GCD114 Nurse With Wound - Chance Meeting On A Dissecting Table Of A Sewing Machine And An Umbrellahaha zo dan! Dit hoesje valt wel op tussen de rest. Nurse With Wound was in 1979 nog een band van 3 personen, in plaats van een solo project van Stephen Stapelson. Of nouja 'band', het grappige is juist dat deze 3 vrienden elkaar kende van het verzamelen van allerlei obscure albums; krautrock, zeuhl, avant garde, hoe vreemder hoe beter. In de tijd dat niemand ze nog wou en ze voor het oprapen lagen in de uitverkoopbakken (terwijl juist nu die platen voor honderden euro's op discogs staan).
Een kennis die een studio had vertelde Stephen dat - als hij een band had - hij in het weekend (als de studio gesloten was) hiervan wel gebruik kon maken. Jazeker had hij een band, was het gelogen antwoord. Direct belde hij z'n vrienden op om instrumenten te kopen en elkaar daar te ontmoeten.
Deze plaat is letterlijk het resultaat van dat weekend, de enige regels die ze zichzelf hadden gegeven: Het moeten lange stukken worden, geen 'songs'. Geen vocalen, en de muziek moet geïnspireerd zijn door 'drug related' albumhoezen. Het eerste wat opgenomen werd (zonder verdere vorm van afspraak of plan) was het derde nummer hier 'Stain, Crack, Break'. Eigenlijk net als één hun helden Exmagma dat jaren daarvoor gedaan hadden, complete vrijheid. Een mijlpaal in de industrial.
De albumhoes moest flink opvallen, en ook dat is gelukt. De titel en bandnaam komen van één van de eerste surrealistische boeken 'le chants de maldoror' van Comte de Lautréamont.
En NWW was geboren, alleen wist niemand toen nog dat er onder die naam nog zo'n 200 albums volgden
Dit was ook het album dat de NWW-lijst bevatte, een opsomming van bands die de band zelf de moeite waard vond, en nog steeds een soort heilige graal voor verzamelaars.