abonnement Unibet Coolblue
pi_194713719
Overtraind van een weekje veel fietsen zal niet zo snel, hoogstens overreaching. Kan natuurlijk wel overtraining worden als je nu de signalen negeert en volle bak doorgaat, maar de signalen zijn duidelijk genoeg om een beetje uit te rusten ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194713869
Ik had iets van 3600km en 50k hm in 3 weken gepropt en volgens mijn garmin had ik laatste dag nog 4 uur nodig voor recovery.
En vorige week had garmin het over peaking en recovery week.
Waar ik zelf in de zomer vakantie tegenaan loop dat ik mijn power waardes los moet laten door de warmte(/hitte eerste 2 weken)
Zie hartslag/powerwaardes die totaal niet kloppen met wat ik normaal fiets.
Eerste dag 40 graden en hartslag 140 met 200w op het vlakke.
En daarna weer last dat hartslag niet echt omhoog gaat (/lichaam dat niet wilt) met de warmte, gewoon lekker genieten van de mooie omgeving dus.

En terug in Nederland gewoon weer 300w trappen met hartslag van 140-150.
Maar dan is de motiviatie even weg met vlakke en deze week herfstweer om mooie/lange ritten te maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door ddx op 25-08-2020 15:30:20 ]
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:20:29 #203
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194714460
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 15:24 schreef ddx het volgende:
Ik had iets van 3600km en 50k hm in 3 weken gepropt en volgens mijn garmin had ik laatste dag nog 4 uur nodig voor recovery.
En vorige week had garmin het over peaking en recovery week.
Waar ik zelf in de zomer vakantie tegenaan loop dat ik mijn power waardes los moet laten door de warmte(/hitte eerste 2 weken)
Zie hartslag/powerwaardes die totaal niet kloppen met wat ik normaal fiets.
Eerste dag 40 graden en hartslag 140 met 200w op het vlakke.
En daarna weer last dat hartslag niet echt omhoog gaat (/lichaam dat niet wilt) met de warmte, gewoon lekker genieten van de mooie omgeving dus.

En terug in Nederland gewoon weer 300w trappen met hartslag van 140-150.
Maar dan is de motiviatie even weg met vlakke en deze week herfstweer om mooie/lange ritten te maken.
Ik heb er voornamelijk last van dat ik de omgeving hier wel een keer gezien heb :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194714589
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik heb er voornamelijk last van dat ik de omgeving hier wel een keer gezien heb :+
Heb ik ook altijd na een tijdje, maar over een week of 2 ga ik weer op de mtb marathonafstanden trainen. Dan zie je weer hele andere omgevingen.
Vakman pur sang
pi_194714765
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik heb er voornamelijk last van dat ik de omgeving hier wel een keer gezien heb :+
Ja ook wel deels, maar kan je soort van oplossen door ritje van 300km te maken.
Maar als dan zo hard waait icm regen van afgelopen weekend is de motivatie daarvoor beetje zoek.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:41:56 #206
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194714924
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:34 schreef ddx het volgende:

[..]

Ja ook wel deels, maar kan je soort van oplossen door ritje van 300km te maken.
Maar als dan zo hard waait icm regen van afgelopen weekend is de motivatie daarvoor beetje zoek.
Voor een simpele sterveling als ik is 300 km niet de oplossing op dit probleem :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194714966
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 15:24 schreef ddx het volgende:
Ik had iets van 3600km en 50k hm in 3 weken gepropt en volgens mijn garmin had ik laatste dag nog 4 uur nodig voor recovery.
En vorige week had garmin het over peaking en recovery week.
Waar ik zelf in de zomer vakantie tegenaan loop dat ik mijn power waardes los moet laten door de warmte(/hitte eerste 2 weken)
Zie hartslag/powerwaardes die totaal niet kloppen met wat ik normaal fiets.
Eerste dag 40 graden en hartslag 140 met 200w op het vlakke.
En daarna weer last dat hartslag niet echt omhoog gaat (/lichaam dat niet wilt) met de warmte, gewoon lekker genieten van de mooie omgeving dus.

En terug in Nederland gewoon weer 300w trappen met hartslag van 140-150.
Maar dan is de motiviatie even weg met vlakke en deze week herfstweer om mooie/lange ritten te maken.
Ik heb juist dat ik in NL totaal niet de wattages kan trappen die ik in de bergen wel kan trappen. Ik weet niet in hoeverre het alleen fysiek is (dat ik beter kracht kan leveren in die houding) of ook mentaal (dat ik niet zo hard wil rijden hier, of dat het moeilijker is om zelf kracht te blijven leveren i.t.t. de weerstand die een berg automatisch geeft)..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fotograaf dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:06:29 #208
73911 ultra_ivo
pi_194716040
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Voor een simpele sterveling als ik is 300 km niet de oplossing op dit probleem :D
Kom op, je kunt het.
pi_194716698
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:06 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Kom op, je kunt het.
Kunnen en willen is nog wel een verschil :P
Vakman pur sang
pi_194718051
12 uurtjes a 25 gemiddeld is wel redelijk toch. Dat kan iedere sterveling
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_194718711
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik heb juist dat ik in NL totaal niet de wattages kan trappen die ik in de bergen wel kan trappen. Ik weet niet in hoeverre het alleen fysiek is (dat ik beter kracht kan leveren in die houding) of ook mentaal (dat ik niet zo hard wil rijden hier, of dat het moeilijker is om zelf kracht te blijven leveren i.t.t. de weerstand die een berg automatisch geeft)..
Oh dat probleem heb ik ook hoor over lange stukken in Nederland.
Maar op het moment dat het boven de 35 graden is wilt mijn lichaam niet echt met hoge hartslag fietsen. (misschien deels mentaal)
Ik kreeg mn hartslag met moeite boven de 140 toen ik echt mn best deed op een klim.
Deels misschien gewenning/training want opzich viel wattage uiteindelijk nog wel mee wat ik trapte op de klimmetjes.
pi_194718800
https://www.destentor.nl/(...)tps://www.google.nl/

Heeft iemand zoiets wel eens meegemaakt in de omgeving?
Wel heftig hoe lang die gast daar last van heeft (als het dat is)
Wetenschappers hebben nog geen idee hoe dit komt en waarom het sommige mensen treft (en anderen nooit). Las ik vanochtend in een aantal goede wetenschappelijke artikelen.
Vakman pur sang
pi_194719212
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:31 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)tps://www.google.nl/

Heeft iemand zoiets wel eens meegemaakt in de omgeving?
Wel heftig hoe lang die gast daar last van heeft (als het dat is)
Wetenschappers hebben nog geen idee hoe dit komt en waarom het sommige mensen treft (en anderen nooit). Las ik vanochtend in een aantal goede wetenschappelijke artikelen.
Als ik de beelden zie en zijn verhaal lees, is hij er zelf ook schuld aan. Toen ik mij slecht voelde de laatste triathlon (ik had achteraf gezien griep) ben ik direct gestopt. Die gast heeft zijn compleet lichaam en spieren gesloopt door persé de finish te willen halen. Maar fijn dat hij het een naam kon geven, dat zal hem rust geven.

En om je vraag te beantwoorden: ik heb het nooit gehad en ken ook iemand die het gehad heeft.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 03:25:09 #214
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194722189
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:31 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)tps://www.google.nl/

Heeft iemand zoiets wel eens meegemaakt in de omgeving?
Wel heftig hoe lang die gast daar last van heeft (als het dat is)
Wetenschappers hebben nog geen idee hoe dit komt en waarom het sommige mensen treft (en anderen nooit). Las ik vanochtend in een aantal goede wetenschappelijke artikelen.
Een collega van me was na 200 km (wat hij anders nooit doet) in 35 graden 2 dagen goed beroerd geweest. Natuurlijk niet te vergelijken met dit. Ik snap niet zo goed dat hij met 18 graden oververhit raakt. Dan moet er haast iets anders meespelen zou je zeggen...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 06:22:09 #215
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194722563
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:31 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)tps://www.google.nl/

Heeft iemand zoiets wel eens meegemaakt in de omgeving?
Wel heftig hoe lang die gast daar last van heeft (als het dat is)
Wetenschappers hebben nog geen idee hoe dit komt en waarom het sommige mensen treft (en anderen nooit). Las ik vanochtend in een aantal goede wetenschappelijke artikelen.
Nou ik heb wel eens koortsachtige verschijnselen gehad toen ik op een zeer warme dag 3 Ballons reed met een paar van dit draadje. Ik had geen petje onder m'n helm gedaan en mijn kopje een beetje verbrand. Ik heb toen halfweg bij de ouders van Patroon een half uurtje zitten rillen onder een dekentje maar ben daarna ook doorgegaan en heb de rit uitgereden al was dat geen pretje meer en was ik ook geen stuiver meer waard op de klimmen.

Dit lijkt me toch een uitzonderlijk geval hij krijgt een hitteberoerte met 18 graden, wat warm is om te lopen maar niet extreem, en hij doet alleen de 5km lopen vd kwart 1/8e triatlon en zijn vrienden zwemmen en fietsen. Normaal gezien loop je die 5km makkelijk in 18 minuten?

[ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 26-08-2020 07:14:32 ]
  FOK!fotograaf woensdag 26 augustus 2020 @ 06:25:52 #216
73911 ultra_ivo
pi_194722571
Bij mij slaat m'n maag af lang voordat ik dit punt bereik. Tot in het extreme toe (kotsend langs de kant liggen). Boven de 35 is inderdaad voor mij ook geen doen.
Ik vermijd dus ook extreme ritten in hete gebieden.
Kou en slecht weer kan ik dan weer goed tegen.
pi_194722765
Persoonlijk heb ik mijn lichaam al wel genoeg getest bij 35C+.
Dan gaat alles gewoon oke alleen de prestatie slinkt.

Maar het schijnt een afwijking in genen te zijn, bij militairen schijnt het ook bij 1 op zoveel voor te komen.
Vakman pur sang
  woensdag 26 augustus 2020 @ 08:15:39 #218
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194722894
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Kunnen en willen is nog wel een verschil :P
Precies.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Forum Admin woensdag 26 augustus 2020 @ 09:04:30 #219
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_194723293
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:31 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)tps://www.google.nl/

Heeft iemand zoiets wel eens meegemaakt in de omgeving?
Wel heftig hoe lang die gast daar last van heeft (als het dat is)
Wetenschappers hebben nog geen idee hoe dit komt en waarom het sommige mensen treft (en anderen nooit). Las ik vanochtend in een aantal goede wetenschappelijke artikelen.
Ik had het ook gelezen. Vooral de relatief lage temperatuur en de relatief korte afstand vielen me op.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_194723652
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 09:04 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik had het ook gelezen. Vooral de relatief lage temperatuur en de relatief korte afstand vielen me op.
Ze doen ook wel zo'n onderzoek naar oververhitting bij de Zevenheuvelenloop, dat is in november met temperaturen van rond de 5 graden, en dan komt het ook nog significant vaak voor.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194724437
Ik denk nog steeds dat hij al ziek was (koorts en dan vooral negeren omdat hij moest presteren) voordat hij begon, en dus niet naar zijn lichaam heeft geluisterd tijdens het rennen wat uiteindelijk resulteert in de hitteberoerte. Dat laatste kun je pas krijgen als je echt alle eerdere signalen negeert (een hitteberoerte komt niet plotseling zoals een hartaanval). Hij zegt zelf al dat hij zich slecht voelde maar persé door wilde gaan.
pi_194725927
Het is ook niet voor niks dat het relatief weinig gebeurt op trainingsrondjes. Dan is het toch iets makkelijker naar je lichaam luisteren dan tijdens een evenement/wedstrijd.
pi_194726443
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:15 schreef papert het volgende:
Het is ook niet voor niks dat het relatief weinig gebeurt op trainingsrondjes. Dan is het toch iets makkelijker naar je lichaam luisteren dan tijdens een evenement/wedstrijd.
En waarschijnlijk ook door de extra adrenaline tijdens een wedstrijd waardoor je overmoedig wordt.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 12:53:25 #224
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_194726483
Ik heb een keer gehad dat ik met een vriend fietste en dat ik me sterk voelde. PR gereden op heuveltje hier en 20 km later kon ik niks meer dan alleen maar beetje aanhaken, terwijl ik fitter was dan hem :')
pi_194727028
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik heb een keer gehad dat ik met een vriend fietste en dat ik me sterk voelde. PR gereden op heuveltje hier en 20 km later kon ik niks meer dan alleen maar beetje aanhaken, terwijl ik fitter was dan hem :')
Maar kwam dat door de hitte dan? Kan ook gewoon een hongerklopje zijn, of toch iets teveel verzuurd..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')