abonnement Unibet Coolblue
pi_194503652
Vorige week heb ik na heel veel pijn, medicatie en een ct scan te horen gekregen dat ik nierstenen heb. Nu zijn we 8 dagen verder en gaat het heel wisselend. Dinsdag had ik heel veel pijn en zakte het weer en kwam het in de avond terug. Dagen daarna waren af en toe pijnlijk maar het weekend heb ik geen hele heftige pijnscheuten meer gehad. Gister ochtend had ik weer heel veel pijn. Zoals de pijn golven gaan zo ziet de urine er ook uit. Van geel naar oranje en weer geel. Hoe kan dit zo verschillen? Hoelang kun je deze klachten houden? Ik plas in eem zeef maar heb nog niks zien liggen, maar zie je dit wel als je ze uit plast? Ik moet het nu aan kijken tot vrijdag en anders krijg ik dus een echo. Vind het allemaal zo vaag en onduidelijk.
pi_194503856
Ik had een redelijk kleine niersteen van 0.5-1 cm. Die kon je goed zien in het zeefje. Dus zodra die eruit is zie je het goed.

Pijn was daarna ook echt bijna meteen weg. Zeer opmerkelijk hoe 1 rot ding zoveel shit kan veroorzaken.

Enige tip die ik kan geven is drink veel water. En neem die pijnstillers. Ik moest constant overgeven van de fysieke pijn dus kon nauwelijks een pijnstiller binnenhouden. Uiteindelijk een zetpil moeten doen en dat werkte goed.

Na 8 dagen zouden de stenen al lang weg moeten zijn maar misschien heb je er heel veel?
  Spellchecker dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:47:25 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194504151
Au ... veel drinken inderdaad, en je ziet ze echt wel liggen hoor, of je hoort ze tikken in de pot ;)
Sterkte!
pi_194504587
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:29 schreef soeverein het volgende:
Ik had een redelijk kleine niersteen van 0.5-1 cm. Die kon je goed zien in het zeefje. Dus zodra die eruit is zie je het goed.

Pijn was daarna ook echt bijna meteen weg. Zeer opmerkelijk hoe 1 rot ding zoveel shit kan veroorzaken.

Enige tip die ik kan geven is drink veel water. En neem die pijnstillers. Ik moest constant overgeven van de fysieke pijn dus kon nauwelijks een pijnstiller binnenhouden. Uiteindelijk een zetpil moeten doen en dat werkte goed.

Na 8 dagen zouden de stenen al lang weg moeten zijn maar misschien heb je er heel veel?
Gekste vind ik dat ik een dag bijna nergens last van heb en een dag daarna weer heel erg
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:30:19 #5
74056 crew  ToT
pi_194504664
Ik heb onder de niersteenvergruizer liggen chillen (alleen op het eind werd het wat gevoelig), en toen moest ik alsnog onder het mes; blijkbaar is het een slecht teken dat je niet ligt te creperen onder dat apparaat, want pijn geeft aan dat het steentje kapot gaat! :')

En ja, die verschillen; soms heb je gewoon een aanval van pijn en ik neem aan dat dat ook wel samenhangt met een andere kleur urine.
Steentje prikt --> schade --> bloed --> oranje urine en sterke contracties als reactie op het prikkend steentje --> meer pijn en meer bloed.
Rust --> schade herstelt zich --> minder bloed in de urine.

En dat na 8 dagen de stenen weg zouden moeten zijn? Soms zitten ze op een heel ongelukkige plek en kunnen ze niet uit zichzelf weg.
pi_194505240
quote:
88s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:30 schreef ToT het volgende:
Ik heb onder de niersteenvergruizer liggen chillen (alleen op het eind werd het wat gevoelig), en toen moest ik alsnog onder het mes; blijkbaar is het een slecht teken dat je niet ligt te creperen onder dat apparaat, want pijn geeft aan dat het steentje kapot gaat! :')

En ja, die verschillen; soms heb je gewoon een aanval van pijn en ik neem aan dat dat ook wel samenhangt met een andere kleur urine.
Steentje prikt --> schade --> bloed --> oranje urine en sterke contracties als reactie op het prikkend steentje --> meer pijn en meer bloed.
Rust --> schade herstelt zich --> minder bloed in de urine.

En dat na 8 dagen de stenen weg zouden moeten zijn? Soms zitten ze op een heel ongelukkige plek en kunnen ze niet uit zichzelf weg.
Ik las zelfs ergens dat het 4 weken kan duren. Voorlopig nog maar even wachten dus.. en hopen dat het er snel uit komt
pi_194505286
Wat zegt je dokter of nefroloog ervan?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:16:46 #8
74056 crew  ToT
pi_194505289
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:14 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Ik las zelfs ergens dat het 4 weken kan duren. Voorlopig nog maar even wachten dus.. en hopen dat het er snel uit komt
Ik moest toen nog aan de maagbeschermers omdat de diclofenac in combinatie met een ander medicijn dat ik slikte, voor hevige schade aan de maag kon zorgen. -O-
pi_194505417
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:16 schreef golfer het volgende:
Wat zegt je dokter of nefroloog ervan?
Dat het wisselend is hoe het kan gaan. Moet nu hopen dat ik het uit plas deze week en anders een echo. Het lastige vind ik alleen dat ik soms een dag geen last heb en dan me af vraag heb ik het nou al uitgeplast of niet? Doe dat wel door een zeef. Het weekend was het rustig en gister ochtend weer onrustig pijn donkere urine en ellende
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:25:43 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194505434
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:24 schreef Martijn_R het volgende:

Dat het wisselend is hoe het kan gaan. Moet nu hopen dat ik het uit plas deze week en anders een echo. Het lastige vind ik alleen dat ik soms een dag geen last heb en dan me af vraag heb ik het nou al uitgeplast of niet? Doe dat wel door een zeef. Het weekend was het rustig en gister ochtend weer onrustig pijn donkere urine en ellende
En wanneer moet je daarvoor terug komen bij de dokter of nefroloog?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194505440
quote:
88s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik moest toen nog aan de maagbeschermers omdat de diclofenac in combinatie met een ander medicijn dat ik slikte, voor hevige schade aan de maag kon zorgen. -O-
Heb ik ook allemaal.. en oxicodon.. vandaag nog niks ingenomen om te kijken hoe het gaat. Die medicatie werkt op zich top maar heb wel veel last van de bijwerkingen
pi_194505465
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:25 schreef golfer het volgende:

[..]

En wanneer moet je daarvoor terug komen bij de dokter of nefroloog?
Dokter vrijdag bellen als ik nog klachten heb, dan echo en anders zoals afgesproken al telefonische afspraak met de uroloog volgende week
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:17:59 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194506362
En wat verwacht je dan nu op Fok! verder voor medische adviezen te krijgen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator woensdag 12 augustus 2020 @ 20:02:40 #14
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_194526211
Dat is de heftigste pijn die ik ooit heb meegemaakt, sterkte TS
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')