abonnement Unibet Coolblue
  zondag 23 augustus 2020 @ 12:37:32 #226
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194686997
quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:19 schreef Isdatzo het volgende:

Je zou, bijvoorbeeld, eens met een andere verklaring kunnen komen die de waargenomen discrepanties tussen blank en zwart in uitkomsten van, of behandeling door, systemen verklaart. In de onderzoeken waarnaar ik refereer is al zo goed mogelijk rekening gehouden met andere variabelen, dus ik ben benieuwd naar waar jij mee komt.
"Eens"? Dat heb ik al eerder gedaan. Maar goed. Zaken als cultuur, gedrag, kwaliteit van de verdediging en eerdere aanvaringen hebben natuurlijk totaal geen invloed. Nee, het is iets waar je geen invloed op hebt, het moet de huidskleur zijn. Geen wonder dat juist jij systematisch racisme ziet, het is de kern van jouw eigen wereld :D :')
quote:
Nee hoor.
16iv42o.gif
  zondag 23 augustus 2020 @ 12:43:05 #227
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194687063
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:37 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

"Eens"? Dat heb ik al eerder gedaan. Maar goed. Zaken als cultuur, gedrag, kwaliteit van de verdediging en eerdere aanvaringen hebben natuurlijk totaal geen invloed.
Dat kan je prima uitsluiten, of ervoor corrigeren.

Lees (een aantal van) die studies anders eens en probeer het nog een keer.
quote:
Nee, het is iets waar je geen invloed op hebt, het moet de huidskleur zijn. Geen wonder dat juist jij systematisch racisme ziet, het is de kern van jouw eigen wereld :D :')
[..]

[ afbeelding ]
Nee hoor.
Huilen dan.
  zondag 23 augustus 2020 @ 12:48:32 #228
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194687145
quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:43 schreef Isdatzo het volgende:

Dat kan je prima uitsluiten, of ervoor corrigeren.

Lees (een aantal van) die studies anders eens en probeer het nog een keer.
Ah ja, de klassieke informatiedump. Jij dumpt een aantal studies, waarvan de stukken die jij quote jouw eigen punt niet eens maken, en dan moet ik ze allemaal even doornemen om te zien of ze mijn punt wel maken? Kom op zeg, zo werkt dat niet. Dat zijn echokamertactieken. Bewijs je eigen gelijk gewoon, in plaats van dat ik jouw ongelijk moet bewijzen. Laat toch eens een enkele keer intellectuele integriteit zien.
quote:
[..]

Nee hoor.
16iv42o.gif
  zondag 23 augustus 2020 @ 13:28:09 #229
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194687688
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:48 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ah ja, de klassieke informatiedump. Jij dumpt een aantal studies, waarvan de stukken die jij quote jouw eigen punt niet eens maken, en dan moet ik ze allemaal even doornemen om te zien of ze mijn punt wel maken? Kom op zeg, zo werkt dat niet. Dat zijn echokamertactieken. Bewijs je eigen gelijk gewoon, in plaats van dat ik jouw ongelijk moet bewijzen. Laat toch eens een enkele keer intellectuele integriteit zien.
[..]

[ afbeelding ]
Ik vertelde je (wellicht niet expliciet genoeg, dus bij dezen) dat, op basis van de eerdergenoemde onderzoeken, zaken als cultuur, gedrag, kwaliteit van de verdediging geen verklaring bieden voor de waargenomen ongelijkheden. Dus wederom: probeer het nog een keer. Het is geen Institutioneel racisme, dus wat is het wél?

Ik zie jou hier alleen maar schoten hagel afvuren op andermans argumenten of bronnen, daar waar je ook zelf eens met iets zou kunnen komen in plaats van die inhoudsloze retoriek die we van je gewend zijn. Over intellectuele integriteit gesproken...
Huilen dan.
  zondag 23 augustus 2020 @ 13:47:38 #230
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194688015
quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2020 13:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik vertelde je (wellicht niet expliciet genoeg, dus bij dezen) dat, op basis van de eerdergenoemde onderzoeken, zaken als cultuur, gedrag, kwaliteit van de verdediging geen verklaring bieden voor de waargenomen ongelijkheden. Dus wederom: probeer het nog een keer. Het is geen Institutioneel racisme, dus wat is het wél?
Jij bent duidelijk zeer bekend met de door jou geplaatste onderzoeken. Jij kan mij vast wel de relevante passages laten zien die jouw gelijk, en mijn ongelijk aantonen. Dat het inderdaad puur om de huidskleur gaat, en er geen andere of relevantere verklaringen voor zijn.

quote:
Ik zie jou hier alleen maar schoten hagel afvuren op andermans argumenten of bronnen, daar waar je ook zelf eens met iets zou kunnen komen in plaats van die inhoudsloze retoriek die we van je gewend zijn. Over intellectuele integriteit gesproken...
Omdat het mijn doel niet is mensen te overtuigen van mijn positie. Ik vind het veel belangrijker dat mensen zelf kritisch nadenken. Er zit voor mij veel meer genoegding in het aantonen waar iemand als jij verkeerde conclusies trekt. Jouw methodiek is incorrect, en daarom jouw conclusies. Er valt niet zo veel te halen met inhoud als een discussiepartner niet logisch van A naar B can redeneren. Dus ja, intellectuele integriteit. Meet het jezelf eens aan zou ik zeggen ^O^
  zondag 23 augustus 2020 @ 13:49:50 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194688053
quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2020 00:08 schreef Isdatzo het volgende:

Daarvan stond een mooi overzicht in de OP, maar ik zie dat AchJa dat er inmiddels vakkundig uit heeft gesloopt.
Eerder ook al en toen heb jij het weer teruggezet, maar goed, waar het mij om gaat is dit:

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 17:29 schreef Dejannn het volgende:

Nu is het in NWS gebruikelijk dat de OP een persoonlijke noot toevoegt waarmee hij of zij een eigen visie op de gebeurtenissen weergeeft. In dit geval zou ik die ruimte graag overdragen aan mevrouw Kimberly Jones. Ik wil jullie dan ook graag verzoeken deze 6 minuten durende video te kijken.

Met ter ondersteuning van haar uitspraken, hieronder zowel een definitie van institutioneel racisme, als ook een bijdrage van onze gewaardeerde user Isdatzo met verscheidene wetenschappelijk onderzoeken naar racisme in de VS:
Als ik een topic/ nieuw deel open doe ik natuurlijk niet zoveel met "persoonlijke noten" en "eigen visies" van derden.

Sowieso is de OP wel aan een behoorlijke update toe...
pi_194700992
Weet niet of het uberhaupt nog BLM-related genoemd moet worden, maar momenteel wordt Kenosha, Wisconsin volledig overhoop gehaald:


(nu afgelopen stream) https://www.facebook.com/djxeroxmke/videos/10221607435827794

https://www.facebook.com/(...)eos/3052162461547558

twitter


De oorzaak: Wederom een bro neergeknald terwijl het echt niet nodig was, zie video (NSFW): https://streamable.com/tz3tfq


...en dan krijg je dus dit: https://www.twitch.tv/woke
...en wordt deze cop 'gebricked':
twitter


[ Bericht 13% gewijzigd door myShizzle op 24-08-2020 09:45:23 ]
pi_194701377
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 09:24 schreef myShizzle het volgende:
Weet niet of het uberhaupt nog BLM-related genoemd moet worden, maar momenteel wordt Kenosha, Wisconsin volledig overhoop gehaald:


(nu afgelopen stream) https://www.facebook.com/djxeroxmke/videos/10221607435827794

https://www.facebook.com/(...)eos/3052162461547558

[ twitter ]

De oorzaak: Wederom een bro neergeknald terwijl het echt niet nodig was, zie video (NSFW): https://streamable.com/tz3tfq

...en dan krijg je dus dit: https://www.twitch.tv/woke
...en wordt deze cop 'gebricked': [ twitter ]

Dat filmpje..... :{ Geen idee wat die gast uitgevreten heeft, maar dit is gewoon niks meer of minder dan een executie. Een compleet magazijn word er in zijn rug gepompt terwijl hij in zijn auto wil stappen......

Tenzij dat daar op de bestuurdersstoel een vuurwapen lag waar hij naar greep kan je dit op geen enkele manier goedpraten natuurlijk. Tegelijkertijd blijft het natuurlijk oliedom om agenten die hun vuurwapen op je gericht hebben compleet te negeren en gewoon je eigen ding te blijven doen. Zeker in de VS staat dat bijna gelijk aan zelfmoord.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194701393
Vuurwapen weet ik niet, wel zaten zijn kinderen in die auto
pi_194701501
Volgens onderstaande bron is de man niet overleden, maar in ernstige toestand met een helicopter naar een ziekenhuis gebracht. Knap als je zo'n kogelregen weet te overleven.

https://eu.usatoday.com/s(...)nsin-doj/3427541001/
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194701591
Elke keer dat een zwart persoon wordt opgepakt of neerschoten door de politie krijg je nu allerlei taferelen. Immers wil men eigenlijk dat zwarte mensen bóven de wet staan, zij moeten een vrijbrief hebben om gewoon maar te kunnen overgaan tot allerlei criminele activiteiten of zich verzetten bij een arrestatie. Zie daar het resultaat van een vals narratief dat de media maar blijft pushen. Je kunt de frustratie bij bepaalde mensen niet eens onterecht noemen.

quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:19 schreef Isdatzo het volgende:
Je zou, bijvoorbeeld, eens met een andere verklaring kunnen komen die de waargenomen discrepanties tussen blank en zwart in uitkomsten van, of behandeling door, systemen verklaart. In de onderzoeken waarnaar ik refereer is al zo goed mogelijk rekening gehouden met andere variabelen, dus ik ben benieuwd naar waar jij mee komt.
Dit is natuurlijk al meermaals besproken hier. Verschillen in uitkomst heb je overal, ook tussen subgroepen binnen één groep. Dus het idee dat je mensen gaat opdelen in groepen op basis van verschillen in huidskleur en vervolgens wilt dat alle uitkomsten hetzelfde zijn is complete waanzin. Als je mensen zou gaan opdelen in groepen op basis van oogkleur of haarkleur zou je zeer waarschijnlijk ook grote verschillen in uitkomst vinden. Dit betekend echter ook niet dat 'het systeem' discriminerend is op basis van dergelijke uiterlijke aspecten.

Maar als er toch een bepaalde verklaring moet worden gezocht, zal voornamelijk cultuur een grote rol spelen. Hier zijn dan ook genoeg boeken over geschreven, vaak literatuur die wordt vermeden omdat het in de huidige discours niet de gewenste verklaringen geeft. Voorbeeld hiervan is 'Authentically Black' van John McWhorter. Cultuur heeft simpelweg een enorme invloed, het is bijvoorbeeld ook niet zo vreemd dat Jewish Americans, Asian Americans en Nigerian Americans floreren aangezien zij te maken hebben met een cultuur waar onderwijs als cruciaal wordt gezien.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2020 10:14:20 ]
pi_194702191
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:00 schreef Hathor het volgende:
Volgens onderstaande bron is de man niet overleden, maar in ernstige toestand met een helicopter naar een ziekenhuis gebracht. Knap als je zo'n kogelregen weet te overleven.

https://eu.usatoday.com/s(...)nsin-doj/3427541001/
Hier nog meer info en filmpjes.

https://heavy.com/news/2020/08/jacob-blake/

Maar hij blijkt dergelijk (niet luister) gedrag al eerder vertoond te hebben (2015):
quote:
Police stopped Blake in a “high risk traffic stop” but he “exited the SUV and started walking toward officers and ignored commands to get down on the ground,” the story says. That’s when officers forced him to the ground and used a K9 when he kept resisting, the story adds.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 24 augustus 2020 @ 10:53:54 #238
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194702237
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194702297
quote:
Wat een stelletje wilden zijn het toch.
pi_194702300
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 09:51 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat filmpje..... :{ Geen idee wat die gast uitgevreten heeft, maar dit is gewoon niks meer of minder dan een executie. Een compleet magazijn word er in zijn rug gepompt terwijl hij in zijn auto wil stappen......

Tenzij dat daar op de bestuurdersstoel een vuurwapen lag waar hij naar greep kan je dit op geen enkele manier goedpraten natuurlijk. Tegelijkertijd blijft het natuurlijk oliedom om agenten die hun vuurwapen op je gericht hebben compleet te negeren en gewoon je eigen ding te blijven doen. Zeker in de VS staat dat bijna gelijk aan zelfmoord.
Er waren twee vrouwen aan het vechten en hij was er tussen gesprongen. Politie was gebeld en had geen flauw idee wat er aan de hand was.

Zijn kinderen zaten ook nog op de achterbank.
pi_194702308
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 10:59 schreef kipknots het volgende:

[..]

Er waren twee vrouwen aan het vechten en hij was er tussen gesprongen. Politie was gebeld en had geen flauw idee wat er aan de hand was.

Zijn kinderen zaten ook nog op de achterbank.
Eigenlijk was het een heilige en de paus overwoog het stokje over te geven.
pi_194702358
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Eigenlijk was het een heilige en de paus overwoog het stokje over te geven.
Nou, nee natuurlijk niet, maar als je even in ogenschouw neemt dat er enkele uren daarvoor een ongewapend persoon 7 keer in de rug is geschoten, begin ik die woede toch wel enigzins te begrijpen. Wat zijn dat daar voor psychopaten bij de polite?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194702368
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou, nee natuurlijk niet, maar als je even in ogenschouw neemt dat er enkele uren daarvoor een ongewapend persoon 7 keer in de rug is geschoten, begin ik die woede toch wel enigzins te begrijpen. Wat zijn dat daar voor psychopaten bij de polite?
Geen idee, ziet er slecht uit idd.

Maar ik wacht wel even een paar weken met conclusies.
pi_194702401
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:04 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Geen idee, ziet er slecht uit idd.

Maar ik wacht wel even een paar weken met conclusies.
Ja precies, maar de beelden spreken niet echt in het voordeel van de politie. De rellen die erop volgen zijn natuurlijk niet goed te praten, maar goeie genade.. ze roepen het ook elke keer wel over zichzelf af met zulke cowboys in uniform. 8)7
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194702583
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou, nee natuurlijk niet, maar als je even in ogenschouw neemt dat er enkele uren daarvoor een ongewapend persoon 7 keer in de rug is geschoten, begin ik die woede toch wel enigzins te begrijpen. Wat zijn dat daar voor psychopaten bij de polite?
Het klinkt cru, maar dit is simpelweg hoe de politie opereert in de VS. En neergeschoten worden is daar ook een mogelijk gevolg van het negeren van een politiebevel.
pi_194702652
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:19 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Het klinkt cru, maar dit is simpelweg hoe de politie opereert in de VS. En neergeschoten worden is daar ook een mogelijk gevolg van het negeren van een politiebevel.
Zo werkt het nu eenmaal is natuurlijk een enorm goed argument om dat hele politieapparaat overhoop te gooien.
pi_194702685
quote:
14s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:23 schreef kipknots het volgende:

[..]

Zo werkt het nu eenmaal is natuurlijk een enorm goed argument om dat hele politieapparaat overhoop te gooien.
Ik weet het niet eigenlijk. Wat zou je concreet willen veranderen dan? :)
pi_194702749
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:25 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik weet het niet eigenlijk. Wat zou je concreet willen veranderen dan? :)
Om te beginnen eens ophouden met een compleet magazijn leeg schieten op iemand die geen directe bedreiging vormt. Dit neigt gewoon naar een psychose, en zulk soort tikkende tijdbommen moet je niet willen als gezagshandhavers. Wat zijn in hemelsnaam de vereisten in de VS om een politieuniform te mogen dragen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194702788
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:25 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik weet het niet eigenlijk. Wat zou je concreet willen veranderen dan? :)
- Meer aansprakelijkheid voor agenten.
- Afbreken van politiebonden (die maken het nu onmogelijk om agenten te ontslaan).
- Hogere standaarden voor training. Nadruk op deescalatie technieken.
- Meer transparantie (oa betere / gestandaardiseerde registratie van politiegeweld).

Verder moet het hele justitiele apparaat over de kop; het hele plea bargain systeem is verrot. En natuurlijk werken zaken als private (for profit) gangenissen corruptie in de hand.

Dat lijkt mij in ieder geval een begin. De politie moet naar een punt toe dat de bevolking er vertrouwen in heeft dat deze er is om hun te helpen. Want dat is bij een enorme groep door dit soort situaties, waar de agent ook zelden veroordeeld wordt, totaal weg.

Btw, er is een grote kans dat deze agent vrijgesproken wordt. Als agent je bedreigd voelen is genoeg om te mogen schieten daar. Of dat daadwerkelijk zo was maakt dan niet uit.

[ Bericht 15% gewijzigd door kipknots op 24-08-2020 11:38:16 ]
pi_194703060
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 11:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Om te beginnen eens ophouden met een compleet magazijn leeg schieten op iemand die geen directe bedreiging vormt. Dit neigt gewoon naar een psychose, en zulk soort tikkende tijdbommen moet je niet willen als gezagshandhavers. Wat zijn in hemelsnaam de vereisten in de VS om een politieuniform te mogen dragen?
Heel weinig. Na paar maanden training ben je al officieel agent.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')