In analoge boekwinkels wordt het assortiment uiteindelijk bepaald door de plankruimte. En die ruimte weer door de afmetingen van het bedrijfspand. Maar dat weet jij natuurlijk ook wel. In een analoge boekwinkel is daardoor het plankleven van een boek gemiddeld 3 maanden en het directe aanbod beperkt. Wel kan je er alles bestellen, maar tja, dan moet je nog een keer heen en weer fietsen.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 16:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zit hier ook een christelijke boekwinkel en een vrouwenboekwinkel geloof ik. Prima maar daar ga ik dan dus ook niet heen omdat ik het onzinnige manier van je assortiment bepalen vind. Helemaal bizar wordt het wanneer je je assortiment gaat laten bepalen door de actualiteit.
Ik focus me alleen nog maar op het proces; hoe mensen (veel) geld verdienen met polarisatie en zeiken. Alles voor de subsidie.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 17:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Die andere partij houd zich ook netjes aan de regels, het staat ze immers vrij om de media op te zoeken en bedrijven aan te schrijven. Het zijn die zelf opgelegde regels op basis van (in mijn ogen) kul argumenten die bedrijven en media gebruiken om mee te doen met deze cancel cultuur. Daarom blijf ik dit soort ontwikkelingen ook met veel interesse volgen, want dan wil ik het nog wel eens zien in de toekomst als soortgelijke argumenten gebruikt gaan worden om zaken te cancelen die andere mensen kwetsen.
Ik vermoed dat dat een 'zelfverklaarde policor die luistert naar een stel racistische schreeuwers' is. Of was dat de vraag niet?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 17:24 schreef Red_85 het volgende:
En weer een zelfverklaarde policor die luistert naar een stel racistische schreeuwers.
Wat is dat toch?
Omdat het laffe takken zijn inderdaad. Er zal wel weer een uitkeringstrekker met te veel vrije tijd een dreigbrief hebben geschreven.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 16:06 schreef Platina het volgende:
Aparte beslissing. Nog niet zo lang geleden verkochten ze nog Mein Kampf en andere boeken die zogezegd aanstootgevend waren. Daar werd toen mee doorgegaan ondanks felle kritiek.
Nu opeens deze ommezwaai richting politieke correctheid. Laf vind ik het.
Het is Bol dat nu ideologie inbrengt, ten koste van de breedte van het assortiment. Dat is geen ideologie in het verlengde van een online boekenwinkel onbeperkt door plankruimte, maar een ideologie om mee te buigen met de actualiteit en de keuze voor de klant juist opzettelijk te beperken. Bol probeert mij boeken te onthouden ipv aan te bieden.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 17:22 schreef OllieA het volgende:
[..]
In analoge boekwinkels wordt het assortiment uiteindelijk bepaald door de plankruimte. En die ruimte weer door de afmetingen van het bedrijfspand. Maar dat weet jij natuurlijk ook wel. In een analoge boekwinkel is daardoor het plankleven van een boek gemiddeld 3 maanden en het directe aanbod beperkt. Wel kan je er alles bestellen, maar tja, dan moet je nog een keer heen en weer fietsen.
Vandaar dat sommige winkeliers kiezen voor een genre, zodat ze binnen het genre een breder aanbod in huis hebben. Maar dat weet jij natuurlijk ook wel.
Wanneer het Centraal Boekhuis ook aan particuliere lezers had geleverd, dan had dat hele Bol nooit een poot aan de grond gekregen. Overigens zouden de meest analoge boekwinkels dan ook snel verdwenen zijn...
Kijk, jij/men bestelt gewoon bij Bol, omdat die een heel breed assortiment hebben en ze redelijk snel kunnen leveren, dus waarom zou je op je fietsje stappen en het bij Van der Velde gaan halen? Begrijpelijk, maar doe nou niet net alsof je uit ideologische redenen bij Bol shopte, en nu ze hun assortiment inperken ze gaat boycotten.
En daarna is het zelfs maar de vraag of het wel degelijk racisme is, want in verre weg is het de bedoeling er niet van. Het doel is feest, dus hoezo zou het racisme moeten zijn dan exact?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 14:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is pas racisme geworden toen eerst KOZP, toen deugbn’ers en daarna al snel de media zijn gaan roepen dat het racisme was.
Staan er zwartepiet spullen op Amazon?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 17:32 schreef harrievankempen het volgende:
Gewoon alles bij Amazon bestellen dus
Oké, daar kan ik mij in vinden. Als het tot gevolg zou hebben dat meer mensen naar analoge boekwinkels gaan, juich ik de actie van Bol toe.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 17:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is Bol dat nu ideologie inbrengt, ten koste van de breedte van het assortiment. Dat is geen ideologie in het verlengde van een online boekenwinkel onbeperkt door plankruimte, maar een ideologie om mee te buigen met de actualiteit en de keuze voor de klant juist opzettelijk te beperken. Bol probeert mij boeken te onthouden ipv aan te bieden.
Dat lijkt mij een heel goede reden om voortaan naar een boekwinkel te gaan ipv naar een prediker die ook nog boeken wel verkoopt.
Ja, daar worden gewoon alle arbeiders uitgezogen, zonder onderscheid te maken in kleur.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 17:32 schreef harrievankempen het volgende:
Gewoon alles bij Amazon bestellen dus
Bij Amazon is iedereen op de werkvloer zwarte Piet zeg maar.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 17:45 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ja, daar worden gewoon alle arbeiders uitgezogen, zonder onderscheid te maken in kleur.
Er is een maatschappelijke discussie die momenteel na jaren overhelt naar een bepaalde kant. Als "winkelier" is het van belang om de veiligere winnende kant te kiezen want al het andere kan je delen van je omzet gaan kosten. Bol zal vermoedelijk ook wel erg bij bepaalde doelgroepen in trek zijn en dan ga je jezelf niet in de voet schieten.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 13:28 schreef TLC het volgende:
[..]
Dat je alles gaat verbieden waar donker gekleurde personen opstaan is natuurlijk niet racistisch
Terwijl in de samenleving dus allang kritiek op ZP was. Niet bedacht door KOZP, niet bedacht door Sylvana Simons, niet bedacht door Akwasie. Gewoon een kwestie die al heel lang speelt en met de jaren meer bekendheid heeft verworven.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 15:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
In 2010 waren de pieten uit het nos journaal nog gewoon zwart. Hell, het waren van Muiswinkel en georgina nog!
Wat nou als ik jou zeg dat het precies om deze reden helemaal niet gaat om hoe het gebracht wordt?quote:Op woensdag 19 augustus 2020 16:05 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat als deze discussie anders was aangepakt en gevoerd er veel meer Nederlanders bereid waren om zwarte piet in de ban te doen. Het gaat niet om zwarte piet, zwarte piet is een symbool geworden tegen de verdere verkettering van de Nederlandse cultuur.
Nee, het gaat om boekwinkels die je boeken willen aanbieden ipv onthouden. Fysiek of internet maakt daarvoor niet uit.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 17:40 schreef OllieA het volgende:
[..]
Oké, daar kan ik mij in vinden. Als het tot gevolg zou hebben dat meer mensen naar analoge boekwinkels gaan, juich ik de actie van Bol toe.
Het gaat niet om feiten: het gaat om "gevoel" en "emotie". Een kleine groep "vind" dat Zwarte Piet racistisch is dus is dat zo.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 17:37 schreef Tyr80 het volgende:
Racisme is toch discriminatie obv ras? Dus...naja laat maar ik mis vast iets.
Persoonlijk vind ik analoge boekwinkels wel een meerwaarde hebben. Ik vind het wel plezierig om te praten met mensen die boeken hebben gelezen in een genre of een periode die ik nog niet ken. Maar ik kies ook vaak voor het gemak van de digitale boekwinkel, en lees liever eboeken dan papieren.quote:Op woensdag 19 augustus 2020 18:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het gaat om boekwinkels die je boeken willen aanbieden ipv onthouden. Fysiek of internet maakt daarvoor niet uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |