abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194558660
Van mishandeling verdachte Raymi Sambo maakt serie over ’powervrouwen’

Acteur Raymi Sambo, die volgende maand voor de rechter moet verschijnen vanwege een zware mishandeling van een vrouw, gaat een vijfdelige serie maken over de ’powerladies’ uit de jaren tachtig die hem steun boden toen hij in Nederland kwam.



De muziek van Mai Tai, de Dolly Dots en Centerfold sleepten de acteur door moeilijke periodes in zijn leven heen. In Freshback blikt hij met de vrouwelijke sterren van toen terug op de jaren tachtig en hoe zij deze periode hebben ervaren.

Sambo – die binnenkort te zien is in de nieuwe serie All Stars & Zonen, een vervolg op de hitserie All Stars – spreekt in deze serie met Patty Zomer (Dolly Dots), Mildred Douglas (Mai Tai), Laura Fygi (Centerfold), Lilian Day Jackson (Spargo) en Suzanne Klemann (Loïs Lane). De serie gaat 21 augustus van start op nostalgische zender ONS en is naderhand ook online te zien.

Mishandeling
Begin dit jaar kwam Sambo minder fraai in het nieuws, toen bekend werd dat hij tijdens nieuwjaarsnacht een vrouw in elkaar had geslagen. Het slachtoffer liep daarbij een hersenschudding en een gebroken neus op. „De officier van justitie heeft besloten de verdachte te dagvaarden voor zware mishandeling, dan wel mishandeling. Dit betekent dat de verdachte voor de rechter moet komen”, liet een woordvoerder van het OM donderdag weten aan Shownieuws. „Van een schikking is geen sprake, omdat de officier van justitie de feiten te ernstig vindt en deze dus aan de rechter wil voorleggen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)ie-over-powervrouwen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194558678
Dit lievelingetje van de NPO en winnaar van de Black Achievement Awards had beter een ander onderwerp kunnen kiezen om een docu over te maken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:57:51 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194558696
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dit lievelingetje van de NPO en winnaar van de Black Achievement Awards had beter een ander onderwerp kunnen kiezen om een docu over te maken.
:Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:07:42 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194558841
Hij maakt een serie over zangeressen dus?
pi_194558898
En dit stuk nageboorte mag gewoon lekker van de belastingcenten door blijven parasiteren.
  Spellchecker vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:42:11 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194559400
Hopelijk hebben die vrouwen genoeg power om hem lekker op zijn bek te rammen.
En daar voorbij.

[ Bericht 1% gewijzigd door maily op 15-08-2020 08:59:33 ]
pi_194559463
En weer een kleurling
  Spellchecker vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:46:01 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194559493
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 20:44 schreef Bottendaal het volgende:
En weer een kleurling
Iemand van kleur.
Blijkbaar niet genoeg in het nieuws.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:47:28 #9
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194559535
Blacks gonna black
pi_194559600
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 20:44 schreef Bottendaal het volgende:
En weer een kleurling
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194559651
quote:
Het is ook allemaal zo racistisch als de pest. Black achievement. Ofwel in het land der blinden is Sambo de koning.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:54:28 #12
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194559688
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 20:52 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Het is ook allemaal zo racistisch als de pest. Black achievement. Ofwel in het land der blinden is Sambo de koning.
Kan me niet voorstellen dat je dat als zwarte niet ook zo voelt. Van jippie, ik ben de langste dwerg. De knapste lelijkerd. De meest vermakelijke neger.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194559691
Once you go black you better dial 911.
pi_194559704
Gatverdamme.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_194559707
Vrouwen kunnen je ook zeer kwaad maken. Dit mag je niet meer onderschatten. in 2020.

Verder vind ik Liar, History, Dream a little dream, You and me, It's the first time. Stuk voor stuk keigoede nummers.
pi_194559741
Hoe zou je voor zware mishandeling trouwens een schikking kunnen krijgen?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_194559867
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 20:52 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Het is ook allemaal zo racistisch als de pest. Black achievement. Ofwel in het land der blinden is Sambo de koning.
De Black Achievement Awards bestaan sinds 2016.
In dat jaar won Quinsy Gario
In 2017 Mitchell Esajas, iemand die nog erger racistisch is en met een nog grotere haat voor zwarte piet als de 1e winnaar.
In 2018 won Anousha Nzume. Heel knap, maar zij is nog racistischer dan Esajas.
In 2019 dus vrouwenmepper Sambo

Eigenlijk moet je je doodschamen om die prijs te winnen, maar blijkbaar zijn dit de meest succesvolle zwarten van Nederland.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194559888
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De Black Achievement Awards bestaan sinds 2016.
In dat jaar won Quinsy Gario
In 2017 Mitchell Esajas, iemand die nog erger racistisch is en met een nog grotere haat voor zwarte piet als de 1e winnaar.
In 2018 won Anousha Nzume. Heel knap, maar zij is nog racistischer dan Esajas.
In 2019 dus vrouwenmepper Sambo

Eigenlijk moet je je doodschamen om die prijs te winnen, maar blijkbaar zijn dit de meest succesvolle zwarten van Nederland.
Ja dat zegt al genoeg.
pi_194560317
Ze zal het er wel naar gemaakt hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194560964
Jezus, dit is wel heel erg slecht.
pi_194561183
Ach wie heeft nou niet een vrouw neergehoekt?
pi_194561184
Ik wil zo graag een antwoord op mijn vraag.
@Leandra weet jij het? Ik wist niet dat dit kon.

[ Bericht 0% gewijzigd door mascara-klodder op 14-08-2020 21:52:51 ]
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_194561257
Sambo de vrouwenmepper zal vast wel een goede uitleg hebben hiervoor. Typisch dit.
U MAD?
pi_194561439
Beating up Ladies Matters!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194561452
Misschien zoekt ie een sparringpartner...
pi_194561707
huidskleur inzetten voor sympathie. slim.
pi_194565459
Sambo _O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194577000
De reacties in dit topic...

Maar nee, er wordt niet neergekeken op onze donkere medeburgers hoor...
Krekker is de bom!
pi_194577090
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 21:00 schreef KreKkeR het volgende:
De reacties in dit topic...

Maar nee, er wordt niet neergekeken op onze donkere medeburgers hoor...
Er zijn een aantal reacties verwijderd. Begrijpelijk.

Maar het is toch niet raar dat men Sambo hypocriet vind? Of geen waardering voor hem kan opbrengen?
En wat vind jij dan van zo'n Black Achievement Award die constant aan zulke idioten uitgedeeld worden? Dat kan je toch ook niet serieus nemen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:07:45 #30
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194577179
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 21:00 schreef KreKkeR het volgende:
De reacties in dit topic...

Maar nee, er wordt niet neergekeken op onze donkere medeburgers hoor...
Elke misdadiger wordt op Fok! gefileerd.
pi_194579044
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
Beating up Ladies Matters!
Bashing Ladies Matters
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_194579056
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 21:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn een aantal reacties verwijderd. Begrijpelijk.

Maar het is toch niet raar dat men Sambo hypocriet vind? Of geen waardering voor hem kan opbrengen?
En wat vind jij dan van zo'n Black Achievement Award die constant aan zulke idioten uitgedeeld worden? Dat kan je toch ook niet serieus nemen?
De reacties mbt de hypocrisie kon ik me redelijk in vinden. Black Achievement Awards vind ik belachelijk. Al vind ik de Black History month in de VS NOG achterlijker.

Maar ik doelde op opmerkingen als blacks gonna black e.d.
Krekker is de bom!
pi_194579126
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 21:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Elke misdadiger wordt op Fok! gefileerd.
Jij denkt echt dat mijn commentaar betrekking heeft op het bashen van de mishandelaar?
Krekker is de bom!
pi_194579128
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:44 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

De reacties mbt de hypocritie kon ik me redelijk in vinden. Black Achievement Awards vind ik belachelijk. Al vind ik de Black History month in de VS NOG achterlijker.

Maar ik doelde op opmerkingen als blacks gonna black e.d.
Dat is triest ja.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:52:41 #35
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194579339
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:45 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat mijn commentaar betrekking heeft op het bashen van de mishandelaar?
Je commentaar, zoals ik het begreep, ging over het bashen van zwarten. Heb ik het verkeerd begrepen?
pi_194579455
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:52 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Je commentaar, zoals ik het begreep, ging over het bashen van zwarten. Heb ik het verkeerd begrepen?
Neger is stout:
Deel v/d posts gaat niet over stoute neger en/of zijn stoute daden... maar over negers in het algemeen.

Lijkt me niet echt heel normaal, al lijkt dit helaas wel normaal te worden op FOK... :{
Krekker is de bom!
  zondag 16 augustus 2020 @ 11:53:07 #37
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194584488
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 22:56 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Neger is stout:
Deel v/d posts gaat niet over stoute neger en/of zijn stoute daden... maar over negers in het algemeen.

Lijkt me niet echt heel normaal, al lijkt dit helaas wel normaal te worden op FOK... :{
Of over deze stoute neger die op een voetstuk wordt geplaatst waar een blanke waarschijnlijk zou worden neergesabeld.
pi_194612124
quote:
Powervrouwen-serie van Raymi Sambo van de baan

Freshback, de vijfdelige serie die Raymi Sambo wilde maken over ’powervrouwen die hem steun boden toen hij in Nederland kwam’, zal toch niet worden uitgezonden. Omroep ONS is van gedachten veranderd, nadat zij ontdekten dat de acteur wordt verdacht van zware mishandeling.



„Wij distantiëren ons volledig van Raymi Sambo”, laat een woordvoerder van de omroep aan Shownieuws weten. „Wij brengen als tv-zender leuke programma’s, waarin we terugkijken naar onderwerpen uit het verleden. Eerder hebben wij contact gekregen met Raymi Sambo om een programma van zijn hand uit te zenden. Na de berichtgeving rondom zijn persoon hebben wij al eerder besloten om deze programma’s dan ook niet uit te zenden.”

In Freshback wilde Sambo met de vrouwelijke sterren van toen terugblikken op de jaren tachtig en hoe zij deze periode hebben ervaren. Sambo wilde hiervoor het gesprel aan gaan met Patty Zomer (Dolly Dots), Mildred Douglas (Mai Tai), Laura Fygi (Centerfold), Lilian Day Jackson (Spargo) en Suzanne Klemann (Loïs Lane).

Mishandeling
Begin dit jaar werd bekend dat Sambo tijdens nieuwjaarsnacht een vrouw in elkaar had geslagen. Het slachtoffer liep daarbij een hersenschudding en een gebroken neus op. „De officier van justitie heeft besloten de verdachte te dagvaarden voor zware mishandeling, dan wel mishandeling. Dit betekent dat de verdachte voor de rechter moet komen”, liet een woordvoerder van het OM donderdag weten aan Shownieuws. „Van een schikking is geen sprake, omdat de officier van justitie de feiten te ernstig vindt en deze dus aan de rechter wil voorleggen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)mi-sambo-van-de-baan
*O* _O_ *O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194612177
mishandelt
pi_194612648
Alsof die omroep niet eerder op de hoogte was van de mishandeling. Alleen nu er commotie over is, blazen ze het af. Of het moet vorig jaar al opgenomen zijn...
pi_194612678
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:32 schreef 01100101 het volgende:
Jezus, dit is wel heel erg slecht.
Nog veel slechter is dat deze pannenkoek maar liefst ¤125.000,- (!!!) subsidie krijgt. Pèr jaar! 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194612679
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 06:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

*O* _O_ *O*
Cancel Culture strikes again
pi_194612752
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 08:31 schreef AlohA het volgende:

[..]

Cancel Culture strikes again
In dit geval wel terecht toch? Beetje vreemd om een vrouwenbeukende Sambo een serie over power vrouwen te laten maken.
pi_194612863
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 08:31 schreef vosss het volgende:

[..]

Nog veel slechter is dat deze pannenkoek maar liefst ¤125.000,- (!!!) subsidie krijgt. Pèr jaar! 8)7
Waarvoor dan?
pi_194612882
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De Black Achievement Awards bestaan sinds 2016.
In dat jaar won Quinsy Gario
In 2017 Mitchell Esajas, iemand die nog erger racistisch is en met een nog grotere haat voor zwarte piet als de 1e winnaar.
In 2018 won Anousha Nzume. Heel knap, maar zij is nog racistischer dan Esajas.
In 2019 dus vrouwenmepper Sambo

Eigenlijk moet je je doodschamen om die prijs te winnen, maar blijkbaar zijn dit de meest succesvolle zwarten van Nederland.
Dat is geen lijst om trots op te zijn en zegt ook heel veel over de jury. Dit zijn ook zeker niet de meest succesvolle zwarte mensen in Nederland.
pi_194612906
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 08:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waarvoor dan?
Een of ander cultuurpotje waar dat uit betaald wordt volgens mij.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194612914
https://www.geenstijl.nl/(...)-krijgt-gratis-geld/

Beter zetten ze die subsidie stop.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194613010
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 08:59 schreef vosss het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)-krijgt-gratis-geld/

Beter zetten ze die subsidie stop.
Het is dus geld voor een stichting met zijn naam. Overigens als ik dan weer lees dat het kennelijk een theater is waarbij kennelijk het financiële thema blanke onderdrukking hoogtij viert, dan denk ik niet alleen subsidie intrekken, maar de hele rataplan daarboven die het mogelijk maakt dat geld van werkenden wordt besteed aan dit soort idioterie afschaffen.
pi_194614979
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 09:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is dus geld voor een stichting met zijn naam. Overigens als ik dan weer lees dat het kennelijk een theater is waarbij kennelijk het financiële thema blanke onderdrukking hoogtij viert, dan denk ik niet alleen subsidie intrekken, maar de hele rataplan daarboven die het mogelijk maakt dat geld van werkenden wordt besteed aan dit soort idioterie afschaffen.
De Amsterdamse Kunstraad bepaald wie hoeveel geld krijgt. Sambo is al snel 'inclusief en divers' dus dan doen ze niet zo moeilijk als je een vrouw bewusteloos beukt. En als je het dan ook nog over blanke onderdrukking gaat hebben en een Black Achievement Award binnen hebt, dan vliegt het gratis geld je om de oren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194616414
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 11:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De Amsterdamse Kunstraad bepaald wie hoeveel geld krijgt. Sambo is al snel 'inclusief en divers' dus dan doen ze niet zo moeilijk als je een vrouw bewusteloos beukt. En als je het dan ook nog over blanke onderdrukking gaat hebben en een Black Achievement Award binnen hebt, dan vliegt het gratis geld je om de oren.
Die hele rataplan afschaffen dus. Flauwekul.

Gewoon met objectieve beoordelingen werken en geen politieke agenda erdoor drukken.
pi_194677559
Het is vast een blank wijf, dan mag het opeens allemaal omdat hij een neger is. Alles wat blanken doen is fouut, maar zodra een neger het doet moeten we het begrijpen en snappen dat hij gediscrimineerd wordt. :')
pi_194980583
quote:
Raymi Sambo veroordeeld tot 100 uur taakstraf

Raymi Sambo is woensdag in de rechtbank Amsterdam veroordeeld tot 100 uur taakstraf voor mishandeling. De straf kan worden omgezet in een hechtenis van 50 dagen als hij deze niet naar behoren uitvoert. Daarnaast moet hij 5.310 euro aan inkomstenderving en 1.000 euro aan smartengeld betalen.

Raymi Sambo (49), bekend van onder meer All-Stars en Spangas, moest voor de rechter verschijnen voor een zware mishandeling van een vrouw, negen maanden geleden. Het slachtoffer liep daarbij een hersenschudding en een gebroken neus op.

De rechter hield bij de strafmaat rekening met het feit dat de vuistslag in het gezicht wel kon worden vastgesteld, maar de beweerde kopstoot niet. De rechter liet ook meewegen dat de gebroken neus van het slachtoffer relatief snel herstelde en er hiervoor geen ingewikkelde operaties nodig waren. Het kan daarom, juridisch gezien, niet worden gekwalificeerd als zwaar lichamelijk letsel. Wel spreekt de rechter van een ernstige mishandeling.

Volgens de rechter is er voor beide partijen veel media-aandacht geweest, waarmee van strafvermindering daarom geen sprake is. Beide partijen krijgen twee weken de tijd voor hoger beroep.

Het slachtoffer werd bijgestaan door advocaat Sébas Diekstra. Hij laat namens zijn cliënte weten dat zij ’tevreden’ is met de uitspraak. ,,Het vonnis van de politierechter doet recht aan de zaak en recht aan de gevolgen voor cliënte en haar gezin. Zij hoopt de zaak na vandaag achter zich te kunnen laten.’’
https://www.telegraaf.nl/(...)ot-100-uur-taakstraf
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194980590
Netjes!
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_194980657
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De Black Achievement Awards bestaan sinds 2016.
In dat jaar won Quinsy Gario
In 2017 Mitchell Esajas, iemand die nog erger racistisch is en met een nog grotere haat voor zwarte piet als de 1e winnaar.
In 2018 won Anousha Nzume. Heel knap, maar zij is nog racistischer dan Esajas.
In 2019 dus vrouwenmepper Sambo

Eigenlijk moet je je doodschamen om die prijs te winnen, maar blijkbaar zijn dit de meest succesvolle zwarten van Nederland.
Wat zouden de reacties zijn als er een White Achievement Awards wordt georganiseerd?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')