abonnement Unibet Coolblue
pi_194520673
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 13:56 schreef hooibaal het volgende:
De Appelhof sluit trouwens voor de rest van het seizoen. De eigenaar zelf zegt 'dat je hierop kon wachten' omdat de jongeren zich aan geen enkele coronaregel hielden.

Wat de vraag oproept waarom hij dan niet heeft ingegrepen.
Omdat geld. Het is een jongerencamping en de schoolvakanties zijn afgelopen, dus nu durft hij het pas aan.
pi_194520681
quote:
7s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk niet dat daar voldoende draagvlak voor is, stijging in besmettingen was ingecalculeerd. Wel wat sneller dan verwacht natuurlijk, maar zolang de ziekenhuizen gewoon stabiel zijn denk ik niet dat dat draagvlak er is.

Kijk, ik zou echt voorstander zijn van jouw idee als de besmettingen ook echt ontstaan waren binnen publieke gebouwen/horeca/whatever. Dan is het logisch dat je je daar op focust met je maatregelen. De cijfers laten echter zien dat mensen elkaar vooral thuis en bij feestjes aansteekt. Dan zou ik eerder mensen verbieden om met meer dan een bepaald aantal mensen bij elkaar te komen binnenshuis/bij feestjes.

Wanneer je het voor mensen moeilijker gaat maken om ergens publiekelijk af te spreken dan verplaatsen ze zich wel naar een woonkamer (bij wijze van spreken). En juist daar loop je het meeste risico. Kan je de ontmoetingen beter laten plaatsvinden in het openbaar en maatregelen treffen voor binnenhuis. Er is nu een roep om in te grijpen op onnodige plekken. Om maar de indruk te wekken dat we iets doen en controle kunnen uitoefenen op het virus.
Die besmettingen binnenshuis komen ook ergens vandaan natuurlijk. Ik zou wel eens een peiling willen zien hoe tevreden men is met het huidige kabinetsbeleid , eerder was 70% tevreden, sentiment lijkt toch wat anders nu. Ook hier in het topic. De huidige maatregelen zijn eigenlijk gewoon te soft.

Al zal de meute pas in verzet komen als de IC's weer volstromen. Van een overheid verwacht je toch meer, regeren is tenslotte vooruit kijken. De huidige maatregelen gaan niks uithalen. Zelfs in Antwerpen met alle strenge maatregelen loopt het maar mondjesmaat terug. Het is allemaal veel te vrijblijvend, fijn dat we ons dat kunnen permitteren, maar er komt natuurlijk een omslagpunt.
blablablabla
pi_194520693
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:00 schreef Chanel5 het volgende:
Ik denk dat de jongeren het grootste gevaar voor de ouderen aan het worden zijn, lekker bijelkaar hangen.
Jongerencamping op Terschelling gesloten vanwege meerdere Coronabesmettingen.
Was al blij dat ik weer eens een keertje uit eten kon maar hou nu mijn hart alweer vast.
Zijn het straks weer de ouderen die zichzelf op mogen sluiten.
Strenger worden en HANDHAVEN!!!
als zeurouderen gewoon uit de buurt blijven van jongeren is er niets aan de hand
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_194520716
quote:
6s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

als zeurouderen gewoon uit de buurt blijven van jongeren is er niets aan de hand
Grootouders en kleinkinderen? :?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194520726
quote:
6s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

als zeurouderen gewoon uit de buurt blijven van jongeren is er niets aan de hand
Gewoon uit elkaars buurt blijven. Daarvoor hoef je jezelf echt niet op te sluiten.
I'll give you something to do
pi_194520730
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 13:59 schreef galantis het volgende:

[..]

Wederom: ik ontken het bestaan niet. Maar ik denk dat het gewoonweg niet significant is. Dat we een paar voorbeelden op kunnen noemen is leuk maar zegt alsnog niets.

Met afstand houden hebben we ca. 300.000 lopende besmettingen teruggebracht slechts een fractie daarvan. Dit zijn gewoon harde cijfers. Heb je een vergelijkbaar voorbeeld waar men zich blind is gaan staren op aerosolen en daarmee effectief de boel heeft weten terug te dringen?

En ja wat willen we doen, 15 meter afstand houden gaan nu? Alle luchtbehandelingssystemen gaan aanpassen? Met wat voor winst? Hoeveel % denken ze dan in de praktijk te voorkomen?
Behalve afstand houden hebben we ook alle horeca dichtgegooid. Iedereen thuis laten werken. Waren er nauwelijks feestjes etc etc. We hebben echt veel meer gedaan dan alleen een beetje afstand houden.
pi_194520752
WHO: Stel niet-essentieel tandartsbezoek uit, kans op besmetting is te groot

https://www.ad.nl/buitenl(...)s-te-groot~a5789c96/

Ja want een slecht gebit brengt geen gezondheidsrisico's met zich mee..
blablablabla
pi_194520753
quote:
6s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

als zeurouderen gewoon uit de buurt blijven van jongeren is er niets aan de hand
Tijd voor een apartheidsregime zoals in Zuid Afrika. Eigen woningen, winkels en voorzieningen voor jong en voor oud.
pi_194520762
quote:
8s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:11 schreef Elan het volgende:
WHO: Stel niet-essentieel tandartsbezoek uit, kans op besmetting is te groot

https://www.ad.nl/buitenl(...)s-te-groot~a5789c96/

Ja want een slecht gebit brengt geen gezondheidsrisico's met zich mee..
er staat dan ook niet-essentieel... dus als je tanden normaal prima zijn en je hebt nu ook geen last kan het echt geen kwijt om een keertje niet te gaan...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_194520764
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:10 schreef portie het volgende:

[..]

Behalve afstand houden hebben we ook alle horeca dichtgegooid. Iedereen thuis laten werken. Waren er nauwelijks feestjes etc etc. We hebben echt veel meer gedaan dan alleen een beetje afstand houden.
Al het andere waar je het over hebt had als doel om simpelweg afstand te houden. Door de boel dicht te houden had je meer garantie dát er afstand werd gehouden.
I'll give you something to do
pi_194520777
quote:
8s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:11 schreef Elan het volgende:
WHO: Stel niet-essentieel tandartsbezoek uit, kans op besmetting is te groot

https://www.ad.nl/buitenl(...)s-te-groot~a5789c96/

Ja want een slecht gebit brengt geen gezondheidsrisico's met zich mee..
Wat een bullshit. Tandartsen houden hygiëne hoog in het vaandel en dragen een mondkapje, spatscherm en handschoenen.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 14:13:43 #62
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194520791
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Die besmettingen binnenshuis komen ook ergens vandaan natuurlijk. Ik zou wel eens een peiling willen zien hoe tevreden men is met het huidige kabinetsbeleid , eerder was 70% tevreden, sentiment lijkt toch wat anders nu. Ook hier in het topic. De huidige maatregelen zijn eigenlijk gewoon te soft.

Al zal de meute pas in verzet komen als de IC's weer volstromen. Van een overheid verwacht je toch meer, regeren is tenslotte vooruit kijken. De huidige maatregelen gaan niks uithalen. Zelfs in Antwerpen met alle strenge maatregelen loopt het maar mondjesmaat terug. Het is allemaal veel te vrijblijvend, fijn dat we ons dat kunnen permitteren, maar er komt natuurlijk een omslagpunt.
Daar heb je wel een punt. Degene die het thuis loopt te verspreiden heeft het zelf elders opgelopen, maar dat kan natuurlijk ook bij een ander feestje zijn. Zelfs als diegene in een winkel is besmet...als hij het dan thuis verspreid naar vier anderen zou ik nog steeds zeggen dat de thuisomgeving de meeste besmettingen oplevert.

Ik denk dat je er rekening mee moet houden dat je online vooral de mensen ziet die niet tevreden zijn. In mijn ervaring heerst er in de realiteit een hele andere sfeer dan online. Dat is slechts mijn beperkte omgeving natuurlijk, maar ik heb de indruk dat de meeste mensen zich eigenlijk helemaal niet druk maken, dat de online omgeving echt het publiek aantrekt dat er een wat extremere mening over heeft (zowel vóór als tegen maatregelen natuurlijk). Heb niet het gevoel dat het grootste gedeelte van de samenleving het terecht zou vinden als er nu meer maatregelen zouden komen, maar dat is een gok. Zo'n onderzoek zou kunnen helpen ja.

En nogmaals; er zit nogal een grijs gebied tussen een stabiele IC (met vaker afnames dan toenames zelfs - dus wat we nu hebben) en de IC die overstroomt. Je kan op heel veel punten ingrijpen, ik zou ook geen fan zijn om pas in te grijpen als ze alweer overstromen, zo ver als in Maart zou het niet hoeven te komen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 14:14:02 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194520792
quote:
8s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:11 schreef Elan het volgende:
WHO: Stel niet-essentieel tandartsbezoek uit, kans op besmetting is te groot

https://www.ad.nl/buitenl(...)s-te-groot~a5789c96/

Ja want een slecht gebit brengt geen gezondheidsrisico's met zich mee..
Als de kans daar al te groot is op besmetting kunnen we beter meteen allemaal thuis gaan zitten.

Verplicht handen ontsmetten, mond spoelen met speciaal drankje, slechts handjevol mensen in de wachtruimte, tandarts draagt mondmaskter en scherm. Wat wil je eigenlijk nog meer?
pi_194520799
quote:
8s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:11 schreef Elan het volgende:
WHO: Stel niet-essentieel tandartsbezoek uit, kans op besmetting is te groot

https://www.ad.nl/buitenl(...)s-te-groot~a5789c96/

Ja want een slecht gebit brengt geen gezondheidsrisico's met zich mee..
Het wordt ook steeds gekker, wat een onzin.
pi_194520801
quote:
8s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:11 schreef Elan het volgende:
WHO: Stel niet-essentieel tandartsbezoek uit, kans op besmetting is te groot

https://www.ad.nl/buitenl(...)s-te-groot~a5789c96/

Ja want een slecht gebit brengt geen gezondheidsrisico's met zich mee..
Wel apart, want mijn tandarts is nooit dicht gegaan. Ik had zelf een afspraak in april maar had die een paar weken verzet.
Tap tap tap
  User die overal opduikt 2022 woensdag 12 augustus 2020 @ 14:15:10 #66
186611 Haags
pi_194520805
quote:
8s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:11 schreef Elan het volgende:
WHO: Stel niet-essentieel tandartsbezoek uit, kans op besmetting is te groot

https://www.ad.nl/buitenl(...)s-te-groot~a5789c96/

Ja want een slecht gebit brengt geen gezondheidsrisico's met zich mee..
Deze paranoia slaat steeds verder door, mijn god 8)7
Zonder wrijving geen glans
pi_194520811
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:11 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Tijd voor een apartheidsregime zoals in Zuid Afrika. Eigen woningen, winkels en voorzieningen voor jong en voor oud.
graag
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als de kans daar al te groot is op besmetting kunnen we beter meteen allemaal thuis gaan zitten.

Verplicht handen ontsmetten, mond spoelen met speciaal drankje, slechts handjevol mensen in de wachtruimte, tandarts draagt mondmaskter en scherm. Wat wil je eigenlijk nog meer?
dat de tandartszorg van hoge kwaliteit is in Nederland, hoeft nog niet te betekenen dat het er in elk land zo aan toe gaat... tuurlijk ontsmetten we die dingen die ze hier in je mond proppen (haakje, boor, zuiger) erg goed, maar of dat in andere landen ook zo is, is nog maar de vraag.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_194520819
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:13 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Tandartsen houden hygiëne hoog in het vaandel en dragen een mondkapje, spatscherm en handschoenen.
In Nederland wel (mijn tandarts geen spatscherm trouwens), maar dit is een WHO-advies en er zijn waarschijnlijk legio landen met minder hygiënische tandartsen.
pi_194520839
quote:
6s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

er staat dan ook niet-essentieel... dus als je tanden normaal prima zijn en je hebt nu ook geen last kan het echt geen kwijt om een keertje niet te gaan...
Onderhoud en periodieke controles zijn net zo goed essentieel. Zoek maar eens de gevolgen op van (permanent) ontstoken tandvlees.
blablablabla
  woensdag 12 augustus 2020 @ 14:17:57 #70
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194520850
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:00 schreef Chanel5 het volgende:
Ik denk dat de jongeren het grootste gevaar voor de ouderen aan het worden zijn, lekker bijelkaar hangen.
Jongerencamping op Terschelling gesloten vanwege meerdere Coronabesmettingen.
Was al blij dat ik weer eens een keertje uit eten kon maar hou nu mijn hart alweer vast.
Zijn het straks weer de ouderen die zichzelf op mogen sluiten.
Strenger worden en HANDHAVEN!!!
Niet zo generaliseren.

Over ouderen kunnen ook soortgelijke dingen geroepen worden, maar dat is blijkbaar wél generaliserend.

Uiteindelijk heb je jongeren die de regels overtreden, maar ook ouderen die dat doen. Je hebt jongeren die de regels respecteren & zo ook ouderen die de regels respecteren.

Het probleem is niet generatie verbonden. Iedereen heeft een eigen verantwoordelijkheid.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194520875
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Onderhoud en periodieke controles zijn net zo goed essentieel. Zoek maar eens de gevolgen op van (permanent) ontstoken tandvlees.
als je gewoon goed poetst en je tandvlees met tandenstokertjes prikt hoef je echt maar eens in de 2 jaar naar de tandarts. tussendoor nog een keer naar de mondhygeniest ofzo... maar vaker is in principe echt niet nodig als je geen last hebt. zo doe ik het al sinds m'n 18de en 20 jaar verder heb ik 0 gaatjes en prima tandvlees.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_194520894
quote:
6s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

als je gewoon goed poetst en je tandvlees met tandenstokertjes prikt hoef je echt maar eens in de 2 jaar naar de tandarts. tussendoor nog een keer naar de mondhygeniest ofzo... maar vaker is in principe echt niet nodig als je geen last hebt. zo doe ik het al sinds m'n 18de en 20 jaar verder heb ik 0 gaatjes en prima tandvlees.
Ik was al tien jaar niet geweest :@ Had gelukkig niks maar ze is wel even bezig geweest met schoonmaken.
Tap tap tap
pi_194520906
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:21 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik was al tien jaar niet geweest :@ Had gelukkig niks maar ze is wel even bezig geweest met schoonmaken.
daarom 1x per jaar wel naar de mondhygienist
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 12 augustus 2020 @ 14:23:04 #74
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194520907
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Grootouders en kleinkinderen? :?
moet er geknuffeld worden dan?
pi_194520932
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

moet er geknuffeld worden dan?
Dat weet je toch, grootouders zijn hersenloze oude karkassen zonder eigen wil of mening.
pi_194520934
Cijfers 12-8-2020
Positief getest: 658
Totaal: 60627 (+654 ivm -4 corr.)

Opgenomen: 10
Totaal: 12003 (+9 ivm -1 corr.)

Opgenomen op IC*: 6
Totaal: 2970
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)

Overleden: 2
Totaal: 6161 (+2 ivm 0 corr.)
pi_194520935
quote:
8s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:11 schreef Elan het volgende:
WHO: Stel niet-essentieel tandartsbezoek uit, kans op besmetting is te groot

https://www.ad.nl/buitenl(...)s-te-groot~a5789c96/

Ja want een slecht gebit brengt geen gezondheidsrisico's met zich mee..
Ik heb met de WHO vaak het idee dat men zich richt op de het grote deel van de wereld waarin het qua hygiëne bv slechter gesteld is dan hier.

Lijkt me dat de tandarts in Ned wel relatief veilig is maar bv in Cambodja, Moldavië, Ecuador of Egypte kan het wel een probleem zijn.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 14:25:35 #78
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194520950
quote:
6s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

graag
[..]

dat de tandartszorg van hoge kwaliteit is in Nederland, hoeft nog niet te betekenen dat het er in elk land zo aan toe gaat... tuurlijk ontsmetten we die dingen die ze hier in je mond proppen (haakje, boor, zuiger) erg goed, maar of dat in andere landen ook zo is, is nog maar de vraag.
Das waar, gaat niet alleen over Nederland natuurlijk.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 14:25:47 #79
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194520956
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:16 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

In Nederland wel (mijn tandarts geen spatscherm trouwens), maar dit is een WHO-advies en er zijn waarschijnlijk legio landen met minder hygiënische tandartsen.
Dit dus. de WHO geeft algemeen advies.

Al die mensen hier die meteen in de verdediging schieten: relax; het gaat niet over ons.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194520967
quote:
7s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt. Degene die het thuis loopt te verspreiden heeft het zelf elders opgelopen, maar dat kan natuurlijk ook bij een ander feestje zijn. Zelfs als diegene in een winkel is besmet...als hij het dan thuis verspreid naar vier anderen zou ik nog steeds zeggen dat de thuisomgeving de meeste besmettingen oplevert.

Ik denk dat je er rekening mee moet houden dat je online vooral de mensen ziet die niet tevreden zijn. In mijn ervaring heerst er in de realiteit een hele andere sfeer dan online. Dat is slechts mijn beperkte omgeving natuurlijk, maar ik heb de indruk dat de meeste mensen zich eigenlijk helemaal niet druk maken, dat de online omgeving echt het publiek aantrekt dat er een wat extremere mening over heeft (zowel vóór als tegen maatregelen natuurlijk). Heb niet het gevoel dat het grootste gedeelte van de samenleving het terecht zou vinden als er nu meer maatregelen zouden komen, maar dat is een gok. Zo'n onderzoek zou kunnen helpen ja.

En nogmaals; er zit nogal een grijs gebied tussen een stabiele IC (met vaker afnames dan toenames zelfs - dus wat we nu hebben) en de IC die overstroomt. Je kan op heel veel punten ingrijpen, ik zou ook geen fan zijn om pas in te grijpen als ze alweer overstromen, zo ver als in Maart zou het niet hoeven te komen.
Veel besmettingen zijn (falen van BCO speelt daar natuurlijk ook een rol in) de laatste tijd minder goed te herleiden. Je hebt wel gelijk dat we niet moeten overdrijven maar het kan vrij snel escaleren qua besmettingen natuurlijk. Als je steeds met verdubbelingen te maken krijgt. Dat is ons in maart ook overkomen, al zal men het nooit meer zo ver laten komen.
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat je nu nog vrij eenvoudig kunt bijsturen, met 500.000 besmettingen word je maanden teruggegooid en zal er echt weer hard op de rem moeten worden getrapt.

Had graag een concreet concept qua maatregelen gezien van de coalitie. Bijvoorbeeld werken met herkenbare kleurcodes. Zo van bij 1000 gaan we naar geel, 3000 oranje, 5000 rood. Daarmee hou je de bevolking ook scherp, werkelijk niemand zit te wachten op strengere maatregelen. Maar tegelijkertijd weet niemand hoe we de
recente toename nou precies moeten interpreteren dus life goes on.
blablablabla
pi_194520993
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:24 schreef Ljosgeisli het volgende:
Cijfers 12-8-2020
Positief getest: 658
Totaal: 60627 (+654 ivm -4 corr.)

Opgenomen: 10
Totaal: 12003 (+9 ivm -1 corr.)

Opgenomen op IC*: 6
Totaal: 2970
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)

Overleden: 2
Totaal: 6161 (+2 ivm 0 corr.)
Tja.. het zal aan mij liggen.. maar toch zie je een heel langzame toename in (IC) opnames.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194521031
quote:
6s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

daarom 1x per jaar wel naar de mondhygienist
Mondhygiënist is ook vaak onzin. Upselling vanuit de tandarts die met een extra stoel in de praktijk een nieuw verdienmodel heeft gevonden jaren terug.
Iedereen met een goed gebit moet blijkbaar dringend naar de mondhygienist.
Even je tandvlees bewerken met haken tot het ontstoken is en je een vervolgafspraak nodig hebt.

Net big pharma met medicatie voor de gevolgen van onnodige medicatie. Opeens zitten mensen 6x per jaar bij de tandarts/mondhygiënist en thuis raggen/flossen ipv 1/2x pj controle.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cesare-Borgia op 12-08-2020 14:53:41 ]
  woensdag 12 augustus 2020 @ 14:31:22 #83
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194521058
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Tja.. het zal aan mij liggen.. maar toch zie je een heel langzame toename in (IC) opnames.
Dit is niet altijd per se covid toch?

Volgens mij volgt later op de dag de duiding.
pi_194521062


Nog maar weinig gemeentes die COVID vrij zijn inmiddels.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  User die overal opduikt 2022 woensdag 12 augustus 2020 @ 14:32:25 #85
186611 Haags
pi_194521071
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Tja.. het zal aan mij liggen.. maar toch zie je een heel langzame toename in (IC) opnames.
Dat lijkt iedere keer zo bij de cijfers om 14.00. Later in de middag zie je dan ineens een afname of +1 of zo.
Zonder wrijving geen glans
pi_194521103
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Upsellibg vanuit de tandarts die met epepn extra stoel in de praktijk een nieuw verdienmodel heeft gevonden jaren terug.
Iedereen met een goed gebit moet blijkbaar dringend naar de mobdhygienist.
Goed verhaal. ^O^
  Miss 200.000.000! woensdag 12 augustus 2020 @ 14:35:48 #87
367000 roos94
pi_194521110
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Mondhygiënist is ook vaak onzin. Upsellibg vanuit de tandarts die met epepn extra stoel in de praktijk een nieuw verdienmodel heeft gevonden jaren terug.
Iedereen met een goed gebit moet blijkbaar dringend naar de mobdhygienist.
Even je tandvlees bewerken met haken tot het ontstoken is en je een vervolgafspraak nodig hebt.

Net big pharma met medicatie voor de gevolgen van onnodige medicatie. Opeens zitten mensen 6x per jaar bij de tandarts/mondhygiënist en thuis raggen/flossen ipv 1/2x pj controle.
Het is nog te vroeg voor een glaasje.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 14:36:47 #88
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194521121
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Veel besmettingen zijn (falen van BCO speelt daar natuurlijk ook een rol in) de laatste tijd minder goed te herleiden. Je hebt wel gelijk dat we niet moeten overdrijven maar het kan vrij snel escaleren qua besmettingen natuurlijk. Als je steeds met verdubbelingen te maken krijgt. Dat is ons in maart ook overkomen, al zal men het nooit meer zo ver laten komen.
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat je nu nog vrij eenvoudig kunt bijsturen, met 500.000 besmettingen word je maanden teruggegooid en zal er echt weer hard op de rem moeten worden getrapt.

Had graag een concreet concept qua maatregelen gezien van de coalitie. Bijvoorbeeld werken met herkenbare kleurcodes. Zo van bij 1000 gaan we naar geel, 3000 oranje, 5000 rood. Daarmee hou je de bevolking ook scherp, werkelijk niemand zit te wachten op strengere maatregelen. Maar tegelijkertijd weet niemand hoe we de
recente toename nou precies moeten interpreteren dus life goes on.
Maar daar is het dashboard toch gewoon voor? Lijkt me ook de meest logische zet. Er zijn waardes vastgesteld waar we niet over heen mogen. Als dat wel gebeurd dan volgen er maatregelen. Ik ben het er wel mee eens dat het kan helpen als ze dat beter zouden communiceren. En inderdaad gevolgen/maatregelen linken aan die vastgestelde waardes. Ik snap ook echt wel dat het aantal besmettingen het eerste signaal van een mogelijke stijging in ziekenhuizen is, maar ik ben er persoonlijk gewoon geen voorstander van om maatregelen op te leggen, gebaseerd op maar een van die drie indicatoren. Alertheid snap ik uiteraard wel, ik wil ook echt niet dat ze pas weer zo laat ingrijpen als voorheen. Als je echt een paar dagen achter elkaar (4-5 dagen) een wat grotere stijging ziet in de ziekenhuizen dan zou ik ook wel echt ingrijpen.

Bovendien ben ik voorstander van lokale/regionale maatregelen, maar daar lijken ze vooralsnog nog niet echt voor te kiezen. Buiten de grote steden is er namelijk echt heel weinig aan de hand. Daar zal je nog minder draagvlak hebben.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 14:37:01 #89
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194521124
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:35 schreef roos94 het volgende:

[..]

Het is nog te vroeg voor een glaasje.
Watertje is wel lekker deze dagen met dit hitte.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 14:37:30 #90
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194521131
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Dat lijkt iedere keer zo bij de cijfers om 14.00. Later in de middag zie je dan ineens een afname of +1 of zo.
Dit dus ja.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194521136
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dit is niet altijd per se covid toch?

Volgens mij volgt later op de dag de duiding.
Klopt, maandag was het ook plus 11 ofzoiets. Pas later bleek dat het aantal covid patiënten juist was afgenomen
pi_194521176
Meestal zie je bij de verdachte opnames op Nice dat uiteindelijk 30-50% toch geen Covid blijkt te zijn.
En daarnaast heb je ook nog mensen die van de IC af gaan.
pi_194521210
Is die rare gedachtekronkel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap dat vrijwillige quarantaine leidt tot ongeoorloofd schoolverzuim nu ook van de baan? Wat jij ook van alle maatregelen vindt, ik erger mij het meest aan die tegenstrijdige communicatie vanuit de overheid. Vrijwillige quarantaine is belangrijk --> vrijwillig quarantaine leidt tot boete wegens schoolverzuim --> te weinige gehoord gegeven aan vrijwillige quarantaine, dus verplichte quarantaine.
pi_194521217
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:44 schreef maan_man het volgende:
Is die rare gedachtekronkel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap dat vrijwillige quarantaine leidt tot ongeoorloofd schoolverzuim nu ook van de baan? Wat jij ook van alle maatregelen vindt, ik erger mij het meest aan die tegenstrijdige communicatie vanuit de overheid. Vrijwillige quarantaine is belangrijk --> vrijwillig quarantaine leidt tot boete wegens schoolverzuim --> te weinige gehoord gegeven aan vrijwillige quarantaine, dus verplichte quarantaine.
Die is eruit. Vorige week bekend gemaakt.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194521328
Status 12-08


Positief getest 60.627, toename: 654
Ziekenhuisopnames 12.003 (19,8% van positief getest), toename: 9
IC-opnames 2.970 (4,9% van positief getest)
Overleden 6.161 (10,2% van positief getest), toename: 2

Uitschieters (+10 of meer)
+127 Rotterdam (was +115)
+100 Amsterdam (was +111)
+39 Den Haag (was +44)
+20 Utrecht (was +17)
+12 Bergen op Zoom (was +20)
+11 Vlaardingen (was +7)
+11 Dordrecht (was +13)
+10 Schiedam (was +13)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 14:53:33 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194521336
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:52 schreef _serial_ het volgende:
Status 12-08


Positief getest 60.627, toename: 654
Ziekenhuisopnames 12.003 (19,8% van positief getest), toename: 9
IC-opnames 2.970 (4,9% van positief getest)
Overleden 6.161 (10,2% van positief getest), toename: 2

Uitschieters (+10 of meer)
+127 Rotterdam (was +115)
+100 Amsterdam (was +111)
+39 Den Haag (was +44)
+20 Utrecht (was +17)
+12 Bergen op Zoom (was +20)
+11 Vlaardingen (was +7)
+11 Dordrecht (was +13)
+10 Schiedam (was +13)
Grote steden stabiel.
pi_194521352
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Mondhygiënist is ook vaak onzin. Upsellibg vanuit de tandarts die met epepn extra stoel in de praktijk een nieuw verdienmodel heeft gevonden jaren terug.
Iedereen met een goed gebit moet blijkbaar dringend naar de mobdhygienist.
Even je tandvlees bewerken met haken tot het ontstoken is en je een vervolgafspraak nodig hebt.

Net big pharma met medicatie voor de gevolgen van onnodige medicatie. Opeens zitten mensen 6x per jaar bij de tandarts/mondhygiënist en thuis raggen/flossen ipv 1/2x pj controle.
Mk, dat is niet waar, een mondhygiënist helpt wel bij het voorkomen van tanduitval doordat bot gaat uitwijken als gevolg van tandsteen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator woensdag 12 augustus 2020 @ 14:55:18 #98
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194521360
  Moderator woensdag 12 augustus 2020 @ 14:56:25 #99
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194521375
pi_194521381
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:52 schreef _serial_ het volgende:
Status 12-08


Positief getest 60.627, toename: 654
Ziekenhuisopnames 12.003 (19,8% van positief getest), toename: 9
IC-opnames 2.970 (4,9% van positief getest)
Overleden 6.161 (10,2% van positief getest), toename: 2

Uitschieters (+10 of meer)
+127 Rotterdam (was +115)
+100 Amsterdam (was +111)
+39 Den Haag (was +44)
+20 Utrecht (was +17)
+12 Bergen op Zoom (was +20)
+11 Vlaardingen (was +7)
+11 Dordrecht (was +13)
+10 Schiedam (was +13)
Waarom gaan die kleine steden relatief hard? Bergen op zoom had die haard maar geldt dat ook voor Vlaardingen, Schiedam en Dord?

Grotere steden als Haarlem, Leiden, Almere hebben veel minder besmettingen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')