abonnement Unibet Coolblue
pi_194518420
Vraag voor een vriendin want ik kreeg nooit een toeslag dus weet niet exact hoe het zit.

Maar kinderopvangtoeslag liep tot juli dit jaar, dat werd betaald door de gemeente omdat haar inkomen te laag was.

Goed haar inkomen gaat redelijk omhoog richting einde van het jaar, zoveel dat je dan eigenlijk boven de grens komt van dat de gemeente dat betaalt.

Maar moet ze dan dat terugbetalen ook al was de opvang(toeslag) al beëindigd omdat er gekeken word naar jaar inkomen? Of werkt dat niet zo?
pi_194518549
Geen idee hoe dat met kinderopvangtoeslag werkt, maar met bijv huurtoeslag werkt dat wel zo.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194518579
Afaik per jaar, maar even een belletje naar de bd en je weet hwt?
Dum de dum
pi_194518600
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:42 schreef Fe2O3 het volgende:
Afaik per jaar, maar even een belletje naar de bd en je weet hwt?
Ben net thuis, maar moet ze dan niet bellen naar de gemeente juist? Omdat die het betaalde volgens mij.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 11:45:56 #5
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_194518618
quote:
Geen recht op kinderopvangtoeslag: bijdrage gemeente?
Gaat uw kind naar de kinderopvang maar heeft u geen recht op kinderopvangtoeslag? Dan kunt u misschien een bijdrage krijgen van uw gemeente. Of u daarvoor in aanmerking komt wordt door uw gemeente bepaald. Dit kan per gemeente verschillen. Informeer naar de voorwaarden voor een financiële tegemoetkoming in de kinderopvangkosten bij uw gemeente.
Lijkt mij dat ze dit heeft en dan is het antwoord simpel, contact opnemen met de gemeente.

Als het via de belastingdienst is gegaan dan berekenen ze de toeslag aan de hand van je (opgegeven) jaarinkomen, zoals alle andere toeslagen en zal ze wat terug moeten betalen. Maar dan zou ik mij eerder druk maken over zorg en eventueel huurtoeslag die terugbetaald moet worden.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_194518645
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:45 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Lijkt mij dat ze dit heeft en dan is het antwoord simpel, contact opnemen met de gemeente.

Als het via de belastingdienst is gegaan dan berekenen ze de toeslag aan de hand van je (opgegeven) jaarinkomen, zoals alle andere toeslagen en zal ze wat terug moeten betalen. Maar dan zou ik mij eerder druk maken over zorg en eventueel huurtoeslag die terugbetaald moet worden.
De zorg en huurtoeslag had ik al berekend voor haar en dat moet grotendeels worden terugbetaald, maar omdat de opvang al gestopt was in juli en het inkomen drastisch hoger word ergens na september (maar voor december), kwam dat van de vraag van goh hoe zit dat eigenlijk, laatst bij haar op zeg maar. :+

En daar weet ik dus het fijne niet zo van.

Maar okay dus bij de gemeente even checken hoe dat nou zit.
pi_194518814
Gaat uw kind naar de kinderopvang maar heeft u geen recht op kinderopvangtoeslag? Dan kunt u misschien een bijdrage krijgen van uw gemeente. Of u daarvoor in aanmerking komt wordt door uw gemeente bepaald. Dit kan per gemeente verschillen. Informeer naar de voorwaarden voor een financiële tegemoetkoming in de kinderopvangkosten bij uw gemeente.
pi_194518851
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Gaat uw kind naar de kinderopvang maar heeft u geen recht op kinderopvangtoeslag? Dan kunt u misschien een bijdrage krijgen van uw gemeente. Of u daarvoor in aanmerking komt wordt door uw gemeente bepaald. Dit kan per gemeente verschillen. Informeer naar de voorwaarden voor een financiële tegemoetkoming in de kinderopvangkosten bij uw gemeente.
Er is gebeld maar niemand aanwezig, diegene werkt vanuit huis dus ja dat gaat even duren.
pi_194518874
Dubbel
pi_194518983
Wijziging van je inkomen doorgeven via Mijn Toeslagen en dan wordt berekend wat de huur-/zorg-/kinderopvangtoeslag wordt op jaarbasis.
pi_194519077
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Wijziging van je inkomen doorgeven via Mijn Toeslagen en dan wordt berekend wat de huur-/zorg-/kinderopvangtoeslag wordt op jaarbasis.
Geeft die website dit dan door aan de gemeente?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194519147
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Geeft die website dit dan door aan de gemeente?
Denk het niet, misschien dat de gemeente achteraf controleert of je recht had op de eigen bijdrage door de definitieve berekening toeslagen op te vragen bij de persoon zelf.
pi_194519207
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:19 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Denk het niet, misschien dat de gemeente achteraf controleert of je recht had op de eigen bijdrage door de definitieve berekening toeslagen op te vragen bij de persoon zelf.
En hele hoop misschien... Beter is om de gemeente te bellen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194519312
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En hele hoop misschien... Beter is om de gemeente te bellen.
Yep
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')