abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:53:23 #1
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_194576812

Vorige week begon de lente, een week later op zaterdag 15 augustus is het herfst geworden. We rijden het tweede monument van het jaar; de Ronde van Lombardije. Vorig jaar won Bauke Mollema w/ hier na een solo voor Valverde en Bernal. Dit jaar is heel anders dan andere jaren. Wat is het effect van het warmere weer? Op de startlijst staan nu vooral renners die niet naar de Tour de France gaan. Volgens de bookies is wonderkind Remco Evenepoel de grote favoriet. Oud winnaars Nibali en Mollema rijden mee in dezelfde ploeg. Andere opvallend namen zijn Jakob Fuglsang, Simon Yates, Ivan Sosa, Turborus Vlasov, Richard Karrepas, Sjors Bennett, Maximilian Schachmann, Fabio Aru, Gianni Mussolini Moscon en Mathieu van der Poel w/



Het parcours:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Procyclingstats

De odds:


Het weer in Como op zaterdag


Il Lombardia is vanaf 16:50 live te zien op Eurosport 1 en de Player. De finish wordt verwacht tussen 18:00 en 18:30.
pi_194576858
https://sporza.be/nl/2020(...)ebben~1597516549981/

De winst was eigenlijk al binnen.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:55:28 #3
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_194576861
twitter


Sleutelbeen dankzij de dikke BMW.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:56:06 #4
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_194576880
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:05 schreef Koffieplanter het volgende:
Met een gebroken bekken kan je als wielrenner heel ver van huis zijn.
Oei oei.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_194577023
Lijkt wel een beetje op een boosaardige grap van God. Op de dag van Lenny’s eerste profzege al dit vreselijk blessurenieuws... :(
  Moderator zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:02:58 #6
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194577065
twitter
  Moderator zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:05:02 #7
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194577112
twitter
pi_194577155
quote:
86s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:55 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

Sleutelbeen dankzij de dikke BMW.
Bora zo in 1 dag Buchmann en Schachmann kwijt :{
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194577251
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 21:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Bora zo in 1 dag Buchmann en Schachmann kwijt :{
En de Mühl. Dat is ronduit dramatisch met het oog op de Tour. Pascal maar oproepen dan?
pi_194577280
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 21:11 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

En de Mühl. Dat is ronduit dramatisch met het oog op de Tour. Pascal maar oproepen dan?
Als ie wil. Muhlberger verwacht ik in een Tour niet echt veel van, maar als je Schach en Buch al mist heb je daar natuurlijk nog wel een mooie joker aan voor misschien een ritzege.

Nu moeten ze het zeker hebben van Konrad en Grosschartner?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194577575
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 21:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Bora zo in 1 dag Buchmann en Schachmann kwijt :{
Buchmann en Muhlberger gewoon naar de Tour op basis van deze berichten lijkt mij?
pi_194577603
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 21:26 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Buchmann en Muhlberger gewoon naar de Tour op basis van deze berichten lijkt mij?
Oh ik las slecht nieuws over Boekmannetje, heb ik dat verkeerd gezien?

Muhl maakt niet echt uit verder zou ik sowieso zeggen, nouja als knecht wel maar niet als de belangrijkste inzet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194577641
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 21:27 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Oh ik las slecht nieuws over Boekmannetje, heb ik dat verkeerd gezien?

Muhl maakt niet echt uit verder zou ik sowieso zeggen, nouja als knecht wel maar niet als de belangrijkste inzet.
Geen breuken, dan moet starten over twee weken normaliter wel goedkomen denk ik.
pi_194577942
Zal wel goed komen met Buchmann voor de Tour ja, wel de vraag invloed dit heeft voor z’n trainingen zo vlak voor de Tour. Zelfde geldt voor Kruijswijk.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:05:56 #15
102912 crv
Screwed up
pi_194578197
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 21:05 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Nou nou.... toen Hoogerland het prikkeldraad ingekegeld werd door een „tourauto“ heb je de uci niet gehoord
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:07:10 #16
102912 crv
Screwed up
pi_194578208
quote:
86s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 20:55 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

Sleutelbeen dankzij de dikke BMW.
Die BMW kan er niks aan doen wel de vrouw... :X die hem bestuurde
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:08:27 #17
102912 crv
Screwed up
pi_194578222
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 21:02 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Goh, is tie de organisatie nog niet voor moordaanslag sansprakelijk aan het stellen....
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:09:13 #18
408813 crew  trein2000
pi_194578235
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:07 schreef crv het volgende:

[..]

Die BMW kan er niks aan doen wel de vrouw... :X die hem bestuurde
En de organisatie die er gewoon voor moeten zorgen dat er geen ongeautoriseerde auto’s op het parcours komen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194578253
UCI :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:09:50 #20
408813 crew  trein2000
pi_194578254
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:08 schreef crv het volgende:

[..]

Goh, is tie de organisatie nog niet voor moordaanslag sansprakelijk aan het stellen....
Thijs Zonneveld roept al op om de organisatie aansprakelijk te stellen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:11:13 #21
102912 crv
Screwed up
pi_194578285
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En de organisatie die er gewoon voor moeten zorgen dat er geen ongeautoriseerde auto’s op het parcours komen.
Precies
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:11:58 #22
102912 crv
Screwed up
pi_194578297
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Thijs Zonneveld roept al op om de organisatie aansprakelijk te stellen.
Dat snap ik wel maar patlef wil iedereen opsluiten
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_194578462
Schachmann is toch zo'n ontzettende pechvogel. ;(
pi_194578539
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:21 schreef Columbiafan het volgende:
Schachmann is toch zo'n ontzettende pechvogel. ;(
In de tour toen deed ie het op zich wel zelf, maar hier kon ie natuurlijk helemaal niks aan doen :{ Ook dat die vrouw nog vrolijk naar links stuurt en hem daar totaal afsnijdt :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:30:18 #25
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_194578644
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:21 schreef Columbiafan het volgende:
Schachmann is toch zo'n ontzettende pechvogel. ;(
Dit was wel heel bizar, maar aan de andere kant vond ik hem de laatste paar wedstrijden een tikje minder indrukwekkend ogen dan hij dit seizoen al gedaan heeft. Nu mist hij drie weken Tour, maar dat geeft hem tegelijkertijd kans om fris aan het voorjaar te beginnen.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:18:51 #26
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_194579922


Al die foto's van Remco zelf zijn niet zo leuk, maar deze foto heeft dan weer wel wat.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_194580725
twitter
pi_194580775
Punt is natuurijk wel dat hij in principe nooit halverwege de brug zou vallen :+
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_194585083
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 00:08 schreef franklop het volgende:
Punt is natuurijk wel dat hij in principe nooit halverwege de brug zou vallen :+
Als hij iets verder was gevallen had hij wel een grotere vrije val gemaakt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 19:31:53 #30
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194592163
Vader Evenepoel: "Moeten er eerst doden vallen voor er iets gebeurt?"

De ouders en vriendin van Remco Evenepoel gingen even door een emotionele hel toen ook zij zagen hoe de topfavoriet voor de Ronde van Lombardije in het ravijn stortte. "Als hij 10 meter verder was neergestort, praten we hier nu anders", zegt vader Patrick.

Remco Evenepoel houdt aan zijn valpartij gisteren niet alleen een gebroken bekken, maar ook heel wat gebroken dromen over. "Hij beseft dat hij door het oog van de naald is gekropen", zegt vader Patrick.



"Hij heeft zijn doelen een voor een zien wegvallen, eerst door corona en nu door die valpartij. Er is toch wat oplapwerk nodig. Wij en het team zijn er om hem te steunen."



"Zijn heup en bekken zijn nu volledig ingepakt met een korset, zodat hij stabiel blijft. Hij heeft toch veel pijn. Hij zit constant onder de pijnstillers."



"Het eerste wat hij ons vroeg toen hij wakker werd, was: "Geraak ik nog klaar voor de Giro?" "Dat zal niet lukken, jongen. Maar kop op, want volgend jaar is er nog een Giro. Je herstel is nu de prioriteit.""

Toen hij wakker werd, vroeg hij eerst: geraak ik nog klaar voor de Giro?
Patrick Evenepoel

"Elke ouder kent die ongerustheid, je hoopt gewoon dat het jou niet overkomt"

Vader Patrick Evenepoel kan het allemaal rustig vertellen, maar die rust moet hem gisteren toch even verlaten hebben. "Het is angstaanjagend als je het ziet gebeuren. Akelig dat je dan die fiets ziet staan tegen dat muurtje. Dat jurylid is daarna gewoon voortgereden en is niet eens gaan kijken!"



"We dachten natuurlijk meteen aan de ouders van Fabio (Jakobsen) en Bjorg (Lambrecht). Je moet op dat moment rustig proberen te blijven en hopen op een verlossend bericht. Na 10 minuten kregen we gelukkig al te horen dat hij bij bewustzijn was."



De beelden tonen ook dat Evenepoel geluk heeft gehad. "Als hij 10 meter verder was gevallen, praten we hier nu anders. Maar die ongerustheid kent elke ouder, ook als je kind 's nachts met de auto weg is bijvoorbeeld. Je hoopt gewoon dat het jou nooit overkomt."

"Renners zijn geen marionetten"

De organisatie kreeg er her en der van langs, omdat de afdaling van de Muro di Sormano eerder al slachtoffers eiste. "De laatste weken zijn er heel wat ongelukken geweest in de koers. Ook in de Dauphiné waren er problemen met een afdaling", zegt Evenepoel.



"De bevoegde instanties moeten zich nu afvragen wat ze hieraan kunnen doen. Die aankomst in Polen, daar spraken ze al 3 jaar over, net als over die afdaling hier. Moeten er eerst doden vallen voor er iets gebeurt?"



"Renners zijn geen marionetten. Ik moet zelf ook zorgden dat mijn werknemers veilig kunnen werken (vader Evenepoel heeft een bedrijf voor pleisterwerken, red). Dat moet bij wielrenners ook van toepassing zijn."
pi_194592498
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:31 schreef Momo het volgende:
Vader Evenepoel: "Moeten er eerst doden vallen voor er iets gebeurt?"

De ouders en vriendin van Remco Evenepoel gingen even door een emotionele hel toen ook zij zagen hoe de topfavoriet voor de Ronde van Lombardije in het ravijn stortte. "Als hij 10 meter verder was neergestort, praten we hier nu anders", zegt vader Patrick.

Remco Evenepoel houdt aan zijn valpartij gisteren niet alleen een gebroken bekken, maar ook heel wat gebroken dromen over. "Hij beseft dat hij door het oog van de naald is gekropen", zegt vader Patrick.



"Hij heeft zijn doelen een voor een zien wegvallen, eerst door corona en nu door die valpartij. Er is toch wat oplapwerk nodig. Wij en het team zijn er om hem te steunen."



"Zijn heup en bekken zijn nu volledig ingepakt met een korset, zodat hij stabiel blijft. Hij heeft toch veel pijn. Hij zit constant onder de pijnstillers."



"Het eerste wat hij ons vroeg toen hij wakker werd, was: "Geraak ik nog klaar voor de Giro?" "Dat zal niet lukken, jongen. Maar kop op, want volgend jaar is er nog een Giro. Je herstel is nu de prioriteit.""

Toen hij wakker werd, vroeg hij eerst: geraak ik nog klaar voor de Giro?
Patrick Evenepoel

"Elke ouder kent die ongerustheid, je hoopt gewoon dat het jou niet overkomt"

Vader Patrick Evenepoel kan het allemaal rustig vertellen, maar die rust moet hem gisteren toch even verlaten hebben. "Het is angstaanjagend als je het ziet gebeuren. Akelig dat je dan die fiets ziet staan tegen dat muurtje. Dat jurylid is daarna gewoon voortgereden en is niet eens gaan kijken!"



"We dachten natuurlijk meteen aan de ouders van Fabio (Jakobsen) en Bjorg (Lambrecht). Je moet op dat moment rustig proberen te blijven en hopen op een verlossend bericht. Na 10 minuten kregen we gelukkig al te horen dat hij bij bewustzijn was."



De beelden tonen ook dat Evenepoel geluk heeft gehad. "Als hij 10 meter verder was gevallen, praten we hier nu anders. Maar die ongerustheid kent elke ouder, ook als je kind 's nachts met de auto weg is bijvoorbeeld. Je hoopt gewoon dat het jou nooit overkomt."

"Renners zijn geen marionetten"

De organisatie kreeg er her en der van langs, omdat de afdaling van de Muro di Sormano eerder al slachtoffers eiste. "De laatste weken zijn er heel wat ongelukken geweest in de koers. Ook in de Dauphiné waren er problemen met een afdaling", zegt Evenepoel.



"De bevoegde instanties moeten zich nu afvragen wat ze hieraan kunnen doen. Die aankomst in Polen, daar spraken ze al 3 jaar over, net als over die afdaling hier. Moeten er eerst doden vallen voor er iets gebeurt?"



"Renners zijn geen marionetten. Ik moet zelf ook zorgden dat mijn werknemers veilig kunnen werken (vader Evenepoel heeft een bedrijf voor pleisterwerken, red). Dat moet bij wielrenners ook van toepassing zijn."
Je zoon over zo’n muurtje in het ravijn zien vliegen. Brrrrr, dat lijken me verschrikkelijke minuten als je live zit te kijken als vader :{
leven zoals het leven is
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')