abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194514511
Soms weet ik dingen, maar vaker weet ik dingen niet, en wat een 'mui' is, was één van de dingen die ik niet wist, totdat van de week er mensen in verdronken. Toen las ik het, bedacht ik me 'oh heet dat zo joh, nooit geweten' en daarmee was het wel klaar.

Meer mensen wisten niet wat het was, anders verschenen er niet overal tekeningetjes en korte teksten over. Veel van jullie praten erover alsof je het altijd hebt geweten, maar da's natuurlijk keloel.

Maar nu weten we het allemaal, dus de eerstvolgende die het me probeert uit te leggen laat ik omleggen
-nee-
pi_194514561
Je weet wel die harde stroming
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_194515145
Ook nooit geweten.
pi_194515184
Terechte klacht wel. Gelukkig was er een Nu.nl filmpje om het uit te leggen.

https://www.nu.nl/282354/(...)oe-kom-je-eruit.html
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  User die overal opduikt 2022 woensdag 12 augustus 2020 @ 06:09:57 #5
186611 Haags
pi_194515294
Dat noemde men eerst ook gewoon gevaarlijke stroming.
Zonder wrijving geen glans
pi_194515303
Wat is een mui:



[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2020 06:13:55 ]
  Tettenkoning woensdag 12 augustus 2020 @ 06:21:55 #7
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_194515342
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:44 schreef Gkhn het volgende:
Je weet wel die harde stroming
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_194515685
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 00:44 schreef Gkhn het volgende:
Je weet wel die harde stroming
Vraag je zusje maar eens naar mijn harde stroming :9
  User die overal opduikt 2022 woensdag 12 augustus 2020 @ 07:47:10 #9
186611 Haags
pi_194515690
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 07:46 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Vraag je zusje maar eens naar mijn harde stroming :9
Huehuehue
Zonder wrijving geen glans
  Forum Admin woensdag 12 augustus 2020 @ 07:52:42 #10
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_194515739
Snap je het echt? Ze zijn namelijk erg onvoorspelbaar.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_194515772
Ik zag al een paar dagen op FOK! een topic met een mui in de TT. Ik dacht dat de persoon mis heeft getypt. Zou er een keer op klikken om te kijken, maar ik was het vergeten.
pi_194515797
Is mij gewoon geleerd door mijn ouders vroeger als wij dagjes naar het strand gingen. Elke keer weer. Over waarom je niet te diep in de zee moest gaan en hoe je jezelf uit een mui kon redden.
pi_194515845
Haha, dommerd.
pi_194516042
Ik wist dit al sinds mijn geboorte.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_194516187
quote:
82s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 08:31 schreef Hallojo het volgende:
Ik wist dit al sinds mijn geboorte.
Parralel aan je moeders dijen uitgedreven dus _O_
-nee-
pi_194516193
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 07:52 schreef Pharkus het volgende:
Snap je het echt? Ze zijn namelijk erg onvoorspelbaar.
Goede vraag weer Pharkusdans, durf het me eens uit te leggen dan

Kom op dan
-nee-
pi_194516194
quote:
14s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 08:46 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Parralel aan je moeders dijen uitgedreven dus _O_
Moest opzij zwemmen ;(
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Tettenkoning woensdag 12 augustus 2020 @ 08:47:51 #18
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_194516201
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 08:00 schreef Amee het volgende:
Ik zag al een paar dagen op FOK! een topic met een mui in de TT. Ik dacht dat de persoon mis heeft getypt. Zou er een keer op klikken om te kijken, maar ik was het vergeten.
Dacht ook dat het muiz moest zijn in de TT. Erg verwarrend weer -O-
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  woensdag 12 augustus 2020 @ 08:53:36 #19
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_194516260
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 08:05 schreef Everythingexist het volgende:
Is mij gewoon geleerd door mijn ouders vroeger als wij dagjes naar het strand gingen. Elke keer weer. Over waarom je niet te diep in de zee moest gaan en hoe je jezelf uit een mui kon redden.
Ja inderdaad. En die onderstroming was ook niet zo gevaarlijk. Zwemmen bij de langwerpige heuvels van vulkaan steen was pas echt gevaarlijk. Maar die langwerpige heuvels zie ik eigenlijk niet meer?
pi_194516296
Je moet je mui houden
  Forum Admin woensdag 12 augustus 2020 @ 09:26:20 #21
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_194516617
quote:
10s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 08:46 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Goede vraag weer Pharkusdans, durf het me eens uit te leggen dan

Kom op dan
Ja dag en dan een klap voor mijn mui krijgen zeker.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 09:32:34 #22
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_194516673
Eigenlijk zouden kinderen voor hun eerste zwemdiploma een keer een mui moeten ervaren
pi_194516753
"5 euro!? Op je mui en gauw!"
Er is leven na de lach.
pi_194537316
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 07:46 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Vraag je zusje maar eens naar mijn harde stroming :9
She couldn't remember ¯\_(ツ)_/¯
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_194537924
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 14:57 schreef Gkhn het volgende:

[..]

She couldn't remember ¯\_(ツ)_/¯
Dat heb je als dorpsfiets :D
Op woensdag 20 mei 2020 20:27 schreef epicbeardman het volgende:
Ik kom terug in november wanneer Trump weer elected wordt hier speciaal voor jou.
pi_194538376
Het is een soort muis, maar dan zonder s.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_194540518
Eigenlijk verbaast het mij best wel dat mensen niet weten wat een mui is?
Nu komt dat wellicht omdat ik in Katwijk woon en vanaf dat ik kon lopen en de zee in kon gaan het al van mijn ouders hoorde? Want woon in Katwijk natuurlijk dus aan het strand al mijn kinderjaren.

Heb er meerdere keren in gezeten en het is echt niet onwijs moeilijk om eruit te zwemmen ook. Zeg maar helemaal niet.

Maar kan me best goed voorstellen dat je in paniek kunt raken en juist het verkeerde gaat doen als je dat niet weet. Want forget it je wordt echt niet onderwater gesleept ofzo maar kan best een heel sterke stroom zijn.

Het herkennen ervan is trouwens ook nog vrij simpel. Je weet dat het tussen zandbanken sowieso al zit. Nou kun je zien aan waar de golven dus niet zijn. Bovendien als je ziet dat de golven beetje naar achter krullen dan weet je dat dat een mui is.

En ze zijn echt geen 100m breed ofzo of doodleuk. Mss meter of 20 ff parallel aan de kust zwemmen je bent er alweer uit. Ok wat dieper in zee maar ernaast is het makkelijk terug te zwemmen.

Nouja ze doen er genoeg aan denk ik wel. Maar die zandbanken verschillen beetje per dag dus een definitief bord met waarschuwing kun je niet neerzetten.

Dit gebeurt trouwens alleen als het laag water gaaat/ aan het worden is. Met hoog water wordend geen probleem dan krijg je nog dood tij. En daarna gaat het laag water worden en dan krijg je dit soort toestanden.

Ze zijn hier al een aantal keer druk bezig geweest met de reddingsbrigade vooral omdat het vol zit met Duitse toeristen. Want ok wij noemen het zee hun am meer of hoe je het ook spelt in Duits. Nou de zee is iets anders als een meertje.

Maargoed het is wel goed dat er nu wat aandacht voor is denk :)
Do what you love, love what you do!
pi_194540535
Het zegt mij nog steeds helemaal niets. Het gaat over stromingen en windkracht vermoed ik, maar veel verder kom ik niet.
pi_194540552
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 18:22 schreef theofficialZomB het volgende:
Het zegt mij nog steeds helemaal niets. Het gaat over stromingen en windkracht vermoed ik, maar veel verder kom ik niet.
Nee het is heel anders windkracht heeft er niet eens zoveel mee te maken.
Do what you love, love what you do!
pi_194540563
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 18:24 schreef kree het volgende:

[..]

Nee het is heel anders windkracht heeft er niet eens zoveel mee te maken.
Nou zo zie je maar, ook je boi is niet alleswetend.
pi_194540613
Wat er gebeurt is. Gaan we uit van het is laag water dus het strand is een meter of 100m breder. Ok wat er gebeurt is er worden zandbanken gemaakt als het hoog water gaat worden. Dus zeg maar als we paar uur verder zijn dan zie je de golven breken daarop en daarvoor heb je stukje klein water wat vol stroomt. Zie het als een soort van koraal rif bij een tropisch eiland.

Daar breken de golven dan dus op. Dit is trouwens niet de risico tijd voor muien omdat het aan het volstromen is.

Hier tussen zitten wat wij noemen zwinnentjes ? Dat zal ook wel niet bekend zijn. Maar zeg maar stukken waar mss 30-40 cm water staat met mss nog een diepere laag erachter en nog een zandbank.

Nu gaan we verder dan krijgen we dood tij weinig golven en gaat het laag water worden.

Ok al dat water wat opgestoomd is moet weer terug de zee in. Dat gebeurt in gaten tussen de zandbanken die er inmiddels liggen en waar nog steeds de golven op breken. Maar dat is dus de tijd voor muien en je hebt ze trouwens elke keer met hoog en laag water het hele jaar door het is niet een incident ding.

Wat er gebeurt stroom gaat terug tussen de zandbanken door naar zee. En daar krijg je die stroming richting zee.
Er zijn genoeg kaartjes denk te vinden die dat beter uitleggen. Maar dat is het punt ga daar dan niet tussen zwemmen waar dus niet de golven breken want dat is een mui.

Leg ik het zo beetje duidelijk uit?

Anders vraag maar hoor ben die sirenes en helikopters ook wel zat. Van de week nog. Maar nog geen doden hier. ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door kree op 13-08-2020 18:37:19 ]
Do what you love, love what you do!
pi_194540629
Wauw oke ik ga dit nog een keer lezen als het wat minder warm is oke?
pi_194540687
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 18:29 schreef theofficialZomB het volgende:
Wauw oke ik ga dit nog een keer lezen als het wat minder warm is oke?
Nog wat typo’s uitgehaald. maar het is belangrijk om wel te weten en te herkennen. Ik weet niet anders nl. En dacht eigenlijk dat iedereen wel wist wat een mui was. Maar dat is dus niet zo.

Het is geen dodelijk iets zolang je weet wat te doen. En zolang je dat niet weet dan zou ik het idd maar tot knietjes in de zee houden. Terwijl dat hoeft niet hoor. Want ze hijsen heel vaak de rode vlag?

Mag hopen dat dat wel iedereen dan kent die er niks van weet. De reddingsbrigade doen dit al echt heel lang.
Geel - pas op
Rood - niet zwemmen

En nog eentje extra
Witte vlag met een vraagteken - kindje die zijn ouders kwijt heeft geraakt heeft zich gemeld of gevonden door de Redding post ergens in de gemeente. Ook dat gebeurt nog vaak maar vraag me af of die wel bekend is. Daarbij dus naar de reddingsbrigade gaan waar de vlag hangt en kindje is dan gevonden maar weten niet wie de ouders zijn

Tip nog. Mss raar. Met viltstift mobiel nr op je kind schrijven of bandje ofzo. Ook dat gebeurt en helpt. :)
Do what you love, love what you do!
pi_194541089
En hou er rekening mee ik weet niet of ik de hele goeie uitleg geef nu, maar 1 ding onthouden ga niet terug zwemmen naar de kust en er tegen in zwemmen gaat je nooit helpen zelfs de pro’s lukken dat niet het is echt 8 of meer km/h en dat lukt je nooit, naar de zijkant 20 meter horizontaal en verticaal ben je iets dieper maar wel uit de stroming. Tip van @kree
Do what you love, love what you do!
pi_194542183
Godverdomme kree jij bent van een hardnekkig soort, chapeau.
-nee-
  donderdag 13 augustus 2020 @ 20:25:00 #36
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_194542519
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 18:28 schreef kree het volgende:
Maar dat is dus de tijd voor muien en je hebt ze trouwens elke keer met hoog en laag water het hele jaar door het is niet een incident ding.
Ze zouden er een slot op moeten zetten
  donderdag 13 augustus 2020 @ 20:28:02 #37
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_194542575
Rip current in het Engels.

80% van alle muien brengen je gewoon terug naar het strand. Omdat de stroming in een soort cirkel gaat.

Dus gewoon blijven zitten met de stroom meegaan en dan de cirkel rond maken.
Gelieve verwijderen
pi_194542633
quote:
7s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:25 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ze zouden er een slot op moeten zetten
Ja zou je zeggen, maar mui e elke 12 uu4 verschillen waar ze zijn is dat lastig.
Beetje de regels lezen over zwemmen in zee zou er veel voor moeten helpen. Er staat nu nl wss voor wel. Maar niet waarom eb ook niet wat je niet doen als je erin zit.

De info borden zouden denk duidelijker moeten zijn?
Do what you love, love what you do!
pi_194542690
Nu staat er wel er een bord hoor maar er staat niet op wat je moet doen ofzo als je in een mui terecht komt laat staan hoe je eruit komt heel makkelijk.

Het is meer een waarschuwing niet zwemmen met gele vlag en al helemaal niet rood. Maar het waarom schiet te kort. Het kan best duidelijker denk.
Do what you love, love what you do!
pi_194542815
Het verbaasd mij mee dit echt, dat dat. Niet bekend is.
Nou denk eraan dit parallel aan strand zwemmen niet er tegen in.
Do what you love, love what you do!
  donderdag 13 augustus 2020 @ 20:53:09 #41
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_194543043
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:42 schreef kree het volgende:
Het verbaasd mij mee dit echt, dat dat. Niet bekend is.
Nou denk eraan dit parallel aan strand zwemmen niet er tegen in.
Haal adem opperhoofd.
Gelieve verwijderen
pi_194543083
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:53 schreef Fernweh het volgende:

[..]

Haal adem opperhoofd.
Ik zeg het maar? Bedoel er verder niks mee. Maar om ons hier reddingsdiensten te besparen enzo denk er even aan. En dat is waar het topic over gaat. Niet weten wat een mui is en gaan zwemmen op zee is geen slim plan wmb. En daar hou ik het bij. Verder alles welkom hoor :)

Het zou me niet eens zo een drama zijn wmb als ouderen dit doen. Maar er verzuipen hier elk jaar kinderen of onwetende. Elk jaar. Dus wilde ff mijn woordje erover doen. En de hele reddingsbrigade doet al zijn best. Maar het gaat altijd een keer fout. Dus tsja enige wat ik wil met deze post's denk ff na of zoek iig op wat dan een mui is voor je in de zee gaat plonsen. Want het is natuur en geen meertje en zelfs daar verzuipen ze al nu. . Dus ter goed advies van een kenner die zijn hele leven in de zee zwom vanaf 3. Kan allemaal alleen paar dingen in de gaten houden wel.
Do what you love, love what you do!
  donderdag 13 augustus 2020 @ 20:58:30 #43
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_194543124
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:55 schreef kree het volgende:

[..]

Ik zeg het maar? Bedoel er verder niks mee. Maar om ons hier reddingsdiensten te besparen enzo denk er even aan. En dat is waar het topic over gaat. Niet weten wat een mui is en gaan zwemmen op zee is geen slim plan wmb. En daar hou ik het bij. Verder alles welkom hoor :)
Gewoon in de mui blijven hij brengt je terug naar het strand. Mensen komen met dat paralel zwemmen advies en zo. Dat hoeft helemaal niet.
Gelieve verwijderen
pi_194543185
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:58 schreef Fernweh het volgende:

[..]

Gewoon in de mui blijven hij brengt je terug naar het strand. Mensen komen met dat paralel zwemmen advies en zo. Dat hoeft helemaal niet.
In blijven hangen deels. Maar tegelijk paralelll aan de kust gaan zwemen, ben je er eerder uit. En dan is het niet zover terug. Er tegen in gaan zwemmen is het ergste wat je kunt doen iig want no way
Do what you love, love what you do!
  donderdag 13 augustus 2020 @ 21:02:29 #45
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_194543198
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:01 schreef kree het volgende:

[..]

In blijven hangen deels. Maar tegelijk paralelll aan de kust gaan zwemen, ben je er eerder uit. En dan is het niet zover terug. Er tegen in gaan zwemmen is het ergste wat je kunt doen iig want no way
Ik ben eruit gekomen door ertegen in te zwemmen maar ik had flippers. :+
Gelieve verwijderen
pi_194543252
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:02 schreef Fernweh het volgende:

[..]

Ik ben eruit gekomen door ertegen in te zwemmen maar ik had flippers. :+
Heb je geluk gehad, maar over het algemeen zeker als het sterke stroming is dan zwemt de best Champ er niet tegen in want het ios meer als 7km/h stroming. Slimmere id gg nsfrnkrn ipv paniek en naar de zijkant zwemmen zo eruit geen stroming meer en kun je op je gemak terug. Dit doen veel mensen fout dus en het kost doden hoor echt waar. Terwijl het zo simpel is om te begrijpen.

Leer ervan fokkers :)
Do what you love, love what you do!
  donderdag 13 augustus 2020 @ 21:06:48 #47
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_194543269
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:05 schreef kree het volgende:

[..]

Heb je geluk gehad, maar over het algemeen zeker als het sterke stroming is dan zwemt de best Champ er niet tegen in want het ios meer als 7km/h stroming. Slimmere id gg nsfrnkrn ipv paniek en naar de zijkant zwemmen zo eruit geen stroming meer en kun je op je gemak terug. Dit doen veel mensen fout dus en het kost doden hoor echt waar. Terwijl het zo simpel is om te begrijpen.

Leer ervan fokkers :)
Je hebt gelijk maar ja als ik er nog eens in kom blijf ik er lekker in en laat ik me meevoeren.
Gelieve verwijderen
pi_194543290
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:06 schreef Fernweh het volgende:

[..]

Je hebt gelijk maar ja als ik er nog eens in kom blijf ik er lekker in en laat ik me meevoeren.
Altijd beter als er tegen in. Hoewel je kunt aardig eindje weg komen ermee hoor. Adviseer dat nou niet echt niet. Naar de zijkant en terug is beste idee. Maar alles beter als tegen in gaan zwemmen.
Do what you love, love what you do!
pi_194543308
Zouden we het dit jaar redden zonder doden hier dit jaar??? Tot nu toe nog niet. Gelukkig maar jaren ervoor wel minimaal 1 of 3 per jaar altijd toeristen btw
Do what you love, love what you do!
pi_194543443
Mui is dus ook verkeerd begrepepen het is geen tornado waarmee je in het diepe wordt gaan getuigen.

Helemaal niet het is alleen het teruktrechtende water bij laag tij wat dus terug moet dus alle volgelopen strande leeg maken aan water. Daardoor krijg je een stroom richting Noordzee en die gaat tussen zandbanken door. En dat is het gevaarlijke voor wie het niet weet, want geen golven daar maar rustig (lijkt het) maar daar is die stroming naar zee. Kun je beter ff ernaast gaan zwemmen. Dat dit nog zo onduidelijk is is een punt wel. Want ok en het is ieder jaar hier hoor dat er iemand verzuipt doordat niet te weten,. Voor mij simpel en opgevoed ermee. Ik zal er niet in verzuipen. Maar het zijn maar twee dingen die je moet doen en je komt eruit. Nou hoop dat dit fff helpt voor wie mui nog niet kon?
Do what you love, love what you do!
  donderdag 13 augustus 2020 @ 21:16:56 #51
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_194543448
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:08 schreef kree het volgende:

[..]

Altijd beter als er tegen in. Hoewel je kunt aardig eindje weg komen ermee hoor. Adviseer dat nou niet echt niet. Naar de zijkant en terug is beste idee. Maar alles beter als tegen in gaan zwemmen.
Een professor uit Amerika is meerdere muien ingegaan. Hij zegt 10-20% komt niet terug. 80% brengt jou gewoon terug naar de kust verder op. Echt diep de zee wordt je sowieso nooit ingetrokken is zeldzaam.
Gelieve verwijderen
pi_194543500
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:16 schreef Fernweh het volgende:

[..]

Een professor uit Amerika is meerdere muien ingegaan. Hij zegt 10-20% komt niet terug. 80% brengt jou gewoon terug naar de kust verder op. Echt diep de zee wordt je sowieso nooit ingetrokken is zeldzaam.
Nou dat klopt wel aantal km uit de kust is die stroming weg wel. Heb je nog naar het zuiden de laadtijd stroming Noordzee. Het is een slimmer idee zodra je merkt naar het oosten te worden gesleurd alvast even naar zeg maar de linker kant te zwemmen eruit uit die mui binnen 100m van de kust en ben je er ook al uit,. Ok afhankelijk van je zwemmen kom je mss 200m verder zuidelijk weer op strand. Ipv helemaal niks te doen. Tegen in zwemen no. Er naar de zijkant gaan en als je eruit bent weer naar kust wel. :) tip
Do what you love, love what you do!
pi_194543533
Naar zuidkant zwemmen dus want dat is waar laag water naartoe gaat. Je wil niet die richting hebben naar oost richting Engeland enzo.. simpel zo uit en je merkt het vanzelf./. Gelijk actie naar zuid parallel aan kunst en terug op strand. Einde belangrijk advies :)
Do what you love, love what you do!
  donderdag 13 augustus 2020 @ 21:33:26 #54
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_194543707
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:22 schreef kree het volgende:
Naar zuidkant zwemmen dus want dat is waar laag water naartoe gaat. Je wil niet die richting hebben naar oost richting Engeland enzo.. simpel zo uit en je merkt het vanzelf./. Gelijk actie naar zuid parallel aan kunst en terug op strand. Einde belangrijk advies :)
Heel filmpje erover.
Gelieve verwijderen
pi_194545196
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 08:05 schreef Everythingexist het volgende:
Is mij gewoon geleerd door mijn ouders vroeger als wij dagjes naar het strand gingen. Elke keer weer. Over waarom je niet te diep in de zee moest gaan en hoe je jezelf uit een mui kon redden.
Dit dus.
pi_194571026
Verzuip gevaar vandaag ook weer eens. Let op wanneer het laag water gaat worden vooral.

Rond uurtje of 8 laag water hier dus. Dus aantal uur ervoor is het wel oppassen


Zie deze
https://katwijk.info/nl/getijden-eb-vloed.php

Niet snappen is niet zwemmen of tot je knieën dan maar.
Do what you love, love what you do!
pi_194571149
quote:
Nou het is een beetje Amerikaans dat wel dus mui=rip

En zeg er even bij als leven lang aan strand. Is de zee gevaarlijk... ?
Euh nee opzich niet maar het zijn toch paar belangrijke dingen die je even moet weten en een mui weten en hoe die ons ts taart etc is er een heel belangrijke van.


Maak geen geintjes elk jaar verzuipen hier mensen erdoor hoor elk jaar weer,. Terwijl het zo simpel is om je iets even erin te verdiepen. Tis niet moeilijk
Maar ze noemen iig de meeste belangrijke punten en ok dan juist voor iedereen in dit topic.

Of die er nog komen. Snappen jullie nu wel wat een mui is en vooral stel je komt erin wat dan te doen?
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:07:14 #58
338319 ZarB
Piña colada
pi_194571174
Ik ben opgegroeid aan de kust en wij werden alleen naar gewaarschuwd voor draaikolken. Of is dat hetzelfde? Ik had ook nog nooit van een mui gehoord.

Of wel? Nee geloof t niet.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_194571198
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:07 schreef ZarB het volgende:
Ik ben opgegroeid aan de kust en wij werden alleen naar gewaarschuwd voor draaikolken. Of is dat hetzelfde? Ik had ook nog nooit van een mui gehoord.

Of wel? Nee geloof t niet.
Ja nouja ik ook vanaf 3 denk al in Zwin in en gehoord waarvoor op te passen.

Maar daarom het verbaasd me dat er het woord mui al niet eens bekend is bij velen? Nou thumbs up for TS die het zegt. Ik wist dat toeristen dit dus niet weten. Maar vanuit NL dus ook niet. Nou ok leer even de paar hele simpele regels erover en dan verzuip je niet voor mijn kust in katwijk mensen ;)
Do what you love, love what you do!
pi_194571241
Leren ze dit btw nog wel op school ook? Haha

Jullie weten allemaal wat hoog en laag water is en getijden etc? En doodtij?

Serieus btw want vraag me het af wss ooit gehoord maar wat houdt t in? Of onderschat ik jullie nu allemaal die stukje jonger zijn?
Do what you love, love what you do!
pi_194571334
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 08:05 schreef Everythingexist het volgende:
Is mij gewoon geleerd door mijn ouders vroeger als wij dagjes naar het strand gingen. Elke keer weer. Over waarom je niet te diep in de zee moest gaan en hoe je jezelf uit een mui kon redden.
Mij ook hoor, is gewoon onderdeel van je opvoeding toch ? Goed kijken voor je oversteekt, nooit met vreemden mee gaan en uitkijken voor een mui etc etc.
pi_194571461
Een mui is wanneer er tussen twee zandbanken water terug de zee in stroomt, daar moet je voor uitkijken en als je erin zit er vooral niet tegenin zwemmen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194571608
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:20 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Mij ook hoor, is gewoon onderdeel van je opvoeding toch ? Goed kijken voor je oversteekt, nooit met vreemden mee gaan en uitkijken voor een mui etc etc.
Naar zee gaan is onderdeel van je opvoeding? Wij gingen gewoon op andere plekken zwemmen als dagje uit. En in de rivier mochten we alleen pootje paden vanwege de stroming.
pi_194572255
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:39 schreef Chia het volgende:

[..]

Naar zee gaan is onderdeel van je opvoeding? Wij gingen gewoon op andere plekken zwemmen als dagje uit. En in de rivier mochten we alleen pootje paden vanwege de stroming.
Tja wisten het troepen volk Duitsers dat hier nu is dat ook maar......
Ik weet het alweer hoor er gaat op zijn minste 1 dode vallen
Do what you love, love what you do!
pi_194572285
Zwemmen in richting waar geen golven zijn is trouwens ook een heel slecht idee. Ter overvloede zeg ik het maar. Maar daar is juist die stroming.
Do what you love, love what you do!
pi_194572330
Voel me haast een l kleuter meester voor mij met de paplepel ingegoten nl.
Maar ok toch nog niet genoeg duidelijk. Nou ik ben geen meester en uitleggen slecht. Maar hoop beetje dat iedereen die nog niet wist wat een muis was nu wel?

Of niet uj het big even gaan overgoten ub een proefwerkje?

Maargoed @TS het is altijd beter te vragen als het niet weten sowieso. Dus iedereen schaam je er niet voor hoor dat is het niet. Leer er wel wa van
Do what you love, love what you do!
pi_194575304
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 16:28 schreef kree het volgende:
Voel me haast een l kleuter meester voor mij met de paplepel ingegoten nl.
Maar ok toch nog niet genoeg duidelijk. Nou ik ben geen meester en uitleggen slecht. Maar hoop beetje dat iedereen die nog niet wist wat een muis was nu wel?

Of niet uj het big even gaan overgoten ub een proefwerkje?

Maargoed @:ts het is altijd beter te vragen als het niet weten sowieso. Dus iedereen schaam je er niet voor hoor dat is het niet. Leer er wel wa van
Het ligt aan de instanties zelf
pi_194575387
Dat mensen dit niet weten terwijl de stranden overvol zitten met mensen. Het zou ook een idee zijn om er aandacht aan te besteden bij zwemlessen.
pi_194575621
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:24 schreef Poefbank het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat gifje dekt de lading wel ja
-nee-
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')