abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 januari 2003 @ 21:32:46 #1
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_7994393
Er zijn vast wel mensen die dat hebben. Qyroz bijvoorbeeld. Leg eens uit waarom?
pi_7994413
quote:
Op zondag 19 januari 2003 21:32 schreef Lithion het volgende:
Er zijn vast wel mensen die dat hebben. Qyroz bijvoorbeeld. Leg eens uit waarom?
Dat mag denk ik wel naar R&P.
pi_7994438
Nou QyRoZ be a man...
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_7994492
hmmm...

Alleen een aversie voor Christenen die hun geloof overal bij betrekken. Ik heb er echt een gruwelijke hekel aan als ze mij er mee lastigvallen, of hun geloof in een discussie als argument gebruiken (wat voor mij dus geen waarde heeft).

Maar doorgaans merk je er niet veel van... En mensen mogen wat mij betreft ook gewoon doen waar ze zin in hebben, zolang ik er maar geen hinder van ondervind.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_7994659
Is het niet "een aversie hebben TEGEN iets of iemand"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_7994691
quote:
Op zondag 19 januari 2003 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
nee
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_7994788
quote:
Op zondag 19 januari 2003 21:42 schreef julekes het volgende:

[..]

nee

Jawel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 19 januari 2003 @ 21:49:44 #9
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7994866
Tegen geloof in het algemeen lijkt me beter.
Waarom? Eén woord lijkt me genoeg: oorlogen.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_7994879
quote:
Op zondag 19 januari 2003 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik dacht "een aversie van"?

Maarja, heb ik niet echt, behalve opdringerigen.

.
  zondag 19 januari 2003 @ 21:51:44 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_7994923
quote:
Op zondag 19 januari 2003 21:49 schreef scanman01 het volgende:
Alsof alle oorlogen door het geloof komen. Meeste oorlogen zijn alleen om economische redenen... Iedereen maakt er alleen geloof van omdat het dan ineens goedgekeurd wordt en ze dan mensen achter zich krijgen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 19 januari 2003 @ 21:52:09 #12
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_7994932
ik heb wa tegen mensen die het geloof als instrument gebruiken om hun leven te leiden, omdat ze zonder niks kunnen oplossen. Het geloof gebruiken om anderen te beoordelen die niks met da geloof te maken hebben vind ik ook al dwars: die nemen het recht uit een systeem wat niet iedereen aanhang (bijvoorbeeld: vrouwen in een burkah bij islam, homo''s zijn foutjes omdat god da nie zo wilde). Mensen die het blijkbaar te moeilijk vinden dingen te accepteren en zich daarom verschuilen achter de veilige muur van een geloof mogen van mij part richting maan worden geschoten
put
your
clothes
on!
  zondag 19 januari 2003 @ 21:53:05 #13
37887 Dauthi
Progressive
pi_7994958
het christendom is het meest opdringerige en meest geweldadige geloof terwereld ik heb nog nooit een moslim aan me deur gehad die me probeerde te bekeren maar ja het christendom heeft jehova's

Het is een stink geloof wat alleen maar bestaat uit leugens om het volk onder de duim te houden en de rijkdom van de kerk te vergroten en de opdringerigeheid zorgt gewoon voor een enorme ruk hekel aan dat kut geloof

A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  zondag 19 januari 2003 @ 21:53:41 #14
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7994980
quote:
Op zondag 19 januari 2003 21:51 schreef Troel het volgende:
Alsof alle oorlogen door het geloof komen.
Yep! iig 9 van de 10 denk ik. Is ook geen publiekelijk geheim trouwens.
My soul is painted like the wings of butterflies
  zondag 19 januari 2003 @ 21:55:26 #15
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_7995029
Scanman:
Geloof is iets achterhaalds. Vaak gebaseerd op een fictief boek, honderden jaren geleden geschreven.

Als iemand toch zijn of haar tijd met religie wil verspillen: fijn. Vooral doen. Jouw leven. Maar laat er een ander geen hinder van ondervinden.

Een atheïst.

zondag 19 januari 2003 @ 21:57:10 #16
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_7995090
quote:
Op zondag 19 januari 2003 21:53 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Yep! iig 9 van de 10 denk ik. Is ook geen publiekelijk geheim trouwens.

agree! immers: kijk es om je heen: ierland, midden oosten, slachtingen op indonesie, india, afghanistan, kruistochten, WOII, israel.......ik ken nog doorgaan maar daar wordt ik ellendig van....
put
your
clothes
on!
  zondag 19 januari 2003 @ 22:02:52 #17
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_7995250
quote:
Als godsdienst er niet was geweest als bindend element, dan was het wel een ander element geweest... zoals politieke voorkeur. Zie de oorlogen die Amerika (al dan niet zelf) gevoerd heeft tegen het communisme.

Maar ik wilde eigenlijk graag van mensen met een algemene aversie voor Christenen horen waarom ze dat hebben... QyRoZ?

zondag 19 januari 2003 @ 22:06:14 #18
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7995337
quote:
oorlogen.
Noem er eens een paar dan.

Het telt zeker niet als er negatief over de islam gepraat wordt?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 19 januari 2003 @ 22:06:55 #19
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7995352
quote:
Op zondag 19 januari 2003 21:57 schreef Jerruh het volgende:

[..]

WOII

.
Deze mag je uit gaan leggen.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_7995408
x-ray speelt leuk in op de actualiteit zie ik...

denk om je hart, jongen

zondag 19 januari 2003 @ 22:09:22 #21
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_7995412
quote:
Op zondag 19 januari 2003 22:06 schreef X-Ray het volgende:

[..]
Het telt zeker niet als er negatief over de islam gepraat wordt?

Je snapt toch zelf ook wel dat je niks mag zeggen over de Islam, shit?
Het is natuurlijk volkomen normaal dat je je vrouw mag slaan, homo's ziek noemen en je dochter mag uithuwelijken.
Overigens is het christenDOM net zo'n kutgeloof. Die kerkknakkers kunnen met 'r gore poten niet van kinderen afblijven.
  zondag 19 januari 2003 @ 22:09:32 #22
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_7995419
quote:
Op zondag 19 januari 2003 22:02 schreef Lithion het volgende:

[..]

Als godsdienst er niet was geweest als bindend element, dan was het wel een ander element geweest... zoals politieke voorkeur. Zie de oorlogen die Amerika (al dan niet zelf) gevoerd heeft tegen het communisme.

Maar ik wilde eigenlijk graag van mensen met een algemene aversie voor Christenen horen waarom ze dat hebben... QyRoZ?

scroll terug en je hebt m gedeeltelijk de aversie die ik tegen christenen heb is diezelfde aversie die ik tegen geloof heb: het als instrument gebruiken om je eigen verantwoordelijkheid af te geven aan een geloof en daardoor jezelf kunnen beschermen achter beweringen die vrij op te vatten zijn en daardoor heel beperkend voor de omgeving: voorbeeld: iemand veroordeelt mij omdat ik voor euthanasie bent, want door euthanasie geeft ik het geschenk gods weg (het leven). Iemand die da zegt veroordeelt mij op basis van zijn geloof: he denkt slecht omdat het niet gods wil is: what de neuk heb ik met gods wil te maken als ik nie in een god geloof? Mensen die die godsienstige mening bij mij zo ver doordringen in hun beoordeling, daar heb ik een aversie tegen!

(nee: geen reclame en huis aan huis bladen! NEE: geen jehova's en huis-aan-huis-predikers)

put
your
clothes
on!
  zondag 19 januari 2003 @ 22:09:37 #23
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_7995421
quote:
Op zondag 19 januari 2003 21:32 schreef Lithion het volgende:
Ik heb geen zin om er op in te gaan. Laten we stellen dat mij meer dan 20 jaar lang tegen mijn zin het christendom is opgedrongen en ik er ernstige trauma's aan heb overgehouden.
For great justice!
  zondag 19 januari 2003 @ 22:12:21 #24
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_7995482
quote:
Op zondag 19 januari 2003 22:06 schreef X-Ray het volgende:

[..]

.
Deze mag je uit gaan leggen.

aversie tegen joden door hitler, die liever een arisch ras had: tis nie helemaal religie wat de klok slaat, maar als er geen geloof zou zijn, zou die aversie tegen de joden al afwezig zijn geweest...
put
your
clothes
on!
pi_7995547
quote:
Op zondag 19 januari 2003 21:57 schreef Jerruh het volgende:

agree! immers: kijk es om je heen: ierland

Burgeroorlog had te maken met het 'onderdrukken' op economisch en bestuurlijk gebied van de grote (katholieke) onderklasse door een minderheid van (protestante) britsgezinden.
quote:
midden oosten & Israel
Zet even een redelijk westers land neer middenin een arabische omgeving, met anderen die daarvoor plaats (denken te) moeten maken. Voeg daarbij nog wat territoriale conflicten, overbevolking en een watertekort...
quote:
slachtingen op indonesie
Indonesische machthebbers wilden niet dat een aantal eilanden (met veel olie) zelfbestuur zouden krijgen. Hebben er radicale moslims naartoe gestuurd, die er met hulp van het leger rotzooi trappen, en je hebt als overheid een excuus om de touwtjes strak in handen te houden en onafhankelijkheid te voorkomen.
quote:
india
Ging dacht ik om grondgebied, Kaschmir.
quote:
afghanistan
Eerst om bezetting (Rusland), toen om terrorisme-bestrijding (VS). Onderling gaat het de krijgsheren om de macht.
quote:
kruistochten
Ging om handelsroutes, grondgebied, veroveren van steden, en een rijke Europese adel die iets te doen moest hebben.
quote:
WOII
.
quote:
ik ken nog doorgaan maar daar wordt ik ellendig van....
Ik denk niet dat er van staatswege oorlogen worden gevoerd om oorlog. Dat gaat altijd op geld, macht, grondgebied. Alleen bij individuele opgezweepte soldaten kan geloof een motief zijn. Het is vaak een onderscheidend element tussen bevolkingsgroepen. En in tijden van oorlog wordt ieder onderscheidend element aangegrepen.

Anyways. Geloof is dus (m.i.) NIET (of zéér zelden) de reden van oorlogen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')