abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194656875
Je kent ze wel, die elektrische vliegenmeppers waarmee je insecten kan elektrocuteren. Ooit had ik een hele goede waar letterlijk de vonken vanaf sloegen en waar de muggen knetterend en rokend insta gecremeerd werden. Die is gesneuveld en daarna heb ik een aantal andere gekocht maar die waren eigenlijk allemaal kut. Opeens zat er overal (voor de "veiligheid" wsch) een extra laag gaas over waardoor het veel moeilijker was om de beesten te electrocuteren en ik heb het gevoel dat ook de spanning veel lager is. Het lukt me vaak helemaal niet om de muggen te doden, die kutbeesten vliegen gewoon door. Dat extra gaas kun je ook niet verwijderen want dan doet ie het niet meer (geprobeerd).

Weet iemand waar (link graag) ik nog echte goede ouderwets dodelijke high power meppers kan kopen?
pi_194656881
Misschien dat je het zelf ook kan doen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_194656906
di evan mij ruik je wel vieze geur want verbrande bromvliegen stinken dus aardig naar vervelende stank
pi_194656929
Ps hebben bromvliegen trouwens longen? anders is het zielig toch als ze meeroken? bah roken
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 01:11:10 #5
389700 BadSnoopy
ek dink nie so nie
pi_194656992
Nog een extreem opgevoerde vliegenmepper:

🙈 🙉 🙊
pi_194657886
Vliegenmepper van HG (o.a. bij Gamma) heeft niet van dat gaas
pi_194659218
Bij de vliegenmeppers met extra gaas zit het binnenste gaas aan de plus en beide buitenste aan de min. Vlieg gaat dood wanneer hij tussen de binnenste en buitenste gaas komt. Maar als het gaas te fijnmazig is, lukt dat minder met grote vliegen.

Bij vliegenmeppers zonder extra gaas heb je alleen horizontale draden die om en om plus en min zijn. Daar kun je makkelijker zelf een stroomstoot krijgen.

Beide kun je opvoeren. En gebruik volle alkaline batterijen.
pi_194659297
Foetsie Vliegenmepper :Y Die hebben geen gaas.
En daar dan een 400kV boost converter inzetten samen met een 18650 Li-ion cel :Y)
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_194659609
Opvoeren (weerstandje verwijderen) en flinke LiPo eraan hangen :s)
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')