abonnement Unibet Coolblue
pi_194782008
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:34 schreef Klopkoek het volgende:
Lees dat boek eens. Daarin staat (met bronnen) dat wanneer je corrigeert voor SES de verschillen tussen autochtonen en allochtonen weg valt. Alleen voor Marrokanen gaat dat niet helemaal op, daar blijft een residueel effect. Maar de criminaliteit is dankzij de hogere opleiding en 'theedrinken' wel enorm gedaald. Ze lopen ongeveer 10-15 jaar achter op hun autochtone leeftijdsgenoten. Bovendien zijn er waarneembare verschillen tussen het 'linkse' Amsterdam en het 'rechtse' Rotterdam (in Amsterdam ligt het aantal niet-westerse allochtonen met VWO tien procentpunten hoger, met een veel lagere uitval over de linie)
En hoe komt die sociaal economische status dan aanzienlijk lager? Zelfs daar speelt cultuur in mee. Kijk maar naar Chinezen, hoe snel die zich van arme migranten naar middenklasse/bovenklasse aan het opwerken zijn.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:44:20 #202
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194782058
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En hoe komt die sociaal economische status dan aanzienlijk lager? Zelfs daar speelt cultuur in mee. Kijk maar naar Chinezen, hoe snel die zich van arme migranten naar middenklasse/bovenklasse aan het opwerken zijn.
Zucht... Hopeloos dit. 'Cultuur' is niets meer dan een vaag codewoord en containerbegrip (zoals eerder gezegd). Een op zichzelf ongedefinieerd hondenfluitje.

Verder onderschat jij de snelheid van het proces onder Marrokanen en vooral Surinamers (en de voorsprong die Chinezen al hadden).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_194787043
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zucht... Hopeloos dit. 'Cultuur' is niets meer dan een vaag codewoord en containerbegrip (zoals eerder gezegd). Een op zichzelf ongedefinieerd hondenfluitje.

Verder onderschat jij de snelheid van het proces onder Marrokanen en vooral Surinamers (en de voorsprong die Chinezen al hadden).
Houd toch op met je eindeloze "hondenfluitje"-gezever man. Vrouwen die gesluierd lopen (van in lompen tot in kleurrijk gedecoreerde gewaden) is nou bij uitstek een voorbeeld van een uitheems cultureel kenmerk dat eenieder die zijn blik er niet moedwillig van afwendt (zoals jij politiek correct doet) in één oogopslag als dusdanig kan herkennen.

Hoe moeilijk het voor jou ook te verkroppen is, cultuur bestaat en als jij niet weet wat het is dan is dat een kennelijke tekortkoming in jouw vocabulair/begrip. Maak dat niet het probleem van een ander en maak een ander die zich niet zo zwakzinnig opstelt als jij ook vooral niet uit voor fascist, nazi en ga zo maar door.

Je bent een heel vermoeiend geval klopkoek maar je zult het er vast om doen. :')
  zondag 30 augustus 2020 @ 08:41:43 #204
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194789192
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 23:34 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Houd toch op met je eindeloze "hondenfluitje"-gezever man. Vrouwen die gesluierd lopen (van in lompen tot in kleurrijk gedecoreerde gewaden) is nou bij uitstek een voorbeeld van een uitheems cultureel kenmerk dat eenieder die zijn blik er niet moedwillig van afwendt (zoals jij politiek correct doet) in één oogopslag als dusdanig kan herkennen.

Hoe moeilijk het voor jou ook te verkroppen is, cultuur bestaat en als jij niet weet wat het is dan is dat een kennelijke tekortkoming in jouw vocabulair/begrip. Maak dat niet het probleem van een ander en maak een ander die zich niet zo zwakzinnig opstelt als jij ook vooral niet uit voor fascist, nazi en ga zo maar door.

Je bent een heel vermoeiend geval klopkoek maar je zult het er vast om doen. :')
Hoho, ik zeg niet dat 'cultuur' niet bestaat maar dat het geen zichzelf uitleggende variabele is. 'Cultuur' als woord zegt op zichzelf helemaal niets, in tegenstelling tot bijvoorbeeld opleidingsniveau of woningkwaliteit.

Een dergelijke 'cultuur' bestaat ook bij autochtonen van de onderklasse (of zelfs bij de gewelddadige laagopgeleide gereformeerden in Urk en Staphorst) en dat zorgt ervoor dat die per saldo vrijwel net zo crimineel zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Klopkoek op 30-08-2020 08:51:13 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 30 augustus 2020 @ 08:48:47 #205
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194789236
Het gaat (relatief) goed met de Syrische vluchtelingen. Ondanks alle doemverhalen en actieve tegenwerking uit de Cliteur hoek.

twitter


Held Lucassen! Trotseert maar mooi alle botbagger, hackerssujeten en trollenkots.

(Maar goed, zoals al eerder opgemerkt zijn de Marrokanen doelbewust uit de laagste regionen geworven, waar de Koning van af wilde, en dat is voor vluchtelingen doorgaans veel minder het geval)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 30 augustus 2020 @ 10:57:02 #206
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194790367
Cliteur en Kinneging: we worden omgevolkt

Eurostat: leer statistiek

twitter
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_194791082
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
Cliteur en Kinneging: we worden omgevolkt

Eurostat: leer statistiek

[ twitter ]
Eurostat 17 juli 2013.
pi_194791257
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Eurostat 17 juli 2013.
De percentages zullen best wat anders zijn nu. Maar dat omvolkingsverhaal is en blijft natuurlijk een vrij stupide complottheorie.
pi_194791277
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Verder onderschat jij de snelheid van het proces onder Marrokanen en vooral Surinamers (en de voorsprong die Chinezen al hadden).
Hoezo onderschat ik het proces onder Marokkanen? We hebben het over de derde generatie die nog steeds op straat rondhangt en een piek in de criminaliteitscijfers weet te veroorzaken.

Over Surinamers heb ik niets gezegd, dus nogal knap dat jij weet dat ik hun proces onderschat.

En hoezo vergeet ik bij Chinezen de voorsprong die zij al hadden? Ik heb het niet over Chinezen die hier komen studeren, maar de Chinezen die hier al eerder kwamen (en vaak restaurants begonnen). Die mensen kwamen hier arm aan, maar hun kinderen zitten al op het hetzelfde niveau als autochtone Nederlanders, of zelfs daar boven.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 30-08-2020 12:07:25 ]
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 12:37:46 #210
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194791897
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoezo onderschat ik het proces onder Marokkanen? We hebben het over de derde generatie die nog steeds op straat rondhangt en een piek in de criminaliteitscijfers weet te veroorzaken.

Over Surinamers heb ik niets gezegd, dus nogal knap dat jij weet dat ik hun proces onderschat.

En hoezo vergeet ik bij Chinezen de voorsprong die zij al hadden? Ik heb het niet over Chinezen die hier komen studeren, maar de Chinezen die hier al eerder kwamen (en vaak restaurants begonnen). Die mensen kwamen hier arm aan, maar hun kinderen zitten al op het hetzelfde niveau als autochtone Nederlanders, of zelfs daar boven.
Het is absoluut waar dat sommige groepen sneller integreren dan andere groepen maar je stapt wel makkelijk over het feit heen dat veel Marokkaanse werknemers die naar Nederland zijn gehaald, waaruit die derde generatie voorkomt, vaker wel dan niet analfabeet waren (en dat was met opzet) en totaal geen affiniteit hadden met een moderne westerse samenleving.

Verder, ze weg zetten, en dat gebeurt constant, als Marokkanen ipv wat ze zijn namelijk Nederlanders helpt ook niet. Voeg daarbij dat die bevolkingsgroep steevast in het allerlaagste inkomens cohort zit en je krijgt problemen. Ik zie alleen soelaas in een verbetering van de kansen van die groepen omdat je anders over 50 jaar nog steeds deze problemen zult hebben.

Samenzweringstheorieen over omvolking zijn gewoon gelul en onwaardig.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194791929
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 12:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is absoluut waar dat sommige groepen sneller integreren dan andere groepen maar je stapt wel makkelijk over het feit heen dat veel Marokkaanse werknemers die naar Nederland zijn gehaald, waaruit die derde generatie voorkomt, vaker wel dan niet analfabeet waren (en dat was met opzet) en totaal geen affiniteit hadden met een moderne westerse samenleving.
Ik vind niet dat ik daar makkelijk overheen stap, eerder zei ik dit:

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 16:05 schreef luxerobots het volgende:
Dat denk ik ook, Berbers kwamen hier vaak als gastarbeiders. Een achtergestelde groep in eigen land. Terwijl Iraanse asielzoekers vaak uit de bovenklasse kwamen en juist wegvluchtten voor de islamisten.
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 12:42:12 #212
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194791956
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 12:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vind niet dat ik daar makkelijk overheen stap, eerder zei ik dit:
[..]

Fair enough, ik had zover niet teruggelezen, mijn excuses.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194792161
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De percentages zullen best wat anders zijn nu. Maar dat omvolkingsverhaal is en blijft natuurlijk een vrij stupide complottheorie.
Ik geloof niet in een complot waarbij erop aangestuurd wordt dat mensen vervangen moeten worden. Maar dat onze samenleving verkleurt en verandert, lijkt me wel een aantoonbaar feit.

Naast dat het plaatje uit 2013 komt, laat het alleen het aantal 'foreigners' zien. Mensen zonder Nederlands paspoort zoals expats. Veel 'foreigners' hebben allang het staatsburgerschap, die zijn dus niet eens meer buitenlander, maar voelen zich vaak wel zo (neem de Turken op de Rotterdamse brug).
  zondag 30 augustus 2020 @ 12:58:32 #214
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194792197
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoezo onderschat ik het proces onder Marokkanen? We hebben het over de derde generatie die nog steeds op straat rondhangt en een piek in de criminaliteitscijfers weet te veroorzaken.
Ik ga mezelf niet helemaal herhalen. Als ik naar iets moet terugverwijzen dan is het dat ze qua criminaliteit slechts 10 jaar achterlopen op 'de blanken'.

Voor wat betreft gestegen opleidingsniveau en dat dit in Amsterdam tien procentpunten hoger ligt dan Rotterdam ga ik mezelf niet helemaal herhalen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 30 augustus 2020 @ 13:02:17 #215
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194792294
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 12:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik geloof niet in een complot waarbij erop aangestuurd wordt dat mensen vervangen moeten worden. Maar dat onze samenleving verkleurt en verandert, lijkt me wel een aantoonbaar feit.

Naast dat het plaatje uit 2013 komt, laat het alleen het aantal 'foreigners' zien. Mensen zonder Nederlands paspoort zoals expats. Veel 'foreigners' hebben allang het staatsburgerschap, die zijn dus niet eens meer buitenlander, maar voelen zich vaak wel zo (neem de Turken op de Rotterdamse brug).
Slechts 5% van Nederland is moslim. Er is amper een stijging geweest de laatste 25 jaar en die gaat er ook niet komen.

Mensen die in omvolking geloven moeten of naar een inrichting of zijn doelbewust kwaadaardig bezig.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 30 augustus 2020 @ 13:20:25 #216
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194792670
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoezo onderschat ik het proces onder Marokkanen? We hebben het over de derde generatie die nog steeds op straat rondhangt en een piek in de criminaliteitscijfers weet te veroorzaken.

Over Surinamers heb ik niets gezegd, dus nogal knap dat jij weet dat ik hun proces onderschat.

En hoezo vergeet ik bij Chinezen de voorsprong die zij al hadden? Ik heb het niet over Chinezen die hier komen studeren, maar de Chinezen die hier al eerder kwamen (en vaak restaurants begonnen). Die mensen kwamen hier arm aan, maar hun kinderen zitten al op het hetzelfde niveau als autochtone Nederlanders, of zelfs daar boven.
Laat ik echter toevoegen dat itt wat de media ervan maakt (De Telegraaf, Bertelsmann, Thillo), Nederland geen theedrink land is.

De uitgaven aan politie en veiligheid zijn hier relatief hoog, de uitgaven aan sociale dingen laag. Ten opzichte van andere landen.

Hier het bewijs:
https://ec.europa.eu/euro(...)tion_%E2%80%93_COFOG
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_194793048
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 13:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Slechts 5% van Nederland is moslim. Er is amper een stijging geweest de laatste 25 jaar en die gaat er ook niet komen.
Amper gegroeid. Dus je geeft zelf al toe dat de islamitische bevolking gegroeid is.

De crux is dat jij een percentage pakt. En percentages iets anders laten zien dat exacte getallen. Het is mogelijk dat de islamitische gemeenschap groeit. Maar dat deze groei zo klein is, dat het percentage moslims tegenover de hele bevolking als geheel afneemt. Maar dat gebeurt dus niet. Het aantal moslims neemt toe, en procentueel ook.

Hier cijfers van het CBS:



En dan hebben we het dus over een grafiek die loopt tot en met 2015. Waar veel asielzoekers (en nareizigers) nog niet in zitten. Ondertussen telt ons land (ongeveer) 77.000 Syriërs die hier als asielzoekers naartoe gekomen zijn.

Een andere schatting komt uit op een groei van 200.000 moslims.

quote:
Een alternatieve manier om de groei van het aantal moslim te berekenen, is door te kijken naar de groei van het aantal eerste- en tweedegeneratiemigranten uit landen waar veel moslims wonen. Volgens deze grove schatting zijn er de afgelopen tien jaar netto ongeveer 200.000 moslims bij gekomen (een groei van 1 procentpunt). https://nos.nl/collectie/(...)jgt-maar-met-hoeveel
Eén procentpunt, wat dus weinig lijkt, maar wel staat voor 200.000 mensen. En dat is best veel.
  zondag 30 augustus 2020 @ 13:49:22 #218
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194793274
Dit is een gevalletje selectief shoppen met de jaartallen.

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/53/de-jaren-tien-in-cijfers

In de jaren '10 nam de Islam precies nul procent toe. Het aantal ongelovigen stijgt veel harder.

In 1990 lag het percentage moslims afgerond één procentpunt lager. Al die paniek van omvolking gaat dus nergens over.

Daar komt nog bij dat vanaf 1650 gerekend zo'n beetje 80 tot 90 procent van de Nederlanders van buitenlandse afkomst is.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 30 augustus 2020 @ 14:01:53 #219
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194793521
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 13:36 schreef luxerobots het volgende:
Een andere schatting komt uit op een groei van 200.000 moslims.
[..]

Eén procentpunt, wat dus weinig lijkt, maar wel staat voor 200.000 mensen. En dat is best veel.
Als we hier vanuit gaan, dan is dit op de totale bevolkingstoename nog steeds niet enorm groot (van 16.3 in 2007 naar 17.1 miljoen in 2017). Sowieso geen reden om omvolking te veronderstellen. Dat Nederlanders eruit gaan en moslims erin.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_194793544
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 13:49 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is een gevalletje selectief shoppen met de jaartallen.
Jij shopt juist selectief met jaartallen.

quote:
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/53/de-jaren-tien-in-cijfers

In de jaren '10 nam de Islam precies nul procent toe. Het aantal ongelovigen stijgt veel harder.
Aangezien de Nederlandse bevoling groeide, groeide de islam precies mee. Terwijl het aantal christenen juist sterk afnam. (maar jij vergelijkt liever selectief het aantal moslims met het aantal ongelovigen)

quote:
In 1990 lag het percentage moslims afgerond één procentpunt lager. Al die paniek van omvolking gaat dus nergens over.
Wederom in procentpunten dus.

quote:
Daar komt nog bij dat vanaf 1650 gerekend zo'n beetje 80 tot 90 procent van de Nederlanders van buitenlandse afkomst is.
En hoezo shop ik selectief met jaartallen? Jij hebt 1650 nodig om je punt te onderbouwen. :')
  zondag 30 augustus 2020 @ 14:04:56 #221
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194793572
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij shopt juist selectief met jaartallen.
[..]

Aangezien de Nederlandse bevoling groeide, groeide de islam precies mee. Terwijl het aantal christenen juist sterk afnam. (maar jij vergelijkt liever selectief het aantal moslims met het aantal ongelovigen)
[..]

Wederom in procentpunten dus.
[..]

En hoezo shop ik selectief met jaartallen? Jij hebt 1650 nodig om je punt te onderbouwen. :')
Omvolking is een relatief fenomeen en geen absoluut ding. Een miljoen moslims in Andorra is wat anders dan een miljoen in Canada.

Honderdduizend op een miljoen immigranten is heel wat anders dan honderdduizend moslims op een totaal van 150 duizend migranten.

Verder is 1650 relevant om het verschil in tempo en verandering aan te geven (wat toen helemaal niet geproblematiseerd werd).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_194793666
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 13:49 schreef Klopkoek het volgende:
Dit is een gevalletje selectief shoppen met de jaartallen.

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/53/de-jaren-tien-in-cijfers

In de jaren '10 nam de Islam precies nul procent toe. Het aantal ongelovigen stijgt veel harder.

In 1990 lag het percentage moslims afgerond één procentpunt lager. Al die paniek van omvolking gaat dus nergens over.

Daar komt nog bij dat vanaf 1650 gerekend zo'n beetje 80 tot 90 procent van de Nederlanders van buitenlandse afkomst is.
De meeste moslims verzwijgen voor de buitenwereld dat zij moslim zijn. Dat er veel teveel moslims zijn, is heel goed te herkennen aan het feit dat er nauwelijks paartjes zijn van dezelfde leeftijd.
  zondag 30 augustus 2020 @ 14:15:38 #223
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194793766
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:10 schreef torentje het volgende:

[..]

De meeste moslims verzwijgen voor de buitenwereld dat zij moslim zijn. Dat er veel teveel moslims zijn, is heel goed te herkennen aan het feit dat er nauwelijks paartjes zijn van dezelfde leeftijd.
Ah ja, de takiyya theorie.

Die nooit bewezen kan worden of ontkracht en mensen permanent verdacht maakt, wat ze ook doen.

Nog afgezien van dat takiyya voor soennieten sowieso niet op gaat.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_194794231
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:10 schreef torentje het volgende:

[..]

De meeste moslims verzwijgen voor de buitenwereld dat zij moslim zijn. Dat er veel teveel moslims zijn, is heel goed te herkennen aan het feit dat er nauwelijks paartjes zijn van dezelfde leeftijd.
Onzin, de meeste (praktisch alle) moslims zijn lid van een moskee en moskeeën geven gewoon hun ledenaantallen door. Het aantal moslims is zeer goed te tellen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194794614
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ah ja, de takiyya theorie.

Die nooit bewezen kan worden of ontkracht en mensen permanent verdacht maakt, wat ze ook doen.

Nog afgezien van dat takiyya voor soennieten sowieso niet op gaat.
Het is toch goed te zien in het straatbeeld dat er veel meer moslims zijn? Ik zie al tijden geen paartjes van dezelfde leeftijd, want is iets dat de moslims niet blieven. Want dan zouden zij het moeten opnemen tegen twee geoefende personen, dan zouden zij nooit kunnen winnen. Toch?
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 17:10:50 #226
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194797405
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:10 schreef torentje het volgende:

[..]

De meeste moslims verzwijgen voor de buitenwereld dat zij moslim zijn. Dat er veel teveel moslims zijn, is heel goed te herkennen aan het feit dat er nauwelijks paartjes zijn van dezelfde leeftijd.
Kun je dat ook onderbouwen met, noem eens iets geks, bewijs? En paartjes van dezelfde leeftijd? Wat bedoel je daar in godsnaam mee?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 17:11:46 #227
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194797426
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 15:07 schreef torentje het volgende:

[..]

Het is toch goed te zien in het straatbeeld dat er veel meer moslims zijn? Ik zie al tijden geen paartjes van dezelfde leeftijd, want is iets dat de moslims niet blieven. Want dan zouden zij het moeten opnemen tegen twee geoefende personen, dan zouden zij nooit kunnen winnen. Toch?
Hoe dan? Omdat iemand een kleur heeft zijn ze nog geen moslim en ook blanken uit de balkan kunnen moslims zien dus hoe zie jij dat?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194797624
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:10 schreef torentje het volgende:

[..]

De meeste moslims verzwijgen voor de buitenwereld dat zij moslim zijn. Dat er veel teveel moslims zijn, is heel goed te herkennen aan het feit dat er nauwelijks paartjes zijn van dezelfde leeftijd.
Jaja.
pi_194797685
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 13:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Amper gegroeid. Dus je geeft zelf al toe dat de islamitische bevolking gegroeid is.

De crux is dat jij een percentage pakt. En percentages iets anders laten zien dat exacte getallen. Het is mogelijk dat de islamitische gemeenschap groeit. Maar dat deze groei zo klein is, dat het percentage moslims tegenover de hele bevolking als geheel afneemt. Maar dat gebeurt dus niet. Het aantal moslims neemt toe, en procentueel ook.

Hier cijfers van het CBS:

[ afbeelding ]

En dan hebben we het dus over een grafiek die loopt tot en met 2015. Waar veel asielzoekers (en nareizigers) nog niet in zitten. Ondertussen telt ons land (ongeveer) 77.000 Syriërs die hier als asielzoekers naartoe gekomen zijn.

Een andere schatting komt uit op een groei van 200.000 moslims.
[..]

Eén procentpunt, wat dus weinig lijkt, maar wel staat voor 200.000 mensen. En dat is best veel.
Ondanks gedoogsteun van de PVV overigens. :P
pi_194799262
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kun je dat ook onderbouwen met, noem eens iets geks, bewijs? En paartjes van dezelfde leeftijd? Wat bedoel je daar in godsnaam mee?
Wat een st
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kun je dat ook onderbouwen met, noem eens iets geks, bewijs? En paartjes van dezelfde leeftijd? Wat bedoel je daar in godsnaam mee?
Wat een rare vraag is dat maar weer eens. Niet weten wat man en vrouwpaartjes van dezelfde leeftijd zijn en die samen oefenen en samen de wereld willen zien.

Een bewijs is toch wel dat er in mijn omgeving slechts veel geoefende mannenpaartjes zijn die samen veel oefenen. Maar schijnbaar is het onvoldoende als een niet geoefende alleenstaande dat aanvoert als bewijs? Triest.
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 19:12:44 #231
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194799325
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 19:09 schreef torentje het volgende:

[..]

Wat een st
[..]

Wat een rare vraag is dat maar weer eens. Niet weten wat man en vrouwpaartjes van dezelfde leeftijd zijn en die samen oefenen en samen de wereld willen zien.

Een bewijs is toch wel dat er in mijn omgeving slechts veel geoefende mannenpaartjes zijn die samen veel oefenen. Maar schijnbaar is het onvoldoende als een niet geoefende alleenstaande dat aanvoert als bewijs? Triest.
Ok....nou, succes met eh...oefenen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 30 augustus 2020 @ 22:08:17 #232
236264 crew  capricia
pi_194802603
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 19:09 schreef torentje het volgende:

[..]

Wat een st
[..]

Wat een rare vraag is dat maar weer eens. Niet weten wat man en vrouwpaartjes van dezelfde leeftijd zijn en die samen oefenen en samen de wereld willen zien.

Een bewijs is toch wel dat er in mijn omgeving slechts veel geoefende mannenpaartjes zijn die samen veel oefenen. Maar schijnbaar is het onvoldoende als een niet geoefende alleenstaande dat aanvoert als bewijs? Triest.
Ik begrijp eigenlijk niet wat je hier zegt. :{
Definitely not CIA
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:35:54 #233
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195069903
Afshin Ellian vergelijkt Amsterdam met Zimbabwe op meerdere outlets, daarbij gebruik makend van zijn professorale titel en autoriteit.

Ondertussen faciliteert deze club (Blommestijn e.d.) grootschalige intimidatie en hack pogingen.

twitter


twitter


twitter


twitter


NRC en EenVandaag zegt het juist

twitter


twitter


"Dat zo’n nevenfunctie op sociale media wordt aangegrepen om een ongefundeerde stroom kwaadwillige suggesties en misinformatie te verspreiden is afkeurenswaardig. Het zou door het OM op de hand gewogen moeten zijn voor wat het is: te negeren onzin en flauwekul. Symbool voor de volledig uit de hand gelopen polarisatie op het thema racisme en discriminatie. Kennelijk moeten bestuurders van dergelijke rechtsstatelijke instellingen vanaf nu beducht zijn voor schade door werkgevers met slappe knieën. Het OM heeft door opportunistisch meewaaien in de Twitterstorm nu alle officieren kwetsbaar gemaakt."

Deze Carl Schmitt brigade is letterlijk doodeng.

[ Bericht 1% gewijzigd door Klopkoek op 15-09-2020 12:49:55 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:40:20 #234
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195069976
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:36 schreef Selqae het volgende:

[..]

Ja, zo mag je een Carl Schmitt sopper best noemen. Iemand die duizenden personen zonder rechter wil laten opsluiten.

[ Bericht 24% gewijzigd door capricia op 15-09-2020 13:26:12 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:43:13 #235
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195070031
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:36 schreef Selqae het volgende:

[..]

Raisa Blommesteijn is inderdaad extreemrechts en ook nog eens zwakzinnig. Daar doen je emoticons verder vrij weinig aan af. Ik heb ergens wel te doen met Kim Boon die steevast in een groep met de homohatende Eva Vlaardingenbroek en de ronduit oerdomme Raisa wordt geplaatst.

[ Bericht 39% gewijzigd door capricia op 15-09-2020 13:26:24 ]
pi_195070037
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, zo mag je een Carl Schmitt sopper best noemen. Iemand die duizenden personen zonder rechter wil laten opsluiten.
Als je dat echt gelooft spoor je echt niet.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_195070046
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:43 schreef VoMy het volgende:

[..]

Raisa Blommesteijn is inderdaad extreemrechts
Vertel, wat maakt Raisa extreemrechts
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:52:14 #238
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195070156
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:43 schreef Selqae het volgende:

[..]

Als je dat echt gelooft spoor je echt niet.
Administratieve detentie heet dat. En dat voor een lange tijd dus.

Helaas is dat al reeds een hellend vlak
https://sargasso.nl/de-aftakeling-van-de-nederlandse-rechtsstaat/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195070258
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:43 schreef Selqae het volgende:

[..]

Vertel, wat maakt Raisa extreemrechts
Extreemrechts lijkt wat overdreven maar ze zit natuurlijk wel in het radicaal rechtse deel van het Nederlandse politieke spectrum. Van daaraf is het doorgaans nog maar een heel klein stapje...
  dinsdag 15 september 2020 @ 13:06:48 #240
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195070326
quote:
dinsdag 15 september 2020 12:43 schreef Selqae het volgende:[/b]

[..]

Vertel, wat maakt Raisa extreemrechts
Dat ze een Carl Schmitt-adept is zegt al heel veel. Verder heeft ze een hekel aan onafhankelijke rechtspraak, heeft ze een hekel aan vrije meningsuiting, heeft ze een hekel aan iedereen die zich organiseert om de eigen positie in de samenleving te versterken, verheerlijkt ze de tijd dat Nederland nog gewoon aan slavernij deed, maakt ze zich ontzettend druk over wat er in amerika gezegd wordt over het probleem van rassendiscriminatie omdat ze vindt dat dat eigenlijk geen enkel probleem is, vindt ze het oproepen tot het verwijderen van bevolkingsgroepen uit de maatschappij iets dat toe te juichen is, is ze dus ook nog eens ontzettend dom, vindt ze dat mensen hier in Nederland verantwoordelijk zijn voor het gedrag van andere mensen in een ander land omdat ze dezelfde huidskleur hebben, retweet ze promotiefilmpjes van Ongehoord Nederland (had ik al gezegd dat ze echt teringdom is?), gelooft ze in omvolkingstheorieën, gelooft ze dat tradities worden afgeschaft (:')), vindt ze het goed als burgers demonstranten doodschieten omdat die demonstranten demonstreren tegen racisme, vindt ze dat 'buitenlanders' in Nederland preventief gefouilleerd moeten worden, heeft ze een hekel aan homo's, bagatelliseerd ze de holocaust waar mogenlijk en gebruikt ze deze juist weer in een andere discussie om moslims zwart te kunnen maken, interesseert ze zich alleen maar in slachtoffers als deze blank zijn en de daders zwart, want dan kan ze er een tweetje aan wijden, wil ze alle bedrijven boycotten die niet meer met zwarte piet adverteren, wil ze dat mensen geen podium meer krijgen om dingen te zeggen waar ze het niet mee eens is, omdat ze aanschuift bij het ultrarechtse debielwappie-youtubekanaal Weltschmerz, omdat ze vindt dat mensen met een moslim/migratieachtergrond automatisch schuldig zijn aan waar zij denkt dat ze schuldig zijn, wat natuurlijk altijd terrorisme is, ook in andere landen, omdat ze de universiteiten wil schoonvegen van links gedachtegoed, omdat ze zich wel druk maakt over rellen in Kanaleneiland want daar wonen buitenlanders dus die zullen het wel gedaan hebben, maar niet druk maakt over rellen in Wezep want daar wonen brave Nederlanders dus daar ligt het vast heel genuanceerd, omdat ze vindt dat mensen nu eenmaal man of vrouw zijn en dat ze niet zo moeten zeiken als blijkt dat dat misschien toch anders ligt want dat is toegeven aan genderterreur, want Raisa Blommestijn gaat wel even vertellen hoe het biologisch in elkaar zit want dat heeft ze in groep 5 geleerd en daarna is ze gestopt met nadenken, omdat ze denkt dat doodgeschoten worden in een ruzie hetzelfde is als doodgeschoten worden door de politie, omdat ze een demonstratie organiseerde uit woede nadat een blanke jongen was doodgeschoten en ze dacht dat dat hetzelfde was als BLM-protesten en toen kwamen er maar 100 totale losers en was ze zelf nog te schijterig om er daadwerkelijk te zijn omdat ze een empathieloze muts is die nog te lui is om naar d'r eigen racistische demo te komen, omdat ze echt megadom is, omdat ze denkt dat Roderik Veelo niet dom is, wat ook echt alleen maar kan als je zelf megadom bent, omdat ze identiteitspolitiek de schuld geeft van alles hoewel ze eigenlijk niet kan uitleggen hoe dat precies werkt, omdat ze nu eenmaal denkt vanuit vooroordelen, omdat ze vriendjes is met Vlaams Belangmongolen, omdat ze homo's en lesbiënnes schadelijk vindt voor de samenleving, omdat ze demonstraties tegen discriminatie angstaanjagend vindt maar dus het doodschieten van mensen bij dergelijke demonstraties wel heel goed, omdat ze bij de vroeg-demente Paul Cliteur zit en alles wat hij zegt klakkeloos (niet zo vreemd aangezien ze zelf dus niet kan nadenken) onderschrijft, omdat ze zo mokerdom is dat ze denkt dat IQ een mate van intelligentie weergeeft en denkt dat als je daar kanttekeningen bij zet dat je dat doet omdat je buitenlanders wil beschermen want ze denkt namelijk dat buitenlanders niets kunnen en heel dom zijn, allemaal, omdat het buitenlanders zijn. Terwijl ze dat dus vooral zelf is. En extreemrechts ja. Dat ook.
pi_195070338
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat ze een Carl Schmitt-adept is zegt al heel veel. Verder heeft ze een hekel aan onafhankelijke rechtspraak, heeft ze een hekel aan vrije meningsuiting,
Al gestopt met lezen, mijn god wat een bagger.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  dinsdag 15 september 2020 @ 13:08:51 #242
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195070355
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:07 schreef Selqae het volgende:

[..]

Al gestopt met lezen, mijn god wat een bagger.
Het doet natuurlijk pijn in je hart, zo'n enorme opsomming van aanwijzingen dat iemand extreemrechts is. Je mag het wel een voor een gaan weerleggen en anders mag je lekker wegblijven met je vraagjes zoals 'waarom zou Raisa extreemrechts zijn' en accepteren dat ze het is. Doei.
pi_195070378
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het doet natuurlijk pijn in je hart, zo'n enorme opsomming van aanwijzingen dat iemand extreemrechts is. Je mag het wel een voor een gaan weerleggen en anders mag je lekker wegblijven met je vraagjes zoals 'waarom zou Raisa extreemrechts zijn' en accepteren dat ze het is. Doei.
Volgens mij heb je zelf niet door hoe radicaal je zelf denkt.
Ik ga geen tijd besteden aan zulke onzin, succes verder met je complottheorietjes.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  dinsdag 15 september 2020 @ 13:10:35 #244
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195070382
Carl Schmitt is natuurlijk besmet als denker, maar ook iemand uit onverdachte hoek als Chantal Mouffe ontleent veel van haar ontologie aan Schmitt. Blommestijn komt me inderdaad eerder onnozel en nietsig over, heeft nooit iets origineels en interessants te melden.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 15 september 2020 @ 13:11:54 #245
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195070403
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:10 schreef Selqae het volgende:

[..]

Volgens mij heb je zelf niet door hoe radicaal je zelf denkt.
Ik ga geen tijd besteden aan zulke onzin, succes verder met je complottheorietjes.
Dit zijn geen complottheoriën en ik haal dit allemaal gewoon van haar eigen twitterfeed. Kan er verder ook niets aan doen dat je het op probeert te nemen voor haar. Jammer dat je in je 5 posts hier niet in staat bent om iets inhoudelijks toe te voegen.
pi_195070442
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:14 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk ook vaak hoe het werkt, hoe linkser iemand is, hoe sneller de kaart "extreemrechts" wordt getrokken. Alles wat niet in een zeer links-progressief kader valt is "extreemrechts".
Omgekeerd is er hier op fok al vrij snel iets 'extreem-links'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 15 september 2020 @ 13:17:53 #247
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195070486
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:14 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk ook vaak hoe het werkt, hoe linkser iemand is, hoe sneller de kaart "extreemrechts" wordt getrokken. Alles wat niet in een zeer links-progressief kader valt is "extreemrechts".
Voor extreem-rechts heb je gewoon wat vakjes die je kunt af vinken. Het afwijzen van de pluriformiteit is daar één van. Rassentheorie een ander. Vink al die vakjes af en je krijgt ruwweg een score van minimaal 80%. Dat is voldoende.

Verder kan ik er verder ook weinig aan doen dat 'normaal' rechts zoals VVD, CDA, de Conservatieven en Republikeinen een heel stuk verder naar rechts zijn opgeschoven.

Dat zeg ik niet, dat zeggen ook de expert surveys en behoorlijk objectieve analyses van wetsvoorstellen en partij programma's.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195070541
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat ze een Carl Schmitt-adept is zegt al heel veel. Verder heeft ze een hekel aan onafhankelijke rechtspraak, heeft ze een hekel aan vrije meningsuiting, heeft ze een hekel aan iedereen die zich organiseert om de eigen positie in de samenleving te versterken, verheerlijkt ze de tijd dat Nederland nog gewoon aan slavernij deed, maakt ze zich ontzettend druk over wat er in amerika gezegd wordt over het probleem van rassendiscriminatie omdat ze vindt dat dat eigenlijk geen enkel probleem is, vindt ze het oproepen tot het verwijderen van bevolkingsgroepen uit de maatschappij iets dat toe te juichen is, is ze dus ook nog eens ontzettend dom, vindt ze dat mensen hier in Nederland verantwoordelijk zijn voor het gedrag van andere mensen in een ander land omdat ze dezelfde huidskleur hebben, retweet ze promotiefilmpjes van Ongehoord Nederland (had ik al gezegd dat ze echt teringdom is?), gelooft ze in omvolkingstheorieën, gelooft ze dat tradities worden afgeschaft (:')), vindt ze het goed als burgers demonstranten doodschieten omdat die demonstranten demonstreren tegen racisme, vindt ze dat 'buitenlanders' in Nederland preventief gefouilleerd moeten worden, heeft ze een hekel aan homo's, bagatelliseerd ze de holocaust waar mogenlijk en gebruikt ze deze juist weer in een andere discussie om moslims zwart te kunnen maken, interesseert ze zich alleen maar in slachtoffers als deze blank zijn en de daders zwart, want dan kan ze er een tweetje aan wijden, wil ze alle bedrijven boycotten die niet meer met zwarte piet adverteren, wil ze dat mensen geen podium meer krijgen om dingen te zeggen waar ze het niet mee eens is, omdat ze aanschuift bij het ultrarechtse debielwappie-youtubekanaal Weltschmerz, omdat ze vindt dat mensen met een moslim/migratieachtergrond automatisch schuldig zijn aan waar zij denkt dat ze schuldig zijn, wat natuurlijk altijd terrorisme is, ook in andere landen, omdat ze de universiteiten wil schoonvegen van links gedachtegoed, omdat ze zich wel druk maakt over rellen in Kanaleneiland want daar wonen buitenlanders dus die zullen het wel gedaan hebben, maar niet druk maakt over rellen in Wezep want daar wonen brave Nederlanders dus daar ligt het vast heel genuanceerd, omdat ze vindt dat mensen nu eenmaal man of vrouw zijn en dat ze niet zo moeten zeiken als blijkt dat dat misschien toch anders ligt want dat is toegeven aan genderterreur, want Raisa Blommestijn gaat wel even vertellen hoe het biologisch in elkaar zit want dat heeft ze in groep 5 geleerd en daarna is ze gestopt met nadenken, omdat ze denkt dat doodgeschoten worden in een ruzie hetzelfde is als doodgeschoten worden door de politie, omdat ze een demonstratie organiseerde uit woede nadat een blanke jongen was doodgeschoten en ze dacht dat dat hetzelfde was als BLM-protesten en toen kwamen er maar 100 totale losers en was ze zelf nog te schijterig om er daadwerkelijk te zijn omdat ze een empathieloze muts is die nog te lui is om naar d'r eigen racistische demo te komen, omdat ze echt megadom is, omdat ze denkt dat Roderik Veelo niet dom is, wat ook echt alleen maar kan als je zelf megadom bent, omdat ze identiteitspolitiek de schuld geeft van alles hoewel ze eigenlijk niet kan uitleggen hoe dat precies werkt, omdat ze nu eenmaal denkt vanuit vooroordelen, omdat ze vriendjes is met Vlaams Belangmongolen, omdat ze homo's en lesbiënnes schadelijk vindt voor de samenleving, omdat ze demonstraties tegen discriminatie angstaanjagend vindt maar dus het doodschieten van mensen bij dergelijke demonstraties wel heel goed, omdat ze bij de vroeg-demente Paul Cliteur zit en alles wat hij zegt klakkeloos (niet zo vreemd aangezien ze zelf dus niet kan nadenken) onderschrijft, omdat ze zo mokerdom is dat ze denkt dat IQ een mate van intelligentie weergeeft en denkt dat als je daar kanttekeningen bij zet dat je dat doet omdat je buitenlanders wil beschermen want ze denkt namelijk dat buitenlanders niets kunnen en heel dom zijn, allemaal, omdat het buitenlanders zijn. Terwijl ze dat dus vooral zelf is. En extreemrechts ja. Dat ook.
Ik heb verder niet alles omtrent dit figuur gevolgd, maar dit lijkt me nogal overtrokken. Wat is dit voor bizar epistel joh?

Alle buitenlanders moeten preventief worden gefouilleerd? Hekel aan homo's? Rassendiscriminatie geen probleem? Het verheerlijken van Nederland dat aan slavernij deed?
pi_195070587
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vink al die vakjes af en je krijgt ruwweg een score van minimaal 80%. Dat is voldoende.
Met linksradicale gedachtes zit je daar al heel snel op natuurlijk, dan vink je er op los en als er vakjes tussen zitten die je niet kunt afvinken wordt er wel iets verzonnen dat het alsnog past.

quote:
Verder kan ik er verder ook weinig aan doen dat 'normaal' rechts zoals VVD, CDA, de Conservatieven en Republikeinen een heel stuk verder naar rechts zijn opgeschoven.
Of jij bent een stuk meer naar links geschoven.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  dinsdag 15 september 2020 @ 13:26:48 #250
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195070611
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:10 schreef -XOR- het volgende:
Carl Schmitt is natuurlijk besmet als denker, maar ook iemand uit onverdachte hoek als Chantal Mouffe ontleent veel van haar ontologie aan Schmitt. Blommestijn komt me inderdaad eerder onnozel en nietsig over, heeft nooit iets origineels en interessants te melden.
Als je rechtsfilosoof bent en ook praktische recepten meent te ontlenen dan is Schmitt niet zo fris.

Mouffe gaat trouwens in haar werk een 'dialoog' aan met Schmitt, en dan niet enkel om zomaar wat details.

Het gaat er m.i. meer om het begrijpen van populisme en dan is Schmitt wel handig om via die bril naar de werkelijkheid te kijken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')