abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:12:43 #1
483951 maxwell450
Ik ben Maxwell!
pi_194501787
Sinds een jaar of 2 gebruik ik vrij veel drugs. Het begon met hier en daar blowen maar de laatste tijd slaat dat om naar veel gebruik van harddrugs. Heeft iemand een oplossing of iets wat ik anders kan doen? Ik heb niet het idee dat ik verslaafd ben maar dat het wel veel gebuik is.
Maxwell
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:13:58 #2
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194501801
Minder gebruiken
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:13:59 #3
405314 Dries4Ever
De enige echte Dries
pi_194501802
Waarom stop je er dan niet mee TS?
Fallus Gianticus ..
Op vrijdag 24 januari 2020 18:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wolfheze Warriors! _O_
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:15:22 #4
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_194501817
Gewoon stoppen, opgelost
pi_194501838
Hoi Maxwell.

Inderdaad gewoon stoppen met gebruiken.
Ik kwam dit stukkie online tegen misschien wat voor jou?
https://www.spoor6.nl/drugs-verslavend-wat-dan/
[Jenisport](https://www.facebook.com/jenisport)
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:19:50 #6
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194501871
Hulp zoeken, zelfstandig stoppen is moeilijk.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:24:03 #7
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194501909
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:12 schreef maxwell450 het volgende:
Ik heb niet het idee dat ik verslaafd ben maar dat het wel veel gebuik is.
'Cold Turkey' stoppen is een mogelijkheid, maar je kan ook beginnen met wat regels voor jezelf. Bijvoorbeeld:
- Nooit alleen gebruiken
- Nooit doordeweeks gebruiken
- Bepaalde drugs alleen in 2 weekenden van de maand.

En je kan jezelf 'uitdagen' door even een paar maanden/half jaar te stoppen, zeker met harddrugs is dit aan te raden.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:24:40 #8
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194501920
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:19 schreef Tyr80 het volgende:
Hulp zoeken, zelfstandig stoppen is moeilijk.
Vind ik nu nog een beetje voorbarig. Hoe ik TS zijn post lees zou hij het zonder hulp eerst moeten proberen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:25:18 #9
459912 FlippingCoin
Fuck Akwasi en zijn vriendjes.
pi_194501928
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:13 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Minder gebruiken
Dit, gewoon kappen.
blacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatterblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmattergeencensuurblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatter
blacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatterblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatter
pi_194501934
Over welke hoeveelheden en frequenties hebben we het?
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:26:22 #11
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194501938
Hoe langer je wacht, des te zuurder het is om eraan te wennen hoe saai de wereld zonder is.
pi_194502122
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:24 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

'Cold Turkey' stoppen is een mogelijkheid, maar je kan ook beginnen met wat regels voor jezelf. Bijvoorbeeld:
- Nooit alleen gebruiken
- Nooit doordeweeks gebruiken
- Bepaalde drugs alleen in 2 weekenden van de maand.

En je kan jezelf 'uitdagen' door even een paar maanden/half jaar te stoppen, zeker met harddrugs is dit aan te raden.
Ik zou inderdaad eerst een half jaar tot een jaar proberen helemaal te stoppen met gebruiken en pas daarna weer af en toe. Maar dan wel aan regels gebonden zoals hierboven wordt gezegd (overigens vind ik 2x harddrugs per maand nog aan de hoge kant eerlijk gezegd, uitzonderingen voor bijzondere maanden daargelaten).

Als dat half jaar stoppen niet lukt, is het misschien toch verstandig om hulp te zoeken.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:42:22 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194502181
Ermee stoppen en wat nuttigs gaan doen met je leven
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:42:22 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194502182
Welke drugs?

Je hebt harddrugs en harddrugs.
pi_194502274
Stoppen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Spellchecker dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:07:37 #16
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_194502554
Dat kun je zelf toch ook bedenken?
** na na na **
pi_194502653
Wat is de reden dat je drugs gebruikt?
Waarom wil je iets anders doen,vanwege je gezondheid of de omgeving?
❣ ¤,¸🖤 ♡💕♡💚,¤¤💛♡`¤,¸❣
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:18:16 #18
383969 crew  Erasmus
Vader des Rotterdams
pi_194502655
Over welke harddrugs gaat dit?

Speed? Coke?
Deeltijd FOK!'er, voltijd BPD'er.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:19:43 #19
383969 crew  Erasmus
Vader des Rotterdams
pi_194502674
quote:
Sinds een jaar of 2 gebruik ik vrij veel drugs. Het begon met hier en daar blowen maar de laatste tijd slaat dat om naar veel gebruik van harddrugs. Heeft iemand een oplossing of iets wat ik anders kan doen? Ik heb niet het idee dat ik verslaafd ben maar dat het wel veel gebuik is.
Tevens zal een verslaafde in beginsel zijn probleem altijd afdoen als “geen verslaving”.

Stap 1 is om te erkennen dat je verslaafd bent, want dit is gewoon onzin. Anders opende je dit topic niet met dito hulpvraag.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:26:12 #20
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194502758
Verslaafd is ook zo’n vage definitie. Ook zonder dat je kontje ervoor gaat verkopen achter het station mag het best een verslaving genoemd worden.

Wat mij betreft al zodra je jezelf niet ertoe kunt brengen om een weekje over te slaan.
pi_194503099
quote:
Het feit dat je met deze vraag komt geeft al aan dat verslaving aanwezig is. In welke mate weet je zelf.

Vind je nog steeds dat je niet verslaafd bent, stop dan meteen. Met alles, ook de wiet. Per direct. Niet morgen of vanavond, maar nu.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_194503817
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:26 schreef Tyr80 het volgende:
Verslaafd is ook zo’n vage definitie. Ook zonder dat je kontje ervoor gaat verkopen achter het station mag het best een verslaving genoemd worden.

Wat mij betreft al zodra je jezelf niet ertoe kunt brengen om een weekje over te slaan.
Oftewel: bizar veel alcoholverslaafden in NL
❣ ¤,¸🖤 ♡💕♡💚,¤¤💛♡`¤,¸❣
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:30:10 #23
383969 crew  Erasmus
Vader des Rotterdams
pi_194505511
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:28 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Oftewel: bizar veel alcoholverslaafden in NL
Klopt, het wordt alleen sociaal gedoogd zolang het niet problematisch wordt.
pi_194513032
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:30 schreef Erasmus het volgende:
Klopt, het wordt alleen sociaal gedoogd zolang het niet problematisch wordt.
Ja omdat de scheidslijn tussen normaal en problematisch veel te vaag is...
natuurlijk zijn er die concrete aantallen die je mag drinken, maar zolang er op individueel niveau geen risico’s worden geconstateerd negeert men dat compleet. En zelfs als het wel wordt geconstateerd ook heel vaak denk ik.
Tegelijkertijd zie je een enorme hypocrisie over dat aan de ene kant het leven lang leve de lol moet zijn enzo, en dat kan vaak niet zonder alcohol, maar je bent wel je gedachten en je kunt jezelf gelukkig denken enzo.
Denk dan ook ff jezelf van je verslaving af aub.
Nou weet ik niet of dat ook dezelfde mensen zijn, misschien zijn de alles ligt aan je mindset mensen geheelonthouders.
Maar ik heb het zelf geaccepteerd dat bijna iedereen wel aan iets verslaafd is. Het leven is nou eenmaal problematisch
❣ ¤,¸🖤 ♡💕♡💚,¤¤💛♡`¤,¸❣
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:28:18 #25
487436 Naardegallemiezen
Naar de filistijnen
pi_194513807
Je geeft eigenlijk met dit topic een verkapte hulpvraag aan. Je weet dus zelf al dat je eigenlijk teveel gebruikt of dan al niet verslaafd bent (is lastig toe te geven). Als je nog niet zo ver heen bent, stop nu het nog kan. Niet minderen in gebruik want dit heeft geen nut, je brein zal toch elke keer meer willen i.p.v. wanneer je even door de zure appel heen bijt en cold turkey stopt. Lukt dat niet dan zul je verslavingshulp moeten gaan zoeken. En geloof me, liever dat dan jaren van je leven kwijt zijn aan 'maar ik ben niet verslaafd, maar ik gebruik toch veel.'

Red jezelf nu het nog kan.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:29:44 #26
487436 Naardegallemiezen
Naar de filistijnen
pi_194513825
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 22:44 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja omdat de scheidslijn tussen normaal en problematisch veel te vaag is...
natuurlijk zijn er die concrete aantallen die je mag drinken, maar zolang er op individueel niveau geen risico’s worden geconstateerd negeert men dat compleet. En zelfs als het wel wordt geconstateerd ook heel vaak denk ik.
Tegelijkertijd zie je een enorme hypocrisie over dat aan de ene kant het leven lang leve de lol moet zijn enzo, en dat kan vaak niet zonder alcohol, maar je bent wel je gedachten en je kunt jezelf gelukkig denken enzo.
Denk dan ook ff jezelf van je verslaving af aub.
Nou weet ik niet of dat ook dezelfde mensen zijn, misschien zijn de alles ligt aan je mindset mensen geheelonthouders.
Maar ik heb het zelf geaccepteerd dat bijna iedereen wel aan iets verslaafd is. Het leven is nou eenmaal problematisch
Die scheidslijn is vaag, maar TS geeft eigenlijk in het topic al aan dat hij zelf niet blij is met zijn gebruik. En dat zou al reden genoeg moeten zijn om te kappen, en als dit niet lukt hulp te zoeken.
pi_194542190
quote:
Je komt er snel genoeg achter of je verslaafd bent of niet.
Stop ermee.

Lukt je dat zonder problemen -> niet verslaafd.
Merk je dat je toch weer naar de drugs grijpt (om welke reden dan ook) -> verslaafd

Krijg voor jezelf helder om welke redenen je gebruikt en kijk per reden wat jou zou helpen om op dat moment niet te gebruiken. En daarbij (professionele) hulp vragen is echt geen schande.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194542277
Te veel is per definitie slecht. Als jij dat zelf dus vindt, zou ik daar zeker wat aan gaan doen.
pi_194542534
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:24 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Vind ik nu nog een beetje voorbarig. Hoe ik TS zijn post lees zou hij het zonder hulp eerst moeten proberen.
Want? Waarom zou je het zonder hulp 'moeten' proberen? Direct hulp zoeken vind ik juist sterk. En hulp is er in vele verschillende vormen.
Ik heb mijn lolletjes er ook wel gehad hoor, zeg ik eerlijk. Maar na een tijdje moet je toch keertje bij jezelf denken: Waar ben ik in godsnaam mee bezig.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:36:45 #30
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194548609
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:25 schreef Chia het volgende:
Direct hulp zoeken vind ik juist sterk.
Hierin verschillen we dus. Ik vind het sterker om eerst zelf proberen te stoppen/minderen. :)
pi_194548666
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 08:36 schreef Kaizen_ het volgende:
Hierin verschillen we dus. Ik vind het sterker om eerst zelf proberen te stoppen/minderen. :)
Mee eens, des te meer omdat je echt geluk moet hebben met de hulpverlening (dat inmiddels is uitgegroeid tot iets enorm exclusiefs door alle wachtlijsten). Met een beetje pech bestaat het inzicht dat je ervan krijgt uit: je moet gewoon stoppen. Zij kunnen immers niet iemands drugs voor diegene laten staan dus wat willen ze doen dan? Heb er erg weinig vertrouwen in dat zoiets van toegevoegde waarde is. Stel ze sluiten je op en controleren streng, dan begint alsnog de echte uitdaging pas als je daar weer weg bent.
❣ ¤,¸🖤 ♡💕♡💚,¤¤💛♡`¤,¸❣
pi_194548772
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 08:36 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Ja omdat je het zelf zo zou doen waarschijnlijk. :') Maar ook met hulp moet het vanuit jezelf komen. :) En ik zie mensen keer op keer te laat hulp zoeken in dit soort gevallen, dan kun je maar beter vanaf het begin in ieder geval een lijntje hebben uitstaan waar je makkelijk op terug kan vallen, want de stap zetten tot hulp zoeken blijkt telkens een enorme drempel.

En dan even over je trots heen stappen 'dat het sterker is om het eerst zelf te proberen', want juist die trots en de overtuiging dat het sterker is om het zonder hulp af te kunnen lijkt mensen juist vaak te weerhouden van tijdig hulp zoeken :{

[ Bericht 8% gewijzigd door Chia op 14-08-2020 09:05:22 ]
Ik heb mijn lolletjes er ook wel gehad hoor, zeg ik eerlijk. Maar na een tijdje moet je toch keertje bij jezelf denken: Waar ben ik in godsnaam mee bezig.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:20:15 #33
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_194549178
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 08:49 schreef Chia het volgende:
Ja omdat je het zelf zo zou doen waarschijnlijk. :')
Die sarcastische smiley is nergens voor nodig.

Hoe ik de TS zijn post lees, komt hij erg nuchter over en wel bewust van het feit dat hij wat meer gebruikt dan nodig is. SImpel wat tips om te minderen of te stoppen zijn in dit stadium voldoende.
pi_194573499
- Weg met die kutmentions -

[ Bericht 85% gewijzigd door CoolGuy op 15-08-2020 20:14:14 ]
pi_194882505
Je geeft al aan dat het eigenlijk teveel is. Maar heb je het idee dat je verslaafd bent?

Of niet weet hoe je minder kan gebruiken?

Misschien heb je hier wat aan? https://www.spoor6.nl/verslavingen/drugsverslaving/
[Jenisport](https://www.facebook.com/jenisport)
pi_194884431
Dus je wilt minder gebruiken, en hebt daar hulp bij nodig, maar je hebt niet het idee dat je verslaafd bent.

Lo-gisch.
Mijn boek "Ruimte, tijd, materie" over fundamentele natuurkunde (kwantummechanica, zwarte gaten, kosmologie, deeltjesfysica, etc.) op bol.com
Bijbehorend topic: W&T / Boek over kwantumzwaartekracht: jullie input gevraagd #3
pi_194890209
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:13 schreef Dries4Ever het volgende:
Waarom stop je er dan niet mee TS?
Wijs antwoord |:( |:( |:(
pi_194890556
Zoek andere vrienden...
Geef je facebook login dan beken ik wel voor je dat je een probleem hebt en hulp nodig hebt.
pi_194891978
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:57 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Wijs antwoord |:( |:( |:(
Inderdaad, een heel wijs antwoord. Want TS vind zichzelf niet verslaafd, dan kan hij ook zo stoppen. Toch? Dus waarom dan niet gewoon doen?
Andreas Granqvist, fdd 16 april 1985 i Parp i Skne ln, r en svensk fotbollsspelare som spelar fr Helsingborgs IF.
pi_194892891
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2020 22:17 schreef Granqvist het volgende:

[..]

Inderdaad, een heel wijs antwoord. Want TS vind zichzelf niet verslaafd, dan kan hij ook zo stoppen. Toch? Dus waarom dan niet gewoon doen?
Goh, hoe kan da nou :?

Hij is niet verslaafd. Hij wilt stoppen. Maar dat doet hij nie!

Dat is gek zeg! Jij vindt het zeker ook zo ingewikkeld dat je hersenen au doen of niet?
pi_194893044
- Doe eens niet zo zogenaamd grappig -

[ Bericht 92% gewijzigd door CoolGuy op 05-09-2020 01:28:33 ]
pi_194898488
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2020 23:14 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
- Doe eens niet zo zogenaamd grappig -
Het was zeker niet bedoeld als grap.

Ik erger me er ontzettend aan dat wanneer iemand hier een topic opent voor een serieus probleem, 75% van de mensen erop reageert met een ontzettende kutreactie.

Als ze zoiets niet posten met de bewuste intentie om TS te kwetsen, dan is de enige verklaring dat ze zelf geestelijk niet helemaal in orde zijn. Of ze zijn gewoon te dom om in R&P te kunnen posten; dan kunnen ze beter wegblijven, want met hun posts maken ze uiteindelijk zichzelf belachelijk.
pi_194899138
Kunnen we terug OT gaan?
Al bij al vallen de reacties wel mee, plus er zitten een deel goeikes tussen qua tips.
Uiteindelijk ligt het aan TS of hij het met of zonder hulp wil doen.
Inzicht is er al, dat is een heel goede stap 1!
De rest kan nu volgen.
pi_194908423
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 13:14 schreef Lenny77 het volgende:
Kunnen we terug OT gaan?
Al bij al vallen de reacties wel mee, plus er zitten een deel goeikes tussen qua tips.
Uiteindelijk ligt het aan TS of hij het met of zonder hulp wil doen.
Inzicht is er al, dat is een heel goede stap 1!
De rest kan nu volgen.
Nee, het valt niet mee. De eerste reacties hebben de toon al gezet. Hoe denk je dat dit op TS overkomt? Waarschijnlijk heeft hij al geaarzeld om een topic te maken over zijn persoonlijke problemen, want je moet je voor zoiets kwetsbaar opstellen. En dan wordt hij vervolgens in R&P - wat in eerste instantie bedoeld is om mensen te helpen - naar beneden getrapt.

Ja, vervolgens worden er serieuze posts geplaatst. Maar denk je dat die goed bij TS binnenkomen als hij eerst vernederd wordt door die kutposts daarvoor?

Dat het een gewoonte is geworden om op die manier in R&P te reageren, wil nog niet zeggen dat het normaal gedrag is. Het is onbeschoft, laf en respectloos. Grappig en stoer is het zeker niet.
pi_194910025
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:47 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Nee, het valt niet mee. De eerste reacties hebben de toon al gezet. Hoe denk je dat dit op TS overkomt? Waarschijnlijk heeft hij al geaarzeld om een topic te maken over zijn persoonlijke problemen, want je moet je voor zoiets kwetsbaar opstellen. En dan wordt hij vervolgens in R&P - wat in eerste instantie bedoeld is om mensen te helpen - naar beneden getrapt.

Ja, vervolgens worden er serieuze posts geplaatst. Maar denk je dat die goed bij TS binnenkomen als hij eerst vernederd wordt door die kutposts daarvoor?

Dat het een gewoonte is geworden om op die manier in R&P te reageren, wil nog niet zeggen dat het normaal gedrag is. Het is onbeschoft, laf en respectloos. Grappig en stoer is het zeker niet.
Maar mensen zijn ook heel erg snel tevreden hoor. Denk dat deze ts zich waarschijnlijk alsnog heel erg geholpen voelt. Immers afzeiken wordt toch altijd geintepreteerd als schop onder je kont/tough love. Als men dat al als positief ziet, dan kan niemand meer iets fout doen.
❣ ¤,¸🖤 ♡💕♡💚,¤¤💛♡`¤,¸❣
pi_194938423
Gewoon minder gebruiken is een optie. Naar bed gaan als je zin krijg. Of iets anders gaan doen. Triggers ontwijken. Zorgen dat je je niet verveelt. Je geld uitgeven aan andere dingen waar je een kick van krijgt. Niet/ minder afspreken met mensen die gebruiken. Het onderwerp zelf vermijden. Geen contant geld in huis hebben en tot minimaal elf uur je telefoon uithouden. Telefoonnummers verwijderen. Pinapparaten mijden. Jezelf storten op andere dingen.

Zomaar een kleine greep met dingen die kunnen werken.
pi_194973681
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:47 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Het zijn vrij normale reacties als je de op in ogenschouw neemt. TS geeft aan dat 'ie zeker weten niet verslaafd is maar vindt tevens dat 'ie teveel gebruikt en weet niet hoe hij moet stoppen. Dat zijn zaken die niet verenigbaar zijn. Waarschijnlijk dat veel users nogal bot reageren. Niet dat ik het goed wil praten, maar onbeschoft, laf, respectloos, grappig en stoer zijn termen die nog lang niet in zicht waren.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_194975566
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 23:04 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Goh, hoe kan da nou :?

Hij is niet verslaafd. Hij wilt stoppen. Maar dat doet hij nie!

Dat is gek zeg! Jij vindt het zeker ook zo ingewikkeld dat je hersenen au doen of niet?
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:18 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Het was zeker niet bedoeld als grap.

Ik erger me er ontzettend aan dat wanneer iemand hier een topic opent voor een serieus probleem, 75% van de mensen erop reageert met een ontzettende kutreactie.

Als ze zoiets niet posten met de bewuste intentie om TS te kwetsen, dan is de enige verklaring dat ze zelf geestelijk niet helemaal in orde zijn. Of ze zijn gewoon te dom om in R&P te kunnen posten; dan kunnen ze beter wegblijven, want met hun posts maken ze uiteindelijk zichzelf belachelijk.
En wat doe je zelf dan hm? Je mag wel ff dimmen hoor.

Maar om antwoord op je vragen te geven, nee mijn hersens doen geen 'au', mijn hersens weten namelijk heel goed hoe verslavingen werken, in tegenstelling tot 99% van de mensen die op fok! posten. Die roepen maar wat, net als jij nu doet.

Het is heel simpel. TS is niet verslaafd. En dus kan hij makkelijk stoppen.

Of is TS toch wel verslaafd en heeft TS een beetje hulp nodig? Dat kan, maar dan moet TS niet op fora zijn. Het verbaast me nog steeds dat dat niet gewoon het standaard advies is in dit soort topics. Tenenkrommend, de bullshit die in dit soort topics gepost worden. Ook door jou ja.
Andreas Granqvist, fdd 16 april 1985 i Parp i Skne ln, r en svensk fotbollsspelare som spelar fr Helsingborgs IF.
pi_194976884
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:54 schreef Granqvist het volgende:

[..]

[..]

En wat doe je zelf dan hm? Je mag wel ff dimmen hoor.

Maar om antwoord op je vragen te geven, nee mijn hersens doen geen 'au', mijn hersens weten namelijk heel goed hoe verslavingen werken, in tegenstelling tot 99% van de mensen die op fok! posten. Die roepen maar wat, net als jij nu doet.

Het is heel simpel. TS is niet verslaafd. En dus kan hij makkelijk stoppen.

Of is TS toch wel verslaafd en heeft TS een beetje hulp nodig? Dat kan, maar dan moet TS niet op fora zijn. Het verbaast me nog steeds dat dat niet gewoon het standaard advies is in dit soort topics. Tenenkrommend, de bullshit die in dit soort topics gepost worden. Ook door jou ja.
Goh, ik post zomaar wat. Blijkbaar. Niemand heeft er verstand van, behalve jij (ervarings)deskundige. Is dat wat je hier wilt zeggen?
pi_194977129
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 20:16 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Goh, ik post zomaar wat. Blijkbaar. Niemand heeft er verstand van, behalve jij (ervarings)deskundige. Is dat wat je hier wilt zeggen?
? Ze reageert op iemand die kwade bedoelingen ('bewuste intentie iemand te kwetsen') projecteert op mensen die anders op hetgeen TS aankaart reageren dan hijzelf. Ik snap niet wat tegengas geven aan zulk gezuig te maken heeft met meer verstand van de problematiek hebben.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')