abonnement Unibet Coolblue
pi_194550447


op naar weer normaal zomerweer ipv sahara temperaturen

Game on :)
U MAD?
pi_194550588
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 10:44 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Nee snap ik.... maar ik vraag me serieus af of je woningbouw niet aansprakelijk kan stellen. Je huurt toch zo'n huis en hebt toch rechten. 37 graden binnen.... is echt niet normaal lijkt me.
Nou dan ga je ervan uit dat iedereen via de woningbouw aan het huren is? Ik huur particulier en eisen stellen is niet echt een optie als ik de lieve vrede wil behouden hier. ;)

Maar maakt niet uit ik overleef die paar weken wel weer. Maar het is wel tering heet even. En in de winter het tegenovergestelde trouwens want tering koud. Lol. Hahaha
Do what you love, love what you do!
  Miss 200.000.000! vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:56:30 #3
367000 roos94
pi_194550600
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 10:55 schreef kree het volgende:

[..]

Nou dan ga je ervan uit dat iedereen via de woningbouw aan het huren is? Ik huur particulier en eisen stellen is niet echt een optie als ik de lieve vrede wil behouden hier. ;)

Maar maakt niet uit ik overleef die paar weken wel weer. Maar het is wel tering heet even. En in de winter het tegenovergestelde trouwens want tering koud. Lol. Hahaha
Heb het ook maar kou 😍 is veel makkelijker om jezelf op te warmen dan af te koelen
pi_194550618
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 10:56 schreef roos94 het volgende:

[..]

Heb het ook maar kou 😍 is veel makkelijker om jezelf op te warmen dan af te koelen
Klopt ja op de kou kun je nog kleden enzo ;). Maargoed ik kan niet veel naakter naar buiten nu als met korte broek en een shirtje. En sowieso in mijn blote reet rond te lopen zou wel raar zijn enzo hahaha

Qua temperatuur kan het wel btw zonder kleren nu, maargoed ben geen nudist lol
Do what you love, love what you do!
pi_194550621
Hier weer 28.6.

Gisteren bewolkt dagje, althans zo begon het. Dus wat "koeler" in huis. Nu weer flink zonnig dus zonnetje staat weer lekker tegen mijn grote raam aan te beuken. Vanaf 13.30 verdwijnt de zon richting zijkant van de flat.

Eergisteravond heb ik uit wanhoop mijn ramen (appartement met aan één kant ramen) afgeplakt met oude posters, kranten en een oud laken. Best donker in huis nu.
Keek halsreikend uit naar het (eventuele) effect daarvan, maar gisteren was het dus flink bewolkt en dus zo en zo minder zon. Was wat koeler daarom maar kan nou niet zeggen dat dat komt door mijn maatregelen. :')

Nu toch 28.6 tegen eerder deze week 30.0.

Nog steeds kut warm en amper zin om te werken, sporten en ook maar iets te doen deze week. :{

Er zijn trouwens wel flatbewoners die 's avonds zowel ramen aan de voorkant, als de deur en het gangpad open hebben staan bij mij op de etage. En de deur bij het trappenhuis hebben ze ook met een touwtje vastgeknoopt zodat die steeds open blijft staan. In de gang en trappenhuis is het wel koeler dan in de appartementen zelf.
Tip misschien voor sommigen?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:01:49 #6
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_194550679
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 10:45 schreef de_boswachter het volgende:
[ afbeelding ]

op naar weer normaal zomerweer ipv sahara temperaturen

Game on :)
Zijn er mensen hier die ervaring hebben van vloerverwarming / vloerverkoeling? Is dat vloerverkoeling iets? Als ik over mn huidige vloer loop merk ik dat de hitte daar ook in zit, zou lekker zijn als die een graad of 20 is en blijft.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_194550710
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:01 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Zijn er mensen hier die ervaring hebben van vloerverwarming / vloerverkoeling? Is dat vloerverkoeling iets? Als ik over mn huidige vloer loop merk ik dat de hitte daar ook in zit, zou lekker zijn als die een graad of 20 is en blijft.
Ik heb er geen ervaring mee, maar dit lijkt me iets voor een warmte pomp? Die schijnt te kunnen koelen en verwarmen. Maar is duur geintje.

Voor de meer technische vragen daarover moet je even verder vragen denk ik mss in K&W forum.
Maar dat is wat ik erover gelezen heb iig.
Do what you love, love what you do!
  Miss 200.000.000! vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:29:19 #8
367000 roos94
pi_194551171
Verkoeling m'n reet.

31 graden binnen nu. Maar buiten is niet veel beter. Het is godsgruwelijk benauwd en plakkerig. De zon schijnt hier fel, geen wolkje aan de lucht. Geen zuchtje wind. Hoorde mensen ook al klagen over de temperatuur.

Ik moest net sokken halen bij de Zeeman. Die winkel heeft blijkbaar geen airco of wat. Het voelde daar als 40 graden. Nog erger dan mijn eigen huis. Heb medelijden met het personeel..
pi_194551193
29 graden met 67% luchtvochtigheid :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_194551217
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:01 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Zijn er mensen hier die ervaring hebben van vloerverwarming / vloerverkoeling? Is dat vloerverkoeling iets? Als ik over mn huidige vloer loop merk ik dat de hitte daar ook in zit, zou lekker zijn als die een graad of 20 is en blijft.
Je zou het aan @TheFreshPrince kunnen vragen.
Die weet daar een hoop over.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:33:02 #11
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_194551244
28 graden Het gaat naar beneden *O*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_194551370
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:29 schreef roos94 het volgende:
Verkoeling m'n reet.

31 graden binnen nu. Maar buiten is niet veel beter. Het is godsgruwelijk benauwd en plakkerig. De zon schijnt hier fel, geen wolkje aan de lucht. Geen zuchtje wind. Hoorde mensen ook al klagen over de temperatuur.

Ik moest net sokken halen bij de Zeeman. Die winkel heeft blijkbaar geen airco of wat. Het voelde daar als 40 graden. Nog erger dan mijn eigen huis. Heb medelijden met het personeel..
Haha jij bent zo grappig. Maar idd ja zo is het ook hier. Moest met de bus gister mondkapje op hele handel. Was nog een verluchting toen ik in de bus stapte waar wel airco is. Maar toen ik eruit stapte dam’n het kan niet gezond zijn enzo dat.
Do what you love, love what you do!
pi_194551519
26 op de klok. Top.
pi_194552121
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:29 schreef roos94 het volgende:
Verkoeling m'n reet.

31 graden binnen nu. Maar buiten is niet veel beter. Het is godsgruwelijk benauwd en plakkerig. De zon schijnt hier fel, geen wolkje aan de lucht. Geen zuchtje wind. Hoorde mensen ook al klagen over de temperatuur.

Ik moest net sokken halen bij de Zeeman. Die winkel heeft blijkbaar geen airco of wat. Het voelde daar als 40 graden. Nog erger dan mijn eigen huis. Heb medelijden met het personeel..
Met dit weer heb je geen sokken nodig roosje
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:28:04 #15
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_194552160
Hier ook weer gewoon 30 graden binnen. Mooi man.


🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_194552240
28 inmiddels weer.
Maar buiten is het ook 28 (en warmer wordt het vandaag niet) en rond 17.00u gaat de temperatuur weer zakken, dus die 28 is wel de maximale binnenhuistemperatuur.
In de loop der dagen zal die maximale binnenhuistemperatuur langzaamaan zakken naar normale waarden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_194552243
27.6 het valt nog mee hier
Do what you love, love what you do!
  Moderator vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:33:44 #18
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_194552274
Mweh, het is nog steeds 27,5 :{
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_194553039
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:01 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Zijn er mensen hier die ervaring hebben van vloerverwarming / vloerverkoeling? Is dat vloerverkoeling iets? Als ik over mn huidige vloer loop merk ik dat de hitte daar ook in zit, zou lekker zijn als die een graad of 20 is en blijft.
Vrienden van me hebben een nieuw huis met warmtepomp op aardwarmte. Die pompen dus vloeistof rond in een buis die tot 100 meter diep gaat of zo. De zomer moeten ze zelfs die vloeistof door de vloerverwarming pompen, dan warmt de ondergrond weer op en koelt het huis. Dat zijn geen enorm kosten want je hoeft uitsluitend een pompje te laten draaien. Dat zal met 20 a 30 watt wel ophouden schat ik.

In de winter pompen ze die vloeistof ook rond maar dan halen ze de warmte eruit om het huis te verwarmen. Zou je in de zomer de hele installatie stil zetten dan zal binnen een paar jaar de hele ondergrond bevroren raken en dat ontdooit niet zomaar weer.

Dus ja, vloerkoeling bestaat en kost je geen drol extra als je een heel dure installatie in huis hebt.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:33:52 #20
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_194554869
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 13:43 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Vrienden van me hebben een nieuw huis met warmtepomp op aardwarmte. Die pompen dus vloeistof rond in een buis die tot 100 meter diep gaat of zo. De zomer moeten ze zelfs die vloeistof door de vloerverwarming pompen, dan warmt de ondergrond weer op en koelt het huis. Dat zijn geen enorm kosten want je hoeft uitsluitend een pompje te laten draaien. Dat zal met 20 a 30 watt wel ophouden schat ik.

In de winter pompen ze die vloeistof ook rond maar dan halen ze de warmte eruit om het huis te verwarmen. Zou je in de zomer de hele installatie stil zetten dan zal binnen een paar jaar de hele ondergrond bevroren raken en dat ontdooit niet zomaar weer.

Dus ja, vloerkoeling bestaat en kost je geen drol extra als je een heel dure installatie in huis hebt.
Klinkt goed.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_194554991
29 graden binnen
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:49:39 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194555148
27.5
Echt jammer dat we geen horren hebben en op de begane grond zitten, anders had ik de boel makkelijker opengezet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:55:09 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194555253
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 13:43 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Vrienden van me hebben een nieuw huis met warmtepomp op aardwarmte. Die pompen dus vloeistof rond in een buis die tot 100 meter diep gaat of zo. De zomer moeten ze zelfs die vloeistof door de vloerverwarming pompen, dan warmt de ondergrond weer op en koelt het huis. Dat zijn geen enorm kosten want je hoeft uitsluitend een pompje te laten draaien. Dat zal met 20 a 30 watt wel ophouden schat ik.

In de winter pompen ze die vloeistof ook rond maar dan halen ze de warmte eruit om het huis te verwarmen. Zou je in de zomer de hele installatie stil zetten dan zal binnen een paar jaar de hele ondergrond bevroren raken en dat ontdooit niet zomaar weer.

Dus ja, vloerkoeling bestaat en kost je geen drol extra als je een heel dure installatie in huis hebt.
Ja, bij nieuwbouw is zo'n installatie ongeveer 15.000 duurder dan een gewone lucht/water warmtepomp, dus helaas wordt die keuze niet vaak gemaakt, en bij projectmatige bouw hier in deze regio al helemaal niet.
In de regio Den Haag lijkt men (bij projectbouw) vaker voor een grondgebonden warmtepomp te kiezen, ik weet niet wat daar de reden voor is, wellicht omdat ze dichtbij zee zitten en zout niet echt goed voor een buitenunit van een lucht/water warmtepomp is. Maar dat is een gok.

Zelfs bij particuliere bouw moet je behoorlijk stevig in je schoenen staan en duidelijk maken dat je een grondgebonden warmtepomp wilt die ook (passief) kan koelen, want de gemiddelde aannemer heeft liever dat je die 15K uitgeeft aan een veranda en dakkapel, want daar verdient hij wel aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Miss 200.000.000! vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:35:41 #24
367000 roos94
pi_194556757
26 jaaa *O*
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:02:11 #25
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_194557131
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 17:35 schreef roos94 het volgende:
26 jaaa *O*
Wow, dat is hard gegaan. Ik sta nog maar op 28...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')