abonnement Unibet Coolblue
pi_194678839
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 18:33 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Bijzonder he? Dat iemand die beweert dat mensen poep verkopen, zelf de grootste poep verkoopt. :Y
En je negeert weer de eerste twee tot drie zinnen. Weer waardeloos van je.
pi_194679005
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 19:01 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

En je negeert weer de eerste twee tot drie zinnen. Weer waardeloos van je.
Volgens mij was jij juist de persoon die eerder in het topic schreef dat het polonium 210 kan zijn geweest.
Dat je er weer op terug komt maakt het belachelijk, zeker omdat je beweert van alles zo goed te weten.
pi_194679398
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 19:13 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Volgens mij was jij juist de persoon die eerder in het topic schreef dat het polonium 210 kan zijn geweest.
Dat je er weer op terug komt maakt het belachelijk, zeker omdat je beweert van alles zo goed te weten.
Nee, ik somde een lijst op van alle mogelijkheden om vervolgens aan te geven/te verzoeken dat de waarschijnlijkheden van gebruik ernaast dienden te komen te staan. Ik sloot PO 210 noch uit noch stelde ik dat vast. In de wetenschap is letterlijk alles een mogelijkheid wat een waarschijnlijkheid heeft van meer dan 0% (> 0). En in mijn laatste reactie zei ik dat PO 210 niet binnen een aantal minuten optreedt qua werking en niet te herkennen is aan zulke enorme pijnscheuten. Bij Litvinenko was dat al gauw drie dagen voordat hij flauwviel. En hij kreeg een dodelijke dosis, vanwaaruit zogenaamd geen terugweg meer mogelijk is. Dat alles negeerde je voor het gemak en reageerde je enkel op dat laatste deeltje waarin ik het gevaar van de straling voor omstanders noemde. Om vervolgens te zeggen dat mijn heel reactie poep was of zoiets te insinueren.

Dat heet selectief reageren. Ik weet niet of jij het opzettelijk doet of simpelweg niet begrijpt wat je leest. In ieder geval gaat het niet mijn probleem dat je niet kunt of wilt lezen.
pi_194680153
Ik zat dit idd ook wel met een half oog te lezen, dus my bad. Durf ik best toe te geven.

Maar je moet wel bekennen dat je agressie en je vooroordelen jegens Rusland nogal groot zijn en iedereen die jou een tegenwoord biedt, begrijpt er helemaal niks van + een hele zooi aan beledigende termen. Dat is niet echt een afspiegeling van een groots intellect die aan het werk is, als dat is wie je neer wil zetten.

In het WitRusland topic ben je ook al bezig en dan kom je mensen hier betichten van dat "Duitsland haat", terwijl dit alles meer wijst op dat jij Rusland haat. Jij zei al, je haat het land "niet", maar wel de regering. Gek genoeg kon je niet reageren op hoe jij precies last hebt van de Russische regering. Je haat gewoon alles daar want dat straalt elke post van je uit.

Duitsland gaat niet iemand helpen als dat niet uit eigen belang is. Zat landen met prima medische zorg die het ook op zich zouden kunnen nemen + de veiligheid van Navalny. Dat uitgerekend Duitsland zich hierin mengt en de WitRusland kwestie, stinkt gewoon flink.
  zondag 23 augustus 2020 @ 12:46:52 #205
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194687117
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 18:56 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Jij vind dictators een uitstekend idee, inclusief exemplaren die tegenstanders het zwijgen opleggen. Jij denkt dat Russen te dom zijn om in een democratisch systeem te leven. Jij ziet geen problemen in het annexeren van gebiedsdelen van andere landen door Rusland.

Mij lijkt een systeem waarin tientallen journalisten worden vermoord, tegenstanders worden opgesloten of erger en waar de heersende klasse alleen met zichzelf bezig is best wat verbetering kan gebruiken. Maar hé, wie ben ik?
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 18:56 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Jij vind dictators een uitstekend idee, inclusief exemplaren die tegenstanders het zwijgen opleggen. Jij denkt dat Russen te dom zijn om in een democratisch systeem te leven. Jij ziet geen problemen in het annexeren van gebiedsdelen van andere landen door Rusland.

Mij lijkt een systeem waarin tientallen journalisten worden vermoord, tegenstanders worden opgesloten of erger en waar de heersende klasse alleen met zichzelf bezig is best wat verbetering kan gebruiken. Maar hé, wie ben ik?
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 18:39 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Jij moet eens stoppen met woorden in de mond van anderen te leggen. :')

Zo ga je de discussie namelijk nooit winnen.
Maar inderdaad, wie ben jij? :O
  zondag 23 augustus 2020 @ 13:15:18 #206
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194687514
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:46 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

[..]

[..]

Maar inderdaad, wie ben jij? :O
Vragen....
Vragen....
  zondag 23 augustus 2020 @ 13:16:26 #207
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194687525
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 13:15 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Vragen....
Vragen....
Vooral lekker doorvragen! ^O^
  zondag 23 augustus 2020 @ 13:17:28 #208
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194687533
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 13:16 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Vooral lekker doorvragen! ^O^
Ik geil niet op dictators en geloof dat zelfs russen in staat zijn tot zelfbestuur, dat is misschien het belangrijkste verschil tussen ons.
  zondag 23 augustus 2020 @ 13:20:00 #209
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194687552
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 13:17 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ik geil niet op dictators en geloof dat zelfs russen in staat zijn tot zelfbestuur, dat is misschien het belangrijkste verschil tussen ons.
Nee inderdaad, jij geilt op democratische hoogstandjes als Oekraiene, Libie, Irak, Afghanistan en noem zo elk finaal afgebrand land maar op waar wij westerlingen democratie naar toe hebben geexporteerd. _O-
  zondag 23 augustus 2020 @ 13:26:51 #210
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194687667
quote:
10s.gif Op zondag 23 augustus 2020 13:20 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Nee inderdaad, jij geilt op democratische hoogstandjes als Oekraiene, Libie, Irak, Afghanistan en noem zo elk finaal afgebrand land maar op waar wij westerlingen democratie naar toe hebben geexporteerd. _O-
Nee hoor, in tegenstelling tot liefhebbers van moordenaars en populisten zoals jij, weet ik allang dat dergelijke ingrepen extreem lastig zijn en slechts met een heel lange adem en veel geld tot wellicht een succes te brengen zijn. De kans op mislukking is extreem groot, makkelijk zat.

Maar das een heel andere discussie dan een inwoner uit een land (Welk land dan ook) die kritiek heeft op de machthebbers in dat land en die door die machthebbers monddood of echt dood wordt gemaakt.

Succesvolle verandering moet van binnenuit komen en kan niet opgelegd worden. Het ondersteunen van personen die die verandering willen bewerkstelligen is waar het om gaat. Zoals nu in Wit-Rusland. Natuurlijk kunnen we wachten tot Rusland "op uitnodiging" binnenvalt, we kunnen ook proberen de gerechtvaardigde opstand daar te ondersteunen. Succes niet gegarandeerd, maar dat is zelden het geval.
pi_194688045
FWIW, Navalny reisde niet alleen, zowel op weg naar de luchthaven, tijdens het theedrinken op de luchthaven (tegenover hem ook met thee/koffie) en in het vliegtuig (naast hem) bevond zich telkens zijn woordvoerder Kira Yarmysh.


  zondag 23 augustus 2020 @ 14:03:02 #212
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194688234
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 13:26 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Nee hoor, in tegenstelling tot liefhebbers van moordenaars en populisten zoals jij, weet ik allang dat dergelijke ingrepen extreem lastig zijn en slechts met een heel lange adem en veel geld tot wellicht een succes te brengen zijn. De kans op mislukking is extreem groot, makkelijk zat.

Maar das een heel andere discussie dan een inwoner uit een land (Welk land dan ook) die kritiek heeft op de machthebbers in dat land en die door die machthebbers monddood of echt dood wordt gemaakt.

Succesvolle verandering moet van binnenuit komen en kan niet opgelegd worden. Het ondersteunen van personen die die verandering willen bewerkstelligen is waar het om gaat. Zoals nu in Wit-Rusland. Natuurlijk kunnen we wachten tot Rusland "op uitnodiging" binnenvalt, we kunnen ook proberen de gerechtvaardigde opstand daar te ondersteunen. Succes niet gegarandeerd, maar dat is zelden het geval.
Ik volg je, echter als je staat te klagen en janken dat het allemaal niet goed is kun je zelf beter met een plan komen. Navalny heeft dit niet. Hij staat te roeptoeteren dat het allemaal niet eerlijk is en roept bij het minste en geringste dat Poetin hem probeert te vermoorden maar echt een idee heeft deze man niet.

Ik zie hem een beetje als Wilders. Alleen met een in verhouding verwaarloosbare achterban.

Maar goed, jij bent voor de lange adem en heel veel slachtoffers. Ik probeer je nu al een tijdje duidelijk te maken dat de middelen het doel niet heiligen. Zeker omdat het zelden tot resultaat leidt maar wel vrijwel altijd tot nodeloos lijden en veel slachtoffers. En dat gebeurt steeds als wij ons hier in het westen gaan bemoeien met de situatie daar.
  zondag 23 augustus 2020 @ 14:34:27 #213
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194688645
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 14:03 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Ik volg je, echter als je staat te klagen en janken dat het allemaal niet goed is kun je zelf beter met een plan komen. Navalny heeft dit niet. Hij staat te roeptoeteren dat het allemaal niet eerlijk is en roept bij het minste en geringste dat Poetin hem probeert te vermoorden maar echt een idee heeft deze man niet.

Ik zie hem een beetje als Wilders. Alleen met een in verhouding verwaarloosbare achterban.

Maar goed, jij bent voor de lange adem en heel veel slachtoffers. Ik probeer je nu al een tijdje duidelijk te maken dat de middelen het doel niet heiligen. Zeker omdat het zelden tot resultaat leidt maar wel vrijwel altijd tot nodeloos lijden en veel slachtoffers. En dat gebeurt steeds als wij ons hier in het westen gaan bemoeien met de situatie daar.
Als Navalny een stom varken zonder achterban is dan zie ik überhaupt geen probleem. Lekker laten raaskallen toch? Niemand luistert zeg je net zelf. Wilders proberen te vermoorden is ook een slecht idee. Politici of journalisten vermoorden is altijd een slecht idee. Burgers met een andere mening vervolgen of martelen ook. Los van democratie of ander systeem, het zonder proces vervolgen van tegenstanders moet altijd een no go zijn.

Of het doel de middelen heiligt? Tja dat is de vraag. Zonder strijd geen verandering. Ook hier zijn miljoenen slachtoffers gevallen in de strijd voor een beter bestaan. Een leven als lijfeigene is misschien wel erger dan gewoon dood.

Zodra er een kans op verbetering ontstaat ondersteuning bieden is niets mis mee. Maar net als bij de val van de muur, de kern moet binnen de bevolking zelf gevonden worden. Het doel hoeft niet perse op onze systemen te lijken, maar een systeem waarin de bevolking zelf een duidelijke stem heeft in het eigen bestaan en de eigen toekomst is een redelijk universele wens.

Bemoeienis is overigens van alle tijden, helaas vaker bemoeienis om juist de bevolking te blijven onderdrukken. Chili, Pinochet bijvoorbeeld.
pi_194689968
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 13:49 schreef Za het volgende:
FWIW, Navalny reisde niet alleen, zowel op weg naar de luchthaven, tijdens het theedrinken op de luchthaven (tegenover hem ook met thee/koffie) en in het vliegtuig (naast hem) bevond zich telkens zijn woordvoerder Kira Yarmysh.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is hij vergiftigd door die Kira?
Omgekocht door het Kremlin?
pi_194690053
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 13:49 schreef Za het volgende:
FWIW, Navalny reisde niet alleen, zowel op weg naar de luchthaven, tijdens het theedrinken op de luchthaven (tegenover hem ook met thee/koffie) en in het vliegtuig (naast hem) bevond zich telkens zijn woordvoerder Kira Yarmysh.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat ik niet helemaal begrijp is iemand moet iets opgemerkt hebben. Vooral als ze daar met zn tweeën zijn. Hoe kan iemand iets in zijn drankje doen en niet opvallen? Of zou het de barista kunnen zijn geweest? Waarom zou anderen niet mee vergiftigd zijn?

En wat misschien nog erger is is hoe iemand twee of zo tafeltjes verderop staat te filmen. Hoezo was er toevallig iemand aan het filmen tijdens het theedrinken? Zat die er ook achter? Ik geloof niet in dat soort toeval.
pi_194691162
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 16:16 schreef Eindbaas_ het volgende:

Wat ik niet helemaal begrijp is iemand moet iets opgemerkt hebben. Vooral als ze daar met zn tweeën zijn. Hoe kan iemand iets in zijn drankje doen en niet opvallen? Of zou het de barista kunnen zijn geweest? Waarom zou anderen niet mee vergiftigd zijn?

En wat misschien nog erger is is hoe iemand twee of zo tafeltjes verderop staat te filmen. Hoezo was er toevallig iemand aan het filmen tijdens het theedrinken? Zat die er ook achter? Ik geloof niet in dat soort toeval.
Ik geloof er ook niet in, daarbij wanneer je een thee een koffie en een water koopt weet je niet wie wat gaat drinken bij een gezelschap. Het toevallig filmen van het drinken van de thee is ook opmerkelijk, plus dat hij nu al voor de 3e keer vergiftigd zou zijn volgens zijn woordvoerder.

Het verhaal gaat nu in de NL media dat Navalny al dagenlang werd gevolgd door de Russische inlichtingendiensten, die onzin koppen ze gewoon nadat onderzoek is gedaan wat er gebeurd kan zijn, het overzicht uit de Russische media:

We zijn erin geslaagd om de volledige route van Alexei Navalny in Tomsk te achterhalen vóór zijn vergiftiging. De oppositionist was duidelijk versleuteld - hij huurde maar liefst zeven hotelkamers en bewaakte een onderduikadres.

De politie stelde vast dat Navalny oorspronkelijk in Novosibirsk was aangekomen voor twee kwesties: het filmen van een ander onderzoek met een quadcopter en een ondersteuningsbijeenkomst voor supporters vóór de verkiezingen. Volgens onze bronnen bij de veiligheidstroepen stonden alle activiteiten onder toezicht van wetshandhavers.

Een paar dagen later vertrok Navalny met drie begeleiders uit Novosibirsk in twee auto's (een daarvan was een minibus, beide auto's met Novosibirsk-kentekenplaten). De hele tournee van de oppositionist was goed verborgen en zelfs de "federalen" wisten niet van zijn toekomstplannen. Daarom werd er heimelijk toezicht op de auto's ingesteld - voor de snelweg was er een splitsing met de weg naar Kemerovo en Tomsk. De stoet werd vergezeld door wetshandhavers vermomd als burgers uit beide steden.

Navalny kwam op 18 augustus omstreeks 18.00 uur aan in Tomsk. Bij de ingang van de stad boekten lokale supporters van Alexei kamers in het Xander Hotel. Het is opmerkelijk dat zeven kamers werden gehuurd voor een gezelschap van vier personen, en dat Navalny de nacht doorbracht in een andere kamer die voor hem was uitgegeven.

Zoals onze gesprekspartners opmerken, gedroeg de oppositionist zich in de stad met uiterste voorzichtigheid: nogmaals, hij "scheen" niet onder de camera's, gebruikte zijn creditcard niet. Al zijn bewegingen zijn wandelingen in het centrum, ontmoetingen met supporters bijna op de kade, gezamenlijk fotograferen bij de fontein.

Onder de camera's en op openbare plaatsen legden wetshandhavers geen onnodige of verdachte contacten die in verband konden worden gebracht met de vergiftiging. Navalny ontmoette twee lokale zelfgenomineerde kandidaten voor de komende gemeenteraadsverkiezingen, die openlijk zijn ideeën steunen. Tijdens wandelingen werden ze vergezeld door de lokale activiste Ksenia Fadeeva en haar kring (ongeveer 5-7 personen). Bovendien veranderde ook de samenstelling van Navalny's entourage vanwege het feit dat zijn andere aanhangers te laat in Tomsk aankwamen.

De veiligheidsfunctionarissen besteedden speciale aandacht aan het "afwerken" van informatie dat Navalny bijna tot de ochtend dronk en plezier had in het dorp Kaftanchikovo. In feite was alles veel prozaïscher dan de verhalen die in de media werden ingediend.

In feite is de persoon aan wie de oppositionist op bezoek kwam, willekeurig. Aan de vooravond van vertrek, op 20 augustus om ongeveer acht uur 's avonds, vroeg Navalny, omringd door medewerkers en volgelingen, aan de lokale bevolking waar ze konden zwemmen: ze zeggen dat hij een traditie heeft, hij probeert te zwemmen in lokale wateren in de steden waar hij komt. Een advocaat genaamd Timofeev stelde voor dat de politicus naar zijn huis in Kaftanchikovo zou komen, 25 kilometer van Tomsk. Omstreeks 21.00 uur verhuisden Navalny en zijn vriend naar het dorp. Tegelijkertijd gaven de eigenaar van het huis, zijn ouders en buren in hun uitleg aan dat Alexei zich voorzichtig gedroeg en het huis niet eens binnenkwam. Volgens Timofeev zwommen Navalny en zijn metgezel in de Tom-rivier en reden aan het begin van de tiende terug naar het hotel.

Bovendien ontdekten de veiligheidstroepen het veilige huis van Navalny. Ze werd gehuurd door een inwoner van Tomsk uit de aanhang van Alexey. Operators konden het berekenen door het feit dat een van de lokale supporters van Navalny daar sushi bestelde. Vast staat dat de oppositionele zelf op dit adres is verschenen (ook op het moment dat de sushi werd binnengebracht). Ook werd de apparatuur het appartement binnengesleept, waaruit de veiligheidsfunctionarissen concludeerden dat de videobeelden die in Novosibirsk waren gefilmd, in het appartement waren verwerkt en gemonteerd. Het werk daar stopte niet, zelfs niet toen Navalny zelf met lokale activisten wandelde - volgens operationele gegevens was zijn team op dat moment bezig met het monteren van de film.

Het blijft voor de veiligheidsfunctionarissen een raadsel waar de informatie over de restsporen van alcohol in Alexey's lichaam vandaan kwam. Wetshandhavers slaagden erin alle winkels en etablissementen te achterhalen waar de politicus zelf en zelfs zijn medewerkers waren. Het leek erop dat er één aanwijzing was: onder de transacties op de kaarten werden aankopen in het netwerk van alcoholwinkels in Vinograd vastgesteld. Maar toen de politie arriveerde en de fiscale controles in beslag nam, werd het duidelijk dat de "Navalnovites" daar alleen sappen en water kochten. Bovendien hebben de veiligheidstroepen niet vastgesteld dat Navalny zelf of iemand uit zijn omgeving huishoudelijke chemicaliën zou kopen of apotheken zou bezoeken. Volgens medewerkers van de oppositionist dronk hij op de dag van vertrek slechts twee glazen thee op de luchthaven.

De onderzoekscommissie stelde ook een eigen cheque vast. Ondanks dat de diagnose problemen met het metabolisme in het lichaam van Navalny aangeeft, weigerde volgens onze bronnen niemand de versie met vergiftiging. Toegegeven, de veiligheidstroepen zijn geneigd te geloven dat als er gebeurtenissen waren die verband hielden met de vergiftiging, deze waarschijnlijk op de luchthaven of in het vliegtuig plaatsvonden. Bewegingen en contacten in de stad zijn zorgvuldig bestudeerd.

Toegegeven, de definitieve resultaten van het onderzoek zullen niet snel klaar zijn. Dus op alle plaatsen waar Navalny zich bevond, werden verschillende wasbeurten en monsters (zelfs luchtmonsters) genomen. Inclusief in het huis in het dorp Kaftanchikovo, en in het onderduikadres en in alle kamers in het hotel. De veiligheidstroepen krijgen maandag de volgende gegevens van de laboratoria - dit zijn de resultaten van bacteriologische onderzoeken, de laatste is eind volgende week - dit zijn onderzoeken naar alles wat met straling te maken kan hebben.

https://www.mk.ru/inciden(...)iem-on-kupalsya.html
pi_194704048
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 16:51 schreef crystal_meth het volgende:
Navalny is de Russische Le Pen. Banden met neo-nazi's, organisator van skinhead betogingen; vergeleek mensen van de caucasus met kakkerlakken die uitgeroeid moesten worden.
Verklaart ook waarom juist Duitsland hem heeft opgenomen. :')
pi_194704112
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 05:41 schreef Eindbaas_ het volgende:
En wat voor gif zou Poetin gebruikt kunnen hebben? Alle suggesties graag op een rijtje met daarnaast een opsomming van de waarschijnlijkheid. Novisjok? Zoals bij Skripal in Brittanië? Of toch maar het oude, vertrouwde polonium 210?

Wat denken jullie?
Jezus, beetje obsessie ofzo? :')
pi_194704478
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 16:16 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Wat ik niet helemaal begrijp is iemand moet iets opgemerkt hebben. Vooral als ze daar met zn tweeën zijn. Hoe kan iemand iets in zijn drankje doen en niet opvallen? Of zou het de barista kunnen zijn geweest? Waarom zou anderen niet mee vergiftigd zijn?

En wat misschien nog erger is is hoe iemand twee of zo tafeltjes verderop staat te filmen. Hoezo was er toevallig iemand aan het filmen tijdens het theedrinken? Zat die er ook achter? Ik geloof niet in dat soort toeval.
Dit heb ik ook wel echt apart gevonden ja. Dat er precies een foto is gemaakt van het moment waarop ie iets triviaals aan het doen is zoals het drinken van een kop thee en dat dit later HET besmettingsmoment lijkt te zijn.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_194704715
Is het niet waarschijnlijker dat hij vergiftigd is in het vliegtuig? De horecazaak weet immers niet met zekerheid dat hij daar thee gaat bestellen.
Tenzij iemand hem daar naartoe geleid heeft. Je weet wel zeker dat hij het vliegtuig in gaat stappen.
  Moderator maandag 24 augustus 2020 @ 14:52:09 #221
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194705002
Ik vind thee dan wel weer mooi russisch. Zou het uit een samovar gekomen zijn :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 24 augustus 2020 @ 17:45:51 #222
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_194706362
quote:
Het Charité-ziekenhuis in Berlijn heeft sporen van vergiftiging gevonden in het lichaam van Alexei Navalny. De Russische oppositieleider werd naar dit ziekenhuis gebracht nadat hij vorige week ernstig ziek was geworden tijdens een vlucht in Rusland.

Klinische onderzoeken wijzen erop dat Navalny is vergiftigd met een stof uit de groep van de werkzame stoffen van de cholinesteraseremmer. Om wat voor stof het precies gaat, is op dit moment niet bekend. Dat wordt nog onderzocht, aldus het Charité-ziekenhuis maandag.
https://www.nu.nl/buitenl(...)ing-bij-navalny.html

quote:
Artsen van het Duitse Charité-ziekenhuis in Berlijn denken dat de Russische dissident Aleksej Navalny is vergiftigd. Hun onderzoek duidt op vergiftiging door een stof uit de groep van de werkzame stoffen van de cholinesteraseremmer, schrijven ze in een verklaring.

Cholinesteraseremmers zijn een breed scala aan stoffen die in verschillende medicijnen voorkomen, maar ook in pesticiden en zenuwgassen. Om welke stof het precies gaat, is nog niet bekend. Dat wordt verder onderzocht. Volgens de artsen verkeert Navalny niet meer in acuut levensgevaar. Wel wordt hij nog steeds in een kunstmatig coma gehouden.Navalny wordt in Berlijn behandeld met atropine, schrijven de artsen verder. De prognose voor zijn herstel is onduidelijk. Mogelijk zal hij blijvende gevolgen overhouden aan zijn zenuwstelsel.
https://nos.nl/artikel/23(...)en-levensgevaar.html

Klinkt niet al te best.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_194707251
quote:
"een stof uit de groep van de werkzame stoffen van de cholinesteraseremmer" klinkt inderdaad niet als correct Nederlands...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_194707717
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 17:19 schreef Za het volgende:
Ik geloof er ook niet in, daarbij wanneer je een thee een koffie en een water koopt weet je niet wie wat gaat drinken bij een gezelschap. Het toevallig filmen van het drinken van de thee is ook opmerkelijk, plus dat hij nu al voor de 3e keer vergiftigd zou zijn volgens zijn woordvoerder.

Het verhaal gaat nu in de NL media dat Navalny al dagenlang werd gevolgd door de Russische inlichtingendiensten, die onzin koppen ze gewoon nadat onderzoek is gedaan wat er gebeurd kan zijn, het overzicht uit de Russische media:

(...)
Wat geloof jij niet? Dat Navalny op het vliegveld vergiftigd is, of überhaupt dat Navalny vergiftigd is?
pi_194711328
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 21:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat geloof jij niet? Dat Navalny op het vliegveld vergiftigd is, of überhaupt dat Navalny vergiftigd is?
Het is een beetje zoals de zwarte piet discussie, je weet dat het elk jaar weer terug komt. :')
  Moderator dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:00:19 #226
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194711389
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194711701
Dit komt rechtstreeks van Putin af, daar hoef je geen wiskundige voor te zijn.
pi_194712338
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 11:48 schreef JannekeC5 het volgende:
Dit komt rechtstreeks van Putin af, daar hoef je geen wiskundige voor te zijn.
Waarom zou Putin zich inlaten met dit soort amateuristisch broddelwerk?
pi_194712631
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 12:50 schreef Za het volgende:

[..]

Waarom zou Putin zich inlaten met dit soort amateuristisch broddelwerk?
Een oppositieleider vergiftigen zonder medeweten van de grote leider is helemaal gekkenwerk.
pi_194712791
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 12:50 schreef Za het volgende:

[..]

Waarom zou Putin zich inlaten met dit soort amateuristisch broddelwerk?
Bij die Rus in Engeland faalde hij ook. Een kogel is efficiënter maar dat is te opzichtig voor deze moordlustige dictator. Hij moet wel plausible denial hebben.
pi_194714059
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 11:48 schreef JannekeC5 het volgende:
Dit komt rechtstreeks van Putin af, daar hoef je geen wiskundige voor te zijn.
It may seem Putin controls the Russian state personally. The reality is more dangerous
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_194725493
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 12:50 schreef Za het volgende:

[..]

Waarom zou Putin zich inlaten met dit soort amateuristisch broddelwerk?
Omdat het zelf ook een enorme broddelaar is.
pi_194727540
quote:
Dit idd. Net als in China is er oligopolie aan macht.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194852531
Volgens de Duitse regering was Navalny met Novichok vergiftigd.

https://www.theguardian.c(...)an-government-russia

Dat had ik niet verwacht. Ik kan me vergissen, maar dit lijkt de hypothese dat de thee vergiftigd was tegen te spreken, Novichok zou bij inname waarschinlijk sneller effect hebben, dan was hij niet op het vliegtuig geraakt.

Het roept alvast vragen op. Als het Kremlin erachter zit, waarom dan kiezen voor het vergif dat de zwaarste internationale reactie zal opwekken? Omdat ze dachten dat het niet op te sporen zou zijn? Bij Skripal werd het gif aangetroffen in de omgeving (op de deurklink, kledij etc.. ), dan heb je het puur, in z'n oorspronkelijke toestand. In het lichaam terugvinden is veel moeilijker, want daar wordt het afgebroken.

Het zou ook kunnen betekenen dat ze het vaker gebruikt hebben, en daarom (misplaatst) vertrouwen hadden dat het onopspoorbaar was. Maar ze hadden kunnen verwachten dat in Porton Down, na de Skripal vergiftiging, het ontwikkelen van een detectiemethode de hoogste prioriteit zou krijgen...
quote:
According to the German news magazine Der Spiegel, experts at the Charité sought advice from Porton Down, Britain's secretive laboratory for research on chemical and biological weapons, because of possible similarities with the 2018 Skripal attack.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_194852669
quote:
11s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:29 schreef crystal_meth het volgende:
Dat had ik niet verwacht. Ik kan me vergissen, maar dit lijkt de hypothese dat de thee vergiftigd was tegen te spreken, Novichok zou bij inname waarschinlijk sneller effect hebben, dan was hij niet op het vliegtuig geraakt.
Zou je dit kunnen onderbouwen? Of ben jij toch niet zo'n toxicoloog?

quote:
Het roept alvast vragen op. Als het Kremlin erachter zit, waarom dan kiezen voor het vergif dat de zwaarste internationale reactie zal opwekken?
Hoezo zou dit vergif de zwaarste internationale reactie oproepen?
pi_194856072
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zou je dit kunnen onderbouwen? Of ben jij toch niet zo'n toxicoloog?
[..]
Er is maar één reden waarom men vermoedde dat het gif in de thee zat: omdat men aan een "normale" vergiftiging (via eten of drinken) dacht. Als je iemand met een nerve agent wil doden is dat het laatste waar je aan denkt. Kim's broer kreeg VX in z'n gezicht gespoten, bij Skripal werd het op de deurklink aangebracht, bij een Rus in de jaren negentig (ook Novichok) werd het op de hoorn van z'n telefoon gesmeerd. Navalny's thee vergiftigen lijkt me een stuk moeilijker dan het bvb op het handvat van z'n bagage te spuiten, tenzij je de persoon bent die de thee serveert. Maar ik betwijfel dat ze een hitman met Novichok in het "Vienna coffee house" van de luchthaven zouden plaatsen in de hoop dat hij daar iets zou bestellen...
quote:
Hoezo zou dit vergif de zwaarste internationale reactie oproepen?
De zaak Skripal leidde tot de uitwijzing van meer dan 150 Russische diplomaten en het toevoegen van de Novichok agents aan de lijst van Schedule 1 chemische wapens van de OPCW. En dan het opnieuw gebruiken?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_194856245
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:45 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Er is maar één reden waarom men vermoedde dat het gif in de thee zat: omdat men aan een "normale" vergiftiging (via eten of drinken) dacht. Als je iemand met een nerve agent wil doden is dat het laatste waar je aan denkt.
Waarom zouden ze hem doden? Als kasplantje is hij ook onschadelijk.

quote:
De zaak Skripal leidde tot de uitwijzing van meer dan 150 Russische diplomaten en het toevoegen van de Novichok agents aan de lijst van Schedule 1 chemische wapens van de OPCW. En dan het opnieuw gebruiken?
Gif is gif. Polonium-210 of een ander gif had de internationale reacties echt niet beter gemaakt.
pi_194856941
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waarom zouden ze hem doden? Als kasplantje is hij ook onschadelijk.
[..]

Gif is gif. Polonium-210 of een ander gif had de internationale reacties echt niet beter gemaakt.
Een land mag Polonium-210 maken en opslaan, maar de Chemische wapens conventie verbiedt de aanmaak, het bezit en het gebruik van Schedule 1 stoffen, en als een land dat blijkt te overtreden zijn er in principe heel wat consequenties en eventuele sancties aan verbonden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_194856987
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 23:22 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Een land mag Polonium-210 maken en opslaan, maar de Chemische wapens conventie verbiedt de aanmaak, het bezit en het gebruik van Schedule 1 stoffen, en als een land dat blijkt te overtreden zijn er in principe heel wat consequenties en eventuele sancties aan verbonden.
Als je toch iemand gaat vergiftigen. Maakt het voor de commotie vrij weinig uit welk gif je gebruikt. Je hebt toch al internationaal nieuws te pakken.

Maar goed, jij buigt je in de vreemdste bochten om vol te houden dat het Kremlin er niet achter zit.
pi_194857131
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 23:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als je toch iemand gaat vergiftigen. Maakt het voor de commotie vrij weinig uit welk gif je gebruikt. Je hebt toch al internationaal nieuws te pakken.

Maar goed, jij buigt je in de vreemdste bochten om vol te houden dat het Kremlin er niet achter zit.
Wat??? Dat heb ik nergens beweerd. integendeel, de enige verklaring die ik kan bedenken is dat ze het veel vaker gebruikt hebben, en de overtuiging hadden dat het (met medische tests) niet aan te tonen was.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_194857179
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:45 schreef crystal_meth het volgende:

Er is maar één reden waarom men vermoedde dat het gif in de thee zat: omdat men aan een "normale" vergiftiging (via eten of drinken) dacht. Als je iemand met een nerve agent wil doden is dat het laatste waar je aan denkt. Kim's broer kreeg VX in z'n gezicht gespoten, bij Skripal werd het op de deurklink aangebracht, bij een Rus in de jaren negentig (ook Novichok) werd het op de hoorn van z'n telefoon gesmeerd. Navalny's thee vergiftigen lijkt me een stuk moeilijker dan het bvb op het handvat van z'n bagage te spuiten, tenzij je de persoon bent die de thee serveert. Maar ik betwijfel dat ze een hitman met Novichok in het "Vienna coffee house" van de luchthaven zouden plaatsen in de hoop dat hij daar iets zou bestellen...
Vreemde story idd, niemand van zijn entourage of andere café Vienna bezoekers heeft ook maar de minste symptomen gehad van dit zenuwgas, en hij was continu in gezelschap en gezeten tussen andere passagiers.
pi_194857243
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 23:34 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wat??? Dat heb ik nergens beweerd. integendeel, de enige verklaring die ik kan bedenken is dat ze het veel vaker gebruikt hebben, en de overtuiging hadden dat het (met medische tests) niet aan te tonen was.
Sorry, ik verwarde je met de user Za. Die buigt zich in de vreemdste bochten om het Kremlin niet de schuld te geven.
  donderdag 3 september 2020 @ 00:17:26 #243
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194857448
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 13:24 schreef Confetti het volgende:

[..]

Bij die Rus in Engeland faalde hij ook. Een kogel is efficiënter maar dat is te opzichtig voor deze moordlustige dictator. Hij moet wel plausible denial hebben.
Want, hoe werkt plausible deniability in deze zaak, als de halve wereld Rusland al eens eerder beschuldigt heeft van het gebruiken van dit middel om iemand, ter vergeefs om te leggen?
pi_194859062
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 23:37 schreef Za het volgende:

[..]

Vreemde story idd, niemand van zijn entourage of andere café Vienna bezoekers heeft ook maar de minste symptomen gehad van dit zenuwgas, en hij was continu in gezelschap en gezeten tussen andere passagiers.
Novichoks zijn weinig vluchtig, inademen is enkel een risico als het verneveld werd. Maar ook als het als contactgif gebruikt werd is er inderdaad risico dat ook anderen "besmette" voorwerpen aanraken en ziek worden. Misschien moet ik m'n mening herzien, als men elk risico op "collateral damage" wilde vermijden zou z'n thee vergiftigen de veiligste optie zijn.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_194863196
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 00:17 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Want, hoe werkt plausible deniability in deze zaak, als de halve wereld Rusland al eens eerder beschuldigt heeft van het gebruiken van dit middel om iemand, ter vergeefs om te leggen?
Het gaat om interne en deels externe geloofwaardigheid. MH17 zal hij ook nooit toegeven. Als er maar geen smoking gun is. Iedereen weet het, maar net niet genoeg om voor het tribunaal te slepen.
  donderdag 3 september 2020 @ 13:05:53 #246
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194863490
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 12:49 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het gaat om interne en deels externe geloofwaardigheid. MH17 zal hij ook nooit toegeven. Als er maar geen smoking gun is. Iedereen weet het, maar net niet genoeg om voor het tribunaal te slepen.
Onzin. Ik wil bewijs en aantoonbaarheid. Geen ongeloofwaadige lulsmoes omdat het lekker klinkt in de media.
pi_194983637
twitter


Hij krijgt ook meer bewaking nu.
pi_194984455
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:07 schreef Zipportal het volgende:

[..]
"Anonieme bronnen vertellen..."
pi_194990748
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 12:03 schreef Za het volgende:

[..]

"Anonieme bronnen vertellen..."

Met betrekking tot Rusland het beste devies, anoniem blijven. Anders vind je zo wat polonium in je koffie.
pi_195072251
https://nos.nl/artikel/23(...)-het-ziekenhuis.html

Die rechter zuster vind hem wel een geil ding volgens mij.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')