abonnement Unibet Coolblue
pi_194552044
quote:
81s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 12:18 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat was een grapje, Henk.
Oh sorry, Gerda :@
pi_194552130
quote:
81s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:55 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar dat liep ook wel allemaal de spuigaten uit met die festivals enzo. In de laatste 10/15 jaar zijn er honderden bijgekomen. Allemaal uiteraard zonder spaarrekening, dus dat sterft nu allemaal weer af. Mis je ook niks aan.
Dat kan, maar dat doet niets af aan dat het wel meetelt in de daling.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:34:37 #53
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_194552289
quote:
81s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:48 schreef Kreator het volgende:
Snap ik niks van. Ik ken echt heel veel sectoren waar het alleen maar drukker was dan voorgaande jaren. Deze krimp is volgens mij puur en alleen voor horeca e.d.

Zelfs de ziekenhuizen hadden een enorme groei aan werk.
Wat denk je van de dalende autoverkopen? Reisbranche, luchtvaart, bioscopen, kappers, etc. En dan heb je ook nog allemaal ZZP’ers die even minder opdrachten krijgen omdat bedrijven de hand op de knip houden, etc.

Dat allemaal opgeteld is die 8%.
pi_194552423
Gelukkig is de definitie van werkloosheid een paar jaar geleden aangepast.

Op zich stelt het allemaal niet zoveel voor. Je smeert het uit over 10 jaar en dan is het minder dan 1%, dat kun je makkelijk dragen. Maar dan moet het wat betreft de economie wel weer terug naar normaal en er niet teveel bedrijven en sectoren omvallen.

Probleem is wel dat de groei al erg klein was voor corona als je de groei door bevolkingstoename ervan aftrekt. De arbeidsproductiviteit was al dalende en het onderwijsniveau holt achteruit terwijl de koopkracht al niet toenam. Het was een ongezonde economie van parasitaire graaiers en opbranders. Als dat niet verandert is het wel een groot probleem.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194552511
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Gelukkig is de definitie van werkloosheid een paar jaar geleden aangepast.

Op zich stelt het allemaal niet zoveel voor. Je smeert het uit over 10 jaar en dan is het minder dan 1%, dat kun je makkelijk dragen. Maar dan moet het wat betreft de economie wel weer terug naar normaal en er niet teveel bedrijven en sectoren omvallen.

Probleem is wel dat de groei al erg klein was voor corona als je de groei door bevolkingstoename ervan aftrekt. De arbeidsproductiviteit was al dalende en het onderwijsniveau holt achteruit terwijl de koopkracht al niet toenam. Het was een ongezonde economie van parasitaire graaiers en opbranders. Als dat niet verandert is het wel een groot probleem.
Ik kan geen land bedenken die niet groeide vanwege parasitaire graaiers... De vs staat voor mij op nr1 als voorbeeld.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194552581
Ik zit in de zware industrie, we merken niks van corona. Beste jaar ooit tot nu toe. Onze orders bestaan voornamelijk uit machines die 60 jaar mee moeten gaan. Allemaal langjarige investeringen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_194553439
De culturele sector en de reiswereld zijn wel de grote verliezers. De horeca heeft een aantal slechte maanden gehad maar draait nu grotendeels weer vol op.

Al dat geld wat mensen niet in de kroeg en bioscoop uitgeven kunnen andere sectoren weer van profiteren. Ik ken bedrijven die huilend dicht gingen voor een paar weken en nu de vraag niet kunnen bijbenen.

Het zal best wel spannend zijn hier en daar maar ik verwacht dat we als maatschappij hier snel overheen groeien.
pi_194553877
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:58 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Dat vermoed ik ook. Vrijwel alle sectoren draaien weer, afgelopen kwartaal is een uitzondering omdat een deel van de economie even volledig stil stond. Herstel gaan we dit kwartaal al zien.
De bedrijven moeten nog omvallen, dus je bent wel heel positief.
pi_194553975
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 14:11 schreef qajariaq het volgende:
De culturele sector en de reiswereld zijn wel de grote verliezers. De horeca heeft een aantal slechte maanden gehad maar draait nu grotendeels weer vol op.

Al dat geld wat mensen niet in de kroeg en bioscoop uitgeven kunnen andere sectoren weer van profiteren. Ik ken bedrijven die huilend dicht gingen voor een paar weken en nu de vraag niet kunnen bijbenen.

Het zal best wel spannend zijn hier en daar maar ik verwacht dat we als maatschappij hier snel overheen groeien.
Ik hoop dat er van de gelegenheid gebruik wordt gemaakt om eens flink de bezem door de cultuursector te halen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  FOK!fotograaf vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:42:26 #60
842 Zorro
Z
pi_194553982
Wat een sensatiebericht ook :')

Hardste klap OOIT!!!!

En dan in de tekst: Metingen sinds 1987...

Echt...
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:56:15 #61
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_194554228
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar wat gaat de impact daadwerkelijk zijn van deze krimp?

Volgens mij valt het op jaarbasis best mee.
Veel horeca draaien in de winterperiode uberhaupt verlies, nu zijn de maanden april en mei weg wat normaal winstmaanden zijn. Valt bij sommige hard/
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:57:32 #62
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_194554268
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 10:34 schreef byah het volgende:
Valt nog mee toch? Was 8-10% verwacht.
Dat is toch ook zo?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:58:42 #63
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_194554294
Haha lekker boeiend, trekt wel weer bij. Ik koop nog steeds een Playstation 5, reken maar.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:03:42 #64
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_194554363
De bouwsector ook op zijn gat uiteraard.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_194554924
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 14:42 schreef Zorro het volgende:
Wat een sensatiebericht ook :')

Hardste klap OOIT!!!!

En dan in de tekst: Metingen sinds 1987...

Echt...
Ja inderdaad. Het bericht zegt eigenlijk alleen maar: WEES BANG
pi_194555057
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik hoop dat er van de gelegenheid gebruik wordt gemaakt om eens flink de bezem door de cultuursector te halen.
Ja, laten we dan voetbal vooral niet meer subsidiëren en de clubs gewoon volledig hun stadions laten betalen plus de beveiliging en extra politie inzet. Dat levert tenminste wat op.

Goed plan, alle musea sluiten en dan wel gaan zeuren dat zwarte piet cultuur is.

Denk eens na voordat je iets brult.
pi_194555071
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik hoop dat er van de gelegenheid gebruik wordt gemaakt om eens flink de bezem door de cultuursector te halen.
Nog een keer vegen? De vloer is al tig keer geveegd
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194555176
De klap waarvan je wist dat die ging komen.......
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_194555231
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:43 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ja, laten we dan voetbal vooral niet meer subsidiëren en de clubs gewoon volledig hun stadions laten betalen plus de beveiliging en extra politie inzet. Dat levert tenminste wat op.

Goed plan, alle musea sluiten en dan wel gaan zeuren dat zwarte piet cultuur is.

Denk eens na voordat je iets brult.
Zelden zo'n domme reactie gelezen waarin je zelfs een ander oproept om na te denken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_194555254
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nog een keer vegen? De vloer is al tig keer geveegd
Als ik zie waar allemaal subsidie heen gaat kun je er nog met een complete veegwagen nog een keer door.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_194555279
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 14:11 schreef qajariaq het volgende:
De culturele sector en de reiswereld zijn wel de grote verliezers. De horeca heeft een aantal slechte maanden gehad maar draait nu grotendeels weer vol op.

Al dat geld wat mensen niet in de kroeg en bioscoop uitgeven kunnen andere sectoren weer van profiteren. Ik ken bedrijven die huilend dicht gingen voor een paar weken en nu de vraag niet kunnen bijbenen.

Het zal best wel spannend zijn hier en daar maar ik verwacht dat we als maatschappij hier snel overheen groeien.
De opera, Pathé, en Paradiso draaien gewoon. 'Kunstenaars' die zelfportretten maken met tampons gaan ten onder.
pi_194555317
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als ik zie waar allemaal subsidie heen gaat kun je er nog met een complete veegwagen nog een keer door.
Gebaseerd op jouw mening of op een objectieve waarneming?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194555335
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Gebaseerd op jouw mening of op een objectieve waarneming?
Een objectieve waarneming waar ik vervolgens een mening op heb gebaseerd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_194555608
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 14:11 schreef qajariaq het volgende:
De culturele sector en de reiswereld zijn wel de grote verliezers. De horeca heeft een aantal slechte maanden gehad maar draait nu grotendeels weer vol op.

Al dat geld wat mensen niet in de kroeg en bioscoop uitgeven kunnen andere sectoren weer van profiteren. Ik ken bedrijven die huilend dicht gingen voor een paar weken en nu de vraag niet kunnen bijbenen.

Het zal best wel spannend zijn hier en daar maar ik verwacht dat we als maatschappij hier snel overheen groeien.
Inderdaad. En je kunt je ook afvragen in hoeverre het BBP een goede weergave van welvaart is. Het is vooral een meetlat voor hoeveel geld er rond geschoven wordt.

Als je voorheen dagelijks met de auto naar je kantoor reed, moest je bijvoorbeeld voor 10 euro/dag benzine kopen. Dat levert 10 euro BBP op. Vervolgens krijg je reiskostenvergoeding. Dat levert ook nog eens (bijvoorbeeld) 10 euro BBP op. In totaal droeg dat heen en weer karren naar je kantoor en weer terug 20 euro BBP/dag bij zonder dat dit effectief ook maar iets van welvaart opleverde.

Als je sinds de lockdown thuis werkt,lever je dezelfde productiviteit, ben je zelf geen cent armer geworden maar je bijdrage aan het BBP is wel 20 euro/dag lager geworden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_194555945
Nou nou nou, ze doen net of er wat aan de hand is. Iedereen komt gewoon eens goed bij zinnen en dat kost geld. Waar zijn al die festivals voor nodig? Waar zijn al die dertien-in-dozijn speciaalbiercafés goed voor? Hossen op elektronische loungemuziek met een vlierbessenradler in je hand, wordt een mens daar gelukkig van? Allemaal opvulling van dezelfde leegte en aasgieren die zichzelf ondernemer noemen, die erop inspelen en al hun geld met dezelfde handen net zo snel weer uitgeven. Ja, dan krijg je dat soort zeepbellen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')