abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 augustus 2020 @ 13:50:16 #226
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194601555
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 13:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik las dat ze in Frankrijk en Duitsland het ook op een verantwoorde manier deden.
Moet best kunnen als het veilig gedaan kan worden.
In oktober staan nu bijvoorbeeld wel 2 concerten van Floor Jansen in AFAS. Zij hebben één concert opgedeeld in twee delen. Deel 1 vroeg in de avond, deel 2 later op de avond. Dat soort dingen mogen best meer gebeuren. Even rustig opbouwen, kijken wat het doet.

Mooiste zou zijn als men bezoekers van dat soort pilot concerten even kan monitoren. Kijken of er iets gebeurt. Als er niks aan het handje is rustig opbouwen.

In zowel maatregelen treffen als in maatregelen afbouwen zijn wij teveel aan het afwachten wat mij betreft.
  Moderator maandag 17 augustus 2020 @ 13:51:08 #227
5428 crew  miss_sly
pi_194601567
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 13:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat zal vast geen legaal feestje zijn geweest.
Zeker wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194601623
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 13:48 schreef Kyran het volgende:

[..]

Was de vorige zo pijnlijk dan? Grappig hoe iedereen het ervaart. Heb nu 3x een test gehad en 3x nergens last van gehad. Fijn is het niet, maar pijnlijk ook niet. Het is een naar gevoel, dat wel.
Ik geloof je meteen, mijn man heeft ook al zo'n test gehad. Toch denk ik dat door een andere methode het testen voor veel mensen meer laagdrempelig wordt. Als ik mag kiezen tussen in een potje spugen of een wattenstaaf diep in mijn hoofd, is de keuze snel gemaakt.
  maandag 17 augustus 2020 @ 13:55:32 #229
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194601648
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 13:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet van minstens een (techno)festival van vorige week. Voorwaarde was wel dat je de camera van je telefoon afplakte, dus in hoeverre het werkelijk corona-proof was, kun je je afvragen.
Als ze je vragen om geen beelden te maken, dan heb je de schijn wel tegen hoor.
  Moderator maandag 17 augustus 2020 @ 13:55:46 #230
5428 crew  miss_sly
pi_194601650
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 13:54 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik geloof je meteen, mijn man heeft ook al zo'n test gehad. Toch denk ik dat door een andere methode het testen voor veel mensen meer laagdrempelig wordt. Als ik mag kiezen tussen in een potje spugen of een wattenstaaf diep in mijn hoofd, is de keuze snel gemaakt.
De filmpjes alleen al waarop je dat wattenstaafje ziet verdwijnen in een neus schrikken af 😂
  Moderator maandag 17 augustus 2020 @ 13:56:40 #231
5428 crew  miss_sly
pi_194601663
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 13:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als ze je vragen om geen beelden te maken, dan heb je de schijn wel tegen hoor.
Goh :+

Het zou ook geen festival zijn waar ik heen ga, en de mensen die er dus wel mee akkoord gingen, wisten we wat ze konden verwachten.
pi_194601679
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 13:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De filmpjes alleen al waarop je dat wattenstaafje ziet verdwijnen in een neus schrikken af 😂
Ja precies! En als ik vermoed dat ik covid zou hebben, zou ik me er niet door laten tegehouden, maar die grens ligt wel voor iedereen anders.
  maandag 17 augustus 2020 @ 14:02:09 #233
14505 OProg
A Life in Music
pi_194601736
quote:
10s.gif Op maandag 17 augustus 2020 13:46 schreef Elan het volgende:
Wat lees ik over een nieuwe supersnelle en pijnloze Coronatest? Is een premiumartikel uit de Televaag.
Wat ik aan dat 'supersnel' niet helemaal begreep is dat ik meen hier gelezen te hebben dat er al plekken waren waar ze de uitslag hebben in 90 minuten. :? Was dat dan niet waar of iets?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 augustus 2020 @ 14:02:56 #234
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194601746
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 13:54 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Absoluut. Hoe laagdrempeliger hoe beter.
  maandag 17 augustus 2020 @ 14:05:21 #235
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_194601775
Mag je je tegenwoordig ook laten testen wanneer je geen klachten hebt?
Of enkel nog wanneer je symptomen hebt?
  maandag 17 augustus 2020 @ 14:06:08 #236
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194601781
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 08:39 schreef Injetta het volgende:
Een domme vraag. Hoe raken die nertsenfokkerijen toch besmet?
Ze staan toch los van elkaar?
Hoe ‘springt’ dat virus dan over?
Ik vermoed dat de nertsfokkerijen om een heel andere reden wel besmet "moeten" raken...... iets met opruimen en wegwerken omdat er dan een schone "gelegenheid" voor is.
Sws kan de (bio)fokkerij het bij kortzichtig denkende mensen, het nooit goed doen.

Interessant in dit geval is of er - nog - actief onderzoek is naar corona-gevallen onder dieren zijn, laat staan dat zij hoe dan, daar last van hebben wat een reden zou zijn om ze preventief op te ruimen.

NB: Ter info. Nertsen worden ingezet in laboratoria om medicijnen en vaccins mbt luchtwegaandoeningen op te testen. Het ligt dan voor de hand dat er ergens bij iemand al gauw een neurotisch schakeltje wordt gemaakt.... nertsen zijn gevoelig... kunnen (idd. soms) besmet raken (ongeacht of dat erg is)... dat dus overdragen op de de paar houders die ze verzorgen .... die dan ziek en daardoor doodgaan. Ergo: de nertspopulatie termineren is dan de veilig(st)e oplossing zonder te kijken wat je dan ook vernietigd.. Sofar, die korte schakelconstructie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194601931
quote:
2s.gif Op maandag 17 augustus 2020 14:05 schreef Cue_ het volgende:
Mag je je tegenwoordig ook laten testen wanneer je geen klachten hebt?
Of enkel nog wanneer je symptomen hebt?
Niemand die controleert of je de waarheid spreekt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194601969
quote:
11s.gif Op maandag 17 augustus 2020 12:39 schreef OProg het volgende:
Ik zag toevallig dit voorbij komen, echter kan ik de rest niet lezen want ik heb geen abbo bij HLN.be.
[..]

Wetenschappers zien aanwijzingen voor blijvende immuniteit tegen Covid-19, zelfs na milde symptomen.

Cellen van het menselijke immuunsysteem slaan wel degelijk informatie op over SARS-CoV-2, zodat ze bij een nieuwe infectie het coronavirus beter kunnen bestrijden. Dat blijkt uit nieuw onderzoek. Onderzoekers zien bemoedigende tekenen van een hoge en langdurige immuniteit tegen Covid-19, óók na milde symptomen. ‘Het systeem werkt zoals het zou moeten werken.’

Ons afweersysteem tegen indringers van buitenaf verzamelt niet over alle ziektekiemen informatie, maar het nieuwe coronavirus SARS-CoV-2 blijkt het wél heel ernstig te nemen, volgens onderzoekers van verscheidene recente studies. Zij zien hoopvolle tekenen van een hoge en langdurige immuniteit tegen Covid-19, meldt de New York Times. Zelfs bij patiënten met milde symptomen van de ziekte. Antilichamen en immuuncellen - zoals de B- en T-cellen die het virus kunnen herkennen - blijken maanden na de besmetting nog altijd actief in het verweer te kunnen gaan.

“Het systeem werkt zoals het zou moeten werken”, legt Deepta Bhattacharya uit. Hij is immunoloog aan de universiteit van Arizona. Hoelang ons afweersysteem het nieuwe coronavirus zal blijven aanvallen, dat kunnen Bhattacharya en zijn collega’s niet voorspellen. Maar het is alvast hoopgevend dat de immuuncellen hun job doen, waardoor het lichaam in de toekomst beter en sneller kan vechten tegen de ziektekiemen die Covid-19 veroorzaken.

NOG GEEN BEWIJS
Immunoloog Marion Pepper van de universiteit van Washington bevestigt dit. Haar studie is nog in review om na aanvaarding in het toonaangevende blad Nature te verschijnen. “Dit is helemaal waarop we hoopten. Alles is aanwezig voor een complete beschermende immuunrespons.” Ze voegt er wel aan toe dat er pas bewijs voor is, als kan worden vastgesteld dat de meeste patiënten die een tweede keer in aanraking komen met het virus het wel degelijk kunnen afweren. De resultaten van de huidige onderzoeken wijzen er alvast op dat ons immuunsysteem zich niet laat vangen door het nieuwe coronavirus, maar dat zich blijvend kan herinneren. Dat betekent dat mensen niet kwetsbaarder zouden zijn voor eventuele herhaalde aanvallen ervan.

Er is nog geen onomstotelijk bewijs dat tweede besmettingen met het coronavirus voorkomen, zeker niet in de korte periode van enkele maanden waarin SARS-CoV-2 de wereld in zijn greep houdt. Mogelijk heeft dat gebrek aan bewijs te maken met het goed werkende geheugen van ons immuunsysteem, volgens dr. Pepper.

MEER DAN ALLEEN ANTILICHAMEN
Vaak zijn antilichamen aangehaald om ons te beschermen tegen het coronavirus. Maar die vormen maar een deel van het complexe immuunsysteem. Zo zijn virussen die al in menselijke cellen zijn binnengedrongen veilig voor antilichamen, maar niet voor bepaalde T-cellen die geïnfecteerde cellen tot zelfdestructie dwingen. Andere T-cellen - de zogenaamde ‘helpers’ - kunnen dan weer B-cellen aansporen om antilichamen aan te maken.

Antilichamen zijn geen levende cellen maar eiwitten, die ook een vervaldatum hebben. Na enkele weken of maanden verdwijnen ze weer uit het bloed. Ook de meeste B-cellen die de eerste antistoffen produceren, sterven af. Toch blijven er nog B-cellen over, zelfs als het lichaam niet meer aangevallen wordt door indringers. Indien nodig kunnen die langer levende B-cellen nog altijd massaal virusbestrijdende antilichamen produceren. Sommige blijven in de bloedsomloop wachten op actie, andere trekken zich terug in het beenmerg, waar ze soms tot tientallen jaren na het einde van een infectie detecteerbaar zijn.

Enkele studies, waaronder die van dr. Bhattacharya en van dr. Pepper, hebben antilichamen gevonden die het coronavirus kunnen uitschakelen als dat maanden na de genezing van de coronapatiënt nog in kleine hoeveelheden in het bloed blijft rondhangen. Zo’n drie maanden na de eerste symptomen zijn er volgens Bhattacharya nog altijd antilichamen waar te nemen. “Ze verminderen in aantal, maar lijken een stabiel bodempeil aan te houden”, aldus de immunoloog. “Dat lijkt duurzaam.”

Volgens Pepper is dit een duidelijke aanwijzing dat B-cellen blijven terechtkomen in het beenmerg. Met haar team slaagde ze er ook in om B-cellen te spotten die het coronavirus kunnen herkennen in het bloed van herstelde patiënten met milde symptomen, en om die in het laboratorium op kweek te zetten.

GROEPSIMMUNITEIT
Ook beschermende T-cellen konden worden geïsoleerd uit het bloed van genezen mensen, lang nadat de symptomen van Covid-19 verdwenen waren. Dat blijkt eveneens uit verscheidene onderzoeken. In het labo bleken ze nog altijd klaar om de strijd tegen het coronavirus aan te gaan. Onderzoek naar T-cellen zou meer inzicht kunnen bieden in onze immuunrespons op het coronavirus, zelfs bij patiënten met nog nauwelijks detecteerbare antilichamen.

“Er is reden tot enig optimisme voor groepsimmuniteit en mogelijk voor een vaccin”, vindt ook Smita Iyer, immunoloog aan de universiteit van Californië. Zij bestudeert de immuunrespons van resusapen op het coronavirus en was zelf niet betrokken bij de onderzoeken waarvan sprake. Die lijken alvast de veronderstelling onderuit te halen dat het immuunsysteem van patiënten die amper ziek zijn van Covid-19 minder getraind zou zijn om te strijden tegen een eventuele nieuwe invasie van het virus. “Je kan nog altijd duurzame immuniteit opbouwen zonder dat je geleden hebt onder de gevolgen van de infectie”, aldus Iyer.

De New York Times voegt er wel aan toe dat het voorgaande niet noodzakelijk ook geldt voor zwaar zieke patiënten die naar het ziekenhuis moeten of voor besmette mensen die helemaal geen symptomen ontwikkelen. Jason Netland, immunoloog aan de universiteit van Washington en auteur van de vermelde studie die voorgelegd is aan Nature, stelt dat “de overgrote meerderheid van de gevallen milde infecties zijn”. Hij concludeert daarom: “Als die mensen beschermd zijn, is dat nog altijd goed nieuws”.

NIET ZOALS GRIEPVIRUS
Er is dus hoop dat een groot deel van de besmette mensen stevige immuniteit opbouwt tegen het nieuwe coronavirus, immuniteit die minstens drie maanden - maar mogelijk veel langer - aanhoudt. Bovendien hebben coronavirussen minder de neiging om jaarlijks te muteren zoals het griepvirus dat doet. Dat betekent dat het menselijke afweersysteem volgend jaar normaal gezien nog altijd het nieuwe coronavirus zal kunnen herkennen, als dat het lichaam opnieuw zou willen binnendringen.

Nog meer diepgaand onderzoek dringt zich op, want er is nog veel niet geweten. Niemand kan voorspellen hoe het virus of het menselijk lichaam zich in de toekomst tegenover elkaar zullen gedragen. De tijd tussen het begin van de verspreiding van SARS-CoV-2 en vandaag is zo kort dat studies over immuniteit pas nu zinvol beginnen te worden, weet dr. Bhattacharya. “We moeten het gewoon blijven opvolgen”, besluit de immunoloog.

https://www.demorgen.be/n(...)-symptomen~bd25debd/
  maandag 17 augustus 2020 @ 14:18:49 #239
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194601974
cases: 63.484 (+482)
fatalities: 6.172 (+0)
hospitalisations: 12.038 (+5)

(differences w.r.t. yesterday in parenthesis)

source RIVM
pi_194601992
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 14:18 schreef Momo het volgende:

source RIVM
Prima cijfers.
Zonder wrijving geen glans
  Moderator maandag 17 augustus 2020 @ 14:20:48 #241
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194602002
quote:

source RIVM
Hey, weer een lichte daling :)
Lekker! Hopelijk kunnen we dit volhouden ^O^
pi_194602013
quote:

source RIVM
Cumulatieve contact op contact besmettingen welke zich laten testen meenemende in deze aantallen, is de besmetting in Nederland heden enorm aan het afnemen, ondanks alle reisbewegingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 17-08-2020 14:55:30 ]
pi_194602037
quote:

source RIVM
^O^
pi_194602049
Vorige week maandag 630 nieuwe cases.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194602067
Hoeveel tests zijn er uitgevoerd? Zou mij niks verbazen als dat ook afneemt na het proefballonnetje over verplichte quarantaine van onze minister.
pi_194602074
quote:

source RIVM
Nice!
Toch had ik dit niet verwacht. Nu ben ik ook geen middelbare man met een mondkapjes-selfie dus ja, weet ik veel.
Go hard or go home
pi_194602094
quote:

source RIVM
O wauw, veel minder dan verwacht!! ^O^
  maandag 17 augustus 2020 @ 14:30:41 #248
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194602133
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 14:24 schreef eentwee het volgende:
Hoeveel tests zijn er uitgevoerd? Zou mij niks verbazen als dat ook afneemt na het proefballonnetje over verplichte quarantaine van onze minister.
Die zijn de laatste 4 weken redelijk constant, zie draadje die ik eerder gepost had.
  Moderator maandag 17 augustus 2020 @ 14:31:02 #249
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194602137
Hopen dat het inderdaad doorzet die daling.

Vanmorgen een rondleiding moeten geven aan een paar nieuwe student assistenten op de hogeschool waar ik werk.
Moet zeggen dat ik een beetje vooroordelen had, want jonge gastjes, zullen wel nergens rekening mee houden etc etc.
Maar ze hielden best wel netjes afstand van elkaar en van mij, ontsmetten ook hun handjes bij binnenkomst meteen uit zichzelf enzo...
Kan zijn dat ze zich extra 'netjes' gedroegen omdat ik erbij was haha, maar ik was toch positief verrast moet ik zeggen :P
pi_194602144
Dit rare virus gaat elke keer een andere kant op dan je verwachht. Dacht echt dat het na het offerfeest en al het feesten,reizen harder zou stijgen.
Maar alleen maar positief dat het daalt natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')