abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194514832
Hi.

Een provider geeft onbeperkt mobiel internet voor 25 eur/maand.
Nu zie ik dat ik mijn nieuwe smartphone heel simpel het Wifi-internet (kabel) via USB doorgeeft aan mijn PC.
Dan is het wel wat minder snel dan via de kabel in de PC. Tenminste bij 1 online test, bij de andere is er geen verschil.

Ik zie dus voordelen:
- lagere kosten (internetabonnement ad 27 eur/mnd + telefoonabonnement ad 7 euro/mnd + internetbundel voor incidenteel internetgebruik op smartphone ad xx eur/mnd versus onbeperkt mobiel internet en bellen ad 25 eur/mnd). Laten we zeggen 40 eur/mnd versus 25 eur/mnd.

En nadelen:
- het lijkt (/ is) wat trager (youtube filmpjes werken prima)
- iedere keer op de smartphone internet doorschakelen instellen en smartphone aan pc koppelen (meer slijtage aan mini usb aansluiting op smartphone)

Waar kan/moet ik nog meer aan denken?
Is dit aan te raden?

Win 10 liet mij weten dat dataverbruik op de PC afgelopen 30 dagen rond de 70 gb was.
pi_194515142
Boven een bepaald aantal GB moet je vaak een (simpele) handeling verrichten voor elke opvolgende GB. Dat kan vervelend zijn als je veel aan het downloaden bent op de pc.

In de voorwaarden staat soms ook dat het enkel bedoeld is voor mobiel internetgebruik. Ik weet niet of en hoe ze dat kunnen controleren bij jouw constructie.
pi_194515169
quote:
2s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 04:07 schreef DJKoster het volgende:
Boven een bepaald aantal GB moet je vaak een (simpele) handeling verrichten voor elke opvolgende GB. Dat kan vervelend zijn als je veel aan het downloaden bent op de pc.

In de voorwaarden staat soms ook dat het enkel bedoeld is voor mobiel internetgebruik. Ik weet niet of en hoe ze dat kunnen controleren bij jouw constructie.
.
Vooral dat ja, gebruik het al tijden zo omdat ik geen vast internet heb hier.
Maar als je over de 5GB p/d komt dan moet je na elke 1 Gb via de app of sms weer 1 nieuwe aanvragen. Kleine moeite. Maar alsje net een film aan het streamen bentdan is het irritant. Heb tele2 trouwen. Als er anderen zijn waarbij dat niet hoeft en die ook 25 pm kosten dan hoor ik het graag.
Do what you love, love what you do!
pi_194515211
Je kunt een hotspotje aanzetten, dat scheelt je dat gedoe met een kabeltje.

Je ondervindt nogal hinder bij acties die veel data kosten, bijvoorbeeld als je even een spel denkt te downloaden via steam, of even een aflevering wil kijken op Netflix.

Je moet voor je berekening natuurlijk ook het dataverbruik van je mobieltje op wifi meerekenen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jordy-B op 12-08-2020 05:06:29 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_195184525
Prima, dank voor de antwoorden. Tele2 onbeperkt mobiel internet / bellen / sms lijkt me wellicht wel handig ook om thuis mee te internetten.

Toch zal ik dan mijn mobiele telefoonabonnement niet beeindigen, wel wijzigen, om de simpele reden dat ik mobiel bel met een GSM omdat deze veel handzamer zijn dan smartphones.

Dan heb ik twee simkaarten nodig en één of twee abonnementen. 1 abonnement als je bij de provider een tweede simkaart aan kan vragen. Bij Tele2 kan dit niet, bij KPN of Vodafone, die duurder zijn kan dat wel.

Daarom denk ik nu aan een Tele 2 onbeperkt abonnement (25 eur / maand) en een Simpel abonnement onbeperkt bellen / SMS-en (4 eur / maand).

Er is nog een vraagje waar ik nog wat mee zit, ik merk dat bellen van Nederland naar een ander Zone 1 land nog steeds niet uit de bundel gaat. Bij Simpel en Youfone kost dit 23 ct per minuut en bij mijn huidige abonnement ook. Kan dit goedkoper, maar wel via het telefoonnet?
pi_195272171
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 01:47 schreef Frank_NL het volgende:
Hi.

;) Na een aantal GB data ( per provider verschillend ) gaat je snelheid terug naar 1 Mb/s.

*O* Je bent dan inderdaad online.

-O- .. maar niet zoals je wilde.
◢◤
  zaterdag 26 september 2020 @ 20:08:14 #7
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195272561
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 01:47 schreef Frank_NL het volgende:
Hi.

Een provider geeft onbeperkt mobiel internet voor 25 eur/maand.
Nu zie ik dat ik mijn nieuwe smartphone heel simpel het Wifi-internet (kabel) via USB doorgeeft aan mijn PC.
Dan is het wel wat minder snel dan via de kabel in de PC. Tenminste bij 1 online test, bij de andere is er geen verschil.

Ik zie dus voordelen:
- lagere kosten (internetabonnement ad 27 eur/mnd + telefoonabonnement ad 7 euro/mnd + internetbundel voor incidenteel internetgebruik op smartphone ad xx eur/mnd versus onbeperkt mobiel internet en bellen ad 25 eur/mnd). Laten we zeggen 40 eur/mnd versus 25 eur/mnd.

En nadelen:
- het lijkt (/ is) wat trager (youtube filmpjes werken prima)
- iedere keer op de smartphone internet doorschakelen instellen en smartphone aan pc koppelen (meer slijtage aan mini usb aansluiting op smartphone)

Waar kan/moet ik nog meer aan denken?
Is dit aan te raden?

Win 10 liet mij weten dat dataverbruik op de PC afgelopen 30 dagen rond de 70 gb was.
Het is nooit onbeperkt, er is altijd een 'fair use policy'. Het is trouwens ook zo dat boven een bepaald verbruik de snelheid van je internet wordt beperkt. En als je het inderdaad voor elkaar krijgt om 70gig te verbruiken, dan beeindigen ze je contract na twee maanden weer.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195277556
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is nooit onbeperkt, er is altijd een 'fair use policy'. Het is trouwens ook zo dat boven een bepaald verbruik de snelheid van je internet wordt beperkt. En als je het inderdaad voor elkaar krijgt om 70gig te verbruiken, dan beeindigen ze je contract na twee maanden weer.
Heb maanden gehad waarop ik 15 GB per dag verbruikte. Nooit gedoe gehad 🤷‍♂️
  zondag 27 september 2020 @ 10:52:15 #9
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_195281404
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 04:18 schreef kree het volgende:

[..]

.
Vooral dat ja, gebruik het al tijden zo omdat ik geen vast internet heb hier.
Maar als je over de 5GB p/d komt dan moet je na elke 1 Gb via de app of sms weer 1 nieuwe aanvragen. Kleine moeite. Maar alsje net een film aan het streamen bentdan is het irritant. Heb tele2 trouwen. Als er anderen zijn waarbij dat niet hoeft en die ook 25 pm kosten dan hoor ik het graag.
Ik doe dat ook zo. T-mobile en tele 2 gehad. Tele 2 werkte eerst met sms dat was ideaal. Kon je ook in een keer merdere gb aanvragen. Maar dat kan niet meer. De app van tele 2 is echt bagger. T-mobile beter.
pi_195287079
quote:
7s.gif Op zondag 27 september 2020 10:52 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik doe dat ook zo. T-mobile en tele 2 gehad. Tele 2 werkte eerst met sms dat was ideaal. Kon je ook in een keer merdere gb aanvragen. Maar dat kan niet meer. De app van tele 2 is echt bagger. T-mobile beter.
Hahaha ja maar nu via de app ook nog iig x2 lukt het als je onder de 1gb zit. Hahaha. Naja optimaal is het allemaal niet maar het is snel genoeg voor live film streamen en voor de rest. Tja na die 5gb is gedoe. Maar moet zeggen 9 vd 10 dagen kom ik er niet eens over he. Maar t kan nog wel is dagje hard gaan als ik keihard alles aan het streamen ben
Do what you love, love what you do!
  zondag 27 september 2020 @ 17:17:09 #11
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_195289647
quote:
84s.gif Op zondag 27 september 2020 15:26 schreef kree het volgende:

[..]

Hahaha ja maar nu via de app ook nog iig x2 lukt het als je onder de 1gb zit. Hahaha. Naja optimaal is het allemaal niet maar het is snel genoeg voor live film streamen en voor de rest. Tja na die 5gb is gedoe. Maar moet zeggen 9 vd 10 dagen kom ik er niet eens over he. Maar t kan nog wel is dagje hard gaan als ik keihard alles aan het streamen ben
Ja de app van t-mobile is wel een stuk stabieler. Bij beide kun je het ook via een website doen vanaf je computer. Ik vind het wel te doen. Alleen bij echt grote spellen downloaden of iets wel gedoe. Ik heb het niet echt getest maar heb het idee dat je rond middernacht wel ongelimiteerd kan downloaden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')