abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195669620
Mijn labiele (ex) collega is na 1 jaar ZW weg. Ze heeft alle collega's op Linkedin geblocked. Ik zal haar posts missen. :'(
  woensdag 28 oktober 2020 @ 20:54:20 #127
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_195912468
de honderdduizendste zet weer een poll online met de vraag of ik liever op kantoor, thuis, of allebei werk. en dan zijn natuurlijk de antwoordopties een paar klappende handen, een hartje, en een duimpje.

Donderstraal toch op :r
  woensdag 28 oktober 2020 @ 21:04:23 #128
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_195912621
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 06:02 schreef Ypmaha het volgende:
Wisten jullie dat ik mijn middelbare school nooit heb afgemaakt?

Ik ben van mezelf geen opgever. Ik kom uit een familie waar hoogopgeleid zijn de norm is. Iedereen is vrijwel universitair/hbo afgestudeerd. Ik voelde de sociale druk. Helaas lukte havo en vavo mij niet waardoor ik naar het mbo moest, waar uiteraard niets mis mee is. Echter werd ik hierdoor gezien als het zwarte schaap familie.

Enerzijds kon het mij niet veel schelen, maar anderzijds toch weer wel. Ik heb mijn mbo-opleiding in 2 jaar afgerond. Aan het einde van deze opleiding zei een leraar tegen mij: “Thijs, jij kan beter niet doorstuderen naar het hbo, want jij gaat het niet halen.”

Juist als dat soort mensen tegen mij zeggen dat ik het niet kan, wil ik me juist bewijzen dat ik het wél kan. Dit soort uitspraken geven mij zo’n drive dat het me juist lukt, want ook mijn hbo-diploma is al een jaar in the pocket!

Deze drive neem ik ook dagelijks mee in mijn werk. Vaak zeiden managers tegen mij: “Thijs, geef het op. Ga je richten op klanten die wel willen”. Vooral op dat punt zet ik door en wil ik mensen absoluut het tegendeel bewijzen. Waar een wil is, is een weg en laat andere nooit voor jou bepalen of iets wel of niet lukt, want je hebt zelf regie in eigen hand.
Om te kotsen :r
pi_195914644
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 08:40 schreef Aurelius het volgende:
Mijn labiele (ex) collega is na 1 jaar ZW weg. Ze heeft alle collega's op Linkedin geblocked. Ik zal haar posts missen. :'(
Geblocked? Nou dan mist ze jullie niet echt? :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_195914699
quote:
Wisten jullie dat ik mijn middelbare school nooit heb afgemaakt?

Ik ben van mezelf geen opgever. Ik kom uit een familie waar hoogopgeleid zijn de norm is. Iedereen is vrijwel universitair/hbo afgestudeerd. Ik voelde de sociale druk. Helaas lukte havo en vavo mij niet waardoor ik naar het mbo moest, waar uiteraard niets mis mee is. Echter werd ik hierdoor gezien als het zwarte schaap familie.

Enerzijds kon het mij niet veel schelen, maar anderzijds toch weer wel. Ik heb mijn mbo-opleiding in 2 jaar afgerond. Aan het einde van deze opleiding zei een leraar tegen mij: “Thijs, jij kan beter niet doorstuderen naar het hbo, want jij gaat het niet halen.”

Juist als dat soort mensen tegen mij zeggen dat ik het niet kan, wil ik me juist bewijzen dat ik het wél kan. Dit soort uitspraken geven mij zo’n drive dat het me juist lukt, want ook mijn hbo-diploma is al een jaar in the pocket!

Deze drive neem ik ook dagelijks mee in mijn werk. Vaak zeiden managers tegen mij: “Thijs, geef het op. Ga je richten op klanten die wel willen”. Vooral op dat punt zet ik door en wil ik mensen absoluut het tegendeel bewijzen. Waar een wil is, is een weg en laat andere nooit voor jou bepalen of iets wel of niet lukt, want je hebt zelf regie in eigen hand.
Jij had zeker ook tegen hem gezegd: "Thijs, je kan beter niet op LinkedIn posten"?

:')
pi_195916175
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:37 schreef Sander166 het volgende:
Waar ik me de laatste tijd het meest aan stoor:

1) Van die figuren die op het VMBO zijn begonnen en via een gigantische omweg een universitaire diploma halen. Vaak doen ze nog extra zielig, omdat hun juf/meester op de basisschool geen vertrouwen in hen had :') Als je echt zo slim was zou je nooit op het VMBO terechtkomen en daar ook vier jaar blijven :')
Ik heb juist respect voor mensen die zo'n omweg gemaakt hebben, de weg basisschool > VWO > Universiteit (Bachelor / Master > PhD is wat makkelijker dan basisschool > vmbo > mbo > hbo > Universiteit (Bachelor / Master ) > PhD. Ken iemand die bijna klaar is met die laatste stap en had dat nooit achter hem gezocht. Is overigens wel iemand die nooit heeft lopen zeuren/klagen.
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_195917772
quote:

Deze drive neem ik ook dagelijks mee in mijn werk. Vaak zeiden managers tegen mij: “Thijs, geef het op. Ga je richten op klanten die wel willen”. Vooral op dat punt zet ik door en wil ik mensen absoluut het tegendeel bewijzen. Waar een wil is, is een weg en laat andere nooit voor jou bepalen of iets wel of niet lukt, want fy je hebt zelf regie in eigen hand.
Dus jij bent bereid veel tijd te steken in mogelijke klanten die waarschijnlijk nooit klant zullen worden? Alleen maar om je gelijk te halen?

Nou Thijs, dan is het tijd voor jou om een nieuwe baan te zoeken. Wij accepteren hier geen mensen die hun tijd niet efficiënt inrichten, maar hun eigen ego belangrijker vinden.

Groetjes,
Je manager.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 09:09:31 #133
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_195918835
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:17 schreef RainofDeath het volgende:

[..]

Ik heb juist respect voor mensen die zo'n omweg gemaakt hebben, de weg basisschool > VWO > Universiteit (Bachelor / Master > PhD is wat makkelijker dan basisschool > vmbo > mbo > hbo > Universiteit (Bachelor / Master ) > PhD. Ken iemand die bijna klaar is met die laatste stap en had dat nooit achter hem gezocht. Is overigens wel iemand die nooit heeft lopen zeuren/klagen.
Hoezo is de lange weg moeilijker? Je doet dan juist veel langer over hetzelfde resultaat. Spreekt wel vastberadenheid uit maar dat geldt ook voor nominaal je PhD halen, en het is geen blijk van hogere intelligentie of meer moeite doen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:37:30 #134
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_195956975
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Hoezo is de lange weg moeilijker? Je doet dan juist veel langer over hetzelfde resultaat. Spreekt wel vastberadenheid uit maar dat geldt ook voor nominaal je PhD halen, en het is geen blijk van hogere intelligentie of meer moeite doen.
Hangt ervan af. Ik vind zelf dat vmbo -> PhD of Master veel interessanter dan VWO naar Master/PhD. Zegt een hoop over de persoon. VWO -> PhD is natuurlijk ook een prestatie, maar dat valt imo minder op. Dat laatste vmbo naar master/PhD zie je ook niet vaak in de praktijk dus extra bijzonder.
graag op anoniem
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:40:43 #135
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_195956982
Daarnaast kan het voor sommige functies ook handiger zijn om een student te hebben die bijvoorbeeld een hbo bachelor/master + wo bachelor/master heeft.
graag op anoniem
pi_195978059
pi_195978121
quote:
9s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 22:25 schreef Godshand het volgende:

[..]

Geblocked? Nou dan mist ze jullie niet echt? :D
We zijn een groot bedrijf, maar ook weer niet zo groot. Als ze op een andere afdeling reïntegreert komen we haar zeker weer tegen.

Oh ja, ze is ook door de manager uit de whatsapp groep geflikkerd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aurelius op 01-11-2020 12:42:15 ]
pi_195978256
quote:
Hahaha wtf. Het 1e gedeelte kon ik nog wel volgen, maar zodra ze over onbeperkt meedoen, defensie en vredesmissies begon....koekoek. Je zou haast denken dat ze haar zoon geschikt vindt als kanonnenvoer :')
pi_195978366
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 00:17 schreef RainofDeath het volgende:

[..]

Oh ja, dat heb ik ook, mij gaat het puur om dat gejank over dat ze op de basisschool zijn onderschat. Het gaat namelijk niet om alleen om slim zijn, ook op het gebied van executieve functies moet je iets kunnen. Dus dat je toentertijd een vmbo advies kreeg kan nog altijd een goede inschatting zijn geweest.
  zondag 1 november 2020 @ 12:48:08 #140
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_195978445
Het enige wat ik tegenwoordig nog op linkedin doe is recruiters vertellen dat ik nog niet op zoek ben naar een nieuwe baan. :')

Kan het net zo goed verwijderen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_195978975
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 12:41 schreef Chia het volgende:

[..]

Oh ja, dat heb ik ook, mij gaat het puur om dat gejank over dat ze op de basisschool zijn onderschat. Het gaat namelijk niet om alleen om slim zijn, ook op het gebied van executieve functies moet je iets kunnen. Dus dat je toentertijd een vmbo advies kreeg kan nog altijd een goede inschatting zijn geweest.
Dat ze janken is natuurlijk minder. Maar vaak ligt het aan hun zelf. Persoonlijk vind ik studiekeuzes rond je 12e-16e jaar moeten maken te vroeg.

Rond je 12e krijg je een advies vanuit de basisschool, terwijl je op dat moment nog lang niet uit gegroeid bent en uit ontwikkeld.

Vervolgens groei je verder en verschuiven je interesses. Met name rond het 16e jaar beginnen hormonen op te spelen en is voor sommigen bezig zijn met seks/relaties, feestjes en "er bij horen/je laten zien" belangrijker dan een opleiding. Als ze verder gegroeid zijn rond hun 21e komt vaak het besef wel dat ze meer kunnen en moet er alsnog om geschoold worden via het bedrijfsleven, of wordt er part-time aan de universiteit of hogeschool gestudeerd.

Ik kan mij ook zo iemand herinneren uit mijn basisschool die ook een VMBO (heette toen LBO)->MBO->HBO->Universiteit carrière heeft doorlopen. Ik herinnerde mij hem als iemand altijd met techniek bezig maar als basisschool kind vaak ook wat aan het lol trappen.

Toen ik hem op een reünie sprak was hij de rust zelve en was bij hem de stap makkelijk van LTS naar MTS gegaan (onderdeel van LBO en HBO). Daarna werd hij mogelijk al wat rustiger en stak meer tijd in HTS en Universiteit. Ik denk toen voor hem LBO advies werd gegeven hij gewoon te jong was en nog te speels om er een potentiële hoog opgeleid iemand in te zien als basisschool docent.
  zondag 1 november 2020 @ 14:06:25 #142
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195980420
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 12:32 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Hahaha wtf. Het 1e gedeelte kon ik nog wel volgen, maar zodra ze over onbeperkt meedoen, defensie en vredesmissies begon....koekoek. Je zou haast denken dat ze haar zoon geschikt vindt als kanonnenvoer :')
Ja dat idee had ik ook

Die is klaar met haar kind ofzo 😅
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195980561
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 14:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja dat idee had ik ook

Die is klaar met haar kind ofzo 😅
Het is denk ik anders bedoeld. Dat deze persoon lief is en daarom geen conflict maar juist vrede oproept in mensen.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2020 14:11:00 ]
  zondag 1 november 2020 @ 14:19:15 #144
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195980823
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 14:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

[..]

Het is denk ik anders bedoeld. Dat deze persoon lief is en daarom geen conflict maar juist vrede oproept in mensen.
Ja hartstikke fantastisch, alleen zo zit de wereld niet in elkaar

Het is klote voor haar en wellicht helpt het haar om met de ellende om te gaan in haar leven door zo de kop in het zand te steken maar ze heeft een kind wat nooit zelfstandig zal gaan worden en altijd afhankelijk zal blijven van anderen en super kwetsbaar is.
Dat kun je mooi vinden, en wellicht is het een schat van een joch, maar de werkelijkheid en de feiten veranderen er niet door
pi_195982620
quote:

[..]

Het syndroom van down als een groot cadeau zien is ook wel next level koekoek hoor.
  zondag 1 november 2020 @ 16:53:53 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195984791
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 15:13 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Het syndroom van down als een groot cadeau zien is ook wel next level koekoek hoor.
Ik ken wel diep gelovigen die het zien als extra test van God en zodoende een geschenk

Zo kun je ook de crap in je leven nog goed praten en het nog positief zien ook :X
pi_195988869
quote:
Volgens mij is de dienstplicht al enige tijd afgeschaft dus beetje lulverhaal dit.
pi_195988908
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 20:07 schreef Godshand het volgende:

[..]

Volgens mij is de dienstplicht al enige tijd afgeschaft dus beetje lulverhaal dit.
Nee opgeschort. Je ontvangt nog steeds een brief over je dienstplicht.
  zondag 1 november 2020 @ 20:08:55 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195988912
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 20:07 schreef Godshand het volgende:

[..]

Nee niet afgeschaft, het wordt alleen niet meer uitgevoerd.
Je krijgt wel een brief erover dat je soort van ingeschreven bent, als je 17 bent. Tegenwoordig ook meiden trouwens, dat was eerst alleen voor jongens.
pi_195988961
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 20:08 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Nee opgeschort. Je ontvangt nog steeds een brief over je dienstplicht.
Dus je mag dan vrijwillig mee doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')