Naar aanleiding van jouw topic hierover zou ik minder gaan bestellen bij Bolcom.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:16 schreef Newone82 het volgende:
Ik heb dit meegemaakt met Bol vorig jaar. Eens maar nooit meer.
WGR / Grote webwinkel levert fout artikel
Heb nooit geld terug mogen ontvangen helaas. Grapje heeft me ¤1000 gekost. Had geen rechtsbijstand. Nu gelukkig wel.
Nee. Maar TS heeft een verzendbewijs en de winkel lijkt verantwoordelijk voor de retourzending. Dan is de verkoper wel gehouden aan restitutie binnen 14 dagen, is het niet?quote:
Bewijs van ontvangst is alleen een bewijs dat de verpakking is afgeleverd.quote:Op maandag 17 augustus 2020 15:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
er zal nooit bij de track en tracing staan dat een medewerker van het PostNL agentschap het pakketje heeft verduisterd. helaas is het risico voor de consument. bij een antwoordnummer is er geen verzekering, lijkt mij.
wij hadden een klant die een lege verpakking had ontvangen terwijl ons bedrijf een smartphone had verzonden. in dit geval gaf PostNL wel het bewijs dat het pakket onderweg opeens lichter werd.
Yep. Was bij mij jarenlang ook niet fout gegaan. Tot vorig jaarquote:Op maandag 17 augustus 2020 15:00 schreef CoExist het volgende:
[..]
Naar aanleiding van jouw topic hierover zou ik minder gaan bestellen bij Bolcom.
Zojuist gecheckt in mijn bestel historie. 21 bestellingen met 32 artikelen.
Ik en mijn principes...
Hele goede opmerking. Over 3 dagen is het 14 dagen geleden al verstuurd. Aangezien ze vinden dat ik moet wachten dat het pakket bij hun is houden ze zich niet aan de wetgeving omtrend hier in??!quote:Op maandag 17 augustus 2020 15:56 schreef baskick het volgende:
[..]
Nee. Maar TS heeft een verzendbewijs en de winkel lijkt verantwoordelijk voor de retourzending. Dan is de verkoper wel gehouden aan restitutie binnen 14 dagen, is het niet?
Ik weet niet hoe je herroepen hebt (melding via de bestelhistorie in je accrount of een ingevuld modelformulier of ander briefje in de fysieke zending), maar in principe heb je hier wat je nodig hebt:quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:15 schreef JosMert het volgende:
[..]
Hele goede opmerking. Over 3 dagen is het 14 dagen geleden al verstuurd. Aangezien ze vinden dat ik moet wachten dat het pakket bij hun is houden ze zich niet aan de wetgeving omtrend hier in??!
Onverwijld doch uiterlijk binnen 14 dagen is iets anders dan 'binnen 14 dagen'.quote:De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.
Nu de verkoper de barcode verstrekt én (op basis van een API) statusinformatie van retouren in het klantaccount toont (toch?), zijn zij de facto automatisch op de hoogte van de terugzending. Hoe kan TS onomstotelijk bewijzen dat het artikel in de retourzending zat (anders dan gewicht, wat m.i. toch meer indicatief is)?quote:Tenzij de handelaar heeft aangeboden de op basis van de ontbonden overeenkomst geleverde zaken zelf af te halen, kan de consument eerst nakoming vorderen van de in lid 1 bedoelde verbintenis nadat de handelaar de zaken heeft ontvangen of de consument heeft aangetoond dat hij de zaken heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip het eerst valt.
Die bewijslast heb je in de vorm van aan bewijs van afgite (met daarpp het adres (postcode/huisnummerantwoordnummer zoals in de retourprocedure staat).quote:Op de consument rust de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het in lid 1 bedoelde recht.
Melding in mijn account 11 dagen geleden. Kreeg gelijk track en trace van retour.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:35 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je herroepen hebt (melding via de bestelhistorie in je accrount of een ingevuld modelformulier of ander briefje in de fysieke zending), maar in principe heb je hier wat je nodig hebt:
Artikel 6:230r lid 1 BW:
[..]
Onverwijld doch uiterlijk binnen 14 dagen is iets anders dan 'binnen 14 dagen'.
Artikel 6:230r lid 4 BW:
[..]
Nu de verkoper de barcode verstrekt én (op basis van een API) statusinformatie van retouren in het klantaccount toont (toch?), zijn zij de facto automatisch op de hoogte van de terugzending. Hoe kan TS onomstotelijk bewijzen dat het artikel in de retourzending zat (anders dan gewicht, wat m.i. toch meer indicatief is)?
Artikel 6:230o lid 5 BW:
[..]
Die bewijslast heb je in de vorm van aan bewijs van afgite (met daarpp het adres (postcode/huisnummerantwoordnummer zoals in de retourprocedure staat).
Ideaal. En in je account staat ook de status van de retourzending?quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:40 schreef JosMert het volgende:
[..]
Melding in mijn account 11 dagen geleden. Kreeg gelijk track en trace van retour.
Ja. Staat 6 augustus is 1 artikel retoue gemeld. Je hebt 6 augustus 1 artikel teruggestuurd naar Bol.com.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:41 schreef baskick het volgende:
[..]
Ideaal. En in je account staat ook de status van de retourzending?
Nou, klacht bij Thuiswinkel dan maar.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:02 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ja. Staat 6 augustus is 1 artikel retoue gemeld. Je hebt 6 augustus 1 artikel teruggestuurd naar Bol.com.
Maar track en trace status staat er niet in.
Dit klinkt als hetzelfde als TS. Doordat de track en trace dus niet klopt weet TS natuurlijk nooit of die is aangekomen. Dat is het gekloot met antwoordnummers. Dat wordt in een bulk verstuurd en je moet maar hopen dat het aankomt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:50 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik had een paar weken terug ook een pakket teruggestuurd naar Bol.com t.w.v. zo'n 600 euro.
Afgegeven bij de Albert Heijn (beide Ahold-Delhaize dus die hebben nog die PostNL-samenwerking voor Bol.com), daar netjes gescand, kreeg direct een e-mail als ontvangstbewijs. Papieren bewijsje kreeg ik niet mee, normaal vraag ik er altijd om maar omdat het al 10 jaar goed gaat ook niet verder naar gevraagd.
Blijft de tracking vervolgens 4 dagen staan op "pakket is nog niet ingeleverd". Bij de AH konden ze het ontvangstbewijs niet meer printen, in mijn Bol.com-account stond ook dat ie nog ingeleverd moest worden...
Gechat met Bol.com, die medewerker belde me zelfs nog erover en op dag 6 alsnog de bevestiging dat het pakket ontvangen was en ik heb m'n geld terug.
Als ik dit zo lees heb ik geluk gehad...
Nee,geen update.Zowel uit Bol en Track en Trace niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:09 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dit klinkt als hetzelfde als TS. Doordat de track en trace dus niet klopt weet TS natuurlijk nooit of die is aangekomen. Dat is het gekloot met antwoordnummers. Dat wordt in een bulk verstuurd en je moet maar hopen dat het aankomt.
TS nog een update?
Amazon deed moeilijk om een DOA accu van 20 euro retour te nemen. Geen Amazon meer voor mij.quote:Op maandag 17 augustus 2020 01:01 schreef davedave333 het volgende:
amazon is idd de beste met klanten service. je krijgt de verzendskosten die je maakt om het pakket terug te sturen van hun gewoon terug.
Wat een slechte zaak zeg. Ze laten je gewoon barsten. Slechte service.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:43 schreef JosMert het volgende:
[..]
Nee,geen update.Zowel uit Bol en Track en Trace niet.
Amazon kennende willen ze het ding niet terug maar geven ze je wel het geld. Zelfs als het 200 euro is. Ik heb ook alleen maar goede ervaringen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:09 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Amazon deed moeilijk om een DOA accu van 20 euro retour te nemen. Geen Amazon meer voor mij.
Nee hoor, ik bestel al jaren heel veel via bol.com (zowel van eigen producten als partners) en als het niet goed gaat met leveren en terugsturen wordt dit altijd direct netjes opgelost. Maar die mensen maken geen topics aan natuurlijkquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:50 schreef MacorgaZ het volgende:
Als ik dit zo lees heb ik geluk gehad...
Een slaapzak is natuurlijk wel iets anders dan een smartphone van ¤300 kerel. Wat een vergelijk😂😅quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 18:20 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Nee hoor, ik bestel al jaren heel veel via bol.com (zowel van eigen producten als partners) en als het niet goed gaat met leveren en terugsturen wordt dit altijd direct netjes opgelost. Maar die mensen maken geen topics aan natuurlijk![]()
Het is zelfs zo dat 1,5 jaar terug ik een slaapzakje voor mijn zoontje (paar maanden oud) had besteld en hier tijdens zijn slaapje de rits van was losgeschoten, heel gevaarlijk natuurlijk en prijzig slaapzakje. Ik heb dezelfde dag nog een nieuwe gekregen en aantal dagen later werd er een mooie knuffel bezorgd omdat ze het zo rot vonden.
Ik heb trouwens wel vaker bij andere webshops ook wel gehad dat het pakketje niet of weken later pas in hun bezit was. Maar dan vragen ze alleen maar om de 3S code en klaar. Ik snap niet waarom dat hier niet zo is.
Schiet ook niet opquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:46 schreef JosMert het volgende:
Track en trace nog steeds dit.
[ afbeelding ]
Overigens is op basis hiervan helemaal niet zeker dat de zending kwijt is. Ik heb dit ook regelmatig bij aangetekende zendingen naar een postbus (dus géén antwoordnummer). Gezien mijn brief wel beantwoord is (met verwijzing naar de ontvangst van mijn brief aan hen) is die wel degelijk gewoon bezorgd. Daar betaal je dan behoorlijk voor, aangetekend, en nog heb je er geen klap aan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:46 schreef JosMert het volgende:
Track en trace nog steeds dit.
[ afbeelding ]
Qua prijs zit het er anders niet ver vandaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 19:18 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Een slaapzak is natuurlijk wel iets anders dan een smartphone van ¤300 kerel. Wat een vergelijk😂😅
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |