abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 augustus 2020 @ 20:13:04 #1
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_194526332
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

De deelnemers van WOHTS


Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.

De NOD lijst:


Afgelopen topic hebben wij deze user(s) uitgezwaaid op weg naar Z&G O+


Handige links:
Foliumzuur
ZwangerWijzer
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 20:24:32 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194526451
Ook vanuit mij veel liefs voor Vlindertje! :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 12 augustus 2020 @ 20:28:19 #3
269689 crew  Viv
pi_194526505
Sterkte Vlindertje, wel goed dat jullie allebei tot dezelfde conclusie gekomen zijn. :*
pi_194527425
Sterkte Vlindertje.
Moeilijk besluit, maar goed dat jullie dit samen hebben kunnen nemen. :*
pi_194527942
Oh vlindertje, moeilijk maar wijs besluit. Heel veel sterkte :* :*
Resistance is futile.
pi_194527948
Sterkte vlinder, erg dapper van jullie :*
pi_194528058
Sterkte vlinder :*
pi_194528524
Dank jullie wel :* het doet me echt wel wat, al jullie lieve reacties O+

En inderdaad, heel fijn wel dat we beiden tot dezelfde conclusie kwamen. Anders was het nog veel moeilijker geweest.
pi_194533374
Hoi! Ik kom even hier mee posten. Nieuw account gemaakt, want het voelt nog wat vreemd om hier open over te zijn. Maar tegelijkertijd heb ik eigenlijk een miljoen vragen en wil ik dit wel een beetje kunnen delen.

Ik ben (bijna) 28, heb al ruim 8 jaar een relatie en volgens mij alles prima op orde. Een paar jaar terug had ik absoluut geen kinderwens, heel langzaam begon dat wel te komen maar dan vooral pas voor 'later'. Maar dat is recent dus omgeslagen. En nu weten we eigenlijk niet meer waar we op zouden moeten wachten. Ik begon de gedachte dat het heel lang zou duren om zwanger te worden, enger te vinden dan de gedachte dat het meteen raak zou zijn. Dus hebben we besloten met de pil te stoppen. Dat was dit weekend. We staan er wel relaxt in. Het mag meteen raak zijn, maar dat hoeft dus niet.

Nu lees ik dus een paar dagen in OUD mee en terug. En er gaat echt een wereld voor me open. Ik had me er dus nog nooit in verdiept. Voor nu nog niet van plan aan ovulatietesten etc te beginnen, heb wel een app om het een beetje bij te houden. Qua testen was ik eigenlijk ook gewoon van plan om mijn ongesteldheid af te wachten en pas te testen als die uitblijft.

Overigens heb ik geen idee hoe mijn cyclus is. Ik ben op mijn 12e aan de pil gegaan omdat ik non-stop ongesteld was. De pil zou daar een ritme in brengen volgens de huisarts. Ik heb dus 16 jaar netjes de pil geslikt, met gewoon een maandelijkse stopweek. Dus ik ben benieuwd of mijn lichaam dat ritme erin kan houden, moet afkicken van de pil of whatever. We gaan het merken.

Anyhow, dit is alweer een veel te lang verhaal. Ik wilde vooral hoi zeggen.
pi_194533398
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 22:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank jullie wel :* het doet me echt wel wat, al jullie lieve reacties O+

En inderdaad, heel fijn wel dat we beiden tot dezelfde conclusie kwamen. Anders was het nog veel moeilijker geweest.
Het is misschien stom vanaf zo'n anoniem account. Maar ik wilde ook nog even zeggen dat ik het echt bewonderingswaardig vind hoe jullie samen met de situatie om zijn gegaan. Fijn dat jullie zo wel weer terug kunnen naar die vriendschap, maar beide elkaar en jezelf wel meer gunnen binnen een relatie.
pi_194551682
Voor iemand die in de vorige post nog zegt "We staan er wel relaxt in." ben ik wel echt obsessief alles aan het lezen en schiet ik in mijn hoofd constant weer naar een soort piekerstand over zwangerschap of kinderen. Niet per definitie heel erg ongeduldig, maar vooral wel heel erg nieuwsgierig. En ergens toch ook bang dat ik het misschien nog niet goed genoeg kan doen? En bang dat de zwangerschap zelf heel erg zwaar gaat zijn.

Aan de ene kant wil ik het met iedereen over deze keuze hebben, aan de andere kant zit ik er helemaal niet op te wachten om anderen hierbij te betrekken. En ook als ze er wel van weten, zijn ze zelf met zulke andere dingen bezig, die zitten helemaal niet te wachten op dit soort gepieker. Dus ik schrijf het hier maar van me af. :')

Ik hoop wel dat ik het nu vooral even de nieuwigheid van de keuze is waardoor ik er zoveel mee bezig ben, en dat ik het gewoon weer los kan laten de komende periode. Want van er constant mee bezig zijn, word ik niet echt een toffer mens. Dat wil ik m'n vriend niet aandoen. :')
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:03:01 #12
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194551766
Herkenbare gedachtes en acties hoor Puddingbroodje! Zo beginnen de meesten aan dit traject denk ik, zwevend van relaxed naar obsessief en weer terug. Dus laat het maar gewoon gebeuren :Y. En succes!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:25:44 #13
403520 Sway-
La vie est belle
pi_194552119
Ik had dat ook, Puddingbroodje. Toen we besloten om ervoor te gaan ging ik als een gek alles lezen en op pinterest kijken naar kamers en kaartjes enz. Dat zakte daarna wel weer, was gewoon een soort adrenaline wat vrij kwam :P
pi_194552345
Ja heel herkenbaar puddingbroodje, (ja leuk nu heb ik honger :9 :P ) dat had ik ook heel erg.
Ik merk wel dat het nu anders voelt voor ons, misschien ook wel omdat er een dreumes rondloopt in huis. Nu is het vooral een 'we zien wel hoe het loopt'.
pi_194552552
Goed om te horen dat de gekkigheid er in ieder geval gewoon bij hoort. :D Ik heb op Pinterest ook al veel te veel naar kinderkamers lopen kijken. :') En ik kan me druk maken over van die futiele punten zoals dat ik eventueel ooit op m'n werk zou moeten vertellen dat ik zwanger ben en dat ik dat ongemakkelijk zou vinden. Echt, lekker belangrijk.

quote:
17s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 12:38 schreef douche-eendje het volgende:
Ja heel herkenbaar puddingbroodje, (ja leuk nu heb ik honger :9 :P ) dat had ik ook heel erg.
Ik merk wel dat het nu anders voelt voor ons, misschien ook wel omdat er een dreumes rondloopt in huis. Nu is het vooral een 'we zien wel hoe het loopt'.
Heb je nu bij een tweede ook dingen waar je je de eerste keer wel heel druk over maakte, maar waarvan je nu echt niet meer begrijpt waarom je je daar zo mee in je hoofd zat?
pi_194552690
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 13:00 schreef Puddingbroodje. het volgende:

Heb je nu bij een tweede ook dingen waar je je de eerste keer wel heel druk over maakte, maar waarvan je nu echt niet meer begrijpt waarom je je daar zo mee in je hoofd zat?
Deels. Nu is het de 'omg wat als het straks raak is, hoe ga ik dan de aandacht over 2 verdelen'?
pi_194552700
Maar dat komt vast goed. En anders is er Nijntje op Netflix. En tiktak. En een draagdoek/draagzak.

En koffie, want slaap was overrated.

_O-
pi_194552945
Ik ben nog zo niet thuis in kindertelevisie dat ik dacht dat je Tiktok bedoelde. Vond dat al niet echt kinderentertainment. :D
pi_194553669
Succes en veel plezier puddingbroodje!

En dat obsessieve kan er bijhoren hoor, maar gaat ook wel weer weg/wordt minder. Ik merk het bij een vriendin van mij ook :P En ik had het zelf bij de pogingen tot een tweede ook. De eerste keer had ik het niet, want toen raakte ik onverwachts zwanger.

En lekker hier van je afschrijven!
pi_194589089
quote:
17s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:30 schreef Puddingbroodje. het volgende:

[..]

Het is misschien stom vanaf zo'n anoniem account. Maar ik wilde ook nog even zeggen dat ik het echt bewonderingswaardig vind hoe jullie samen met de situatie om zijn gegaan. Fijn dat jullie zo wel weer terug kunnen naar die vriendschap, maar beide elkaar en jezelf wel meer gunnen binnen een relatie.
Dank je wel :*
Dat laatste zeg je inderdaad heel mooi, en zo voelt het ook echt. We gunnen elkaar en onszelf inderdaad een relatie waarin die liefde er wel echt is.

Jij heel veel succes met wohts'en! En ik herken me ook helemaal in dat obsessieve alles-uitzoeken hoor, denk ook wel logisch, het is iets wat je graag wil dus dat het dan nogal op de voorgrond staat als je gaat beginnen is denk ik ook heel logisch!
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 18:00:05 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194590736
Vlindertje, wat een ontzettend moedig besluit hebben jullie genomen. Je kunt er inderdaad beter eerlijk over zijn en het nu onder ogen komen dan dat je al een kindje hebt en er dan pas achterkomt. In ieder geval veel sterkte :*

Ik heb nog wel een opmerking over je cyclus. Het klinkt heel goed dat je meteen 2 regelmatige menstruaties hebt gehad maar dat geeft nog geen garantie voor de toekomst. Mijn eerste cyclus na jaren van AC gebruik duurde 25 dagen, erg netjes! De tweede 39 dagen. Al iets langer maar ok. Daarna 40 dagen, ok. Maar toen... 60 dagen en daarna 99 dagen. Vanaf dat moment ben ik medisch geweest. Waarschijnlijk is dat bij jou totaal niet aan de orde maar ik wil het toch even zeggen ook voor anderen, dat het ook nog kan veranderen.

Puddingbroodje veel succes! Ik ken dat obsessieve heel goed :D Als het langer duurt laat je dat op een gegeven moment wel los. Maar hopelijk is het gewoon snel raak bij jou!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194593419
Uiteraard is het geen garantie, daar heb je helemaal gelijk in. Ik was van tevoren alleen vooral bang dat het lang zou duren voor ik mijn cyclus terug had, maar mij was afgeraden om "alvast" een tijdje van tevoren te stoppen met de pil (zodat de cyclus op gang kon komen al voordat we echt wilden gaan beginnen) ivm mijn adenomyose. Dus het is voor mij wel echt een geruststelling dat dat, in elk geval dit keer, helemaal niet zo was.
pi_194597815
Ik lees trouwens zoveel over wel of niet regelmatige cyclussen na AC en mensen die daardoor al eerder stoppen met de pil. Maakt het behalve de eventueel lastig te voorspellen ovulatie nog uit als je pas net bent gestopt met de pil? Bijvoorbeeld voor de gezondheid mocht je toch zwanger worden?

Krijg nu trouwens ook overal baby en zwangerschap reclames. Terwijl ik dit typ staat er reclame van Noppies langs, boekjes, luiers, babyhangmatten en babydozen komen voorbij op m'n social media. Echt zoveel. :D
pi_194597874
Voor zover ik weet maakt dat niet uit Puddingbroodje. Het is wel verstandig om alvast foliumzuur te gaan slikken.

Mijn ervaring was in het soort van Majo: 3 nette cyclussen, daarna ineens wisselend 30-60 dagen. Maar ik wist ook al dat ik PCOS had en al mijn PCOS-klachten werden in die tijd ook heftiger.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahahaha, dat is nog veel erger als je straks zwanger bent. Allemaal bedrijven die willen inspelen op je moedergevoel, want je wilt wel het beste voor je kind en dat is volgens hun vaak ook het allerduurste :+
pi_194599356
@douche-eendje hier ook pcos (met “cycli” erbij van 5 maanden) en ook na de oudste zomaar uit het niets een regelmatige cyclus. Wel lang, 6 weken, maar superstrak met een duidelijk waarneembare eisprong. En supereffectief: jongste was na twee maanden proberen onderweg :)
Magisch toch, zo’n pcos-reset. Jongste is nu twee, cyclus nog steeds keurig. Blij mee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')