Dat vraag ik me dus ook af.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:39 schreef Injetta het volgende:
Een domme vraag. Hoe raken die nertsenfokkerijen toch besmet?
Ze staan toch los van elkaar?
Hoe ‘springt’ dat virus dan over?
Ik vind het bizar. En ik begrijp er niks van dat daar niks over wordt bericht. En dat ze er niets aan doen behalve ruimen als het kwaad al is geschiet.quote:
Hoe definieer jij 'zich in een brandhaard bevinden'? Als in veelvuldig contact met een besmette?quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:44 schreef Injetta het volgende:
Telkens als er ergens een x aantal besmettingen zijn, is er altijd een meerderheid die niet besmet is.
Zouden er toch niet mensen op de een of andere manier immuun zijn?
Is dat al ergens onderzocht?
Lijkt me interessant om juist die mensen te onderzoeken die zich in een brandhaard hebben bevonden en niet ziek zijn geworden.
In de brand uit de brand. Vraag jezelf maar af hoeveel geld zo'n fokkerij krijgt bij ruimen tov normale verkoop nu.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:46 schreef Injetta het volgende:
[..]
Ik vind het bizar. En ik begrijp er niks van dat daar niks over wordt bericht. En dat ze er niets aan doen behalve ruimen als het kwaad al is geschiet.
Het lijkt mij door mensenquote:Op maandag 17 augustus 2020 08:39 schreef Injetta het volgende:
Een domme vraag. Hoe raken die nertsenfokkerijen toch besmet?
Ze staan toch los van elkaar?
Hoe ‘springt’ dat virus dan over?
Het wordt niet genoemd omdat de journalist dit ook niet weet en het teveel geld kost om dit uit te zoeken tov hoeveel het opbrengt.quote:Op maandag 17 augustus 2020 08:46 schreef Injetta het volgende:
[..]
Ik vind het bizar. En ik begrijp er niks van dat daar niks over wordt bericht. En dat ze er niets aan doen behalve ruimen als het kwaad al is geschiet.
Dat zou dan betekenen dat dat virus zeer makkelijk en lustig heen en weer springt van mens op dier en andersom. En bezoeken werknemers van die fokkerijen voortdurend elkaars nertsen?quote:
Puur cijfertechnisch gezien klopt het 10 jaar verhaal, maar ik voel geen verschil tussen 2010 en nu qua rijkdom.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:04 schreef Dven het volgende:
Lagere krimp dan verwacht. Goh. Wie had dat nu gedacht. En ondertussen hier maar brullen over een recessie die zijn weerga niet kent en dat we hier nog tientallen jaren (proest) last van gaan hebben.
Nee hoor dat hoeft niet zeer makkelijk en lustig te zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:06 schreef Injetta het volgende:
[..]
Dat zou dan betekenen dat dat virus zeer makkelijk en lustig heen en weer springt van mens op dier en andersom. En bezoeken werknemers van die fokkerijen voortdurend elkaars nertsen?
Het is ook moeilijk te achterhalen vaak met een incubatietijd tot 14 dagen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:05 schreef Injetta het volgende:
En nog een vreemd iets. Lees steeds vaker over mensen die niet weten waar ze besmet zijn.
Gaan hun gangen na en stellen dan vast: in de taxi of toen in dat café. Etc. En dan komt er achteraan. Gelukkig verder niemand anders besmet.
Dat kan dus niet. Er zal minstens nog een iemand moeten zijn die al besmet was.
Dat kan verschillende betekenissen hebben.
Er zijn mensen die echt 0 komma 0 verschijnselen hebben die toch besmettelijk zijn. Of mensen lopen het juist op in situaties die niet als risicovol worden ervaren. Dus juist niet in die taxi of in dat café.
Ik vind veel nog raadselachtig. Alsof we massaal aan tunnelvisie lijden en dingen over het hoofd zien.
Net zoals ze in de Middeleeuwen niet doorhadden dat met name de ratten de boosdoeners waren.
Een fokkerij dat in 2024 moet stoppen levert bij verkoop toch een negatief bedrag op.....quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
In de brand uit de brand. Vraag jezelf maar af hoeveel geld zo'n fokkerij krijgt bij ruimen tov normale verkoop nu.
En het zijn leken die de ballen verstand hebben ervanquote:Op maandag 17 augustus 2020 09:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is ook moeilijk te achterhalen vaak met een incubatietijd tot 14 dagen.
Vooral als de rol van vebtilatie en verspreiding via aersolen compleet onderbelicht blijft.
Ik bedoel bijv. een kerk, camping, café waar officieel van is vastgesteld dat daar een x aantal mensen is besmet. Dan zijn er dus ook zoveel mensen niet besmet. Waren die minder bevattelijk? Het zou toch de moeite waard zijn om dat goed te onderzoeken? Dat is sowieso toch eigenlijk nodig? Als we meer weten waarom mensen juist NIET worden besmet kan heel veel waardevolle informatie geven. Nu gissen we alleen maar.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:02 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoe definieer jij 'zich in een brandhaard bevinden'? Als in veelvuldig contact met een besmette?
Als je later dan antistoffen zou meten dan weet je eigenlijk nog niets, want dan waren ze óf asymptomaat óf eerder al eens besmet en dus immuun.
Toch lijkt dat het meest aannemelijke scenario.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een fokkerij dat in 2024 moet stoppen levert bij verkoop toch een negatief bedrag op.....
Dat dus, je verwacht toch niet dat ze gezellig bij elkaar op de koffie gaan.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:06 schreef Injetta het volgende:
[..]
Dat zou dan betekenen dat dat virus zeer makkelijk en lustig heen en weer springt van mens op dier en andersom. En bezoeken werknemers van die fokkerijen voortdurend elkaars nertsen?
Waarom niet? We hebben het over al 30 fokkerijen. Ik vind dat best veel.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee hoor dat hoeft niet zeer makkelijk en lustig te zijn.
Het is natuurlijk niet dat ze in 2024 niks zouden krijgrnquote:Op maandag 17 augustus 2020 09:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Toch lijkt dat het meest aannemelijke scenario.
Nertsenfokkerijen is een klein wereldje. Plaatsen gewoon een besmette nerts tussen de rest en het is cashen.
Dat is aannemelijker dan het blijkbaar in de lucht hangt, ratten of medewerkers keer op keer van mens tot dier.
Dus werknemers van nertsenfokkerijen werken op elkaars farm? Echt waar? Zijn ze niet elkaars concurrenten dan?quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:12 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Dat dus, je verwacht toch niet dat ze gezellig bij elkaar op de koffie gaan.
Als je niet weet hie de besmetting plaatsvind kan je niks zeggen over de besmettelijkheid. Misschien knuffelt men wel de dieren.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:12 schreef Injetta het volgende:
[..]
Waarom niet? We hebben het over al 30 fokkerijen. Ik vind dat best veel.
Tientallen jaren is wellicht overdreven maar ik zie niet helemaal het punt om dit nu moedwillig te bagatelliseren.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:04 schreef Dven het volgende:
Lagere krimp dan verwacht. Goh. Wie had dat nu gedacht. En ondertussen hier maar brullen over een recessie die zijn weerga niet kent en dat we hier nog tientallen jaren (proest) last van gaan hebben.
Nee ze volgen de marktprijs, dus concurrenten zijn het niet.quote:Op maandag 17 augustus 2020 09:14 schreef Injetta het volgende:
[..]
Dus werknemers van nertsenfokkerijen werken op elkaars farm? Echt waar? Zijn ze niet elkaars concurrenten dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |