abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 19:19:37 #101
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194651941
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Zoals bekend hemelt Baudet regelmatig completgekkies en extreemrechtse idioten op. In hoeverre doet Klaver werkelijk vergelijkbare zaken en komt dat qua regelmaat ook maar een klein beetje in de richting van wat Baudet uitspookt?
Kom eindelijk maar eens met je water voor de dokter met je mallotige vergelijkingen zou ik zeggen ^O^
Ook de FvD webcare gaat hard de kant van de complot gekkies op en zoals je al aangeeft, bewijzen doet hij nooit iets.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194651984
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ook de FvD webcare gaat hard de kant van de complot gekkies op en zoals je al aangeeft, bewijzen doet hij nooit iets.
Onze eigen nuttige idioot.
pi_194652512


[ Bericht 100% gewijzigd door ludovico op 20-08-2020 20:06:43 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194652567
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hier: https://www.lc.nl/buitenl(...)%2Fwww.google.com%2F

1 van de honderden of zelfs duizenden artikelen die het voor je melden.
Ik zie geen wetenschappelijk artikel, lijkt meer op een aanname van persoon x, en waar het over gaat moet ook maar blijken, het introduceren van het virus, of daadwerkelijk veel mensen besmetten zijn ook nogal verschillende zaken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194652598
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 20:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zie geen wetenschappelijk artikel, lijkt meer op een aanname van persoon x, en waar het over gaat moet ook maar blijken, het introduceren van het virus, of daadwerkelijk veel mensen besmetten zijn ook nogal verschillende zaken.
Het is de conclusie van de WHO, wetenschappers dus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194653000
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 20:09 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is de conclusie van de WHO, wetenschappers dus.
Conclusie op basis van welk onderzoek ende gegevens, en welke conclusie? Die van het virus introduceren of die van het meeste mensen in directe zin besmetten?

Lijkt me allemaal nogal wiedes dat die asymptomatische mensen maar een fractie van de besmettingen veroorzaken namelijk, als ze al voor significante besmettingen zorgen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194653130
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 20:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Conclusie op basis van welk onderzoek ende gegevens, en welke conclusie? Die van het virus introduceren of die van het meeste mensen in directe zin besmetten?

Lijkt me allemaal nogal wiedes dat die asymptomatische mensen maar een fractie van de besmettingen veroorzaken namelijk, als ze al voor significante besmettingen zorgen.
Ik vind het nogal vreemd dat jouw eerste gedachte bij uitspraken van de WHO is: zal wel niet waar zijn, ik zie geen bewijs. Waarom is de eerste reactie om tegen kenners in te gaan (en bijvoorbeeld wel een mediafiguur als De Hond, die geen enkele relevante kennis heeft te geloven)? De logische eerste reactie is toch: als deze kenners het zeggen zal het wel waar zijn...

Dit virus staat nu juist bekend om zijn besmettelijkheid voor de symptomen optreden. Niet voor niets dat je gelijk bij symptomen moet testen en dan opgeven wie je daar voor hebt gezien (voor je ook maar enige symptomen had, dus).

[ Bericht 9% gewijzigd door Hanca op 20-08-2020 20:44:06 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194655776
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Echter, die toename in geregistreerde besmettingen leidt niet tot extra ziekenhuisonames... Dus er is helemaal niks aan de hand, sterker nog, als er daadwerkelijk meer besmettingen zijn resulteren ze puur in hogere immuniteit, dat zijn alleen maar voordelen.
Dat is dus niet waar, er liggen intussen al weer 40 mensen met covid op de IC en de verwachting is dat dit verder gaat stijgen.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 23:12:11 #109
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194656079
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 20:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Conclusie op basis van welk onderzoek ende gegevens, en welke conclusie? Die van het virus introduceren of die van het meeste mensen in directe zin besmetten?

Lijkt me allemaal nogal wiedes dat die asymptomatische mensen maar een fractie van de besmettingen veroorzaken namelijk, als ze al voor significante besmettingen zorgen.
Kom eens met je eigen onderzoeken om je lulkoek te ondersteunen. Niemand zit te wachten op je mening als er dagelijks een boekenkast aan actueel naslagwerk gepubliceerd wordt.
pi_194656282
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 20:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind het nogal vreemd dat jouw eerste gedachte bij uitspraken van de WHO is: zal wel niet waar zijn, ik zie geen bewijs. Waarom is de eerste reactie om tegen kenners in te gaan (en bijvoorbeeld wel een mediafiguur als De Hond, die geen enkele relevante kennis heeft te geloven)? De logische eerste reactie is toch: als deze kenners het zeggen zal het wel waar zijn...

Dit virus staat nu juist bekend om zijn besmettelijkheid voor de symptomen optreden. Niet voor niets dat je gelijk bij symptomen moet testen en dan opgeven wie je daar voor hebt gezien (voor je ook maar enige symptomen had, dus).
De Hond haalt nogal wat onderzoek aan en redeneert logisch en navolgbaar en vindt genoeg bijval door allerlei artsen en medisch wetenschappers, jij wilt mij overtuigen op basis van een anekdote waarvan ik nog niet eens kan herleiden wat ze nou precies gedaan en gevonden hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194656326
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 22:54 schreef archito het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar, er liggen intussen al weer 40 mensen met covid op de IC en de verwachting is dat dit verder gaat stijgen.
Jij vindt een toename van 32 naar 40 significant? Dat kan, ik vind het lage getallen.

En als je ziet dat het aantal geregistreerde gevallen *20 is gegaan ofzo. Het was iig een flinke spike... Dan valt het reuze mee die 8 mensen.
Niet of nauwelijks.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194656354
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 23:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij vindt een toename van 32 naar 40 significant? Dat kan, ik vind het lage getallen.

En als je ziet dat het aantal geregistreerde gevallen *20 is gegaan ofzo. Het was iig een flinke spike... Dan valt het reuze mee die 8 mensen.
Niet of nauwelijks.
Tis toch +25%
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_194656368
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 23:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Kom eens met je eigen onderzoeken om je lulkoek te ondersteunen. Niemand zit te wachten op je mening als er dagelijks een boekenkast aan actueel naslagwerk gepubliceerd wordt.
Het persoon dat allerlei zaken wilt veranderen en grondwetten wilt overtreden mag met de argumenten en het bewijs komen als je het mij vraagt.

Daarnaast, ik reageer dat ik dat artikel niet kan interpreteren omdat er in essentie niks in staat.

Ik zeg helemaal niet zoveel hier, ben halve dat het aantal mensen op de IC heel laag ligt en ik niet geloof in een groot effect vanuit asymptomatische mensen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194656408
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 23:27 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Tis toch +25%
En van 1 naar 2 is 100%.

Dit is nogal onwetenschappelijk.. Je spreekt met zulke lage aantallen niet over een situatie waarin er niet meer te spreken valt over een goede kans van puur toeval.

Hoewel die tests ook wel wat zeggen hoor. Maar dat zijn er tegelijkertijd ook gewoon veel meer geworden.

Anyhow 25% stijging zegt met lage aantallen een stuk minder dan als er 150-200 mensen liggen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 20 augustus 2020 @ 23:32:57 #115
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194656437
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 23:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het persoon dat allerlei zaken wilt veranderen en grondwetten wilt overtreden mag met de argumenten en het bewijs komen als je het mij vraagt.

Daarnaast, ik reageer dat ik dat artikel niet kan interpreteren omdat er in essentie niks in staat.

Ik zeg helemaal niet zoveel hier, ben halve dat het aantal mensen op de IC heel laag ligt en ik niet geloof in een groot effect vanuit asymptomatische mensen.
Joh, maak dat de kat wijs. Je komt met allemaal ongefundeerde tsjak over aerosolen, besmettingsgraden, van alles. Bronnen zijn er niet, want die heb je niet. Hinderlijk gedrag.

Wat is het precies waarom je niet in staat bent om bronnen en onderzoeken uit de werkelijkheid te plaatsen die overeen komen met de dingen die je in dit topic zegt?
pi_194656466
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 23:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

En van 1 naar 2 is 100%.

Dit is nogal onwetenschappelijk.. Je spreekt met zulke lage aantallen niet over een situatie waarin er niet meer te spreken valt over een goede kans van puur toeval.

Hoewel die tests ook wel wat zeggen hoor. Maar dat zijn er tegelijkertijd ook gewoon veel meer geworden.

Anyhow 25% stijging zegt met lage aantallen een stuk minder dan als er 150-200 mensen liggen.
Ja klopt ook hoor. De vraag is natuurlijk of t niet gek is als er midden in de zomer 40 man of IC's liggen met ziekteverschijnselen die eigenlijk in de winter horen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_194656511
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 23:32 schreef VoMy het volgende:

[..]

Joh, maak dat de kat wijs. Je komt met allemaal ongefundeerde tsjak over aerosolen, besmettingsgraden, van alles. Bronnen zijn er niet, want die heb je niet. Hinderlijk gedrag.

Wat is het precies waarom je niet in staat bent om bronnen en onderzoeken uit de werkelijkheid te plaatsen die overeen komen met de dingen die je in dit topic zegt?
Welk onderdeel heb je precies uitleg over nodig?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194656526
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk van hetzelfde laken een pak. Het is natuurlijk totale onzin dat iedereen altijd maar overal afstand van zou moeten nemen. Je vraagt of kijkt gewoon naar wat iemand voor mening heeft geuit, en daar kun je dat van vinden. Maar dat gebeurt niet in het geval Baudet, die wordt van alles in de mond gelegd dat men denkt dat hij wil of gezegd heeft, of waar hij geen afstand van genomen heeft.

Dat is gewoon geen journalistiek maar een hetze. Alsof Klaver ooit verweten wordt dat hij geen afstand heeft genomen van wat voor antifa clubje of zelfs van dwaas tweetende GL-ers.
[..]

Het schijnt ja. Er is wel iets aan de hand maar het wordt vooral vaak herhaald zonder dat nou eens wordt verteld wat precies.
[..]

Zijn Nederlandse rechters geen fellow travellers van het regime dan? En de EHRM en EU rechters?
[..]

Hoezo is het een spoedwet? Eind januari werd er al door iemand alarm geslagen, als het een spoedwet was omdat de oude noodtoestandswet niet zou voldoen dan was hij er al geweest. En waarom hangen er allerlei aantastingen van grondrechten boven de markt? Het feit dat de rechter niet in de grondwettigheid van formele wetten treedt is omdat de kamers dat zelf worden geacht te beoordelen, het is niet de bedoeling dat wetten grondrechten schenden. Dat je ermee weg kunt komen beketent niet dat het mag.
[..]

Och jee, ook hier al. Van Dissel en Rutte, met zijn ahem historische toespraak, mogen al niet meer op YT want een verhaal over groepsimmuniteit is verboden.

Ik zie op zich niet zoveel abnormaals, bestuurlijke incompetentie van een kabinet rutte, politiek gestuurde onafhankelijke instituten, onverschilligheid ten aanzien van burgers, luchtvaart is heilig en de horeca kan de tering krijgen, alles om politiek gezichtsverlies te voorkomen, newspeak en gegoochel met cijfers en benamingen, gebrek aan rechtsstatelijkheid, honger naar bevoegdheden en macht over de burger, vluchten in dogma's, not our invention syndrome, belangenverstrengeling met het grootbedrijf, crises aangrijpen voor reeds bestaande agenda's, slaafsheid en staatspr door de media. Het helaas normale politieke bedrijf dus.

Maar als je wat minder hebt opgelet de laatste tijd en je wordt ineens geconfronteerd met de hijgerigheid waarmee De Jonge grondrechten wil afpakken, de blijmoedigheid waarmee de omhooggevallen onderwijzer een arts kwakzalver noemt, het totale gebrek aan teleurstelling wanneer een goedkoop medicijn niet zo goed lijkt te werken en het gebrek aan enthousiasme voor iets anders of zelfs een Russisch vaccin, de wijze waarop corona schaamteloos misbruikt is voor een federale EU en weer meer geld bijdrukken en de media die dat allemaal braaf verkoopt, wel hard optreden tegen virusdemonstranten, dan verbaast het me niet dat mensen daar een groot complot achter zien. Want feitelijk zijn er allemaal lullige minicomplotjes om eigen voordeel met het virus te doen. Als je niet integer bent wordt je niet vertrouwd, en de integriteit is ver te zoeken.
Wat is er nou zo moeilijk aan om gewoon te zeggen:" joh, Engel is een idioot en Baudet had dat gewoon in juni niet moeten zeggen want toen was Engel ook al een wappie". Is allemaal niet zo lastig.

Wel leuk dat je over Klaver begint overigens. Er is een soort wet dat elke Klaver/GL discussie binnen 10 antwoorden altijd wel linkt naar Duyvendak of CPN, en das allemaal normaal ondanks dat Duyvendak de dingen deed toen Klaver nog moest worden geboren en CPN ook al heel lang niet meer actief is. Maar oh wee als Baudet zijn support geeft aan een idioot en je daar iets over zegt....kbedoel dat deed Baudet al meer dan 7 weken geleden, allemaal oud nieuws.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_194656528
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 23:35 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ja klopt ook hoor. De vraag is natuurlijk of t niet gek is als er midden in de zomer 40 man of IC's liggen met ziekteverschijnselen die eigenlijk in de winter horen.
Ik heb geen kennis van hoe dat zit met de griep. Maar dat is ook zeker geen lieverdje met 10k doden in 2018.

Zou er niemand in de ziekenhuizen liggen normaliter door virus infecties? Lijkt mij niet zo vreemd eigenlijk...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 21 augustus 2020 @ 00:29:30 #120
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194656872
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 23:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Welk onderdeel heb je precies uitleg over nodig?
Bronnen willen we zien, onderzoeken, jeweetwel, al die dingen die je opponenten wel hebben en jij niet.
pi_194657018
Covidontkenners olv Willem Engel krijgen steun van FvD
Nog eens in een kleine snel op te zoeken en te beluisteren clip de verklaring van Baudet
bron is FvD journaal #31
twitter
pi_194658106
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 23:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij vindt een toename van 32 naar 40 significant? Dat kan, ik vind het lage getallen.

En als je ziet dat het aantal geregistreerde gevallen *20 is gegaan ofzo. Het was iig een flinke spike... Dan valt het reuze mee die 8 mensen.
Niet of nauwelijks.
Van 15 naar 40 wel in een maand tijd. Dat is een toename van 165%.
pi_194658179
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 19:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk van hetzelfde laken een pak. Het is natuurlijk totale onzin dat iedereen altijd maar overal afstand van zou moeten nemen.
Het is zeker onnodig dat iedereen dat altijd moet doen. Maar als je openlijk vertelt dat je iemand achter de schermen steunt (wat dat dan ook precies mag inhouden, het impliceert actieve steun) is het niet raar dat je daar later afstand van neemt als die betreffende persoon er extreme meningen op na blijkt te houden.
pi_194658215
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 01:22 schreef Bluesdude het volgende:
Covidontkenners olv Willem Engel krijgen steun van FvD
Nog eens in een kleine snel op te zoeken en te beluisteren clip de verklaring van Baudet
bron is FvD journaal #31
[ twitter ]
Snap eigenlijk niet zo goed dat die twitteraar het als onbestaanbaar omschrijft. Baudet en consorten lopen al jaren achter ieder denkbaar complotje aan. Complottheorien als omvolking en cultuurmarxisme hebben hen flink geholpen om verkozen te worden.
En bij een vrij onschuldige idioot als Engel is het plots onbestaanbaar...
pi_194658235
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 08:00 schreef archito het volgende:

[..]

Het is zeker onnodig dat iedereen dat altijd moet doen. Maar als je openlijk vertelt dat je iemand achter de schermen steunt (wat dat dan ook precies mag inhouden, het impliceert actieve steun) is het niet raar dat je daar later afstand van neemt als die betreffende persoon er extreme meningen op na blijkt te houden.
Nou ja dat het FvD en haar aanhang hun steun aan allerlei idiote extremisten niet meer achteraf ontkennen of proberen te verdraaien zou ook zo slecht nog niet zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')