Je spreekt niet eens over een verbod? Bol bepaalt zelf wat hun aanbod is dus dan is geen verbod maar simpelweg een keuze. Als je het daar niet mee eens bent zoek je toch een andere aanbieder. Zo simpel is het.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:13 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Een verbod bij bol.com is geen verbod
Ditquote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:14 schreef Beathoven het volgende:
Bol moet lekker zelf weten hoe ze hun winkel inrichten en wat ze wel en niet willen verkopen.
Ben zo weg hoor, heb al eerder een jaar in de VS gewoond zoals je weet. Denemarken lijkt me wel wat, daar maken mensen van kleur met een grote de bek de dienst niet uit, sterker nog die komen daar niet eens binnenquote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Haha ja. En de meeste schreeuwers zitten 5 jaar later nog steeds in Nederland
Veel succes. Kan me niet voorstellen dat Denemarken op vele aspecten een verbetering is qua leefplezier maar soitquote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben zo weg hoor, heb al eerder een jaar in de VS gewoond zoals je weet. Denemarken lijkt me wel wat, daar maken mensen van kleur met een grote de bek de dienst niet uit, sterker nog die komen daar niet eens binnen.
Vraag eens ervaringsdeskundige @cempexoquote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben zo weg hoor, heb al eerder een jaar in de VS gewoond zoals je weet. Denemarken lijkt me wel wat, daar maken mensen van kleur met een grote de bek de dienst niet uit, sterker nog die komen daar niet eens binnen.
Doe nou niet, straks komt ie zich hier ook weer melden.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:18 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Vraag eens ervaringsdeskundige @:cempexo
Ja die heeft nog zo weinig met Nederland dat hij zich dagelijks druk maakt om de gang van zaken hier.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:18 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
In before een lijstje met belastingen in Nederland die je dan mooi ontloopt.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:18 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Nouja, in dit land zijn we de weg wel een beetje kwijt hoor. Niet alleen op gebied van cultureel besef trouwens, maar dat is voor een ander topic.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Veel succes. Kan me niet voorstellen dat Denemarken op vele aspecten een verbetering is qua leefplezier maar soit
En het erge is dat je nu al weet dat het niet hierbij blijft.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Bol.com is de zoveelste partij die wijkt voor deze vorm van terreur.
Zijn we nu tevreden met z'n allen?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 12:59 schreef thedeedster het volgende:
"Alle pieten zijn welkom, maar Zwarte Piet niet meer"
Dat je alles gaat verbieden waar donker gekleurde personen opstaan is natuurlijk niet racistischquote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:14 schreef Beathoven het volgende:
Bol moet lekker zelf weten hoe ze hun winkel inrichten en wat ze wel en niet willen verkopen.
Wat is een “grote groep mensen die aanstoot neemt aan zwarte piet”quote:
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:14 schreef Beathoven het volgende:
Ten eerste is er geen verbod. En jij bent degene die zwarte piet hierbij gelijk stelt aan alles waar donker gekleurde personen opstaan. Wat is dan racistischer?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:28 schreef TLC het volgende:
[..]
Dat je alles gaat verbieden waar donker gekleurde personen opstaan is natuurlijk niet racistisch
Tijd om Donald Duck te verbieden. Smeerlap die altijd zonder broek rondloopt. Doe dan ook maar Lego als we toch bezig zijn, je kan er swastika's mee maken. Verboten dus.quote:
Ga weg danquote:
Mogen ze ook maar de snerende manier waarop ze reageren in de social media over dit onderwerp lijkt me niet direct handig. Het is niet zo dat het enorm goed gaat met het bedrijf.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:31 schreef Erasmus het volgende:
Ik kan mij niet zo druk maken om het assortiment van een webwinkel. Moeten zij lekker zelf weten.
Ik zou naar zwitserland gaan als ik je zo hoorquote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Haha ja, dat zal de reden zijnquote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:35 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Emigreren is best lastig nu.
Het probleem staat er toch? Mensen voelen zich te snel gekwetst.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:36 schreef PiyeReloaded het volgende:
[ twitter ]
Verder weet ik ook niet zo goed wat er stereotyperend is aan een molensteenkraag, maar al die 'zwarte piet moet blijven' figuren hebben de discussie dan ook dermate vertroebeld dat zo'n bol.com ook geen geweldig zicht meer heeft op wat nou precies het probleem is.
En men is nog inconsequent ook, want toen ze nog geen half jaar terug vanwege een ander boek in het nieuws kwamen gaven ze juist de bescherming van het vrije woord als argument: https://www.ad.nl/tech/gi(...)dachtegoed~a60c9f07/quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik ben geen voorstander van Zwarte Piet, maar een boekwinkel is er nou juist zodat je jezelf ergens in kunt verdiepen en een mening kunt vormen. Het lijkt me niet aan Bol.com om die mogelijkheid bij voorbaat te versmallen. Het lijkt me een enge ontwikkeling en denk erover om mijn account bij Bol te beeindigen.
quote:Het Nederlandse Auschwitz Comité deed in navolging van het Poolse Auschwitz-Birkenau Museum een oproep aan de webshop om de verkoop van ‘giftige boeken‘ met antisemitische inhoud per direct te staken. Bol.com is dat niet van plan omdat ‘het verbieden van deze lectuur onder censuur valt en het vrije woord in Nederland in gevaar zou brengen’.
Maar boeken blijven toch juist wel? Alleen kunnen ze een waarschuwingslabel (quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik ben geen voorstander van Zwarte Piet, maar een boekwinkel is er nou juist zodat je jezelf ergens in kunt verdiepen en een mening kunt vormen. Het lijkt me niet aan Bol.com om die mogelijkheid bij voorbaat te versmallen. Het lijkt me een enge ontwikkeling en denk erover om mijn account bij Bol te beeindigen.
Dat is het nieuwe chique, van die bijtend cynische opmerkingen van bedrijven richting klanten. Prima, maar dan eindig je net als Gillette.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:36 schreef PiyeReloaded het volgende:
[ twitter ]
Verder weet ik ook niet zo goed wat er stereotyperend is aan een molensteenkraag, maar al die 'zwarte piet moet blijven' figuren hebben de discussie dan ook dermate vertroebeld dat zo'n bol.com ook geen geweldig zicht meer heeft op wat nou precies het probleem is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |