abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194602443
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:16 schreef Newone82 het volgende:
Ik heb dit meegemaakt met Bol vorig jaar. Eens maar nooit meer.

WGR / Grote webwinkel levert fout artikel

Heb nooit geld terug mogen ontvangen helaas. Grapje heeft me ¤1000 gekost. Had geen rechtsbijstand. Nu gelukkig wel.
Naar aanleiding van jouw topic hierover zou ik minder gaan bestellen bij Bolcom.
Zojuist gecheckt in mijn bestel historie. 21 bestellingen met 32 artikelen.
Ik en mijn principes... :X
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_194602649
er zal nooit bij de track en tracing staan dat een medewerker van het PostNL agentschap het pakketje heeft verduisterd. helaas is het risico voor de consument. bij een antwoordnummer is er geen verzekering, lijkt mij.

wij hadden een klant die een lege verpakking had ontvangen terwijl ons bedrijf een smartphone had verzonden. in dit geval gaf PostNL wel het bewijs dat het pakket onderweg opeens lichter werd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194603256
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat bepaal jij niet.
Nee. Maar TS heeft een verzendbewijs en de winkel lijkt verantwoordelijk voor de retourzending. Dan is de verkoper wel gehouden aan restitutie binnen 14 dagen, is het niet?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194603327
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 15:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
er zal nooit bij de track en tracing staan dat een medewerker van het PostNL agentschap het pakketje heeft verduisterd. helaas is het risico voor de consument. bij een antwoordnummer is er geen verzekering, lijkt mij.

wij hadden een klant die een lege verpakking had ontvangen terwijl ons bedrijf een smartphone had verzonden. in dit geval gaf PostNL wel het bewijs dat het pakket onderweg opeens lichter werd.
Bewijs van ontvangst is alleen een bewijs dat de verpakking is afgeleverd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194603453
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 15:00 schreef CoExist het volgende:

[..]

Naar aanleiding van jouw topic hierover zou ik minder gaan bestellen bij Bolcom.
Zojuist gecheckt in mijn bestel historie. 21 bestellingen met 32 artikelen.
Ik en mijn principes... :X
Yep. Was bij mij jarenlang ook niet fout gegaan. Tot vorig jaar :(
pi_194603509
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 15:56 schreef baskick het volgende:

[..]

Nee. Maar TS heeft een verzendbewijs en de winkel lijkt verantwoordelijk voor de retourzending. Dan is de verkoper wel gehouden aan restitutie binnen 14 dagen, is het niet?
Hele goede opmerking. Over 3 dagen is het 14 dagen geleden al verstuurd. Aangezien ze vinden dat ik moet wachten dat het pakket bij hun is houden ze zich niet aan de wetgeving omtrend hier in??!
pi_194603792
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 16:15 schreef JosMert het volgende:

[..]

Hele goede opmerking. Over 3 dagen is het 14 dagen geleden al verstuurd. Aangezien ze vinden dat ik moet wachten dat het pakket bij hun is houden ze zich niet aan de wetgeving omtrend hier in??!
Ik weet niet hoe je herroepen hebt (melding via de bestelhistorie in je accrount of een ingevuld modelformulier of ander briefje in de fysieke zending), maar in principe heb je hier wat je nodig hebt:

Artikel 6:230r lid 1 BW:
quote:
De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.
Onverwijld doch uiterlijk binnen 14 dagen is iets anders dan 'binnen 14 dagen'.

Artikel 6:230r lid 4 BW:
quote:
Tenzij de handelaar heeft aangeboden de op basis van de ontbonden overeenkomst geleverde zaken zelf af te halen, kan de consument eerst nakoming vorderen van de in lid 1 bedoelde verbintenis nadat de handelaar de zaken heeft ontvangen of de consument heeft aangetoond dat hij de zaken heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip het eerst valt.
Nu de verkoper de barcode verstrekt én (op basis van een API) statusinformatie van retouren in het klantaccount toont (toch?), zijn zij de facto automatisch op de hoogte van de terugzending. Hoe kan TS onomstotelijk bewijzen dat het artikel in de retourzending zat (anders dan gewicht, wat m.i. toch meer indicatief is)?

Artikel 6:230o lid 5 BW:
quote:
Op de consument rust de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het in lid 1 bedoelde recht.
Die bewijslast heb je in de vorm van aan bewijs van afgite (met daarpp het adres (postcode/huisnummerantwoordnummer zoals in de retourprocedure staat).

[ Bericht 4% gewijzigd door baskick op 17-08-2020 16:41:23 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194603859
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 16:35 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je herroepen hebt (melding via de bestelhistorie in je accrount of een ingevuld modelformulier of ander briefje in de fysieke zending), maar in principe heb je hier wat je nodig hebt:

Artikel 6:230r lid 1 BW:
[..]

Onverwijld doch uiterlijk binnen 14 dagen is iets anders dan 'binnen 14 dagen'.

Artikel 6:230r lid 4 BW:
[..]

Nu de verkoper de barcode verstrekt én (op basis van een API) statusinformatie van retouren in het klantaccount toont (toch?), zijn zij de facto automatisch op de hoogte van de terugzending. Hoe kan TS onomstotelijk bewijzen dat het artikel in de retourzending zat (anders dan gewicht, wat m.i. toch meer indicatief is)?

Artikel 6:230o lid 5 BW:
[..]

Die bewijslast heb je in de vorm van aan bewijs van afgite (met daarpp het adres (postcode/huisnummerantwoordnummer zoals in de retourprocedure staat).
Melding in mijn account 11 dagen geleden. Kreeg gelijk track en trace van retour.
pi_194603877
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 16:40 schreef JosMert het volgende:

[..]

Melding in mijn account 11 dagen geleden. Kreeg gelijk track en trace van retour.
Ideaal. En in je account staat ook de status van de retourzending?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194604123
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 16:41 schreef baskick het volgende:

[..]

Ideaal. En in je account staat ook de status van de retourzending?
Ja. Staat 6 augustus is 1 artikel retoue gemeld. Je hebt 6 augustus 1 artikel teruggestuurd naar Bol.com.

Maar track en trace status staat er niet in.
pi_194607235
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:02 schreef JosMert het volgende:

[..]

Ja. Staat 6 augustus is 1 artikel retoue gemeld. Je hebt 6 augustus 1 artikel teruggestuurd naar Bol.com.

Maar track en trace status staat er niet in.
Nou, klacht bij Thuiswinkel dan maar.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:50:27 #162
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_194615887
Ik had een paar weken terug ook een pakket teruggestuurd naar Bol.com t.w.v. zo'n 600 euro.
Afgegeven bij de Albert Heijn (beide Ahold-Delhaize dus die hebben nog die PostNL-samenwerking voor Bol.com), daar netjes gescand, kreeg direct een e-mail als ontvangstbewijs. Papieren bewijsje kreeg ik niet mee, normaal vraag ik er altijd om maar omdat het al 10 jaar goed gaat ook niet verder naar gevraagd.
Blijft de tracking vervolgens 4 dagen staan op "pakket is nog niet ingeleverd". Bij de AH konden ze het ontvangstbewijs niet meer printen, in mijn Bol.com-account stond ook dat ie nog ingeleverd moest worden...
Gechat met Bol.com, die medewerker belde me zelfs nog erover en op dag 6 alsnog de bevestiging dat het pakket ontvangen was en ik heb m'n geld terug.

Als ik dit zo lees heb ik geluk gehad...
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_194616092
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 12:50 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik had een paar weken terug ook een pakket teruggestuurd naar Bol.com t.w.v. zo'n 600 euro.
Afgegeven bij de Albert Heijn (beide Ahold-Delhaize dus die hebben nog die PostNL-samenwerking voor Bol.com), daar netjes gescand, kreeg direct een e-mail als ontvangstbewijs. Papieren bewijsje kreeg ik niet mee, normaal vraag ik er altijd om maar omdat het al 10 jaar goed gaat ook niet verder naar gevraagd.
Blijft de tracking vervolgens 4 dagen staan op "pakket is nog niet ingeleverd". Bij de AH konden ze het ontvangstbewijs niet meer printen, in mijn Bol.com-account stond ook dat ie nog ingeleverd moest worden...
Gechat met Bol.com, die medewerker belde me zelfs nog erover en op dag 6 alsnog de bevestiging dat het pakket ontvangen was en ik heb m'n geld terug.

Als ik dit zo lees heb ik geluk gehad...
Dit klinkt als hetzelfde als TS. Doordat de track en trace dus niet klopt weet TS natuurlijk nooit of die is aangekomen. Dat is het gekloot met antwoordnummers. Dat wordt in een bulk verstuurd en je moet maar hopen dat het aankomt.
TS nog een update?
pi_194617018
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 13:09 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dit klinkt als hetzelfde als TS. Doordat de track en trace dus niet klopt weet TS natuurlijk nooit of die is aangekomen. Dat is het gekloot met antwoordnummers. Dat wordt in een bulk verstuurd en je moet maar hopen dat het aankomt.
TS nog een update?
Nee,geen update.Zowel uit Bol en Track en Trace niet.
pi_194617369
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 01:01 schreef davedave333 het volgende:
amazon is idd de beste met klanten service. je krijgt de verzendskosten die je maakt om het pakket terug te sturen van hun gewoon terug.
Amazon deed moeilijk om een DOA accu van 20 euro retour te nemen. Geen Amazon meer voor mij.
pi_194619365
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 14:43 schreef JosMert het volgende:

[..]

Nee,geen update.Zowel uit Bol en Track en Trace niet.
Wat een slechte zaak zeg. Ze laten je gewoon barsten. Slechte service.
pi_194619596
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 15:09 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Amazon deed moeilijk om een DOA accu van 20 euro retour te nemen. Geen Amazon meer voor mij.
Amazon kennende willen ze het ding niet terug maar geven ze je wel het geld. Zelfs als het 200 euro is. Ik heb ook alleen maar goede ervaringen.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:20:00 #168
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_194619998
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 12:50 schreef MacorgaZ het volgende:

Als ik dit zo lees heb ik geluk gehad...
Nee hoor, ik bestel al jaren heel veel via bol.com (zowel van eigen producten als partners) en als het niet goed gaat met leveren en terugsturen wordt dit altijd direct netjes opgelost. Maar die mensen maken geen topics aan natuurlijk :P

Het is zelfs zo dat 1,5 jaar terug ik een slaapzakje voor mijn zoontje (paar maanden oud) had besteld en hier tijdens zijn slaapje de rits van was losgeschoten, heel gevaarlijk natuurlijk en prijzig slaapzakje. Ik heb dezelfde dag nog een nieuwe gekregen en aantal dagen later werd er een mooie knuffel bezorgd omdat ze het zo rot vonden. O+

Ik heb trouwens wel vaker bij andere webshops ook wel gehad dat het pakketje niet of weken later pas in hun bezit was. Maar dan vragen ze alleen maar om de 3S code en klaar. Ik snap niet waarom dat hier niet zo is.
pi_194621085
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 18:20 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Nee hoor, ik bestel al jaren heel veel via bol.com (zowel van eigen producten als partners) en als het niet goed gaat met leveren en terugsturen wordt dit altijd direct netjes opgelost. Maar die mensen maken geen topics aan natuurlijk :P

Het is zelfs zo dat 1,5 jaar terug ik een slaapzakje voor mijn zoontje (paar maanden oud) had besteld en hier tijdens zijn slaapje de rits van was losgeschoten, heel gevaarlijk natuurlijk en prijzig slaapzakje. Ik heb dezelfde dag nog een nieuwe gekregen en aantal dagen later werd er een mooie knuffel bezorgd omdat ze het zo rot vonden. O+

Ik heb trouwens wel vaker bij andere webshops ook wel gehad dat het pakketje niet of weken later pas in hun bezit was. Maar dan vragen ze alleen maar om de 3S code en klaar. Ik snap niet waarom dat hier niet zo is.
Een slaapzak is natuurlijk wel iets anders dan een smartphone van ¤300 kerel. Wat een vergelijk😂😅
pi_194621594
Edit

[ Bericht 96% gewijzigd door JosMert op 19-08-2020 10:23:51 ]
pi_194621601
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 19:46 schreef JosMert het volgende:
Track en trace nog steeds dit.


[ afbeelding ]
Schiet ook niet op :(
pi_194622310
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 19:46 schreef JosMert het volgende:
Track en trace nog steeds dit.


[ afbeelding ]
Overigens is op basis hiervan helemaal niet zeker dat de zending kwijt is. Ik heb dit ook regelmatig bij aangetekende zendingen naar een postbus (dus géén antwoordnummer). Gezien mijn brief wel beantwoord is (met verwijzing naar de ontvangst van mijn brief aan hen) is die wel degelijk gewoon bezorgd. Daar betaal je dan behoorlijk voor, aangetekend, en nog heb je er geen klap aan.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:27:56 #173
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_194622325
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 19:18 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Een slaapzak is natuurlijk wel iets anders dan een smartphone van ¤300 kerel. Wat een vergelijk😂😅
Qua prijs zit het er anders niet ver vandaan.

Maar zoals ik al zei, het komt zo vaak voor met de hoeveelheid die ik bestel.
Ook voor meer dan 300,-.
Nog nooit is er een probleem van gemaakt, zolang je de 3S code maar hebt.
pi_194623774
ik dacht even te kijken of dit vaker voorkomt. wat blijkt, het is een google zoeksuggestie zodra je bol retour pakket intoetst.

het komt dus vaker voor dat er een retourpakket zomaar verdwijnt.
Je hebt Bol.com nodig om een onderzoek op te laten starten. niet jij maar Bol is de verzender bij een antwoordnummer. Degene die voor het vervoer betaalt is de verzender.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194626076
Het komt idd vaker voor bij Bol.

Zie https://kassa.bnnvara.nl/(...)eloos-klantenservice

Daarin staat ook:

Bol.com maakt gebruik van een antwoordnummer, daarmee zijn zij de verzenders van het teruggestuurde pakket. Zij moeten dan ook onderzoek doen naar waar het pakket is gebleven. U bent nl niet de verzender. Degene die voor het vervoer betaalt is de verzender.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')