ervaring). Ik heb wel een paar vragen. Is alles waarover jullie praten echt nuttig? Ik ben bezig met een website, ik begrijp dat ik niet zoveel kennis heb als jullie maar ik heb niet die zaken nodig waar jullie zoveel over praten. Ik begrijp dat als iemand een Mac heeft die hetzelfde moet zien als iemand met Linux of Windows om het zo maar te zeggen. Maar is waar jullie over praten echt verder relevant? Vast wel hoor anders praten jullie er niet over, het zal wel aan mij liggen. Ik ben bezig met een website en ben geen ICT genie maar krijg alles voor elkaar wat ik wil met gewoon HTML/CSS/PHP/laravel8/de database natuurlijk en wat Ajax en javascript. Linuxserver veiligheid moet ik nog leren. Is het niet een beetje geneuzel waarin je werkgever trapt?
:D

Nee dat denk ik niet, maar of er meerwaarde is als je zelf een app maakt met een instance op een server weet ik niet eigenlijk. De toegevoegde waarde komt voor zover ik het nu kan doorgronden vooral bij meerdere developers, meerdere server isntances (stagin/qa/blabla) en meerdere projecten.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:53:01 #291
459912 FlippingCoin
pi_195968899
Als zijn er als je zelf bezig bent ook wel voordelen hoor, zo kan je met een commando een db opstarten:

1docker run --name some-mysql -e MYSQL_ROOT_PASSWORD=my-secret-pw -d mysql:tag

En als je denkt, nee mysql is niks doe je:

1docker run --name some-postgres -e POSTGRES_PASSWORD=mysecretpassword -d postgres

en heb je een postrgress database draaien.

En zo ook voor socket hubs en zo. Maar of het waard is om het dan te leren, persoonlijk denk ik dat het wel een meerwaarde is bij een sollicitatie als dev.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:53:44 #292
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_195968908
quote:
99s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:16 schreef DevFreak het volgende:
Ik ben nu trouwens bezig met het verwerken van de geuploade video's. Kleine bestanden van maximaal 10MB zijn geen enkel probleem, maar zodra ze groter zijn dan dat wel. :P

Uploaden in chunks heeft veel haken en ogen. Ik zit dus te denken om de chunks in een tijdelijke map per stuk te nummeren en ze naderhand aan elkaar te plakken met FFMPEG. Vervolgens converteren naar WebM en pushen naar mijn externe storage.

Morgen maar eens op FFMPEG-safari dus, I guess. :') _O-
gewoon binair chunken en weer aan elkaar rijgen, ga je toch geen ffmpeg voor gebruiken
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:59:34 #293
459912 FlippingCoin
pi_195969036
Emmet zou ik ook meer moeten gebruiken.

pi_195969076
quote:
16s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:53 schreef FlippingCoin het volgende:
Als zijn er als je zelf bezig bent ook wel voordelen hoor, zo kan je met een commando een db opstarten:
[ code verwijderd ]

En als je denkt, nee mysql is niks doe je:
[ code verwijderd ]

en heb je een postrgress database draaien.

En zo ook voor socket hubs en zo. Maar of het waard is om het dan te leren, persoonlijk denk ik dat het wel een meerwaarde is bij een sollicitatie als dev.
Meer kennis altijd van meerwaarde bij sollicitaties (tenzij je overgekwalificeerd bent niet maar waar ja). Ik werk alleen maar met mysql/sql. Ik herken gewoon niks in mijn sollicitaties van toen met wat je meldt. Misschien is dat iets voor een senior. Maar het belangrijkste is toch dat je begrijpt hoe je een database doorspit. Ik ben misschien te junior wat dit betreft maar kennis van het switchen van een database (die andere regel) kan je zo kopiëren als je wil.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:02:27 #295
459912 FlippingCoin
pi_195969101
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 21:01 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Meer kennis altijd van meerwaarde bij sollicitaties (tenzij je overgekwalificeerd bent niet maar waar ja). Ik werk alleen maar met mysql/sql. Ik herken gewoon niks in mijn sollicitaties van toen met wat je meldt. Misschien is dat iets voor een senior. Maar het belangrijkste is toch dat je begrijpt hoe je een database doorspit. Ik ben misschien te junior wat dit betreft maar kennis van het switchen van een database (die andere regel) kan je zo kopiëren als je wil.
Hoe lang is dat geleden? Misschien verschilt het ook wel per richting binnen de software ontwikkeling?
pi_195969126
quote:
16s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:59 schreef FlippingCoin het volgende:
Emmet zou ik ook meer moeten gebruiken.

[ afbeelding ]
Dat foo stukje doet toch niks?
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:05:52 #297
459912 FlippingCoin
pi_195969167
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 21:03 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Dat foo stukje doet toch niks?
CSS emmet, weet niet zo snel of dat echt veel meer doet dan de autocomplete functie van je IDE, maar dat HTML deel is wel nice vind ik. :Y)
pi_195969173
quote:
16s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 21:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hoe lang is dat geleden? Misschien verschilt het ook wel per richting binnen de software ontwikkeling?
Dat geloof ik best wel maar vind het gewoon wat speciaal om te zien. Ik zie jullie nooit over standaardzaken praten, het is altijd iets ingewikkelds. Ik ben bij mijn werk erg bezig met
Transact-SQL maar ik praat ook nog gewoon over html maar jullie niche is nogal veel groter ofzo
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:38:04 #299
459912 FlippingCoin
pi_195969771
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 21:06 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Dat geloof ik best wel maar vind het gewoon wat speciaal om te zien. Ik zie jullie nooit over standaardzaken praten, het is altijd iets ingewikkelds. Ik ben bij mijn werk erg bezig met
Transact-SQL maar ik praat ook nog gewoon over html maar jullie niche is nogal veel groter ofzo
Ja mss werk ik wel bij een hipster bedrijf kan ook.
pi_195969904
quote:
16s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:47 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Mijn lijstje van dingen om te leren wordt ook met de dag langer. :') Hoe meer ik maak hoe minder ik lijk te weten. }:|

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echte kennis is weten hoe ver je eigen onwetendheid reikt :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')