abonnement Unibet Coolblue
pi_194573606
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Op die manier, maar dat is niet helemaal waar:

[ afbeelding ]
[..]

I know, ik ben regelmatig op Kreta (NAMFI) geweest om oa de Grieken te evalueren als NATO Airdefence evaluator. ;)
Is een heel oud plaatje. De Turken spelen in op de eilandjes precies rondom/nabij het S-300 gebied, niet?
pi_194573660
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:39 schreef Gruj0 het volgende:
Is een heel oud plaatje. De Turken spelen in op de eilandjes precies rondom het S-300 gebied, niet?
Ook al is het een oud plaatje dat doet verder weinig af aan de inzet van de middelen. De Patriots staan vnl richting de Turken te kijken.
pi_194573704
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:53 schreef marsan het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor diezelfde navo beter uitkomt wanneer dat gas het in griekse handen blijft. Ook voor de eu.
Er moet een eerlijke verdeling komen.


Een besluit van het internationaal hof tussen Malta en Libië laat zien dat Turkije hoe dan ook meer gaat krijgen dan wat Griekenland toebedeelt aan Turkije.

Bij de afspraak tussen Griekenland en Egypte heeft Egypte 60% gekregen t.o.v. Kreta. Egyptr ging niet akkoord met 50/50.

Het piepkleine eilandje Kastelerizo 2 km voor Turkije's kust zal hoe dan ook geen 40.000 km2 krijgen. Ze hebben niet meer recht dan een stuk Turkije dat 2 km oostelijker licht. Of een stuk Turkije dat 4 km oostelijker ligt. Turkije heeft stukken land die zelfs zuidelijker liggen. Kastelerizo heeft ook niet meer recht op zee dan dat stukje.
Ik ga er vanuit dat Turkije zeker 80.000 km2 meer gaat krijgen dan wat Griekenland toebedeelt aan Turkije.

twitter




Ik denk dat er voor de eiland Kastelerizo mogelijk zo een EEZ zoals in de afbeelding hieronder als oplossing komt. Op meer hebben ze geen recht. Een strook van 2 km breed en dan richting het Zuiden.

Dit was de oplossing voor het maritieme dispuut tussen Canada en wat Franse eilandjes.


  Moderator zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:50:23 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194573789
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:37 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Waar heeft Russisch luchtafweer zich niet bewezen? Kom niet met Libië aanzetten, want Ghadaffi durfde het niet aan om het leger in te zetten zoals het bedoeld was en ook de manschappen waren ver van onderlegd om dit soort systemen te bedienen.

Syrië heeft wel hier en daar gaten laten vallen, maar ook voor hen geldt: systemen waren niet up to date, kampten met achterstallig onderhoud en aan kwalitatieve manschappen was ook gebrek.

In welke real combat situatie heeft de Patriot zich bewezen? Niet wijzen op de NL Patriot bijdrage in Turkije, want volgens mij is er niet geschoten en is er dus ook niets neergehaald.
je bevestigd mijn punt hier toch al?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194573905
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:45 schreef polderturk het volgende:

[..]

Er moet een eerlijke verdeling komen.

Een besluit van het internationaal hof tussen Malta en Libië laat zien dat Turkije hoe dan ook meer gaat krijgen dan wat Griekenland toebedeelt aan Turkije.

Bij de afspraak tussen Griekenland en Egypte heeft Egypte 60% gekregen t.o.v. Kreta. Egyptr ging niet akkoord met 50/50.

Het piepkleine eilandje Kastelerizo 2 km voor Turkije's kust zal hoe dan ook geen 40.000 km2 krijgen. Ze hebben niet meer recht dan een stuk Turkije dat 2 km oostelijker licht. Of een stuk Turkije dat 4 km oostelijker ligt. Turkije heeft stukken land die zelfs zuidelijker liggen. Kastelerizo heeft ook niet meer recht op zee dan dat stukje.
Ik ga er vanuit dat Turkije zeker 80.000 km2 meer gaat krijgen dan wat Griekenland toebedeelt aan Turkije.

[ twitter ]

[ afbeelding ]

Ik denk dat er voor de eiland Kastelerizo mogelijk zo een EEZ zoals in de afbeelding hieronder als oplossing komt. Op meer hebben ze geen recht. Een strook van 2 km breed en dan richting het Zuiden.

Dit was de oplossing voor het maritieme dispuut tussen Canada en wat Franse eilandjes.

[ afbeelding ]
Waarom herhaal je dit keer op keer?

De grenzen liggen al zo sinds 1923, jammer maar helaas.
pi_194573906
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ook al is het een oud plaatje dat doet verder weinig af aan de inzet van de middelen. De Patriots staan vnl richting de Turken te kijken.
Als het moet kunnen ze overal naar wijzen. :+
Vanuit Albanië en Macedonië gezien, valt er weinig dreiging te verwachten. Hetzelfde wb Bulgarije.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

je bevestigd mijn punt hier toch al?
Niet echt. Arabische landen handelen wel vaker naar het idee "we kopen het beste wat we kunnen kopen en die dingen doen zelf dan de rest". Zelfs Saudi-Arabië. Dat is toch alom bekend in de Westerse wereld? Dat ze ondanks al dat "superieure" Westerse spul, bijvoorbeeld gevechtsvliegtuigen, slecht menselijk "materieel" leveren.

Je moet ook rekening houden met het feit dat in bijna alle serieuze conflicten de partij die het aflegde (zichzelf verdedigde), alleen maar over Sovjet-Russisch spul beschikte. Zo toets je dan voornamelijk Sovjet-Russisch spul en kan je niks zeggen over Westers spul.

Ik heb nog nooit van een grootschalig conflict gehoord waarbij Westers spul werd ingezet voor de verdediging. Zolang dat niet gebeurt is het makkelijk wijzen naar Sovjet-Russisch spul.
  Moderator zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:01:06 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194573974
ik heb het ook nergens over de superioriteit van westerse systemen gehad hoor volgens mij

in het geval van luchtverdediging geloof ik daar uberhaupt niet in

ik zeg alleen dat er iedere keer dezelfde flauwe smoesjes verschijnen op als Russisch materiaal ergens niet naar behoren werkt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194574001
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Waarom herhaal je dit keer op keer?

De grenzen liggen al zo sinds 1923, jammer maar helaas.
De landgrenzen en de verdeling van de eilanden wel.
Over EEZ is nog nooit wat afgesproken.
pi_194574014
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:01 schreef sp3c het volgende:
ik heb het ook nergens over de superioriteit van westerse systemen gehad hoor volgens mij

in het geval van luchtverdediging geloof ik daar uberhaupt niet in

ik zeg alleen dat er iedere keer dezelfde flauwe smoesjes verschijnen op als Russisch materiaal ergens niet naar behoren werkt
Misschien zit er een kern van waarheid in. Je weet het niet, tot je diezelfde mensen Westers spul laat gebruiken.
pi_194574113
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:02 schreef polderturk het volgende:

[..]

De landgrenzen en de verdeling van de eilanden wel.
Over EEZ is nog nooit wat afgesproken.
Uh daar is met de rest van de wereld over afgesproken.

Het probleem bij de Turken is dat ze hun eigen definitie er aan vast willen plakken zodat ze gas olie etc kunnen claimen.

quote:
Since those islands come with their own territorial waters as well as their own EEZ, Turkey decided that the only way to get access and control the potential wealth (gas and oil) within the Greek and Cypriot EEZ (as defined by UNCLOS), is to create its own definition of what constitutes a legal delineation of EEZ boundaries.

In this form, Turkey is bypassing the international maritime law and creates its own interpretation, defending its acclaimed rights through the diplomacy of gunships and threats.
Wat betreft libie en Malta was er een ander probeer gaande omdat die gebieden ook economisch met elkaar verboden waren en zijn en moest er een andere herverdeling komen.
pi_194574118
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:37 schreef Gruj0 het volgende:
In welke real combat situatie heeft de Patriot zich bewezen? Niet wijzen op de NL Patriot bijdrage in Turkije, want volgens mij is er niet geschoten en is er dus ook niets neergehaald.
Patriot operational history
Patriot Missile Defense system

quote:
As of June 14, 2020, there have been 163 publicly reported intercepts of missiles fired from Yemen.

This timeline illustrates Arab coalition intercepts of ballistic missiles launched from within Yemen since the operation began. The Saudi-led coalition is employing PATRIOT ballistic missile defense units to defend against these strikes
Missile Threat

Anyway, ik heb jaren bij die club rondgelopen en ik weet wel een beetje wat dat systeem kan en niet kan.
pi_194574137
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:02 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Misschien zit er een kern van waarheid in. Je weet het niet, tot je diezelfde mensen Westers spul laat gebruiken.
Turkije heeft toch in Syrië en Libië bewezen dat westers materieel superieur is?

In Syrië had een Turkse F16 met ondersteuning van een AWACS Peace eagle in één vlucht twee Syrishe Su24's uit de lucht geschoten.

Ook hebben Turkse drones tientallen Pantsirs verwoest in Libië. Turkse drones zijn gebaseerd op westerse technologie en werken 100 keer beter dan die Chinese drones die VAE leverde.
pi_194574165
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:08 schreef polderturk het volgende:

[..]

Turkije heeft toch in Syrië en Libië bewezen dat westers materieel superieur is?

In Syrië had een Turkse F16 met ondersteuning van een AWACS Peace eagle in één vlucht twee Syrishe Su24's uit de lucht geschoten.
Nou is dat niet helemaal een eerlijke vergelijking aangezien de SU-24 een fighter/bomber (geen AA radar) is en de F-16 een multirole toestel.
pi_194574179
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:08 schreef polderturk het volgende:

[..]

Turkije heeft toch in Syrië en Libië bewezen dat westers materieel superieur is?

In Syrië had een Turkse F16 met ondersteuning van een AWACS Peace eagle in één vlucht twee Syrishe Su24's uit de lucht geschoten.

Ook hebben Turkse drones tientallen Pantsirs verwoest in Libië. Turkse drones zijn gebaseerd op westerse technologie en werken 100 keer beter dan die Chinese drones die VAE leverde.
Zelfs een aap had die Syrische vliegtuigen kunnen neerhalen in een f16.

Drones daar zijn de Turken verder in dan de Grieken, hoewel niet veel verder, maar daar tegenover staat dat de Grieken al jaren bezig zijn om dat tegen te gaan.
pi_194574347
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zelfs een aap had die Syrische vliegtuigen kunnen neerhalen in een f16.

Drones daar zijn de Turken verder in dan de Grieken, hoewel niet veel verder, maar daar tegenover staat dat de Grieken al jaren bezig zijn om dat tegen te gaan.
Turkije heeft 130 gewapende drones. Griekenland heeft er geen een. Ze gaan er nu drie leasen

Turkije heeft heel goede EW systemen (KORAL) die zich bewezen hebben in Syrië en Libië.

Turkije heeft nu ook een groot arsenaal aan zelf ontwikkelde Kamikaze drones die op basis van machine learning zelf doelen kan opzoeken en vernietigen (ALPAGU en KARGU).

Turkije ontwikkelt ook luchtverdedingingssystemen. De HISAR-A en HISAR-O zijn al klaar. De HISAR-U is nog in ontwikkeling.

Turkije bouwt de CAFRAD radar met een bereik van meer dan 400 km. Die zit nu in de testfase.

Turkije ontwikkelt nu ook gevechtsvliegtuigen. De light fighter aircraft is in 2023 klaar. Het grotere toestel zal in 2030 klaar zijn.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:25:43 #266
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_194574383
Er is ook nog een beetje verschil tussen seismisch onderzoek doen met een bootje, of een gasboringen campagne en productie platform neerzetten. Stel dat de Turken dat laatste zouden proberen dan zal er wel snel wat in de fik vliegen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_194574397
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:45 schreef polderturk het volgende:

[..]

Er moet een eerlijke verdeling komen.


Een besluit van het internationaal hof tussen Malta en Libië laat zien dat Turkije hoe dan ook meer gaat krijgen dan wat Griekenland toebedeelt aan Turkije.

Bij de afspraak tussen Griekenland en Egypte heeft Egypte 60% gekregen t.o.v. Kreta. Egyptr ging niet akkoord met 50/50.

Het piepkleine eilandje Kastelerizo 2 km voor Turkije's kust zal hoe dan ook geen 40.000 km2 krijgen. Ze hebben niet meer recht dan een stuk Turkije dat 2 km oostelijker licht. Of een stuk Turkije dat 4 km oostelijker ligt. Turkije heeft stukken land die zelfs zuidelijker liggen. Kastelerizo heeft ook niet meer recht op zee dan dat stukje.
Ik ga er vanuit dat Turkije zeker 80.000 km2 meer gaat krijgen dan wat Griekenland toebedeelt aan Turkije.

[ twitter ]

[ afbeelding ]

Ik denk dat er voor de eiland Kastelerizo mogelijk zo een EEZ zoals in de afbeelding hieronder als oplossing komt. Op meer hebben ze geen recht. Een strook van 2 km breed en dan richting het Zuiden.

Dit was de oplossing voor het maritieme dispuut tussen Canada en wat Franse eilandjes.


[ afbeelding ]
Het enige wat nu moet is dat erdolfje de huidige afspraken gewoon hanteerd.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:30:20 #268
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194574462
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:23 schreef polderturk het volgende:

[..]

Turkije heeft 130 gewapende drones. Griekenland heeft er geen een. Ze gaan er nu drie leasen

Turkije heeft heel goede EW systemen (KORAL) die zich bewezen hebben in Syrië en Libië.

Turkije heeft nu ook een groot arsenaal aan zelf ontwikkelde Kamikaze drones die op basis van machine learning zelf doelen kan opzoeken en vernietigen (ALPAGU en KARGU).

Turkije ontwikkelt ook luchtverdedingingssystemen. De HISAR-A en HISAR-O zijn al klaar. De HISAR-U is nog in ontwikkeling.

Turkije bouwt de CAFRAD radar met een bereik van meer dan 400 km. Die zit nu in de testfase.

Turkije ontwikkelt nu ook gevechtsvliegtuigen. De light fighter aircraft is in 2023 klaar. Het grotere toestel zal in 2030 klaar zijn.
Alleen jammer dat Turkse militairen gemiddeld zo ruk presteren.
pi_194574514
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:30 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Alleen jammer dat Turkse militairen gemiddeld zo ruk presteren.
Jij hebt niet meegekregen wat het Turkse leger in Syrië en Libië heeft gepresteerd?
pi_194574568
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:23 schreef polderturk het volgende:

Turkije heeft 130 gewapende drones. Griekenland heeft er geen een. Ze gaan er nu drie leasen
Wat willen ze er mee gaan doen dan?

quote:
Turkije heeft heel goede EW systemen (KORAL) die zich bewezen hebben in Syrië en Libië.
Niet heel nuttig aangezien het een landbased systeem is... Of ze moeten hem op de boot zetten en gaan deployen op Kreta oid... Maar goed, een beetje radar jammen is prima verder...

quote:
Turkije heeft nu ook een groot arsenaal aan zelf ontwikkelde Kamikaze drones die op basis van machine learning zelf doelen kan opzoeken en vernietigen (ALPAGU en KARGU).
Met een range van een kilometer of 5, leuk voor asymetric/ irregular warfare maar dan houdt het ook op.

quote:
Turkije ontwikkelt ook luchtverdedingingssystemen. De HISAR-A en HISAR-O zijn al klaar. De HISAR-U is nog in ontwikkeling.
Ja en?

quote:
Turkije bouwt de CAFRAD radar met een bereik van meer dan 400 km. Die zit nu in de testfase.
Er zijn legio radars met dat bereik, leuk dat je zover kunt kijken maar je hebt er verder niet zoveel aan.

quote:
Turkije ontwikkelt nu ook gevechtsvliegtuigen. De light fighter aircraft is in 2023 klaar. Het grotere toestel zal in 2030 klaar zijn.
En Griekenland krijgt de F-35 wel dit itt de Turken...
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:37:29 #271
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194574569
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:33 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jij hebt niet meegekregen wat het Turkse leger in Syrië en Libië heeft gepresteerd?
En wanneer ga jij eens presteren bij de actualiteiten te blijven in plaats van onderwerpen aan te snijden die in DEF horen? Dit is NWS.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_194574610
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat willen ze er mee gaan doen dan?
[..]

Niet heel nuttig aangezien het een landbased systeem is... Of ze moeten hem op de boot zetten en gaan deployen op Kreta oid... Maar goed, een beetje radar jammen is prima verder...
[..]

Met een range van een kilometer of 5, leuk voor asymetric/ irregular warfare maar dan houdt het ook op.
[..]

Ja en?
[..]

Er zijn legio radars met dat bereik, leuk dat je zover kunt kijken maar je hebt er verder niet zoveel aan.
[..]

En Griekenland krijgt de F-35 wel dit itt de Turken...
De Alpagu en Kargu kunnen ook uit drones gedropped worden.
pi_194574641
Turkije :')
pi_194574664
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:40 schreef polderturk het volgende:
De Alpagu en Kargu kunnen ook uit drones gedropped worden.
Dat zal best. Maar wat doet dat precies tegen een hardened shelter ed.? We hebben het niet over een clubje IS paxen op straat met hun technical.
pi_194574675
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 18:08 schreef polderturk het volgende:

[..]

Turkije heeft toch in Syrië en Libië bewezen dat westers materieel superieur is?

In Syrië had een Turkse F16 met ondersteuning van een AWACS Peace eagle in één vlucht twee Syrishe Su24's uit de lucht geschoten.

Ook hebben Turkse drones tientallen Pantsirs verwoest in Libië. Turkse drones zijn gebaseerd op westerse technologie en werken 100 keer beter dan die Chinese drones die VAE leverde.
Dat heb ik al uitgelegd in mijn voorgaande posts in dit topic en het voorgaande.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')