Om te kotsenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 06:02 schreef Ypmaha het volgende:
Wisten jullie dat ik mijn middelbare school nooit heb afgemaakt?
Ik ben van mezelf geen opgever. Ik kom uit een familie waar hoogopgeleid zijn de norm is. Iedereen is vrijwel universitair/hbo afgestudeerd. Ik voelde de sociale druk. Helaas lukte havo en vavo mij niet waardoor ik naar het mbo moest, waar uiteraard niets mis mee is. Echter werd ik hierdoor gezien als het zwarte schaap familie.
Enerzijds kon het mij niet veel schelen, maar anderzijds toch weer wel. Ik heb mijn mbo-opleiding in 2 jaar afgerond. Aan het einde van deze opleiding zei een leraar tegen mij: “Thijs, jij kan beter niet doorstuderen naar het hbo, want jij gaat het niet halen.”
Juist als dat soort mensen tegen mij zeggen dat ik het niet kan, wil ik me juist bewijzen dat ik het wél kan. Dit soort uitspraken geven mij zo’n drive dat het me juist lukt, want ook mijn hbo-diploma is al een jaar in the pocket!
Deze drive neem ik ook dagelijks mee in mijn werk. Vaak zeiden managers tegen mij: “Thijs, geef het op. Ga je richten op klanten die wel willen”. Vooral op dat punt zet ik door en wil ik mensen absoluut het tegendeel bewijzen. Waar een wil is, is een weg en laat andere nooit voor jou bepalen of iets wel of niet lukt, want je hebt zelf regie in eigen hand.
Geblocked? Nou dan mist ze jullie niet echt?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 08:40 schreef Aurelius het volgende:
Mijn labiele (ex) collega is na 1 jaar ZW weg. Ze heeft alle collega's op Linkedin geblocked. Ik zal haar posts missen.
Jij had zeker ook tegen hem gezegd: "Thijs, je kan beter niet op LinkedIn posten"?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 06:02 schreef Ypmaha het volgende:
Wisten jullie dat ik mijn middelbare school nooit heb afgemaakt?
Ik ben van mezelf geen opgever. Ik kom uit een familie waar hoogopgeleid zijn de norm is. Iedereen is vrijwel universitair/hbo afgestudeerd. Ik voelde de sociale druk. Helaas lukte havo en vavo mij niet waardoor ik naar het mbo moest, waar uiteraard niets mis mee is. Echter werd ik hierdoor gezien als het zwarte schaap familie.
Enerzijds kon het mij niet veel schelen, maar anderzijds toch weer wel. Ik heb mijn mbo-opleiding in 2 jaar afgerond. Aan het einde van deze opleiding zei een leraar tegen mij: “Thijs, jij kan beter niet doorstuderen naar het hbo, want jij gaat het niet halen.”
Juist als dat soort mensen tegen mij zeggen dat ik het niet kan, wil ik me juist bewijzen dat ik het wél kan. Dit soort uitspraken geven mij zo’n drive dat het me juist lukt, want ook mijn hbo-diploma is al een jaar in the pocket!
Deze drive neem ik ook dagelijks mee in mijn werk. Vaak zeiden managers tegen mij: “Thijs, geef het op. Ga je richten op klanten die wel willen”. Vooral op dat punt zet ik door en wil ik mensen absoluut het tegendeel bewijzen. Waar een wil is, is een weg en laat andere nooit voor jou bepalen of iets wel of niet lukt, want je hebt zelf regie in eigen hand.
Ik heb juist respect voor mensen die zo'n omweg gemaakt hebben, de weg basisschool > VWO > Universiteit (Bachelor / Master > PhD is wat makkelijker dan basisschool > vmbo > mbo > hbo > Universiteit (Bachelor / Master ) > PhD. Ken iemand die bijna klaar is met die laatste stap en had dat nooit achter hem gezocht. Is overigens wel iemand die nooit heeft lopen zeuren/klagen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:37 schreef Sander166 het volgende:
Waar ik me de laatste tijd het meest aan stoor:
1) Van die figuren die op het VMBO zijn begonnen en via een gigantische omweg een universitaire diploma halen. Vaak doen ze nog extra zielig, omdat hun juf/meester op de basisschool geen vertrouwen in hen hadAls je echt zo slim was zou je nooit op het VMBO terechtkomen en daar ook vier jaar blijven
![]()
Dus jij bent bereid veel tijd te steken in mogelijke klanten die waarschijnlijk nooit klant zullen worden? Alleen maar om je gelijk te halen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 06:02 schreef Ypmaha het volgende:
Deze drive neem ik ook dagelijks mee in mijn werk. Vaak zeiden managers tegen mij: “Thijs, geef het op. Ga je richten op klanten die wel willen”. Vooral op dat punt zet ik door en wil ik mensen absoluut het tegendeel bewijzen. Waar een wil is, is een weg en laat andere nooit voor jou bepalen of iets wel of niet lukt, want fy je hebt zelf regie in eigen hand.
Hoezo is de lange weg moeilijker? Je doet dan juist veel langer over hetzelfde resultaat. Spreekt wel vastberadenheid uit maar dat geldt ook voor nominaal je PhD halen, en het is geen blijk van hogere intelligentie of meer moeite doen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 00:17 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
Ik heb juist respect voor mensen die zo'n omweg gemaakt hebben, de weg basisschool > VWO > Universiteit (Bachelor / Master > PhD is wat makkelijker dan basisschool > vmbo > mbo > hbo > Universiteit (Bachelor / Master ) > PhD. Ken iemand die bijna klaar is met die laatste stap en had dat nooit achter hem gezocht. Is overigens wel iemand die nooit heeft lopen zeuren/klagen.
Hangt ervan af. Ik vind zelf dat vmbo -> PhD of Master veel interessanter dan VWO naar Master/PhD. Zegt een hoop over de persoon. VWO -> PhD is natuurlijk ook een prestatie, maar dat valt imo minder op. Dat laatste vmbo naar master/PhD zie je ook niet vaak in de praktijk dus extra bijzonder.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 09:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hoezo is de lange weg moeilijker? Je doet dan juist veel langer over hetzelfde resultaat. Spreekt wel vastberadenheid uit maar dat geldt ook voor nominaal je PhD halen, en het is geen blijk van hogere intelligentie of meer moeite doen.
We zijn een groot bedrijf, maar ook weer niet zo groot. Als ze op een andere afdeling reïntegreert komen we haar zeker weer tegen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 22:25 schreef Godshand het volgende:
[..]
Geblocked? Nou dan mist ze jullie niet echt?
Hahaha wtf. Het 1e gedeelte kon ik nog wel volgen, maar zodra ze over onbeperkt meedoen, defensie en vredesmissies begon....koekoek. Je zou haast denken dat ze haar zoon geschikt vindt als kanonnenvoerquote:
Oh ja, dat heb ik ook, mij gaat het puur om dat gejank over dat ze op de basisschool zijn onderschat. Het gaat namelijk niet om alleen om slim zijn, ook op het gebied van executieve functies moet je iets kunnen. Dus dat je toentertijd een vmbo advies kreeg kan nog altijd een goede inschatting zijn geweest.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 00:17 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
Ik heb juist respect voor mensen die zo'n omweg gemaakt hebben, de weg basisschool > VWO > Universiteit (Bachelor / Master > PhD is wat makkelijker dan basisschool > vmbo > mbo > hbo > Universiteit (Bachelor / Master ) > PhD. Ken iemand die bijna klaar is met die laatste stap en had dat nooit achter hem gezocht. Is overigens wel iemand die nooit heeft lopen zeuren/klagen.
Dat ze janken is natuurlijk minder. Maar vaak ligt het aan hun zelf. Persoonlijk vind ik studiekeuzes rond je 12e-16e jaar moeten maken te vroeg.quote:Op zondag 1 november 2020 12:41 schreef Chia het volgende:
[..]
Oh ja, dat heb ik ook, mij gaat het puur om dat gejank over dat ze op de basisschool zijn onderschat. Het gaat namelijk niet om alleen om slim zijn, ook op het gebied van executieve functies moet je iets kunnen. Dus dat je toentertijd een vmbo advies kreeg kan nog altijd een goede inschatting zijn geweest.
Ja dat idee had ik ookquote:Op zondag 1 november 2020 12:32 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Hahaha wtf. Het 1e gedeelte kon ik nog wel volgen, maar zodra ze over onbeperkt meedoen, defensie en vredesmissies begon....koekoek. Je zou haast denken dat ze haar zoon geschikt vindt als kanonnenvoer![]()
quote:Op zondag 1 november 2020 12:32 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Hahaha wtf. Het 1e gedeelte kon ik nog wel volgen, maar zodra ze over onbeperkt meedoen, defensie en vredesmissies begon....koekoek. Je zou haast denken dat ze haar zoon geschikt vindt als kanonnenvoer![]()
Het is denk ik anders bedoeld. Dat deze persoon lief is en daarom geen conflict maar juist vrede oproept in mensen.quote:Op zondag 1 november 2020 14:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat idee had ik ook
Die is klaar met haar kind ofzo 😅
Ja hartstikke fantastisch, alleen zo zit de wereld niet in elkaarquote:Op zondag 1 november 2020 14:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
[..]
Het is denk ik anders bedoeld. Dat deze persoon lief is en daarom geen conflict maar juist vrede oproept in mensen.
Het syndroom van down als een groot cadeau zien is ook wel next level koekoek hoor.quote:Op zondag 1 november 2020 12:32 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Ik ken wel diep gelovigen die het zien als extra test van God en zodoende een geschenkquote:Op zondag 1 november 2020 15:13 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Het syndroom van down als een groot cadeau zien is ook wel next level koekoek hoor.
Volgens mij is de dienstplicht al enige tijd afgeschaft dus beetje lulverhaal dit.quote:
Nee opgeschort. Je ontvangt nog steeds een brief over je dienstplicht.quote:Op zondag 1 november 2020 20:07 schreef Godshand het volgende:
[..]
Volgens mij is de dienstplicht al enige tijd afgeschaft dus beetje lulverhaal dit.
Nee niet afgeschaft, het wordt alleen niet meer uitgevoerd.quote:Op zondag 1 november 2020 20:07 schreef Godshand het volgende:
[..]
Volgens mij is de dienstplicht al enige tijd afgeschaft dus beetje lulverhaal dit.
Dus je mag dan vrijwillig mee doen?quote:Op zondag 1 november 2020 20:08 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Nee opgeschort. Je ontvangt nog steeds een brief over je dienstplicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |