abonnement Unibet Coolblue
pi_194627964
quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 01:31 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Is alleen binnen, feestjes enzo
Buiten ook niet.
Tenzij het in de horeca is.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 08:18:22 #52
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_194628053
Je topictitel klopt niet. Dit heeft rutte niet gezegd. Als je dan toch een feestje wil vieren thuis, nodig dan maximaal zes personen uit (exclusief kinderen onder de 12). Wil je meer doe dat dan in de horeca
pi_194628191
We laten de overheid gewoon beslissen wat we wel en niet in ons eigen huis doen.. wat zijn we voor een schapenvolk.

Niet dat ik visite krijg, maar mochten er meer dan 6 komen, dan komen ze maar gewoon langs.
pi_194628201
Je hebt feiten en oplossingen. Bij de dokter krijg je vaak meerdere opties: óf operatie, óf prik, óf fysiotherapie óf en-en. Bij onze regering is het: dit zijn de feiten en dát gaat er gebeuren, niks keuzemogelijkheid, niks democratisch afwegen wat te doen.

Heel onverstandig, want dan voelen mensen zich voor het blok gezet en hebben ze niet het idee zelf iets in te mogen brengen.

Zo zie je maar hoe snel mensen die op hoge posities zitten, overgaan tot dictatoriale besluiten.
pi_194628207
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 07:22 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik ben vooral verbaasd over het aantal mensen dat afgelopen maanden stelden ergens 'recht' op te hebben. Recht op naar het (te volle) strand gaan, recht om op een te vol terras te zitten, recht om anderhalf meter te negeren, recht om je mondkapje niet op te zetten in ov. Dankzij hun is de stijging er weer. Ik blijf erbij dat wij veel te verwend zijn hier. Recht op iets heeft helemaal niemand.
Niemand heeft rechten? Hoe kan je zoiets doms uit je strot krijgen? Waar hebben we, en onze voorouders, deze hele maatschappij voor opgebouwd als we alle rechten die we hebben maar gewoon in de toilet kunnen gooien als het uitkomt...
Facts don't care about your feelings
  woensdag 19 augustus 2020 @ 08:44:49 #56
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194628276
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 08:35 schreef Mondkapje het volgende:
Je hebt feiten en oplossingen. Bij de dokter krijg je vaak meerdere opties: óf operatie, óf prik, óf fysiotherapie óf en-en. Bij onze regering is het: dit zijn de feiten en dát gaat er gebeuren, niks keuzemogelijkheid, niks democratisch afwegen wat te doen.

Heel onverstandig, want dan voelen mensen zich voor het blok gezet en hebben ze niet het idee zelf iets in te mogen brengen.

Zo zie je maar hoe snel mensen die op hoge posities zitten, overgaan tot dictatoriale besluiten.
Onzin natuurlijk het een en ander moet nog steeds gebeuren met de medewerking van de kamers. En regeren is niet wat een dokter doet. In moeilijke tijden zal je soms maatregelen moeten nemen die niet populair zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194628280
Oh, ik zie het al, minister De Jonge vindt dat we niet in staat zijn uit drie keuzemogelijkheden te kiezen, daarom voor iedereen en alles: 6 personen. HIj heeft op een kleuterschool lesgegeven hoorde ik.

Minister De Jonge schreef daarover gisteravond in een brief: ‘Het kabinet wijkt af van de genoemde tien personen in het OMT-advies. Hoe kleiner de groep, hoe kleiner het risico op verspreiding. We maken geen uitzonderingen op het maximale aantal te ontvangen personen, ook niet voor samenkomsten rond bruiloften of bijeenkomsten rond begrafenissen in de thuissfeer.
]Zo houden we het duidelijk.’
https://www.ad.nl/politie(...)sten-thuis~ababea6e/

Ik zou zeggen: zonder maatregelen, maximaal zes personen, regels in acht houden.
Grote ruimtes vanaf bepaald aantal m2, maximaal 15 personen.
Grotere bijeenkomsten, iedereen moet zich van tevoren laten testen, bewijs mee. Kan gecontroleerd worden.

Dan worden mensen erbij betrokken. Wat doen we? Klein feestje? Grotere ruimte zoeken? Zou iedereen zich willen laten testen? Denk denk denk, oplossing, iedereen tevreden.

Iedere gedragstherapeut kan je vertellen dat dat het beste werkt, om mensen zelf het idee te geven dat ze de oplossing hebben gevonden.

Het opleggen van één zéér beperkte mogelijkheid leidt geheid tot illegale toestanden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mondkapje op 19-08-2020 08:58:59 ]
pi_194628582
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 08:45 schreef Mondkapje het volgende:
Oh, ik zie het al, minister De Jonge vindt dat we niet in staat zijn uit drie keuzemogelijkheden te kiezen, daarom voor iedereen en alles: 6 personen. HIj heeft op een kleuterschool lesgegeven hoorde ik.

Minister De Jonge schreef daarover gisteravond in een brief: ‘Het kabinet wijkt af van de genoemde tien personen in het OMT-advies. Hoe kleiner de groep, hoe kleiner het risico op verspreiding. We maken geen uitzonderingen op het maximale aantal te ontvangen personen, ook niet voor samenkomsten rond bruiloften of bijeenkomsten rond begrafenissen in de thuissfeer.
]Zo houden we het duidelijk.’
https://www.ad.nl/politie(...)sten-thuis~ababea6e/

Ik zou zeggen: zonder maatregelen, maximaal zes personen, regels in acht houden.
Grote ruimtes vanaf bepaald aantal m2, maximaal 15 personen.
Grotere bijeenkomsten, iedereen moet zich van tevoren laten testen, bewijs mee. Kan gecontroleerd worden.

Dan worden mensen erbij betrokken. Wat doen we? Klein feestje? Grotere ruimte zoeken? Zou iedereen zich willen laten testen? Denk denk denk, oplossing, iedereen tevreden.

Iedere gedragstherapeut kan je vertellen dat dat het beste werkt, om mensen zelf het idee te geven dat ze de oplossing hebben gevonden.

Het opleggen van één zéér beperkte mogelijkheid leidt geheid tot illegale toestanden.
Volgens mij vertel je nu gewoon waarom jij recalcitrant mag zijn
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_194628650
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 09:22 schreef zalkc het volgende:

[..]

Volgens mij vertel je nu gewoon waarom jij recalcitrant mag zijn
Nee, ik leg hiermee de pijnlijke domheid bloot van Hugo de Jonge en Mark Rutte.
pi_194628667
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 09:27 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Nee, ik leg hiermee de pijnlijke domheid bloot van Hugo de Jonge en Mark Rutte.
Dat jij een ander idee hebt wil niet zeggen dat de ander dom is.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_194628763
En de oorzaak is simpelweg dat ze, blijkbaar, nog steeds geen andere deskundigen uit andere disciplines erbij betrekken.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 09:46:46 #62
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194628909
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 09:35 schreef Mondkapje het volgende:
En de oorzaak is simpelweg dat ze, blijkbaar, nog steeds geen andere deskundigen uit andere disciplines erbij betrekken.
Welke deskundigen moeten er dan volgens jou bij komen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194629029
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 09:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Welke deskundigen moeten er dan volgens jou bij komen?
Je hebt te maken met feestjes, met regels waarvan je wilt dat die werken. Sociologen, gedragsdeskundigen, pedagogen, psychologen, alles wat toepasselijk is. Hoeven helemaal geen kunstenaars te zijn zoals ik. Die zijn inderdaad vaak recalcitrant maar ik bedoel het hier serieus.
pi_194629048
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 09:28 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat jij een ander idee hebt wil niet zeggen dat de ander dom is.
In elk geval eigenwijs.
pi_194629351
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 22:20 schreef HSG het volgende:

[..]

Nogmaals...docenten moeten naar school. Een gebouw waar honderden mensen rondlopen en waar 1.5 onmogelijk is. Alsof docenten onsterfelijke mensen zijn die je als robotten kunt gebruiken.

Nee ik voorspel dat de scholen binnen een maand weer dicht gaan.
Dat je besmet raakt wil niet zeggen dat je sterft. Sterker nog, als je gewoon gezond bent en jonger dan 65 bent is de kans dat je er nagenoeg niets van merkt het meest waarschijnlijk.

Geschat aantal besmettingen is ongeveer 50.000, daarvan komen er volgens het corona dashboard 5 per dag in het ziekenhuis. Deze 5 zijn waarschijnlijk allemaal rond de 80.

Dus stel je niet zo aan alsjeblieft.
pi_194629368
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 09:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Welke deskundigen moeten er dan volgens jou bij komen?
Data analisten, die begrijpen hoe data tot stand komt en hoe die te interpreteren.
  Spellchecker woensdag 19 augustus 2020 @ 10:23:23 #67
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194629389
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 22:19 schreef herverwijderd het volgende:
Wat als je woonkamer zo groot is het gemiddelde feestzaaltje?
Dan is het nog steeds je woonkamer.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 10:23:46 #68
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194629397
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:21 schreef zoost het volgende:

[..]

Data analisten, die begrijpen hoe data tot stand komt en hoe die te interpreteren.
Die zitten er natuurlijk al. Mondkapje bedoeld meer dat er geen sociale wetenschap aanwezig is binnen het OMT en heeft wellicht daar wel een punt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194629459
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:23 schreef Megumi het volgende:
Die zitten er natuurlijk al
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik vrees van niet. Van 70% van de gevallen hebben ze geen idee waar die besmet worden. Dat ze van die overige 30 % weten dat de meeste personen thuis besmet zijn geraakt heeft (denk ik) te maken dat die het makkelijkst op te sporen zijn.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 10:41:47 #70
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194629638
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:28 schreef zoost het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik vrees van niet. Van 70% van de gevallen hebben ze geen idee waar die besmet worden. Dat ze van die overige 30 % weten dat de meeste personen thuis besmet zijn geraakt heeft (denk ik) te maken dat die het makkelijkst op te sporen zijn.
Dat zal wellicht ook er mee te maken kunnen hebben dat de GGD niet de capaciteit voor een volledige contact onderzoek? Je moet die data wel hebben? Verder maar dat is een mening van me zelf kan je wel de vraag stellen spoor je wel door met meer dan 50+ mensen in aanraking te willen komen? Maar dat zal bijvoorbeeld wel de reden zijn voor de extra maatregelen.

Handhaving zal ook wel een probleem worden in Amsterdam. Er zijn zo een 450 handhavers en rond de 5000 politie agenten. Dit lijkt me wel wat weinig voor een stad van 800.000+ inwoners waarboven op het bezoek nog komt. Even als voorbeeld.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 10:56:40 #71
492230 Vlad1986
Justice will prevail
pi_194629800
Ik bepaald nog steeds wie en hoeveel mensen ik uitnodig bij mij thuis. Het enige wat ik van mijn vrienden en familie vraag is, ben je ziekjes, verkouden, voel je niet lekker? Blijf dan thuis, ik vind het dan niet erg dat je thuis blijft en kijk je er niet op aan. En verder, ben je gezond, fit, geen klachten, doe dan gewoon normaal.

Ik ben zelf een tijdje niet lekker geweest, heb daardoor 2 feestjes moeten afzeggen wat ik zelf verschrikkelijk vond. Maar wil het risico niet lopen om iemand te besmette.
Mezelf laten testen en gelukkig geen corona. Dus had achteraf misschien wel kunnen gaan maar bewust niet gedaan.

Neem je verantwoordelijkheid.

Waar ik persoonlijk een beetje moeite mee heb is dat er nu plots word gegooid dat de meeste besmettingen van feestjes etc vanuit huiselijke kring komen. Terwijl er in de zomervakantie periode dit niet aan de orde was en dat de jeugd erop werd aangekeken dat die de verspreiding veroorzaakte. Ook in de zomervakantie en zeker met dit warme weer zijn er BBQ gehouden en feestjes in de tuin gehouden. Maar die werden toen niet genoemd.

Mijn gevoel zegt me dat ze bewust tijdens de zomervakantie de maatregelen hebben versoepeld omdat er dan teveel mensen in opspraak zouden komen omdat ze dan ook verplicht binnen moeten blijven thuis, omdat ze dan ook thuis zijn ivm vakantie en niet naar het werk hoeven (die niet thuis kunnen werken). En dat zo ook de horeca en toerisme nog wat kan verdienen. Nu is de vakantie voorbij en kunnen ze de maatregelen weer strenger maken. Dit is mijn persoonlijke gevoel hoor.

Overigens zijn er in de zomervakantie wel besmettingen bijgekomen, maar de IC etc loopt niet vol. En snap als je ziet dat de IC's vollopen dat er na gehandeld moet worden, maar is dit niet het geval dan vind ik deze maatregelen (nu nog advies) niet nodig. Want in huiselijke kring (familie en vaste vrienden) ben je toch steeds bij dezelfde? Dus heb je toch een soort bubbel?

Dit is mijn persoonlijke mening hoor, en snap dat het virus erg is voor de gezondheid van mensen, maar blijf wel zoveel normaal doen. Word niet wereld vreemd van mensen en sociaal contact.
At the end Justice will prevail
pi_194629983
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 07:32 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Triest.

Tevens verzonnen.
Corona :')

Corona regels :') x 18373728 miljard
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_194630071
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 10:20 schreef zoost het volgende:
Dat je besmet raakt wil niet zeggen dat je sterft.
Dan hoeven we ook geen 1.5 meter te houden, geen mondkapjes op en hoeven we niet thuis te werken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_194630159
Maar we mogen nog wel met 300 man opgepropt in een vliegtuig _O_
  woensdag 19 augustus 2020 @ 11:30:08 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194630260
quote:
4s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 11:24 schreef Leonos het volgende:
Maar we mogen nog wel met 300 man opgepropt in een vliegtuig _O_
Money talks.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')