quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:41 schreef Noek het volgende:
[..]
Dus gelieve ze niet meer te herposten want ze doen niet meer mee. Nooit meer.
Basta!
Wie is dat? En wel hoor. Gewoon niet voor kiezen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 11:55 schreef onlogisch het volgende:
Wim Schellekens nu bij Radio 1. Hij zegt dat we niet ontkomen aan een nieuwe lockdown.
Hier moeten we dus dondersgoed mee gaan oppassen. Straks legt onze overheid nog jaarlijks allerlei beperkingen op om de jaarlijkse griepgolf tegen te gaan en zo veel mogelijk griepslachtoffers te sparen, omdat de regels zo lekker effectief waren.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik denk trouwens dat de griep ook veel minder zal zijn dit jaar als voorheen.
In principe werken de coronamaatregelen perfect tegen de griep.
Tuurlijk niet. Dat hebben we nooit gedaan, dat stelt geen politicus voor, dat accepteert geen mens, is economisch rampzalig, en de tweede kamer gaat het nooit pikken (en alle, ALLE maatregelen verlopen automatisch zodra die niet elke paar maanden een keer de corona spoedwet niet verlengt)quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hier moeten we dus dondersgoed mee gaan oppassen. Straks legt onze overheid nog jaarlijks allerlei beperkingen op om de jaarlijkse griepgolf tegen te gaan en zo veel mogelijk griepslachtoffers te sparen, omdat de regels zo lekker effectief waren.
Die evenementen gaan los als er een vaccin is en de 1.5m weg hoor over een jaar ofzo. Iedereen wil dan ineens 😌quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik maak me nergens druk om hoor, wees gerust. Het slaat alleen als een tang op een varken om de economische gevolgen te bagatelliseren op de manier dat jij dat doet. En dat weet je ook best wel.
[..]
Klopt, succes in de evenementensector in 2021 en verder.
[..]
Dat zou fantastisch zijn ja. Tegelijkertijd zal je in 2021 zien dat dan pas de effecten op bijvoorbeeld de werkloosheid materialiseren met verwachte percentages tussen de 7% (positief scenario) en 11% (negatief scenario). Dat is ook pas het moment waarop die gevolgen voor veel mensen zichtbaar worden.
[..]
Die positieve ontwikkeling is zeker goed om te zien, maar dat maakt de nieuwe raming nog niet iets onbetekenends zoals je het wil laten voorkomen. Vrijdag noemde het CBS het economisch (toekomst)beeld "nog steeds inktzwart" en de getallen van het CPB van vandaag zijn ook nog steeds zorgwekkend en bovendien omgeven met extreem veel onzekerheid.
Evenementen zullen er waarschijnlijk nauwelijks zijn, de hele sector is tegen die tijd wel omgevallen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:09 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Die evenementen gaan los als er een vaccin is en de 1.5m weg hoor over een jaar ofzo. Iedereen wil dan ineens 😌
Moet jij eens opletten. Wie zegt dat dat geen nieuw virus is, of een nieuwe variant van corona? Van de hysterie zijn we nog lang niet af.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:04 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Dat hebben we nooit gedaan, dat stelt geen politicus voor, dat accepteert geen mens, is economisch rampzalig, en de tweede kamer gaat het nooit pikken (en alle, ALLE maatregelen verlopen automatisch zodra die niet elke paar maanden een keer de corona spoedwet niet verlengt)
Zodra het weer mag gaat dat weer helemaal los hoor. Genoeg investeerders die daar flink wat geld in kunnen pompen en belachelijke bedragen kunnen vragen de eerste tijd omdat iedereen staat te springen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Evenementen zullen er waarschijnlijk nauwelijks zijn, de hele sector is tegen die tijd wel omgevallen.
En het target van de overheid was sowieso minder evenementen, dus die sector komt echt als allerlaatste aan de beurt.
Dit is net zo onzinnig (of zelfs nog onzinniger) dan de zogenaamde posts dat het over twee weken uit de hand gaat lopen. Er is absoluut geen enkel bewijs, reden, aanleiding etc. om dit te beweren/geloven en past wat mij betreft beter in BNW dan hier.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Moet jij eens opletten. Wie zegt dat dat geen nieuw virus is, of een nieuwe variant van corona? Van de hysterie zijn we nog lang niet af.
Vergeet niet dat Bill Gates ons wil chippen met het vaccin!quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is net zo onzinnig (of zelfs nog onzinniger) dan de zogenaamde posts dat het over twee weken uit de hand gaat lopen. Er is absoluut geen enkel bewijs, reden, aanleiding etc. om dit te beweren/geloven en past wat mij betreft beter in BNW dan hier.
De regering, VDD, Rutte of welke politici/partij dan ook heeft geen enkel belang om de burgers op te sluiten, bang te houden, economie naar de klote te helpen etc.
Is het echt zover gezocht dat een virus zich kan muteren? https://www.bbc.com/news/health-53325771quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is net zo onzinnig (of zelfs nog onzinniger) dan de zogenaamde posts dat het over twee weken uit de hand gaat lopen. Er is absoluut geen enkel bewijs, reden, aanleiding etc. om dit te beweren/geloven en past wat mij betreft beter in BNW dan hier.
De regering, VDD, Rutte of welke politici/partij dan ook heeft geen enkel belang om de burgers op te sluiten, bang te houden, economie naar de klote te helpen etc.
Ik snap niet dat er niet meer geëxperimenteerd wordt met evenementen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zodra het weer mag gaat dat weer helemaal los hoor. Genoeg investeerders die daar flink wat geld in kunnen pompen en belachelijke bedragen kunnen vragen de eerste tijd omdat iedereen staat te springen.
We hadden best voor september een paar kleinere buiten vergunningsplichtige evenementen kunnen toestaan. Maar niemand zal dat durven toe te staan.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er niet meer geëxperimenteerd wordt met evenementen.
Buiten of met afstand ertussen in stadia moet best kunnen.
Voor de zekerheid nog mondkapjes op en veel kan weer.
Concerten met zingen bv niet maar bokswedstrijden, voetbal, andre Rieu events, theater moet wellicht kunnen.
Oh, dat kan zeker. Het heeft echt niet veel nut om daar nu al over te speculeren, want dat is net zo onzinnig als van de daken schreeuwen dat over twee weken de IC's volzitten.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:36 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Is het echt zover gezocht dat een virus zich kan muteren? https://www.bbc.com/news/health-53325771
Mocht dat het geval zijn, dan heeft een vaccin weinig nut of je moet bij elke mutatie een nieuwe vaccin ontwikkelen en uitrollen. Net zoals een griep prik.
Denk zelf dat dit vooral te maken heeft met bevolkingsgroep dat nu besmet raakt. Als er relatief veel jonge gezonde mensen besmet raken (wat nu het geval lijkt te zijn) dan is het op zich niet zo gek dat er ook minder mensen in een ziekenhuis komen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik zit even met mijn lekenoog te kijken naar het RIVM dashboard maar wat opvallend is is dat het aantal ziekenhuisopnames niet evenredig stijgt met het aantal besmettingen in vergelijking met een paar maanden terug. Om over het aantal overledenen nog maar te zwijgen. Is dit puur het verschil dat eerst voornamelijk ouderen besmet waren en nu voornamelijk jongeren? Wellicht ook het grote verschil in temperatuur?
Ik las dat ze in Frankrijk en Duitsland het ook op een verantwoorde manier deden.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We hadden best voor september een paar kleinere buiten vergunningsplichtige evenementen kunnen toestaan. Maar niemand zal dat durven toe te staan.
Ouderen (en waarschijnlijk jongeren ook) zijn inmiddels waarschijnlijk een stuk voorzichtiger in elkaars nabijheid. Eind februari vierde men nog schouder aan schouder de carnaval in overvolle kroegen, tja.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik zit even met mijn lekenoog te kijken naar het RIVM dashboard maar wat opvallend is is dat het aantal ziekenhuisopnames niet evenredig stijgt met het aantal besmettingen in vergelijking met een paar maanden terug. Om over het aantal overledenen nog maar te zwijgen. Is dit puur het verschil dat eerst voornamelijk ouderen besmet waren en nu voornamelijk jongeren? Wellicht ook het grote verschil in temperatuur?
Was de vorige zo pijnlijk dan? Grappig hoe iedereen het ervaart. Heb nu 3x een test gehad en 3x nergens last van gehad. Fijn is het niet, maar pijnlijk ook niet. Het is een naar gevoel, dat wel.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:46 schreef Elan het volgende:
Wat lees ik over een nieuwe supersnelle en pijnloze Coronatest? Is een premiumartikel uit de Televaag.
Denk meer omdat we er nu veel meer bovenop zitten. De stijging viel veel eerder op. Er word veel meer getest, er word veel sneller getest. Dan lopen mensen er dus minder lang ongecontroleerd mee rond. Wellicht meer gevallen waar eerder ingrijpen een eventuele opname voorkomt. Nu krijg je alsnog niet alle besmettingen mee, maar wel een stuk meer dan rond februari/maart. Op het moment dat de eerste besmetting vastgesteld werd toen...grote kans dat er toen al honderden (minimaal) besmettingen waren.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik weet van minstens een (techno)festival van vorige week. Voorwaarde was wel dat je de camera van je telefoon afplakte, dus in hoeverre het werkelijk corona-proof was, kun je je afvragen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We hadden best voor september een paar kleinere buiten vergunningsplichtige evenementen kunnen toestaan. Maar niemand zal dat durven toe te staan.
https://news.yale.edu/202(...)cy-use-authorizationquote:Op maandag 17 augustus 2020 13:46 schreef Elan het volgende:
Wat lees ik over een nieuwe supersnelle en pijnloze Coronatest? Is een premiumartikel uit de Televaag.
Dat zal vast geen legaal feestje zijn geweest.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet van minstens een (techno)festival van vorige week. Voorwaarde was wel dat je de camera van je telefoon afplakte, dus in hoeverre het werkelijk corona-proof was, kun je je afvragen.
In oktober staan nu bijvoorbeeld wel 2 concerten van Floor Jansen in AFAS. Zij hebben één concert opgedeeld in twee delen. Deel 1 vroeg in de avond, deel 2 later op de avond. Dat soort dingen mogen best meer gebeuren. Even rustig opbouwen, kijken wat het doet.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik las dat ze in Frankrijk en Duitsland het ook op een verantwoorde manier deden.
Moet best kunnen als het veilig gedaan kan worden.
Zeker wel.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat zal vast geen legaal feestje zijn geweest.
Ik geloof je meteen, mijn man heeft ook al zo'n test gehad. Toch denk ik dat door een andere methode het testen voor veel mensen meer laagdrempelig wordt. Als ik mag kiezen tussen in een potje spugen of een wattenstaaf diep in mijn hoofd, is de keuze snel gemaakt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
Was de vorige zo pijnlijk dan? Grappig hoe iedereen het ervaart. Heb nu 3x een test gehad en 3x nergens last van gehad. Fijn is het niet, maar pijnlijk ook niet. Het is een naar gevoel, dat wel.
Als ze je vragen om geen beelden te maken, dan heb je de schijn wel tegen hoor.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet van minstens een (techno)festival van vorige week. Voorwaarde was wel dat je de camera van je telefoon afplakte, dus in hoeverre het werkelijk corona-proof was, kun je je afvragen.
De filmpjes alleen al waarop je dat wattenstaafje ziet verdwijnen in een neus schrikken af 😂quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:54 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik geloof je meteen, mijn man heeft ook al zo'n test gehad. Toch denk ik dat door een andere methode het testen voor veel mensen meer laagdrempelig wordt. Als ik mag kiezen tussen in een potje spugen of een wattenstaaf diep in mijn hoofd, is de keuze snel gemaakt.
Gohquote:Op maandag 17 augustus 2020 13:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als ze je vragen om geen beelden te maken, dan heb je de schijn wel tegen hoor.
Ja precies! En als ik vermoed dat ik covid zou hebben, zou ik me er niet door laten tegehouden, maar die grens ligt wel voor iedereen anders.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De filmpjes alleen al waarop je dat wattenstaafje ziet verdwijnen in een neus schrikken af 😂
Wat ik aan dat 'supersnel' niet helemaal begreep is dat ik meen hier gelezen te hebben dat er al plekken waren waar ze de uitslag hebben in 90 minuten.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:46 schreef Elan het volgende:
Absoluut. Hoe laagdrempeliger hoe beter.quote:Op maandag 17 augustus 2020 13:54 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik geloof je meteen, mijn man heeft ook al zo'n test gehad. Toch denk ik dat door een andere methode het testen voor veel mensen meer laagdrempelig wordt. Als ik mag kiezen tussen in een potje spugen of een wattenstaaf diep in mijn hoofd, is de keuze snel gemaakt.
Ik vermoed dat de nertsfokkerijen om een heel andere reden wel besmet "moeten" raken...... iets met opruimen en wegwerken omdat er dan een schone "gelegenheid" voor is.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:39 schreef Injetta het volgende:
Een domme vraag. Hoe raken die nertsenfokkerijen toch besmet?
Ze staan toch los van elkaar?
Hoe ‘springt’ dat virus dan over?
Niemand die controleert of je de waarheid spreektquote:Op maandag 17 augustus 2020 14:05 schreef Cue_ het volgende:
Mag je je tegenwoordig ook laten testen wanneer je geen klachten hebt?
Of enkel nog wanneer je symptomen hebt?
Wetenschappers zien aanwijzingen voor blijvende immuniteit tegen Covid-19, zelfs na milde symptomen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 12:39 schreef OProg het volgende:
Ik zag toevallig dit voorbij komen, echter kan ik de rest niet lezen want ik heb geen abbo bij HLN.be.
[..]
Prima cijfers.quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:18 schreef Momo het volgende:
cases: 63.484 (+482)
fatalities: 6.172 (+0)
hospitalisations: 12.038 (+5)
(differences w.r.t. yesterday in parenthesis)
source RIVM
Hey, weer een lichte dalingquote:Op maandag 17 augustus 2020 14:18 schreef Momo het volgende:
source RIVM
Cumulatieve contact op contact besmettingen welke zich laten testen meenemende in deze aantallen, is de besmetting in Nederland heden enorm aan het afnemen, ondanks alle reisbewegingen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:18 schreef Momo het volgende:
source RIVM
quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:18 schreef Momo het volgende:
source RIVM
Nice!quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:18 schreef Momo het volgende:
source RIVM
O wauw, veel minder dan verwacht!!quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:18 schreef Momo het volgende:
source RIVM
Die zijn de laatste 4 weken redelijk constant, zie draadje die ik eerder gepost had.quote:Op maandag 17 augustus 2020 14:24 schreef eentwee het volgende:
Hoeveel tests zijn er uitgevoerd? Zou mij niks verbazen als dat ook afneemt na het proefballonnetje over verplichte quarantaine van onze minister.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |