abonnement Unibet Coolblue
pi_194504929
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Alleen staat dat er niet.

En je hebt het niet over de thora maar over de talmoed, en je 'kennis' daaromtrent komt hoogstwaarschijnlijk van de dertien in een dozijn antisemitische broddelwebsites.
dat zou je wel willen, want dan kan je het verwerpen.

Helaas voor jou, komt dit straight from the horses mouth.. dit zeggen zij zélf.
  Beste debater 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:49:53 #52
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194504930
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:47 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad eerder als iets uit de Talmud dan de Torah, ja.

En de enigen die de Talmud zwaar serieus nemen zonder ruimte voor "eigen interpretatie" zijn orthodoxe Joden.
Maar dan nog; al die zogenaamde 'gruwelverhalen' over hoe Joden alles mogen flikken bij niet-Joden zie je niet terug in de Talmoed. Lieden die dat ter tafel brengen hebben de Talmoed dan ook nooit gelezen maar laten hun rechtsdraaiende oortjes graag hangen naar antisemitisch geneuzel dat het al eeuwen goed doet wanneer er een zondebok gevonden moet worden om het eigen falen op te projecteren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:50:20 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194504938
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dank je, anders had ik nog moeite moeten doen ook.

Alsof ik niet de geschiedenis ken achter de verschillende religies.

Helaas Etto.
En nee ik kom nooit op antisemitische websites, tenzij fok meetelt.
Wijs me die passages eens aan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:51:31 #54
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194504960
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:49 schreef Sander_K het volgende:

[..]

dat zou je wel willen, want dan kan je het verwerpen.

Helaas voor jou, komt dit straight from the horses mouth.. dit zeggen zij zélf.
Wie zijn 'ze'? 'De Joden'?

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194504997
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar dan nog; al die zogenaamde 'gruwelverhalen' over hoe Joden alles mogen flikken bij niet-Joden zie je niet terug in de Talmoed. Lieden die dat ter tafel brengen hebben de Talmoed dan ook nooit gelezen maar laten hun rechtsdraaiende oortjes graag hangen naar antisemitisch geneuzel dat het al eeuwen goed doet wanneer er een zondebok gevonden moet worden om het eigen falen op te projecteren.
Iedere FOK!ker heeft toch de Bijbel, de Koran en de Torah minstens tien keer uitgelezen (inclusief de Oude Testament, Hadiths en Talmud), met alle volkeren per persoon ter wereld in discussie gegaan en weet precies waar die over praat? Toch?

Dan heb ik het nog niet over de 30 cm en de hoge inkomen met auto van de zaak die iedere FOK!ker heeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 11-08-2020 14:55:55 ]
pi_194505009
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wie zijn 'ze'? 'De Joden'?

:')
Als je dat vraagt, dan vrees ik dat het bij jou aan de nodige kennis schort ; anders had je dat niet gevraagd.

Het geniepige hiervan is, dat als ik hier op in ga, ik zaken moet zeggen die als anti Semitisch wordt gezien ; en dan kan jij weer zeggen: zie je wel!

Dat is wat je krijgt, als je de kleur van een Kameleon wilt definiëren. Zie je t probleem hier?

Heb een vraag voor jou: Waarom meen jij, dat zij jou bescherming nodig hebben in deze discussie? Vind je ze zwak, of niet in staat zich te verdedigen? :)

Als je de waarheid wilt weten, ontkom je er niet aan beide kanten van een verhaal te weten. Dus ook de anti semitische kant.. wat echt geen onzin is, uitgekraamd door zwakzinnigen.

Hooggeleerde, slimme mensen, hebben zich er op stuk gebeten.
  Beste debater 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:57:23 #57
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194505016
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:55 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Iedere FOK!ker heeft toch de Bijbel, de Koran en de Torah minstens tien keer uitgelezen (inclusief de Oude Testament, Hadiths en Talmud), met alle volkeren per persoon ter wereld in discussie gegaan en weet precies waar die over praat? Toch?

Dan heb ik het nog niet over de 30 cm en de hoge inkomen met auto van de zaak die iedere FOK!ker heeft.
Geen idee; maar als men allerlei zware beschuldigingen uit over een bepaalde boek zonder dat boek zelf gelezen te hebben is dat nogal ridicuul.

Toch?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:58:16 #58
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194505025
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:56 schreef Sander_K het volgende:

[..]

Als je dat vraagt, dan vrees ik dat het bij jou aan de nodige kennis schort ; anders had je dat niet gevraagd.

Het geniepige hiervan is, dat als ik hier op in ga, ik zaken moet zeggen die als anti Semitisch wordt gezien ; en dan kan jij weer zeggen: zie je wel!

Dat is wat je krijgt, als je de kleur van een Kameleon wilt definiëren. Zie je t probleem hier?

Heb een vraag voor jou: Waarom meen jij, dat zij jou bescherming nodig hebben in deze discussie? Vind je ze zwak, of niet in staat zich te verdedigen? :)
Zij hebben mijn bescherming helemaal niet nodig.

Mij gaat het dan ook om fatsoenlijke omgang met de primaire bronnen (een academisch dingetje). Pseudo-wetenschap is wat hier bestreden dient te worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194505026
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Geen idee; maar als men allerlei zware beschuldigingen uit over een bepaalde boek zonder dat boek zelf gelezen te hebben is dat nogal ridicuul.

Toch?
Je hebt 100% gelijk hoor

Mijn vorige post was ook cynisch bedoeld. :P
  Beste debater 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:59:37 #60
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194505041
Het wachten is nu op een waslijst van het internet geplukte, gemutileerde 'Talmoed'-citaten.

Genot wordt dat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194505058
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het wachten is nu op een waslijst van het internet geplukte, gemutileerde 'Talmoed'-citaten.

Genot wordt dat.
Bijzonder.. je wenst primaire bronnen, maar vreest voor een serie Talmud quotes? Wat is het Jodendom zónder Talmud?

Behoorlijk primair :D

Wat wil je nu eigenlijk precies?
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:01:55 #62
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194505070
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:55 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Iedere FOK!ker heeft toch de Bijbel, de Koran en de Torah minstens tien keer uitgelezen (inclusief de Oude Testament, Hadiths en Talmud), met alle volkeren per persoon ter wereld in discussie gegaan en weet precies waar die over praat? Toch?

Dan heb ik het nog niet over de 30 cm en de hoge inkomen met auto van de zaak die iedere FOK!ker heeft.
Nog even voor de tiende keer "Art of the Deal" lezen en mijn levensstudie is compleet. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Beste debater 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:02:12 #63
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194505074
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:00 schreef Sander_K het volgende:

[..]

Bijzonder.. je wenst primaire bronnen, maar vreest voor een serie Talmud quotes?

Wat wil je nu eigenlijk precies?
Ik vrees helemaal niet voor Talmoed qoutes... Integendeel.

Ben er namelijk van overtuigd dat jij die quotes helemaal niet uit de Talmoed haalt maar van een of andere bruinige website.

Ga je gang, barst los.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194505220
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik vrees helemaal niet voor Talmoed qoutes... Integendeel.

Ben er namelijk van overtuigd dat jij die quotes helemaal niet uit de Talmoed haalt maar van een of andere bruinige website.

Ga je gang, barst los.
nope.. bijv Babylonische Talmud, mezi'a 114 https://www.sefaria.org/Bava_Metzia.114b?lang=bi

quote:
The Jews are human beings , but the nations of the world [goyim, or Gentiles] are not human beings but beasts.”-Baba Mecia 114
https://cintayati.wordpre(...)d-teaches-about-you/ meer racisme hier, alstublieft

Maar even.. niet alleen de teksten, wat dacht je van de praktijk? de geschiedenis die je nu gewoon kan lezen.. is dat niet al voldoende voor je?

Zelfs als je de Talmud niet kent, zou je het al kunnen constateren. Zou me nog eens bedenken als Black Isrealites of je die titel nu nog wenst te hebben ; het is een zegen en een vloek/last wellicht

[ Bericht 7% gewijzigd door Sander_K op 11-08-2020 15:19:50 ]
pi_194505302
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:35 schreef Hexagon het volgende:
Gooi ze lekker in het gekkenhuis
Ja, daar horen dit soort lui.
  Beste debater 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:18:08 #66
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194505308
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:13 schreef Sander_K het volgende:

[..]

nope.. bijv Babylonische Talmud, mezi'a 114
[..]

https://cintayati.wordpre(...)d-teaches-about-you/ meer racisme hier, alstublieft

Maar even.. niet alleen de teksten, wat dacht je van de praktijk? de geschiedenis die je nu gewoon kan lezen.. is dat niet al voldoende voor je?

Zelfs als je de Talmud niet kent, zou je het al kunnen constateren. Zou me nog eens bedenken als Black Isrealites of je die titel nu nog wenst te hebben ; het is een zegen en een vloek/last wellicht
En ja hoor, daar gaan we...

Nergens staat in de Talmoed dat niet-Joden 'beesten' zijn, nergens. Laat staan dat deze minderwaardig zijn of kapot moeten.

De gemutileerde tekst die je van je site geplukt hebt gaat niet eens over rassen; niet eens over fysieke dieren... het gaat over huwelijken tussen gelovigen en niet-gelovigen.

Next.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:20:14 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194505345
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ganzenpoort is sekte beu: ‘Winkelcentrum is geen podium voor haatpredikers’

Corona is een complot, de vrouw is ondergeschikt aan de man en het witte ras zal worden vernietigd door een nucleair vuur: het is een opmerkelijke boodschap waarmee de Afrikaanse Hebreeërs de straat opgaan.

[ afbeelding ]

Op winkelcentrum Ganzenpoort in de Bijlmer hadden ze er schoon genoeg van. Elke zaterdagmiddag verzamelde een groep predikanten zich op de hoek om hun boodschap van zwarte superioriteit te slijten aan het winkelend publiek. “We kregen klachten van klanten,” vertelt Ramon Li namens de winkeliersvereniging. “Ik vond het zelf ook enorm irritant. Wij proberen hier een boterham te verdienen. Een winkelcentrum is geen podium voor haatpredikers, want dat zijn het in mijn ogen.”

Het is inderdaad een opmerkelijke boodschap waarmee de Afrikaanse Hebreeërs de straat opgaan. Gestoken in een bijbels aandoende uitmonstering verkondigt de groep de suprematie van de zwarte mens en de ondergang van het witte ras door een nucleair vuur. Luidkeels voorgedragen citaten uit de bijbel worden afgewisseld met actuele beschouwingen, zoals over het plan van de witte onderdrukker om middels een vaccin tegen het niet-bestaande corona een chip in te spuiten waarmee zwarte mensen kunnen worden gemanipuleerd.

Geen geschikt verhaal voor een winkelcentrum dat graag klanten van alle kleuren ontvangt, oordeelde Li. “Ik ben het gesprek aangegaan met de groep. Dat verliep moeizaam. De mannen beroepen zich meteen op het recht van demonstratie.” In overleg met het stadsdeel en de politie werd besloten tot een onorthodoxe aanpak: winkeliers, klanten en bewoners drongen er bij de predikanten op aan te vertrekken. Li: “Dat heeft gewerkt. De groep staat nu alleen nog bij station Bijlmer.”

[ afbeelding ]

De uitverkoren Joden
Wie zijn de Afrikaanse Hebreeërs, of de Black Hebrew Israelites zoals de religieuze groepering in de Verenigde Staten bekend staat? Jan Pieter van de Giessen, bijbelkenner uit Barneveld, verdiepte zich de afgelopen jaren in de groep. “In Amerika is de groep sinds de jaren tachtig onder verschillende namen actief,” vertelt hij. “Vanuit de VS is de sekte uitgewaaierd over de wereld. In Nederland duiken aanhangers steeds vaker op in de grote steden.”

Centraal in de leer staat wat de vervangingstheologie wordt genoemd: de volgelingen denken dat zij de uitverkoren Joden zijn. Van de Giessen: “Dat is een voorkomend fenomeen. Ook het protestantisme in Nederland en Engeland kent groeperingen die menen dat zij de ware Joden zijn, de enige echte afstammelingen van Abraham, Isaac en Jakob. De Afrikaanse Hebreeërs stellen dat zij voortkomen uit de twaalf stammen van Israël, volgens hen een zwarte gemeenschap. De witte Joden beschouwen zij als fake.”

Dat leidt op straat en op internet tot teksten die moeiteloos als sterk antisemitisch kunnen worden opgevat. De Joden trekken achter de schermen aan de touwtjes van het witte systeem dat de zwarte mens door de eeuwen heen heeft onderdrukt en uitgebuit. In Amsterdam draagt de groep onder meer een karikatuur mee van de Britse financier Evelyn de Rothschild die als number one devil wordt gepresenteerd.

Een agressieve toon kenmerkt de woordenwisselingen op straat met voorbijgangers die het gesprek willen aangaan. In filmpjes op internet is te zien hoe een zwarte vrouw in het winkelcentrum Ganzenpoort krijgt toegeroepen dat zij in een komende oorlog zal worden verkracht en vermoord, en dus beter haar traditionele rol als vrouw naast een sterke man kan innemen. Een witte vrouw in een rolstoel wordt voorgehouden dat haar handicap een straf is voor de slavernij.

[ afbeelding ]

Samenzweringstheorieën
Het past allemaal in het visioen van de Afrikaanse Hebreeërs die stellen dat de dominantie van het witte ras ten einde loopt. De groep gelooft in een omkering, waarbij de zwarte mens meester wordt en de witte mens slaaf. De predikers in Amsterdam dragen borden mee met afbeeldingen van de verschrikkingen van de slavernij, en een poster waarop een witte man, getekend naar het beroemde beeld van acteur Charlton Heston uit Planet of the Apes, in ketenen over de grond kruipt.

Het zijn radicale opvattingen, vindt ook Van de Giessen, die via een digitale gespreksgroep enige tijd in contact stond met de aanhangers in Amersfoort en Eindhoven. “Het is een gesloten groep. Toen ze in de gaten kregen dat ik wit was, werd ik er meteen uitgegooid. Het viel mij op dat ze alleen die teksten uit de bijbel plukken die in hun kraam te pas komen. Die worden met veel overtuiging uitgedragen. Maar als je mensen confronteert met andere citaten, raken ze in de war.”

In het kielzog van de Black Lives Matterbeweging raken ook de Afrikaanse Hebreeërs een gevoelige snaar, merkt Van de Giessen in zijn kerkelijke contacten in het land. “Het verhaal van de zwarte achterstelling spreekt ook Surinaamse en Antilliaanse christenen in Nederland aan. Daar zijn allerlei verschillende vormen voor, maar er is ook aandacht voor de samenzweringstheorieën zoals de Afrikaanse Hebreeërs die verspreiden. Er is meer ruimte voor.”
https://www.parool.nl/ams(...)tpredikers~bc214ced/
Het lijkt mij een eerlijker en geloofwaardiger verhaal dan de ‘narrative’ van D66. In hoofdlijnen klopt het wel. Sterker nog, we zijn al een goed eind op weg.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Beste debater 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:20:33 #68
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194505353
Mijn hemel, die website...

Dag Sander K, ga verder geen tijd aan een neo-nazi besteden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194505354
Er lopen steeds meer gekkies vrij rond. Schouders ophalen en negeren.
pi_194505372
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En ja hoor, daar gaan we...

Nergens staat in de Talmoed dat niet-Joden 'beesten' zijn, nergens. Laat staan dat deze minderwaardig zijn of kapot moeten.

De gemutileerde tekst die je van je site geplukt hebt gaat niet eens over rassen; niet eens over fysieke dieren... het gaat over huwelijken tussen gelovigen en niet-gelovigen.

Next.
Ok, dan ben ik benieuwd, waar komt dat dan vandaan?

En, hoe weet jij dat de tekst gemutileerd is?

En, waarom noem je iemand die je niet kent een neo nazi ?? lekker academisch van je :(

Alsof dit makkelijke materie is, iemand mag er naast zitten.. maar, je moet het wel staven!!

De neo nazi kaart, vind ik de LAFSTE kaart die je maar kan trekken en dient maar één doel: monddood maken van je (zgn) opponent.. ik ben nieteens je opponent hier en je pakt die kaart al.

En dát zegt mij ook weer iets over jou.

Deze dan: https://www.sefaria.org/Bava_Metzia.114b?lang=bi

Ziet er vrij kosjer uit, geen neo nazi site.. klopt ook niet volgens jou??
quote:
the Jewish people, are called “man,” but gentiles are not called “man
Ofwel, als je geen mens bent.. een beest dus.

[ Bericht 9% gewijzigd door Sander_K op 11-08-2020 15:28:34 ]
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:24:05 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194505411
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Alleen pleitten de Joden niet voor de vernietiging van het zwarte ras. Dat ze geloven dat alleen zij in de hemel komen is triest, maar daar heeft de rest van de wereld geen last van.
Volgens mij geloven de Joden traditioneel niet in een hiernamaals. Je moet je houden aan de wetten van God, anders keert God zich tegen Israel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:25:20 #72
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_194505430
ZUCHT
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  Beste debater 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:27:23 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194505463
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:21 schreef Sander_K het volgende:

[..]

Ok, dan ben ik benieuwd, waar komt dat dan vandaan?

En, hoe weet jij dat de tekst gemutileerd is?

En, waarom noem je iemand die je niet kent een neo nazi ?? lekker academisch van je :(

Alsof dit makkelijke materie is, iemand mag er naast zitten.. maar, je moet het wel staven!!

De neo nazi kaart, vind ik de LAFSTE kaart die je maar kan trekken en dient maar één doel: monddood maken van je (zgn) opponent.. ik ben nieteens je opponent hier en je pakt die kaart al.

En dát zegt mij ook weer iets over jou.
Wat vooral veel zegt is dat je een website nodig hebt die het kopje JOODSE GESCHIEDENIS begint met een verklaring van Generaal Patton dat een synagoge die hij bezocht had stonk.

Tijd om Josephus en z'n Antiquiteiten van de hand te doen, we hebben hier met hoogstaande wetenschappelijke geschiedschrijving te maken :') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194505509
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat vooral veel zegt is dat je een website nodig hebt die het kopje JOODSE GESCHIEDENIS begint met een verklaring van Generaal Patton dat een synagoge die hij bezocht had stonk.

Tijd om Josephus en z'n Antiquiteiten van de hand te doen, we hebben hier met hoogstaande wetenschappelijke geschiedschrijving te maken :') :') :')
Dus je ontkent het? of val je de bron aan? (of beiden mag ook)

Het was willekeurig, kan nog meer sites vinden no probleem. Wat is er mis met Patton?
  Beste debater 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:30:33 #75
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194505519
Niet voor de bruinhemden alhier, maar voor een ieder die wil weten waar die kolder over de Talmoed vandaan komt en hoe lieden als Sander K met teksten omspringen om hun vergif te verspreiden:

[url]https://http://talmud.faithweb.com/

In wezen is het gewoon prijsschieten; reken maar dat je hier terugvindt wat antisemieten al eeuwen gebruiken om hun propaganda te drijven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:31:24 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194505532
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:30 schreef Sander_K het volgende:

[..]

Dus je ontkent het? of val je de bron aan? (of beiden mag ook)

Het was willekeurig, kan nog meer sites vinden no probleem.
Willekeurig, zelfs...

vertel eens welke editie van de talmoed jij op de boekenplank hebt liggen, Sander?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194505575
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wijs me die passages eens aan.
Ik zou zeggen, doe wat ik deed, reis af naar een van de synagogen in Israël en ga eens met de rabbijn praten.

Dat is mijn bron.
pi_194505577
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Niet voor de bruinhemden alhier, maar voor een ieder die wil weten waar die kolder over de Talmoed vandaan komt en hoe lieden als Sander K met teksten omspringen om hun vergif te verspreiden:

[url]https://http://talmud.faithweb.com/

In wezen is het gewoon prijsschieten; reken maar dat je hier terugvindt wat antisemieten al eeuwen gebruiken om hun propaganda te drijven.
wat is de kredietwaardigheid van die site / persoon? waarom zou iemamd die geloven?

En weer kom je met je Bruinhemden ad hominem, dat is wel zo onvoorstelbaar zwak.. als je nu wilt dat mensen luisteren, als je je punt wilt overbrengen..

Moet je daar mss nog eens over nadenken, het is niet zo academisch, niet sjiek, niet OK
  Beste debater 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:34:35 #79
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194505584
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, doe wat ik deed, reis af naar een van de synagogen in Israël en ga eens met de rabbijn praten.

Dat is mijn bron.
Tuurlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:34:56 #80
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194505591
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:34 schreef Sander_K het volgende:

[..]

wat is de kredietwaardigheid van die site / persoon? waarom zou iemamd die geloven?

En weer kom je met je Bruinhemden ad hominem, dat is wel zo onvoorstelbaar zwak.. als je nu wilt dat mensen luisteren, als je je punt wilt overbrengen..

Moet je daar mss nog eens over nadenken, het is niet zo academisch, niet sjiek, niet OK
Vertel eerst eens welke editie van de Talmoed je hebt, Sander...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194505595
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Willekeurig, zelfs...

vertel eens welke editie van de talmoed jij op de boekenplank hebt liggen, Sander?
Allemaal, ze liggen tussen de Zohar, mein kampf en julius streicher.. happy now?

Maareh, kredietwaardigheid van die site? waarom zou iemand dat moeten geloven?

En, toets jij nog weleens de praktijk?
  Beste debater 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:35:55 #82
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194505605
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:35 schreef Sander_K het volgende:

[..]

Allemaal, ze liggen tussen de Zohar, mein kampf en julius streicher.. happy now?
Zeg eens heel eerlijk: je hebt helemaal geen Talmoed in huis, wel?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194505613
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Tuurlijk.
Zelfde man die ook langs kwam toen conan o’brien naar Israël reisde en dezelfde man vertelde, bijv. Dat als je na zoveel jaar studeren slaagt voor je test en Joods kan worden, je zelfs met je eigen zus kan trouwen want dat is dan geen familie meer.

Dus ja jammer maar zo is het nou eenmaal.

Het zijn allemaal achterlijke religies.
pi_194505647
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zeg eens heel eerlijk: je hebt helemaal geen Talmoed in huis, wel?
Alle sites of filmpjes die beginnen met "the truth about.." neem ik niet serieus.

Jouw site begint daarmee, alarmbellen gaan af.

Waarom in vredesnaam, zou ik dat vergif in huis willen hebben.. heb genoeg ervan gezien, gelezen om dat niet in huis te willen.

Het is een serie discussies, op een zeer gedetailleerd niveau.. "als ik nu geld in de muur aantref, mag ik het dan houden?"

nee dank je
  Beste debater 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:39:05 #85
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194505651
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zelfde man die ook langs kwam toen conan o’brien naar Israël reisde en dezelfde man vertelde, bijv. Dat als je na zoveel jaar studeren slaagt voor je test en Joods kan worden, je zelfs met je eigen zus kan trouwen want dat is dan geen familie meer.

Dus ja jammer maar zo is het nou eenmaal.

Het zijn allemaal achterlijke religies.
Wat is de naam van die Rabbijn?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:43:12 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194505716
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:38 schreef Sander_K het volgende:

[..]

Alle sites of filmpjes die beginnen met "the truth about.." neem ik niet serieus.

Jouw site begint daarmee, alarmbellen gaan af.

Waarom in vredesnaam, zou ik dat vergif in huis willen hebben.. heb genoeg ervan gezien, gelezen om dat niet in huis te willen.

Het is een serie discussies, op een zeer gedetailleerd niveau.. "als ik nu geld in de muur aantref, mag ik het dan houden?"

nee dank je
Je hebt het boek dus niet in huis, nooit gelezen, maar baseert je eindoordeel dat het 'vergif' is op basis van wat je ervan op internet gelezen hebt, vaak ook van sites die beginnen met een of ander 'Truth'-inleiding (je Patton-site was geen uitzondering) en die verder de standaard antisemitische meuk van wereldoverheersende joden en goyim verspreiden.

En daar moet ik 'academisch' mee aan de slag... Met iemand die de primaire bron niet eens aangeraakt heeft. En zich baseert op websites...

De groeten. Veel plezier in je neobubbel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194506054
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je hebt het boek dus niet in huis, nooit gelezen, maar baseert je eindoordeel dat het 'vergif' is op basis van wat je ervan op internet gelezen hebt, vaak ook van sites die beginnen met een of ander 'Truth'-inleiding (je Patton-site was geen uitzondering) en die verder de standaard antisemitische meuk van wereldoverheersende joden en goyim verspreiden.

En daar moet ik 'academisch' mee aan de slag... Met iemand die de primaire bron niet eens aangeraakt heeft. En zich baseert op websites...

De groeten. Veel plezier in je neobubbel.
Het in huis hebben van een boek zegt overigens helemaal niets.. ik hou mij voornamelijk met de praktijk bezig, af en toe, moet je de teksten eens zien om een idee te krijgen waar een kronkel vandaan komt.

En die kronkel is de Talmud, het lijkt wel of je de Talmud verdedigt.. Het is vergif, de praktijk wijst dat al uit.

En wederom, bedankt voor je neonazi betiteling.. raakt kant noch wal, het nazisme bestaat uit wel meer dan kritiek op Joden.

Wellicht, zou je daar eens wat meer van moeten lezen. Denk dat jouw boekenplank niet compleet is

De praktijk is wat telt, het gaat erom, wat mensen dóen met de theorie.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:03:06 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194506112
Kunnen we het gewoon over de nucleaire holocaust op het Blanke ras hebben en de dienstbaarheid der vrouwen aan de Subsahariaanse mens? Ipv over de diverse (mis)interpretaties van de Talmoed?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Beste debater 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:04:02 #89
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194506126
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:59 schreef Sander_K het volgende:

[..]

Het in huis hebben van een boek zegt overigens helemaal niets.. ik hou mij voornamelijk met de praktijk bezig, af en toe, moet je de teksten eens zien om een idee te krijgen waar een kronkel vandaan komt.

En die kronkel is de Talmud, het lijkt wel of je de Talmud verdedigt.. Het is vergif, de praktijk wijst dat al uit.

En wederom, bedankt voor je neonazi betiteling.. raakt kant noch wal, het nazisme bestaat uit wel meer dan kritiek op Joden.

Wellicht, zou je daar eens wat meer van moeten lezen. Denk dat jouw boekenplank niet compleet is

De praktijk is wat telt, het gaat erom, wat mensen dóen met de theorie.
:Z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194506240
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:Z
Dus jij vind het ok om iemand te beledigen als neo nazi, en vind het maar slaapverwekkend als er een tegenreactie komt.. en verwacht dan nog, dat iemand je serieus neemt.

Ok :') ook fijn, dat je mijn initiële post, volledig uit zn verband hebt gerukt.. wat is er onwaar aan?

Deze Black Israelites, willen al dat anderen (Joden) toekomt. Wat is daar vreemd aan? klinkt mij heel menselijk in de oren.

Ik neem aan dat je ook bekend bent, met Zuid Korea, en hun liefde voor de Talmud? check it out.. de redenen waarom de Talmud (light) daar een bestseller is. gratis tip
  Beste debater 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:12:07 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194506268
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:11 schreef Sander_K het volgende:

[..]

Dus jij vind het ok om iemand te beledigen als neo nazi, en vind het maar slaapverwekkend als er een tegenreactie komt.. en verwacht dan nog, dat iemand je serieus neemt.

Ok :') ook fijn, dat je mijn initiële post, volledig uit zn verband hebt gerukt.. wat is er onwaar aan?

Deze Black Israelites, willen al dat anderen (Joden) toekomt. Wat is daar vreemd aan? klinkt mij heel menselijk in de oren.

Ik neem aan dat je ook bekend bent, met Zuid Korea, en hun liefde voor de Talmud? check it out.. gratis tip
:Z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194506286
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:Z
En daarmee, heb je jezelf nog verder gediskwalificeerd voor dit topic.. daar sta je dan, met al je Talmuds in je boekenkast.

Snap t wel, normaal krijg je zeker geen tegengas en waande je jouw gelijk als absoluut.
  Beste debater 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:16:18 #93
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194506339
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:13 schreef Sander_K het volgende:

[..]

En daarmee, heb je jezelf nog verder gediskwalificeerd voor dit topic.. daar sta je dan, met al je Talmuds in je boekenkast.

Snap t wel, normaal krijg je zeker geen tegengas en waande je jouw gelijk als absoluut.
Dit tegengas noemen... :z

Surf lekker verder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194506359
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dit tegengas noemen... :z

Surf lekker verder.
Wel, als het geen tegengas is, waarom kom je dan met de zwakke Neo Nazi kaart?

Dat is een zware aantijging.. die zet je toch niet in, als er nieteens sprake is van tegengas? Het is zwaar geschut, dat je pas zou moeten inzetten als het gepast is.

Vond je het gepast?
  Beste debater 2022 dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:19:14 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_194506379
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:17 schreef Sander_K het volgende:

[..]

Wel, als het geen tegengas is, waarom kom je dan met de zwakke Neo Nazi kaart?

Dat is een zware aantijging.. die zet je toch niet in, als er nieteens sprake is van tegengas?
Tegengas als in valide, weldoordachte, op de bronnen gebaseerde hypotheses. Je hebt het boek zelf niet eens gelezen... 8)7

Vermoei me niet langer met je waanzin.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_194506444
Jammer dat je het niet begrijpt, mijn intentie was en is.. slechts te zeggen, dat als er machtige mensen zijn die die onzin geloven.. dan dien je er rekening mee te houden.

Op dat punt, zouden we het eens kunnen geraken (zie mn originele en tweede posts).

Het gaat er helemaal niet om wat ik vind, of dat de Talmud quote klopt of niet.. het gaat erom, wat mensen er mee doen.

Jouw reactie: Neo Nazi !!! zonder excuses

Zie je je domheid nu, en hoe onbeleefd dat is. Ik ben gewoon een burger, werknemer, ik heb geen macht, geen miljarden.

Wtf maakt het uit wat IK vind ; maar als miljardairs, politici, en grote stromingen aan de haal gaan met maffe theorie.. dát is gevaarlijk.

Je hebt t tegen de verkeerde, de waanzin, staat in jouw boekenkast.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sander_K op 11-08-2020 16:28:39 ]
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:34:35 #97
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194506632
Ze kunnen beter een paar honderd meter verderop demonstreren bij de Johan Cruijff Arena , daar komen genoeg Joden

(HI-HA-HO)
Ik ben inmiddels overleden
pi_194506681
Conclusie:

Het is normaal geworden mensen en passant neo-nazi en anti-semiet te noemen. Wetende wat zoiets impliceert, namelijk: Genocide, rassenmoord, vrijheidsberoving, expulsie, pogrom.

Sinds wanneer is DAT normaal geworden?

Het antwoord op die vraag, die gaat je leiden naar waar ik zit: de praktijk.

Nogmaals, daar heb je géén Talmud voor nodig, maar gezond verstand.
pi_194506888
Op hun vlaggetje staat "wij allemaal met één", dus ze zullen wel erg solidair zijn O+
-
pi_194507610
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Tegengas als in valide, weldoordachte, op de bronnen gebaseerde hypotheses. Je hebt het boek zelf niet eens gelezen... 8)7

Vermoei me niet langer met je waanzin.
Hier een stukje van de site die je aanhaalde, ja, ik ga m helemaal lezen.. zo ben ik:

quote:
Even if a reader would believe that these talmudic quotations are racist, if Jews have always understood them differently then Jews cannot be considered racist
Bedoel.. kom op, gaan hier nog geen bellen rinkelen? los van de inhoud, gewoon, deze redeneringswijze an sich?

quote:
Even if someone can twist the words of the Talmud to be hateful, if Jews have always understood the Talmud in a non-hateful way then the argument is meaningless
Dezelfde redeneringswijze.. in verdedigende vorm. Zou bijna zeggen, hetzelfde wat jij deed door mij direct een neo nazi te bestempelen :Y jij maakte mijn tekst haatvol, terwijl die niet zo was bedoelt én geschreven.

Het is niet slechts aan hen te mogen interpreteren, het is ieders goed recht.. of je het betreffende geloof nu belijdt of niet.

Het is gewoon gibberish, het artikel en de Talmud, and you know it

quote:
It legislates how to create vibrant Jewish communities while still maintaining respect for the gentile society.
proest!! daar ging mn koffie!

quote:
The wisdom of the Talmud has sustained Judaism for thousands of years and perhaps its very success is what has engendered so much jealous hatred
aaah daar istie, het jaloezie argument.. ik verwachtte hem al. Het is afgunst en jaloezie van hun succes, jaloezie my ass.. het is door woekeren, liegen, sluwheid dat er succes wordt geboekt over de naieve nietsvermoedenden.

Ik ga er vanuit, dat je ook de Noahide campagne een beetje volgt in de VS? dat mag ik toch aannemen.. afijn, ik stop hier maar.

psst, niet verder vertellen, ze rekenen elkaar geen rente. doei!!!

[ Bericht 5% gewijzigd door Sander_K op 11-08-2020 18:09:23 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')