abonnement Unibet Coolblue
pi_194543358
Na het volgen van een 21+ test en een Nederlands examen start ik volgende maand aan een HBO deeltijd opleiding. Gelukkig kan ik via mijn werk deze opleiding volgen en moeten de puntjes nog op de I gezet worden zoals de kosten voor de opleiding en de boeken.

Nu ben ik een beetje aan het rondneuzen voor studieboeken die de opleiding voorgeschreven heeft twv van maar liefst 850 euro. Nu zie ik op Marktplaats veel boeken voorbij komen tegen veel lagere prijzen. Dan gaat het wel om bijvoorbeeld de één na laatste druk. Uiteraard adviseert de onderwijsinstelling de nieuwste boeken omdat hier de actuele informatie in staat.

In hoeverre is dit van invloed op de opleiding? Ik neem aan dat vraagstukken besproken worden en dat het boek het naslagwerk is. Opgaves wil ik wel sowieso nieuw aanschaffen. Aangezien dit mijn eerste HBO opleiding is heb ik hier geen ervaring mee en ken ik ook niemand in mijn directe omgeving die hier iets over kan zeggen.
pi_194543421
Oudere druks bevatten niet vaak veel nieuwe informatie. Gaat het om tientallen euros per boek dan zou ik gewoon voor de oudere gaan. Hou er wel rekening mee dat de docent naar het nieuwe boek kan verwijzen tijdens de lessen en dat paginas mogelijk niet overeenkomen met jouw oudere versie. Dat vond ik zelf wel een nadeel.
pi_194614793
ik gebruik altijd bookmatch
pi_194614975
Ik zou überhaupt geen boeken kopen totdat je ze echt nodig hebt. Ligt een beetje aan de studie maar heel veel boeken zul je nooit aanraken
pi_194625440
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 11:48 schreef kartin het volgende:
Ik zou überhaupt geen boeken kopen totdat je ze echt nodig hebt. Ligt een beetje aan de studie maar heel veel boeken zul je nooit aanraken
Ja, ben ik ook een beetje bang voor. Aan de andere kant wil ik juist veel theorie lezen/leren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 11:38 schreef MevrouwKees het volgende:
ik gebruik altijd bookmatch
Ah, die kende ik nog niet ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')