abonnement Unibet Coolblue
pi_194530221
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 00:49 schreef polyp11 het volgende:
Ik heb in de OP staan wat ik denk. Of ik zelf zou daten met een dame die zwaarder is dan ik weet ik niet. Ik sluit nooit iets bij voorbaat uit, maar ik ken persoonlijk niet veel dames die meer zullen wegen dan ik. Al mijn exen kwamen qua gewicht en qua lengte niet bij mij in de buurt.
Standpunten zou ik het zelf niet eens willen noemen, want het gaat er niet om of het goed of fout of beter of slechter is om het een of het ander te doen. Het is dus niet mijn standpunt dat je als man perse moet daten met een vrouw die minder weegt dan jou. Zeker niet, ik ga niet over relaties van anderen. Ik kan me wel voorstellen dat een stel meer opvalt in het publiek als de vrouw groter en breeder is dan de man, omdat het simpelweg minder voorkomt. Zo vallen stellen vaak ook meer op als de vrouw langer is dan de man. Om dezelfde reden weer dat je het minder vaak ziet.
Nou jij noemde het zelf een vraagstuk, alsof het ook de mensen die niet zo’n afwijkende relatie hebben aangaat.
Wat ik meer bedoelde was, stel het was 50/50 verdeeld... om en om qua stel waarbij de man zwaarder was en de vrouw zwaarder. Wat zou je daar dan bijv van vinden?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_194530314
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 01:01 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Nou jij noemde het zelf een vraagstuk, alsof het ook de mensen die niet zo’n afwijkende relatie hebben aangaat.
Wat ik meer bedoelde was, stel het was 50/50 verdeeld... om en om qua stel waarbij de man zwaarder was en de vrouw zwaarder. Wat zou je daar dan bijv van vinden?
Ik zou het bijzonder vinden, omdat vrouwen gemiddeld gezien kleiner en minder gespierd zijn dan de man en het daarom dus vreemd is als de helft van de vrouwen zwaarder zou zijn dan de helft van de mannen. Het zou waarschijnlijk moeten betekenen dat veel vrouwen zouden kampen met overgewicht of veel mannen met ondergewicht en dat is puur als je naar de volksgezondheid kijkt een kwalijke zaak.

Zou het om en om zijn qua stel waarbij de man langer was en de vrouw langer dan zou ik het ook heel bijzonder vinden, maar dat betekent niet dat ik het afkeur dat een vrouw langer is dan haar partner. Het zou toch van de zotte zijn als ik dat wel zou doen?

Het maakt mij niet uit of een vrouw of een man het zwaarst is in een relatie. Nogmaals, ik maak mij niet druk om relaties van anderen. Als vrouwen liever een ligtere man hebben vind ik het ook helemaal prima. Ik zie het echter niet veel om mij heen en daarom vraag ik mij af of veel vrouwen bewust kiezen voor een man die zwaarder en groter is -omdat het bijvoorbeeld vrouwelijker of natuurlijker voelt- of dat het bijvoorbeeld gewoon veel voorkomt omdat mannen nou eenmaal over het algemeen een stuk zwaarder zijn.

Ik zou ook kunnen vragen of mannen die homofiel zijn liever een grotere of een kleinere partner hebben of dat het ze niets uitmaakt. Hetzelfde zou ik kunnen vragen aan vrouwen die lesbisch zijn. Het punt van dit topic is niet of het een beter is dan het ander, maar waarom je het niet veel ziet dat vrouwen daten met een man die minder weegt. Als veel vrouwen niet graag daten met een man die kleiner is, dan is het toch niet gek om te vragen of vrouwen niet graag daten met een man die minder weegt? Daar zou dezelfde gedachtegang achter kunnen zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2020 01:24:50 ]
pi_194532323
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 19:26 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
maar een zwakke kwetsbare vrouw juist wenselijk. Dat is ook weer eens goed te zien aan deze comment:
Waar haal jij toch vandaan dat ik op zwakke, kwetsbare vrouwen val? Dat is niet waar en het staat er ook niet.
pi_194532787
Volgens mij komt dat zelden voor dat de man ieler is dan de vrouw.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 11:18:15 #55
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_194534111
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 09:52 schreef 01100101 het volgende:
Volgens mij komt dat zelden voor dat de man ieler is dan de vrouw.
Ik denk dat je je daar nog knap in vergist.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_194534148
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 11:18 schreef M1stral het volgende:

[..]

Ik denk dat je je daar nog knap in vergist.
Er zijn inderdaad vrij veel forse vrouwen en ook genoeg mannen die daar op vallen. Ook iele mannen.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_194534244
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 11:20 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad vrij veel forse vrouwen en ook genoeg mannen die daar op vallen. Ook iele mannen.
Het is vaak het een of het ander. Ofwel het is een stel die beiden fors zijn, ofwel forse plus iel.

Althans, voor mijn gevoel dan.

Maar uiteindelijk is het toch niet gebruikelijk dat de vrouw meer weegt dan de man. Vrouwen zijn gemiddeld 13 kg lichter dan mannen. Al halen ze de mannen wel rap in kwa gewicht. En dat terwijl mannen langer worden en vrouwen nauwelijks langer (deze eeuw krimpen vrouwen zelfs in Nederland, te heet gewassen denk ik). Dat doet vrezen voor de toekomst, maar dat terzijde.
pi_194534319
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 11:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is vaak het een of het ander. Ofwel het is een stel die beiden fors zijn, ofwel forse plus iel.

Althans, voor mijn gevoel dan.

Maar uiteindelijk is het toch niet gebruikelijk dat de vrouw meer weegt dan de man. Vrouwen zijn gemiddeld 13 kg lichter dan mannen. Al halen ze de mannen wel rap in kwa gewicht. En dat terwijl mannen langer worden en vrouwen nauwelijks langer (deze eeuw krimpen vrouwen zelfs in Nederland, te heet gewassen denk ik). Dat doet vrezen voor de toekomst, maar dat terzijde.
Ik ga er nu is even beter op letten.
De enige mannen die lichter zijn en kleiner zijn dan ik hebben dwerggroei 🙈.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 11:32:38 #59
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_194534341
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 11:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is vaak het een of het ander. Ofwel het is een stel die beiden fors zijn, ofwel forse plus iel.

Althans, voor mijn gevoel dan.

Maar uiteindelijk is het toch niet gebruikelijk dat de vrouw meer weegt dan de man. Vrouwen zijn gemiddeld 13 kg lichter dan mannen. Al halen ze de mannen wel rap in kwa gewicht. En dat terwijl mannen langer worden en vrouwen nauwelijks langer (deze eeuw krimpen vrouwen zelfs in Nederland, te heet gewassen denk ik). Dat doet vrezen voor de toekomst, maar dat terzijde.
Ik kan me best voorstellen dat als je als man wat lichter bent, bij een normale lengte en je een vriendin treft die alsnog slank is maar wel rondingen heeft, het niet eens raar zou zijn als de vrouw iets zwaarder is.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_194534498
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 09:52 schreef 01100101 het volgende:
Volgens mij komt dat zelden voor dat de man ieler is dan de vrouw.
Heb je Nederlandse vrouwen gezien? De helft is 1.85 of langer en heeft overgewicht. Dan is het nog niet zo vreemd.
pi_194534584
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 11:32 schreef M1stral het volgende:

[..]

Ik kan me best voorstellen dat als je als man wat lichter bent, bij een normale lengte en je een vriendin treft die alsnog slank is maar wel rondingen heeft, het niet eens raar zou zijn als de vrouw iets zwaarder is.
Mensen zijn doorgaans ook niet goed in gewicht op het oog schatten, dus er is ook nog kans dat men dan alsnog inschat dat de vrouw in dat geval toch wel lichter zal zijn.

Beiden precies hetzelfde gewicht met max. 1 kg marge zal het zeldzaamst zijn denk ik. :P
pi_194535265
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 11:30 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Ik ga er nu is even beter op letten.
De enige mannen die lichter zijn en kleiner zijn dan ik hebben dwerggroei 🙈.
Don’t knock it, ‘till you tried it. ;)
pi_194535397
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 11:32 schreef M1stral het volgende:

[..]

Ik kan me best voorstellen dat als je als man wat lichter bent, bij een normale lengte en je een vriendin treft die alsnog slank is maar wel rondingen heeft, het niet eens raar zou zijn als de vrouw iets zwaarder is.
Ik ben voor een man bepaald niet zwaar en heb een zeer gemiddelde lengte, maar een vrouw met mijn lengte en gewicht is toch eigenlijk wel wat aan de dikke kant. En dat heeft alles te maken met verschil in lichaamsbouw. Mannen hebben meer spieren en ogen dus heel anders bij hetzelfde gewicht.

Twee jaar terug had ik een vriendin die 2 cm kleiner was, maar zij woog toch wel 15 kg minder. Gewoon beiden een sportief lichaam.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 12:51:10 #64
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_194535501
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 12:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ben voor een man bepaald niet zwaar en heb een zeer gemiddelde lengte, maar een vrouw met mijn lengte en gewicht is toch eigenlijk wel wat aan de dikke kant. En dat heeft alles te maken met verschil in lichaamsbouw. Mannen hebben meer spieren en ogen dus heel anders bij hetzelfde gewicht.

Twee jaar terug had ik een vriendin die 2 cm kleiner was, maar zij woog toch wel 15 kg minder. Gewoon beiden een sportief lichaam.
Ik neig er naar met je eens te zijn, maar...

Stel je bent als man 1.75 en 65 kg zwaar. Dan ben je volgens de statistieken niet te zwaar en heb je geen ondergewicht, ofwel een gezond BMI. Een vrouw zou volgens jou gegevens dan prima 50 kg kunnen zijn. En ja, ik realiseer me best dat die er zijn, maar ik denk dat het gros van de vrouwen gewoon even zwaar of in sommige gevallen zelfs zwaarder zijn dan de man.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_194535539
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 01:23 schreef polyp11 het volgende:
Ik zou het bijzonder vinden, omdat vrouwen gemiddeld gezien kleiner en minder gespierd zijn dan de man en het daarom dus vreemd is als de helft van de vrouwen zwaarder zou zijn dan de helft van de mannen. Het zou waarschijnlijk moeten betekenen dat veel vrouwen zouden kampen met overgewicht of veel mannen met ondergewicht en dat is puur als je naar de volksgezondheid kijkt een kwalijke zaak.
Nee, niet als het gewicht komt door spieren

quote:
Zou het om en om zijn qua stel waarbij de man langer was en de vrouw langer dan zou ik het ook heel bijzonder vinden, maar dat betekent niet dat ik het afkeur dat een vrouw langer is dan haar partner. Het zou toch van de zotte zijn als ik dat wel zou doen?
Je keurt het niet zelf direct af, maar door aan te geven dat het vaak voorkomt dat de man langer is speel je in op het feit dat mensen neigen naar willen/doen wat de massa ook doet.

quote:
Het maakt mij niet uit of een vrouw of een man het zwaarst is in een relatie. Nogmaals, ik maak mij niet druk om relaties van anderen. Als vrouwen liever een ligtere man hebben vind ik het ook helemaal prima. Ik zie het echter niet veel om mij heen en daarom vraag ik mij af of veel vrouwen bewust kiezen voor een man die zwaarder en groter is -omdat het bijvoorbeeld vrouwelijker of natuurlijker voelt- of dat het bijvoorbeeld gewoon veel voorkomt omdat mannen nou eenmaal over het algemeen een stuk zwaarder zijn.
Toen ik nog aan het daten was hield ik me daar niet mee bezig. Wel had ik liever geen man waarbij het verschil heel groot was. Of hij dan kleiner/lichter (dat kom ik uberhaupt bijna nooit tegen) of groter/zwaarder was. Bij kleiner/lichter zou het voelen alsof ik een soort tiener aan het daten was. Ik ben wel een keer verliefd geweest op een jongen waarbij ik in eerste instantie een beetje afknapte op hoe mager hij was maar toen ik aantrekkelijke eigenschappen zag van hem die dat goedmaakten maakte dat me niks meer uit (alleen maakte mijn hele mening over hem later niks meer uit omdat het toch een bedrieger was). Bij veel groter/zwaarder zou ik bang voor hem zijn, tenzij het karakter heel betrouwbaar lijkt maar dat kan vaak ook bedrieglijk zijn.
Voor mezelf opkomen vind ik mijn eigen verantwoordelijkheid. Niet dat ik daarmee bedoel dat hij erbij moet gaan staan lachen als anderen mij bijv. beroven of verkrachten, maar een partner is een partner en geen bodyguard. Als ik dat dan toch per se zoek huur ik wel een betaalde in, dat is wel zo eerlijk. Maar meer nog vind ik het de verantwoordelijkheid van de sterkeren om hun kracht niet te gebruiken voor het leed berokkenen bij mensen die hen nooit iets hebben misdaan, zodat men niet zo bezig hoeft te zijn met zelfverdediging.

quote:
Ik zou ook kunnen vragen of mannen die homofiel zijn liever een grotere of een kleinere partner hebben of dat het ze niets uitmaakt. Hetzelfde zou ik kunnen vragen aan vrouwen die lesbisch zijn. Het punt van dit topic is niet of het een beter is dan het ander, maar waarom je het niet veel ziet dat vrouwen daten met een man die minder weegt. Als veel vrouwen niet graag daten met een man die kleiner is, dan is het toch niet gek om te vragen of vrouwen niet graag daten met een man die minder weegt? Daar zou dezelfde gedachtegang achter kunnen zitten.
Maar waarom ben je daar zo benieuwd naar dan? Wat maakt de oorzaak erachter uit voor jou?

quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 09:18 schreef VEM2012 het volgende:
Waar haal jij toch vandaan dat ik op zwakke, kwetsbare vrouwen val? Dat is niet waar en het staat er ook niet.
Oke, dus je vriendin die niet langer mag zijn dan jou, niet dikker/zwaarder en die minder spieren heeft vanwege haar verschil in lichaamsbouw en die je makkelijk door de slaapkamer heen kunt smijten is in vergelijking met jou een sterke, weerbare vrouw. Duidelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 13-08-2020 13:22:04 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_194535634
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 12:53 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Oke, dus je vriendin die niet langer mag zijn dan jou, niet dikker/zwaarder en die minder spieren heeft vanwege haar verschil in lichaamsbouw en die je makkelijk door de slaapkamer heen kunt smijten is in vergelijking met jou een sterke, weerbare vrouw. Duidelijk.
_O-

Zijn woordkeuze mag idd beter. :P
pi_194535692
Dus als je niet lang, gespierd, zwaar bent als vrouw ben je niet sterk en weerbaar 🤔.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_194535732
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 13:02 schreef Avianflu het volgende:
Dus als je niet lang, gespierd, zwaar bent als vrouw ben je niet sterk en weerbaar 🤔.
Nee hoor, dat kan best. Ze viel over zijn woordkeuze "gooien" en "smijten".
pi_194535740
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 12:58 schreef Gruj0 het volgende:
_O-

Zijn woordkeuze mag idd beter. :P
;) bedankt

quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 13:02 schreef Avianflu het volgende:
Dus als je niet lang, gespierd, zwaar bent als vrouw ben je niet sterk en weerbaar 🤔.
Nou, ik vraag me dan af hoe je dat voor elkaar krijgt.
Heb jij bijv een zelfverdedigingscursus gevolgd waarbij je langere, gespierdere mannen de baas was?
Werkt een knietje altijd?
Ik heb dat gelukkig nog nooit hoeven uittesten.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_194535771
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 13:05 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

;) bedankt
[..]

Nou, ik vraag me dan af hoe je dat voor elkaar krijgt.
Heb jij bijv een zelfverdedigingscursus gevolgd waarbij je langere, gespierdere mannen de baas was?
Werkt een knietje altijd?
Ik heb dat gelukkig nog nooit hoeven uittesten.
Weerbaar en sterk zijn heeft toch niet altijd met fysieke kenmerken te maken. Slim zijn, intuïtie gebruiken, niet bang zijn en niet direct in de foetus houding in een hoekje gaan zitten huilen bij enige tegenslag.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  Moderator donderdag 13 augustus 2020 @ 13:09:33 #71
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_194535786
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:13 schreef polyp11 het volgende:

Moeten we ons dan nooit gaan afvragen waaraan dat ligt
Waarom zouden we ons dat wel moeten afvragen?
F.K.A. SuperwormJim
pi_194535882
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 13:08 schreef Avianflu het volgende:
Weerbaar en sterk zijn heeft toch niet altijd met fysieke kenmerken te maken. Slim zijn, intuïtie gebruiken, niet bang zijn en niet direct in de foetus houding in een hoekje gaan zitten huilen bij enige tegenslag.
Ja, maar ik ga er dan wel van uit dat de man in kwestie ook niet dom, intuitieloos, angstig met 0 frustratietolerantie is.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_194536446
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 12:51 schreef M1stral het volgende:

[..]

Ik neig er naar met je eens te zijn, maar...

Stel je bent als man 1.75 en 65 kg zwaar. Dan ben je volgens de statistieken niet te zwaar en heb je geen ondergewicht, ofwel een gezond BMI. Een vrouw zou volgens jou gegevens dan prima 50 kg kunnen zijn. En ja, ik realiseer me best dat die er zijn, maar ik denk dat het gros van de vrouwen gewoon even zwaar of in sommige gevallen zelfs zwaarder zijn dan de man.
Gemiddeld gezien hebben vrouwen een gelijk bmi tov mannen, dus wat dat laatste betreft heb je absoluut gelijk. Overigens was dat vroeger anders in Nederland, vrouwen hadden toen gemiddeld een lager bmi, wat logischer is vanwege de lichaamsbouw (spieren hebben een hoger soortelijk gewicht dan vet).
pi_194536536
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 12:53 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Oke, dus je vriendin die niet langer mag zijn dan jou, niet dikker/zwaarder en die minder spieren heeft vanwege haar verschil in lichaamsbouw en die je makkelijk door de slaapkamer heen kunt smijten is in vergelijking met jou een sterke, weerbare vrouw. Duidelijk.
Mijn huidige vriendin is een klein opdonderke en weegt net iets meer dan een veertje en desondanks is ze zeer sterk en echt sterker dan de gemiddelde Nederlandse vrouw, daar durf ik geld op te zetten. Dus jouw gedachtengang klopt al niet.

Maar bovenal is ze een mentaal sterke onafhankelijke vrouw die echt geen man nodig heeft om haar te beschermen. Omdat ze zeer intelligent is en weet wat ze wil.

Als het puur om fysieke kracht gaat leggen vrouwen het bijna altijd af tegen mannen. Maar dat maakt niet dat vrijwel alle vrouwen zwak zijn, laat staan dat vrijwel alle mannen sterk en weerbaar zijn.
pi_194536555
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 12:58 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

_O-

Zijn woordkeuze mag idd beter. :P
Wat is er mis met mijn woordkeuze?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')