abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 12 augustus 2020 @ 15:04:49 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194521518
quote:
Supermarkt zoekt 'sterke kerels' na zoveelste bedreiging door toeristen

CALLANTSOOG - Het personeel van de Albert Heijn aan de Schoolstraat in Callantsoog heeft al zó veel fysieke en verbale bedreigingen moeten incasseren dat eigenaar Jaap van Vuure (44) ze niet meer voor de deur zet. "Daarom sta ik er zelf ook regelmatig, ik vang liever zelf de klappen op dan dat mijn personeel dat moet doen."



Door de vele toeristen aan de Noordzeekust is de supermarkt een van de drukste in de regio. Vanwege de coronacrisis mogen ook hier maar een beperkt aantal klanten tegelijkertijd in de winkel zijn. Om het te reguleren, mogen zij enkel met een winkelkarretje naar binnen en mag er maar één persoon per gezin winkelen.

Kennelijk vallen deze regels niet bij iedereen in goede aarde, want de medewerkers die het 'deurbeleid' in de gaten moeten houden worden regelmatig bedreigd. Zowel fysiek als verbaal. "Er is veel onbegrip bij Duitsers, dat begrijp ik wel", zegt supermarkteigenaar Jaap van Vuure. "Maar het valt me op dat vooral 65-plussers er moeite mee hebben. Terwijl ik denk: we doen het wel voor jullie hoor. Of wanneer mensen een hele dag met een biertje op het strand hebben gezeten en vervolgens niet begrijpen dat ze niet een supermarkt in mogen."

Zijn veelal jonge medewerkers wil hij niet met deze klus belasten. "Ik durf mijn personeel niet meer bij de deur te zetten. Voor de drukste uren heb ik via een beveiligingsbedrijf professionele beveiligers ingehuurd en daarnaast sta ik er zelf af en toe. Maar het wordt steeds moeilijker om mensen te vinden die bereid zijn bij onze entree te komen staan." Hij vindt het eigenlijk van de zotte dat hij beveiligers moet inhuren: "We zijn geen nachtclub."

De bedreigingen zijn wel serieus, meldt Van Vuure. "Gisteren was er nog iemand die aangaf bepaald niet gediend te zijn van de regels. 'Ik bepaal zelf de regels, als ik naar binnen wil doe ik dat.' Om vervolgens te zeggen: 'Kom maar hier, dan sla ik jou wel even in elkaar.' Beveiligers deinzen hier niet van terug, maar voor mijn medewerkers is het wel schrikken." Afgelopen weekend merkte hij zelf dat het niet altijd bij verbale dreigementen blijft. "Toevallig stond ik er toen. Iemand pakte me vast aan mijn overhemd en we gingen rollend over straat."

Om toch open te kunnen blijven, plaatste Van Vuure gisteren een oproep in de Facebookgroep Je bent een Callantsoger als. 'Zijn er in het dorp wellicht kandidaten die 'tegen een stootje kunnen' en bereid zijn om bij Albert Heijn, tegen een vergoeding uiteraard, als portier bij de entree willen komen staan?', zo schreef hij. Er zijn veel reacties binnengekomen, laat hij weten. "Ik ga ze vandaag doornemen en kijken wat ik er mee kan."

Niet uniek
Overigens is de situatie niet uniek, ook de supermarktmedewerkers van de Jumbo in Schoorl moeten regelmatig boze blikken en bedreigingen incasseren. "We worden dagelijks uitgescholden", zo viel vorige week te lezen in het Noordhollands Dagblad. "Sommige klanten roepen dan dingen als 'mongool' of 'ik hoop dat je corona krijgt'."

Het gebeurt steeds vaker, merkt ze, en niet iedereen wil meer voor de deur staan. "Je staat hier wel met enige tegenzin. Twee collega's konden het niet meer aan, één moest huilen, en ik heb ook een collega die hier niet wil staan. Je moet wel een hart van beton hebben."



https://nos.nl/regio/noor(...)iging-door-toeristen
----------------

Tering wat triest dit. Beter zetten ze er beveiliging met knuppels neer. Ga je dreigen, dan krijg je een knuppel in je nek.

Tis wel duidelijk dat de tokkies, uit welk land dan ook, nu massaal de kust opzoeken ipv de resorts in Turkije. Hopelijk hebben ze een kutvakantie en gaan ze volgend jaar weer naar Turkije.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  User die overal opduikt 2022 woensdag 12 augustus 2020 @ 15:06:41 #2
186611 Haags
pi_194521546
quote:
Tering wat triest dit. Beter zetten ze er beveiliging met knuppels neer. Ga je dreigen, dan krijg je een knuppel in je nek.
Ja super idee, goed voor je naam als bedrijf ook. 8)7
Zonder wrijving geen glans
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 12 augustus 2020 @ 15:08:42 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194521575
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ja super idee, goed voor je naam als bedrijf ook. 8)7
Tis toch achterlijk dat je mensen gaat bedreiging omdat je het niet eens bent met de coronamaatregelen. Dit soort volk moet gewoon hard aangepakt worden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 12 augustus 2020 @ 15:08:50 #4
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_194521579
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ja super idee, goed voor je naam als bedrijf ook. 8)7
_O-
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_194521602
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:06 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ja super idee, goed voor je naam als bedrijf ook. 8)7
Zulk volk hoef je niet in je bedrijf
  woensdag 12 augustus 2020 @ 15:11:35 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194521609
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:04 schreef Nikonlover het volgende:
"Er is veel onbegrip bij Duitsers, dat begrijp ik wel", zegt supermarkteigenaar Jaap van Vuure. "Maar het valt me op dat vooral 65-plussers er moeite mee hebben. Terwijl ik denk: we doen het wel voor jullie hoor.
Hier word ik wel een beetje moe van, alsof 65+'ers alleen maar op hun blote knietjes dankbaar moeten zitten zijn.
We have always been at war with Eastasia.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 augustus 2020 @ 15:20:03 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194521751
"Ik hoop dat je corona krijgt" :')

Lijkt me niet dat je bij de supermarkt als medewerker gratis bier krijgt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194521833
Sowieso hadden we deze zomer die Duitse invasie gewoon niet moeten binnen laten. Teveel en te ongecontroleerd komen ze massaal het land binnen.

Lijkt me in deze tijd niet wenselijk en blijkbaar kunnen ze zich niet eens gedragen ook. Dacht dat juist Duitsers Befehl ist befehl wel begrepen.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_194521868
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Hier word ik wel een beetje moe van, alsof 65+'ers alleen maar op hun blote knietjes dankbaar moeten zitten zijn.
Het verschil niet weten tussen dankbaar zijn en begrip tonen. Meer word er niet gevraagd, begrip voor de regels.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  woensdag 12 augustus 2020 @ 15:27:54 #10
3542 Gia
User under construction
pi_194521873
quote:
Om toch open te kunnen blijven, plaatste Van Vuure gisteren een oproep in de Facebookgroep Je bent een Callantsoger als. 'Zijn er in het dorp wellicht kandidaten die 'tegen een stootje kunnen' en bereid zijn om bij Albert Heijn, tegen een vergoeding uiteraard, als portier bij de entree willen komen staan?'
Goeie zet.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 12 augustus 2020 @ 15:28:42 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194521891
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:25 schreef Tim_G het volgende:
Sowieso hadden we deze zomer die Duitse invasie gewoon niet moeten binnen laten. Teveel en te ongecontroleerd komen ze massaal het land binnen.

Lijkt me in deze tijd niet wenselijk en blijkbaar kunnen ze zich niet eens gedragen ook. Dacht dat juist Duitsers Befehl ist befehl wel begrepen.
Mensen die in deze tijd op vakantie gaan hebben sowieso schijt aan corona. Dit soort taferelen verbaasd mij dus niets.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 12 augustus 2020 @ 15:29:33 #12
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194521904
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:27 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Het verschil niet weten tussen dankbaar zijn en begrip tonen. Meer word er niet gevraagd, begrip voor de regels.
Dat hele "we doen het wel voor jullie"-toontje vind ik nogal dubieus.
We have always been at war with Eastasia.
pi_194521935
Volgend jaar kunnen al die tokkies geen vakantie meer betalen. Zullen er vee
Werkloos zijn en de prijzen gaan enorm stijgen Omdat anders de overgebleven bedrijven failliet gaan.
Whatever...
pi_194522067
Tokkies die boos worden om de handhaving van de coronamaatregelen en het vervolgens aan een ander toewensen, lekker hypocriet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 12-08-2020 15:41:00 ]
pi_194522080
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:04 schreef Nikonlover het volgende:
Tering wat triest dit. Beter zetten ze er beveiliging met knuppels neer. Ga je dreigen, dan krijg je een knuppel in je nek.
Inderdaad, geen medelijden... Sla er maar op! :Y
pi_194522792
Geen medelijden mee.
Zet beveiliging voor de deur,want tegelijkertijd zorgen al die verschrikkelijk asociale toeristen waarschijnlijk wel voor recordomzetten.
blablablabla
  woensdag 12 augustus 2020 @ 16:31:34 #17
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_194522815
Misschien wat automaten zoals in Japan voor de deur zetten? Als de meeste toeristen voor een blikje fris of snacks komen kan je veel van dat volk daarmee buiten bedienen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 33% gewijzigd door slashdotter3 op 12-08-2020 16:36:42 ]
  woensdag 12 augustus 2020 @ 16:33:00 #18
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194522831
Je merkt in dit soort gevallen echt hoeveel mensen zoveel haat in zich hebben. Waardoor het komt? geen idee. Maar het voelt alsof een groot deel van de mensen 'rot' zijn van binnen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194523138
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat hele "we doen het wel voor jullie"-toontje vind ik nogal dubieus.
waarom dan? Het is toch grotendeels waar? Volgens mij was 90% van de overledene 70+ met iets anders onder de leden. Dus ja, we zijn in lockdown om een bepaalde groep te ontzien.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_194523275
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Misschien wat automaten zoals in Japan voor de deur zetten? Als de meeste toeristen voor een blikje fris of snacks komen kan je veel van dat volk daarmee buiten bedienen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie dingen maar wel vandalismegevoelig natuurlijk. In Japan kun je ongetwijfeld ergens een duur apparaat buiten neerzetten zonder dat je bang hoeft te zijn voor vernieling, hier zou ik dat niet zomaar zonder beveiliging doen.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 17:10:53 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194523387
quote:
84s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:08 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Tis toch achterlijk dat je mensen gaat bedreiging omdat je het niet eens bent met de coronamaatregelen. Dit soort volk moet gewoon hard aangepakt worden.
Op zich zijn bedreigingen vrij normaal als je mensen aanspreekt op hun gedrag en dat was voor corona al redelijk normaal. Dus zie niet waarom dit dan nu ineens wel een probleem is. En bij de mensen die dat doen zitten niet alleen de tokkie's en dergelijke maar zelfs mensen met een hoge opleiding.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194523414
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 17:10 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich zijn bedreigingen vrij normaal als je mensen aanspreekt op hun gedrag en dat was voor corona al redelijk normaal. Dus zie niet waarom dit dan nu ineens wel een probleem is. En bij de mensen die dat doen zitten niet alleen de tokkie's en dergelijke maar zelfs mensen met een hoge opleiding.
Je hebt ook tokkies die book smart zijn. Het hebben van een bachelor-papiertje zegt niets over je gedrag.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 17:16:53 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194523468
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 17:13 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Je hebt ook tokkies die book smart zijn. Het hebben van een bachelor-papiertje zegt niets over je gedrag.
Weet ik niet ik kwam zelfs iemand die tegen zij een prof te zijn op een universiteit. De VU zelfs. En dat ik daarom mijn bek maar moest houden. Vervolgens vroeg ik hem of hij een prof was in asociaal, psychopathisch gedrag? Ik was bang dat de man daarna een hartaanval kreeg gelukkig kwam zijn zoon er aan lopen en wist de man wat te kalmeren. En het verder maar aan de politie/handhaving over liet. Met het advies toch een boete te geven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 12-08-2020 17:22:35 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 17:36:59 #24
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194523831
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 17:10 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich zijn bedreigingen vrij normaal als je mensen aanspreekt op hun gedrag en dat was voor corona al redelijk normaal. Dus zie niet waarom dit dan nu ineens wel een probleem is. En bij de mensen die dat doen zitten niet alleen de tokkie's en dergelijke maar zelfs mensen met een hoge opleiding.
Het komt nu meer naar voren denk ik. Zoals ik al zei heel veel mensen zijn door en door rot van binnen. Dat zie je nu beter. Als je gaat schelden op winkel personeel ben je natuurlijk heel, heel laag. Dan is er sowieso iets mis met je. Misschien zijn ze zo opgevoed? Altijd je zin krijgen als je gaat schelden? Of ze worden zelf uitgescholden/gepest/uitgepoept ergens en zoeken een makkelijk doelwit voor deze frustraties.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194523972
Apart dat die Duitsers er hier moeilijk over doen. Volgens mij zijn de regels daar toch wel wat strenger.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 17:48:25 #26
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194524038
quote:
2s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Je merkt in dit soort gevallen echt hoeveel mensen zoveel haat in zich hebben. Waardoor het komt? geen idee. Maar het voelt alsof een groot deel van de mensen 'rot' zijn van binnen.
"Social" media.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 17:50:12 #27
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194524081
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:52 schreef Tim_G het volgende:

[..]

waarom dan? Het is toch grotendeels waar? Volgens mij was 90% van de overledene 70+ met iets anders onder de leden. Dus ja, we zijn in lockdown om een bepaalde groep te ontzien.
Die groep ja, maar dan nog kan een individu zich zelf wel in zijn vrijheid voelen aangetast.
We have always been at war with Eastasia.
pi_194524341
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 17:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Die groep ja, maar dan nog kan een individu zich zelf wel in zijn vrijheid voelen aangetast.
Dat kan, maar een nog veel grotere groep is nog veel meer in zijn vrijheid aangetast.

We moeten echt eens af van idee dat als een kleine groep moet lijden dat ze liever iedereen laten lijden. Dat gebeurt trouwens op allerlei vlakken in Nederland.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_194524388
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:30 schreef Elan het volgende:
Geen medelijden mee.
Zet beveiliging voor de deur,want tegelijkertijd zorgen al die verschrikkelijk asociale toeristen waarschijnlijk wel voor recordomzetten.
:')
  woensdag 12 augustus 2020 @ 18:12:19 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194524428
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 17:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Apart dat die Duitsers er hier moeilijk over doen. Volgens mij zijn de regels daar toch wel wat strenger.
Op vakantie hebben veel mensen om de een of andere reden wat meer schijt aan dingen.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 18:14:10 #31
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194524453
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 18:07 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Dat kan, maar een nog veel grotere groep is nog veel meer in zijn vrijheid aangetast.

We moeten echt eens af van idee dat als een kleine groep moet lijden dat ze liever iedereen laten lijden. Dat gebeurt trouwens op allerlei vlakken in Nederland.
Iedereen is evenveel in zijn vrijheid aangetast. Zelf ben ik geen voorstander van heel stricte maatregelen maar daar gaat het me hier niet zozeer om. Ook een bejaarde mag wat mij betreft zijn misgenoegen uiten zonder toegebeten te krijgen dat het allemaal om hem is.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 18:38:13 #32
338319 ZarB
Piña colada
pi_194524870
Wat zeiken die Duitsers nou. In eigen land moeten ze een mondkapje dragen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 12 augustus 2020 @ 18:38:53 #33
206731 Mortaxx
Doomer
pi_194524883
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 18:38 schreef ZarB het volgende:
Wat zeiken die Duitsers nou. In eigen land moeten ze een mondkapje dragen.
Maar doen ze het niet. Ook in het buitenland zijn de meeste regels schijn
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_194524918
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 18:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Iedereen is evenveel in zijn vrijheid aangetast. Zelf ben ik geen voorstander van heel stricte maatregelen maar daar gaat het me hier niet zozeer om. Ook een bejaarde mag wat mij betreft zijn misgenoegen uiten zonder toegebeten te krijgen dat het allemaal om hem is.
Dat klopt, maar de ene groep voor zijn eigen veiligheid en de ander vooral voor de veiligheid van de andere groep. Ook jij moet dat verschil toch wel in zien?

Neemt niet weg dat het voor ouderen ook vervelend is.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  woensdag 12 augustus 2020 @ 18:42:48 #35
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194524949
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 18:41 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Dat klopt, maar de ene groep voor zijn eigen veiligheid en de ander vooral voor de veiligheid van de andere groep. Ook jij moet dat verschil toch wel in zien?

Neemt niet weg dat het voor ouderen ook vervelend is.
Ja, maar daarom hoeft een bejaarde nog niet (extra) zijn mond te houden, zoals wel gesuggereerd wordt.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 18:56:19 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194525183
quote:
2s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 17:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het komt nu meer naar voren denk ik. Zoals ik al zei heel veel mensen zijn door en door rot van binnen. Dat zie je nu beter. Als je gaat schelden op winkel personeel ben je natuurlijk heel, heel laag. Dan is er sowieso iets mis met je. Misschien zijn ze zo opgevoed? Altijd je zin krijgen als je gaat schelden? Of ze worden zelf uitgescholden/gepest/uitgepoept ergens en zoeken een makkelijk doelwit voor deze frustraties.
Ik gaf even en extreem voorbeeld. :D Over het algemeen zijn de meeste mensen best aardig. Maar van hoog tot laag en van rechts tot links moeten we zeker begrijpen denk ik dat corona toch wel een ramp is. En wat afstand houden en een keer niet feesten en dergelijke moet toch kunnen. Maar kan best begrijpen dat dit lastig is.

Maar je ziet nu al dat vanuit de overheid het je niet houden aan quarantaine strafbaar gaat worden wat we hadden wellicht kunnen voorkomen door toch wat regels te volgen. Maar kijk ik naar we waarnemingen in de stad Amsterdam waar ik woon zou je haast denken dat er geen corona meer is. En nee niet bedoeld om te posten dat 010 of dergelijke slechter of beter is. :P Want daar speelt hetzelfde. Ben ik bang. En het houd het geheim wat familie daar wonen in Rotjeknor. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')