abonnement Unibet Coolblue
pi_194570810
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee joh, als het dan 40o wordt ben jij spekkoper, met lekker fris schoon water ^O^
Nee dan moet ik eerst het badje boenen voor het weer vol kan, dat klinkt warm.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_194570849
Ik ben vanochtend op 7u begonnen met m'n klerenkast opnieuw in te ruimen. Ik heb een hoge (op 2 meter) hangstang gemaakt over de hele lengte (2 meter), en nog een tweelagen hangkastje ernaast, en dan dus zoveel mogelijk hangen. En ook wel wat kleren weggedaan. En ook wel wat kleren van de weg-stapel weer teruggehaald :@.

Nu nog bedenken wat ik onder de lange hangstang ga doen. De houten stellingkast gebruiken die ik heb? Nieuwe ikea-kast? Ik ga maar eens googelen of er iets handigs bestaat voor schoenen, stomme ruimtevreters.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:40:46 #178
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194570850
https://www.test.de/Schwe(...)2020.schweinefleisch

Gangbaar varkensvlees is net zo goed als biologisch
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194570867
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:37 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nee dan moet ik eerst het badje boenen voor het weer vol kan, dat klinkt warm.
Je moet natuurlijk nu het badje boenen. Badje moet blinkend klaarstaan voor de volgende ronde :{w
Voorbereiding is het halve werk! Stel niet uit tot morgen wat je vandaag kan doen! Gedane zaken nemen geen keer. Euhm.. zoals het klokje thuis tikt tikt het nergens!

Hoe is het met je werk trouwens? Nog even stom?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_194570868
Hoe lang ben jij @sigme? :o

Ik heb eens bij een vriendin een stang op hoogte gezien die een systeem had dat je dan stang in zn geheel naar beneden en naar voren kon klappen. Ik heb dat ernstig nodig, maar heb het volgens mij nog nooit bij ikea gezien, dus dat betekent in mijn hoofd dat het niet meer bestaat :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_194570883
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk nu het badje boenen. Badje moet blinkend klaarstaan voor de volgende ronde :{w je vandaag
Voorbereiding is het halve werk! Stel niet uit tot morgen wat je vandaag kan doen! Gedane zaken nemen geen keer. Euhm.. zoals het klokje thuis tikt tikt het nergens!

Hoe is het met je werk trouwens? Nog even stom?
Ja maar nu lig ik even te genieten van de koelte :D

Ja werk blijft stom, zoveel ergernis, zoveel onlogica, zoveel achterstand, zo weinig structuur. Maw zoveel te verbeteren en winnen, maar niemand die het doet.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_194570886
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoe lang ben jij @:sigme? :o

Ik heb eens bij een vriendin een stang op hoogte gezien die een systeem had dat je dan stang in zn geheel naar beneden en naar voren kon klappen. Ik heb dat ernstig nodig, maar heb het volgens mij nog nooit bij ikea gezien, dus dat betekent in mijn hoofd dat het niet meer bestaat :D
https://www.ikea.com/nl/n(...)onkergrijs-80412224/
We have far more in common than that which devides us..
pi_194570892
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_194570895
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoe lang ben jij @:sigme? :o

Ik heb eens bij een vriendin een stang op hoogte gezien die een systeem had dat je dan stang in zn geheel naar beneden en naar voren kon klappen. Ik heb dat ernstig nodig, maar heb het volgens mij nog nooit bij ikea gezien, dus dat betekent in mijn hoofd dat het niet meer bestaat :D
Oh, ik ben buitengewoon gemiddeld denk ik. 1,70, schoenmaat 39.
Maar zo'n hoge stang kan je prima bij hoor. Het plafond zit op 2.08m, dus die stang op ongeveer 2m, en dan kleerhangers eraan, da's gewoon redelijk normale hoogte al met al.
Het is meer dat ik misschien wel wat erg veel kleren heb :@. Ik ben bang dat ik ze nu kan tellen.. en dat ik dat niet durf :D.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_194570908
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:19 schreef liedetector het volgende:

[..]

Ik zat het net met verbazing te lezen (sorry dat ik zo kom binnen vallen hoi all) en dacht nu doe je net alsof je een liefhebber van dieren bent...bizar!
Maar ik zag laatst ook al een nertsenfokker met de tranen in zn ogen.. hoe zielig het was voor al die pups van nertsen dat ze moesten worden afgemaakt.
Toen dacht ik... tja over niet al te lang doe je het met alle plezier om er een bontje van te maken.

Wie sta je dan in de zeik te nemen?
Dan baal je toch gewoon van kapitaalvernietiging.
Wat ik op zich nog wel kan begrijpen.
(Al zou ik dus van mn leven geen nertsenfokkerij kunnen hebben.. ik zou serieus geen nacht meer slapen van ellende en na 3 maanden de boel hebben omgebouwd naar nertsenopvang voor nertsen gered van de bontjes. Maar dat die man zn brood in rook ziet opgang kan ik op zich nog wel snappen..)
Maar ga dan niet sentimenteel en zielig staan doen alsof je die beestjes elke dag knuffelt omdat je er zo dol op bent.

Begin dan gewoon die mcdonalds... en door.

[ Bericht 1% gewijzigd door Uhmmpie op 15-08-2020 15:14:53 ]
pi_194570925
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:45 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Maar ik zag laatst ook al een nertsenfokker met de tranen in zn ogen.. hoe zielig het was voor al die pups van nertsen dat ze moesten worden afgemaakt.
Toen dacht ik... tja over niet al te lang doe je het met alle plezier om er een bontje van te maken.

Wie sta je dan in de zeik te nemen?
Dan baal je toch gewoon van kapitaalvernietiging.
Wat ik op zich nog wel kan begrijpen.
(Al zou ik dus van mn leven geen nertsenfokkerij kunnen hebben.. ik zou serieus geen nacht meer slapen van ellende en na 3 maanden de boek hebben omgebouwd naar nertsenopvang voor nertsen gered van de bontjes. Maar dat die man zn brood in rook ziet opgang kan ik op zich nog wel snappen..)
Maar ga dan sentimenteel en zielig staan doen alsof je die beestjes elke dag knuffelt omdat je er zo dol op bent.

Begin dan gewoon die mcdonalds... en door.

jij verwoord heel mooi mijn gevole erbij idd
pi_194570943
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Wait.. whut? :o
Pax kast inrichting :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_194570947
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Pax kast inrichting :D
Kleute dat ze em momenteel niet in 100 hebben, maar de 50 gelijk besteld! Thanks!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_194570960
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:45 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Maar ik zag laatst ook al een nertsenfokker met de tranen in zn ogen.. hoe zielig het was voor al die pups van nertsen dat ze moesten worden afgemaakt.
Toen dacht ik... tja over niet al te lang doe je het met alle plezier om er een bontje van te maken.

Wie sta je dan in de zeik te nemen?
Dan baal je toch gewoon van kapitaalvernietiging.
Wat ik op zich nog wel kan begrijpen.
(Al zou ik dus van mn leven geen nertsenfokkerij kunnen hebben.. ik zou serieus geen nacht meer slapen van ellende en na 3 maanden de boek hebben omgebouwd naar nertsenopvang voor nertsen gered van de bontjes. Maar dat die man zn brood in rook ziet opgang kan ik op zich nog wel snappen..)
Maar ga dan sentimenteel en zielig staan doen alsof je die beestjes elke dag knuffelt omdat je er zo dol op bent.

Begin dan gewoon die mcdonalds... en door.

Precies. Beestjes hebben nu een korter klote leven
We have far more in common than that which devides us..
pi_194571002
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:49 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Kleute dat ze em momenteel niet in 100 hebben, maar de 50 gelijk besteld! Thanks!
Ik ben nog naar zoiets op zoek voor planken, zodat mijn 2legplanken netjes naar beneden komen zodat ik er iets vanaf kan pakken en op kan leggen (nu graai en gooi ik, en 1x per week ruim ik het weer op met behulp van een keukentrapje)
We have far more in common than that which devides us..
pi_194571005
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:45 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Maar ik zag laatst ook al een nertsenfokker met de tranen in zn ogen.. hoe zielig het was voor al die pups van nertsen dat ze moesten worden afgemaakt.
Toen dacht ik... tja over niet al te lang doe je het met alle plezier om er een bontje van te maken.

Wie sta je dan in de zeik te nemen?
Dan baal je toch gewoon van kapitaalvernietiging.
Wat ik op zich nog wel kan begrijpen.
(Al zou ik dus van mn leven geen nertsenfokkerij kunnen hebben.. ik zou serieus geen nacht meer slapen van ellende en na 3 maanden de boek hebben omgebouwd naar nertsenopvang voor nertsen gered van de bontjes. Maar dat die man zn brood in rook ziet opgang kan ik op zich nog wel snappen..)
Maar ga dan sentimenteel en zielig staan doen alsof je die beestjes elke dag knuffelt omdat je er zo dol op bent.

Begin dan gewoon die mcdonalds... en door.

Ja dat ja. Ik vond vooral die combinatie van dierenopvang en Mc Donalds wel een mooie illustratie :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194571008
Ik heb ook serieus verdriet van een lammetje dat sterft aan diarree, zo jong, nog bijna niet gehuppeld.
En in de herfst slacht ik de de lammeren van een paar maanden oud. Niet dat ik dat nou leuk leuk vind, maar het is echt niet zo verdrietig als een klein dood lammetje.

Ik heb wel eens gehoord dat mensen het ook erger vinden als een kind sterft dan wanneer een bejaarde sterft, terwijl het allebei echt gewoon dood is hoor. En de manier waarop schijnt ook uit te maken voor de achterblijvers - de dooie na het sterven is er wel klaar mee, maar men lijkt het erger te vinden wanneer een geliefde is afgeslacht dan wanneer deze zachtjes de laatste adem uitgeblazen heeft.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_194571009
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik ben nog naar zoiets op zoek voor planken, zodat mijn 2legplanken netjes naar beneden komen zodat ik er iets vanaf kan pakken en op kan leggen (nu graai en gooi ik, en 1x per week ruim ik het weer op met behulp van een keukentrapje)
Oooo hou me in je achterhoofd als je het gevonden hebt!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_194571053
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:54 schreef sigme het volgende:
Ik heb ook serieus verdriet van een lammetje dat sterft aan diarree, zo jong, nog bijna niet gehuppeld.
En in de herfst slacht ik de de lammeren van een paar maanden oud. Niet dat ik dat nou leuk leuk vind, maar het is echt niet zo verdrietig als een klein dood lammetje.

Ik heb wel eens gehoord dat mensen het ook erger vinden als een kind sterft dan wanneer een bejaarde sterft, terwijl het allebei echt gewoon dood is hoor. En de manier waarop schijnt ook uit te maken voor de achterblijvers - de dooie na het sterven is er wel klaar mee, maar men lijkt het erger te vinden wanneer een geliefde is afgeslacht dan wanneer deze zachtjes de laatste adem uitgeblazen heeft.
Jij bent echt een totaal ander type 'boer' dan deze nertsenbaronnen. Kijk alleen al naar de 'huisvesting' van deze dieren, en je snapt dat er echt geen sprake van dierenliefde is. Op geen enkel moment. Van begin tot eind in veel te kleine, draadgazen kooien.

Ik ken één dierenarts die ooit gewerkt heeft op een nertsenfarm. Hij vermeldt het niet op zijn cv. (is geen vega(n) verder) Terwijl ze er bij jou waarschijnlijk geen problemen mee hebben. :)
  Official ESF Kreviewer zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:59:01 #195
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194571081
Ik zou best een nerts dekbed willen.
pi_194571084
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Jij bent echt een totaal ander type 'boer' dan deze nertsenbaronnen. Kijk alleen al naar de 'huisvesting' van deze dieren, en je snapt dat er echt geen sprake van dierenliefde is. Op geen enkel moment. Van begin tot eind in veel te kleine, draadgazen kooien.

Ik ken één dierenarts die ooit gewerkt heeft op een nertsenfarm. Hij vermeldt het niet op zijn cv. (is geen vega(n) verder) Terwijl ze er bij jou waarschijnlijk geen problemen mee hebben. :)
volgens mij is het belangrijkste dat ze nooit hun vacht beschadigen...meaning geen ruimt etc....
pi_194571091
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:59 schreef liedetector het volgende:

[..]

volgens mij is het belangrijkste dat ze nooit hun vacht beschadigen...meaning geen ruimt etc....
Ja klopt. Deze huisvesting wordt ook voor bijvoorbeeld angora-konijnen gebruikt; dan blijft de vacht mooi. Dat de poten er volledig aangaan, daar hebben we het maar niet over.
pi_194571097
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:59 schreef Kreator het volgende:
Ik zou best een nerts dekbed willen.
Wou iets zeggen, maar slikt wegens te lang niet meelezen toch in terwijl we allemaal weten dat Maarten wel tegen een stootje kan...
pi_194571130
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:59 schreef Kreator het volgende:
Ik zou best een nerts dekbed willen.
Ik dacht dat jij niet zo van het harige was? :?
  Moderator zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:07:08 #200
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194571172
Ik heb weinig verschil in het doden van een beest voor vlees en het doden voor iets anders. Ik betwijfel of de vraag naar bont echt daalt en qua infrastructuur hebben we hier hier goed voor elkaar.

Volgens mij worden nertsen grootgebracht met rest stromen van de visafslag en slachterijen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')