abonnement Unibet Coolblue
pi_194636461
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:50 schreef Solid-Snake het volgende:
Ik stel mij eigenwijs en arrogant op? Omdat ik geen zin heb om al het werk te doen?

Laat haar maar initiatief tonen. En als ze niet wilt dan niet.

Zo sta ik er in met alle vrouwen. Ik ga niet die extra moeite doen alleen maar omdat een vrouw meer keuze heeft.
Nou ik vind dit wel weer eens wat anders. Je komt in ieder geval niet drammerig en wanhopig over zo. En om eerlijk te zijn denk ik dat jouw houding daarom veel aantrekkelijker is, alleen komt er nooit wat van een relatie als de vrouw precies zo denkt als jij. Maar daar heb jij kennelijk geen behoefte aan, jij wilt een vrouw die jou meer wil dan andersom. Maar zij wil in dit geval misschien ook een man die haar meer wil dan andersom.

quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:54 schreef Avianflu het volgende:
Wat ik bedoel is dat inderdaad een groot deel niet aantrekkelijk is maar alles wat je match oppervlakkig gezien aantrekkelijk is.
Verder moet je eerst een paar keer ontmoeten om na te gaan of het wat is.

Ik vind je best wel negatief klinken overigens, als je er op deze manier ingaat wordt het toch als snel een self fulfilling prophecy?? Oprechte vraag....
Ja maar wat ik nou juist bedoel is dat alleen dat deel wat jij zelf ook matcht “meetelt” als concurrentie. De rest boeit immers toch niet.
En dat je elkaar eerst nog moet ontmoeten onderstreept dat ook alleen maar. Misschien vallen er dan ook alweer een aantal potentiele matches af.
Mannen zien dat dan vaak als “gouden kans, prinsessengedrag dat die man is afgewezen”.
Maar als de match er qua gevoel gewoon niet is, dan is het gewoon platonisch. Waar zit die gemiste kans voor de vrouw dan precies in? En dan is het absurd als geinteresseerde man om dat als concurrentie mee te rekenen. Tenzij de gevoelens van de vrouw er niet toe doen en aanranders ook in de categorie concurrentie vallen, omdat een vrouw tijd aan ze besteed om ze af te wijzen/ermee op verkennende date te gaan toen ze nog niet beter wist.
Ik ga er zelf niet zo in want ik ben nu 6 jaar uit het dating gebeuren & ik verheug me om straks jaar 7 te vieren. Daarvoor dacht ik niet zo, toen was ik nog gewoon naief.
Maar ik sluit niet uit dat er ook mannen zijn die niet zo zijn als ik beschrijf. Er zullen daar vast ook genoeg van bestaan.

quote:
6s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 15:59 schreef S95Sedan het volgende:
Elk topic waarbij ze zulke onzin kan spuien is ze bezig, terwijl ze zelf geen enkele serieuze relatie heeft gehad.
Alsof je een goede relatie moet hebben gehad om te weten hoe mensen zijn. Maar ik ben inmiddels er wel achter dat alles wat op Fok achter de rug van IRL vrouwen wordt geschreven door mannelijke fok users nep is, en dat dit subforum dus 1 groot troll subforum is. Toch heb ik geen anekdotische echte relatie nodig om er iets van te vinden.
Juist het feit dat ik dat niet heb gehad bevestigd mijn punt.

quote:
10s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:02 schreef Sounddragon het volgende:
Holy shit :D

jij
hebt
echt
serieuze
issues

:D _O- _O- _O-
Gek, geen psychiater vond dat. Maar ik denk dat als ik deze second opinion van jou laat lezen ik wel een serieuze behandeling ga krijgen, bedankt
Straks nog snel ff mailen

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 19-08-2020 18:44:01 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 19 augustus 2020 @ 18:41:14 #52
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194636531
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 18:36 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Gek, geen psychiater vond dat. Maar ik denk dat als ik deze second opinion van jou laat lezen ik wel een serieuze behandeling ga krijgen, bedankt
Straks nog snel ff mailen
Vergeet geen linkje naar je PoHi bij te voegen O+

En vergeet idd niet een second opinion (bij een andere), want ik denk dat hij het gewoon allemaal niet zo zag zitten O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194636617
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 18:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee suffie, je moet ze kietelen als ze gekieteld moeten worden :P

Ik ga nergens vanuit.. maar het is op zich idd wel fijn dat je het naar je zin hebt in je uppie, want op deze manier kun je er wel vanuit gaan dat dat nog even zo gaat blijven
En hoelang ben jij ook alweer single? :')

Blijkbaar vind jij het wel vervelend om single te zijn, anders zou je niet nog zo'n domme opmerking erachteraan gooien, alsof het een soort van steek moet voorstellen.
pi_194636626
@geeninspiratie1235,
Ok ik sta er iets anders in, eerlijk gezegd nog geen echte klootzakken ontmoet. Wel wat mannen die ik vervelend en stalkerig vond.

Overigens heb je met selectief swipen nog bizar veel matches.
Ik vind daten gewoon leuk, ik moet er zelf niet aan denken 7 jaar zonder intimiteit en daten. Maar als jij er gelukkig mee bent, ieder het zijne.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_194636650
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 18:36 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Nou ik vind dit wel weer eens wat anders. Je komt in ieder geval niet drammerig en wanhopig over zo. En om eerlijk te zijn denk ik dat jouw houding daarom veel aantrekkelijker is, alleen komt er nooit wat van een relatie als de vrouw precies zo denkt als jij. Maar daar heb jij kennelijk geen behoefte aan, jij wilt een vrouw die jou meer wil dan andersom. Maar zij wil in dit geval misschien ook een man die haar meer wil dan andersom.
\\
Dit is precies de reden. Voor je het weet kom je wanhopig of drammerig over. Dan wil je te graag.

De date is al gepland, beetje geduld tot aan de date is niks mis mee.
pi_194636740
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 18:52 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Dit is precies de reden. Voor je het weet kom je wanhopig of drammerig over. Dan wil je te graag.

De date is al gepland, beetje geduld tot aan de date is niks mis mee.
Weet je wat daar het beetje het risico van is? Dat ze er inderdaad vanalles achter gaat zoeken. BV: hij date een hoop anderen en ik ben 1 van de zovelen, hij heeft geen interesse in mij als persoon, hij is veel te druk bezig en heeft dus ook geen tijd voor een relatie, hij kan niet goed praten, die kat in het bakkie (dus alleen goed genoeg voor seks en dat heeft ie al gefixt volgens hem),... dus die fantasie schiet op hol en dan stoppen de meesten ermee. Zeker bij iemand nieuw waar je in theorie uren mee zou kunnen kletsen alleen al aan banale dingetjes uit het dagdagelijkse leven.
En dan kan ze inderdaad zelf iets sturen Maar zij zit met dezelfde angst: wat als hij daar geen zin in heeft, wat als hij denkt dat ik een plakker ben, wat als hij denkt dat ik te makkelijk ben en needy,..
En voor je het weet zitten jullie in een vicieuze cirkel.
Dus mocht het een echt leuke vrouw zijn, misschien toch eens een appje sturen? En kijken wat er dan gebeurt?
Principes brengen je namelijk niet zo heel veel in het leven.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 19 augustus 2020 @ 19:09:13 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194636815
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 18:48 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

En hoelang ben jij ook alweer single? :')

Blijkbaar vind jij het wel vervelend om single te zijn, anders zou je niet nog zo'n domme opmerking erachteraan gooien, alsof het een soort van steek moet voorstellen.
Iets meer dan een jaar, en ik hoef niet te swipen om sex te hebben; gewoon effe appen en tis geregeld, en dan heb ik nog keus ook ^O^ .. relatie komt vanzelf een keertje langs, ws in de Jumbo ofzo, of op een feestje ergens, misschien op het werk, of in de wachtkamer bij de dokter, weet ik het, maar vast niet via Tinder of Lexa of weet ik veel wat voor dating app, en misschien ook weer wel, wie weet :s)

Datingapps zijn een soort van 'spel', en als je niet volgens de regels wilt spelen of ze gewoon weigert te begrijpen en/of volgen, sta je domweg veel aan de zijlijn, en maak je het jezelf alleen maar moeilijk.
Kun je gaan bitchen tegen mij, maar JIJ hebt het probleem dat ze je ditcht terwijl je d'r eigenlijk in je netje had zitten, niet ik :D
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194636829
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 19:00 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Weet je wat daar het beetje het risico van is? Dat ze er inderdaad vanalles achter gaat zoeken. BV: hij date een hoop anderen en ik ben 1 van de zovelen, hij heeft geen interesse in mij als persoon, hij is veel te druk bezig en heeft dus ook geen tijd voor een relatie, hij kan niet goed praten, die kat in het bakkie (dus alleen goed genoeg voor seks en dat heeft ie al gefixt volgens hem),... dus die fantasie schiet op hol en dan stoppen de meesten ermee. Zeker bij iemand nieuw waar je in theorie uren mee zou kunnen kletsen alleen al aan banale dingetjes uit het dagdagelijkse leven.
En dan kan ze inderdaad zelf iets sturen Maar zij zit met dezelfde angst: wat als hij daar geen zin in heeft, wat als hij denkt dat ik een plakker ben, wat als hij denkt dat ik te makkelijk ben en needy,..
En voor je het weet zitten jullie in een vicieuze cirkel.
Dus mocht het een echt leuke vrouw zijn, misschien toch eens een appje sturen? En kijken wat er dan gebeurt?
Principes brengen je namelijk niet zo heel veel in het leven.
Waarom moeten vrouwen toch altijd zo gecompliceerd zijn. Waarom kan het niet gewoon net zoals mannen zijn. :')

Nogmaals ik heb verder totaal geen probleem met appen. Ik heb haar zelfs al een paar dagen eerder geappt of ze eventueel zin had om al eerder af te spreken. Omdat 2 andere afspraken van mij niet door gingen. Alleen daar heeft ze toen ook al niet op gereageerd.

En ja ik heb een best druk leven met m'n werk en vele sociale afspraken in het weekend. Daardoor kon ik pas een week later de date inplannen.

Maar ik dacht dat een druk leven aantrekkelijk was, maar blijkbaar is dat nu ook niet goed? :?
  woensdag 19 augustus 2020 @ 19:19:04 #59
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194636907
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194636918
quote:
Schattig, maar als ik al dingen gepland heb staan met vrienden of familie dan ga ik dat uiteraard niet afzeggen alleen maar voor een date.

Volgens mij zou ook geen enkele date dat aantrekkelijk vinden als ze dat hoort.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 19:23:42 #61
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_194636943
Zeg eens even een vraagje. Hoe ,IT het tegenwoordig met Tinder? Wel matches maar geen berichten van de heren.
Moet ik nou ontiegelijk feministisch gaan doen en beginnen met de opening of hebben ze toch geen interesse omdat ze met een ander bezig zijn?
Kortom wat zijn de algemene spelregels?
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_194637015
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 19:23 schreef ieniminimuis het volgende:
Zeg eens even een vraagje. Hoe ,IT het tegenwoordig met Tinder? Wel matches maar geen berichten van de heren.
Moet ik nou ontiegelijk feministisch gaan doen en beginnen met de opening of hebben ze toch geen interesse omdat ze met een ander bezig zijn?
Kortom wat zijn de algemene spelregels?
Je mag het bij mij proberen. Ik zal én een bericht sturen, beginnen met een opening én interesse tonen.

Ben best bereid om wat excess testosteron in te leveren :D
pi_194637031
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 19:23 schreef ieniminimuis het volgende:
Zeg eens even een vraagje. Hoe ,IT het tegenwoordig met Tinder? Wel matches maar geen berichten van de heren.
Moet ik nou ontiegelijk feministisch gaan doen en beginnen met de opening of hebben ze toch geen interesse omdat ze met een ander bezig zijn?
Kortom wat zijn de algemene spelregels?
Er zijn geen regels, wat voor de een werkt is een afknapper voor de ander.
Ik heb wel is lekker assertief een man als eerste aangesproken maar het werkt bij mij meestal het best als de man begint. Wel vermoeiend....
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_194637034
quote:
Kom jij weer met die food-for-thoughts van je. En dan ook echt ná het eten en vóór het dutje :P
  woensdag 19 augustus 2020 @ 19:32:43 #65
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194637038
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 19:21 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Schattig, maar als ik al dingen gepland heb staan met vrienden of familie dan ga ik dat uiteraard niet afzeggen alleen maar voor een date.

Volgens mij zou ook geen enkele date dat aantrekkelijk vinden als ze dat hoort.
Lees de tekst nog eens, schrijf hem anders op als je moeite hebt met begrijpend lezen ^O^

Als je een klein beetje empathisch aangelegde vrienden en familie hebt, begrijpen die dat je een date even voor laat gaan.. jij maakt die keuze, vrouwen vinden dat niet zo leuk, en tevens houd je een week lang je hoofd nadat je net een nieuwe mijlpaal hebt behaald. Meerdere mensen hebben je nu dingen geprobeerd aan je verstand te peuteren, maar het lijkt er gewoon op dat je een plaat van biblische proporties voor je kop hebt, want jouw redenatie is de enige juiste, dus wat wil je nou nog dat wij gaan proberen? Een Hilti? :X

Ik vind dit, ik denk zus, ja maar ik denk zo niet, ik neem aan dat.. kontendraaien kun je prima, zoek er eentje die graag salsa danst, dat moet jij easy nailen ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194637052
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 19:32 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Er zijn geen regels, wat voor de een werkt is een afknapper voor de ander.
Ik heb wel is lekker assertief een man als eerste aangesproken maar het werkt bij mij meestal het best als de man begint. Wel vermoeiend....
Interessant om dat vrouwelijk perspectief mee te krijgen. In mijn wereld hoort de man als eerst het initiatief te nemen. Wellicht ben ik nog vasthoudend aan 'oude' normen, alhoewel ik best jong ben.
pi_194637089
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 19:11 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Waarom moeten vrouwen toch altijd zo gecompliceerd zijn. Waarom kan het niet gewoon net zoals mannen zijn. :')

Nogmaals ik heb verder totaal geen probleem met appen. Ik heb haar zelfs al een paar dagen eerder geappt of ze eventueel zin had om al eerder af te spreken. Omdat 2 andere afspraken van mij niet door gingen. Alleen daar heeft ze toen ook al niet op gereageerd.

En ja ik heb een best druk leven met m'n werk en vele sociale afspraken in het weekend. Daardoor kon ik pas een week later de date inplannen.

Maar ik dacht dat een druk leven aantrekkelijk was, maar blijkbaar is dat nu ook niet goed? :?
De gemiddelde vrouw wil nog steeds dat je moeite voor ze doet. Dus wachten ze op appjes, maar niet teveel apps (=stalker met geen leven) of te weinig (=niet geïnteresseerd of contact gestoord). De gemiddelde vrouw wil dus nog steeds "veroverd" worden.

Als je de gemiddelde vrouw niet wil, gewoon door gaan hoe je nu doet. Misschien kom je op een dag een minder gemiddelde vrouw tegen :)

Of stuur tieten- en Coronamemes, kan je ook eens proberen...
Kan je zelf er nog om lachen, ook al wordt het niets :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 19:41:36 #68
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194637136
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 19:34 schreef OptimusMaximus95 het volgende:

[..]

Interessant om dat vrouwelijk perspectief mee te krijgen. In mijn wereld hoort de man als eerst het initiatief te nemen. Wellicht ben ik nog vasthoudend aan 'oude' normen, alhoewel ik best jong ben.
Vrouwen anno nu hanteren een prima dubbele standaard; als het hun uitkomt ben jij de man, en als het hen uitkomt zijn ze geëmancipeerd.. goede test: laat de band van dr auto maar leeglopen :7

Geen peil op te trekken, beetje aanvoelen, maar dan nog ga je regelmatig de plank missen; Mars, Venus dit dat. :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194637151
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 19:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Vrouwen anno nu hanteren een prima dubbele standaard; als het hun uitkomt ben jij de man, en als het hen uitkomt zijn ze geëmancipeerd.. goede test: laat de band van dr auto maar leeglopen :7

Geen peil op te trekken, beetje aanvoelen, maar dan nog ga je regelmatig de plank missen; Mars, Venus dit dat. :+
Ik snap dat geen vrouw je aantrekkelijk vindt
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  woensdag 19 augustus 2020 @ 19:43:45 #70
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194637155
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 19:37 schreef Godshand het volgende:

[..]

De gemiddelde vrouw wil nog steeds dat je moeite voor ze doet. Dus wachten ze op appjes, maar niet teveel apps (=stalker met geen leven) of te weinig (=niet geïnteresseerd of contact gestoord). De gemiddelde vrouw wil dus nog steeds "veroverd" worden.

Als je de gemiddelde vrouw niet wil, gewoon door gaan hoe je nu doet. Misschien kom je op een dag een minder gemiddelde vrouw tegen :)

Of stuur tieten- en Coronamemes, kan je ook eens proberen...
Kan je zelf er nog om lachen, ook al wordt het niets :P
Dat gifje filmpje met dat minigolfen; Dag huppeldepup in Quarantaine, ik ging bijna deaud :D _O- _O- _O- _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 19 augustus 2020 @ 19:45:02 #71
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_194637166
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 19:43 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik snap dat geen vrouw je aantrekkelijk vindt
Ze hebben er idd een hekel aan als je ze door hebt :Y)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_194637170
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 19:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ze hebben er idd een hekel aan als je ze door hebt :Y)
Ok
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_194637173
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 19:43 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik snap dat geen vrouw je aantrekkelijk vindt
Moet je niet eens naar de tandarts?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 19:46:44 #74
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_194637184
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 19:43 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik snap dat geen vrouw je aantrekkelijk vindt
Ja, hij begint best irritant te worden hè. :D
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_194637189
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 19:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lees de tekst nog eens, schrijf hem anders op als je moeite hebt met begrijpend lezen ^O^

Als je een klein beetje empathisch aangelegde vrienden en familie hebt, begrijpen die dat je een date even voor laat gaan.. jij maakt die keuze, vrouwen vinden dat niet zo leuk, en tevens houd je een week lang je hoofd nadat je net een nieuwe mijlpaal hebt behaald. Meerdere mensen hebben je nu dingen geprobeerd aan je verstand te peuteren, maar het lijkt er gewoon op dat je een plaat van biblische proporties voor je kop hebt, want jouw redenatie is de enige juiste, dus wat wil je nou nog dat wij gaan proberen? Een Hilti? :X

Ik vind dit, ik denk zus, ja maar ik denk zo niet, ik neem aan dat.. kontendraaien kun je prima, zoek er eentje die graag salsa danst, dat moet jij easy nailen ^O^
Wat ik vooral zie is dat blijkbaar vrouwen voorrang moeten krijgen in je leven. Zo sta ik er gewoon niet in. M'n persoonlijke doelen gaan voor alles. Daarna vrienden en familie en dan zie ik het wel of ik een leuke vrouw tegenkom die een leuke toevoeging kan zijn aan m'n leven.

Maar blijkbaar vind jij iemand die je nog niet eens een keer hebt ontmoet al veel belangrijker dan een afspraak die je met vrienden had gepland staan.

Gooi er dan ook nog even die hihi erbij en de vrouw is dan ongetwijfeld kletsnat van al dat beta gedrag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')