Bij voorbaat dank voor de adviezen.
quote:wat.. moet'ie zijn pijlen voortaan richten op die arme duiven?
Op zondag 19 januari 2003 20:58 schreef Ludacriss het volgende:
scheit hebben aan haar en een andere vrouw zoeken er zijn meer dan genoeg vrouwen op de wereld en als dat niet werkt heb je nog de Dam in Amsterdam
Als je met haar om wil blijven gaan dan moet je ook wel accepteren dat het echt nooit meer zal worden dan vriendschap, denk ik. En haar dat vervolgens duidelijk maken. Als jij op haar heel teleurgesteld of verongelijkt overkomt dan voelt dat voor haar beklemmend aan.
Ik zou ook denken, denk nu eerst ook maar even aan jezelf en probeer het idee van een relatie met haar van je af te zetten. Dan voel je je zelf ook wat beter. Nu heb je toch nog steeds die teleurstelling te verwerken en dat valt niet mee.
"Tijd heelt alle wonden, maar bij jou staat'ie stil" (Brainpower - Tijdloos)
"Met of zonder jou voel ik me echt verrot" (Brainpower - De vierde kaart)
en gelijk heeft'ie
en Oh ja.....praten met haar werkt bij mij ook niet, ze kapt het gesprek af, of ze gaat lullig doen....kortom: ruzie, problemen en gezeik...want je wil het kwijt bij haar, maar het lukt niet
Hebben ze dat in de korte tijd nadat je haar een tijdje kent niet, dan kun je het op je buik schrijven.
Bij mannen is het juist anders: Die kunnen vaak op elk moment verliefdheidsgevoelens ontwikkelen, ook als ze goede vrienden zijn. Als je als man niet goed met die vrouw om zou kunnen gaan zou je ook geen vrienden zijn.
Vrouwen zijn erg lastig wat dat betreft. Maar... het is ECHT mogelijk je verliefdheidsgevoelens te onderdrukken! Je zult natuurlijk wel altijd om haar blijven geven.
De truuk is om met andere vrouwen om te gaan. Dan zie je in dat zij niet zo heel speciaal is. Want je moet haar niet in een te positief daglicht zetten want iedereen heeft ook negatieve eigenschappen.
Je kunt je gevoelens ook wegredeneren: Schrijf eens alles wat jou irriteert aan haar op. En stamp dit in je hoofd, probeer zo negatief mogelijk over haar te denken. Dan kunnen de gevoelens ook verdwijnen.
Een erg drastische oplossing: Compleet de vriendschap verbreken. Uit het oog uit het hart. Als je er toch alleen maar pijn aan beleeft kan dit een goede oplossing zijn.
quote:Heb ik geprobeerd...kon het zelf niet...zoals ik net al zei van brainpower: Met of zonder jou voel ik me echt verrot
Op dinsdag 21 januari 2003 01:33 schreef M4stermind het volgende:
...
Een erg drastische oplossing: Compleet de vriendschap verbreken. Uit het oog uit het hart. Als je er toch alleen maar pijn aan beleeft kan dit een goede oplossing zijn.
quote:Ik ben dan wel geen vrouw *suprise* maar hier moet ik het toch echt even niet mee eens zijn. Tis wel een erg armoedige benadering van het begrip relatie. Zoals je het omschrijft lees ik er niets meer in dan genoegen nemen met elkaar, en hoe armzalig is dat dan als basis voor een relatie? Natuurlijk gaat het om verliefdheid en niets minder dan verliefdheid. Zonder verliefdheid is genegenheid het beste waar je op kunt hopen. Houden van is dan al te hoog gegrepen. Een recept voor al die middle-aged couples die op zaterdagmiddag chagrijnig door de stad sjouwen. Niet beter wetend dan opstaan, werken en s avonds thuiskomen voor aardappelen en groenten. Getrouwd zijn omdat het zo gelegen op de route des levens lag en iedereen dat eigenlijk toch al van je verwachtte. Je ademt en beweegt maar eigenlijk ben je al jaren dood. Het wachten is op het moment dat je lichaam daar ook achter komt. En dat allemaal omdat je te belazerd bent geweest om te wachten op dat ene moment. Dat moment waarop je compleet overvallen wordt door een horde vlinders die het op je buik voorzien hebben. Verliefdheid ja.
Wat het met vrouwen is, is dat ze per sé een verliefdheidsgevoel moeten hebben, willen ze een relatie beginnen. Terwijl dit gevoel toch ooit zal verdwijnen, waarna het 'houden van' wordt, maar vrouwen bekijken het vaak niet zo rationeel, en WILLEN in de eerste instantie eerst even verliefd zijn. Terwijl goed met elkaar om kunnen gaan en elkaar erg mogen eigenlijk voldoende moet zijn. Want de passie raak je later toch kwijt.
quote:elkaar mogen? met elkaar om kunnen gaan? dit is echt tragisch.
Op dinsdag 21 januari 2003 01:33 schreef M4stermind het volgende:
Wat het met vrouwen is, is dat ze per sé een verliefdheidsgevoel moeten hebben, willen ze een relatie beginnen. Terwijl dit gevoel toch ooit zal verdwijnen, waarna het 'houden van' wordt, maar vrouwen bekijken het vaak niet zo rationeel, en WILLEN in de eerste instantie eerst even verliefd zijn. Terwijl goed met elkaar om kunnen gaan en elkaar erg mogen eigenlijk voldoende moet zijn. Want de passie raak je later toch kwijt.Hebben ze dat in de korte tijd nadat je haar een tijdje kent niet, dan kun je het op je buik schrijven.
Bij mannen is het juist anders: Die kunnen vaak op elk moment verliefdheidsgevoelens ontwikkelen, ook als ze goede vrienden zijn. Als je als man niet goed met die vrouw om zou kunnen gaan zou je ook geen vrienden zijn.
Vrouwen zijn erg lastig wat dat betreft. Maar... het is ECHT mogelijk je verliefdheidsgevoelens te onderdrukken! Je zult natuurlijk wel altijd om haar blijven geven.
De truuk is om met andere vrouwen om te gaan. Dan zie je in dat zij niet zo heel speciaal is. Want je moet haar niet in een te positief daglicht zetten want iedereen heeft ook negatieve eigenschappen.
Je kunt je gevoelens ook wegredeneren: Schrijf eens alles wat jou irriteert aan haar op. En stamp dit in je hoofd, probeer zo negatief mogelijk over haar te denken. Dan kunnen de gevoelens ook verdwijnen.
dit heeft niets met relaties en liefde en houden van te maken. wat jij hier omschrijft is het meubelplein-op-een zondagmiddag-gevoel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |