abonnement Unibet Coolblue
pi_194621442
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 15:01 schreef Donna het volgende:
Ik heb de hele ochtend in het ziekenhuis gelegen. Voel me al een week niet lekker en vanochtend dikke voeten, misselijk, spugen en extreem hoofdpijn. Bij de VK een hoge bloeddruk, maar geen eiwitten in de urine, wel meteen naar het ziekenhuis. Allemaal onderzoeken en CTG gehad. Ben goedgekeurd (baby ook). Bloeddruk was in het ziekenhuis hoger dan normaal, maar niet zorgelijk hoog.
Vrijdag weer bloeddruk checken bij de VK en eventueel weer ziekenhuis afhankelijk van de hoogte.

En mijn favoriete ziekenhuis VK had dienst. Zij heeft een Duits accent en ze is zo lief. O+
Ahh wat vervelend Donna! Voel je je nu wel beter? Fijn dat er in ieder geval geen eiwitten zijn gevonden in je urine. Misschien zelf voor thuis een bloeddrukmeter aanschaffen zodat je het een beetje kunt monitoren?

@D.U.M.A.N. ben jij van plan thuis te bevallen? En jij @Seven.?

Ik begin een beetje mijn mening te veranderen over een water birth, maar dat komt ook doordat ik wat heb gegoogled en ik toen bij de website van het ziekenhuis waar ik ga bevallen uit ben gekomen en blijkbaar moet je een soort klas/korte cursus volgen om überhaupt een water birth te mogen doen. Vind ik niet per se erg ofzo, maar de verloskundigen hebben daar nooit iets over gezegd terwijl zij dat hele water birth juist zo hebben gepromoot. Nu weet ik ook wel dat het ook een beetje eigen verantwoordelijkheid is, maar ik vind het alsnog raar dat dat nooit gezegd is. Mezelf kennende wil ik waarschijnlijk toch een ruggenprik of althans enig vorm van pijnmedicatie, dus dan moet ik dat bad toch uit :P.
pi_194621459
@Donna Dat is schrikken! Hoe voel je je nu?

@Tink89: klinkt niet fijn. :{ Hopelijk gaat het met deze nieuwe sonde een stukje beter!
  Moderator dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:00:51 #28
382129 crew  Donna
pi_194621869
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 19:37 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ahh wat vervelend Donna! Voel je je nu wel beter? Fijn dat er in ieder geval geen eiwitten zijn gevonden in je urine. Misschien zelf voor thuis een bloeddrukmeter aanschaffen zodat je het een beetje kunt monitoren?

Ik woon zowat naast de praktijk, dus dat is niet nodig. Mag ook gewoon voor nu bij de VK blijven, dus dat zit goed en ze willen zelfs wel bij me komen. Mocht ik toch overgedragen worden aan het ziekenhuis dan moet ik daar toch ook verplicht heen. :Y

Ik voel me niet heel goed. Nog steeds hoofdpijn iig en een overall vaag gevoel.

Jeetje @Tink89, hopelijk gaat het met deze sonde beter!
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:01:54 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194621885
@Smart_ass deffo thuisbevallen, zolang de kleine man daar aan mee wil werken ben ik dat van plan.
Resistance is futile.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:03:02 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194621902
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 20:00 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik woon zowat naast de praktijk, dus dat is niet nodig. Mag ook gewoon voor nu bij de VK blijven, dus dat zit goed en ze willen zelfs wel bij me komen. Mocht ik toch overgedragen worden aan het ziekenhuis dan moet ik daar toch ook verplicht heen. :Y

Ik voel me niet heel goed. Nog steeds hoofdpijn iig en een overall vaag gevoel.

Jeetje @:Tink89, hopelijk gaat het met deze sonde beter!
-O-

Ik hoop dat je snel opknapt :*
Resistance is futile.
pi_194622000
Naar @Donna, hopelijk voel je je snel beter. Wel fijn dat je vk zo dichtbij zit.

@Seven. er zijn sowieso niet super veel ziekenhuizen waar je een waterbevalling kunt doen toch? Of wel als je dus zelf alles meeneemt, opzet en afbreekt? Ligt de kleine man nog in stuit of had je het idee dat ie weer gedraaid is? Zou je dat eigenlijk niet zelf moeten kunnen voelen?
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:11:38 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_194622066
Als je daar niet geoefend in bent is het best lastig voelen hoe een baby ligt. Ook verloskundigen zitten daar nog wel eens naast en die zijn heel geoefend ;)
disclaimer
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:12:19 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194622072
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 20:07 schreef Smart_ass het volgende:
Naar @:Donna, hopelijk voel je je snel beter. Wel fijn dat je vk zo dichtbij zit.

@:Seven. er zijn sowieso niet super veel ziekenhuizen waar je een waterbevalling kunt doen toch? Of wel als je dus zelf alles meeneemt, opzet en afbreekt? Ligt de kleine man nog in stuit of had je het idee dat ie weer gedraaid is? Zou je dat eigenlijk niet zelf moeten kunnen voelen?
Zondag lag hij weer naar beneden. Nu ligt hij weer over dwars. Hij wil gewoon nog niet indalen want hij heeft ruimte. Ik heb geen idee of mijn ziekenhuis bevalbaden heeft. Binnenkort maar eens googelen ;)
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:12:19 #34
382129 crew  Donna
pi_194622073
Ik hoop eigenlijk dat ik gewoon een griepje heb of naweeën van de hitte vorige week of zoiets onschuldigs. De komende weken doorbrengen met knallende hoofdpijn en een grieperig gevoel is ook geen doen. }:|
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:12:53 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_194622082
@Tink89, hopelijk gaat het nu wel beter!

Ik vroeg me trouwens af, jij bent toch een paar weken geleden aan een nieuwe baan begonnen? Hoe gaat dat nu zo?
disclaimer
pi_194622124
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 20:11 schreef SQ het volgende:
Als je daar niet geoefend in bent is het best lastig voelen hoe een baby ligt. Ook verloskundigen zitten daar nog wel eens naast en die zijn heel geoefend ;)
Klinkt ook wel weer logisch ja :P, sowieso niet heel comfortabel om zo in je buik te drukken enzo. Hoe ligt jouw kleine erbij nu trouwens SQ?
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:18:05 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_194622183
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 20:15 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Klinkt ook wel weer logisch ja :P, sowieso niet heel comfortabel om zo in je buik te drukken enzo. Hoe ligt jouw kleine erbij nu trouwens SQ?
Geen idee :P vast overdwars ofzo.
Donderdag lag ie head down en vrijdag butt down, dus het is net zo'n draaikont als die van Seven :')

En ligt yara inmiddels al goed?
disclaimer
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:25:41 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194622288
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 20:11 schreef SQ het volgende:
Als je daar niet geoefend in bent is het best lastig voelen hoe een baby ligt. Ook verloskundigen zitten daar nog wel eens naast en die zijn heel geoefend ;)
Ja, ik ga meestal af op het getrap, momenteel vooral in mijn zij. En vervolgens probeer ik het te bevestigen met mijn doptone door de hartslag op te sporen. Zo vond ik zondag zijn hartslag schuin onder m'n navel en ik had recht onder mijn ribbenkast een enorme bult. Nahh, ik ben vrij zeker dat dat dus zijn kont was.

Belly mapping wil ook wel helpen trouwens!
Resistance is futile.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:30:57 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_194622359
Nou ik voel het dus echt helemaal niet. Maar ik heb een behoorlijke buikwand met spek en een dikke placenta er voor dus ik geloof het ook wel _O-

Wel leuk dat je het zo uitpluist!
disclaimer
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:32:28 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194622379
Als je het hoofd een beetje wiebelt, blijft het ruggetje relatief stil liggen en als je het kontje een beetje wiebelt, wiebelt het ruggetje mee. Zo herkende ik altijd welke bult hoofd was en welke bult bil. Misschien een tip.
(En weer weg)
KuikenGuppy
  Moderator dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:34:25 #41
382129 crew  Donna
pi_194622404
Wat trouwens wel leuk is, weet ik sinds vandaag. M'n baby ligt niet alleen diep (richting rug) maar ook hoog. En dat verklaart al de pijn aan m'n ribben/het niet lang kunnen zitten.
De VK voelde bovenaan en zei; jeetje die is goed gegroeid. Daarna voelde ze onderaan; oh hier zit niks, onderin ben je leeg. :')
pi_194622449
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 20:18 schreef SQ het volgende:

[..]

Geen idee :P vast overdwars ofzo.
Donderdag lag ie head down en vrijdag butt down, dus het is net zo'n draaikont als die van Seven :')

En ligt yara inmiddels al goed?
Haha zolang ze over een paar weken maar goed liggen! Yes, vorige week in ieder geval nog wel dus daar gaan we dan maar vanuit. Maar wat jij zegt heb ik ook hoor, en ik voel haar dan weer aan de ene kant, dan weer aan de andere kant, en ik weet ook nooit wat ik nou voel. Benen, armen, handjes, voetjes, het zal allemaal wel :D. Zolang ze maar goed blijft liggen vind ik het best.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:57:24 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194622786
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 20:32 schreef Burdie het volgende:
Als je het hoofd een beetje wiebelt, blijft het ruggetje relatief stil liggen en als je het kontje een beetje wiebelt, wiebelt het ruggetje mee. Zo herkende ik altijd welke bult hoofd was en welke bult bil. Misschien een tip.
(En weer weg)
Ik kon bij mijn neefje gewoon echt zijn 2 billen voelen in de week voor hij geboren werd :D

En heb ik ook gehoord ja, en nu ik dat weet voel ik het verschil ook wel.
Resistance is futile.
pi_194624996
Ben je al in bad geweest @SQ?

#totaalnietbenieuwdnaardepaint
O-)
pi_194625039
Beterschap Donna! Lijkt mij wel even schrikken :* hopelijk voel je je snel weer beter.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:10:54 #46
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194625699
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 13:07 schreef Michelangela het volgende:

[..]

Mooi dat alles in orde was. Ik ben vandaag voor de liggingsecho geweest, ze hebben ook gelijk de groei gemeten. Een schattige 2,5 kg met nog steeds een gemiddeld hoofd en buikje met kortere pootjes. Hij was lekker aan het bewegen en op zijn vuistje aan het knabbelen O+ Vind het nog steeds bizar dat dit allemaal in mijn buik zit!
Het is ook gewoon bizar! Als ik er echt even goed bij stilsta kan ik het zelf bijna niet geloven _O- Wat lief dat ie op z'n vuistje zat te knabbelen O+ Die van mij was laatst aan het sabbelen/smakken :D O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 14:32 schreef NicolasJoy het volgende:
Goede berichten! O+

Hier ook vandaag weer een check gehad, alles was goed, weinig bijzonderheden, dus altijd goed!
Ze schatten nu dat het klein ding wordt, 6-7 pond, fijn gezichtje.. Vind het altijd nog knap dat ze dat kunnen zien. :9

Over 6 dagen weer. :o
Ik ben benieuwd of de schatting een beetje klopt. Ik heb nu al zo vaak gelezen dat er helemaal niks van klopt dat ik mij er in ieder geval niets van aan ga trekken. Ik vind het ook best vreemd dat ze het echt tot op de gram zeggen, daarmee creëer je toch een bepaald soort verwachtingen :?

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 15:01 schreef Donna het volgende:
Ik heb de hele ochtend in het ziekenhuis gelegen. Voel me al een week niet lekker en vanochtend dikke voeten, misselijk, spugen en extreem hoofdpijn. Bij de VK een hoge bloeddruk, maar geen eiwitten in de urine, wel meteen naar het ziekenhuis. Allemaal onderzoeken en CTG gehad. Ben goedgekeurd (baby ook). Bloeddruk was in het ziekenhuis hoger dan normaal, maar niet zorgelijk hoog.
Vrijdag weer bloeddruk checken bij de VK en eventueel weer ziekenhuis afhankelijk van de hoogte.

En mijn favoriete ziekenhuis VK had dienst. Zij heeft een Duits accent en ze is zo lief. O+
Dat is een heftig ochtendje! Wat zou eiwitten in je urine betekenen, zwangerschapsvergiftiging? Fijn dat je weer naar huis mocht maar hadden ze nu een verklaring voor hoe je je voelt?

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 16:54 schreef Tink89 het volgende:
Ziekenhuisopname drie is achter de rug, ben weer thuis. Mocht wel volgende dag weer terug voor een nieuwe sonde. De eerste kotste ik mee uit... De nieuwe is 12 cm korter, ze denken dat de andere verpleegkundige een 'meetfoutje' gemaakt had. Deze is iig comfortabeler...

En wat een weer zeg. Hagelstenen die groter zijn dan m'n 8 weken baby.
Jeetje zeg, je hebt het wel echt heel zwaar te pakken -O- Duurde het bij de eerste ook tot het einde van de zwangerschap? Ik hoop echt dat je je binnenkort wat beter gaat voelen want zo wordt het wel heel zwaar :*

quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 22:39 schreef Aure het volgende:
Ben je al in bad geweest @:SQ?

#totaalnietbenieuwdnaardepaint
O-)
:D

Over de ligging van de baby: ik heb ook echt geen enkel idee. Ik voel op meerdere plekken eigenlijk harde stukken :D Ik heb het gevoel dat hij nog steeds met z'n hoofd naar beneden ligt en met de voetjes in mijn rechterzij zit te trappelen. Maar we gaan het weer zien bij de volgende echo!

Ik heb vandaag een heerlijk dagje wellness achter de rug O+ De baby vond het ook fijn want die trappelt er al de hele dag lustig op los. Ik voel hem werkelijk ieder uur wel, soms minutenlang achter elkaar. Is dat bij jullie ook zo?

Enne, vandaag alweer 30 weken :o *O* Ik bedenk net dat het vandaag precies 6 jaar geleden is dat ik gestopt ben met AC. Wat een ontzettende rollercoaster is het geweest, maar wat ben ik gelukkig nu met het getrappel in mijn buik O+ Ik zou bijna vergeten hoe heftig het allemaal geweest is.

[ Bericht 2% gewijzigd door MaJo op 18-08-2020 23:18:11 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 19 augustus 2020 @ 07:20:24 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_194627790
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 22:39 schreef Aure het volgende:
Ben je al in bad geweest @:SQ?

#totaalnietbenieuwdnaardepaint
O-)
Nee, ik zoek het momenteel totaal niet om in bad te gaan eigenlijk, komt door het mooie weer denk ik :')
disclaimer
pi_194628388
Ja ik kan mij daar wel iets bij voorstellen :P ik ga wel even in de wachtstand :+
pi_194628392
Jeetje MaJo, 6 jaar! :*
pi_194628700
Ola! ik ben nog niet zo goed in bijhouden van Fok :P

Gefeliciteerd Sun, wat fijn een vlotte bevalling!

Donna dat was schrikken zeg!

Majo zo hebben wij op de eerste buitenlandvakantie met kint in Denemarken een babywinkel gezocht voor een extra matrasje voor het campingbedje en een opvouwbaar badje gekocht _O- toch niet alles helemaal goed voorbereid...

Hier nu 9 weken, bizar! Ga vandaag mn vitamines laten prikken ivm bariatrie geschiedenis. Denk dat t wel in orde zal zijn. Volgende week eindelijk intake VK (en ws verwijzing gynaecoloog) en de dag erna termijn echo. Vind t nog steeds een beetje spannend of alles goed is.

Heel stom want heb net een paar dagen met “hele dag misselijk maar niet kotsen” achter de rug :s) merk dat het lastig is voor me om genoeg te drinken omdat ik eten en drinken niet mag combineren en steeds kleine beetjes eet om niet misselijk te zijn. :+

Mijn moeder had voor mij een missed abortion met tien/twaalf weken, dat zit gewoon een beetje in mijn hoofd.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')