abonnement Unibet Coolblue
pi_194518593
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:37 schreef MevrouwPuff het volgende:
Jammer dat gekkies als deze zorgen dat kritiek op ondermijning van privacy en disproportionele inperking van vrijheid met heb op een hoop gegooid wordt.

Net als die ene psychiater die een alternativo manifest tekende en de koppen waren ‘de psychiatrie stuurt een brandbrief’
Je zou eens zo kritisch op de NOS of andere media moeten zijn. Dat slik je allemaal als zoete koek.
pi_194518666
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:33 schreef osodevo het volgende:

in de omschrijving staat dat hij advocaat is

Vandaag 25 juni 2020 werd het kortgeding van VirusWaanzin gevoerd tegen de overheid. De ontknoping kwam aan het slot van de zitting. Advocaat Jeroen Pols miste vertrouwen in de rechter en wraakte haar. Opmerkelijke en zeer gefundeerde actie na een gloedvol pleidooi van VirusWaanzin.
Het is vandaag geen 25 juni.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_194518671
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:43 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Je zou eens zo kritisch op de NOS of andere media moeten zijn. Dat slik je allemaal als zoete koek.
Nee hoor, ze ondersteunen overheidsbeleid in beeldvorming, dat is mij wel duidelijk.
Met een kritisch oog naar berichten kijken, maar doorgedraafden helpen niemand, je moet ook weten hoe je mensen achter je krijgt. Dit zijn gewoon gekkies.
pi_194518707
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:50 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Nee hoor, ze ondersteunen overheidsbeleid in beeldvorming, dat is mij wel duidelijk.
Met een kritisch oog naar berichten kijken, maar doorgedraafden helpen niemand, je moet ook weten hoe je mensen achter je krijgt. Dit zijn gewoon gekkies.
Ik vind jou gewoon een gekkie.
pi_194518709
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:50 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Het is vandaag geen 25 juni.
Ik denk dat het TS ging om het feit dat meneer Pols daar advocaat wordt genoemd.
pi_194518757
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:53 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Ik vind jou gewoon een gekkie.
Dat is een beetje de essentie van deze discussie... jij vind haar een gekkie. En die lui van viruswaanzin zijn het daadwerkelijk.

Die lui van viruswaanzin vinden dat ze goed bezig zijn en het RIVM is daadwerkelijk goed bezig. (En nee die zijn ook niet perfect, maar ze baseren zich tenminste wel op gedegen wetenschappelijk onderzoek)
pi_194518766
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:57 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Dat is een beetje de essentie van deze discussie... jij vind haar een gekkie. En die lui van viruswaanzin zijn het daadwerkelijk.

Die lui van viruswaanzin vinden dat ze goed bezig zijn en het RIVM is daadwerkelijk goed bezig. (En nee die zijn ook niet perfect, maar ze baseren zich tenminste wel op gedegen wetenschappelijk onderzoek)
Wat een rare logica hanteer jij.
pi_194518807
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:57 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Wat een rare logica hanteer jij.
Ja ik neem een beetje de denkwijze van de familie Engel over denk ik.
pi_194518825
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:00 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Ja ik neem een beetje de denkwijze van de familie Engel over denk ik.
pi_194518903
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:10 schreef osodevo het volgende:

[..]

Zijn familie, Cees en Jan Engel zijn beiden ook academici. Dus ik denk dat ze wel weten waarover ze het hebben.
Jij denkt? Ik had vroeger een leraar, die altijd vertelde dat je denken aan een paard moet overlaten. Die heeft een grotere kop.

Ik denk dat ze namelijk geen idee hebben, waarover ze praten. Iets waar de rechter ook heel duidelijk zijn uitspraak over heeft gedaan.
pi_194518919
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:12 schreef osodevo het volgende:

[..]

Zij hebben tenminste de ballen om oppositie te voeren en te strijden tegen de machtige overheid. Daar is gewoon een hoop kennis en geld voor nodig, niet iedereen kan dit.
En een hoop idioten, want ze hebben duidelijk geen enkel idee, waarover ze praten of hoe je tijdens een pandemie een land moet besturen.
pi_194519110
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:10 schreef osodevo het volgende:

[..]

Zijn familie, Cees en Jan Engel zijn beiden ook academici. Dus ik denk dat ze wel weten waarover ze het hebben.
Het zijn 2 kansloze wappies en door hun zo geweldig te vinden ga jij ook die kant op. Maar in ieder geval laat je de users op fok! flink lachen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194519186
quote:
Ja mooi he... de eerste keer spreken ze wel over mondkapjes om jezelf te beschermen. Daar werken de niet medische mondkapjes idd niet tegen, en de medische mondkapjes die er wel tegen helpen was zeker toen een groot tekort aan.

Daarna gaat het over mondkapjes als middel om anderen te beschermen als jij als drager covid-19 hebt. Dan hebben niet medische mondkapjes wel degelijk een (beperkt) nut. En wordt daarom vanaf toen ingezet als middel wat ruimte geeft om de maatregelen wat te versoepelen en de economie weer op gang te helpen. En vanwege hun beperkte nut alleen op plekken waar de 1,5m die effectiever is niet kan worden nageleefd.

Maar dat deel wordt even handig genegeerd want zo'n mondkapje is natuurlijk niet helemaal prettig om te dragen en geeft een wat eng beeld. Dus doen we alsof het tegen de grondwet ingaat en je helemaal aantast in de persoonlijke levenssfeer. Terwijl het feitelijk geen reet voorsteld. En ervoor zorgt dat bepaalde zaken zoals het ov kunnen blijven draaien.
pi_194519281
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Zoek hem eens op in de orde van advocaten:
https://www.advocatenorde.nl/zoekeenadvocaat

Ik vind hem niet.
Heeft Pols in de bak gezeten? Wat een clubje is het toch.

Als hij niet staat ingeschreven bij de orde van Advocaten kan hij zich geen advocaat noemen, denk ik? Het zal dan wel "juridisch adviseur" zijn of zoiets. Of jurist.

Valt me zo en zo wel op dat er met titels steeds makkelijker wordt omgesprongen door zowel publiek, media als door de betreffende personen zelf. Maurice de Hond wordt wetenschapper genoemd, wat hij i.m.o. niet is (want: hij bedrijft geen wetenschap c.q. is niet in het wetenschappelijke veld werkzaam). Bert Slagter noemde zichzelf wiskundige en werd ook zo genoemd door de media maar had zijn studie niet eens afgemaakt (nu is het geloof ik "expert complexiteit of "expert complexe systemen"" of iets dergelijks en heeft ondertussen schoorvoetend zijn Linkedin-pagina aan moeten passen). Engel wordt hier ook weer dr. genoemd maar heeft zijn promotiestudie niet afgerond. Ach, wat maakt het ook uit. Titel meer of minder, who cares. :P
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194519361
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:29 schreef Salina het volgende:

[..]

Heeft Pols in de bak gezeten? Wat een clubje is het toch.

Als hij niet staat ingeschreven bij de orde van Advocaten kan hij zich geen advocaat noemen, denk ik? Het zal dan wel "juridisch adviseur" zijn of zoiets. Of jurist.

Valt me zo en zo wel op dat er met titels steeds makkelijker wordt omgesprongen door zowel publiek, media als door de betreffende personen zelf. Maurice de Hond wordt wetenschapper genoemd, wat hij i.m.o. niet is (want: hij bedrijft geen wetenschap c.q. is niet in het wetenschappelijke veld werkzaam). Bert Slagter noemde zichzelf wiskundige en werd ook zo genoemd door de media maar had zijn studie niet eens afgemaakt (nu is het geloof ik "expert complexiteit of "expert complexe systemen"" of iets dergelijks en heeft ondertussen schoorvoetend zijn Linkedin-pagina aan moeten passen). Engel wordt hier ook weer dr. genoemd maar heeft zijn promotiestudie niet afgerond. Ach, wat maakt het ook uit. Titel meer of minder, who cares. :P
Op zijn LinkedIn noemt Pols zich "Independent Law Practice Professional". Verder geen info over studies of werkervaring. In dit Parool-artikel staat dat hij in de cel cum laude afstudeerde als jurist. :D
pi_194519366
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:29 schreef Salina het volgende:

[..]

Heeft Pols in de bak gezeten? Wat een clubje is het toch.

Als hij niet staat ingeschreven bij de orde van Advocaten kan hij zich geen advocaat noemen, denk ik? Het zal dan wel "juridisch adviseur" zijn of zoiets. Of jurist.

Valt me zo en zo wel op dat er met titels steeds makkelijker wordt omgesprongen door zowel publiek, media als door de betreffende personen zelf. Maurice de Hond wordt wetenschapper genoemd, wat hij i.m.o. niet is (want: hij bedrijft geen wetenschap c.q. is niet in het wetenschappelijke veld werkzaam). Bert Slagter noemde zichzelf wiskundige en werd ook zo genoemd door de media maar had zijn studie niet eens afgemaakt (nu is het geloof ik "expert complexiteit of "expert complexe systemen"" of iets dergelijks en heeft ondertussen schoorvoetend zijn Linkedin-pagina aan moeten passen). Engel wordt hier ook weer dr. genoemd maar heeft zijn promotiestudie niet afgerond. Ach, wat maakt het ook uit. Titel meer of minder, who cares. :P
En ook een titel zegt uiteindelijk niet of je van de kar gevallen bent of niet.

Op het moment dat je "wetenschap" bedrijft maar het niet laat "peer reviewen" omdat je al weet / vermoedt dat je collega's een andere conclusie trekken, dan moet je je afvragen of je die titel waard bent.
pi_194519377
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:29 schreef Salina het volgende:

[..]

Heeft Pols in de bak gezeten? Wat een clubje is het toch.

Als hij niet staat ingeschreven bij de orde van Advocaten kan hij zich geen advocaat noemen, denk ik? Het zal dan wel "juridisch adviseur" zijn of zoiets. Of jurist.

Valt me zo en zo wel op dat er met titels steeds makkelijker wordt omgesprongen door zowel publiek, media als door de betreffende personen zelf. Maurice de Hond wordt wetenschapper genoemd, wat hij i.m.o. niet is (want: hij bedrijft geen wetenschap c.q. is niet in het wetenschappelijke veld werkzaam). Bert Slagter noemde zichzelf wiskundige en werd ook zo genoemd door de media maar had zijn studie niet eens afgemaakt (nu is het geloof ik "expert complexiteit of "expert complexe systemen"" of iets dergelijks en heeft ondertussen schoorvoetend zijn Linkedin-pagina aan moeten passen). Engel wordt hier ook weer dr. genoemd maar heeft zijn promotiestudie niet afgerond. Ach, wat maakt het ook uit. Titel meer of minder, who cares. :P
Als je onzin verkondigd dan moet je titel natuurlijk wel verkeerd zijn, anders ben je niet consistent.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194519393
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:36 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Op zijn LinkedIn noemt Pols zich "Independent Law Practice Professional". Verder geen info over studies of werkervaring. In dit Parool-artikel staat dat hij in de cel cum laude afstudeerde als jurist. :D
Maar wel volgens eigen zeggen. Het staat er niet als gecontroleerd feit.
pi_194519626
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:36 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Op zijn LinkedIn noemt Pols zich "Independent Law Practice Professional". Verder geen info over studies of werkervaring. In dit Parool-artikel staat dat hij in de cel cum laude afstudeerde als jurist. :D
Hij heeft 3 jaar gezeten wegens lid van een criminele organisatie.
Dat is niet niks.
Ik neem aan dat hij geen VOG meer kan krijgen. En daarom zich niet als advocaat kan inschrijven.
Definitely not CIA
pi_194519679
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Die Jeroen Pols heeft zijn studie in de bak gedaan. :D
serieus ? :')
U MAD?
pi_194519684
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Hij heeft 3 jaar gezeten wegens lid van een criminele organisatie.
Dat is niet niks.
Ik neem aan dat hij geen VOG meer kan krijgen. En daarom zich niet als advocaat kan inschrijven.
Oh wacht.... :').!!!! En dat weten die social media dumbo's ook?
U MAD?
pi_194519912
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 13:02 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Oh wacht.... :').!!!! En dat weten die social media dumbo's ook?
Nee, want het heb niet op facebook gestaan.
pi_194520099
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:23 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Ja mooi he... de eerste keer spreken ze wel over mondkapjes om jezelf te beschermen. Daar werken de niet medische mondkapjes idd niet tegen, en de medische mondkapjes die er wel tegen helpen was zeker toen een groot tekort aan.

Daarna gaat het over mondkapjes als middel om anderen te beschermen als jij als drager covid-19 hebt. Dan hebben niet medische mondkapjes wel degelijk een (beperkt) nut. En wordt daarom vanaf toen ingezet als middel wat ruimte geeft om de maatregelen wat te versoepelen en de economie weer op gang te helpen. En vanwege hun beperkte nut alleen op plekken waar de 1,5m die effectiever is niet kan worden nageleefd.

Maar dat deel wordt even handig genegeerd want zo'n mondkapje is natuurlijk niet helemaal prettig om te dragen en geeft een wat eng beeld. Dus doen we alsof het tegen de grondwet ingaat en je helemaal aantast in de persoonlijke levenssfeer. Terwijl het feitelijk geen reet voorsteld. En ervoor zorgt dat bepaalde zaken zoals het ov kunnen blijven draaien.
Zo begint het, geef ze 1 vinger en ze nemen je hele hand. Dalijk overal in openbare ruimtes mondkapjes.
pi_194520174
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:33 schreef osodevo het volgende:

in de omschrijving staat dat hij advocaat is

Vandaag 25 juni 2020 werd het kortgeding van VirusWaanzin gevoerd tegen de overheid. De ontknoping kwam aan het slot van de zitting. Advocaat Jeroen Pols miste vertrouwen in de rechter en wraakte haar. Opmerkelijke en zeer gefundeerde actie na een gloedvol pleidooi van VirusWaanzin.
Dat is dus niet waar. Hij is nooit advocaat geweest. Hij komt niet voor bij de Orde van Advocaten en ook niet in het register van geschorte advocaten. Elke advocaat is jurist, maar niet elke jurist is advocaat.

Dat verklaart ook waarom het olijke duo zich in hun zaak heeft laten bijstaan door.... een advocaat (Gerben van de Corput).

quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:41 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Ik heb hem ook niet gevonden in de lijst met geschrapte advocaten sinds 2015. Maar ik zit totaal niet in die wereld. Dus geen idee wanneer je jezelfecht advocaat mag noemen.
Advocaat is een beschermde titel en mag je alleen voeren na beėdiging:
https://www.judex.nl/rech(...)ocaat-en-een-jurist/
pi_194520787
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 13:35 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Zo begint het, geef ze 1 vinger en ze nemen je hele hand. Dalijk overal in openbare ruimtes mondkapjes.
En als daardoor de economie kan blijven draaien, de ziekenhuizen de toestroom aankunnen, de opleidingsinstellingen open kunnen blijven en de ouderen in de verpleeghuizen niet bij bosjes dood neer vallen is dat toch helemaal geen ramp?

Ik snap nog steeds het verzet tegen een mondkapje niet.
pi_194520828
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:13 schreef wcborstel het volgende:

[..]

En als daardoor de economie kan blijven draaien, de ziekenhuizen de toestroom aankunnen, de opleidingsinstellingen open kunnen blijven en de ouderen in de verpleeghuizen niet bij bosjes dood neer vallen is dat toch helemaal geen ramp?

Ik snap nog steeds het verzet tegen een mondkapje niet.
Op de verpakking staat duidelijk dat ze niet beachermen tegen covid.

Daarbij .. de curve is zo plat als een pannekoek, al weken.

Daarom geen mondkapjes. Het is mijn inziens niet nodig.

Laat mensen zelf kiezen. Mensen die zich er wel goed bij voelen, lekker doen. Mensen die dat niet doen, ook prima.
pi_194520880
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:13 schreef wcborstel het volgende:

[..]

En als daardoor de economie kan blijven draaien, de ziekenhuizen de toestroom aankunnen, de opleidingsinstellingen open kunnen blijven en de ouderen in de verpleeghuizen niet bij bosjes dood neer vallen is dat toch helemaal geen ramp?

Ik snap nog steeds het verzet tegen een mondkapje niet.
Die garantie is er dus totaal niet hč.
Nu met die dingen gaan strooien is slechts een doekje voor het bloeden.
I'll give you something to do
pi_194520933
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:16 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Op de verpakking staat duidelijk dat ze niet beachermen tegen covid.

Daarbij .. de curve is zo plat als een pannekoek, al weken.

Daarom geen mondkapjes. Het is mijn inziens niet nodig.

Laat mensen zelf kiezen. Mensen die zich er wel goed bij voelen, lekker doen. Mensen die dat niet doen, ook prima.
Op dit moment is het ook alleen in het OV verplicht al weken. En er lopen in het centrum van rotterdam en amsterdam wat eerste proeven. Er werd daar geen 1,5m gehouden en nu kijken ze daar gelijk naar de bereidwilligheid en het effect van deze maatregel. Zodat deze info later kan worden gebruikt als het wel nodig mocht zijn.


Dat het niet beschermt had ik eerder al benoemd. Het heeft alleen beperkt nut tegen de verspreiding van covid-19. En zo wordt het op dit moment ook ingezet. Niets mis mee dus.

Over de vrije keus is dus lastiger omdat de mondkapjes dus niet de drager beschermen maar de omgeving van de drager. Dus als jij ervoor kiest om er geen te dragen neem je geen risico voor jezelf, maar vorm je een risico voor de mensen om je heen. Maar dan dus niet nutteloos overal verplichten maar alleen op plekken en situaties waarbij het nut heeft.
pi_194520949
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:20 schreef galantis het volgende:

[..]

Die garantie is er dus totaal niet hč.
Nu met die dingen gaan strooien is slechts een doekje voor het bloeden.
Nee en daarom worden mondkapjes nu nog helemaal niet breed geadviseerd.

Mocht uit onderzoek blijken dat het beter helpt dan men nu weet of juist helemaal niets doet zal her RIVM hun advies wel weer aanpassen. Het probleem daarbij is wel dat mensen het dan al snel niet meer snappen. Eerst wel, toen niet, dan weer wel, dan weer niet helpt niet echt.

En dat is een van de dingen waar terecht kritiek op komt richting het RIVM.
pi_194521714
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:13 schreef wcborstel het volgende:

[..]

En als daardoor de economie kan blijven draaien, de ziekenhuizen de toestroom aankunnen, de opleidingsinstellingen open kunnen blijven en de ouderen in de verpleeghuizen niet bij bosjes dood neer vallen is dat toch helemaal geen ramp?

Ik snap nog steeds het verzet tegen een mondkapje niet.
Zweden.
pi_194522256
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:18 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Zweden.
Goede reactie maat... ^O^
pi_194522515
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 15:55 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Goede reactie maat... ^O^
Mondkapjes werken niet. Ze zeggen het zelf maat. Het is er om een gedragsverandering plaats te laten vinden. In Zweden geen lockdown geweest, cijfers verschillen amper.
pi_194522563
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 10:12 schreef osodevo het volgende:

[..]

Zij hebben tenminste de ballen om oppositie te voeren en te strijden tegen de machtige overheid. Daar is gewoon een hoop kennis en geld voor nodig, niet iedereen kan dit.
Ach, een stichting oprichten kost ook geld. Goed dat ze dat bedrag bij elkaar hebben verzameld. 325 Euro is niet nix.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 16:18:37 #84
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_194522588
Hallo allemaal.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_194522707
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:13 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Mondkapjes werken niet. Ze zeggen het zelf maat. Het is er om een gedragsverandering plaats te laten vinden. In Zweden geen lockdown geweest, cijfers verschillen amper.
https://www.google.com/am(...)r-verspreiding%3famp

Mondkapjes werken blijkbaar dus wel zoals ik al eerder zei. Dus nogmaals wat is er zo erg aan het dragen van een mondkapje? Zo erg is zo'n ding ook weer niet. En ij ben het ermee eens dat je die dingen niet overal moet verplichten. Alleen op plekken waar het daadwerkelijk nut heeft.
pi_194522756
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:25 schreef wcborstel het volgende:

[..]

https://www.google.com/am(...)r-verspreiding%3famp

Mondkapjes werken blijkbaar dus wel zoals ik al eerder zei. Dus nogmaals wat is er zo erg aan het dragen van een mondkapje? Zo erg is zo'n ding ook weer niet. En ij ben het ermee eens dat je die dingen niet overal moet verplichten. Alleen op plekken waar het daadwerkelijk nut heeft.
Mark Rutte zei letterlijk zelf dat ze niet werken; het is voor gedragsverandering. Dat zijn de woorden van de MP.
pi_194522810
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:27 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Mark Rutte zei letterlijk zelf dat ze niet werken; het is voor gedragsverandering. Dat zijn de woorden van de MP.
Mark Rutte praat wel vaker onzin.
De testen tonen aan dat het wel degelijk virusdeeltjes tegenhoudt. Dus je kunt blijven roepen dat ze niet werken, maar feitelijk gezien doen ze dat wel.

Dus nogmaals.. wat is er zo erg aan het dragen van een mondkapje? Die vraag zie ik nooit beantwoord.
pi_194522838
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:31 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Mark Rutte praat wel vaker onzin.
De testen tonen aan dat het wel degelijk virusdeeltjes tegenhoudt. Dus je kunt blijven roepen dat ze niet werken, maar feitelijk gezien doen ze dat wel.

Dus nogmaals.. wat is er zo erg aan het dragen van een mondkapje? Die vraag zie ik nooit beantwoord.
Je mist het hele punt, het mondkapje is de eerste stap. Daarna komen er steeds meer restricties en regels. Verplicht in quarantaine voor 14 dagen. In Duitsland gaan ze kinderen al scheiden van hun ouders. Als iedereen kapt met die mondkapjes, is er geen basis meer.
pi_194522935
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:33 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Je mist het hele punt, het mondkapje is de eerste stap. Daarna komen er steeds meer restricties en regels. Verplicht in quarantaine voor 14 dagen. In Duitsland gaan ze kinderen al scheiden van hun ouders. Als iedereen kapt met die mondkapjes, is er geen basis meer.
Dat zijn pure aannames en onderbuikgevoelens. Tot nu toe zijn de maatregels strenger geweest en mede door mondkapjes kon bijv. het OV weer open en zijn maatregels versoepelt waar mogelijk.

Nu zien we dat mensen zich minder goed aan de maatregelen houden en we zien een stijging in covid-19 patienten. Dan is het logisch dat we weer afstevenen op strenger beleid ja.

Dus de eerste stap is onzin want we hebben al gezien dat als het kan de regels weer versoepelt worden.
pi_194523058
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:39 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Dat zijn pure aannames en onderbuikgevoelens. Tot nu toe zijn de maatregels strenger geweest en mede door mondkapjes kon bijv. het OV weer open en zijn maatregels versoepelt waar mogelijk.

Nu zien we dat mensen zich minder goed aan de maatregelen houden en we zien een stijging in covid-19 patienten. Dan is het logisch dat we weer afstevenen op strenger beleid ja.

Dus de eerste stap is onzin want we hebben al gezien dat als het kan de regels weer versoepelt worden.
Meer testen; meer geinfecteerden. De MP zegt het zelf en nog zeg je het zijn aannames. Dan wil je gewoon tegendraads zijn. Beetje raar.
pi_194523250
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:47 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Meer testen; meer geinfecteerden. De MP zegt het zelf en nog zeg je het zijn aannames. Dan wil je gewoon tegendraads zijn. Beetje raar.
Mensen besmetten niet meer mensen als er meer getest wordt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194523269
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 17:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Mensen besmetten niet meer mensen als er meer getest wordt
Als je meer test, krijg je meer besmettingen. Dat is basisschool.
pi_194523273
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:31 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Mark Rutte praat wel vaker onzin.
De testen tonen aan dat het wel degelijk virusdeeltjes tegenhoudt. Dus je kunt blijven roepen dat ze niet werken, maar feitelijk gezien doen ze dat wel.

Dus nogmaals.. wat is er zo erg aan het dragen van een mondkapje? Die vraag zie ik nooit beantwoord.
Graag een bron van die testen.

En wat er zo erg aan is? Het beperkt non-verbaal contact en dat komt al bovenop beperkingen in ons fysieke contact. Buiten dat het dus de boodschap moet hebben dat medemensen gevaarlijk zijn en potentiėle moordenaars. In plaats van open te staan voor anderen gaan we ons vervreemden van elkaar. Voor een virus, waarvan onder de 50 nog geen 50 mensen aan dood zijn gegaan en over de gehele samenleving waarschijnlijk nog geen ifr heeft van 0,5%. We hebben het hier niet over het besmettelijke broertje van ebola.
pi_194523287
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 17:01 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Als je meer test, krijg je meer besmettingen. Dat is basisschool.
Slim virus dan, dat die weet hoeveel er getest wordt en zo besmettelijker wordt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194523309
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 17:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Slim virus dan, dat die weet hoeveel er getest wordt en zo besmettelijker wordt.
Is dit serieus?
pi_194523330
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 17:05 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Is dit serieus?
Jij zegt het dat het aantal besmettingen afhangt van de testaantallen.
Geen testen betekent dan dat het virus is overwonnen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194523341
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 17:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Jij zegt het dat het aantal besmettingen afhangt van de testaantallen.
Geen testen betekent dan dat het virus is overwonnen?
Nee, maar als je eerst 100 man test en de week erop 10.000 is het logisch dat de besmettingen omhoog gaan.
pi_194523369
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 17:07 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Nee, maar als je eerst 100 man test en de week erop 10.000 is het logisch dat de besmettingen omhoog gaan.
Gedurfde uitspraak... Dus 0 testen en je bent van het virus af?
Maar goed ik laat het hierbij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194523679
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 17:01 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Als je meer test, krijg je meer besmettingen. Dat is basisschool.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 17:01 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Als je meer test, krijg je meer besmettingen. Dat is basisschool.
Maar het percentage positief getesten neemt ook toe. Dan zijn er ook meer besmettingen. Maar dat is meer middelbare school en dus niet voor iedereen te hevatten.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 17:42:22 #100
489693 Markesh
Antispecisist
pi_194523925
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 17:29 schreef grimselman het volgende:

[..]


[..]

Maar het percentage positief getesten neemt ook toe. Dan zijn er ook meer besmettingen. Maar dat is meer middelbare school en dus niet voor iedereen te hevatten.
_O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')