abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 januari 2003 @ 19:04:08 #1
10848 Visionist_069
 Vision your life
pi_7991134
Open your eyes, vision life, tell me your last wish. Een spreuk die vanuit het hogere naar mij roept. Op een gegeven moment krijg je het idee, dat het leven... jouw leven, al vanaf je geboorte is bepaald. Vechten blijkt niet genoeg te zijn, om de koers te laten veranderen.
"You're doomed", het is nou eenmaal niet anders. Je moet het doen met dit gezicht, dit brein, deze stommiteiten. Accepteer het, en move on.

Was het maar zo'n feest, kon je dat maar. Velen slagen er wel in, anderen niet. Je vergelijkt je met elk persoon die je leven binnentreed. Je denkt niet aan hetgeen, dat er ook veel mensen zijn die het slechter hebben. Het enige waar je aan denkt is, dat je je niet kan meten aan de top, volgens jouw denkwijze.
Waarom hoeft hij werkelijks niks te doen om zo knap te zijn? In elke situatie, vanuit elke hoek is hij oogstrelend. Vervolgens blijkt het een lul te zijn die het niet verdient om knap te zijn, en al die aandacht te ontvangen. Waarom hij wel, en ik niet? Als er een god is,
waarom is de wereld dan niet eerlijk verdeeld? Het zijn altijd de verkeerde mensen die wat overkomt. Je kijkt om je heen, en je ziet liefde en geluk.

Mensen worden verliefd, maar jij bent er alleen maar bang voor. Bang voor de vernedering, bang voor afwijzing, bang voor wat
komen gaat. Je durft het niet meer, er is al zoveel teleurstelling geweest. Waarom nog geloven in wederzijdse liefde, als het nooit van toepassing is geweest. Of jij was verliefd, en de ander niet, of zij was verliefd, en jij moest haar verschrikkelijk nieuws brengen. Zoveel mensen zijn het, en delen hun leven. Jij bent echter apart.

"Victor, je moet vaker tegen jezelf tsjakka zeggen in de spiegel". Waarom zou ik? Wat zijn mijn talenten? Waar ben ik in vredesnaam goed in? Intelligentie >> heb ik niet. Het uiterlijk >> heb ik niet. Slechts 2 voorbeelden, waar het wel in het leven op aarde om draait. Heb je die niet, dan moet je van goede huizen komen, wil je het redden. Je wordt er namelijk constant op afgerekend. Jammer dat je je niet kan onderscheiden met andere kwaliteiten. Als je er niet goed genoeg uitziet, ben je lucht.

Medicijnen schijnen te werken tegen deze negatieve kijk van het leven. Helaas voor mij, was ik weer zo dom om alcohol te gebruiken gedurende de weken, en kon ik weer opnieuw beginnen. Wat zouden we toch zonder al deze middelen moeten. Na 6 weken correct innemen van de medicijnen, en je te houden aan dat wat in de bijsluiter staat, zou er resultaat moeten zijn. Is dit niet het geval, dan moet je waarschijnlijk (na het evalueren met je arts) overgaan op een ander medicijn. Nr.2 of 90. Welke zal de juiste zijn, we zullen het zien. Mocht niks werken, dan weet je dat je alles hebt geprobeerd om het vrolijke te zien ipv het zwarte, en weet je dat je niks meer te zoeken hebt op deze wereld.

Sorry voor dit lange bericht, ik moest even m'n ei kwijt. Het is niet m'n bedoeling geweest om hier vervelend mee te zijn. Voor mij bestond er namelijk een kans, dat er een reactie kwam waar ik wat aan had. Dan is het beter om het hier te plaatsen, dan in bv. je dagboek.

pi_7991267

Wat een lang verhaal, Sterkte

Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_7991366
Sad but true! Het leven is een combinatie van chaos en orde. Iedereen wordt geconfronteerd met een heleboel toevalligheden, daarbij is een gelukkiger dan de ander. Niettemin bestaat er nog steeds de mogelijkheid om orde te scheppen in de chaos. Het geloof dat je ook zelf voor een deel verantwoordelijk bent voor de loop van je leven mag je nooit verliezen. Stel je flexibel op: Probeer de toevalligheden te accepteren en grijp alle kansen aan om die zo gewilde orde in je leven te scheppen.
pi_7991603
Dat gevoel dat ik liever iemand anders ben dat heb ik gelukkig niet. Ik zou voor geen miljard willen ruilen met wie dan ook. Met niemand, zelfs niet met de rijkste of knapste persoon op deze wereld. Ik zou nooit kunnen wennen aan iemand anders zijn omdat ik mijn eigen gevoel alleen maar aankan. Een ander gevoel dan mijn eigen gevoel kan ik echt niet hebben.

Ik heb wel een tijdje beroemd willen zijn of profvoetballer of tennisser willen zijn maar ook dat wil ik nu niet meer. De hele dag bezig zijn met sport en je uiterlijk en die klote fans die eigenlijk geen sodemieter om je geven behalve je prestaties en uiterlijk , laat maar lekker zitten allemaal.

Tevreden zijn met wat je hebt en je klote gevoel ook accepteren moet je doen. Ook je klote gevoel hoort bij jou en dat kan niemand je afpakken en dat kan niemand ervaren.

Je bent wie je bent en daar is niets aan te doen. Wees tevreden wie je bent en je komt een heel eind op weg.

pi_7991893
vervaagT
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_8000833
die pillen veranderen niet de wereld maar alleen zoals jij hem waarneemt. je word er verslaafd aan en de realiteit houd op met bestaan. en door het kunstmatige 'geluk' zie je nog maar weinig onderscheidt tussen echt en nep 'geluk'. onverschilligheid.....
mijn mening is dat je beter de problemen kan aanpakken dan ze weg stoppen, een psycholoog is beter dan pillen.

wat ik hier zeg gaat trouwens alleen op als je depressief bent om emotionele redenen, als je klinish (manisch) depressief bent komt dit door je hersenen en niet door 'echte' problemen.

maandag 20 januari 2003 @ 09:22:30 #7
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_8000897
quote:
Op zondag 19 januari 2003 19:45 schreef Argento het volgende:
vervaagT
Goed zo joh! Daar heeft de topicstarter nu écht iets aan.
Ongelofelijke sukkel die je er bent; als je nou nix beters te melden hebt, hou je er dan lekker buiten...
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_8000917
Wat probeer je te zeggen, ben je eenzaam? Denk je dat je nergens goed voor bent?

Zoek afleiding

Lambo of Rekt
  maandag 20 januari 2003 @ 09:30:58 #9
33954 ElisaB
pi_8000972
quote:
Op maandag 20 januari 2003 09:13 schreef strekenboer het volgende:
die pillen veranderen niet de wereld maar alleen zoals jij hem waarneemt. je word er verslaafd aan en de realiteit houd op met bestaan. en door het kunstmatige 'geluk' zie je nog maar weinig onderscheidt tussen echt en nep 'geluk'. onverschilligheid.....
Wat je hier zegt klopt niet. Niet alle pillen zijn verslavend en niet alle pillen vervagen het beeld van de realiteit. Sommige mensen hebben veel baat bij pillen. Al was het alleen maar als zetje in de goede richting en om de negatieve cirkel te doorbreken.

Visionist, ik hoop voor je dat je de moed kunt opbrengen om inderdaad te zoeken naar het medicijn dat wél bij je past. Het is er vast, aan jou de taak het te vinden!

Heel veel sterkte!

maandag 20 januari 2003 @ 09:33:02 #10
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_8000990
Het is verkeerd om anderen te beoordelen op wat ze hebben. Daarmee stel je jezelf gelijk aan hen. Accepteer hetgene wat je nu hebt en ga vanaf daar verder anders zal je nooit een stap verder komen. Je kan wel zwelgen in zelfmedelijden maar daar is niemand nog wat mee opgeschoten.

Sterkte.

pi_8002568
quote:
Wat je hier zegt klopt niet. Niet alle pillen zijn verslavend en niet alle pillen vervagen het beeld van de realiteit. Sommige mensen hebben veel baat bij pillen. Al was het alleen maar als zetje in de goede richting en om de negatieve cirkel te doorbreken.
'een negatieve cirkel doorbreken' wat stel je je hierbij voor?
Wil toevoegen dat anti-depressiva (ALLE anti-depressiva) verslavend zijn, en ze zijn allemaal gebaseerd op het verhogen van je Seratonine , de stof in je hersenen die je 'blij' maakt, dus het is zo nep als ik weet niet wat. En ik weet waar ik over praat, dus doe niet alsof het niet zo is.
Tegenwoordig proberen ze alles op te lossen met pillen, en die praten ze je maar al te graag aan, en daar wil ik gewoon voor waarschuwen.
Pillen zijn voor psychische problemen die medische redenen hebben, en dat ze soms ook helpen in andere situaties, alas, maar kijk er gewoon mee uit
pi_8004045
quote:
Op maandag 20 januari 2003 09:22 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Goed zo joh! Daar heeft de topicstarter nu écht iets aan.
Ongelofelijke sukkel die je er bent; als je nou nix beters te melden hebt, hou je er dan lekker buiten...

Nou zeg. Kennis van de elementaire spellingregels is toch altijd mooi meegenomen? Zomaar, gratis en voor niks (wat overigens nog steeds de enige juiste spelwijze van dat woord is). En wat krijg ik? Een scheldkannonade. Nouja, dat zullen wel die moderne waarden en normen zijn of zo. Laat mij maar lekker in m´n eentje vervreemden van de wereld waarin opbouwende kritiek je duur komt te staan.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_8005750
Beste Victor,

Je schrijft dat je niet zeer intelligent bent, en evenmin erg knap.
Toch zijn er, blijkens je eigen woorden, wel eens meisjes op je verliefd geworden.
Ik neem aan dat dat best leuke meisjes waren. Dat zegt toch wel iets? Volgens mij ben je iets te kritisch jegens jezelf.

Bovendien heeft het niet eens zozeer met uiterlijk, alswel met uitstraling te maken. En daar kan een ''tsjakka!'' hier en daar (hoe gruwelijk dat woord ook is) geen kwaad.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  dinsdag 21 januari 2003 @ 02:13:46 #14
42381 CvB
handles your hunger better
pi_8020237
quote:
Op maandag 20 januari 2003 14:11 schreef SportsIllustrated het volgende:
Beste Victor,

Je schrijft dat je niet zeer intelligent bent, en evenmin erg knap.
Toch zijn er, blijkens je eigen woorden, wel eens meisjes op je verliefd geworden.
Ik neem aan dat dat best leuke meisjes waren. Dat zegt toch wel iets? Volgens mij ben je iets te kritisch jegens jezelf.

Bovendien heeft het niet eens zozeer met uiterlijk, alswel met uitstraling te maken. En daar kan een ''tsjakka!'' hier en daar (hoe gruwelijk dat woord ook is) geen kwaad.

Inderdaad, je bent te kritisch tegenover jezelf, met je intelligentie zit het denk ik ook wel goed, het stukje tekst dat je hier neerzet zit in ieder geval goed in elkaar en daar blijkt echt wel enige intelligentie uit.

Ook dat meiden op jou verliefd zijn geworden bewijst wel dat je er niet zo slecht uit ziet als je zelf denkt, hou je vast aan de gedachte dat je er wel goed uitziet, dan straal je dit waarschijnlijk ook uit en dat valt wel op.

*CvB heeft nog maar één keertje, lang geleden gehad dat een meisje verliefd op hem was*

Vind ik
pi_8020502
GRRR!! Heerlijk! Lang niet meer hier gekeken, en na een behoorlijk tijdje afstand en wat structuur in je leven, ga ik nu es proberen wat "waarheden" te verwerpen of beamen !
quote:
Op zondag 19 januari 2003 19:04 schreef Visionist_069 het volgende:
.. dat het leven... jouw leven, al vanaf je geboorte is bepaald..
..het is nou eenmaal niet anders. Je moet het doen met dit gezicht, dit brein, deze stommiteiten. Accepteer het, en move on. ..
STEL: dat is zo...
dan hoef je dus je hele leven niets meer te doen, want alles staat toch vast.... right???

...Als dat zo was, dan was ik inmiddels al afgestudeerd...

quote:
.. Waarom hoeft hij werkelijks niks te doen om zo knap te zijn? In elke situatie, vanuit elke hoek is hij oogstrelend. Vervolgens blijkt het een lul te zijn ..
Aangezien hij er nix voor hoeft te doen om zo knap te zijn, gaat ie op die manier missgien makkelijker door het leven, maar als men weet dat men qua uiterlijk gezien, niet verkeerd op de aardbol is gezet, denkt men volgens mij verder nix nodig te hebben....
quote:
..Intelligentie >> heb ik niet. Het uiterlijk >> heb ik niet. Slechts 2 voorbeelden, waar het wel in het leven op aarde om draait. Heb je die niet, dan moet je van goede huizen komen, wil je het redden...
Hoeveel mensen die niet super aantrekkelijk zijn en zwaar intelligent zouden het dan niet redden volgens deze theorie?? Het feit dat je er zo over denkt en het op deze manier uit, geeft misschien wel enigzins aan dat je wel de intelligentie bezit, maar deze alleen gebruikt om veel te diep over de negatievere kanten van het leven na te denken.

Theoretisch gezien is alles makkelijk, maar in de realiteit kan het veel beter zijn dan de theorie...

Veel sterkte ermee && lay off the alcohol!!

dinsdag 21 januari 2003 @ 12:59:05 #16
33954 ElisaB
pi_8024969
quote:
Op maandag 20 januari 2003 11:14 schreef strekenboer het volgende:

[..]

Wil toevoegen dat anti-depressiva (ALLE anti-depressiva) verslavend zijn, en ze zijn allemaal gebaseerd op het verhogen van je Seratonine , de stof in je hersenen die je 'blij' maakt, dus het is zo nep als ik weet niet wat. En ik weet waar ik over praat, dus doe niet alsof het niet zo is.
Tegenwoordig proberen ze alles op te lossen met pillen, en die praten ze je maar al te graag aan, en daar wil ik gewoon voor waarschuwen.
Pillen zijn voor psychische problemen die medische redenen hebben, en dat ze soms ook helpen in andere situaties, alas, maar kijk er gewoon mee uit

De AD maken maar een deel uit van de medicatie die gegeven kan worden bij psychische problemen...

Als je weet waar je over praat, dan zou je ook weten dat de werking van medicijnen op de psyche nog zo onduidelijk is als maar kan. Het werkt wel eens, maar hoe en waarom weet nog niemand.

Pillen alleen voor problemen met een medische reden? Sorry dat ik het zeg, maar dat is in meerdere opzichten echt onzin. Al was het alleen maar omdat van vele 'kwalen' absoluut niet duidelijk is waardoor ze zijn ontstaan.

Doorbreken van de cirkel: als je met de hulp van medicatie weer wat licht ziet in de duisternis, kan dat de zet zijn die je nodig hebt om zaken weer bij de kop te pakken. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen??

dinsdag 21 januari 2003 @ 13:03:24 #17
33954 ElisaB
pi_8025064
quote:
Op maandag 20 januari 2003 12:32 schreef Argento het volgende:

[..]
Nou zeg. Kennis van de elementaire spellingregels is toch altijd mooi meegenomen?

Tuurlijk is dat mooi meegenomen. Iemand op z'n foutenb wijzen is alleen niet altijd zo nodig. Zeker niet wanneer het is als reactie op een stuk waarin iemand beschrijft hoe ellendig hij of zij zich over zichzelf voelt. Dan alleen komen met een verbetering van een spellingsfout is bot en lomp. Voelde hij zich al niet zo lekker, kom jij ook nog eens vertellen dat ie een fout heeft gemaakt. Totaal onbelangrijk en bovendien kwetsend!
pi_8025138
quote:
Op maandag 20 januari 2003 11:14 schreef strekenboer het volgende:

[..]

Een soort XTC dus.... Sterker nog, bijna exact XTC.
Lambo of Rekt
  dinsdag 21 januari 2003 @ 13:34:34 #19
15181 MahRain
...Let's Rock
pi_8025668
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 13:07 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Een soort XTC dus.... Sterker nog, bijna exact XTC.

met het verschil dat xtc dat in een keer je hele lichaamsreserve in je hersenen gooit, en die medicijnen dus gedoseerd de spiegel verhogen.
Whatever doesn't kill you, makes you stronger. - Friedrich Nietzsche
pi_8026684
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 13:03 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat mooi meegenomen. Iemand op z'n foutenb wijzen is alleen niet altijd zo nodig. Zeker niet wanneer het is als reactie op een stuk waarin iemand beschrijft hoe ellendig hij of zij zich over zichzelf voelt. Dan alleen komen met een verbetering van een spellingsfout is bot en lomp. Voelde hij zich al niet zo lekker, kom jij ook nog eens vertellen dat ie een fout heeft gemaakt. Totaal onbelangrijk en bovendien kwetsend!

Uitgerekend jij gaat het hebben over bot en lomp??? Nee, jij reageert lekker fijngevoelig. Elementaire spellingregels onbelangrijk noemen is overigens helemaal eindeloos van mijn belevingswereld verwijderd. Enfin, het zij zo.
pi_8028345
Weet je een dagboek kan ook heel veel goed doen hoor , je kan zelf dan ingaan zien dat je wel degelijk gegroeid bent in vergelijking met wat je dacht als je later er in terugkijkt .
Ik denk dat we hier wel adviezen kunnen gaan geven , maar je zal toch zelf moeten doen en dat kan je alleen door zelf al bepaalde patronen te herkennen en dat doe je al .
Dan ben je al de halve weg . Weet je wat ik ook zelf ervaar , op een bepaald moment kan het heel kut gaan , maar juist tegenover geeft het een tijd van verandering en positieve dingen aan .
Je moet alleen niet te snel willen tegelijk er zijn dingen die tijd nodig hebben en je moet jezelf ook die tijd gunnen .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_8059850
Open your eyes, vision life, tell yourself every wish. Een spreuk die alleen waarheid kan worden door te beginnen met het middelste stuk. Zodra dat veranderd is, zodra de wil in het leven terug is, is vechten niet meer nodig. Dan is de koers al veranderd en blijkt het gewoon te kunnen, ook met dit brein en alle stommiteiten.

Velen slagen er in gelukkig en blij te zijn en zij die daarin (nog) niet slagen, doen dat omdat hun levensvisie zegt dat ze niet kunnen slagen.
Maar de levensvisie bepaalt niet wat we kunnen en bepaalt dus ook niet of we (niet) kunnen slagen in het leven! Voor 'kunnen' hoort namelijk nog een stap. Een stap die misschien wel de belangrijkste stap in het leven is. Voor 'kunnen' hoort 'willen' en dat wordt onbewust nogal eens overgeslagen. De levensvisie bepaalt wat we willen.

Kunnen op zichzelf kan niet veranderd worden. Kunnen ligt buiten onze eigen grens. We *kunnen* er immers niet bij. Het kunnen veranderen is een benadering die een stap te ver begint en alleen het gevolg probeert op te lossen. Water naar de zee brengen dus...
Zodra de menselijke wil in de goede richting staat komt het kunnen er vanzelf achteraan. Het in de goede richting zetten van de wil... de zin in het leven... de visie op het leven is lastig.
Want hoe kan nou je visie op het leven veranderen als die visie op het leven bepaalt hoe je het leven ziet?

Maar als dat doorbroken wordt; als die visie verandert door die hogere top niet meer als doel te stellen, dan blijken je eigen tekortkomingen het onvermijdelijke gevolg te zijn van die top die je jezelf als een soort verplichting/moeten hebt gesteld. Want juist door die vergelijking en juist door het moeten komen op de top werden het opeens 'tekortkomingen'. Leg jezelf die eis niet op. Schrap "moeten" even uit je woordenboek.

"You're doomed. Accepteer deze tekortkomingen, en move on", lees ik samengevat in paragraaf 1 waarna de rest van het stuk grof samengevat alleen gaat over de nare gevolgen van je onvermogen om dit te accepteren.

Hoe los je dit probleem op? Onderdruk je de gevolgen van het niet kunnen accepteren en het niet kunnen 'doorgaan'? Misschien kan je een stapje terugzetten en het 'doomed zijn' proberen te accepteren/vrede mee hebben, want dan kan je gewoon weer doorgaan.
Of misschien kun je nog een stapje terugzetten en willen geloven dat je niet 'doomed' bent, want dan hoef je het ook niet te accepteren en hoef je de gevolgen van het niet kunnen accepteren ook niet te onderdrukken om toch door te kunnen gaan.

Het kan anders, je moet het alleen nog willen geloven en dan komt de rest vanzelf. Trust me... I know....

Ok, dit waren de wazige gedachtengangen wel weer voor vanavond. Ik bedoel het goed

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')