abonnement Unibet Coolblue
pi_194579651
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 00:31 schreef Erasmus het volgende:
Belachelijk en typisch weer. Zwak vertoon van het kabinet en terechte opmerkingen van de gehele oppositie. Zelfs de partijen waar ik een hekel aan heb. Dit is ondemocratisch.
Valt te betwisten. Je kan het ook ondemocratisch noemen van Wilders om een hoofdelijke stemming aan te vragen, terwijl er een substantieel aandeel van de volksvertegenwoordiging niet aanwezig was.

Even los gezien van de inhoud van het voorstel (daar is inderdaad echt wel wat voor te zeggen) zou je eerder pissig moeten zijn op Wilders dan op leden van het kabinet die weg liepen, als je democratie zo hoog in het vaandel heb staan.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:52:51 #52
408813 crew  trein2000
pi_194580594
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:05 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Valt te betwisten. Je kan het ook ondemocratisch noemen van Wilders om een hoofdelijke stemming aan te vragen, terwijl er een substantieel aandeel van de volksvertegenwoordiging niet aanwezig was.

Even los gezien van de inhoud van het voorstel (daar is inderdaad echt wel wat voor te zeggen) zou je eerder pissig moeten zijn op Wilders dan op leden van het kabinet die weg liepen, als je democratie zo hoog in het vaandel heb staan.
Waarom? Het Kamerlid Wilders heeft het grondwettelijke recht om een hoofdelijke stemming te vragen.
Oh en het kabinet was gewoon vertegenwoordigd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194580749
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom? Het Kamerlid Wilders heeft het grondwettelijke recht om een hoofdelijke stemming te vragen.
Oh en het kabinet was gewoon vertegenwoordigd.
Als je het zo stelt hebben de andere kamerleden het grondwettelijke recht om zich vrij elders te begeven.

Voor wat betreft het waarom: We hebben als bevolking een samenstelling gekozen in de Kamer. Met een achterbaks trucje die samenstelling in belangrijke mate ongedaan te maken kun je dus ondemocratisch noemen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 16 augustus 2020 @ 00:13:47 #54
408813 crew  trein2000
pi_194580845
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 00:05 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Als je het zo stelt hebben de andere kamerleden het grondwettelijke recht om zich vrij elders te begeven.

Voor wat betreft het waarom: We hebben als bevolking een samenstelling gekozen in de Kamer. Met een achterbaks trucje die samenstelling in belangrijke mate ongedaan te maken kun je dus ondemocratisch noemen.
Niks achterbaks aan. Hij had het uren van tevoren aangekondigd, de coalitie had alle kans om er te zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194580857
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 00:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niks achterbaks aan. Hij had het uren van tevoren aangekondigd, de coalitie had alle kans om er te zijn.
Ok. Je hebt in ieder geval antwoord op je vraag.
pi_194583089
Wil de vluchters bedanken voor de steun. Al 6 maanden de één na de andere corona patiënt onder embarmelijke omstandigheden verzorgen en verplegen. En nu puntje bij paaltje komt, laten ze ons in de steek.
Thx!!!
pi_194583287
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:46 schreef Mikeytt het volgende:
Zie verder niet in waarom zorgpersoneel meer betaald moet krijgen. Heeft hier iemand zin in een hogere zorgpremie?

De overuren die ze gewerkt hebben, zijn gewoon betaalde overuren.
Omdat de lonen er niet naar zijn. Er is een professionele slag geweest op elk gebied in de zorg maar niet als het op lonen aankomt. Dat zijn nog steeds lonen die je als vakkenvuller ook krijgt. Ken serieus mensen die gewoon dit werk zijn gaan doen omdat het beter of even goed betaalt en minder stress geeft.
Verder zijn vakanties ingetrokken en moesten er overuren gemaakt worden waar er al overuren gemaakt werden omdat er niet genoeg personeel is en steeds meer personeel weg loopt. Overuren waar je de helft van mag inleveren bij de belasting en waar je 4 keer zo hard voor moet werken. Staat niet in verhouding.


Dit beroep is een leuk maar zwaar beroep. Zowel fysiek als mentaal. Daar mag eindelijk een goede vergoeding tegenover staan zodat je ook meer tijd krijgt om aan je gezin te zitten.
Dus ja we voelen ons in de steek gelaten. Daarom ben ik vanaf volgend jaar ook gewoon zzper. Genoeg werk en geen verantwoordelijkheden en gezeik. Beter betaald worden en je kiest alleen de leuke klussen uit.
Binnen 5 jaar is de helft van de zorg uit vast dienstverband. De enigen die er nog in zullen zitten zijn bange medewerkers.
  zondag 16 augustus 2020 @ 10:17:15 #58
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194583388
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 10:09 schreef Chadi het volgende:

[..]

Omdat de lonen er niet naar zijn. Er is een professionele slag geweest op elk gebied in de zorg maar niet als het op lonen aankomt. Dat zijn nog steeds lonen die je als vakkenvuller ook krijgt. Ken serieus mensen die gewoon dit werk zijn gaan doen omdat het beter of even goed betaalt en minder stress geeft.
Verder zijn vakanties ingetrokken en moesten er overuren gemaakt worden waar er al overuren gemaakt werden omdat er niet genoeg personeel is en steeds meer personeel weg loopt. Dit beroep is een leuk maar zwaar beroep. Zowel fysiek als mentaal. Daar mag eindelijk een goede vergoeding tegenover staan zodat je ook meer tijd krijgt om aan je gezin te zitten.
Dus ja we voelen ons in de steek gelaten. Daarom ben ik vanaf volgend jaar ook gewoon zzper. Genoeg werk en geen verantwoordelijkheden en gezeik. Beter betaald worden en je kiest alleen de leuke klussen uit.
Binnen 5 jaar is de helft van de zorg uit vast dienstverband. De enigen die er nog in zullen zitten zijn bange medewerkers.
Totaal niet wenselijk in het huidige stelsel dat de lonen nog meer omhoog gaan.

Ik ben niet bereid om meer zorgpremie of belasting te betalen om dit te realiseren.
Als de zorg meer geprivatiseerd was, zou ik ze toejuichen om hogere salarissen, maar we hebben een sociaal stelsel en de salarissen zijn nu wel hoog genoeg.

De mythe dat ze evenveel verdienen als vulploegmedewerkers is werkelijk nergens op gebaseerd.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_194583433
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 10:17 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Totaal niet wenselijk in het huidige stelsel dat de lonen nog meer omhoog gaan.

Ik ben niet bereid om meer zorgpremie of belasting te betalen om dit te realiseren.
Als de zorg meer geprivatiseerd was, zou ik ze toejuichen om hogere salarissen, maar we hebben een sociaal stelsel en de salarissen zijn nu wel hoog genoeg.

De mythe dat ze evenveel verdienen als vulploegmedewerkers is werkelijk nergens op gebaseerd.
Als je het niet wenselijk vindt, prima. Maar stel dan de doelen bij een zadel het personeel niet op met je problemen. Zeg gewoon dat de zorg dan gewoon kwaliteit in gaat leveren.
Jij wil een sociaal stelsel in stand houden door asociale verwachtingen bij de zorgmedewerkers neer te leggen. Als je het zo sociaal vindt, moet je ook niet zeuren als er weer eentje en uur in de stront blijft zitten of als er meer fouten gemaakt worden met allerlei gevolgen.

Het is geen mythe. Ik zit zelf in de zorg en maak het can dichtbij mee. Zie ze dagelijks zelfs schoonmaak medewerker worden omdat het beter te doen is en het in geld (netto) geen moer scheelt.
  zondag 16 augustus 2020 @ 10:24:21 #60
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194583450
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 10:21 schreef Chadi het volgende:

[..]

Als je het niet wenselijk vindt, prima. Maar stel dan de doelen bij een zadel het personeel niet op met je problemen. Zeg gewoon dat de zorg dan gewoon kwaliteit in gaat leveren.
Jij wil een sociaal stelsel in stand houden door asociale verwachtingen bij de zorgmedewerkers neer te leggen. Als je het zo sociaal vindt, moet je ook niet zeuren als er weer eentje en uur in de stront blijft zitten of als er meer fouten gemaakt worden met allerlei gevolgen.

Het is geen mythe. Ik zit zelf in de zorg en maak het can dichtbij mee. Zie ze dagelijks zelfs schoonmaak medewerker worden omdat het beter te doen is en het in geld (netto) geen moer scheelt.
Ik ben helemaal geen voorstander van een sociaal stelsel. Een sociaal stelsel is pure diefstal.

Maar de werkelijkheid is dat dit sociale stelsel er wel gewoon is. Inleveren op kwaliteit is voor mij persoonlijk geen probleem als dat betekent dat ze minder hoeven te werken.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_194583464
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 10:09 schreef Chadi het volgende:

[..]

Omdat de lonen er niet naar zijn. Er is een professionele slag geweest op elk gebied in de zorg maar niet als het op lonen aankomt. Dat zijn nog steeds lonen die je als vakkenvuller ook krijgt. Ken serieus mensen die gewoon dit werk zijn gaan doen omdat het beter of even goed betaalt en minder stress geeft.
Verder zijn vakanties ingetrokken en moesten er overuren gemaakt worden waar er al overuren gemaakt werden omdat er niet genoeg personeel is en steeds meer personeel weg loopt. Overuren waar je de helft van mag inleveren bij de belasting en waar je 4 keer zo hard voor moet werken. Staat niet in verhouding.


Dit beroep is een leuk maar zwaar beroep. Zowel fysiek als mentaal. Daar mag eindelijk een goede vergoeding tegenover staan zodat je ook meer tijd krijgt om aan je gezin te zitten.
Dus ja we voelen ons in de steek gelaten. Daarom ben ik vanaf volgend jaar ook gewoon zzper. Genoeg werk en geen verantwoordelijkheden en gezeik. Beter betaald worden en je kiest alleen de leuke klussen uit.
Binnen 5 jaar is de helft van de zorg uit vast dienstverband. De enigen die er nog in zullen zitten zijn bange medewerkers.
Personeelstekort heb je een punt. Maar zo slecht verdient het helemaal niet, als je een fulltime contract kunt krijgen.

ZZPer worden moet je zelf weten, maar als je dan ook gewoon voor een pensioen gaat sparen en verzekeringen sluit voor arbeidsongeschiktheid e.d. en er rekening mee gaat houden dat je niet uitbetaald krijgt in vakanties en tijdens ziekte, levert het niet echt meer op (het risico is wel veel groter). Terwijl ik in elk geval van steeds meer gehandicaptenzorginstellingen hoor dat ze niet meer met ZZPers willen werken, omdat ZZPers de druk op de medewerkers juist verhogen in plaats van verlagen. Ik ken dan ook ZZPers die nu weer op zoek zijn naar een vast dienstverband, om straks niet zonder werk te zitten.

Verder ben je er van op de hoogte dat er steeds meer maatregelen komen om het aantal ZZPers in de zorg sterk te verminderen? Zo verstrekt de belastingdienst nauwelijks meer zelfstandigenverklaringen, waardoor je dus alsnog gewoon als in loondienst gezien wordt voor de belastingdienst. Er is ook wetgeving in de maak om het praktisch te gaan verbieden, al zitten daar nog wat haken en ogen aan: https://zorgkrant.nl/mana(...)-plan-met-zzp-verbod

Ik zou er niet vanuit gaan dat je nog lang als ZZPer in de zorg kunt werken. Die 5 jaars termijn die jij noemt lijkt me eerder de termijn dat je nog als ZZPer kunt werken, daarna zal het zo goed als afgelopen zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hanca op 16-08-2020 10:33:39 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194585133
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 23:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom? Het Kamerlid Wilders heeft het grondwettelijke recht om een hoofdelijke stemming te vragen.
Oh en het kabinet was gewoon vertegenwoordigd.
En Kamerleden mogen de kamer gewoon verlaten.

Daarnaast heeft grondwettelijk recht hebben op iets en democratisch vrij weinig met elkaar te maken. (Indirecte) democratie betekend gewoon of de volledige bevolking vertegenwoordigt is, er valt er zeker wat voor te zeggen dat elke stemming die gehouden wordt zonder dat alle Kamerleden aanwezig zijn, ondemocratisch is.

Dus ga niet lopen strooien met termen als ondemocratisch. Zeg gewoon dat je het onbeschoft vind en dan ben ik het zeker met je eens. Ik ben zeker voor een (financiële) stimulans en beloning voor de zorg. Wilders probeerden een trucje wat gewoon slim was, hij zou winnen anyway. Of de stemming in zijn voordeel, of het kabinet dat er slecht op zal staan. Just politics.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 16 augustus 2020 @ 12:39:57 #63
408813 crew  trein2000
pi_194585309
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 12:31 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

En Kamerleden mogen de kamer gewoon verlaten.

Daarnaast heeft grondwettelijk recht hebben op iets en democratisch vrij weinig met elkaar te maken. (Indirecte) democratie betekend gewoon of de volledige bevolking vertegenwoordigt is, er valt er zeker wat voor te zeggen dat elke stemming die gehouden wordt zonder dat alle Kamerleden aanwezig zijn, ondemocratisch is.

Dus ga niet lopen strooien met termen als ondemocratisch. Zeg gewoon dat je het onbeschoft vind en dan ben ik het zeker met je eens. Ik ben zeker voor een (financiële) stimulans en beloning voor de zorg. Wilders probeerden een trucje wat gewoon slim was, hij zou winnen anyway. Of de stemming in zijn voordeel, of het kabinet dat er slecht op zal staan. Just politics.
Graag even de quote waar ik dit ondemocratisch noem. Ik heb het consequent parlementariër onwaardig genoemd.

Iemand begon echter te stellen dat het aanvragen van een hoofdelijke stemming ondemocratisch zou zijn. Dat is echter quatsch. Als de kamer vergadert weet je dat er (hoofdelijk) gestemd kan worden. Als je er dan voor kiest om er niet te zijn is dat je eigen vrije keus.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194585879
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 12:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Graag even de quote waar ik dit ondemocratisch noem. Ik heb het consequent parlementariër onwaardig genoemd.
Het klopt dat het parlementariër onwaardig is, maar in de vakantie een motie in stemming brengen via een hoofdelijke stemming is dat ook. Voor zowel coalitie als oppositie geen beste beurt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 16 augustus 2020 @ 13:30:04 #65
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194585977
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het klopt dat het parlementariër onwaardig is, maar in de vakantie een motie in stemming brengen via een hoofdelijke stemming is dat ook. Voor zowel coalitie als oppositie geen beste beurt.
Duidelijk is dat het zorg personeel die bonus zeer waarschijnlijk niet gaat krijgen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194586319
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:30 schreef Megumi het volgende:

[..]

Duidelijk is dat het zorg personeel die bonus zeer waarschijnlijk niet gaat krijgen.
Waarschijnlijk krijgen ze die juist wel. De motie ging trouwens niet over de bonus (motie over de bonus is al aangenomen), maar over een structurele loonsverhoging.

Met de huidige CAO gaat het loon al behoorlijk omhoog (gehandicaptenzorg: 7,8%, verpleeg en thuiszorg: 7,4%, ziekenhuizen: 8%). En de komende CAO onderhandelingen zal vast weer op een forse stijging uit komen, ik gok dat op prinsjesdag bekend wordt gemaakt dat daar fors geld voor wordt uitgetrokken. Maar dat is wel de volgorde: dat doen we via een CAO.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194586450
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 09:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat niet alle parttimers dat vrijwillig zijn. Bij ontzettend veel zorginstellingen kun je maximaal 24 uur (dat is 66%, 36 uur is fulltime) krijgen, zodat je bij ziekte makkelijker op bent te vangen. Meer dan 32 zie je sowieso bijna nergens meer.

Onderwijs hetzelfde: veel scholen hebben alleen vacatures voor 2 of 3 dagen.
En je dan vervolgens wel veel meer dan die 24 laten werken. Mensen die denken dat ze in de zorg de kantjes eraf lopen snappen het niet.
pi_194586881
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:01 schreef Document1 het volgende:

[..]

En je dan vervolgens wel veel meer dan die 24 laten werken. Mensen die denken dat ze in de zorg de kantjes eraf lopen snappen het niet.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat denken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194607028
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 13:53 schreef Hanca het volgende:
Met de huidige CAO gaat het loon al behoorlijk omhoog (gehandicaptenzorg: 7,8%, verpleeg en thuiszorg: 7,4%, ziekenhuizen: 8%). En de komende CAO onderhandelingen zal vast weer op een forse stijging uit komen, ik gok dat op prinsjesdag bekend wordt gemaakt dat daar fors geld voor wordt uitgetrokken. Maar dat is wel de volgorde: dat doen we via een CAO.
Dit. Leuke proMoties, maar volgens mij hoeft er over loonstijgingen niet gestemd te worden, maar gaat dat via CAO's. Vindt het dus eigenlijk ook best raar dat de politiek daar opeens moties over in gaat dienen.
pi_194608453
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 20:22 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Dit. Leuke proMoties, maar volgens mij hoeft er over loonstijgingen niet gestemd te worden, maar gaat dat via CAO's. Vindt het dus eigenlijk ook best raar dat de politiek daar opeens moties over in gaat dienen.
Ja, maar de politiek heeft er ook handje naar om overheids-salarissen te bevriezen in slechte tijden. De nullijn.
pi_194622394
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:47 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, maar de politiek heeft er ook handje naar om overheids-salarissen te bevriezen in slechte tijden. De nullijn.
"two wrong things don't make a right"
pi_194622488
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 20:33 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

"two wrong things don't make a right"
Het is heel wat anders: de regering beslist hoeveel geld er beschikbaar is, via CAO wordt besproken hoe dat wordt uitgegeven. De bonden kunnen er voor kiezen om bij een gelijk blijvend budget het budget anders te verdelen, dan is er dus niet per definitie een nullijn. Ook dan wordt er gewoon een CAO gemaakt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194624332
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 17:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is een zwaktebod: als exact de helft van de kamer wel wil stemmen en de andere helft niet, wat dan? Arib heeft meer macht dan ze af en toe wil nemen.
Ze kan personen niet verplichten om na te blijven en strafregels te schrijven hoor.
pi_194627716
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 22:11 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ze kan personen niet verplichten om na te blijven en strafregels te schrijven hoor.
Nee, dat had ze dan ook niet moeten doen. Ze had de stemming uit moeten stellen. Het is niet meer dan logisch dat er geen hoofdelijke stemming kon zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194628068
Ik zie nu pas dat de CAO's allemaal nog een jaar door lopen, dan is deze motie helemaal vreemd en eigenlijk een soort negeren van de sociale partners. De oppositie wil voortaan CAO's aanpassen per motie?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194634202
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 10:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Personeelstekort heb je een punt. Maar zo slecht verdient het helemaal niet, als je een fulltime contract kunt krijgen.

ZZPer worden moet je zelf weten, maar als je dan ook gewoon voor een pensioen gaat sparen en verzekeringen sluit voor arbeidsongeschiktheid e.d. en er rekening mee gaat houden dat je niet uitbetaald krijgt in vakanties en tijdens ziekte, levert het niet echt meer op (het risico is wel veel groter). Terwijl ik in elk geval van steeds meer gehandicaptenzorginstellingen hoor dat ze niet meer met ZZPers willen werken, omdat ZZPers de druk op de medewerkers juist verhogen in plaats van verlagen. Ik ken dan ook ZZPers die nu weer op zoek zijn naar een vast dienstverband, om straks niet zonder werk te zitten.

Verder ben je er van op de hoogte dat er steeds meer maatregelen komen om het aantal ZZPers in de zorg sterk te verminderen? Zo verstrekt de belastingdienst nauwelijks meer zelfstandigenverklaringen, waardoor je dus alsnog gewoon als in loondienst gezien wordt voor de belastingdienst. Er is ook wetgeving in de maak om het praktisch te gaan verbieden, al zitten daar nog wat haken en ogen aan: https://zorgkrant.nl/mana(...)-plan-met-zzp-verbod

Ik zou er niet vanuit gaan dat je nog lang als ZZPer in de zorg kunt werken. Die 5 jaars termijn die jij noemt lijkt me eerder de termijn dat je nog als ZZPer kunt werken, daarna zal het zo goed als afgelopen zijn.
Ze kunnen het wel willen reguleren maar dan loop je tegen EU wetgeving aan. Verder raak je een hoop mensen kwijt omdat die als zzper ergens anders aan de slag kunnen. De vraag is zo groot dat je het als instelling wel kan willen verbieden maar dat het er niet van komt. De instellingen die het al doen zie je al terug komen daarop omdat het onhaalbaar is gebleken. Of constructies verzinnen om alsnog personeel binnen te halen. Dan komen er zogenaamd mensen binnen op project basis. Yeah right...

Bottom line, er is een te kort wat zo groot is dat je het niet rond krijgt zonder zulke krachten. Heb wel eens diensten gedraaid waarin 80% uitzend was of waarom je de enige vaste was. En als ze een rot dag hadden bij ons waren ze de dag erop al bij een andere klus. Cherry picking..
pi_194634395
Uitzend is totaal wat anders dan ZZP, uitzendkrachten gaan ze niet verbieden, ZZP misschien dus wel. Ik merk in elk geval in de gehandicaptenzorg dat ZZPers door steeds meer instellingen niet meer worden gevraagd. Zelfs niet in de zomervakantie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194635164
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:11 schreef Hanca het volgende:
Uitzend is totaal wat anders dan ZZP, uitzendkrachten gaan ze niet verbieden, ZZP misschien dus wel. Ik merk in elk geval in de gehandicaptenzorg dat ZZPers door steeds meer instellingen niet meer worden gevraagd. Zelfs niet in de zomervakantie.
Ik zie dat eerlijk gezegd niet terug bij de organisaties waar ik gewerkt heb. Er worden echt allerlei constructies bedacht om het rooster rond te krijgen. Je kan niet eeuwig teren op de vaste medewerkers om de steeds grotere gaten in te vullen.

Hoe doen jullie het?
pi_194635286
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 16:11 schreef Hanca het volgende:
Uitzend is totaal wat anders dan ZZP, uitzendkrachten gaan ze niet verbieden, ZZP misschien dus wel. Ik merk in elk geval in de gehandicaptenzorg dat ZZPers door steeds meer instellingen niet meer worden gevraagd. Zelfs niet in de zomervakantie.
Het verschil tussen een uitzendkracht en een ZZPer is dat een ZZPer zn eigen prijs kan bepalen en bij een uitzendkracht dat bepaald word door het bureau waardoor deze uitgezonden word, dat betekent dat je een stok achter de deur hebt op het moment dat de uitzendkracht er geen zin meer in heeft want dan kun je het bureau verzoeken om daar direct een vervanger voor te regelen, daar word wat lastiger als het om ZZPers gaat, die kunnen bij wijze van spreken de boete voor het niet afgeleverde werk betalen en dan zit je zonder personeel.
pi_194635323
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 17:03 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik zie dat eerlijk gezegd niet terug bij de organisaties waar ik gewerkt heb. Er worden echt allerlei constructies bedacht om het rooster rond te krijgen. Je kan niet eeuwig teren op de vaste medewerkers om de steeds grotere gaten in te vullen.

Hoe doen jullie het?
Vooral eindelijk de vaste contracten die meer dan 24 uur willen werken ook een groter contract geven, diensten langer maken (geen aparte activiteitenbegeleiders, medewerkers van het DAC werken ook gewoon op de groep). Dat zijn maatregelen die ik de laatste 2/3 jaar zie gebeuren. De vaste medewerkers zijn de ZZPers echt zat en dat hebben ze vaak ook laten merken, die hebben liever zelf overuren dan een ZZPer. Dat zie ik bij de instelling waar mijn vrouw nu werkt, die waar ze een paar maanden geleden werkte, die waar mijn schoonzusje werkt maar ook bij instellingen waar vrienden van ons werken (heb zo beeld van 7/8 verschillende instellingen).

Die ZZPers die wel een dienstje komen draaien maar geen enkele taak verder op zich nemen of plannen schrijven maken eerder gaten dan dat ze ze opvullen, dat merken steeds meer managers. Want de vaste medewerkers moeten dan een steeds hoger percentage van hun contract in die taken steken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194635419
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 17:10 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Het verschil tussen een uitzendkracht en een ZZPer is dat een ZZPer zn eigen prijs kan bepalen en bij een uitzendkracht dat bepaald word door het bureau waardoor deze uitgezonden word, dat betekent dat je een stok achter de deur hebt op het moment dat de uitzendkracht er geen zin meer in heeft want dan kun je het bureau verzoeken om daar direct een vervanger voor te regelen, daar word wat lastiger als het om ZZPers gaat, die kunnen bij wijze van spreken de boete voor het niet afgeleverde werk betalen en dan zit je zonder personeel.
Uitzendkrachten komen vaak ook steeds weer terug, daar zie je vaak langdurig dezelfde persoon regelmatig meedraaien. Soms zelfs vast voor een langere periode, om bijvoorbeeld een zwangerschapsverlof op te vangen. Dat laatste mag een ZZPer niet eens echt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194635483
Maar goed, er is nu over gestemd en het is verworpen: https://nos.nl/artikel/23(...)ging-in-de-zorg.html


Rutte heeft ook gewoon gelijk dat er al stijgingen zijn en heeft zelfs toegezegd dat er de komende jaren ruimte is voor meer stijgingen via de CAO's, dat lijkt me gewoon netjes.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194635848
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 17:24 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, er is nu over gestemd en het is verworpen: https://nos.nl/artikel/23(...)ging-in-de-zorg.html


Rutte heeft ook gewoon gelijk dat er al stijgingen zijn en heeft zelfs toegezegd dat er de komende jaren ruimte is voor meer stijgingen via de CAO's, dat lijkt me gewoon netjes.
En nog belangrijker is de werkdruk. Zowel in onderwijs als in zorg zou het personeel voor de helft willen werken, als die werkdruk maar eens omlaag ging. Onregelmatige werktijden is geen probleem, veel doen op een dag ook niet. Alleen, dat je bergen administratie, verantwoording en overleg hebt, doet je na een aantal jaar de das om!
pi_194635919
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 17:54 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

En nog belangrijker is de werkdruk. Zowel in onderwijs als in zorg zou het personeel voor de helft willen werken, als die werkdruk maar eens omlaag ging. Onregelmatige werktijden is geen probleem, veel doen op een dag ook niet. Alleen, dat je bergen administratie, verantwoording en overleg hebt, doet je na een aantal jaar de das om!
Klopt, maar als je dan een onderzoek doet naar wat er weg kan aan dagelijkse rapportages (deed mijn vrouw een tijd terug bij haar toenmalige werkgever), dan kan er eigenlijk niks weg. Sterker, eigenlijk verzonnen ze tijdens dat onderzoek nog dingen die eigenlijk ook wel essentieel zijn om te rapporteren. Dat is de paradox: ze willen wel minder rapporteren, maar eigenlijk wordt er al niks nutteloos meer gerapporteerd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194657611
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 18:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt, maar als je dan een onderzoek doet naar wat er weg kan aan dagelijkse rapportages (deed mijn vrouw een tijd terug bij haar toenmalige werkgever), dan kan er eigenlijk niks weg. Sterker, eigenlijk verzonnen ze tijdens dat onderzoek nog dingen die eigenlijk ook wel essentieel zijn om te rapporteren. Dat is de paradox: ze willen wel minder rapporteren, maar eigenlijk wordt er al niks nutteloos meer gerapporteerd.
Day komt denk ik omdat rapporten wordt gezien als een taak die er niet echt bij hoort. Terwijl dit juist wel zou moeten zijn. Verder ben je constant bezig met zorg dat je niet aan rapporteren toe komt en dat aan het eind doet waardoor het lijkt alsof dat in de weg zit.
  zondag 23 augustus 2020 @ 16:10:44 #86
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194689984
Wilders gestegen in de peilingen!

Economisch extreem-rechts staat nu op 60+ zetels...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_194690240
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 16:10 schreef Klopkoek het volgende:
Wilders gestegen in de peilingen!

Economisch extreem-rechts staat nu op 60+ zetels...
De Hond is de laatste tijd nogal afwijkend in de peilingen, ook de enige die consequent VVD op verlies liet staan. Ook het enige peilingbureau waaruit het af en toe lijkt dat mensen minder coronaregels willen, I&O, eenvandaag en recent ook het AD kwam op grotendeels tevreden, deel wil meer maatregelen.

Ik wacht nog even andere peilingen af, al zou het niet zo gek zijn als het mediaoffensief van de oppositie over salarissen in de zorg aan slaat. Er is weinig goede journalistiek die de trucjes uit legt en die duidelijk maakt dat er wel ruimte is voor groei, maar dan via de CAO. En dan is dat weglopen uit de kamer wel een publicitaire blunder, natuurlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 23 augustus 2020 @ 16:40:53 #88
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194690517
Wil je hogere salarissen, dan moet je juist niet op Wilders of Baudet stemmen. Dan is zelfs de VVD een veel betere keuze.

Ook genoeg politicologisch bewijs te vinden dat populistische partijen in de regering dit soort effecten hebben... (en geenszins zorgen voor minder immigratie, wél minder integratie)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 23 augustus 2020 @ 18:54:39 #89
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_194692551
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2020 16:40 schreef Klopkoek het volgende:
Wil je hogere salarissen, dan moet je juist niet op Wilders of Baudet stemmen. Dan is zelfs de VVD een veel betere keuze.

Ook genoeg politicologisch bewijs te vinden dat populistische partijen in de regering dit soort effecten hebben... (en geenszins zorgen voor minder immigratie, wél minder integratie)
Hier een voorbeeld:

"How do radical right populist parties influence government policies in their core issue of immigration? This article provides a systematic analysis of the direct and indirect effects of radical right anti-immigration parties on migration policy reforms in 17 West European countries from 1990 to 2014. Insights from migration policy theory serve to explain variations in the migration policy success of the radical right. While previous studies mostly treat migration policy as uniform, it is argued that this approach neglects the distinct political logics of immigration and integration policy. This article reveals significant variations in policy success by policy area. While immigration policies have become more liberal despite the electoral success of the radical right, when the radical right is in government office it enacts more restrictions in integration policies. Accordingly, anti-immigrant mobilisation is more likely to influence immigrants’ rights than their actual numbers."
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01402382.2018.1504509
(dit heeft trouwens óók een drukkend effect op de salarissen, zoals vermeld hierboven)

En ook:
https://www.tandfonline.c(...)474736X.2020.1735255
http://stukroodvlees.nl/l(...)r-niet-strenger-van/

Hier is bijvoorbeeld goed te zien dat migratie onder Tony Blair restrictiever werd (géén coalitieregering) en als je goed kijkt zie je eenzelfde patroon voor Nederland (de regeringen waar de PvdA in zat).
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/imre.12288

Zoals Kuzu zou zeggen: trap er niet in.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')