abonnement Unibet Coolblue
pi_194519419
quote:
11s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:36 schreef Nine. het volgende:

[..]

Ja daar ligt het louter aan. Merkwaardig, aangezien mensen ook verslaafd worden aan gokken en weet ik niet wat.
Alcohol heeft een verslavende werking ja. De stof zelf.
  Tettenkoning woensdag 12 augustus 2020 @ 12:42:21 #52
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_194519430
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:40 schreef Duveldrinker het volgende:
Dan is de verslaving toch een gevolg van het autisme, of het niet goed behandelen van het autisme. Niet andersom.
Dan blijft het nog steeds het gevolg van een genetische afwijking. En autisme kun je niet behandelen, je kunt ermee leren omgaan.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  Tettenkoning woensdag 12 augustus 2020 @ 12:43:21 #53
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_194519439
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:41 schreef Duveldrinker het volgende:
Alcohol heeft een verslavende werking ja. De stof zelf.
Dat is mijn punt helemaal niet.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_194519472
quote:
11s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:36 schreef Nine. het volgende:

[..]

Ja daar ligt het louter aan. Merkwaardig, aangezien mensen ook verslaafd worden aan gokken en weet ik niet wat.
Is ook een gevolg van. Of heeft iemand een DNA dat hij graag roulette wilt spelen.
Alcohol zorgt ervoor dat je echt verslaafd raakt. Lichamelijk, echt dat is na 5 dagen helemaal weg. Dan wordt het een geestelijk verhaal.
Dat geestelijke is veel zwaarder dan het lichamelijke. Het vergt enorme aanpassingen in je leven.er bovenop staat in elke supermarkt alcohol en op elk feestje wordt gedronken.
pi_194519476
quote:
12s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:28 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Wordt weerstand tegen een verslaving niet grotendeels gewoon tijdens de opvoeding/jeugd bepaald?
Zou je denken he. Mijn vader was alcoholist. Ik heb een sterke aversie tegen alcoholisten, niet tegen mensen die met mate drinken hoor. Mijn broers daar in tegen dronken ook vrolijk veel alcohol
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_194519484
Er wordt gemeten met twee maten: een fluitje of een vaasje.

Maargoed, dat maakt niet uit want een rasechte alcoholist gaat toch dubbel zien.
pi_194519502
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:42 schreef Nine. het volgende:

[..]

Dan blijft het nog steeds het gevolg van een genetische afwijking. En autisme kun je niet behandelen, je kunt ermee leren omgaan.
Alcoholisme is wel te behandelen. Het besef dat drinken totaal geen meerwaarden heeft is de sleutel. Autisme is inderdaad met de juiste hulp goed mee te leven.
pi_194519505
quote:
9s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:43 schreef Nine. het volgende:

[..]

Dat is mijn punt helemaal niet.
Wat is je punt dan wel?
pi_194519508
Heb zelf vroeger wel eens aan de heroïnepijp gehangen. Jeetje, wat was dat lekker.
pi_194519528
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:46 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Zou je denken he. Mijn vader was alcoholist. Ik heb een sterke aversie tegen alcoholisten, niet tegen mensen die met mate drinken hoor. Mijn broers daar in tegen dronken ook vrolijk veel alcohol
Dat is een bewuste keuze of denk jij dat zij het alcohol DNA hebben net als je vader en jij toevallig niet?
  Tettenkoning woensdag 12 augustus 2020 @ 12:52:23 #61
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_194519553
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:45 schreef Duveldrinker het volgende:
Is ook een gevolg van. Of heeft iemand een DNA dat hij graag roulette wilt spelen.
Alcohol zorgt ervoor dat je echt verslaafd raakt. Lichamelijk, echt dat is na 5 dagen helemaal weg. Dan wordt het een geestelijk verhaal.
Dat geestelijke is veel zwaarder dan het lichamelijke. Het vergt enorme aanpassingen in je leven.er bovenop staat in elke supermarkt alcohol en op elk feestje wordt gedronken.
De meeste verslavingen zijn geestelijk. Ook het DNA van het brein kan genetisch verslavingsgevoelig zijn.
quote:
DNA
DNA is the chemical name for the molecule that carries genetic instructions in all living things.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  Tettenkoning woensdag 12 augustus 2020 @ 12:53:41 #62
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_194519568
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:49 schreef Duveldrinker het volgende:
Wat is je punt dan wel?
Als je dat niet snapt heeft de discussie niet zoveel zin :')
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_194519575
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:50 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Dat is een bewuste keuze of denk jij dat zij het alcohol DNA hebben net als je vader en jij toevallig niet?
Nee dat bedoel ik er niet mee. Waar ik op reageerde was de vraag "Word weerstand tegen een verslaving niet grotendeels gewoon tijdens de opvoeding bepaald"?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_194519593
[quot
e]0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:50 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Dat is een bewuste keuze of denk jij dat zij het alcohol DNA hebben net als je vader en jij toevallig niet?
[/quote]
Waarom zet je het als een tegenstelling neer?

(epi)genetica en overerving in combinatie met alcoholisme/verslaving wordt best goed beschreven in de wetenschap.
pi_194519597
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:50 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Dat is een bewuste keuze of denk jij dat zij het alcohol DNA hebben net als je vader en jij toevallig niet?
Ik denk wel dat ik en mijn broers/zussen verslavingsgevoelig zijn. De hele familie van mijn vader waren alcoholisten. De broers dan
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_194519619
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:53 schreef Nine. het volgende:

[..]

Als je dat niet snapt heeft de discussie niet zoveel zin :')
Leuke dooddoener.
  Tettenkoning woensdag 12 augustus 2020 @ 13:00:52 #67
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_194519667
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:56 schreef Duveldrinker het volgende:
Leuke dooddoener.
Misschien ook even de andere reacties lezen...
En vooralsnog heb je nog steeds niet aangetoond dat verslavingsgevoeligheid niet deels door je DNA wordt bepaald.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_194519698
De koolzuur is eruit.
pi_194519716
Heeft iemand ooit als kind zijn eerste drankje lekker gevonden?
Ik niet, mijn vader niet, mijn zoontje rook wel eens aan mijn drankje en rende dan gillend weg.

We hebben wel alledrie autisme en gerelateerde problemen waardoor een verslaving op de loer ligt. Wanneer je niet lekker in je vel zit door negatieve ervaringen ga je iets zoeken waardoor je snel een positieve ervaring krijgt zonder da te denken aan de gevolgen op lange termijn.

Dit kan gamen zijn, drinken, roken, rukken, neuken, binge eten.

Het is een ontsnapping aan de realiteit.

Wanneer je de kern, je autisme bij ons, aanpakt. Dan ga je je beter voelen en hoef je niet te ontsnappen in dit soort gedrag.
pi_194519745
quote:
7s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 13:00 schreef Nine. het volgende:

[..]

Misschien ook even de andere reacties lezen...
En vooralsnog heb je nog steeds niet aangetoond dat verslavingsgevoeligheid niet deels door je DNA wordt bepaald.
Kijk je zwakt al af. Deels. Volgens mij praten wij langs elkaar heen. Alcoholisme waar we het hier over hebben is niet vastgelegd in je DNA. Dat is veel complexer. Het is vaak een gevolg van waardoor je je heil zoekt in dit soort middelen.
pi_194519785
Daar hangt zoveel meer vanaf... Stelselmatig steeds iets meer alcohol drinken, impuls controle, een erfelijke factor, socioeconomische status, eerdere ervaringen met alcohol, opvoeding, "gedragsstoornissen", peer support of pressure en ik vergeet nog wel meer.

Jouw conclusie is gebaseerd op jouw directe ervaringen en conclusies. Dat is gewoonweg niet te veralgemeniseren.

Alcoholisme is een bewuste keuze... De mens is niet altijd bewust, alles behalve dat. Al lijkt het wel zo en vindt iemand dat heerlijk om te denken.
pi_194519804
En autisme zelf wat wellicht DNA gelateerd is, is an sich ook niet verslavingsgevoelig.
Het zijn de gevolgen van mogelijk je autisme, waardoor je hierin verzeild raakt.

Toen ik bij mijn ouders woonde dronk ik bijna niks. Daar was regelmaat en rust. Dankzij mijn ma, mijn pa dronk wel toch had ik niet de behoefte om te drinken.

Pas toen ik de verantwoordelijkheid van baan, vrouw, kind, hypotheek kreeg en vastliep op mijn autisme kreeg ik de behoefte om te onstnappen uit de realiteit. Bij mij was dat toen eerst gamen en later drinken.
pi_194519816
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 13:10 schreef Mufasah208 het volgende:
Daar hangt zoveel meer vanaf... Stelselmatig steeds iets meer alcohol drinken, impuls controle, een erfelijke factor, socioeconomische status, eerdere ervaringen met alcohol, opvoeding, "gedragsstoornissen", peer support of pressure en ik vergeet nog wel meer.

Jouw conclusie is gebaseerd op jouw directe ervaringen en conclusies. Dat is gewoonweg niet te veralgemeniseren.

Alcoholisme is een bewuste keuze... De mens is niet altijd bewust, alles behalve dat. Al lijkt het wel zo en vindt iemand dat heerlijk om te denken.
Ja bewuste keuze inderdaad. Niet een DNA dingetje waardoor je soieso gaat drinken.
pi_194519858
Maar alcohol is drugs, ja eens met de stelling haha.
Alleen fysiek afkicken dat wordt zeer overdreven en moet geen excuus zijn om niet te stoppen.
pi_194519879
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 13:13 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja bewuste keuze inderdaad. Niet een DNA dingetje waardoor je soieso gaat drinken.
Dan begrijp je me verkeerd, zo stellig is dat alles behalve.

Maargoed, heb mijn portie weer gehad voor vandaag anders raak ik ook verslaafd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')